Φεβ 29

Αδράνεια του ΥΠΑΑΝ ως προς την Ανάπτυξη

ΚΩΣΤΗΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Β’ ΑΘΗΝΩΝ Α.Π. 6147/29-02-2012 ΕΡΩΤΗΣΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ, ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ Θέμα: Αδράνεια του ΥΠΑΑΝ ως προς την Ανάπτυξη Είναι προφανές ότι η Ελλάδα διανύει μία δύσκολη περίοδο οικονομικής κρίσης. Για να μπορέσει να βγει από αυτή τη θέση στην οποία βρίσκεται, η ανάπτυξη αποτελεί μονόδρομο. Είναι αναγκαίο να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις που συνδέονται από τη μία με τις διαρθρωτικές αλλαγές που πρέπει επιτέλους να κάνει η χώρα και από την άλλη με την προώθηση της ανταγωνιστικότητας και της ρευστότητας στην οικονομία. Ωστόσο, παρά τις δεσμεύσεις της τελευταίας διετίας και τις επανειλημμένες εξαγγελίες για μέτρα που θα μπορούσαν να τονώσουν την οικονομία και να βελτιώσουν την ανταγωνιστικότητά της χώρας, στην πολιτική του υπουργείου Ανάπτυξης υπάρχουν ορισμένα κενά τα οποία επιτείνουν τα προβλήματα και δυσκολεύουν την προσπάθεια για ανάκαμψη. Χαρακτηριστικές περιπτώσεις όπου παρατηρείται αδράνεια είναι οι εξής: Πρώτον, η δημιουργία μίας επενδυτικής αναπτυξιακής τράπεζας, η οποία θα στήριζε ελληνικές επιχειρήσεις που επιθυμούν να δραστηριοποιηθούν εντός και εκτός Ελλάδας. Τόσο ο σημερινός Υπουργός Ανάπτυξης, όσο και η προκάτοχός του, είχαν επανειλημμένα αναφερθεί σε μία Τράπεζα που θα δημιουργούνταν από δημόσια και ιδιωτικά κεφάλαια, χωρίς ωστόσο να υπάρξουν άλλες πιο λεπτομερείς ανακοινώσεις. Μόνο σε σχετικά δημοσιεύματα υπήρξαν αναφορές ότι θα ακολουθηθεί το μοντέλο της ΕΤΒΑ, χωρίς αυτό να επιβεβαιώνεται επίσημα. Μάλιστα, το αρμόδιο Υπουργείο δεν έχει καν απαντήσει σε σχετικές ερωτήσεις κοινοβουλευτικού ελέγχου και ακόμα και οι γενικόλογες ανακοινώσεις είχαν ατονήσει μέχρι να επανέλθει πρόσφατα το ζήτημα ξανά στην επικαιρότητα. Δεύτερον, η ταχύτερη αξιοποίηση των κονδυλίων του ΕΣΠΑ, ειδικά όσον αφορά τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και τα μεγάλα έργα υποδομής. Ακόμα και ο αρμόδιος Επίτροπος Γ. Χαν παραδέχτηκε σε πρόσφατη συνέντευξή του ότι, σημειώνονται καθυστερήσεις από την πλευρά της χώρας μας, με αποτέλεσμα 12 δισεκ. ευρώ να παραμένουν αδιάθετα και να μην φτάνουν στην αγορά. Από την αρχή του 2012 δε, το αρμόδιο Υπουργείο χρονοτριβεί τόσο ως προς την ενεργοποίηση του Ταμείου Επιχειρηματικότητας, που θα εξασφάλιζε ρευστότητα σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις, όσο ως προς το ‘ξεμπλοκάρισμα’ των μεγάλων έργων υποδομής, αφού οι διαπραγματεύσεις με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων δεν προχωρούν με την ταχύτητα που θα έπρεπε. Τρίτον, η τόνωση των εξαγωγών, με την απλοποίηση των διαδικασιών αδειοδότησης κάνοντας τις ελληνικές επιχειρήσεις πιο ανταγωνιστικές.  Αν και υπήρξαν δεσμεύσεις από την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ από το Δεκέμβριο του 2010 για καλύτερο συντονισμό μεταξύ των συναρμόδιων Υπουργείων και τελικά απλοποίηση των διαδικασιών, η έντονη γραφειοκρατία ακόμη παραμένει, δημιουργώντας επιπλέον κόστος για τις εξαγωγικές επιχειρήσεις. Ακόμα και ο διαγωνισμός για το Single Window, την Υπηρεσία-Μιας-Στάσης για τις εξαγωγικές επιχειρήσεις που είχε προαναγγείλει από τον Δεκέμβριο του 2010 η κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ δεν έχει προχωρήσει. Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός: 1) Παραμένει πρόθεση του Υπουργείου Ανάπτυξης η δημιουργία της εν λόγω επενδυτικής αναπτυξιακής τράπεζας; Αν ναι, σε ποιες κατευθύνσεις κινείται το επιχειρησιακό της σχέδιο; Ποιοι οι βασικοί άξονες δράσης της Τράπεζας και οι τυχόν δυνατότητες χρηματοδότησης που θα παρέχει; Πότε προβλέπεται να παρουσιαστεί το σχέδιο αυτό; 2) Πώς και  πότε θα προχωρήσουν τα Ταμεία εγγυήσεων που θα αξιοποιήσουν κονδύλια του ΕΣΠΑ και της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων για τα μεγάλα έργα υποδομής και τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις; Πώς θα λειτουργήσει στην πράξη το Ταμείο Επιχειρηματικότητας, στο οποίο έχουν παρκαριστεί πάνω από 1 δισεκατομμύριο ευρώ χωρίς, όμως, να διοχετευθούν τα χρήματα στην αγορά; 3) Ποιες ενέργειες προγραμματίζονται άμεσα για να απλοποιηθούν ουσιαστικά και αποτελεσματικά οι γραφειοκρατικές διαδικασίες στις εξαγωγές, μειώνοντας το απαιτούμενο κόστος και τον χρόνο για τους εξαγωγείς μας; Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης για το Single Window; "Είναι προφανές ότι η Ελλάδα διανύει μία δύσκολη περίοδο οικονομικής κρίσης. Για να μπορέσει να βγει από αυτή τη θέση στην οποία βρίσκεται, η ανάπτυξη αποτελεί μονόδρομο. Είναι αναγκαίο να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις που συνδέονται από τη μία με τις διαρθρωτικές αλλαγές που πρέπει επιτέλους να κάνει η χώρα και από την άλλη με την προώθηση της ανταγωνιστικότητας και της ρευστότητας στην οικονομία..."
Διαβάστε περισσότερα
Φεβ 3

Πρόοδος υλοποίησης Προγράμματος "ΗΛΙΟΣ" για αξιοποίηση ηλιακής ενέργειας και εξαγωγή ηλεκτρικής ενέργειας.

Αριθμ. Πρωτ. 5384/03-02-2012 ΕΡΩΤΗΣΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ, ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΚΛΙΜΑΤΙΚΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣ ΘΕΜΑ: « Πρόοδος υλοποίησης Προγράμματος "ΗΛΙΟΣ" για αξιοποίηση ηλιακής ενέργειας και εξαγωγή ηλεκτρικής ενέργειας». Το Πρόγραμμα «ΗΛΙΟΣ» είναι ένα ενδιαφέρον πρόγραμμα, καθώς προβλέπει την εκμετάλλευση ηλιακής ενέργειας για παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας ισχύος 10 GW και εξαγωγή της σε χώρες του ευρωπαϊκού βορρά, κυρίως τη Γερμανία, συμβάλλοντας έτσι στην επίτευξη των ευρωπαϊκών στόχων Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ) για το 2020. Πρόκειται, όμως, για ένα φιλόδοξο σχέδιο, αν αναλογιστεί κανείς ότι ο στόχος παραγωγής ενέργειας από ΑΠΕ στην Ελλάδα το 2020 είναι 2,5 GW. Το Υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής προχώρησε στην ανακοίνωση του Προγράμματος «ΗΛΙΟΣ» και η Ευρωπαϊκή Ένωση το συμπεριέλαβε στο κείμενο- δήλωση της Συνόδου Κορυφής της 26ης Οκτωβρίου 2011. Για να υλοποιηθεί, όμως, το πρόγραμμα, θεωρούμε ότι πρέπει πρώτα να διευκρινιστούν μια σειρά από ζητήματα. Κατόπιν των ανωτέρω, ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. ΥΠΟΥΡΓΟΣ : 1. Ποιες κινήσεις έχουν γίνει ώστε να διασφαλιστεί το ενδιαφέρον των ευρωπαϊκών χωρών για αγορά ηλεκτρικής ενέργειας, πριν ξεκινήσει το εγχείρημα υλοποίησης του Προγράμματος «ΗΛΙΟΣ», με δεδομένο ότι η διαπραγμάτευση με τις ευρωπαϊκές χώρες είναι ακόμα σε πρώιμο στάδιο; 2. Ποια προεργασία έχει γίνει ως προς τα ενδεχόμενα εμπόδια που μπορεί να προκύψουν λόγω του ευρωπαϊκού κοινοτικού δικαίου (τιμή της προς πώληση ενέργειας, ζητήματα ανταγωνισμού και αντίδραση από ανταγωνιστές για ενδεχόμενη διακριτική μεταχείριση του προγράμματος); Και αν ναι, ποιες κινήσεις έχουν γίνει για την αντιμετώπιση αυτού του ζητήματος; 3. Σχετικά με τη μεταφορά της παραγόμενης ενέργειας έχει γίνει κάποια μελέτη – προετοιμασία για το δίκτυο μεταφοράς της Ελλάδας (δυναμικό- χωρητικότητα); Αντίστοιχα ποια προετοιμασία έχει γίνει σε επίπεδο διακρατικών συμφωνιών με τις χώρες μέσα από τις οποίες θα μεταφερθεί η ενέργεια;  Έχει προϋπολογιστεί το κόστος για τις υποδομές μεταφοράς της ενέργειας; 4. Έχει γίνει πρόβλεψη, ώστε κατά την υλοποίηση του Σχεδίου «Ήλιος» να αξιοποιηθεί η ελληνική βιομηχανία φωτοβολταϊκών; Οι ερωτώντες βουλευτές Κ. Χατζηδάκης Σ. Καλαφάτης "Το Πρόγραμμα «ΗΛΙΟΣ» είναι ένα ενδιαφέρον πρόγραμμα, καθώς προβλέπει την εκμετάλλευση ηλιακής ενέργειας για παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας ισχύος 10 GW και εξαγωγή της σε χώρες του ευρωπαϊκού βορρά, κυρίως τη Γερμανία, συμβάλλοντας έτσι στην επίτευξη των ευρωπαϊκών στόχων Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ) για το 2020..."  
Διαβάστε περισσότερα
Ιαν 31

Η επέκταση του δικτύου τραμ προς τον Δήμο Ελληνικού-Αργυρούπολης

ΚΩΣΤΗΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Β΄ ΑΘΗΝΩΝ Αριθμ. Πρωτ. 5161/31-1-2012 ΕΡΩΤΗΣΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων ΘΕΜΑ : Η επέκταση του δικτύου τραμ προς τον Δήμο Ελληνικού-Αργυρούπολης. Τον Δεκέμβριο του 2008 η τότε Κυβέρνηση παρουσίασε τον τελικό σχεδιασμό  για την επέκταση του Τραμ προς το Ελληνικό και την Αργυρούπολη. Με βάση αυτόν, το Τραμ από την παραλιακή θα «τρέχει» παράλληλα προς τη Λεωφόρο Αλίμου και θα συνδεθεί με την περιοχή της Αργυρούπολης στη Λεωφόρο Βουλιαγμένης με κατασκευή νέας γραμμής μήκους 1170 μέτρων για την εξυπηρέτηση περίπου 3.000 επιβατών ημερησίως. Η νέα γραμμή είναι χαμηλού κόστους. Η κατασκευή της διευκολύνεται ακόμα περισσότερο από τα δεδομένα ότι αφενός δεν εμπλέκεται σε οδούς με υψηλό κυκλοφοριακό φόρτο, αφετέρου η δημιουργία νέων σταθμών τραμ είναι πολύ πιο εύκολη σε σύγκριση με το Μετρό. Επιπλέον, μπορεί να εξασφαλίσει τη σύνδεση της παραλιακής γραμμής του τραμ από τη στάση ΕΛΛΗΝΙΚΟ έως το νέο σταθμό ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ της νότιας επέκτασης του Μετρό επί της Λεωφόρου Βουλιαγμένης. Με τον τρόπο αυτό μπορούν να  εξυπηρετούνται οι κάτοικοι, επισκέπτες και εργαζόμενοι του Δήμου Ελληνικού-Αργυρούπολης, αλλά και να υποστηριχθεί ο γενικότερος στόχος της εξασφάλισης συνδυασμένων μετακινήσεων  των επιβατών με τα Μέσα Σταθερής Τροχιάς (Μετρό και Τραμ) προς το κέντρο και την παραλιακή ζώνη. Ο σχεδιασμός εξακολουθεί να παρουσιάζεται στο διαδικτυακό τόπο της ΤΡΑΜ, αλλά η τύχη των σχεδίων αγνοείται. Ενόψει της παράδοσης των σταθμών της νότιας επέκτασης του Μετρό, ΕΡΩΤΑΤΑΙ Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ 1) Παραμένει στις προθέσεις του η εκτέλεση του έργου; 2) Αν ναι, έχει εξασφαλιστεί η χρηματοδότησή του; 3) Πού τοποθετείται χρονικά η έναρξη των αναγκαίων εργασιών; Ημερομηνία 31. 1. 2012 Υπογραφή "Τον Δεκέμβριο του 2008 η τότε Κυβέρνηση παρουσίασε τον τελικό σχεδιασμό  για την επέκταση του Τραμ προς το Ελληνικό και την Αργυρούπολη. Με βάση αυτόν, το Τραμ από την παραλιακή θα «τρέχει» παράλληλα προς τη Λεωφόρο Αλίμου και θα συνδεθεί με την περιοχή της Αργυρούπολης στη Λεωφόρο Βουλιαγμένης με κατασκευή νέας γραμμής μήκους 1170 μέτρων για την εξυπηρέτηση περίπου 3.000 επιβατών ημερησίως..."  
Διαβάστε περισσότερα
Ιαν 31

Διακανονισμός Ληξιπρόθεσμων Οφειλών και Κατάσχεση εις χείρας τρίτων

ΚΩΣΤΗΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Β’ ΑΘΗΝΩΝ Αριθμ. Πρωτ. 5159/31-1-2012 ΕΡΩΤΗΣΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΘΕΜΑ: Διακανονισμός Ληξιπρόθεσμων Οφειλών και Κατάσχεση εις χείρας τρίτων Με το νόμο του Υπουργείου Οικονομικών που ψηφίστηκε πρόσφατα από τη Βουλή («πολυνόμος») μεταξύ άλλων τροποποιούνται διατάξεις και τίθενται σε ισχύ νέες για την είσπραξη ληξιπρόθεσμων οφειλών προς το Δημόσιο και υπέρ τρίτων. Μεταξύ των διατάξεων αυτών ανήκουν και οι προβλέψεις για τη διαδικασία ρύθμισης των οφειλών. Σύμφωνα με τον πολυνόμο (αρ. 3 παρ. 8 εδ. στ΄ περ. γγ΄), η υπαγωγή στη ρύθμιση αναστέλλει τη συνέχιση της διαδικασίας αναγκαστικής εκτέλεσης, με την εξαίρεση όμως των περιπτώσεων κατάσχεσης εις χείρας τρίτου και μάλιστα ανεξαρτήτως του ύψους της οφειλής ή άλλων κριτηρίων. Παράλληλα, το κόστος ανακοπής κατά της κατάσχεσης εις χείρας τρίτων, ειδικά για τους μικρο-οφειλέτες, είναι απαγορευτικό. Ειδικά στις περιπτώσεις των χαμηλόμισθων, δεδομένης και της εξαίρεσης των χρεών προς το Δημόσιο από το ακατάσχετο του μισθού, η κατάσχεση εις χείρας τρίτου μπορεί να οδηγήσει σε οριακές καταστάσεις. Αποτέλεσμα αυτού είναι για τους πολίτες που έχουν μικρές οφειλές ύψους λίγων χιλιάδων ευρώ και αντίστοιχα χαμηλές αποδοχές, η διαδικασία του διακανονισμού να παραμένει χωρίς πρακτικό αντίκρισμα. Έτσι, αυτοί που πραγματικά χρειάζονται αυτή τη ρύθμιση, δεν απολαμβάνουν και τα οφέλη της. Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός: Σκοπεύει να εξετάσει την κατάργηση της εξαίρεσης της κατάσχεσης εις χείρας τρίτων από την αναστολή της διαδικασίας αναγκαστικής εκτέλεσης, εφόσον πρόκειται για  ληξιπρόθεσμες οφειλές που υπάγονται σε ρύθμιση και  καλύπτονται από τις πρόσφατες ρυθμίσεις του Υπουργείου Οικονομικών, με σκοπό να εξυπηρετηθούν οι μικρο-οφειλέτες; Ημερομηνία Υπογραφή "Με το νόμο του Υπουργείου Οικονομικών που ψηφίστηκε πρόσφατα από τη Βουλή («πολυνόμος») μεταξύ άλλων τροποποιούνται διατάξεις και τίθενται σε ισχύ νέες για την είσπραξη ληξιπρόθεσμων οφειλών προς το Δημόσιο και υπέρ τρίτων. Μεταξύ των διατάξεων αυτών ανήκουν και οι προβλέψεις για τη διαδικασία ρύθμισης των οφειλών..."
Διαβάστε περισσότερα
Ιαν 27

Ένταξη των μελλοντικών επεκτάσεων του Ηλεκτρικού Σιδηροδρόμου προς τη Βόρεια Αθήνα, που έχουν σχεδιαστεί από το 2008, στο νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο Αθήνα/Αττική 2021

ΚΩΣΤΗΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Β΄ ΑΘΗΝΩΝ Αριθμ. Πρωτ. 5084/27-1-2012 ΕΡΩΤΗΣΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής ΘΕΜΑ : Ένταξη των μελλοντικών επεκτάσεων του Ηλεκτρικού Σιδηροδρόμου προς τη Βόρεια Αθήνα, που έχουν σχεδιαστεί από το 2008, στο νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο Αθήνα/Αττική 2021. Το 2008 η τότε Κυβέρνηση παρουσίασε ολοκληρωμένο σχέδιο για την επέκταση του δικτύου του Ηλεκτρικού Σιδηροδρόμου με επτά υπόγειους σταθμούς από το ΚΑΤ έως τον Άγιο Στέφανο. Η πρώτη φάση του σχεδίου προέβλεπε την υπογειοποίηση του υφισταμένου σταθμού «Κηφισιά» και την κατασκευή νέου δικτύου μήκους 6,5 χλμ. με τέσσερις νέους σταθμούς: Αθλητικός Όμιλος Κηφισιάς, Νέα Ερυθραία, στη διασταύρωση των οδών Τρικούπη και Θησέως, Καστρί και στο 20ο χλμ. της Ε.Ο. Αθηνών-Λαμίας, 1000 μέτρα πριν τη γέφυρα του ΟΣΕ. Το ίδιο σχέδιο προέβλεπε σε δεύτερη φάση την κατασκευή δικτύου 4,6 χλμ. δύο ακόμα σταθμών, Άνοιξης και Αγίου Στεφάνου. Το συνολικό νέο δίκτυο θα είχε τη δυνατότητα εξυπηρέτησης 120.000 επιβατών ημερησίως, ενώ το διοικητικό συμβούλιο των τότε ΗΣΑΠ είχε εγκρίνει τις πέντε μελέτες επέκτασης που είχαν εκπονηθεί για το έργο. Ύστερα από πολύμηνη δυστοκία, τον Ιούλιο του 2011 το Υπουργείο ανακοίνωσε πως ξεκινά δημόσια διαβούλευση για το νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο Αθήνας / Αττικής 2021, προκειμένου αυτό να οριστικοποιηθεί και να τεθεί σε εφαρμογή. Από τη μελέτη ορισμένων κειμένων της διαβούλευσης αυτής, όμως, προκύπτει ότι ο σχεδιασμός δεν εντάσσεται στο νέο Σχέδιο στο σύνολό του, παρά μόνο για 3 σταθμούς. Με βάση τα δεδομένα αυτά, ΕΡΩΤΑΤΑΙ Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ 1) Πού τοποθετεί χρονικά την ψήφιση του Σχεδίου; 2) Για ποιους λόγους δεν έχει ενταχθεί μέχρι στιγμής το σύνολο των  επεκτάσεων που είχε προγραμματίσει ο ΗΣΑΠ το 2008; 3) Είναι στις προθέσεις του να προχωρήσει σε συνολική ένταξη; Ημερομηνία 27. 1. 2012 Υπογραφή "Το 2008 η τότε Κυβέρνηση παρουσίασε ολοκληρωμένο σχέδιο για την επέκταση του δικτύου του Ηλεκτρικού Σιδηροδρόμου με επτά υπόγειους σταθμούς από το ΚΑΤ έως τον Άγιο Στέφανο...
Διαβάστε περισσότερα