Εγκληματική ολιγωρία στην αντιμετώπιση της Οικολογικής Καταστροφής στον Σαρωνικό - Επερώτηση στη Βουλή 23 βουλευτών της ΝΔ

    Εκτύπωση Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο

 

thalassa 1021x576Την εγκληματική ολιγωρία της κυβέρνησης στην αντιμετώπιση της οικολογικής καταστροφής του Σαρωνικού αναδεινύουν με επερώτησή τους 23 βουλευτές της ΝΔ, μεταξύ των οποίων και ο Κωστής Χατζηδάκης. 

 

 

 

 

 

 

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΠΕΡΩΤΗΣΗ

 

 

Προς τον: Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Παναγιώτη Κουρουμπλή.

Θέμα: «Εγκληματική ολιγωρία στην αντιμετώπιση της Οικολογικής Καταστροφής στον Σαρωνικό».

Κύριε Υπουργέ,

Από τα ξημερώματα της Κυριακής 10 Σεπτεμβρίου 2017, εξελίσσεται μια τεράστια οικολογική και οικονομική καταστροφή στον Σαρωνικό, που προκλήθηκε από τη βύθιση του δεξαμενόπλοιου «ΑΓ. ΖΩΝΗ ΙΙ ».

Το συγκεκριμένο δεξαμενόπλοιο, είχε αποπλεύσει έμφορτο από τα διυλιστήρια του Ασπροπύργου και την ώρα της βύθισής του περιείχε 2.200 μετρικούς τόνους fueloil και 370 μετρικούς τόνους marinegasoil (σύνολο 2.570 τόνους καυσίμων).

Από την επομένη ημέρα σπεύσατε να δηλώσετε υποβαθμίζοντας την σοβαρότητα της καταστροφής, ότι η κατάσταση είναι υπό πλήρη έλεγχο, ότι τελεί υπό έλεγχο η διαρροή καυσίμων από το κουφάρι του βυθισμένου πλοίου, ότι έχει ήδη περιοριστεί η διαρροή και επομένως και η ρύπανση και ότι σε λίγες ημέρες  θα αποκατασταθεί πλήρως το όλο θέμα.

Όμως, η εξέλιξη όχι απλώς δεν σας δικαίωσε αλλά αντιθέτως οδήγησε σε μία άνευ προηγουμένου οικολογική καταστροφή  στην περιοχή, καθώς από την επομένη ημέρα στις ακτές της Σαλαμίνας εμφανίστηκαν τα πρώτα σημάδια της τεράστιας  θαλάσσιας ρύπανσης και αντί να επέμβετε και να αντιμετωπίσετε έστω και αργά την καταστροφή εσείς αντιθέτως διαβεβαιώσατε ψευδώς το πανελλήνιο ότι όλα είναι υπό έλεγχο, ενώ η οικολογική καταστροφή επεκτάθηκε στην ευρύτερη θαλάσσια περιοχή, στον Πειραιά, την  Γλυφάδα και τη Βούλα.

Αναλυτικότερα επί του συγκεκριμένου και ενώ το ΥΕΝΑΝΠ είναι αρμόδιος φορέας για την πρόληψη της θαλάσσιας ρύπανσης και έχει και ειδική υπηρεσία για την προστασία του Θαλάσσιου Περιβάλλοντος, απ’ ότι φαίνεται ο φορέας αυτός δεν μπόρεσε επαρκώς και έγκαιρα να ενεργοποιήσει όλους τους φορείς και τους μηχανισμούς, ώστε να αντιμετωπίσει τη ρύπανση. 

       Η Υπηρεσία αυτή επίσης, έχει αναπτύξει και περιφερειακούς σταθμούς καταπολέμησης της θαλάσσιας ρύπανσης. Δύο τέτοιοι σταθμοί λειτουργούν στο λιμάνι του Πειραιά και της Ελευσίνας και όπως ορίζεται από το νόμο 743/77 που κωδικοποιήθηκε από το ΠΔ 55/98 (Α’ 58) έχουν υπαχθεί διοικητικά  στο Λιμενικό και πρέπει να διαθέτουν υλικά και μέσα για την άμεση και έγκαιρη επέμβαση για την αντιμετώπιση περιστατικών θαλάσσιας ρύπανσης. Οι εν λόγω περιφερειακοί σταθμοί από την έως τώρα διαχείριση της κρίσης, αποδεικνύονται εκ της πράξεως αναποτελεσματικοί και ότι υπολειτουργούν.

Κύριε Υπουργέ,

Όπως γνωρίζετε η χώρα μας  έχει υπογράψει συμφωνία συνεργασίας με την EMSA (European Maritime Safety Agency), η οποία διαθέτει σε κατάσταση αναμονής εξειδικευμένα πλοία τα οποία δύνανται να επιχειρήσουν σε παρόμοια περιστατικά. Ενώ λοιπόν βρισκόταν ελλιμενισμένο στην περιοχή πέραν των άλλων σκαφών απορρύπανσης και το πλοίο ΑΚΤΑΙΑ OSRV, το οποίο εκτός του αντιρρυπαντικού εξοπλισμού, είναι εφοδιασμένο με ραντάρ κατάλληλο να παρέχει πληροφορίες διεύθυνσης κίνησης της πετρελαιοκηλίδας δεν ζητήθηκε έγκαιρα η συνδρομή του στην αντιμετώπιση της καταστροφής.

Επειδή η εγκληματική ολιγωρία, η έλλειψη συντονισμού και η παντελής άγνοια της διαδικασίας διαχείρισης εκ μέρους σας ως Υπουργού της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ της κρίσης στην βύθιση του δεξαμενόπλοιου «ΑΓ. ΖΩΝΗ ΙΙ» οδήγησε δυστυχώς σε μία τεράστια οικολογική και οικονομική καταστροφή.

Επερωτάσθε κε Υπουργέ:

1.   Ποια είναι τα αίτια του ναυαγίου;

2.   Το δεξαμενόπλοιο ήταν αξιόπλoο ή είχε πράγματι ρήγμα ;

3.   Πότε είχε ελεγχθεί το αξιόπλoο του από το Υπ. Ναυτιλίας;

4.   Σε ποιο χρόνο άρχισε να υλοποιείται το σχέδιο έκτακτης ανάγκης του Υπουργείου Ναυτιλίας;

5.   Ποιος ή ποιοι είναι υπεύθυνοι για την ενεργοποίησή του;

6.   Πότε ενημερώθηκαν για το ναυάγιο;

7.   Πότε ανταποκρίθηκαν για την διαχείριση της κρίσης;

8.   Ήταν επαρκή τα μέσα που είχαν στη διάθεσή τους;

9.   Πότε ενημερώθηκαν οι τοπικές αρχές;

10.   Γιατί επεκτάθηκε η ρύπανση;

Αθήνα, 14.09.2017

ΟΙ ΕΠΕΡΩΤΩΝΤΕΣ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ:

1. ΜΕΪΜΑΡΑΚΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ

2. ΠΛΑΚΙΩΤΑΚΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

3. ΣΚΡΕΚΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

4. ΑΣΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΑΝΝΑ – ΜΙΣΕΛ

5.    ΒΑΡΒΙΤΣΙΩΤΗΣ ΜΙΛΤΙΑΔΗΣ

6.    ΒΛΑΧΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ

7.    ΒΟΡΙΔΗΣ ΜΑΥΡΟΥΔΗΣ (ΜΑΚΗΣ)

8.    ΒΟΥΛΤΕΨΗ ΣΟΦΙΑ

9.    ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ ΣΠΥΡΙΔΩΝ – ΑΔΩΝΙΣ

10. ΓΙΑΚΟΥΜΑΤΟΣ ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ

11. ΔΕΝΔΙΑΣ ΝΙΚOΛΑΟΣ – ΓΕΩΡΓΙΟΣ

12. ΚΑΚΛΑΜΑΝΗΣ ΝΙΚΗΤΑΣ

13. ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ ΑΝΝΑ

14. ΚΑΤΣΑΦΑΔΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

15. ΚΕΦΑΛΟΓΙΑΝΝΗ ΟΛΓΑ

16. ΚΙΚΙΛΙΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ

17. ΚΟΥΜΟΥΤΣΑΚΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ

18. ΜΑΡΤΙΝΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑ

19. ΜΠΑΚΟΓΙΑΝΝΗ ΘΕΟΔΩΡΑ (ΝΤΟΡΑ)

20. ΜΠΟΥΡΑΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ

21. ΠΑΠΑΚΩΣΤΑ – ΣΙΔΗΡΟΠΟΥΛΟΥ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ

22. ΤΡΑΓΑΚΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

23. ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ