Ιουν 3

Ερώτηση του Κωστή Χατζηδάκη για τη χρηματοδότηση της γραμμής 4 του ΜΕΤΡΟ από το νέο ΕΣΠΑ

Ερώτηση για τη χρηματοδότηση ή μη από το νέο ΈΣΠΑ του πρώτου τμήματος της γραμμής 4, σε σχήμα U (Πανεπιστήμιο – Γαλάτσι και Κατεχάκη- Μαρούσι) του Μετρό της Αθήνας, κατέθεσε ο πρώην υπουργός, βουλευτής ΝΔ Β’ Αθηνών Κωστής Χατζηδάκης προς τον υπουργό Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού κ. Γιώργο Σταθάκη.

Ο Κωστής Χατζηδάκης σημειώνει ότι η προηγούμενη κυβέρνηση είχε αναλάβει δέσμευση να εντάξει στο νέο ΕΣΠΑ, την κατασκευή του πρώτου τμήματος της γραμμής 4 και είχε ανακοινώσει τη δημοπράτηση του έργου αυτού.

Πρόκειται για το τμήμα Άλσος Βεϊκου έως το Γουδή,  συνολικού μήκους 11,7 χλμ., προϋπολογισμού 1,2 δις ευρώ, με 14 σταθμούς που θα εξυπηρετούν 220.000 επιβάτες. 

Οι ραγδαίες πολιτικές εξελίξεις και η προκήρυξη εθνικών εκλογών, επισημαίνει ο Κωστής Χατζηδάκης, δεν επέτρεψαν να προκηρυχθεί ο σχετικός διαγωνισμός. Ενώ από τις εκλογές μέχρι σήμερα, καμιά εξέλιξη δεν έχει σημειωθεί σχετικά με τη δημοπράτηση του έργου, ούτε είναι ξεκάθαρες οι προθέσεις της πολιτικής ηγεσίας του αρμόδιου υπουργείου.

Διαβάστε περισσότερα
Ιουν 2

Ερώτηση του Κωστή Χατζηδάκη για τις καθυστερήσεις στις πληρωμές του ΕΣΠΑ

Ερώτηση για τις καθυστερήσεις στις πληρωμές του ΕΣΠΑ που επιδεινώνουν τα προβλήματα ρευστότητας της πραγματικής οικονομίας και επιτείνουν την ύφεση, κατέθεσε ο πρώην υπουργός, βουλευτής ΝΔ Β’ Αθηνών Κωστής Χατζηδάκης προς τους υπουργούς Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού  κ. Γιώργο Σταθάκη και τον υπουργό Οικονομικών κ. Γιάννη Βαρουφάκη.

Ο Κωστής Χατζηδάκης επισημαίνει ότι τους τελευταίους μήνες παρατηρούνται δύο σημαντικά  προβλήματα ως προς τις πληρωμές των προγραμμάτων ΕΣΠΑ:

Πρώτον, υπάρχουν πολύ λίγα αιτήματα πληρωμών προς τις Βρυξέλλες που, όπως φαίνεται, ανέρχονται μόνο σε 120 εκατ. ευρώ, από την 1η Φεβρουαρίου και μετά.

Δεύτερον, το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους δεν εκτελεί τις αιτούμενες χρηματοδοτήσεις από το ΠΔΕ για προωθηθεί η διαδικασία αποπληρωμής των έργων ΕΣΠΑ.

Αυτή η κατάσταση, υπογραμμίζει ο Κωστής Χατζηδάκης, έχει ως αποτέλεσμα την εισροή λιγότερων κοινοτικών πόρων στα ταμεία του Δημοσίου, την όξυνση του προβλήματος της ρευστότητας στην  πραγματική οικονομία και  την επίταση της ύφεσης.

  Διαβάστε περισσότερα
Ιουν 2

Ερώτηση του Κωστή Χατζηδάκη για τις καθυστερήσεις στις πληρωμές του ΕΣΠΑ

Ερώτηση για τις καθυστερήσεις στις πληρωμές του ΕΣΠΑ που επιδεινώνουν τα προβλήματα ρευστότητας της πραγματικής οικονομίας και επιτείνουν την ύφεση, κατέθεσε ο πρώην υπουργός, βουλευτής ΝΔ Β’ Αθηνών Κωστής Χατζηδάκης προς τους υπουργούς Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού  κ. Γιώργο Σταθάκη και τον υπουργό Οικονομικών κ. Γιάννη Βαρουφάκη.

Ο Κωστής Χατζηδάκης επισημαίνει ότι τους τελευταίους μήνες παρατηρούνται δύο σημαντικά  προβλήματα ως προς τις πληρωμές των προγραμμάτων ΕΣΠΑ:

Πρώτον, υπάρχουν πολύ λίγα αιτήματα πληρωμών προς τις Βρυξέλλες που, όπως φαίνεται, ανέρχονται μόνο σε 120 εκατ. ευρώ, από την 1η Φεβρουαρίου και μετά.

Δεύτερον, το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους δεν εκτελεί τις αιτούμενες χρηματοδοτήσεις από το ΠΔΕ για προωθηθεί η διαδικασία αποπληρωμής των έργων ΕΣΠΑ.

Αυτή η κατάσταση, υπογραμμίζει ο Κωστής Χατζηδάκης, έχει ως αποτέλεσμα την εισροή λιγότερων κοινοτικών πόρων στα ταμεία του Δημοσίου, την όξυνση του προβλήματος της ρευστότητας στην  πραγματική οικονομία και  την επίταση της ύφεσης.

  Διαβάστε περισσότερα
Απρ 22

"Κίνδυνοι από την ενδεχόμενη ματαίωση της αποκρατικοποίησης ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΕΕΣΣΤΥ (Rosco) " - Ερώτηση του Κωστή Χατζηδάκη προς τους Γ.Βαρουφάκη και Γ.Σταθάκη

Σοβαρός κίνδυνος υφίσταται από μια ενδεχόμενη ματαίωση της αποκρατικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της Ελληνικής Εταιρείας Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ - Rosco), επισημαίνει  ο πρώην υπουργός, βουλευτής Β’ Αθήνας, Κωστής Χατζηδάκης σε ερώτηση που κατέθεσε προς τους υπουργούς Οικονομικών Γιάννη Βαρουφάκη και Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού Γιώργο Σταθάκη. Ο βουλευτής της ΝΔ σημειώνει ότι οποιαδήποτε μονομερής ενέργεια στο θέμα αυτό μπορεί να οδηγήσει τις Βρυξέλλες στην απόφαση για ανάκτηση αθροιστικών επιδοτήσεων ύψους ως 3,1 δισ. ευρώ.

Ειδικότερα στην ερώτηση υπογραμμίζεται ότι η συγκεκριμένη αποκρατικοποίηση έχει μια ιδιαίτερη διάσταση, η οποία υπερβαίνει τη συζήτηση περί χρησιμότητας ή μη των αποκρατικοποιήσεων: στον παλαιό όμιλο ΟΣΕ είχε εγερθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή θέμα κρατικών ενισχύσεων. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δέχτηκε να μη συνεχίσει να εγείρει θέμα επιστροφής κρατικών ενισχύσεων εφόσον προχωρήσουν οι δυο αποκρατικοποιήσεις. Σε περίπτωση όμως που  δεν προχωρήσουν, τότε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ κινδυνεύει να επιστρέψει κρατικές ενισχύσεις ύψους τουλάχιστον 600 εκατ. ευρώ. Μάλιστα, καθώς το θέμα συνδέεται και με την αναδιάρθρωση της εταιρίας ΟΣΕ, στην οποία η Κομισιόν εντοπίζει άλλα 2,5 δισ. ευρώ κρατικών ενισχύσεων, οποιαδήποτε μονομερής ενέργεια θα οδηγούσε τις Βρυξέλλες στην απόφαση για ανάκτηση αθροιστικών επιδοτήσεων ύψους ως 3,1 δισ. ευρώ. Επομένως το γεγονός αυτό θα οδηγήσει αναπόφευκτα σε αναστολή της λειτουργίας των επιχειρήσεων αυτών.

Διαβάστε περισσότερα
Απρ 20

"O ιδιωτικός τομέας όμηρος της διαπραγματευτικής σύγχυσης της κυβέρνησης" - Ερώτηση του Κωστή Χατζηδάκη στο Γ. Βαρουφάκη

Ο βουλευτής της ΝΔ αναφέρεται στις καταγγελίες που έχουν γίνει από διάφορες πλευρές σε σχέση με την καθυστέρηση πληρωμής υποχρεώσεων του δημοσίου καθώς και στις πληροφορίες για μεταφορές ταμειακών αποθεματικών του ευρύτερου δημόσιου τομέα (ΟΠΕΚΕΠΕ,ΟΑΕΔ,ΟΣΚ, Περιφέρεια Αττικής κλπ) προς την Κεντρική Κυβέρνηση.

Ο Κωστής Χατζηδάκης σημειώνει ότι όσο και αν η κυβέρνηση εκφράζει την ικανοποίησή της διότι μέχρι τώρα καταβάλλονται στην ώρα τους μισθοί και συντάξεις, αυτό φυσικά δεν αρκεί. Διότι το Δημόσιο οφείλει να καλύπτει εξίσου τις υποχρεώσεις του και προς τον ιδιωτικό τομέα. Είναι δε ιδιαίτερα αρνητικό ότι ενώ οι υποχρεώσεις του δημοσίου προς τον ιδιωτικό τομέα είχαν περιοριστεί κατά 6 δις ευρώ, το πρόβλημα και πάλι διογκώνεται.

Ο πρώην υπουργός επισημαίνει ακόμα ότι  η  ασφυξία ρευστότητας που επικρατεί το τελευταίο διάστημα στην ελληνική οικονομία είναι εμφανέστατη, η οικονομική δραστηριότητα έχει παγώσει και το ψυχολογικό κλίμα στην αγορά είναι ιδιαίτερα αρνητικό. Εξαιτίας της διολίσθησης της αξιοπιστίας της χώρας οι εισαγωγικές επιχειρήσεις προκαταβάλλουν το σύνολο του ποσού για την προμήθεια πρώτων υλών για την κίνησή τους, ενώ το πρόβλημα επιδεινώνεται από το γεγονός ότι οι τράπεζες δυσκολεύονται να προσφέρουν οποιαδήποτε μορφή ρευστότητας.

Ο Κωστής Χατζηδάκης υπογραμμίζει ότι ο ιδιωτικός τομέας δεν πρέπει να γίνει το αποπαίδι της ελληνικής οικονομίας, ούτε και να καταστεί όμηρος της όποιας διαπραγματευτικής στρατηγικής της κυβέρνησης. Αρκετά έχει πληρώσει μέχρι σήμερα έτσι ώστε να καλείται να πληρώσει ακόμα περισσότερο την κρίση.

Διαβάστε περισσότερα