Βήματα πίσω στην εκπαίδευση - ομιλία στο νομοσχέδιο «Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις»

|

27.9 olomelia 2"Αν διαβάσει κανείς τον τίτλο αυτού του νομοσχεδίου νομίζει ότι εισάγετε κάποιες καλές ευρωπαϊκές πρακτικές από το φιλανδικό μοντέλο ή άλλο προηγμένο σύστημα διοίκησης της εκπαίδευσης. Δυστυχώς κάνετε ακριβώς το αντίθετο!" Αυτό υπογράμμισε  ο Κωστής Χατζηδάκης σε ομιλία του στη Βουλή, στο νομοσχέδιο «Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις»

Σημεία Ομιλία του Αντιπροέδρου της ΝΔ Κωστή Χατζηδάκη

στο νομοσχέδιο «Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις»

Αν διαβάσει κανείς τον τίτλο αυτού του νομοσχεδίου νομίζει ότι εισάγετε κάποιες καλές ευρωπαϊκές πρακτικές από το φιλανδικό μοντέλο ή άλλο προηγμένο σύστημα διοίκησης της εκπαίδευσης. Δυστυχώς κάνετε ακριβώς το αντίθετο!

Τι κάνει το νομοσχέδιο αυτό;

  1. Με το εν λόγω νομοσχέδιο καταργείτε και τυπικά την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και την περιορίζετε σε μερικές δεκάδες άτομα σε όλη την Ελλάδα. Λέτε, δηλαδή, ουσιαστικά, στους γονείς των μαθητών ότι δεν ενδιαφέρεστε για την ποιότητα της εκπαίδευσης που παρέχεται στα παιδιά τους.
  2. Προχωράτε επίσης στην κατάργηση των Σχολικών συμβούλων, τον μοναδικό υποστηρικτικό θεσμό σε επίπεδο σχολικής μονάδας. Τη στιγμή, μάλιστα που στα κορυφαία εκπαιδευτικά συστήματα στην Ευρώπη οι αντίστοιχοι  θεσμοί ενισχύονται και αναβαθμίζονται! Και τους αντικαθιστάτε με τους Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου, δηλαδή μια γραφειοκρατική δομή μακριά από τη σχολική μονάδα, χωρίς ουσιαστικές αρμοδιότητες στην καθημερινή υποστήριξη των σχολικών μονάδων.
  3. Δεν σταματάτε όμως εκεί. Μας πάτε πίσω και σε άλλα ζητήματα που πιστεύαμε πως έχουν διευθετηθεί, όπως αυτά των επαγγελματικών δικαιωμάτων των παιδιών που φοιτούν σε Ευρωπαϊκά Πανεπιστήμια συνεργαζόμενα με Ελληνικά Κολλέγια. Είναι τόσο έντονη η επιθυμία σας, μάλιστα, να πάτε πίσω, που δεν διστάζετε –όπως στην περίπτωση του άρθρου 90- να κάνετε παρεμβάσεις που αντιβαίνουν ευθέως στο Δίκαιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης! Δεν το επισημαίνω εγώ, το επισημαίνει  η Επιστημονική Επιτροπή της Βουλής!
  4. Είναι επίσης ξεκάθαρο ότι επιχειρείτε τον πλήρη έλεγχο της εκπαιδευτικής διοίκησης μέσω της κομματικοποίησής της. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελούν τα Συμβούλια Επιλογής που θεσπίζονται για την επιλογή των προϊσταμένων Διευθύνσεων Εκπαίδευσης ή Περιφερειακών Διευθυντών. Στα συμβούλια αυτά τυπικά ή άτυπα τα περισσότερα μέλη «διορίζονται» από τον Υπουργό και προβλέπεται μόλις ένας εκπρόσωπος του ΑΣΕΠ! Ισχυρίζεστε δηλαδή πως αρκεί μόνο ένας εκπρόσωπος του ΑΣΕΠ και οι αιρετοί των εκπαιδευτικών για αξιοκρατικές επιλογές, όταν όλοι οι άλλοι θα είναι ελεγχόμενοι κομματικά; Επίσης με το άρθρο 30 τίθεται το μέγιστο όριο των δύο θητειών στην ίδια θέση στελέχους της εκπαίδευσης έτσι ώστε να μπορέσετε, προφανώς, να αλλάξετε τους περισσότερους σχολικούς συμβούλους και διευθυντές και να τους αντικαταστήσετε με δικούς σας. Διότι δεν εξυπηρετεί τίποτα άλλο αυτός ο αποκλεισμός των σημερινών στελεχών.

Κοντολογίς το νομοσχέδιο αυτό πας πάει πίσω και αποτυπώνει τον σκοταδισμό που σας χαρακτηρίζει για τα ζητήματα της εκπαίδευσης!  

Τη στιγμή που ο στόχος της κυβέρνησης αυτής είναι προδήλως η άλωση του συστήματος παιδείας, η Νέα Δημοκρατία επιμένει στις πάγιες θέσεις της που έχουν ως στόχο την αναβάθμιση της Παιδείας. Για αυτό λέμε ξεκάθαρα πως θα καταργήσουμε όλες τις αλλοπρόσαλλες παρεμβάσεις των τριών Υπουργών Παιδείας στα τρία χρόνια ΣΥΡΙΖΑ, που πειραματίζονται σε βάρος των μαθητών και των γονέων τους. Και θα προωθήσουμε μια σειρά από πρωτοβουλίες με βάση  τις εξής προτεραιότητες:

  1. Αξιολόγηση όλων των δομών της εκπαίδευσης όπως επίσης και των εκπαιδευτικών.
  2. Ενίσχυση των υφιστάμενων δομών καθώς και της σχολικής αυτονομίας με τη λήψη των περισσότερων αποφάσεων από τα ίδια τα σχολεία.
  3. Επιλογή ανώτατων και ανώτερων στελεχών στην εκπαίδευση με τη θεσμοθέτηση μίας αντικειμενικής διαδικασίας στην οποία θα εμπλέκεται το ΑΣΕΠ και άλλα ανεξάρτητα όργανα.

Διότι εμείς δεν βλέπουμε το εκπαιδευτικό σύστημα ως ένα πεδίο εξίσωσης προς τα κάτω και βολέματος ημετέρων.

Για εμάς η παιδεία, και ειδικά η δημόσια, αποτελεί τον πιο σημαντικό μηχανισμό κοινωνικής κινητικότητας. Δηλαδή το μέσο που μπορεί να δώσει σε όλα τα παιδιά, και ιδιαίτερα σε αυτά των πιο φτωχών οικογενειών, τα εφόδια για να μπορέσουν να εξασφαλίσουν ένα καλύτερο μέλλον. Ένα τέτοιο εκπαιδευτικό σύστημα θα αποτελέσει προτεραιότητα της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας. Και οι ιδεοληπτικές μεθοδεύσεις που προωθείτε σήμερα θα αποτελέσουν, από την πρώτη μέρα, παρελθόν.