Ιαν 24

Αναγκαία μία νόμιμη και οριστική λύση που θα συνδυάζει την προστασία του περιβάλλοντος με τη λειτουργία των Αθλητικών Εγκαταστάσεων στο Άλσους Βεΐκου στο Δήμο Γαλατσίου

ΚΩΣΤΗΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Β΄ ΑΘΗΝΩΝ Αρ. Πρωτ. 4825/23.1.2012 ΕΡΩΤΗΣΗ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ -Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής - Πολιτισμού και Τουρισμού ΘΕΜΑ : Αναγκαία μία νόμιμη και οριστική λύση που θα συνδυάζει την προστασία του περιβάλλοντος με τη λειτουργία των Αθλητικών Εγκαταστάσεων στο Άλσους Βεΐκου στο Δήμο Γαλατσίου. Το Άλσος Βεΐκου έχει έκταση περίπου 218 στρ. και βρίσκεται επί 35 περίπου χρόνια στη νομή και κατοχή του Δήμου Γαλατσίου, ο οποίος καλύπτει από τον προϋπολογισμό του μέρος των δαπανών για τη συντήρηση και προστασία του. Με βάση το Ρυθμιστικό Σχέδιο της Αθήνας (Ρ.Σ.Α.), το Άλσος έχει ορισθεί ως υπερτοπικός πόλος αναψυχής και περιλαμβάνει πολλαπλές αθλητικές εγκαταστάσεις και βοηθητικά γήπεδα ποδοσφαίρου, μπάσκετ, βόλεϊ, τένις, κολύμβησης, μικρό ιατρείο κλπ. Για αρκετές δεκαετίες, το αθλητικό αυτό κέντρο λειτουργεί ως πόλος έλξης όχι μόνο για τους δημότες του Γαλατσίου, αλλά και για χιλιάδες νέες και νέους από τις γύρω περιοχές του Λεκανοπεδίου. Επιπρόσθετα, κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004 το κολυμβητήριο του Άλσους συμπεριλήφθηκε στα ανεξάρτητα προπονητήρια, υπήρξε δε και σχετική σύμβαση παραχώρησης χρήσης μεταξύ του Δήμου Γαλατσίου και του Οργανισμού ΑΘΗΝΑ 2004. αφού ο Οργανισμός προχώρησε στην πλήρη ανακαίνιση και ανακατασκευή των χώρων. Επισημαίνεται πως για τις εκτός σχεδίου εκτάσεις ισχύουν οι χρήσεις γης που θεσμοθετήθηκαν με βάση το ΠΔ από 6.8.1980 (ΦΕΚ Δ 475/20.8.1980). Σύμφωνα με αυτό στην έκταση του Άλσους, αλλά και στην ευρύτερη περιοχή επιτρέπεται-μεταξύ άλλων- ρητά  η διαμόρφωση και ανέγερση των αθλητικών εγκαταστάσεων (αρ. 2 παρ. ΙΙΙ του ΠΔ, όπου αναφέρονται αναλυτικά οι όροι αυτοί). Υπενθυμίζεται, επιπλέον, ότι η μελέτη, κατασκευή και ο ηλεκτροφωτισμός των εγκαταστάσεων έγινε σταδιακά με μελέτες της Γ.Γ.Α. και του τότε ΥΠΕΧΩΔΕ και με δημόσια δαπάνη από το 1978 ως το 1990 χωρίς καμία όχληση από τις Δασικές Υπηρεσίες, μέχρι και την οριστική διευθέτηση του ζητήματος από το Ρ.Σ.Α. Ωστόσο, μετά την ολοκλήρωση της κατασκευής και αφού οι εγκαταστάσεις λειτουργούσαν κανονικά για το κοινό εκδόθηκε η υπ΄ αριθμ. 1147/ 1994 Πράξη του Νομάρχη Αθηνών (ΦΕΚ 1110 Α, 25.10.1994), η οποία κήρυξε αναδασωτέα συνολική έκταση 936 στρ. περίπου στη θέση Ομορφοκκλησιά Τουρκοβουνίων, στην οποία συμπεριλαμβάνεται και η έκταση που περιγράφεται παραπάνω. Το αποτέλεσμα είναι  ότι σήμερα οι αθλητικές εγκαταστάσεις εμφανίζονται ως κατασκευασμένες μέσα στη δασική-αναδασωτέα έκταση. Πρόσφατα δε, ο Διευθυντής Δασών Αθήνας εξέδωσε σε βάρος του Δήμου Πρωτόκολλο Διοικητικής Αποβολής, ενώ με τις υπ΄αριθμ. 1328/16.11.2011, 1329/16.11.2011 και 1330/16.11.2011 Αποφάσεις του Γ.Γ. της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής διατάσσεται η κατεδάφιση όλων των εγκαταστάσεων. Κατά των αποφάσεων αυτών ο Δήμος Γαλατσίου άσκησε ένδικα μέσα. Η προστασία του περιβάλλοντος πρέπει να αποτελεί βασική προτεραιότητα της συντεταγμένης Πολιτείας. Η τραγελαφική κατάσταση που έχει δημιουργηθεί στο Άλσος καταδεικνύει την επιτακτική ανάγκη για εξεύρεση οριστικής λύσης, που να συνδυάζει την προστασία του με τις χρήσεις που έχουν λειτουργήσει επί τόσα χρόνια (αθλητικές εγκαταστάσεις), για την κατασκευή των οποίων έχουν δαπανηθεί χρήματα των Ελλήνων πολιτών. Κατά συνέπεια, ΕΡΩΤΩΝΤΑΙ ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ 1) Πώς αντιμετωπίζουν το δεδομένο μία υπηρεσία του Δημοσίου να διαπιστώνει την ανάγκη κατεδάφισης εγκαταστάσεων που κατασκεύασε… άλλη υπηρεσία; 2) Εξετάζουν την αντιμετώπιση του θέματος με κάποιο τρόπο, νομοθετικό ή άλλο; Ημερομηνία 23. 1. 2012 Υπογραφή "Το Άλσος Βεΐκου έχει έκταση περίπου 218 στρ. και βρίσκεται επί 35 περίπου χρόνια στη νομή και κατοχή του Δήμου Γαλατσίου, ο οποίος καλύπτει από τον προϋπολογισμό του μέρος των δαπανών για τη συντήρηση και προστασία του. Με βάση το Ρυθμιστικό Σχέδιο της Αθήνας (Ρ.Σ.Α.), το Άλσος έχει ορισθεί ως υπερτοπικός πόλος αναψυχής και περιλαμβάνει πολλαπλές αθλητικές εγκαταστάσεις και βοηθητικά γήπεδα ποδοσφαίρου, μπάσκετ, βόλεϊ, τένις, κολύμβησης, μικρό ιατρείο κλπ..."  
Διαβάστε περισσότερα
Ιαν 24

Εικόνα εγκατάλειψης στο Κτήμα Μαρ. Γερουλάνου στον Δήμο Αλίμου-χωρίς οριοθέτηση το ρέμα των Τραχώνων

ΚΩΣΤΗΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Β’ ΑΘΗΝΩΝ                                                                   Αριθμ. Πρωτ. 4785/23-1-2012 ΕΡΩΤΗΣΗ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ -Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής - Πολιτισμού και Τουρισμού ΘΕΜΑ : Εικόνα εγκατάλειψης στο Κτήμα Μαρ. Γερουλάνου στον Δήμο Αλίμου-χωρίς οριοθέτηση το ρέμα των Τραχώνων Το Κτήμα Μαρ. Γερουλάνου στον Δήμο Αλίμου με έκταση περίπου 100στρ. είναι ένας σημαντικός αδόμητος χώρος πρασίνου και αποτελεί τμήμα της εκτός σχεδίου περιοχής Τραχώνων έκτασης 300στρ. Εντός και πέριξ του κτήματος υπάρχουν διάσπαρτα μνημεία και ευρήματα, τα οποία τοποθετούνται χρονολογικά στη Μυκηναϊκή, Γεωμετρική, Κλασική και Βυζαντινή εποχή. Πιο συγκεκριμένα, ο χώρος περιλαμβάνει το βόρειο τμήμα του Αττικού Δήμου Ευωνύμων, το  αρχαίο θέατρο Ευωνύμου επί της οδού Αρχαίου Θεάτρου, τις συστάδες των τάφων, πλήθος οικιστικών καταλοίπων, το Ναό Εισοδίων της Θεοτόκου κλπ. Πολλά από αυτά έχουν ανεκτίμητη αρχαιολογική και πολιτιστική αξία. Κατά κοινή ομολογία η Πολιτεία δεν έχει κάνει το παραμικρό για την προστασία και ανάδειξή τους, στερώντας από τους κατοίκους και επισκέπτες της περιοχής έναν πολύτιμο πνεύμονα αναψυχής και ανάπτυξης. Το 1987 το τότε ΥΠΕΧΩΔΕ ενέκρινε το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο του Δήμου Αλίμου. Η συγκεκριμένη έκταση έμεινε εκτός σχεδίου πόλης και υποδείχτηκε ως αρχαιολογικός τόπος και χώρος πρασίνου, με την παράλληλη πρόβλεψη να υλοποιηθεί ειδική μελέτη για το χαρακτηρισμό της ως αρχαιολογικού πάρκου. Παρά τις κατά καιρούς πρωτοβουλίες- κυρίως σε επίπεδο Τοπικής Αυτοδιοίκησης- μέχρι σήμερα δεν έχει εκπονηθεί και υλοποιηθεί καμία πλήρης μελέτη, ενώ η ΚΣΤ Εφορεία Προϊστορικών και Κλασσικών Αρχαιοτήτων του Υπουργείου Πολιτισμού έχει επανειλημμένα εκφράσει την ανάγκη κήρυξης του χώρου ως αρχαιολογικού. Σε συνέχεια της 8344/8.1.2002 πράξης χαρακτηρισμού του Δασάρχη Πειραιά και της 6/2006 απόφασης Α΄ βάθμιας Ε.Ε.Δ.Α. Πειραιά (Επιτροπή Επίλυσης Δασικών Αμφισβητήσεων) από την συνολική επιφάνεια του κτήματος Γερουλάνου, έκταση εμβαδού 20στρ. χαρακτηρίστηκε ως δασική και έκταση εμβαδού 12,5στρ. ως αναδασωτέα. Το 2006 με πρωτοβουλία του Δήμου και απόφαση της Γενικής Διεύθυνσης αναστήλωσης μουσείων και τεχνικών έργων του υπουργείου Πολιτισμού (ΥΠΠΟ/ΔΑΒΜΜ/71641/2885/11.10.06) εγκρίθηκε η μελέτη συντήρησης και αποκατάστασης του Ιερού Ναού Εισοδίων της Θεοτόκου και η εκτέλεση των σχετικών εργασιών, δίχως μέχρι και σήμερα να έχει υλοποιηθεί με κίνδυνο κατάρρευσης του ναού. Στα όρια του κτήματος Γερουλάνου διέρχεται το ρέμα Τραχώνων που ξεκινάει από τον Υμηττό, διέρχεται από τους δήμους Ηλιούπολης, Αργυρούπολης, Αλίμου, από το πρώην αεροδρόμιο Ελληνικού και εκβάλει στη θάλασσα στο ύψος του Αγ. Κοσμά. Ένα ρέμα κλειστό κατά το μεγαλύτερο, εκτός κτήματος, τμήμα του, αλλά ανοιχτό εντός του κτήματος και μη οριοθετημένο/ διευθετημένο. Σήμερα έχει μετατραπεί σε αγωγό διάθεσης αποβλήτων και λυμάτων της πέριξ εκτός σχεδίου περιοχής που είναι χαρακτηρισμένη ως Βιοτεχνική περιοχή χαμηλής όχλησης (ΒΙΟΠΑ). Αποτέλεσμα της πολυετούς αυτής καθυστέρησης είναι η έκταση να παρουσιάζει εικόνα πλήρους εγκατάλειψης, που δεν τιμά κανέναν. Μια ευκαιρία ανάπλασης και ανάπτυξης της ευρύτερης περιοχής προς όφελος των κατοίκων και επισκεπτών της να παραμένει αναξιοποίητη. Με βάση τα δεδομένα αυτά, ΕΡΩΤΩΝΤΑΙ ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ 1) Ποιές χρήσεις-παράνομες, προφανώς- εκτιμάται ότι υφίστανται αυτή τη στιγμή στα όρια του Κτήματος; 2) Υπάρχει κάποια πρόοδος σχετικά με την εκπόνηση μελέτης, που θα έβαζε τους αναγκαίους όρους για την ανάπτυξη της περιοχής; 3) Έχουν συμβεί ανεπανόρθωτες ζημιές σε αρχαιολογικά/πολιτιστικά μνημεία και αν ναι,    ποιες; 4) Ποιες ενέργειες έχουν γίνει για την προστασία και ανάδειξη του ρέματος των Τραχώνων; Ημερομηνία 23. 1. 2012 Υπογραφή "Το Κτήμα Μαρ. Γερουλάνου στον Δήμο Αλίμου με έκταση περίπου 100στρ. είναι ένας σημαντικός αδόμητος χώρος πρασίνου και αποτελεί τμήμα της εκτός σχεδίου περιοχής Τραχώνων έκτασης 300στρ. Εντός και πέριξ του κτήματος υπάρχουν διάσπαρτα μνημεία και ευρήματα, τα οποία τοποθετούνται χρονολογικά στη Μυκηναϊκή, Γεωμετρική, Κλασική και Βυζαντινή εποχή..."
Διαβάστε περισσότερα
Ιαν 20

Ομιλία στη Βουλή για ΕΣΠΑ και Περιφερειακή Ανάπτυξη

Επίκαιρη επερώτηση έντεκα Βουλευτών της Νέας Δημοκρατίας των κ.κ. Κωνσταντίνου Μουσουρούλη, Χρήστου Ζώη, Κωνσταντίνου Χατζηδάκη, Μάξιμου Χαρακόπουλου, Νικόλαου Παναγιωτόπουλου, Νικολάου Λέγκα κ.α. προς τον Υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, σχετικά με την πολιτική περιφερειακής ανάπτυξης. 20 Ιανουαρίου 2012 ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: Κύριε Πρόεδρε, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, μιλώντας για περιφερειακή ανάπτυξη, προφανώς δεν μπορούμε να αγνοήσουμε το ευρύτερο επενδυτικό περιβάλλον. Δυστυχώς, είναι το χειρότερο που θα μπορούσε να υπάρχει. Η χώρα είναι αντιμέτωπη με δύο ρίσκα, ένα βαθύ συστημικό ρίσκο, αυτό που στα αγγλικά λέγεται country risk –όλοι οι επενδυτές κοιτούν την Ελλάδα, η οποία είναι σε βαθύτατη κρίση και στρέφουν το βλέμμα τους αλλού- και το δεύτερο είναι το ρίσκο που συνδέεται με το νόμισμα, διότι με τις κινήσεις που έγιναν την τελευταία διετία με αποκορύφωμα την προκήρυξη δημοψηφίσματος τέθηκε εν αμφιβόλω η παραμονή μας στην Ευρωζώνη. Αν δεν λυθούν, λοιπόν, αυτά τα δύο βασικά προβλήματα, όλη η συζήτηση από εκεί και πέρα κινδυνεύει να είναι μάταια. Και αυτός είναι και ο βασικός λόγος για τον οποίο η Νέα Δημοκρατία και ο Πρόεδρός της αποφάσισαν να στηρίξουν την Κυβέρνηση Παπαδήμου, για να ξεπεράσουμε τους μεγάλους κάβους, τα μεγάλα προβλήματα σε σχέση με το PSI και τη δανειακή σύμβαση, να διασφαλιστεί η παραμονή της Ελλάδας στην Ευρωζώνη και στη συνέχεια, από την προκήρυξη των εκλογών και πέρα, να προχωρήσει η χώρα σε μια καινούρια πορεία. Εν τω μεταξύ, όμως, έχει δημιουργηθεί ένα ζοφερό περιβάλλον, για το οποίο δεν έχω καμία αμφιβολία ότι οι Έλληνες πολίτες θα κατανείμουν ευθύνες στο κόμμα που κυβέρνησε την τελευταία διετία στις εκλογές. Πέρα από αυτήν τη ζοφερή εικόνα, την οποία δυστυχώς δεν μπορούμε να ξεχνάμε, πρέπει να θυμάται η κυβέρνηση και τα στελέχη που είχαν την ευθύνη την τελευταία διετία ότι είχαν και έχουν στη διάθεσή τους κάποια εργαλεία που σχετίζονται με τις δημόσιες επενδύσεις, τα οποία –ούτε και αυτά- δεν αξιοποιήθηκαν. Το πρώτο και βασικό είναι το ΕΣΠΑ. Στο ΕΣΠΑ, λοιπόν, παρουσιάσαμε πίνακα που δεν αμφισβητείται, είναι επίσημος πίνακας Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Είμαστε δέκατη όγδοη χώρα στις απορροφήσεις σε σύνολο είκοσι εφτά κρατών- μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Κύριοι συνάδελφοι, η Ιρλανδία είναι πρώτη και η Πορτογαλία είναι ενδέκατη. Δεν αναφέρομαι τυχαία σε αυτές τις χώρες, γιατί αυτές οι δύο χώρες είναι αυτές που έχουν υπογράψει επίσης μνημόνιο με την τρόικα. Το Σεπτέμβριο του 2009 –δεν θα κουραστώ να επαναλαμβάνω- η Ελλάδα ήταν στην πέμπτη θέση ανάμεσα στις είκοσι επτά χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Και η απορρόφηση, όμως, η οποία έχει εν τω μεταξύ πραγματοποιηθεί, είναι ως ένα βαθμό λογιστικού τύπου, δηλαδή οφείλεται αφ’ ενός στην αύξηση του ποσοστού συγχρηματοδότησης από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή σε 85% αναδρομικά από το 2007 –θετικό  είναι αυτό και εμείς το ζητήσαμε, αλλά διευκολύνει την εικόνα, την αύξηση των ποσοστών- και αφ’ ετέρου οφείλεται στα ταμεία χαρτοφυλακίου. Τα ταμεία χαρτοφυλακίου, όπως είναι το Ταμείο Επιχειρηματικότητας, το «Εξοικονομώ κατ’ Οίκον», το «JEREMIE», το «ΕΝΑΛΙΟ», δεν είναι κακές ιδέες. Είναι ιδέες που είχαν εφαρμοστεί και επί των ημερών μας. Όμως, πρέπει να ξέρουν οι Έλληνες πολίτες ότι συμβαίνει το εξής. Σε αυτά τα ταμεία έχουν «παρκαριστεί» 1.200.000.000 ευρώ. Από αυτά τα χρήματα που είναι εκεί «παρκαρισμένα» και φαίνεται λογιστικά ότι απορροφήθηκαν, στην πραγματική οικονομία μέχρι το τέλος της χρονιάς δεν είχαν διοχετευτεί ούτε 20.000.000 ευρώ. Κύριε Υπουργέ, ας δεχθώ ότι εν τω μεταξύ ανέβηκε το νούμερο κατά 200 παραπάνω στις μέρες που πέρασαν. Όμως, φαίνεται ότι έχετε απορροφήσει 1.200.000.000 ευρώ. Δεν βοηθάτε τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις στην περιφέρεια, οπουδήποτε στην Ελλάδα. Αυτές δεν θέλουν λογιστικές απορροφήσεις, αλλά πραγματικές απορροφήσεις. Από εκεί και πέρα, υπάρχουν ορισμένα προγράμματα στο ΕΣΠΑ που αφορούν και την Αθήνα και την περιφέρεια, όλες τις περιοχές στην Ελλάδα, τα οποία εξελίσσονται εξαιρετικά άσχημα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο. Εκεί είμαστε εικοστοί τρίτοι στις απορροφήσεις. Δεν είναι καθόλου άσχετο αυτό το πρόβλημα με το ότι έχουμε το πρωτάθλημα στην ανεργία σ’ ολόκληρη την Ευρώπη με 18% ανεργία! Δεν πιάσαμε ούτε το στόχο που είχε τεθεί από το Μνημόνιο στο Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο. Μόνο κατά 78% επετεύχθη αυτός ο στόχος. Και δεν θέλω να πω ότι υπάρχουν και άλλα προγράμματα, όπου τα πράγματα εξελίσσονται ακόμα χειρότερα. Το Πρόγραμμα του Υπουργείου που ονομάζεται «Διοικητική Μεταρρύθμιση» μετά από τόσο καιρό έχει απορρόφηση 10%!  Κάποιος πρέπει να απολογηθεί γι’ αυτήν την εξέλιξη! Όμως, μια και μιλάμε για περιφερειακή ανάπτυξη, δεν μπορώ παρά να θυμίσω τι συμβαίνει και με τα δημόσια έργα, με τους δρόμους της ανάπτυξης, με τους μεγάλους οδικούς άξονες. Έχουν μείνει εκεί που ήταν το Σεπτέμβριο του 2009. Υποτίθεται ότι θα καλυτερεύατε τις συμβάσεις και θα αντιμετωπίζατε το πρόβλημα με τα διόδια. Εκείνο το οποίο έγινε, είναι απλώς ότι τα σχέδια κόλλησαν και ο νέος Υπουργός Υποδομών προσπαθεί μήπως βγάλει καμιά άκρη με τους παραχωρησιούχους! Όλα αυτά δεν είναι άσχετα με τα διαχειριστικά προβλήματα που είχατε την τελευταία διετία. Ο Γενικός Γραμματέας Επενδύσεων ήταν ο τελευταίος Γενικός Γραμματέας που τοποθετήθηκε μετά από έξι μήνες από την εκλογική νίκη του ΠΑΣΟΚ. Στα δύο χρόνια της διακυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ άλλαξαν στον τομέα του ΕΣΠΑ δύο Υπουργοί και τρεις Υφυπουργοί. Κατά τον κ. Χρυσοχοΐδη, χρειάζονται έξι μήνες για να εξοικειωθεί κάποιος με τα προβλήματα του ΕΣΠΑ. Ο μέσος χρόνος παραμονής των Υφυπουργών που είναι αρμόδιοι για τα θέματα του ΕΣΠΑ ήταν ακριβώς έξι μήνες! Ο ν. 3840/2010 έγινε για να λυθούν τα διαχειριστικά προβλήματα του ΕΣΠΑ, τα οποία λέγατε ότι κληρονομήσατε από τη Νέα Δημοκρατία. Στη συνέχεια, ήρθε πάλι ο κ. Χρυσοχοΐδης, για να πει ότι κληρονόμησε διαχειριστικά προβλήματα. Πάντως, αν τα κληρονόμησε, τα κληρονόμησε από την προκάτοχό του και όχι από εμάς, διότι υποτίθεται, όπως σας είπα, ότι τα είχατε λύσει την Άνοιξη του 2010! Βεβαίως, πρέπει να αποφασίσετε πότε είχατε δίκιο ως προς το μοντέλο διαχείρισης που κάνετε σε σχέση με τις επενδύσεις, όταν δημιουργούσατε τη Γενική Γραμματεία Στρατηγικών Επενδύσεων πέρυσι ή όταν την καταργείτε φέτος; Όταν δημιουργούσατε την Ειδική Γραμματεία για το ΕΣΠΑ πέρυσι ή όταν την καταργείτε φέτος; Δεν μπορεί να έχετε δίκιο και στη μία περίπτωση και στην άλλη. Περιμένουμε να πάρουμε σαφείς απαντήσεις σε σχέση με το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, διότι εδώ ο ένας Υπουργός του ΠΑΣΟΚ στρέφεται εναντίον του άλλου Υπουργού του ΠΑΣΟΚ! Έχει κλείσει η διαχείριση του 2011. Κύριε Πρόεδρε, αυτό το οποίο συμβαίνει είναι ότι ενώ υπήρχε πρόβλεψη για αύξηση του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων κατά 0,6%, έχουμε μείωση κατά 21,8%, διότι κατά τις δηλώσεις του αρμόδιου Υπουργού Ανάπτυξης, το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων χρησιμοποιείται ως μαξιλαράκι για να βγει ο στόχος του Προϋπολογισμού για το έλλειμμα. Όμως, επειδή στον Προϋπολογισμό έγινε πέρυσι μία τρύπα στο νερό και μετά από έναν ορυμαγδό μέτρων καταλήξαμε να έχουμε το ίδιο έλλειμμα που είχαμε και το 2010, τελικά το θύμα είναι η περιφερειακή ανάπτυξη και οι δημόσιες επενδύσεις, οι οποίες μειώνονται και μαζί μ’ αυτή τη μείωση αυξάνεται η ανεργία και βαθαίνει η ύφεση στην Ελλάδα. Ευχαριστώ πολύ. "...Στον Προϋπολογισμό έγινε πέρυσι μία τρύπα στο νερό. Μετά από έναν ορυμαγδό μέτρων καταλήξαμε να έχουμε το ίδιο έλλειμμα που είχαμε και το 2010. Τελικά το θύμα είναι η περιφερειακή ανάπτυξη και οι δημόσιες επενδύσεις, οι οποίες μειώνονται και μαζί μ’ αυτή τη μείωση αυξάνεται η ανεργία και βαθαίνει η ύφεση στην Ελλάδα...
Διαβάστε περισσότερα
Ιαν 3

Κίνδυνος ματαίωσης των σχεδίων για τους ενεργειακούς αγωγούς

ΑΘΗΝΩΝ                                                                         Aριθμ. Πρωτ. 3686/03.01.2012 ΕΡΩΤΗΣΗ ΠΡΟΣ ΤΟN ΥΠΟΥΡΓΟ Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής ΘΕΜΑ : Κίνδυνος ματαίωσης των σχεδίων για τους ενεργειακούς αγωγούς. Εκτός από την άνευ προηγουμένου οικονομική κρίση, η χώρα μας αντιμετωπίζει και τον ορατό κίνδυνο να κατεδαφιστούν ολοκληρωτικά οι επιτυχίες της στο μεγάλο θέμα των  ενεργειακών αγωγών. Αυτό που με πολύ κόπο, αλλά και διπλωματική μαεστρία χτίστηκε, ιδίως την περίοδο 2004-2009, με τους αγωγούς Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολη, South Stream και ITGI κινδυνεύει να γκρεμιστεί λόγω ασυγχώρητης αδράνειας και, τουλάχιστον, ερασιτεχνικών διπλωματικών χειρισμών της τελευταίας διετίας. Τα γεγονότα, δυστυχώς, μιλούν από μόνα τους, καθώς: 1) Για τον αγωγό Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολη, η βουλγαρική κυβέρνηση στις 7 Δεκεμβρίου αποφάσισε να καταγγείλει μονομερώς τη διακυβερνητική συμφωνία του 2007 αναφορικά με την κατασκευή του. Ένα ιδιότυπο πλέγμα αδιαφορίας, ανικανότητας και ιδεοληψιών συνέβαλε καταλυτικά κατά την τελευταία διετία στη δημιουργία της εντύπωσης ότι η Ελλάδα δεν ενδιαφέρεται για την προώθηση του πετρελαιαγωγού. Ουσιαστική πίεση στη Βουλγαρία δεν ασκήθηκε σε κανένα επίπεδο: ούτε διμερώς, ούτε σε συνεργασία με τη Ρωσία, ούτε στο πλαίσιο της εταιρικής μας σχέσης στην Ε.Ε. Ακόμη και στο εσωτερικό της χώρας μας, η εικόνα αποτελμάτωσης κυριάρχησε τουλάχιστον έως τον περασμένο Ιούλιο. Παρά τις ανακοινώσεις του τότε πρωθυπουργού στη Μόσχα τον Φεβρουάριο του 2010 ότι, δηλαδή, η Ελλάδα θα έλυνε όλα τα εσωτερικά γραφειοκρατικά προβλήματα, έτσι ώστε να αρχίσει η κατασκευή του αγωγού τάχιστα, τίποτε απολύτως δεν έγινε έως τον Ιούλιο του 2011, με δεδομένο, μάλιστα, ότι το νομοσχέδιο για τις απαλλοτριώσεις είχε κατατεθεί στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής ήδη από τον Ιούλιο του 2009. 2) Ο σχετιζόμενος με την Ρωσία αγωγός φυσικού αερίου South Stream κινδυνεύει και αυτός με ακύρωση. Πληροφορίες που πρόσφατα κυκλοφόρησαν στον ρωσικό Τύπο αναφορικά με την πρόθεση της ΓΚΑΖΠΡΟΜ να εγκαταλείψει την Ελλάδα ως χώρα διαμετακόμισης του ρωσικού αερίου προς την Ιταλία μέσω του Σχεδίου South Stream δεν διαψεύστηκαν. Εάν κάτι τέτοιο επιβεβαιωθεί, τότε θα καταρρεύσουν πλήρως οι ελληνορωσικές ενεργειακών σχέσεων. Αλλά ακόμα και μια άλλη εκδοχή που ακούγεται για μετάθεση του νοτίου κλάδου του αγωγού για μετά το 2015 δεν είναι καθόλου καθησυχαστική. Υπενθυμίζεται εδώ πως η ροή ρωσικού φυσικού αερίου μέσω Ελλάδας προς την Ιταλία δεν είναι αυτονόητη εξέλιξη. Εξασφαλίστηκε με επίπονη προσπάθεια και δεν πρόκειται να λάβει σάρκα και οστά χωρίς συνεχή επαφή και μόνο με μονομερείς ελληνικές διακηρύξεις. 3) Ακόμα χειρότερα, κινδυνεύει και ο ITGI, ο αγωγός φυσικού αερίου Τουρκία-Ελλάδα-Ιταλία, που με αφετηρία από το Αζερμπαϊτζάν διασφαλίζει διαφοροποίηση ενεργειακών πηγών. Το αέριο του Αζερμπαϊτζάν διεκδικούν τρεις ακόμα αγωγοί με παρόμοια κατεύθυνση, παρακάμπτοντας όμως εν όλω ή εν μέρει την Ελλάδα: ο πολυδιαφημισμένος Nabucco που φαίνεται να είναι αντιμέτωπος με σοβαρότατα προβλήματα, ο TAP και πρόσφατα ένα σχέδιο αγωγού της BP. Το αζέρικο αέριο από το Shah Deniz δεν επαρκεί και για τους τέσσερις αγωγούς. Οι Αζέροι λένε ότι θα αποφασίσουν μέχρι τα τέλη Μαρτίου. Ενόψει των δυσάρεστων αυτών δεδομένων, ΕΡΩΤΑΤΑΙ Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ 1) Ποιές κινήσεις έγιναν προς τη βουλγαρική πλευρά, είτε μονομερώς, είτε σε συνδυασμό με τους Ρώσους, είτε στο πλαίσιο της εταιρικής μας σχέσης μέσα στην Ε.Ε., προκειμένου να μην οδηγηθεί η Βουλγαρία στην απόφαση για καταγγελία της συμφωνίας για τον αγωγό Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη που ανακοίνωσε; Για ποιο λόγο καθυστέρησε δύο ολόκληρα χρόνια η έγκριση του νομοσχεδίου για τις απαλλοτριώσεις, σε σχέση με το έργο αυτό, πολύ περισσότερο που δεν διαφέρει σχεδόν καθόλου σε σχέση με αυτό που κατατέθηκε τον Ιούλιο του 2009; 2) Ως προς τον South Stream, επιβεβαιώνει τα δημοσιεύματα του ρωσικού Τύπου για ακύρωση του σχεδίου ως προς το νότιο διάδρομο του έργου, αλλά και τις συζητήσεις για χρονική μετάθεσή του μετά το 2015;Ποιες είναι οι κινήσεις στις οποίες προέβη, προκειμένου να επηρεάσει τη ρωσική κυβέρνηση; Για ποιο λόγο έχουν αραιώσει οι επαφές με τη Ρωσία από το 2009 και μετά; 3) Πώς τοποθετείται για τη δημόσια δήλωση του Προέδρου της ΔΕΠΑ, ότι South Stream και ITGI είναι ανταγωνιστικά σχέδια και επομένως, κατά τη συλλογιστική αυτή, το ένα εξουδετερώνει το άλλο; Ποιες πρωτοβουλίες θα αναληφθούν το επόμενο κρίσιμο τρίμηνο, για να μην τεθεί σε κίνδυνο ο ITGI; Στην απευκταία περίπτωση που τελικά δεν επιλεγεί ο ITGI, ποια είναι τα εναλλακτικά σχέδια που επεξεργάζεται για να διασφαλίσει τα συμφέροντα της χώρας και τη συμμετοχή μας στην Ευρωπαϊκή Στρατηγική του Νοτίου Διαδρόμου; "Εκτός από την άνευ προηγουμένου οικονομική κρίση, η χώρα μας αντιμετωπίζει και τον ορατό κίνδυνο να κατεδαφιστούν ολοκληρωτικά οι επιτυχίες της στο μεγάλο θέμα των  ενεργειακών αγωγών."  
Διαβάστε περισσότερα
Δεκ 21

Εφαρμογή μέτρων προστασίας του σχετικού ΠΔ στα Μητροπολιτικά Πάρκα Γουδή και Ιλισσίων (Συγγρού)

ΚΩΣΤΗΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Β’ ΑΘΗΝΩΝ Αρ.Πρωτ. 3154/20.12.2011 ΕΡΩΤΗΣΗ ΠΡΟΣ ΤΟN ΥΠΟΥΡΓΟ Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής ΘΕΜΑ : Εφαρμογή μέτρων προστασίας του σχετικού ΠΔ στα Μητροπολιτικά Πάρκα Γουδή και Ιλισσίων (Συγγρού). Με το ΠΔ για τον καθορισμό των μέτρων προστασίας της περιοχής του όρους Υμηττού (ΦΕΚ Δ 187/16.6.2011) θεσμοθετήθηκαν τα Μητροπολιτικά Πάρκα Γουδή και Ιλισσίων. Σκοπός του ΠΔ, μεταξύ άλλων, είναι να δοθεί τέλος σε καθυστέρηση δεκαετιών σχετικά με το καθεστώς των συγκεκριμένων εκτάσεων, να περιοριστούν οι αυθαιρεσίες, και να επιτευχθεί, επιτέλους, η άρτια πολεοδομική οργάνωση των Πάρκων, ώστε να ξεκαθαριστούν οι χρήσεις γης, να δημιουργηθούν ενιαίοι χώροι πρασίνου και να αναδειχτούν ιστορικά κτίρια της  Στρατιωτικής «πόλης» του Γουδή. Για την επίτευξη και εφαρμογή στην πράξη των σκοπών αυτών, στο Προεδρικό Διάταγμα προβλεπόταν η εκπόνηση Σχεδίου Γενικής Δράσης (ΣΓΔ) από τον Οργανισμό Ρυθμιστικού Σχεδίου Αθήνας (ΟΡΣΑ). Μέχρι σήμερα, το Σχέδιο αυτό δεν έχει εκδοθεί, προκειμένου, κατόπιν δημόσιας διαβούλευσης, να τεθεί σε ισχύ. Αποτέλεσμα της καθυστέρησης είναι να διαιωνίζεται το καθεστώς αβεβαιότητας, να πληθαίνουν οι καταγγελίες για πλημμελή ή και μη εφαρμογή των όσων ορίζονται στο ΠΔ και, ενδεχομένως, να μεταβάλλονται στο μεταξύ οι χρήσεις γης στα όρια των Πάρκων, χωρίς να είναι βέβαιο ότι οι τυχόν μεταβολές θα εναρμονίζονται, τελικά, με τα όσα θα ορίζει το Σχέδιο. Ειδικότερο αποτέλεσμα της καθυστέρησης αυτής είναι η διακοπή εργασιών ανάπλασης πρασίνου σε μέρος του Πάρκου Ιλισσίων (Συγγρού), το οποίο χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ με συνολικό προϋπολογισμό 2.700.000 ευρώ (Δήμος Ζωγράφου). Συνεπώς, ΕΡΩΤΑΤΑΙ Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ 1) Υπάρχει αυτή τη στιγμή συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα έκδοσης του Σχεδίου; Αν ναι, πού τοποθετείται χρονικά η δημοσιοποίησή του; 2) Από την έκδοση του Διατάγματος και μέχρι σήμερα έχουν υπάρξει μεταβολές στις χρήσεις γης στα όρια των Πάρκων;  Αν ναι, ποιες είναι ακριβώς; 3) Ποιο χρονοδιάγραμμα υπάρχει για την επανέναρξη των έργων ανάπλασης στο Πάρκο Ιλισσίων; Ημερομηνία 20.12. 2011 Υπογραφή " Με το ΠΔ για τον καθορισμό των μέτρων προστασίας της περιοχής του όρους Υμηττού (ΦΕΚ Δ 187/16.6.2011) θεσμοθετήθηκαν τα Μητροπολιτικά Πάρκα Γουδή και Ιλισσίων..."
Διαβάστε περισσότερα