Απρ 12

Ερώτηση Κωστή Χατζηδάκη για το πολλαπλό κόστος που προκαλεί στην οικονομία ο αποκλεισμός της σιδηροδρομικής γραμμής της Ειδομένης

 

 

Απαντήσεις για τον πολυήμερο αποκλεισμό της σιδηροδρομικής γραμμής της Ειδομένης και το πολλαπλό κόστος που προκαλεί στην ελληνική οικονομία ζητά από τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χρήστο Σπίρτζη με ερώτησή του στη Βουλή ο Αντιπρόεδρος της ΝΔ, Κωστής Χατζηδάκης.

Ειδικότερα, ο Κωστής Χατζηδάκης υπογραμμίζει ότι ο αποκλεισμός – για δεύτερη φορά– της σιδηροδρομικής γραμμής της Ειδομένης δημιουργεί σημαντικά προβλήματα στη μεταφορά εμπορευμάτων, αυξάνοντας τον χρόνο και το κόστος μεταφοράς. Αυτό έχει ως συνέπεια:

-          Να βρίσκεται στον αέρα το εμπορευματικό έργο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και να πλήττεται η ανταγωνιστικότητα της εταιρείας, ενώ βρίσκεται σε εξέλιξη η αποκρατικοποίησή της.

-          Να δίνεται καίριο χτύπημα σε πολλές ελληνικές εξαγωγικές εταιρίες, οι οποίες έχουν υποστεί τον τελευταίο χρόνο απανωτά πλήγματα από τα capitalcontrols και την παρατεταμένη περίοδο αστάθειας.

-          Να υπονομεύεται η παρουσία πελατών-κολοσσών όπως η HP και η Sony, οι οποίοι έγινε μεγάλη προσπάθεια για να έρθουν στην Ελλάδα τα προηγούμενα χρόνια.

-          Να δημιουργείται ένα περιβάλλον αποτρεπτικό για την προσέλκυση νέων επενδυτών και να πλήττεται περαιτέρω η αξιοπιστία της Ελλάδας, καθώς προβάλλεται διεθνώς η γενικότερη εικόνα μιας αποδιοργανωμένης χώρας, στην οποία δεν λειτουργούν ούτε οι στοιχειώδεις δομές.  

Ο Κωστής Χατζηδάκης σημειώνει ότι, εξαιτίας του αποκλεισμού της σιδηροδρομικής γραμμής της Ειδομένης, για τις μετακινήσεις εμπορευμάτων επιλέγεται πλέον η οδός μέσω Βουλγαρίας, ενώ άλλες εταιρείες αναγκάζονται να φορτώνουν τα εμπορεύματά τους σε φορτηγά οχήματα. Η διαδρομή μέσω Βουλγαρίας διαρκεί έως και δύο μέρες παραπάνω, και εκτιμάται πως κοστίζει 5 με 10 χιλιάδες ευρώ περισσότερα ανά συρμό. Είναι ανοιχτό, συνεπώς, το ενδεχόμενο η ΤΡΑΙΝΟΣΕ να κληθεί να καταβάλει αποζημιώσεις στους πελάτες της.

Με την ερώτησή του προς υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, ο Κωστής Χατζηδάκης ζητάει να μάθει ποιο τελικά ήταν το κόστος των ζημιών που υπέστη η ΤΡΑΙΝΟΣΕ από τον αποκλεισμό της σιδηροδρομικής γραμμής της Ειδομένης στο τέλος του προηγούμενου χρόνου και ποιο εκτιμάται ότι είναι μέχρι στιγμής το κόστος σ’ αυτή την 2η περίοδο αποκλεισμού.

Επίσης, ο Κωστής Χατζηδάκης ρωτάει την κυβέρνηση αν διαθέτει τελικά κάποιο σχέδιο για την άμεση αποκατάσταση της λειτουργίας της σιδηροδρομικής γραμμής της Ειδομένης και για την εξασφάλιση της ομαλής λειτουργίας της στο μέλλον.

Μαρ 17

Ερώτηση-καταγγελία του Κωστή Χατζηδάκη για τη μηδενική αξιοποίηση του «πακέτου Γιουνκέρ»

 

Ο Αντιπρόεδρος της ΝΔ, Βουλευτής Β’ Αθήνας, Κωστής Χατζηδάκης κατέθεσε στη Βουλή ερώτηση προς τους υπουργούς Οικονομίας κ.Ευκλείδη Τσακαλώτο και Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού κ.Γιώργο Σταθάκη για τη μηδενική αξιοποίηση του «πακέτου Γιουνκέρ».

Ο Κωστής Χατζηδάκης με την ερώτησή του αποκαλύπτει ότι σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (ΕΤΕπ) η Ελλάδα δεν έχει εκμεταλλευτεί ούτε ένα ευρώ από τους πόρους του “πακέτου Γιουνκέρ”. Σε ευρωπαϊκό επίπεδο έχουν εγκριθεί περισσότερα από 200 έργα, ενεργοποιώντας περίπου 76 δις ευρώ επενδύσεων, αλλά σ’ αυτά τα έργα δεν υπάρχει ούτε ένα ελληνικό. Δηλαδή τη στιγμή που η ελληνική οικονομία βρίσκεται βυθισμένη σε ύφεση μετά τους χειρισμούς του τελευταίου χρόνου, η κυβέρνηση παρουσιάζει πλήρη αδράνεια στην αξιοποίηση της πολύτιμης ρευστότητας που παρέχει το «πακέτο Γιουνκέρ»

Υπενθυμίζεται ότι το «πακέτο Γιουνκέρ» -ή Ευρωπαϊκό Ταμείο Στρατηγικών Επενδύσεων, όπως είναι η επίσημη ονομασία του- είναι μια αναπτυξιακή πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Ένωσης πέρα από τα όρια του ΕΣΠΑ, η οποία έχει σκοπό να κινητοποιήσει σε ευρωπαϊκό επίπεδο, μέσω μόχλευσης, επενδύσεις ύψους 315 δισ. ευρώ σε διάστημα 3 ετών. Οι επενδύσεις αυτές αφορούν, μεταξύ άλλων, σε έργα υποδομών, καινοτομίας, εκπαίδευσης, έρευνας, ενέργειας, αλλά και στη στήριξη μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων.

Ο Κωστής Χατζηδάκης ρωτάει τους αρμόδιους υπουργούς Οικονομικών και Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού τα εξής:

  • Πού οφείλεται το γεγονός ότι, τη στιγμή που 22 από τα 28 κράτη-μέλη της ΕΕ έχουν κινητοποιήσει το 24% των συνολικών πόρων του «πακέτου Γιουνκέρ», η Ελλάδα δεν έχει μέχρι σήμερα εντάξει ούτε ένα έργο στο συγκεκριμένο πρόγραμμα;
  • Διαθέτει η κυβέρνηση κάποιο ολοκληρωμένο επιχειρησιακό σχέδιο για την αξιοποίηση του «πακέτου Γιουνκέρ» και αν ναι, ποιες επενδύσεις αποτελούν προτεραιότητες;

Για το θέμα αυτό ο Κωστής Χατζηδάκης έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Ο ερασιτεχνισμός και η ανικανότητα της κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ επιβεβαιώνεται και στην αξιοποίηση του πολυδιαφημισμένου από την ίδια “πακέτου Γιουνκέρ”.

Τη στιγμή που η ελληνική οικονομία επέστρεψε σε ύφεση μετά τους χειρισμούς του τελευταίου χρόνου και έχει περισσότερο παρά ποτέ ανάγκη από ρευστότητα, η κυβέρνηση αδρανεί και αφήνει το “πακέτο Γιουνκέρ” ολοκληρωτικά ανεκμετάλλευτο. Ενώ 22 από τα 28 κράτη-μέλη της ΕΕ έχουν κινητοποιήσει το 24% των συνολικών πόρων του πακέτου εμείς εμφανιζόμαστε ανίκανοι να απορροφήσουμε ακόμα και 1 ευρώ.

Τελικά, αυτή η κυβέρνηση δεν μπορεί να κάνει ούτε τα αυτονόητα».

Επισυνάπτεται σχετικό infographic από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ):

Πηγή: http://www.eib.org/efsi/efsi_dashboard_march_16_en.jpg

Δεκ 23

Επίκαιρη Ερώτηση Κωστή Χατζηδάκη με αφορμή τα νέα ελλείμματα που εμφανίζουν οι αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας

Ο βουλευτής την ΝΔ Κωστής Χατζηδάκης κατέθεσε στη Βουλή επίκαιρη ερώτηση προς τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χρήστο Σπίρτζη με αφορμή τα νέα ελλείμματα που εμφανίζουν οι αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας.

Ο Κωστής Χατζηδάκης υπογραμμίζει ότι το 2015 ανακόπηκε η προσπάθεια εξυγίανσης των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας που έγινε τα προηγούμενα 3 χρόνια. Σύμφωνα με τα απολογιστικά στοιχεία του δεκάμηνου 2015, που κατατέθηκαν στη Βουλή, τα έσοδα του ομίλου ΟΑΣΑ μειώθηκαν κατά 20% και το λειτουργικό έλλειμμα του ομίλου διαμορφώθηκε στα 25,5 εκατ. ευρώ έναντι πλεονάσματος 3,7 εκατ. ευρώ το δεκάμηνο του 2014. Την ίδια ώρα παρατηρείται, κυρίως στις μετακινήσεις με λεωφορεία και τρόλεϊ, μια σημαντική υποβάθμιση της ποιότητας του συγκοινωνιακού έργου. Διαβάστε περισσότερα
Δεκ 8

"Μηδενικές οι απορροφήσεις στο νέο ΕΣΠΑ" - Ερώτηση στη Βουλή του Κωστή Χατζηδάκη

 

Ο Βουλευτής της ΝΔ Κωστής Χατζηδάκης κατέθεσε ερώτηση προς τον υπουργό Ανάπτυξης  Γιώργο Σταθάκη για τις καθυστερήσεις και τις μηδενικές σχεδόν απορροφήσεις στο νέο ΕΣΠΑ.

Ο Κωστής Χατζηδάκης υπογραμμίζει ότι η πορεία υλοποίησης του ΕΣΠΑ συνεχίζει να εμπνέει έντονη ανησυχία, καθώς κινείται με απελπιστικά αργούς ρυθμούς, τη στιγμή που η ελληνική οικονομία έχει τεράστια ανάγκη από ρευστότητα.

Διαβάστε περισσότερα
Νοε 25

Ερώτηση Κωστή Χατζηδάκη για το πάγωμα του Ελληνικού Επενδυτικού Ταμείου

Ο Βουλευτής της ΝΔ Κωστής Χατζηδάκης κατέθεσε ερώτηση προς τον υπουργό Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού Γιώργο Σταθάκη για το πάγωμα στις διαδικασίες του Ελληνικού Επενδυτικού Ταμείου (Institution for Growth-IfG). Ενώ οι μήνες περνούν, σημειώνει ο Βουλευτής της ΝΔ, η κυβέρνηση δεν έχει κάνει τίποτα για την αξιοποίηση του Ελληνικού Επενδυτικού Ταμείου και των κεφαλαίων που, καταρχήν, έχουν δεσμευτεί και θα μπορούσαν να ενισχύουν τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις.

Διαβάστε περισσότερα