Είμαστε σε ζώνη αναταράξεων και οι πολιτικές εξελίξεις παραμένουν ανοικτές - συνέντευξη στο ΑΠΕ-ΜΠΕ

    Εκτύπωση Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο

18 151804XATZHDAKHSKWSTHS«Είμαστε σε ζώνη αναταράξεων και οι πολιτικές εξελίξεις παραμένουν ανοιχτές», δηλώνει, στη συνέντευξή του στο Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, ο Κωστής Χατζηδάκης, και καταλογίζει στους ΣΥΡΙΖΑ και ΑΝΕΛ προσπάθεια να γαντζωθούν στις καρέκλες τους με κάθε τρόπο.

Αναφέρεται στο αποτέλεσμα του Eurogroup, λέγοντας ότι είναι μία ετεροβαρής συμφωνία, υποστηρίζει ότι η χώρα πληρώνει «το τίμημα του λαϊκισμού της κυβέρνησης» και προσθέτει ότι η ΝΔ είναι υπέρ της εκχώρησης υπηρεσιών στον ιδιωτικό τομέα εφόσον προκύπτει όφελος για την οικονομία και τους πολίτες.

Ο αντιπρόεδρος της ΝΔ για το ζήτημα της εκχώρησης δημόσιων υπηρεσιών στον ιδιωτικό τομέα, λέει ότι δεν πρέπει να είναι κανείς δογματικός, ότι το βασικό κριτήριο είναι ο φορολογούμενος να πληρώνει λιγότερα χρήματα. «Δηλαδή αν είναι φθηνότερες οι υπηρεσίες που προσφέρει μια εταιρεία με ιδιωτικούς υπαλλήλους, γιατί να επιμένουμε σε μια τιμωρητική λογική απέναντι στους φορολογούμενους;», αναφέρει χαρακτηριστικά.

Για το θέμα του Noor1, λέει ότι «η κυβέρνηση στην προσπάθειά της να υπερασπιστεί τον κ. Καμμένο ξεπέρασε κάθε όριο θράσους» και «όσο για τον κ. Μαρινάκη και εδώ η κυβέρνηση πρέπει να απολογηθεί».

 

Συνέντευξη Κωστή Χατζηδάκη στο ΑΠΕ-ΜΠΕ

Θεωρείτε αρνητικό το κλείσιμο της  αξιολόγησης; 

Το αποτέλεσμα της αξιολόγησης ήταν μια ετεροβαρής συμφωνία. Δεν ήμασταν φυσικά υπέρ του να οδηγηθούμε σε μια χαοτική κατάσταση, αλλά η κυβέρνηση έδωσε σχεδόν όλα όσα της ζητούσαν οι δανειστές για να μην πάρει σχεδόν τίποτα από αυτά που η ίδια διακήρυσσε.

Τη στιγμή που η ίδια η πλειοψηφία ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ περνούσε το 4ο μνημόνιο από τη Βουλή με μέτρα 5 δις για μισθωτούς και συνταξιούχους, ο κ. Τσίπρας υποσχόταν ότι θα φορέσει γραβάτα, διότι να νέα για το χρέος θα ήταν καταπληκτικά. Και τελικά μηδέν εις το πηλίκον!Ούτε πιστοποιητικό βιωσιμότητας για το χρέος, ούτε ποσοτική χαλάρωση, ούτε ορατή έξοδος στις αγορές.

Το 2014  η Ελλάδα είχε πιστοποιητικό βιωσιμότητας από το ΔΝΤ, είχε βγει δοκιμαστικά στις αγορές και δεν είχε, φυσικά, το βαρίδι των capital controls, που τα έχουμε βαριά κληρονομία από το καλοκαίρι του 2015. Με 2 μνημόνια, με σχεδόν παντελή απώλεια του ελέγχου των τραπεζών και με το υπερταμείο εδώ μέχρι το 2115, ο κ. Τσίπρας δεν έχει καταφέρει καν να επιστρέψουμε εκεί που ήμασταν το 2014! 

Τότε, που αποσκοπεί η προ ημερησίας διατάξεως συζήτηση στην Βουλή που ζητήσατε; 

Προκαλέσαμε τη συζήτηση στη Βουλή για να μάθει ο λαός όλη την αλήθεια. Επί της ουσίας το αποτέλεσμα δικαίωσε πικρά τον Πρωθυπουργό, διότι τελικά ήταν ένα αποτέλεσμα που θυμίζει ματς Μπαρτσελόνα-Πανελευσινιακού.

Αλλά και επί της διαδικασίας, διότι, με την καθυστέρηση της ελληνικής πλευράς,  η κυβέρνησης υιοθετήσαμε τελικά όλα τα μέτρα που ζητούσε το ΔΝΤ ήδη από το 2016, έχοντας όμως οδηγήσει την οικονομία προς τα πίσω και έχοντας κάνει τους Έλληνες ακόμα φτωχότερους.  

Για τη μη ένταξη στην ποσοτική χαλάρωση ευθύνεται η κυβέρνηση ή οι πολιτικές επιδιώξεις και οι διαφωνίες μεταξύ των δανειστών; 

Καταρχάς κάποιος θα πρέπει να ρωτήσει τον ίδιο τον κ. Τσίπρα γιατί δέχτηκε να κλείσει η αξιολόγηση χωρίς να υπάρξει ρητή δέσμευση της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας για ποσοτική χαλάρωση. Το λέω αυτό διότι ο ίδιος ο πρωθυπουργός,  στο συνέδριο του ΣΥΡΙΖΑ, διακήρυσσε ότι αποκλείεται να κλείσει το συνολικότερο θέμα χωρίς ένταξη της Ελλάδας στο πρόγραμμα της ποσοτικής χαλάρωσης. 

Η αλήθεια είναι ότι η κυβέρνηση Τσίπρα, στις 15 Μαΐου του 2016  είχε συμφωνήσει ότι τα μεσοπρόθεσμα μέτρα για το χρέος θα εφαρμοστούν, εάν είναι αναγκαίο, από το Σεπτέμβριο του ’18 και μετά. Και μάλιστα πανηγύριζε τότε γι’ αυτό –υπάρχουν οι σχετικές δηλώσεις. Πάνω σ’ αυτή την απόφαση πάτησαν οι δανειστές για να μην πάρουν ουσιαστικά μέτρα για το χρέος τώρα. Αυτό οδήγησε το ΔΝΤ να μην δώσει πιστοποιητικό βιωσιμότητας και αυτό με τη σειρά του οδήγησε την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα να μην εντάξει την Ελλάδα στο πρόγραμμα ποσοτικής χαλάρωσης.

Αν βάλει κανείς δίπλα τις διακηρύξεις της κυβέρνησης, την διαπραγματευτική της τακτική και το τι αποδέχθηκε τελικά, αποδεικνύεται ξεκάθαρα ότι έχουμε μια κυβέρνηση σε ζάλη.

Θα βγει η ελληνική οικονομία από την κρίση με πλεονάσματα της τάξης του 3,5% και στην συνέχεια με 2% για άγνωστο χρόνο; 

Ασφαλώς τα υψηλά πρωτογενή πλεονάσματα δυσκολεύουν αυτή την πορεία.

Το κυριότερο είναι ότι η κυβέρνηση συμφώνησε σε πολυ ψηλά πρωτογενή πλεονάσματα για τα επόμενα 5 χρόνια. Την περίοδο, δηλαδή, που χρειαζόμαστε μεγαλύτερες ανάσες στην οικονομία και την αγορά, η κυβέρνηση συμφώνησε σ’ ένα σκληρό πρόγραμμα που θα υπονομεύσει την επανεκκίνηση της πραγματικής οικονομίας. Ωστόσο η ελληνική οικονομία χρειάζεται ώθηση τώρα, όχι το 2040 ή το 2050.

Η κυβέρνηση, λοιπόν, συμφώνησε σε πλεονάσματα 3,5% μέχρι το 2022, ενώ ο ίδιος ο κ. Τσίπρας, ένα χρόνο πριν, στις 23 Ιουνίου 2016, δήλωνε ότι τέτοια πλεονάσματα οδηγούν σε πνιγμό την οικονομία!

Ασκείτε σκληρή κριτική στην κυβέρνηση αλλά εάν κερδίσετε τις εκλογές θα εφαρμόσετε όλα τα μέτρα. Νομίζετε ότι είναι επιχείρημα για τον κόσμο ότι “τα εφαρμόζουμε, αλλά δεν φταίμε εμείς”; 

Ο απολογισμός της κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ είναι 2 μνημόνια – το 4ο μνημόνιο με μέτρα για μισθωτούς και συνταξιούχους που πρέπει  θα εφαρμοστούν το ’19 και το ’20 – το υπερταμείο για 99 χρόνια και λιτότητα για 43 χρόνια, μέχρι το 2060!

Και προφανώς όλα αυτά είναι βαριά κληρονομία για τις επόμενες κυβερνήσεις και τη χώρα.

Όλα αυτά δεν ήταν προφανώς αναπόφευκτα. Τα μέτρα π.χ. των 5 δις για το αφορολόγητο και τις συντάξεις δεν υπήρχαν στον ορίζοντα ούτε επί Σαμαρά αλλά ούτε επί Τσίπρα το 2015. Είναι αποτέλεσμα της αποτυχίας των ΣΥΡΙΖΑ ΑΝΕΛ.

Ωστόσο εμείς δεν είμαστε ΣΥΡΙΖΑ Νο 2 για να πούμε ότι όλα αυτά θα καταργηθούν με ένα νόμο και ένα άρθρο. Ταυτόχρονα όμως λέμε ότι οι συμφωνίες με τους δανειστές δεν είναι γραμμένες σε πέτρα. Μπορούν να βελτιωθούν, όπως πέτυχε η κυπριακή κυβέρνηση που έβγαλε την Κύπρο νωρίτερα από το μνημόνιο, μπορεί και να χειροτερέψουν όπως συνέβη με την κυβέρνηση Τσίπρα τα τελευταία 2,5 χρόνια.

Στόχος δικός μας θα είναι να βελτιώσουμε τις συμφωνίες της κυβέρνησης Τσίπρα με τους δανειστές. Και αυτό θα το πετύχουμε με δύο τρόπους:

Πρώτον, εφαρμόζοντας ένα δικό μας πρόγραμμα μεταρρυθμίσεων και διαρθρωτικών αλλαγών, λ.χ., στη δημόσια διοίκηση, τη δικαιοσύνη, την παιδεία κ.ο.κ. που θα βρίσκεται πέρα από το μνημόνιο. Αυτό το πρόγραμμα θα το εφαρμόσουμε γρήγορα για να πείσουμε τους εταίρους μας ότι είμαστε σοβαροί και αποφασισμένοι να κάνουμε μεταρρυθμίσεις. Αυτό θα βελτιώσει σημαντικά την αξιοπιστία της χώρας και τη διαπραγματευτική θέση της.

Δεύτερον, ως κυβέρνηση φιλοδοξούμε να εφαρμόσουμε τις βέλτιστες ευρωπαϊκές πρακτικές. Μέτρα που εφαρμόστηκαν στην Ιρλανδία, την Πορτογαλία και την Κύπρο και τους οδήγησαν εκτός μνημονίου μέσα σε 3 χρόνια.

Αν όλα αυτά λοιπόν λειτούργησαν στις άλλες χώρες, γιατί όχι και στην Ελλάδα; Μόνο που για να λειτουργήσουν πρέπει να εγκαταλείψουμε τον λαϊκισμό! 

Μέχρι στιγμής πάντως δεν γνωρίζουμε τι θα κάνει η ΝΔ με μία σειρά θέματα, πχ με τις συντάξεις. Θα τις μειώσετε, θα τις αυξήσετε ή θα τις αφήσετε στο ίδιο επίπεδο; Ή με τα μπλοκάκια; 

Δεν συμφωνώ!  Σας θυμίζω τις θέσεις που παρουσίασε ο Κυριάκος Μητσοτάκης στη ΔΕΘ για την οικονομία. Επίσης τις θέσεις μας για τα κόκκινα δάνεια, το μεταναστευτικό, τις ηλεκτρονικές συναλλαγές, την ενέργεια κλπ. Έχουμε ανακοινώσει πάνω από 10 θεματικές ενότητες του κυβερνητικού μας προγράμματος και συνεχίζουμε.

Στο ασφαλιστικό η χώρα προχωρεί σε κινούμενη άμμο. Από τις διακηρύξεις κοινωνικής ευαισθησίας ακόμα και το Σεπτέμβριο του 2015 περάσαμε στο νόμο Κατρούγκαλου και τώρα στο 4ο μνημόνιο.

Επομένως, έχοντας παρουσιάσει τις κατευθυντήριες γραμμές μας για το ασφαλιστικό με τον ίδιο τον Κυριάκο Μητσοτάκη  στη Βουλή πέρυσι, μελετάμε κάθε μέρα τις εξελίξεις και θα μιλήσουμε με λεπτομέρειες την κατάλληλη στιγμή. Και πάντως πριν από τις εκλογές.

Ένα είναι όμως το βασικό ζητούμενο για το ασφαλιστικό: πώς θα μπει μπροστά η μηχανή της οικονομίας για να δημιουργηθούν νέες δουλειές και μ’ αυτό τον τρόπο να έχουν εισφορές τα ασφαλιστικά ταμεία.  Και όσο παραμένει μια κυβέρνηση που έχει αλλεργία στην επιχειρηματικότητα και τις ιδιωτικές επενδύσεις το ασφαλιστικό είναι καταδικασμένο να πηγαίνει από το κακό στο χειρότερο.

Οι ιδιωτικές επενδύσεις, λοιπόν, που μόνο η ΝΔ μπορεί να τις φέρει δεν είναι κάτι θετικό μόνο για τους ανέργους, αλλά και για την αντιμετώπιση των προβλημάτων του ασφαλιστικού συστήματος.

Συμφωνώ μαζί σας ότι πρέπει να μειωθεί η φορολογία, να περιοριστεί η γραφειοκρατία, να γίνει πιο αποτελεσματικό το κράτος, να έλθουν επενδύσεις. Μαζί νομίζω ότι συμφωνούν και 10 εκατομμύρια Έλληνες συμπεριλαμβανομένων και των πολιτικών σας αντιπάλων. Αρκούν αυτές οι γενικόλογες διακηρύξεις που μοιάζει να μην λαμβάνουν υπόψη της μνημονιακές υποχρεώσεις και τις πραγματικές δυσλειτουργίες δεκαετιών; 

Για τα θέματα αυτά έχουμε μιλήσει ήδη πολύ λεπτομερειακά. Έχουμε προσδιορίσει τους φόρους που μπορεί να μειωθούν με αντίστοιχη μείωση των κρατικών δαπανών, χωρίς να αυξηθούν τα ελλείμματα.

Προσδιορίσαμε αυτούς τους φόρους: μείωση κατά 9 ποσοστιαίες μονάδες του φόρου των επιχειρήσεων για 2 χρόνια, μείωση του ΕΝΦΙΑ κατά 30%, μείωση του φόρου για τα μερίσματα, έχοντας παράλληλα προσδιορίσει 10 συγκεκριμένες πηγές μείωσης των δαπανών. Ανατρέξτε στην ιστοσελίδα της ΝΔ για να δείτε όλες τις λεπτομέρειες. 

Όλα αυτά θα επικαιροποιηθούν από τον Κυριάκο Μητσοτάκη τον Σεπτέμβριο στη Θεσσαλονίκη.

Αλλά προσέξτε! Οι Έλληνες μπορούν να κάνουν πια τις συγκρίσεις. Στην περίοδο ‘12-‘14 με βάση αξιόπιστη μελέτη που ήρθε αυτή την εβδομάδα στην δημοσιότητα οι Έλληνες δουλεύαμε 174 μέρες για το κράτος και η κατάσταση είχε περίπου σταθεροποιηθεί εκεί. Το 2016, με την πονόψυχη κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, οι μέρες που οι Έλληνες δουλεύουν για το κράτος – πληρώνοντας φόρους, δηλαδή,  και ασφαλιστικές εισφορές – αυξήθηκαν στις 203. Αυτό είναι το κόστος  του κρατισμού και του λαϊκισμού!

Και γι’ αυτό λέμε πως, αλλάζοντας την αντίληψη για τον τρόπο διαχείρισης της οικονομίας, και βασιζόμενοι στο τρίπτυχο λιγότεροι φόροι, λιγότερες δαπάνες, άνοιγμα στην  επιχειρηματικότητα μπορεί να μπει μπροστά η οικονομία.

Δεν ισχυριζόμαστε ότι ήμασταν αλάθητοι στο παρελθόν. Αλλά θέλουμε να προχωρήσουμε μπροστά διδαγμένοι από τα δικά μας λάθη, τα λάθη του ΣΥΡΙΖΑ, τα λάθη της τρόικα. Βασισμένοι στις καλές ευρωπαϊκές και διεθνείς πρακτικές. Αν τα κατάφεραν στην Κύπρο, γιατί δεν μπορούμε να τα καταφέρουμε και εμείς;     

Εσείς θα προχωρήσετε σε εκχώρηση δημόσιων υπηρεσίων στον ιδιωτικό τομέα; (κάτι που δεν κάνατε όταν είσαστε στην κυβέρνηση). 

Αλίμονο σ’ όσους είναι δογματικοί συνολικά, αλλά και ειδικά στο συγκεκριμένο θέμα.

Ποιο είναι το βασικό κριτήριο; Το δημόσιο, δηλαδή ο φορολογούμενος, να πληρώνει λιγότερα χρήματα. Μ’ αυτό το κριτήριο θα προχωρήσουμε και γι΄ αυτό το λόγο σε πολλές χώρες του εξωτερικού είναι διαδεδομένος ο θεσμός του outsourcing. Δηλαδή αν είναι φθηνότερες οι υπηρεσίες που προσφέρει μια εταιρεία με ιδιωτικούς υπαλλήλους , γιατί να επιμένουμε σε μια τιμωρητική λογική απέναντι στους φορολογούμενους;

Αυτός είναι και ο λόγος που μιλήσαμε για τη δυνατότητα των δημάρχων να μπορούν να αναθέτουν σε εταιρείες με ιδιωτικούς υπαλλήλους τη διαχείριση των απορριμμάτων. Ξέρουν οι ίδιοι καλύτερα τις τοπικές ανάγκες, είναι υπόλογοι στους δημότες τους και μπορούν να αποφασίζουν καλύτερα από οποιαδήποτε κυβέρνηση. Άλλωστε με ποια λογική έχουμε εταιρείες με ιδιωτικούς υπαλλήλους που κάνουν τις ασφαλτοστρώσεις δρόμων, ενώ κάτι τέτοιο ο ΣΥΡΙΖΑ ισχυρίζεται ότι πρέπει να απαγορευτεί για τα απορρίμματα; Είναι αυτό σοβαρή και συνεκτική προσέγγιση ή απλώς μια ακόμα προσέγγιση του δογματισμού και της αβάσταχτης ελαφρότητας της κυβέρνησης;  

Μετά το κλείσιμο της αξιολόγησης βλέπετε εκλογές; 

Όπως λέμε στα αεροπλάνα είμαστε σε ζώνη αναταράξεων. Και όσο, λοιπόν, η οικονομία σέρνεται οι πολιτικές εξελίξεις παραμένουν ανοιχτές.Παρά την προσπάθεια των ΣΥΡΙΖΑ και ΑΝΕΛ να γαντζωθούν  στις καρέκλες τους με κάθε τρόπο.

Μπορεί η χώρα να βγει από την κρίση δίχως συνεννόηση και συναίνεση  μεταξύ των πολιτικών δυνάμεων; 

Προσπαθώ να είμαι πάντοτε συναινετικός. Αλλά το ταγκό θέλει 2. Και είναι προφανές ότι ΣΥΡΙΖΑ και ΑΝΕΛ δεν θέλουν συνεννόηση. Διότι είναι δύο κόμματα που έχουν οικοδομήσει την πολιτική τους ύπαρξη, τα τελευταία χρόνια, πάνω στο λαϊκισμό. Και ο λαϊκισμός με τη σειρά του έχει ανάγκη να πατάει πάνω στην πόλωση και το διχασμό. 

Οι ΣΥΡΙΖΑ και ΑΝΕΛ και ως αντιπολίτευση ακολούθησαν αταλάντευτα μια στρατηγική πόλωσης και διχασμού και ως κυβέρνηση συνεχίζουν τα ίδια.

Η ΝΔ έκανε το καθήκον της το καλοκαίρι του ‘15 για να μην βρεθεί η χώρα εκτός Ευρώπης και εκτός ευρώ. Στη συνέχεια ο κ. Μεϊμαράκης το Σεπτέμβριο του ’15 πρότεινε συνεργασία στον κ. Τσίπρα, αλλά αυτός την απέρριψε. Επίσης σε αρκετές περιπτώσεις προσφέραμε μονομερώς την στήριξη μας στην κυβέρνηση για να προχωρήσουν μεταρρυθμίσεις.

Η κυβέρνηση όμως συνεχίζει το βιολί της. Με συνεχή όξυνση, με συκοφαντίες εναντίον των πολιτικών της αντιπάλων, με απύθμενο λαϊκισμό. Και γι’ αυτό το λόγο έχω καταλήξει ότι όσο νωρίτερα φύγει αυτή η κυβέρνηση τόσο καλύτερα για τον τόπο. Και ακόμα περισσότερο, τόσο το καλύτερο για τους φτωχότερους ανθρώπους που μόνο έτσι μπορούν να δουν τη μηχανή της οικονομίας να παίρνει μπροστά, μόνο έτσι μπορούν να έχουν κάποια ελπίδα και προοπτική.

Εφόσον κερδίσετε θα κάνετε κυβέρνηση ξανά με το ΠΑΣΟΚ; 

Φιλοδοξία μας είναι να συγκροτήσουμε με κορμό τη ΝΔ μια ευρεία συμμαχία των φιλοευρωπαϊκών και μεταρρυθμιστικών δυνάμεων.

Με αυτή την αρχή θα κινηθούμε και θα πράξουμε ανάλογα με το μετεκλογικό σκηνικό που θα διαμορφωθεί.

Να το κάνω σαφέστερο: θέλουμε να κάνουμε μια κυβέρνηση με τους καλύτερους. Μια κυβέρνηση που θα θυμίσει Εθνική Ελλάδος. Γι’ αυτό το λόγο, ακόμα και απόλυτη πλειοψηφία αν έχουμε,  θα απευθυνθούμε σε προσωπικότητες και δυνάμεις εκτός ΝΔ, προκειμένου όλοι μαζί να στείλουμε το μήνυμα ότι η Ελλάδα το παλεύει γερά. Ότι η Ελλάδα αλλάζει ρότα και μπαίνει σε μια νέα εποχή. 

Άγρια πολιτική αντιπαράθεση ξέσπασε για το NOOR 1. Η κυβέρνηση σας κατηγορεί ότι επιτίθεστε στον Πάνο Καμμένο για να προστατεύσετε συγκεκριμένο επιχειρηματία. 

Η κυβέρνηση στην προσπάθειά της να υπερασπιστεί τον κ. Καμμένο ξεπέρασε κάθε όριο θράσους.

Εδώ έχουμε να κάνουμε με μια πρωτοφανή συμπεριφορά υπουργού.  Με μια σκαστή περίπτωση αντιδεοντολογικής και αντιθεσμικής συμπεριφοράς. Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας συνομιλεί και ουσιαστικά διαπραγματεύεται με έναν ισοβίτη.

Είναι άραγε αυτή μια αποδεκτή συμπεριφορά; Και αν την επιβραβεύει ο πρωθυπουργός να περιμένουμε ότι από εδώ και πέρα οι υπουργοί της κυβέρνησης Τσίπρα θα μιλούν με ισοβίτες για να δρομολογούν σύμφωνα με τις ορέξεις τους και άλλες υποθέσεις; Να περιμένουμε, επίσης, ότι ο κ. Τσίπρας θα εισηγηθεί να υιοθετηθεί αυτή η πρακτική και από άλλες χώρες της Ε.Ε. ως βέλτιστη ευρωπαϊκή πρακτική; Απίστευτα πράγματα!

Η υπόθεση του  Noor 1 είναι, ασφαλώς, μια δύσοσμη υπόθεση με την οποία ασχολείται η Δικαιοσύνη. Δεν είναι δουλειά των υπουργών και του κ. Καμμένου.

Όσο για τον κ. Μαρινάκη και εδώ η κυβέρνηση πρέπει να απολογηθεί. Να μας εξηγήσει από ποιο ακριβώς χρονικό σημείο και μετά τον θεωρεί… κακό. Διότι μέχρι πρόσφατα ο πρωθυπουργός και οι συνεργάτες του τον καλούσαν κάθε λίγο και λιγάκι στο Μαξίμου. Και όταν ανακηρύχθηκε υπερθεματιστής στα κανάλια έστησαν ολόκληρο πανηγύρι.

Επιτέλους, ας μην υποτιμά τόσο πολύ τη νοημοσύνη του ελληνικού λαού η κυβέρνηση Τσίπρα.

Η τρομοκρατία είναι πρόβλημα μόνο από την άκρα αριστερά; Η ακροδεξιά δεν είναι πρόβλημα; 

Να σας θυμίσω ότι τη Χρυσή Αυγή η κυβέρνηση Σαμαρά με υπουργό τον Νίκο Δένδια την παρέπεμψε στη δικαιοσύνη. Άρα για εμάς κάθε τέτοια συζήτηση είναι περιττή.

Θα περιμέναμε όμως μια αντίστοιχη αντίληψη για την τρομοκρατία της άκρας αριστεράς απ’ όλα τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ. Μια ξεκάθαρη καταδίκη χωρίς υποσημειώσεις, αστερίσκους και ναι μεν αλλά. Όλοι ζούμε σ’ αυτόν τον τόπο θυμόμαστε παλαιότερες ανακοινώσεις και τοποθετήσεις. Όλοι καταλαβαίνουν τι εννοώ!