Να αναδείξουμε την Ελλάδας σε διεθνές διαμετακομιστικό και επιχειρηματικό κέντρο - ομιλία σε ημερίδα της ΕΔΕΕ

    Εκτύπωση Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο

IMG 1137 2"Πρέπει να αποτελεί προτεραιότητα η ανάδειξη της Ελλάδας σε διεθνές διαμετακομιστικό και επιχειρηματικό κέντρο", υπογράμμισε ο Κωστής Χατζηδάκης στον χαιρετισμό του στην ημερίδα της ΕΕΔΕ με τίτλο «Προκλήσεις και προοπτικές ανάδειξης της Ελλάδας σε διεθνές διαμετακομιστικό και επιχειρηματικό κέντρο της ΝΑ Ευρώπης» .

"Στη Νέα Δημοκρατία", συνέχισε, "είμαστε ανοιχτοί σε νέες ιδέες και προτάσεις από ανθρώπους του χώρου, και για αυτό τον λόγο χαίρομαι ιδιαίτερα για την ευκαιρία να παρευρεθώ σε μια εκδήλωση όπως η σημερινή, η οποία έχει σημαντική προστιθέμενη αξία."

Χαιρετισμός Κωστή Χατζηδάκη στην ημερίδα της ΕΕΔΕ με τίτλο «Προκλήσεις και προοπτικές ανάδειξης της Ελλάδας σε διεθνές διαμετακομιστικό και επιχειρηματικό κέντρο της ΝΑ Ευρώπης»

  • Κυρίες και κύριοι,
  • Θα ήθελα να δώσω συγχαρητήρια στους διοργανωτές της σημερινής ημερίδας, καθώς δίνει την ευκαιρία να συζητήσουμε για ένα ζήτημα που δεν είναι απλά σημαντικό, αλλά οφείλει να είναι στην κορυφή της αναπτυξιακής ατζέντας.
  • Διότι έχει καταστεί, πλέον, σαφές, σε όλους πλην των πιο ιδεοληπτικών, ότι ο μόνος τρόπος για να βγει η χώρα μας από την κρίση και να μπει σε αναπτυξιακή τροχιά είναι να κάνει μια στροφή στην επιχειρηματικότητα και στην προσέλκυση επενδύσεων. Ώστε να μπορέσουμε να εκμεταλλευτούμε τα ανταγωνιστικά μας πλεονεκτήματα και να μεταβούμε σε ένα μοντέλο παραγωγής πλούτου και θέσεων εργασίας.
  • Ένα από τα ανταγωνιστικά μας πλεονεκτήματα έχει να κάνει με τη γεωγραφική μας θέση, η οποία παρέχει στην Ελλάδα τη δυνατότητα να γίνει το διεθνές διαμετακομιστικό και επιχειρηματικό κέντρο της Ντιοανατολικής Ευρώπης. Και για να το επιτύχουμε αυτό πρέπει να δώσουμε ιδιαίτερη έμφαση στο τομέα των Logistics, τον οποίο έχουν υποδείξει στο παρελθόν και οι μελέτες της McKinsey και του ΙΟΒΕ, ως έναν από τους κύριους τομείς που μπορούν να δράσουν ως καταλύτες στην πορεία προς την ανάκαμψη και την ανάπτυξη. Η ανάπτυξη των logistics θα έχει πολλαπλασιαστική θετική επίδραση στην οικονομία, συμβάλλοντας στην τόνωση μιας σειράς από τομείς, όπως η βιομηχανία, το εμπόριο και η αγροτική παραγωγή.
  • Σε αυτό το πλαίσιο, στο υπουργείο ανάπτυξης την περίοδο 2012-2014 εφαρμόσαμε μια στρατηγική με 3 πυλώνες για τα logistics:

1.      O πρώτος πυλώνας είχε ως βάση το νομοσχέδιο που διαμορφώσαμε σε συνεργασία με την Παγκόσμια Τράπεζα, αλλά και με φορείς της αγοράς. Αφορούσε στον θεσμικό εκσυγχρονισμό του κλάδου, στην απλούστευση της αδειοδότησης, στην τυποποίηση των logistics και σε άλλες πρωτοβουλίες οι οποίες οδηγούσαν συνολικά τον χώρο μπροστά. Δυστυχώς, ο συγκεκριμένος νόμος, νόμος 4302/2014 δηλαδή, δεν εφαρμόστηκε ποτέ, καθώς η σημερινή κυβέρνηση επέλεξε να τον βάλει στον πάγο. Ακύρωσε, έτσι, μια μεταρρύθμιση με μεγάλη προστιθέμενη αξία, η οποία μάλιστα δεν είχε κανένα πολιτικό κόστος!

2.      Ο δεύτερος πυλώνας αφορούσε στο νέο ΕΣΠΑ, το οποίο σχεδιάστηκε έτσι ώστε ο κλάδος των logistics να είναι ένας από τους 9 κλάδους της επιχειρηματικότητας που χρηματοδοτούνται κατά προτεραιότητα

3.      Ο τρίτος πυλώνας αφορούσε στις υποδομές και στις μεγάλες προσπάθειες που έγιναν από την προηγούμενη κυβέρνηση, παρά τις έντονες αντιδράσεις όσων επιθυμούσαν να μείνουμε στάσιμοι. Υπενθυμίζω τη μεγάλη πρόοδο που επιτεύχθηκε όσον αφορά, μεταξύ άλλων, στην επανεκκίνηση των αυτοκινητοδρόμων, στη στρατηγική συμφωνία με την Cosco, στη δρομολόγηση της παραχώρησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, στην παραχώρηση των περιφερειακών αεροδρομίων.

  • Δυστυχώς, τα τελευταία 2 χρόνια βλέπουμε την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ να καταβάλλει συστηματική προσπάθεια να υπονομεύσει τέτοιες πρωτοβουλίες, όπως και άλλες μεταρρυθμίσεις που έχει ανάγκη η οικονομία μας. Επιχειρεί να τις παρουσιάσει ως κάτι που αναγκάζεται να κάνει, με πόνο ψυχής και δάκρυα στα μάτια, λόγω της αφόρητης πίεσης των δανειστών, παρ’ ότι η ίδια δεν τις πιστεύει.
  • Η οικονομία μας δεν πρόκειται όμως, να κάνει βήματα μπροστά με μια κυβέρνηση που προσεγγίζει τις μεταρρυθμίσεις με μια λογική «τραβάτε με κι ας κλαίω». Σήμερα χρειαζόμαστε μια κυβέρνηση που πιστεύει πραγματικά στις μεταρρυθμίσεις που ακολουθούν τις καλές ευρωπαϊκές και διεθνείς πρακτικές και μπορούν να ενισχύσουν την ανταγωνιστικότητα της οικονομίας μας. Τέτοιες μεταρρυθμίσεις θα ενισχύσουν την εμπιστοσύνη στην ελληνική οικονομία και θα βοηθήσουν, μεταξύ άλλων, την Ελλάδα να γίνει το διεθνές διαμετακομιστικό και επιχειρηματικό κέντρο της νοτιοανατολικής Ευρώπης.
  • Στη Νέα Δημοκρατία, στο πλαίσιο διαμόρφωσης του προγράμματός μας, υιοθετούμε μια ολιστική προσέγγιση, αντιλαμβανόμενοι πως κλάδοι όπως τα logistics δεν μπορούν να προσεγγίζονται ως αποκομμένοι από τους υπόλοιπους τομείς. Οφείλουν να αντιμετωπίζονται στο πλαίσιο μιας ευρύτερης συνεκτικής πολιτικής για την στήριξη της επιχειρηματικότητας και την προσέλκυση επενδύσεων.
  • Ο Κυριάκος Μητσοτάκης έχει παρουσιάσει ήδη μια σειρά από παρεμβάσεις προς αυτή την κατεύθυνση. Συγκεκριμένα, έχει μιλήσει για:

o   Μείωση του φορολογικού συντελεστή  στα επιχειρηματικά κέρδη από το 29% στο 20% εντός δύο ετών, καθώς και για μείωση της φορολόγησης στα μερίσματα από το 15% στο 5%.

o   Αύξηση των αποσβέσεων στις νέες επενδύσεις παγίων σε ποσοστό µέχρι 200%.

o   Μείωση του φορολογικού συντελεστή επιπλέον 2%, όταν επιχειρήσεις που απασχολούν τουλάχιστον 50 εργαζόµενους, αυξάνουν τις θέσεις εργασίας κατά 10% και πάνω.

o   Θεσμοθέτηση της οριζόντιας μεταφοράς φορολογικών ζημιών (συμψηφισμός της ζημιάς με μελλοντικά κέρδη για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα), όπως γίνεται τα τελευταία χρόνια στην Πορτογαλία

  • Παράλληλα, σχεδιάζουμε μια σειρά παρεμβάσεων με στόχο να γίνει η Ελλάδα logisticshub. Ενδεικτικά στοχεύουμε:

1.      Στην ενίσχυση των λιμενικών υποδομών, με προώθηση, όπου χρειάζονται, συμβάσεων παραχώρησης, ξεκινώντας από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

2.      Η επιτάχυνση της αναβάθμισης των σιδηροδρομικών υποδομών, που δε συνδυασμό με την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την πλήρη απελευθέρωση των εμπορευματικών σιδηροδρομικών μεταφορών, μπορούν να συμβάλουν στην απρόσκοπτη προώθηση προϊόντων προς την Κεντρική Ευρώπη.

3.      Στην απλοποίηση τελωνειακών και λοιπών διαδικασιών, με την επανεκκίνηση και ολοκλήρωση του προγράμματος single window το οποίο η κυβέρνηση πάγωσε.

4.      Στην αποτελεσματική απλοποίηση διαδικασιών εγκατάστασης οργανωμένων αποθηκευτικών μονάδων, καθώς και μονάδων βιομηχανικής ελαφράς και μέσης όχλησης σε προ-αδειοδοτημένες περιοχές, όπως προέβλεπε ο νόμος 4262/2014, ο οποίος, δυστυχώς, ακυρώθηκε και αυτός από την παρούσα κυβέρνηση.

  • Κυρίες και κύριοι,
  • Γνωρίζουμε όλοι καλά πως η έξοδος από την κρίση και η μετάβαση σε ένα νέο παραγωγικό μοντέλο δεν είναι εύκολη υπόθεση. Απαιτεί σοβαρότητα, σχεδιασμό και σκληρή δουλειά.
  • Στο πλαίσιο αυτής της προσπάθειας, όσοι είμαστε σήμερα εδώ αντιλαμβανόμαστε ότι οφείλει να αποτελεί προτεραιότητα η ανάδειξη της Ελλάδας σε διεθνές διαμετακομιστικό και επιχειρηματικό κέντρο.
  • Στη Νέα Δημοκρατία είμαστε ανοιχτοί σε νέες ιδέες και προτάσεις από ανθρώπους του χώρου, και για αυτό τον λόγο χαίρομαι ιδιαίτερα για την ευκαιρία να παρευρεθώ σε μια εκδήλωση όπως η σημερινή, η οποία έχει σημαντική προστιθέμενη αξία.Θα ήθελα, λοιπόν, να συγχαρώ και πάλι τους διοργανωτές, και να ευχηθώ καλή επιτυχία στη σημερινή ημερίδα.