Δεκ 20
Δεκ 20
Δεκ 13

Σημεία ομιλίας του ΥΜΕ Κωστή Χατζηδάκη στις 12.12.07 στο συνέδριο του “Economist “ : «Οι προτεραιότητες της Ελλάδας στις Μεταφορές και Τηλεπικοινωνίες για τη επόμενη 10ετία»

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Πέμπτη 13 Δεκεμβρίου, 2007 κκ Συντάκτες ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ Σημεία ομιλίας του ΥΜΕ Κωστή Χατζηδάκη  στις 12.12.07 στο συνέδριο του “Economist “ : «Οι προτεραιότητες της Ελλάδας στις Μεταφορές και Τηλεπικοινωνίες για τη επόμενη 10ετία» -Θα μιλήσω σήμερα για την Ελλάδα της επόμενης δεκαετίας. Για τους στόχους και τις προτεραιότητές μας στο Υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών. Για έργα πνοής που ήδη κατασκευάζουμε και άλλα που σχεδιάζουμε για το μέλλον και που αλλάζουν σημαντικά την εικόνα της χώρας μας στον τομέα των μεταφορών και επικοινωνιών. - Οι βασικοί μας άξονες είναι οι εξής: 1. Να συμβάλουμε στη δημιουργία μιας Ελλάδας που θα είναι ισχυρή, ανταγωνιστική, σύγχρονη. Μια Ελλάδας που θα βρεθεί στην καρδιά της ΕΕ. 2. Να δώσουμε προτεραιότητα στον πολίτη, παρέχοντάς του ποιοτικότερες υπηρεσίες, όπου και αν κατοικεί. 3. Να προστατεύσουμε το περιβάλλον και να αναβαθμίσουμε έτσι την ποιότητα της ζωής όλων μας. Πριν από λίγες ημέρες πήραμε το πράσινο φως από την ΕΕ για την έναρξη υλοποίησης των 13 προγραμμάτων του Εθνικού Στρατηγικού Πλαισίου Αναφοράς. Πρόκειται για την τελευταία μεγάλη οικονομική ενίσχυση προς την Ελλάδα ύψους πάνω από 20 δις ευρώ μέχρι το 2013. Μία ευκαιρία που η χώρα μας δεν μπορεί και δεν πρέπει να χάσει.  Η πραγματική πρόκληση ξεκινά τώρα. Να κατορθώσουμε να υλοποιήσουμε στο έπακρο τις δεσμεύσεις μας, να κάνουμε πραγματικότητα όλα τα προγράμματα που έχουν εξαγγελθεί και να μη χάσουμε το τρένο της ανάπτυξης που θα μας οδηγήσει σε μια ανταγωνιστική Ελλάδα. Μια Ελλάδα όχι απλό θεατή, αλλά συνδιαμορφωτή των διεθνών εξελίξεων. Το πλαίσιο αυτό που δημιουργεί η ΕΕ είναι ιδιαίτερα ευνοϊκό για τη χώρα μας. Σε αυτό έρχονται να προστεθούν οι ρυθμίσεις της ίδιας της ελληνικής πολιτείας που στόχο έχουν, μαζί με τη συνδρομή της ΕΕ, να διευκολύνουν το σχεδιασμό και την αποπεράτωση των έργων αυτών που θα μας οδηγήσουν σε μια πιο δυναμική, πιο σύγχρονη Ελλάδα. Οι νέες αυτές ρυθμίσεις αφορούν, από τη μία μεριά, το νέο Αναπτυξιακό Νόμο που ανοίγει το δρόμο για ενισχύσεις σε ιδιώτες έως και 60%, και από την άλλη η εφαρμογή της νομοθεσίας για τα ΣΔΙΤ. Ειδικά οι Συμπράξεις Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα μπορούν και πρέπει να συμβάλλουν καθοριστικά στη δημιουργία υποδομών και στην παροχή υπηρεσιών του Δημοσίου προς όφελος του πολίτη. Η βέλτιστη διαχείριση των διαθέσιμων κονδυλίων επιβάλει την αναζήτηση σύγχρονων τρόπων χρηματοδότησης των έργων με ενεργή συμμετοχή και του ιδιωτικού τομέα. Η Ελλάδα, τα τελευταία χρόνια, διαχειρίζεται με αρκετή επιτυχία Συμπράξεις Δημοσίου με Ιδιωτικό Τομέα σε θέματα ανάπτυξης υποδομών και η εμπειρία που συσσωρεύεται μας βοηθά να προχωρήσουμε σε παρόμοιες συνεργασίες με γνώμονα πάντα τη μεγιστοποίηση του οφέλους για τον πολίτη. Με τον τρόπο αυτό, αξιοποιούνται τα πιο σύγχρονα μέσα για την ολοκλήρωση των υποδομών και ταυτόχρονα απελευθερώνονται πόροι για άλλες προτεραιότητες. Στα έργα λοιπόν που σχεδιάζονται από το ΥΜΕ εξετάζεται και η δυνατότητα Συμπράξεων του Ιδιωτικού με το Δημόσιο Τομέα. Έχουμε, λοιπόν, το πλαίσιο αλλά και το όραμα για την Ελλάδα της επόμενης δεκαετίας. Κινούμαστε με γρήγορους ρυθμούς προς την υλοποίηση των παραπάνω στόχων. Πιο αναλυτικά: 1. Δημιουργία μιας πιο ανταγωνιστικής Ελλάδας Στις μεταφορές, δημιουργούμε σταδιακά δίκτυο σιδηροδρόμων υψηλών προδιαγραφών για επιβάτες, φορτία και συνδυασμένες μεταφορές στη νοτιανατολική Ευρώπη. Το δίκτυο αυτό θα προσφέρει ταχύτερες, υψηλότερης ποιότητας και ανταγωνιστικότερες σιδηροδρομικές συνδέσεις, με σημαντικά μειωμένους χρόνους ταξιδιού μεταξύ των κυρίων αστικών και εμπορικών κέντρων. Για το σκοπό αυτό: • Ολοκληρώνουμε την κατασκευή της Ηλεκτροκίνητης Σιδηροδρομικής Γραμμής ΠΑΤΡΑ- ΑΘΗΝΑ- ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ- ΕΙΔΟΜΕΝΗ (ΠΑΘΕ). • Επεκτείνουμε το Δίκτυο του Προαστιακού Αθηνών από το Κιάτο ως το Ξυλόκαστρο και σχεδιάζουμε την προαστιακή σύνδεση της Αθήνας με το Λαύριο και τη Ραφήνα. Ανακατασκευάζουμε και εκσυγχρονίζουμε τη γραμμή Αθήνα-Χαλκίδα. • Αναπτύσσουμε τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο Θεσσαλονίκης. • Δίνουμε έμφαση στην ανάπτυξη του τομέα των logistics. Γιατί εκεί μπορούμε, με τις κατάλληλες δράσεις, να τεθούμε επικεφαλής των υπόλοιπων χωρών της περιοχής. Επιχειρούμε, παρά τις δυσκολίες, να δημιουργήσουμε εμπορευματικό κέντρο υψηλών απαιτήσεων και προδιαγραφών στο Θριάσιο πεδίο, ολοκληρώνοντας παράλληλα το σιδηροδρομικό σταθμό στο Νέο Ικόνιο, αξιοποιώντας γι’αυτό και κονδύλια της ΕΕ. Σχεδιάζουμε, επίσης, τη δημιουργία εμπορευματικού κέντρου στη Θεσσαλονίκη, το οποίο μπορεί να εξελιχθεί σε διαβαλκανικό εμπορικό κέντρο συνδυασμένων μεταφορών. • Εκσυγχρονίζουμε τις αερολιμενικές υποδομές της χώρας και προχωρούμε τις διαδικασίες για το σχεδιασμό, την κατασκευή και λειτουργία ενός σύγχρονου νέου διεθνούς αεροδρομίου στο Καστέλι Ηρακλείου. Πρέπει να σημειώσω εδώ ότι το πιο πρόσφορο εργαλείο προς αυτή την κατεύθυνση είναι ένας τύπος σύμβασης παραχώρησης που χρησιμοποιήθηκε και στην κατασκευή και λειτουργία του αεροδρομίου Ελευθέριος Βενιζέλος. Το συνολικό κόστος του έργου υπολογίζεται σε 1,2 δις ευρώ. Τηλεπικοινωνιες Στις Τηλεπικοινωνίες, σύντομα θα ανακοινώσουμε την Εθνική Στρατηγική Επικοινωνιών, που στόχο έχει να βοηθήσει στην ταχύτερη υλοποίηση της Ψηφιακής Στρατηγικής της κυβέρνησης για μια πραγματικά ψηφιακή Ελλάδα. Η Εθνική Στρατηγική των Επικοινωνιών αντικατοπτρίζει το όραμά μας για το ρόλο που θα πρέπει να παίξουν οι νέες τεχνολογίες στη νέα, δυναμική και σύγχρονη Ελλάδα. Διαμορφώνει το τελικό πλαίσιο που θα στηρίξει τη σωστή ανάπτυξη της ευρυζωνικότητας. Γιατί η ευρυζωνικότητα αποτελεί τη βάση για να καρπωθούν οι πολίτες αλλά και η χώρα, τα οφέλη που προκύπτουν από τις νέες τεχνολογίες. Ένα βασικό τμήμα είναι οι υποδομές. Στο σχεδιασμό είναι, όταν θα ολοκληρωθεί η στρατηγική αυτή, να εξετάσουμε το ενδεχόμενο Συμπράξεων Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα για τη χρηματοδότηση των νέων επικοινωνιακών λεωφόρων, των νέων δικτύων, των νέων υποδομών, που θα μας εντάξουν στην ομάδα των πρωτοπόρων στα θέματα των επικοινωνιών. 2. Ποιοτικότερες υπηρεσίες για τον πολίτη Θέλουμε μέσα μεταφοράς πιο ελκυστικά, πιο σύγχρονα, πιο φιλικά στον πολίτη και κυρίως ασφαλή. Για το σκοπό αυτό εξαγγείλαμε μια σειρά μέτρων για την αναβάθμιση των αστικών συγκοινωνιών και τη διευκόλυνση της μετακίνησης όλων των πολιτών και κυρίως εκείνων με κινητικές δυσκολίες. Θέλουμε να πετύχουμε εύκολη πρόσβαση στην πόλη για όλους με έξυπνες και οικονομικά προσιτές μεταφορές. Θέλουμε ενημέρωση του πολίτη, επί καθημερινής βάσης, για το πώς μπορεί να πάει στον προορισμό του γρηγορότερα και με μεγαλύτερη άνεση, προσαρμοσμένη στις ανάγκες του. Έτσι: • Ολοκληρώνουμε το σύστημα τηλεματικής στη Θεσσαλονίκη και το εισάγουμε στην Αθήνα ώστε να έχουμε ακριβή καταγραφή της ταχύτητας και της θέσης του κάθε οχήματος ανά πάσα στιγμή. • Εισάγουμε αυτόματο Σύστημα Συλλογής Κομίστρου με ενιαία επαναφορτιζόμενη κάρτα για όλα τα μέσα του ΟΑΣΑ το οποίο θα αντικαταστήσει σιγά σιγά το σημερινό εισιτήριο. • Επεκτείνουμε τις λεωφορειολωρίδες αλλά και το δίκτυο των μέσων σταθερής τροχιάς. Ο ΗΣΑΠ θα φτάσει μέχρι τον Άγιο Στέφανο και το Τράμ μέχρι τον Πειραιά. Παράλληλα, παρατείνεται πειραματικά για τους μήνες Φεβρουάριο και Μάρτιο το ωράριο του Ηλεκτρικού και του Μετρό ως τις 2 πμ την Παρασκευή και το Σάββατο. • Εγκαθιστούμε ψηφιακές εφαρμογές πληροφόρησης του επιβάτη στα μέσα μαζικής μεταφοράς και τοποθετούμε ενημερωτικές ηλεκτρονικές πινακίδες σε όλα τα λεωφορεία και τρόλεϊ. • Για τα ΑμεΑ: Όλα τα νέα οχήματα των ΜΜΜ, που θα προμηθεύονται οι φορείς του ΥΜΕ θα διαθέτουν τον απαιτούμενο προβλεπόμενο εξοπλισμό για την εξυπηρέτηση των ΑμεΑ. Όλο το προσωπικό που εργάζεται στα ΜΜΜ θα λαμβάνει ειδική εκπαίδευση για την εξυπηρέτηση των ΑμεΑ Στις τηλεπικοινωνίες, πάλι ο πολίτης είναι στην κορυφή του ενδιαφέροντός μας: • Χρηματοδοτούνται με € 44 εκ. οι ευρυζωνικές υπηρεσίες που θα παρέχονται από επιχειρήσεις προς τους πολίτες. Επιπλέον, ενισχύεται η επιχειρηματικότητα με τη χρηματοδότηση 770 περίπου σημείων ασύρματης ευρυζωνικής πρόσβασης (Wireless Hotspots) σε σχεδόν 400 επιχειρήσεις. • Σχεδιάζουμε τη μετάβαση της χώρας μας σε δίκτυα επόμενης γενιάς οπτικών ινών. Σκοπός μας είναι να φέρουμε τις οπτικές ίνες στο κάθε σπίτι (Fiber to Home). Ένα έργο που θα καταστήσει τη χώρα ευρυζωνικά πρωτοπόρο στην Ευρώπη. Όπως γνωρίζετε, οι οπτικές ίνες μας δίνουν ένα τεράστιο εύρος εφαρμογών μεγιστοποιώντας τις ταχύτητες ευρυζωνικότητας και περιορίζοντας τα προβλήματα των υπηρεσιών επικοινωνίας. 3. Προστασία του Περιβάλλοντος και αναβάθμιση της ποιότητας ζωής Το περιβάλλον βρίσκεται ψηλά στην ατζέντα μας. Γιατί καθαρότερο περιβάλλον στα αστικά κέντρα σημαίνει καλύτερη ποιότητα ζωής. Σημαίνει υγεία. Σημαίνει ένα καλύτερο αύριο για τις γενιές που θα έρθουν. Προωθούμε μέσα μεταφοράς φιλικά προς το περιβάλλον και δίνουμε έμφαση στις νέες τεχνολογίες που με τη σειρά τους έχουν τη δυνατότητα να διευκολύνουν τις μετακινήσεις μας μειώνοντας, παράλληλα, την επιβάρυνση που υφίσταται το περιβάλλον. Πιο συγκεκριμένα: • Δίνουμε έμφαση στα ηλεκτροκινούμενα μέσα σταθερής τροχιάς και επεκτείνουμε το δίκτυό τους. Προσπαθούμε έτσι να δημιουργήσουμε τις προϋποθέσεις ώστε να πεισθούν οι Έλληνες πολίτες να εγκαταλείψουν το ΙΧ τους. Είναι γνωστό ότι στις πόλεις, ο οδικός τομέας ευθύνεται για το 40% των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και το 70% των εκπομπών άλλων ρύπων. Πρέπει, λοιπόν, να δώσουμε έμφαση σε μια «βιώσιμη κινητικότητα», έτσι ώστε χωρίς να περιορίζουμε τις μετακινήσεις μας να προστατεύουμε ταυτόχρονα το περιβάλλον. • Αποφασίσαμε, παράλληλα, τη δημιουργία μόνιμης Επιτροπής για τις «πράσινες μεταφορές». Προκειμένου να προωθήσουμε τα εναλλακτικά καύσιμα στις μεταφορές, να δούμε τις δυνατότητες των νέων υβριδικών τεχνολογιών αλλά και να αναπτύξουμε δράσεις φιλικές προς το περιβάλλον. Τελειώνοντας θέλω να σας συγχαρώ για άλλη μία φορά για τη διοργάνωση του φετινού σας συνεδρίου. Και αυτό γιατί υπηρετείτε ένα πολύ σημαντικό για μένα σκοπό. Ενημερώνετε τον πολίτη, τον επιχειρηματία, τον απλό καταναλωτή για ουσιαστικές εξελίξεις. Δίνετε έτσι τη δυνατότητα στην κοινωνία των πολιτών να συμμετέχει ενεργά στη λήψη των αποφάσεων. Γιατί δεν αρκεί μόνο να σχεδιάζουμε και να κατασκευάζουμε έργα και υποδομές, αλλά οφείλουμε να εξασφαλίσουμε τη βιωσιμότητά τους σε βάθος χρόνου. Και η βιωσιμότητα αυτή εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από το πόσο φιλικά και χρήσιμα θα είναι αυτά στην επιχειρηματική κοινότητα και στον κάθε πολίτη. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ο πολίτης είναι ο τελικός παραλήπτης αλλά και ο αυστηρότερος κριτής όλων των έργων. Σ’ αυτόν απευθυνόμαστε και αυτός μπορεί να βοηθήσει ουσιαστικά για να κάνουμε τη ζωή του καλύτερη και στον τομέα των μεταφορών και επικοινωνιών. Από το Γραφείο Τύπου

 

Διαβάστε περισσότερα
Δεκ 13
Δεκ 11

Χαιρετισμός Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών - Παρουσίαση Βιβλίου «Ποδήλατο, οδηγός σχεδιασμού και αξιολόγησης δικτύων»

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Τρίτη 11 Δεκεμβρίου, 2007 κκ Συντάκτες ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ Χαιρετισμός Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών Παρουσίαση Βιβλίου «Ποδήλατο, οδηγός σχεδιασμού και αξιολόγησης δικτύων» Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας Κυρίες και κύριοι, Το έχω ξαναπεί αλλά θέλω να το τονίσω και σήμερα: Δεν μπορεί να υπάρξει σύγχρονη πολιτική για τις Μεταφορές χωρίς φροντίδα για το Περιβάλλον. Και δεν μπορούμε να μιλάμε για προστασία του περιβάλλοντος χωρίς να προσπαθούμε να μειώσουμε τη χρήση του ΙΧ. Ξέρετε, η χώρα μας είναι πρώτη, όχι μόνο ανάμεσα στις χώρες τις ΕΕ αλλά σε 52 χώρες, που περιλαμβάνουν και τα κράτη της πρώην Σοβιετικής Ένωσης, στην αύξηση κατοχής ΙΧ. Σύμφωνα με μελέτη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Περιβάλλοντος, που δημοσιεύθηκε φέτος, το ποσοστό αύξησης κατοχής αυτοκινήτου στην Ελλάδα ήταν 20% κατά την περίοδο 2000-3. Αυτή την τάση προσπαθούμε να ανατρέψουμε με στοχευμένα μέτρα και συγκεκριμένες πρακτικές, που θα κάνουν τις μετακινήσεις μας πιο εύκολες και την πόλη μας πιο ανθρώπινη. Γιατί δεν μπορούμε, βέβαια, να μειώσουμε τις μετακινήσεις μας. Αντίθετα, πρέπει να τις διευκολύνουμε, να μη νιώθουν οι πολίτες αποξενωμένοι ακριβώς επειδή τους είναι δύσκολο να συναντήσουν το φίλο ή το συγγενή τους που έτυχε να μένει στην άλλη άκρη της πόλης. Το ζήτημα, λοιπόν, είναι να διευκολύνουμε τις μετακινήσεις, αλλά και να πετύχουμε ταυτόχρονα μια «βιώσιμη κινητικότητα». Μέσα στο πλαίσιο αυτό, εξαγγείλαμε σειρά μέτρων πριν από λίγες ημέρες, για να γίνουν οι αστικές συγκοινωνίες πιο φιλικές στον πολίτη. Για να πείσουμε τους Έλληνες να αφήσουν το αυτοκίνητό τους και να κινηθούν στην πόλη με τα ΜΜΜ. Μιλήσαμε για σύστημα τηλεματικής στα λεωφορεία και τα τρόλεϊ, για την εισαγωγή της ενιαίας επαναφορτιζόμενης κάρτας που θα αντικαταστήσει σιγά σιγά το παραδοσιακό εισιτήριο. Για «καθαρά» λεωφορεία. Για επέκταση του ΗΣΑΠ, του ΤΡΑΜ, του Προαστιακού. Για παράταση του ωραρίου του ΜΕΤΡΟ. Αποφασίσαμε παράλληλα τη δημιουργία μόνιμης Επιτροπής για τις «πράσινες μεταφορές». Προκειμένου να προωθήσουμε τα εναλλακτικά καύσιμα στις μεταφορές, να δούμε τις δυνατότητες των νέων υβριδικών τεχνολογιών αλλά και να αναπτύξουμε δράσεις φιλικές προς το περιβάλλον, όπως οι ποδηλατόδρομοι. Πιστεύω πραγματικά ότι σε αυτή την προσπάθεια για τη δημιουργία μιας ανθρώπινης πόλης το ποδήλατο μπορεί να παίξει ξεχωριστό ρόλο. Δεν είναι τυχαίο ότι στις υπόλοιπες πόλεις της Ευρώπης το παραδοσιακό αυτό μέσο για τις μετακινήσεις μας ολοένα και κερδίζει έδαφος. Είναι στα σχέδιά μας να ενισχύσουμε τους ποδηλάτες και να ενθαρρύνουμε τους κατοίκους των πόλεων να χρησιμοποιούν ποδήλατα. Πριν από λίγο καιρό είχα συνάντηση με το Δήμαρχο Αθηναίων, τον κύριο Κακλαμάνη. Μιλήσαμε για το θέμα αυτό και συμφωνήσαμε να στηρίξουμε την ιδέα του, να ξεκινήσουμε, δηλαδή, τη δημιουργία ποδηλατοδρόμων στα πάρκα του Δήμου. Θα στηρίξουμε με χρήματα του Υπουργείου τη μελέτη και θα εξετάσουμε πώς λειτουργεί το σύστημα αυτό σε άλλες χώρες της Ευρώπης. Φίλες και φίλοι, Το ποδήλατο μπορεί να συμβάλει σε μια ουσιαστική αναβάθμιση του περιβάλλοντος και της ποιότητας ζωής στις πόλεις. Είναι γνωστές οι αντικειμενικές δυσκολίες για τη διευρυμένη χρήση του ποδηλάτου σε πόλεις όπως αυτή της Αθήνας. Ωστόσο είναι σημαντικό να προσπαθούμε και να προτείνουμε λύσεις. Το βιβλίο που έχουμε σήμερα στα χέρια μας έρχεται την κατάλληλη στιγμή. Το θέμα «περιβάλλον» πρέπει να ανέβει ψηλά στην ατζέντα μας. Πρόσφατη έκθεση του ΟΟΣΑ κρούει για άλλη μία φορά τον κώδωνα του κινδύνου. Έως και 150 εκατομμύριο άνθρωποι μπορεί να πληγούν από τις συνέπειες των κλιματικών αλλαγών τις επόμενες δεκαετίες με κόστος που αναμένεται να ξεπεράσει τα 23,8 τρις ευρώ. Στην Ελλάδα έχουμε τη θέληση αλλά τείνουμε να υστερούμε στην πράξη. Το βιβλίο αυτό είναι πράξη. Είναι μια ουσιαστική αξιολόγηση των δυνατοτήτων του οδικού δικτύου να υποδεχθεί το ποδήλατο. Νομίζω ότι οφείλουμε όλοι ένα μεγάλο ευχαριστώ στην ομάδα που το έγραψε. Θέλω να σας διαβεβαιώσω ότι θα είμαι κοντά σας. Για μια πιο ανθρώπινη, πιο φιλόξενη πόλη. Ευχαριστώ πολύ ΣΗΜ: ΤΟ ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ:  www.yme.gr Από το Γραφείο Τύπου

 

Διαβάστε περισσότερα