Οι ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ από κίνημα "δεν πληρώνω" έγιναν κίνημα υπέρ της ακρίβειας - ομιλία στη Βουλή στο νομοσχέδιο για τις μεταφορές

    Εκτύπωση Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο

7.9 asfalistikoΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΟΜΙΛΙΑ

"Εσείς από κίνημα «Δεν Πληρώνω» φτάσατε να γίνετε κίνημα υπέρ της ακρίβειας" τόνισε ο Κωστής Χατζηδάκης μιλώντας στη Βουλή στο νομοσχέδιο για τις μεταφορές αναφερόμενος στα μεγάλα εμπόδια που προσπαθεί να βάλει ο κ. Σπίρτζης στις ηλεκτρονικές πλατφόρμες για ταξί.

"Για εμάς, είναι άλλο η UBER και άλλο η BEAT", σημείωσε ο Κωστής Χατζηδάκης σε άλλο σημείο της ομιλίας του.
"Η UBER είναι μια επιχείρηση που κινείται στη γκρίζα ζώνη και η οποία θα πρέπει να τύχει μιας αντιμετώπισης αντίστοιχης με αυτή που έχει στα περισσότερα ευρωπαϊκά κράτη. Υπάρχει μάλιστα ο οδηγός που είναι η απόφαση του δικαστηρίου των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων. Η θέση λοιπόν της Νέας Δημοκρατίας είναι κρυστάλλινη και δεν μπορεί να διαστρεβλωθεί από κανέναν".

 

ΟΜΙΛΙΑ ΚΩΣΤΗ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗ ΣΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ

Κύριε Πρόεδρε, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, ο κ. Σπίρτζης προηγουμένως σε μια παρέμβασή του αναφέρθηκε στα δημόσια έργα της περιόδου 2000-2014 με τον γνωστό επικριτικό του τόνο.

Θα ήθελα, πρώτα απ’ όλα, να του υπενθυμίσω ότι, εάν δεν κάνω λάθος, μεταξύ 2000-2014 ο ίδιος ήταν εκλεκτό τέκνο και προβεβλημένο στέλεχος του ΠΑΣΟΚ, το οποίο σήμερα κατηγορεί, διότι ανένηψε τον Ιανουάριο του 2015, όταν είδε το φως το συριζαϊκόν.

Θέλω, όμως, να του υπενθυμίσω και κάτι άλλο σε σχέση με τα έργα και την επανεκκίνησή τους, ότι με την κυβέρνηση Σαμαρά τα έργα τα οποία είχαν σταματήσει λόγω της μεγάλης οικονομικής κρίσης επανεκκίνησαν σε συμφωνία απόλυτη με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και με χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή μέσω του ΕΣΠΑ, ενώ το 2015, όταν σταμάτησαν εκ νέου τα έργα λόγω της περιβόητης διαπραγμάτευσης Βαρουφάκη, της στάσης πληρωμών του Δημοσίου και των capital controls, τα έργα ξαναξεκίνησαν, όταν ο κ. Σπίρτζης έδωσε 500 εκατομμύρια ευρώ στους εργολάβους πανωπροίκι εις υγείαν των Ελλήνων φορολογουμένων, διότι όλα αυτά τα χρήματα πληρώθηκαν από τον ελληνικό προϋπολογισμό, από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων. Καλύτερα, λοιπόν, η σιωπή για την Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ.

Και προχωρώ στο νομοσχέδιο. Πρώτα απ’ όλα, θέλω να πω μια καλή κουβέντα για τον κ. Σπίρτζη, για να μην τον αδικώ. Θέλω να πω ότι ο κ. Σπίρτζης με αυτό το νομοσχέδιο έχει πετύχει ένα παγκόσμιο ρεκόρ, το οποίο οφείλουμε να του αναγνωρίσουμε. Αυτό το παγκόσμιο ρεκόρ έχει να κάνει με τον αριθμό των υπουργικών αποφάσεων και των κοινών υπουργικών αποφάσεων που έχουν εκδοθεί.

Από εκεί και πέρα, ξαναλέω, μια καλή κουβέντα για τον κ. Σπίρτζη: Ο κ. Σπίρτζης πετυχαίνει με αυτό το νομοσχέδιο ένα παγκόσμιο ρεκόρ. Ποιο είναι το παγκόσμιο ρεκόρ; Το ανέφερε προηγουμένως ο εισηγητής μας, ο Κώστας Καραμανλής. Το νομοσχέδιο αυτό περιλαμβάνει την υποχρέωση του Υπουργού να εκδώσει διακόσες πενήντα υπουργικές αποφάσεις και κοινές υπουργικές αποφάσεις. Αυτό το πράγμα δεν έχει προηγούμενο. Νομίζω ότι πρέπει να είμαστε όλοι περήφανοι για την Κυβέρνησή μας, σε σχέση με τις πρακτικές καλής νομοθέτησης που ακολουθεί.

Δεύτερη παρατήρηση για το νομοσχέδιο. Φίλες και φίλοι, θα ήθελα να ακούσω μια απάντηση από την Κυβέρνηση για το εξής: Ήρθε ο καινούργιος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας εν χορδαίς και οργάνοις. Βγήκε το Επιστημονικό Συμβούλιο της Βουλής και λέει ότι είναι αντισυνταγματικός. Το περνάμε χωρίς να το συζητάμε, όπως έλεγε το τραγούδι, «μικρά εγκλήματα, μικρές δολοφονίες» και «δεν βαριέσαι»; Δεν πρέπει κάποιος να απαντήσει και να τεκμηριώσει την άποψή του, γιατί το νομοσχέδιο για το οποίο πανηγυρίζετε έχει αντιμέτωπό του το Επιστημονικό Συμβούλιο της Βουλής, ένα ανεξάρτητο όργανο, το οποίο μιλάει ευθέως για αντισυνταγματικότητα;

Τρίτη παρατήρηση: Αναφέρομαι στο περιβόητο θέμα της UBER και της TAXIBEAT, για να υπογραμμίσω και από αυτό το Βήμα τη θέση της Νέας Δημοκρατίας, που θέλουν να την ακούσουν όλοι οι Έλληνες πολίτες και πάνω απ’ όλα οι ταξιτζήδες.

Για εμάς, είναι άλλο η UBER και άλλο η TAXIBEAT. Η UBER είναι μια επιχείρηση που κινείται στη γκρίζα ζώνη και η οποία θα πρέπει να τύχει μιας αντιμετώπισης αντίστοιχης με αυτή που έχει στα περισσότερα ευρωπαϊκά κράτη. Υπάρχει μάλιστα ο οδηγός που είναι η απόφαση του δικαστηρίου των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων. Η θέση λοιπόν της Νέας Δημοκρατίας είναι κρυστάλλινη και δεν μπορεί να διαστρεβλωθεί από κανέναν.

Επειδή, όμως, η Κυβέρνηση εμφανίζεται με περίσσιο θράσος μπροστά στη Βουλή και θεωρεί τον εαυτό της υπερασπιστή των ταξιτζήδων, θέλω να θυμίσω κάτι το οποίο έχω ζήσει εγώ ο ίδιος και να το υπενθυμίσω εδώ στη Βουλή και αφορά τη ρύθμιση για τα αυτοκίνητα με οδηγό που πέρασε την περίοδο 2012-2014 και θεσπίστηκε τότε όριο ελάχιστης μίσθωσης έξι ωρών. Τότε, πράγματι, και από τους ταξιτζήδες και από το ΣΥΡΙΖΑ ως Αντιπολίτευση αυτή η ρύθμιση είχε κατηγορηθεί ως ρύθμιση, που θα συμβάλλει στην υποκλοπή –κατ’ αυτούς που έκαναν κριτική- έργου από τους ταξιτζήδες.

Περίμενε, λοιπόν, κανείς από μια τέτοια Κυβέρνηση να κινηθεί προς την αντίθετη κατεύθυνση και να καταργήσει τη ρύθμιση ή να αυξήσει τις ώρες προς τα επάνω. Λοιπόν, έχω εδώ τον ν. 4512/2018, ο οποίος τώρα, πέρασε τον Ιανουάριο με τις δικές σας ψήφους. Οι έξι ώρες, που ήταν υποκλοπή, γίνονται τρεις ώρες. Μειώνονται περαιτέρω. «Ουαί υμίν, γραμματείς και Φαρισαίοι υποκριταί!». Αυτό θέλω να το ακούσει κάθε ταξιτζής. Διότι υπάρχει το χοντρό δούλεμα και ο ΣΥΡΙΖΑ. Υπάρχουν και κάποια όρια στο δούλεμα των Ελλήνων πολιτών.

Θέλω, όμως, να προχωρήσω και παραπέρα. Έρχεστε –υποτίθεται- να ρυθμίσετε την TAXIBEAT. Τι θα ρυθμίσετε; Θα ρυθμίσετε μια εταιρεία, που έχει αγκαλιαστεί από οχτώ χιλιάδες ταξιτζήδες –δεκαπέντε χιλιάδες είναι οι ταξιτζήδες της Αθήνας- και η οποία έχει βραβευθεί διεθνώς για το ό,τι έχει πετύχει.

Ακούστε, επειδή, νομίζω, μερικοί από εσάς ενδεχομένως και να μην ξέρετε τι ρυθμίζεται με αυτό το νομοσχέδιο σε σχέση με την TAXIBEAT. Ποιους θέλετε να ελέγξετε; Έχω μπροστά μου το νομοσχέδιο, το άρθρο 12. Θέλετε να ελέγξετε κάποιες πλατφόρμες που παρέχουν ηλεκτρονικές υπηρεσίες στο πλαίσιο των ταξί.

Και τι λέτε; Ότι πρέπει να ελέγχονται αυτοί που επηρεάζουν την τιμή της υπηρεσίας μεταφοράς αμέσως ή εμμέσως διά της παροχής εκπτώσεων ή επιδοτήσεων κομίστρου. Δηλαδή, λέτε ότι αν κάποιος δίνει τη νορμάλ τιμή, την κανονική, αυτή που προβλέπει ο νόμος, είμαστε μια χαρά, αλλά αν κάποιος προσφέρει καλύτερη τιμή, υπάρχει πρόβλημα. Εσείς από κίνημα «Δεν Πληρώνω» φτάσατε να γίνετε κίνημα υπέρ της ακρίβειας. Περί αυτού πρόκειται. Είναι γνωστό ότι από αυτή τη ρύθμιση ωφελείται ο καταναλωτής, γιατί πληρώνει λιγότερο, ωφελείται ο ταξιτζής, γιατί εισπράττει ολόκληρο το κόμιστρο και απλώς επιβαρύνεται η ίδια η πλατφόρμα. Στις πλάτες της πλατφόρμας πάει η μείωση.

Τι κάνετε, λοιπόν; Πραγματικά, διερωτώμαι εάν έχετε καταλάβει τι νομοθετείτε.

Από εκεί και πέρα, τι άλλο νομοθετείτε; Ελέγχετε, επίσης, αυτούς που επηρεάζουν τις κρίσιμες πτυχές της υπηρεσίας μεταφοράς θέτοντας προδιαγραφές που πρέπει να πληρούν τα αυτοκίνητα πέραν των νομίμων. Δηλαδή, αν η πλατφόρμα λέει ότι πρέπει να έχεις ένα καλύτερο ταξί, να παρέχεις καλύτερες υπηρεσίες, όχι απαγορεύεται, δεν το θέλουμε. Εμείς θέλουμε τις λιγότερες υπηρεσίες. Αυτό το πράγμα είναι σουρεαλιστικό! Και έχετε καταθέσει και ονομαστική ψηφοφορία για να αυτοεξευτελιστείτε πολιτικά ψηφίζοντάς την. Αυτό είναι.

Κάνω λοιπόν έκκληση στη συνείδησή σας: Απομακρυνθείτε από τα τερτίπια του λαϊκισμού του κ. Σπίρτζη και σεβαστείτε έστω την προσωπική σας πορεία στον πολιτικό σας χώρο.

Κάτι τελευταίο, αλλά πολύ σημαντικό.

Διαβάστε, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι του ΣΥΡΙΖΑ και των ΑΝΕΛ, το άρθρο 88. Αφορά την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας. Υπάρχει νόμος για τις δημόσιες συμβάσεις και για τις δημόσιες προμήθειες. Σε αυτό το άρθρο 88 ο κ. Σπίρτζης λέει ότι κτήρια ή άλλες εγκαταστάσεις κατάλληλες για την κάλυψη των αναγκών στέγασης της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας μισθώνονται από το δημόσιο απευθείας, χωρίς διαγωνισμό, κατά παρέκκλιση των διατάξεων του ν. 3130 και οι συμβάσεις καταρτίζονται από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών.

Θα το ψηφίσετε και αυτό; Θέλω να σας δω να το ψηφίσετε και να δω πόσα βατράχια θα καταπιείτε ακόμα, για να δείξετε ότι είστε μία συμπαγής ομάδα. Θα δούμε, όταν θα γίνουν οι ψηφοφορίες, τη στάση που θα κρατήσετε και σε αυτό, γιατί ο κατήφορος πρέπει να έχει και ένα όριο.