Ιαν 20

Ομιλία στη Βουλή για ΕΣΠΑ και Περιφερειακή Ανάπτυξη

Επίκαιρη επερώτηση έντεκα Βουλευτών της Νέας Δημοκρατίας των κ.κ. Κωνσταντίνου Μουσουρούλη, Χρήστου Ζώη, Κωνσταντίνου Χατζηδάκη, Μάξιμου Χαρακόπουλου, Νικόλαου Παναγιωτόπουλου, Νικολάου Λέγκα κ.α. προς τον Υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, σχετικά με την πολιτική περιφερειακής ανάπτυξης. 20 Ιανουαρίου 2012 ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: Κύριε Πρόεδρε, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, μιλώντας για περιφερειακή ανάπτυξη, προφανώς δεν μπορούμε να αγνοήσουμε το ευρύτερο επενδυτικό περιβάλλον. Δυστυχώς, είναι το χειρότερο που θα μπορούσε να υπάρχει. Η χώρα είναι αντιμέτωπη με δύο ρίσκα, ένα βαθύ συστημικό ρίσκο, αυτό που στα αγγλικά λέγεται country risk –όλοι οι επενδυτές κοιτούν την Ελλάδα, η οποία είναι σε βαθύτατη κρίση και στρέφουν το βλέμμα τους αλλού- και το δεύτερο είναι το ρίσκο που συνδέεται με το νόμισμα, διότι με τις κινήσεις που έγιναν την τελευταία διετία με αποκορύφωμα την προκήρυξη δημοψηφίσματος τέθηκε εν αμφιβόλω η παραμονή μας στην Ευρωζώνη. Αν δεν λυθούν, λοιπόν, αυτά τα δύο βασικά προβλήματα, όλη η συζήτηση από εκεί και πέρα κινδυνεύει να είναι μάταια. Και αυτός είναι και ο βασικός λόγος για τον οποίο η Νέα Δημοκρατία και ο Πρόεδρός της αποφάσισαν να στηρίξουν την Κυβέρνηση Παπαδήμου, για να ξεπεράσουμε τους μεγάλους κάβους, τα μεγάλα προβλήματα σε σχέση με το PSI και τη δανειακή σύμβαση, να διασφαλιστεί η παραμονή της Ελλάδας στην Ευρωζώνη και στη συνέχεια, από την προκήρυξη των εκλογών και πέρα, να προχωρήσει η χώρα σε μια καινούρια πορεία. Εν τω μεταξύ, όμως, έχει δημιουργηθεί ένα ζοφερό περιβάλλον, για το οποίο δεν έχω καμία αμφιβολία ότι οι Έλληνες πολίτες θα κατανείμουν ευθύνες στο κόμμα που κυβέρνησε την τελευταία διετία στις εκλογές. Πέρα από αυτήν τη ζοφερή εικόνα, την οποία δυστυχώς δεν μπορούμε να ξεχνάμε, πρέπει να θυμάται η κυβέρνηση και τα στελέχη που είχαν την ευθύνη την τελευταία διετία ότι είχαν και έχουν στη διάθεσή τους κάποια εργαλεία που σχετίζονται με τις δημόσιες επενδύσεις, τα οποία –ούτε και αυτά- δεν αξιοποιήθηκαν. Το πρώτο και βασικό είναι το ΕΣΠΑ. Στο ΕΣΠΑ, λοιπόν, παρουσιάσαμε πίνακα που δεν αμφισβητείται, είναι επίσημος πίνακας Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Είμαστε δέκατη όγδοη χώρα στις απορροφήσεις σε σύνολο είκοσι εφτά κρατών- μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Κύριοι συνάδελφοι, η Ιρλανδία είναι πρώτη και η Πορτογαλία είναι ενδέκατη. Δεν αναφέρομαι τυχαία σε αυτές τις χώρες, γιατί αυτές οι δύο χώρες είναι αυτές που έχουν υπογράψει επίσης μνημόνιο με την τρόικα. Το Σεπτέμβριο του 2009 –δεν θα κουραστώ να επαναλαμβάνω- η Ελλάδα ήταν στην πέμπτη θέση ανάμεσα στις είκοσι επτά χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Και η απορρόφηση, όμως, η οποία έχει εν τω μεταξύ πραγματοποιηθεί, είναι ως ένα βαθμό λογιστικού τύπου, δηλαδή οφείλεται αφ’ ενός στην αύξηση του ποσοστού συγχρηματοδότησης από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή σε 85% αναδρομικά από το 2007 –θετικό  είναι αυτό και εμείς το ζητήσαμε, αλλά διευκολύνει την εικόνα, την αύξηση των ποσοστών- και αφ’ ετέρου οφείλεται στα ταμεία χαρτοφυλακίου. Τα ταμεία χαρτοφυλακίου, όπως είναι το Ταμείο Επιχειρηματικότητας, το «Εξοικονομώ κατ’ Οίκον», το «JEREMIE», το «ΕΝΑΛΙΟ», δεν είναι κακές ιδέες. Είναι ιδέες που είχαν εφαρμοστεί και επί των ημερών μας. Όμως, πρέπει να ξέρουν οι Έλληνες πολίτες ότι συμβαίνει το εξής. Σε αυτά τα ταμεία έχουν «παρκαριστεί» 1.200.000.000 ευρώ. Από αυτά τα χρήματα που είναι εκεί «παρκαρισμένα» και φαίνεται λογιστικά ότι απορροφήθηκαν, στην πραγματική οικονομία μέχρι το τέλος της χρονιάς δεν είχαν διοχετευτεί ούτε 20.000.000 ευρώ. Κύριε Υπουργέ, ας δεχθώ ότι εν τω μεταξύ ανέβηκε το νούμερο κατά 200 παραπάνω στις μέρες που πέρασαν. Όμως, φαίνεται ότι έχετε απορροφήσει 1.200.000.000 ευρώ. Δεν βοηθάτε τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις στην περιφέρεια, οπουδήποτε στην Ελλάδα. Αυτές δεν θέλουν λογιστικές απορροφήσεις, αλλά πραγματικές απορροφήσεις. Από εκεί και πέρα, υπάρχουν ορισμένα προγράμματα στο ΕΣΠΑ που αφορούν και την Αθήνα και την περιφέρεια, όλες τις περιοχές στην Ελλάδα, τα οποία εξελίσσονται εξαιρετικά άσχημα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο. Εκεί είμαστε εικοστοί τρίτοι στις απορροφήσεις. Δεν είναι καθόλου άσχετο αυτό το πρόβλημα με το ότι έχουμε το πρωτάθλημα στην ανεργία σ’ ολόκληρη την Ευρώπη με 18% ανεργία! Δεν πιάσαμε ούτε το στόχο που είχε τεθεί από το Μνημόνιο στο Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο. Μόνο κατά 78% επετεύχθη αυτός ο στόχος. Και δεν θέλω να πω ότι υπάρχουν και άλλα προγράμματα, όπου τα πράγματα εξελίσσονται ακόμα χειρότερα. Το Πρόγραμμα του Υπουργείου που ονομάζεται «Διοικητική Μεταρρύθμιση» μετά από τόσο καιρό έχει απορρόφηση 10%!  Κάποιος πρέπει να απολογηθεί γι’ αυτήν την εξέλιξη! Όμως, μια και μιλάμε για περιφερειακή ανάπτυξη, δεν μπορώ παρά να θυμίσω τι συμβαίνει και με τα δημόσια έργα, με τους δρόμους της ανάπτυξης, με τους μεγάλους οδικούς άξονες. Έχουν μείνει εκεί που ήταν το Σεπτέμβριο του 2009. Υποτίθεται ότι θα καλυτερεύατε τις συμβάσεις και θα αντιμετωπίζατε το πρόβλημα με τα διόδια. Εκείνο το οποίο έγινε, είναι απλώς ότι τα σχέδια κόλλησαν και ο νέος Υπουργός Υποδομών προσπαθεί μήπως βγάλει καμιά άκρη με τους παραχωρησιούχους! Όλα αυτά δεν είναι άσχετα με τα διαχειριστικά προβλήματα που είχατε την τελευταία διετία. Ο Γενικός Γραμματέας Επενδύσεων ήταν ο τελευταίος Γενικός Γραμματέας που τοποθετήθηκε μετά από έξι μήνες από την εκλογική νίκη του ΠΑΣΟΚ. Στα δύο χρόνια της διακυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ άλλαξαν στον τομέα του ΕΣΠΑ δύο Υπουργοί και τρεις Υφυπουργοί. Κατά τον κ. Χρυσοχοΐδη, χρειάζονται έξι μήνες για να εξοικειωθεί κάποιος με τα προβλήματα του ΕΣΠΑ. Ο μέσος χρόνος παραμονής των Υφυπουργών που είναι αρμόδιοι για τα θέματα του ΕΣΠΑ ήταν ακριβώς έξι μήνες! Ο ν. 3840/2010 έγινε για να λυθούν τα διαχειριστικά προβλήματα του ΕΣΠΑ, τα οποία λέγατε ότι κληρονομήσατε από τη Νέα Δημοκρατία. Στη συνέχεια, ήρθε πάλι ο κ. Χρυσοχοΐδης, για να πει ότι κληρονόμησε διαχειριστικά προβλήματα. Πάντως, αν τα κληρονόμησε, τα κληρονόμησε από την προκάτοχό του και όχι από εμάς, διότι υποτίθεται, όπως σας είπα, ότι τα είχατε λύσει την Άνοιξη του 2010! Βεβαίως, πρέπει να αποφασίσετε πότε είχατε δίκιο ως προς το μοντέλο διαχείρισης που κάνετε σε σχέση με τις επενδύσεις, όταν δημιουργούσατε τη Γενική Γραμματεία Στρατηγικών Επενδύσεων πέρυσι ή όταν την καταργείτε φέτος; Όταν δημιουργούσατε την Ειδική Γραμματεία για το ΕΣΠΑ πέρυσι ή όταν την καταργείτε φέτος; Δεν μπορεί να έχετε δίκιο και στη μία περίπτωση και στην άλλη. Περιμένουμε να πάρουμε σαφείς απαντήσεις σε σχέση με το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, διότι εδώ ο ένας Υπουργός του ΠΑΣΟΚ στρέφεται εναντίον του άλλου Υπουργού του ΠΑΣΟΚ! Έχει κλείσει η διαχείριση του 2011. Κύριε Πρόεδρε, αυτό το οποίο συμβαίνει είναι ότι ενώ υπήρχε πρόβλεψη για αύξηση του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων κατά 0,6%, έχουμε μείωση κατά 21,8%, διότι κατά τις δηλώσεις του αρμόδιου Υπουργού Ανάπτυξης, το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων χρησιμοποιείται ως μαξιλαράκι για να βγει ο στόχος του Προϋπολογισμού για το έλλειμμα. Όμως, επειδή στον Προϋπολογισμό έγινε πέρυσι μία τρύπα στο νερό και μετά από έναν ορυμαγδό μέτρων καταλήξαμε να έχουμε το ίδιο έλλειμμα που είχαμε και το 2010, τελικά το θύμα είναι η περιφερειακή ανάπτυξη και οι δημόσιες επενδύσεις, οι οποίες μειώνονται και μαζί μ’ αυτή τη μείωση αυξάνεται η ανεργία και βαθαίνει η ύφεση στην Ελλάδα. Ευχαριστώ πολύ. "...Στον Προϋπολογισμό έγινε πέρυσι μία τρύπα στο νερό. Μετά από έναν ορυμαγδό μέτρων καταλήξαμε να έχουμε το ίδιο έλλειμμα που είχαμε και το 2010. Τελικά το θύμα είναι η περιφερειακή ανάπτυξη και οι δημόσιες επενδύσεις, οι οποίες μειώνονται και μαζί μ’ αυτή τη μείωση αυξάνεται η ανεργία και βαθαίνει η ύφεση στην Ελλάδα...
Διαβάστε περισσότερα
Ιαν 19

Ολομέλεια Βουλής: Τοποθέτηση για πολυνομοσχέδιο Υπ. Οικονομικών

ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΣΤΗΝ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ ΓΙΑ ΠΟΛΥΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΥΠΟΙΚ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε. Θα ξεκινήσω την τοποθέτησή μου λέγοντας, κύριοι συνάδελφοι, πως πραγματικά ζούμε σε μια πρωτοφανή κρίση και οι ώρες που βιώνουμε και που θα ζήσουμε τις επόμενες μέρες δεν είναι καθόλου από τις συνηθισμένες. Έχουμε συνηθίσει να αναφερόμαστε σε κρίσεις και σε προβλήματα. Τώρα όμως πραγματικά ζούμε μια από τις κρισιμότερες περιόδους της μεταπολίτευσης. Αν οι διαπραγματεύσεις για το πρόγραμμα ανταλλαγής ομολόγων δεν εξελιχθούν καλά, καταλαβαίνετε ότι η χώρα θα οδηγηθεί σε μια πολύ σοβαρότερη και ενδεχομένως ανεξέλεγκτη κρίση. Αυτά οφείλουμε να τα συνειδητοποιούμε, να τα γνωρίζουμε, όταν συζητάμε δημόσια και όταν ψηφίζουμε στη Βουλή των Ελλήνων. Δε φτάσαμε τυχαία εδώ. Χωρίς καμία αμφιβολία είχαν γίνει λάθη και στο παρελθόν. Έγιναν, όμως, πολύ σοβαρά λάθη την τελευταία διετία, με αποκορύφωμα την κίνηση για το δημοψήφισμα που είχε την αντίδραση που όλοι ζήσαμε από την πλευρά των εταίρων μας και μας οδήγησε στο να απειλούμαστε να βρεθούμε και εκτός Ευρωζώνης. Μπροστά σ’ αυτές τις συνθήκες η Νέα Δημοκρατία και ο Πρόεδρός της, Αντώνης Σαμαράς, έβαλαν πάνω απ’ όλα το εθνικό συμφέρον. Έβαλαν πάνω απ’ όλα την ομαλή πορεία του τόπου και γι’ αυτό αποφάσισαν να στηρίξουν την Κυβέρνηση Παπαδήμου προκειμένου να προχωρήσει το πρόγραμμα ανταλλαγής των ομολόγων, να υπογραφεί η νέα δανειακή σύμβαση που είναι αναγκαία για τη χώρα, έτσι ώστε στη συνέχεια η Ελλάδα να οδηγηθεί με ασφάλεια στις εκλογές και οι Έλληνες πολίτες να δώσουν εντολή για ένα καινούριο ξεκίνημα της χώρας. Στο σχέδιο νόμου που συζητάμε αντανακλάται αυτή η πραγματικότητα. Αν ψάξετε τις διατάξεις του θα δείτε ότι έχουμε να κάνουμε με κάποιες απαιτήσεις της Τρόικας. Θα δείτε ότι έχουμε να κάνουμε με κάποιες πιεστικές ανάγκες για τη λειτουργία σε καθημερινή βάση της δημόσιας διοίκησης και της οικονομίας. Αλλά, προφανώς, θα δείτε ότι έχουμε να κάνουμε και με κάποιες εσφαλμένες επιλογές της τελευταίας διετίας, των οποίων οι αρνητικές επιπτώσεις επιχειρείται να απαλυνθούν. Η Νέα Δημοκρατία, που δεν είχε συμμετοχή στις εσφαλμένες αυτές επιλογές και αντίθετα προειδοποιούσε την προηγούμενη Κυβέρνηση για τα λάθη της, θα μπορούσε να πει με μια στενή κομματική οπτική «έτσι όπως τα κάνατε διαχειριστείτε τα τώρα». Δεν το λέμε όμως. Δεν το λέμε γιατί είμαστε κόμμα εθνικής ευθύνης. Είμαστε το κόμμα που ίδρυσε ο Κωνσταντίνος Καραμανλής. Και υπέρτατος νόμος για μας είναι η σωτηρία της πατρίδας. Βασικός κατευθυντήριος άξονας είναι να ξεπεραστούν οι μεγάλες οικονομικές εκκρεμότητες στις οποίες αναφέρθηκα προηγουμένως και να οδηγηθούμε με ασφάλεια στις εκλογές. Θέλουμε να ξεπεραστούν οι κάβοι της ανταλλαγής των ομολόγων και της νέας δανειακής σύμβασης, να γίνουν τα απαραίτητα οχυρωματικά έργα και ο τόπος στη συνέχεια να προχωρήσει σε μια σχετικά ομαλότερη περίοδο. Με βάση, λοιπόν, αυτό το σκεπτικό αποφασίσαμε να στηρίξουμε κατ’ αρχήν το νομοσχέδιο, να το υπερψηφίσουμε. Θα αναφερθώ στη συνέχεια ενδεικτικά σε διατάξεις με τις οποίες συμφωνούμε. Αλλά θα αναφερθώ και σε διατάξεις για τις οποίες εξακολουθούμε να έχουμε ενστάσεις. Δε θα παρουσιάσω απλά τις ενστάσεις μας αλλά και αντιπροτάσεις, προκειμένου να τις ακούσουν οι αρμόδιοι υπουργοί για να καταλήξουμε σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερες συγκλίσεις. Γίνομαι λοιπόν πολύ συγκεκριμένος. Στηρίζουμε τις διατάξεις για τις ληξιπρόθεσμες οφειλές, γιατί η κατάσταση σε σχέση με τη φοροδοτική ικανότητα πολλών κοινωνικών ομάδων έχει φτάσει στο μη περαιτέρω. Είναι ανάγκη να γίνουν κάποιες ρυθμίσεις, αλλά είναι ανάγκη από την πλευρά της Κυβέρνησης να γίνει και κάθε προσπάθεια για να λειτουργήσουν ομαλά οι εφορίες, για να υπάρχει καλύτερη απόδοση όλων των οργανισμών που σχετίζονται μ’ αυτά. Θα στηρίξουμε, για παράδειγμα, τις διατάξεις για το γενικό εμπορικό μητρώο που έρχονται από το Υπουργείο Ανάπτυξης και τις θεωρούμε αναγκαίες για ένα σύγχρονο θεσμό. Θα στηρίξουμε σε γενικές γραμμές –υπάρχουν εξαιρέσεις στις οποίες θα αναφερθώ- τις διατάξεις για τα ασφαλιστικά ταμεία. Θεωρούμε πως αυτές οι διατάξεις, που είναι σε τούτο εδώ το νομοσχέδιο, κινούνται σε θετική κατεύθυνση. Άλλωστε, συγκεντρώνουν την αποδοχή πολλών κοινωνικών φορέων. Φυσικά, θα στηρίξουμε τη ρύθμιση για τις οδικές μεταφορές, για την απελευθέρωση των οδικών εμπορευματικών μεταφορών. Η Νέα Δημοκρατία ήταν από την αρχή υπέρ της απελευθέρωσης των οδικών μεταφορών. Αυτή την ώρα γίνονται, με τη συναίνεση των τριών κομμάτων που στηρίζουν την Κυβέρνηση Παπαδήμου και με πρωτοβουλία, πρέπει να πω, της Νέας Δημοκρατίας, κάποιες διορθώσεις οι οποίες κινούνται σε σωστή κατεύθυνση. Γίνεται απελευθέρωση των οδικών εμπορευματικών μεταφορών με κανόνες. Γι’ αυτό η Νέα Δημοκρατία στηρίζει τη συγκεκριμένη διάταξη. Στηρίζουμε, επίσης, και ρυθμίσεις που στοχεύουν να καλύψουν προβλήματα της τελευταίας διετίας. Παράδειγμα, η ρύθμιση για την Αρχή των Δημοσίων Συμβάσεων. Είχαμε ψηφίσει τη διάταξη αυτή το περασμένο καλοκαίρι. Δυστυχώς, όμως, το Υπουργείο Ανάπτυξης δεν κατόρθωσε, στους μήνες που πέρασαν, να προετοιμαστεί, έτσι ώστε η Αρχή να ξεκινήσει να λειτουργεί από το ξεκίνημα της χρονιάς αυτής. Δεν μπορούμε παρά να υπερψηφίσουμε τη διάταξη αυτή, τονίζοντας, όμως, κύριε Υπουργέ, πως υπάρχουν ευθύνες γι’ αυτή την καθυστέρηση. Μακάρι, βέβαια, να ήταν μόνο αυτές οι ευθύνες. Μακάρι, να ήταν το μόνο λάθος της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ τέτοιου είδους καθυστερήσεις. Η κατάσταση δεν θα είχε φτάσει εδώ που έφτασε. Δεν μπορούμε, όμως, παρά να σημειώσουμε και αυτή την καθυστέρηση. Με την ίδια λογική στηρίζουμε και τις εξαιρέσεις που εισάγονται από το μέτρο για την εφεδρεία, σημειώνοντας, όμως, πως εμείς είχαμε άλλη λογική στη συγκεκριμένη ρύθμιση από την αρχή, την οποία είχαμε επισημάνει, σημειώνοντας, όμως, επίσης, ότι ο ίδιος αρμόδιος Υπουργός πριν από μία εβδομάδα βγήκε δημόσια και κατέκρινε το μέτρο που ο ίδιος εισηγήθηκε και προώθησε στο Υπουργικό Συμβούλιο, το μέτρο της εφεδρείας. Αυτές οι δηλώσεις δείχνουν ότι δεν υπήρχε πυξίδα, δεν υπήρχε καμία απολύτως κατεύθυνση. Έρχομαι τώρα, στο χρόνο που απομένει, στις ενστάσεις και στις παρατηρήσεις που έχουμε για επιμέρους διατάξεις του νομοσχεδίου. Πρώτα απ’ όλα, έχουμε ένσταση για τη διάταξη που αφορά στις ενδοομιλικές συναλλαγές, στις χρεοπιστώσεις, δηλαδή, που γίνονται μεταξύ μεγάλων εταιρειών –πολυεθνικών ή μη- εταιρειών που έχουν θυγατρικές εταιρείες, έτσι ώστε με κάποιους επιδέξιους τρόπους να καταβάλουν λιγότερους φόρους και να κάνουν φοροδιαφυγή. Η διάταξη που φέρνει η Κυβέρνηση έχει να κάνει με τη μείωση των προστίμων σε περίπτωση καθυστέρησης υποβολής των φακέλων. Δεν νομίζουμε ότι αυτό είναι το επείγον και το πρωτεύον. Το επείγον και το πρωτεύον είναι ο θεσμός να λειτουργήσει. Υπάρχουν δύο νόμοι. Μπορεί να έπρεπε να υπάρχει ένας, αλλά υπάρχουν δύο νόμοι. Ένας του 2008, του Υπουργείου Ανάπτυξης κι ένας του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας, του 2009. Μέχρι σήμερα, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, μετά από τρία χρόνια ισχύος αυτών των νόμων, έχει ελεγχθεί πλήρως ένας φάκελος, διότι οι έλεγχοι γίνονται από δύο Υπουργεία, τα δύο Υπουργεία δεν είναι συντονισμένα και το Υπουργείο Ανάπτυξης έχει έναν υπάλληλο, καλό υπάλληλο –τυχαίνει γι’ αυτό τον άνθρωπο να έχω ακούσει από πολλές πλευρές θετικές γνώμες- που προφανώς, όμως, δεν φτάνει. Άρα, ενώ από τη μία πλευρά ζητούμε από τους πολίτες να υποστούν θυσίες σε σχέση με τους φόρους, την ίδια στιγμή στο μέτωπο αυτό, που έχουμε να κάνουμε ξεκάθαρα με φοροδιαφυγή, το κράτος δεν έχει κάνει αυτά τα οποία θα έπρεπε να κάνει. Επίσης, δεν έχει κάνει και τίποτα στο ζήτημα του λαθρεμπορίου καυσίμων και των ρυθμίσεων -που έτυχε, μάλιστα, εγώ να τις έχω εισαγάγει όταν ήμουν Υπουργός Ανάπτυξης- για τον έλεγχο τον ηλεκτρονικό σε όλο το κύκλωμα της διακίνησης και της εμπορίας καυσίμων, που κι εκεί υπάρχει μεγάλη φοροδιαφυγή. Πρέπει, λοιπόν, επειγόντως να στρέψετε την προσοχή σας προς τα εκεί, διότι στο τέλος μπορεί να υπάρξει κοινωνική έκρηξη. Δεν μπορεί συνέχεια να ζητούμε από τους μισθωτούς και τους συνταξιούχους να σηκώνουν βάρη όταν, από την άλλη πλευρά, έχουμε το σκάνδαλο των ενδοομιλικών συναλλαγών, έχουμε το σκάνδαλο του λαθρεμπορίου με το πετρέλαιο. Σε αυτό θέλουμε να είμαστε ξεκάθαροι. Η δεύτερη ένσταση έχει να κάνει με τις αποσπασματικές φορολογικές ρυθμίσεις, που έρχονται στο άρθρο 4, σε σχέση με τα λεγόμενα αντικειμενικά κριτήρια φορολόγησης. Ο Πρόεδρός μας έχει μιλήσει γι’ αυτό κι έχει υποστηρίξει την ιδέα, λέγοντας, μάλιστα, ότι μπορούν οι πολίτες που υπάγονται σε αυτές τις ρυθμίσεις, να διαλέγουν ανάμεσα σε αυτή την προσέγγιση και στην κλασική φορολογική μέθοδο. Εδώ τι κάνει η Κυβέρνηση; Ενώ επίκειται η κατάθεση φορολογικού νομοσχεδίου, στο οποίο έχουμε πει ότι θα συμβάλλουμε δημιουργικά συμμετέχοντας στο διάλογο αυτό, με συγκεκριμένες προτάσεις και θέσεις, έρχεται και φέρνει μία αποσπασματική ρύθμιση. Εμείς θεωρούμε πως το ζήτημα πρέπει να ρυθμιστεί και, μάλιστα, το ταχύτερο και πριν από τις εκλογές -προφανώς στο χρόνο που απομένει- με διακομματική συναίνεση. Είμαστε στη διάθεσή σας να το συζητήσουμε. Θεωρούμε, όμως, πως ακόμα μια αποσπασματική ρύθμιση δεν οδηγεί πουθενά κι έχει τον κίνδυνο να τροποποιηθεί ξανά σε μερικές ημέρες. Ζητήσαμε να μας εξηγηθεί για ποιο λόγο έρχεται αυτή η ρύθμιση επειγόντως. Ούτε αυτή την εξήγηση δεν πήραμε. Επομένως, επαναλαμβάνοντας ότι υποστηρίζουμε την ιδέα και είμαστε έτοιμοι να συμβάλουμε στη διαμόρφωση των αναγκαίων ρυθμίσεων και πριν από τις εκλογές, θέλουμε να καταλάβουμε για ποιο λόγο το Υπουργείο Οικονομικών επιμένει προς αυτή την κατεύθυνση. Και νομίζω πως είμαστε πολύ συγκεκριμένοι. Η τρίτη παρατήρηση έχει να κάνει με τις ρυθμίσεις του άρθρου 7 λόγω της εμπλοκής χρηματιστηριακών εταιρειών στις αποκρατικοποιήσεις. Κι εδώ ζητήσαμε εξηγήσεις. Τις ζήτησα δύο φορές. Μέχρι στιγμής δεν έχει υπάρξει κάποια εξήγηση. Ελπίζω μέχρι το τέλος αυτής της συζήτησης να δοθούν εξηγήσεις, γιατί διαφορετικά θα καταψηφίσουμε το άρθρο. Εδώ προβλέπεται ότι σε περιπτώσεις αποκρατικοποιήσεων εμπλέκονται χρηματιστηριακές εταιρείες. Είπα και στη συζήτηση στην Επιτροπή ότι θα μπορούσα να καταλάβω τη διάταξη αυτή αν επρόκειτο για μία συμμετοχή του κράτους σε μία εταιρεία της τάξεως του 0,5%, 1%, 2%, όπου πρέπει να διευκολυνθεί η διαδικασία. Ας πάρουμε, όμως, την περίπτωση της ΔΕΗ, όπου το ΠΑΣΟΚ είχε πει ότι θα ήθελε –για εμάς ήταν λάθος αυτή η προσέγγιση, αλλά είναι άλλη ιστορία- να πουλήσει μέσω Χρηματιστηρίου το 17%. Θα ξεχάσετε την κλασική διαδικασία της αποκρατικοποίησης, που δεν έχει αμφισβητηθεί μέχρι στιγμής –ξέρουμε ότι υπάρχουν σύμβουλοι αποκρατικοποίησης, νομικά γραφεία, μεγάλες διεθνείς εταιρείες, διαδικασίες μέσω της Επιτροπής Αποκρατικοποιήσεων διαφανείς, στηριγμένες σε νόμους- και θα πάτε σε μία χρηματιστηριακή εταιρεία; Το είπα, το ξαναείπα. Δεν νομίζω ότι κανένας από εσάς άκουσε καμία εξήγηση από το Υπουργείο Οικονομικών. Ε, κάποιος οφείλει να μας εξηγήσει γιατί έρχεται αυτή η ρύθμιση. Πιθανόν να υπάρχει κάποια απάντηση την οποία δεν μπορούμε να φανταστούμε. Δικαιούμαστε, όμως, να έχουμε αυτή την απάντηση. Η επόμενη παρατήρηση αφορά στις ρυθμίσεις που γίνονται για τις δικηγορικές εταιρείες και την τελευταία ρύθμιση που έφερε προχθές ο Υπουργός Οικονομικών σε σχέση με το νόμο για την απελευθέρωση των επαγγελμάτων. Εμείς από θέση αρχής και ιδεολογικά είμαστε υπέρ της απελευθέρωσης των επαγγελμάτων. Άλλωστε, στηρίζουμε τη ρύθμιση, την πολύ συγκεκριμένη, στην οποία συμβάλλαμε, για τις οδικές μεταφορές. Θέλουμε, όμως, εδώ να υπάρχει διάλογος, να υπάρχει εξήγηση, να υπάρχει κατανόηση των ρυθμίσεων. Διότι τα αρμόδια Υπουργεία φέρνουν τη μία ρύθμιση μετά την άλλη, τροποποιούν τις προηγούμενες ρυθμίσεις τους, δημιουργούνται συγχύσεις, υπάρχουν αντιδράσεις από επαγγελματικές ομάδες, στη συνέχεια μας λέγεται ότι υπάρχει πίεση από την τρόικα. Είναι καλό, λοιπόν, τόσο ο κ. Βενιζέλος, όσο και ο κ. Παπαϊωάννου, να εξηγήσουν στο Σώμα τους λόγους για τους οποίους εισάγονται αυτές οι ρυθμίσεις, προκειμένου να υπάρχει πληρέστερη εικόνα και των ενδιαφερόμενων κοινωνικών ομάδων, αλλά και των συναδέλφων. Επίσης, θέλω να σταθώ στο ζήτημα των συγχωνεύσεων φορέων του Υπουργείου Ανάπτυξης για να πω ότι εδώ πραγματικά είναι το αποκορύφωμα της σύγχυσης. Αν δουν οι συνάδελφοι της πλειοψηφίας τις ρυθμίσεις που είχαν ψηφίσει σε σχέση με τους μικρομεσαίους θα δουν ότι πέρσι είχαν ψηφίσει μια διάταξη με βάση την οποία στο ΕΛΚΕΔΕ, που είναι θυγατρική του ΕΟΜΜΕΧ, συγχωνεύονταν πέντε - έξι άλλες μικρότερες εταιρείες, το Κέντρο για τη Γούνα, για την Αργιλομάζα, για την Αργυροχρυσοχοΐα, κλπ. Αφού η Κυβέρνηση τότε πανηγύρισε για αυτές τις ρυθμίσεις τώρα έρχεται άλλη ρύθμιση με βάση την οποία καταργείται και ο ίδιος ο πόλος συγχώνευσης, όχι μόνο οι άλλες οι μικρότερες εταιρείες, αλλά και το ΕΛΚΕΔΕ καταργείται πλήρως και ο ΕΟΜΜΕΧ έχει μια περίεργη τύχη. Οι υπάλληλοι του μεταφέρονται εν μέρει στο ΕΤΕΑΝ και οι αρμοδιότητες του δεν ακολουθούν τους υπαλλήλους και φεύγουν προς τη Γενική Γραμματεία Βιομηχανίας. Δεν έχω χρόνο να διεκτραγωδήσω περισσότερο αυτήν την ιλαροτραγωδία. Θέλω να πω, όμως, ότι η θέση η δική μας είναι σαφής. Ναι, θέλουμε δραστικές συγχωνεύσεις, θέλουμε περιορισμό του δημοσίου. Γι’ αυτό το λόγο είχαμε μιλήσει από την αρχή καταθέτοντας μια ξεκάθαρη πρόταση, που διερωτώμαι γιατί δεν γίνεται δεκτή από το Υπουργείο Ανάπτυξης. Είχαμε προτείνει να υπάρχει Ενιαίος Φορέας Μικρομεσαίων, ο οποίος να ασχολείται με τα θέματα ενημέρωσης, με τα θέματα δανειοδότησης και με τις κλαδικές πολιτικές, ένας μόνο φορέας μικρομεσαίων με συγχώνευση όλων των υπολοίπων. Την ίδια αντίληψη έχουμε και για τα ζητήματα της ποιότητας, όπου πάλι η Κυβέρνηση κάνει κάποιες αποσπασματικές ρυθμίσεις. Εμείς θέλουμε έναν πάλι μόνο ενιαίο φορέα, ο οποίος θα ασχολείται με τα ζητήματα τυποποίησης, διαπίστευσης και μετρολογίας με μεταφορά αρμοδιοτήτων από τη Γενική Γραμματεία Βιομηχανίας στα θέματα εποπτείας της αγοράς και με αντίστοιχη μεταφορά πόρων για να στηριχθεί. Οι προτάσεις μας είναι πάρα πολύ απλές. Δυστυχώς, το Υπουργείο Ανάπτυξης παρότι σε κάποιο βαθμό προσπαθεί να διορθώσει προηγούμενα λάθη και σε σχέση με άλλες προηγούμενες ρυθμίσεις και Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις έχουμε μια πρόοδο, επιμένει να κινείται σε λάθος κατεύθυνση. Ακατανόητη, επίσης, κύριε Πρόεδρε, είναι για εμάς η ρύθμιση, την οποία επιμένει να κρατάει ο Υπουργός Εργασίας, στο άρθρο 27 ως προς ένα επικουρικό ταμείο, το οποίο αρνείται να δώσει τα αρχεία του. Εκεί για να τιμωρήσει τη διοίκηση του ταμείου, τελικώς τιμωρεί τους ασφαλισμένους, λέγοντας ότι οι ασφαλισμένοι αυτού του ταμείου ενόσω η διοίκηση κρατάει τη στάση που κρατάει δεν θα πάρουν συντάξεις. Λοιπόν, είναι λάθος προσέγγιση. Είναι κλασσική προσέγγιση του τύπου «πονάει δόντι, κόβει κεφάλι». Θα έπρεπε και ποινικά να τιμωρηθεί και άμεσα να τιμωρηθεί η διοίκηση του ταμείου, όχι να στερηθούν τις συντάξεις τους οι συνταξιούχοι αυτού του ταμείου. Το παρατηρήσαμε στον κύριο Υπουργό, στη διάρκεια της συζήτησης στην Επιτροπή και δεν είχαμε κάποια απάντηση. Κύριε Πρόεδρε, κλείνω συμπεραίνοντας τα εξής: Εμείς υπερψηφίζουμε για τους λόγους που εξήγησα το συγκεκριμένο νομοσχέδιο, αλλά με τη στάση μας προφανώς δεν θέλουμε σε καμιά περίπτωση ούτε να διαγραφούν, ούτε να παραγραφούν οι ευθύνες της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ της τελευταίας διετίας, ευθύνες που συνδέονται με δεκαπέντε φορολογικά νομοσχέδια και με μια συνεχή «φοροκαταιγίδα», η οποία οδήγησε την Ελλάδα στην ύφεση και την ανεργία, ευθύνες που συνδέονται με ένα απολύτως πρόχειρο και αναποτελεσματικό τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίστηκε η μείζον παρέμβαση στο ζήτημα της εφεδρείας, ρυθμίσεις που τελικά έτσι όπως εφαρμόστηκαν οδήγησαν σε μεγαλύτερα προβλήματα από αυτά τα οποία επιχείρησαν να λύσουν. Ευθύνες που εκτείνονται και στον κρίσιμο τομέα της κοινωνικής ασφάλισης, τον οποίο αφορά το συγκεκριμένο νομοσχέδιο, όπου ενώ θεωρητικά δήθεν το θέμα είχε λυθεί οριστικά και αμετάκλητα το 2010, είχαμε στη συνέχεια νέες παρεμβάσεις και έχουμε και σήμερα νέες παρεμβάσεις για να διορθωθούν τα λάθη του παρελθόντος. Κύριε Πρόεδρε, δεν ισχυριστήκαμε ότι για όλα αυτά τα κρίσιμα οικονομικά και κοινωνικά ζητήματα υπάρχουν μαγικές συνταγές, ούτε πιστεύουμε πως εμείς στο παρελθόν δεν διαπράξαμε λάθη. Θεωρούμε, όμως -και νομίζω πως το πιστεύουν πια και οι θανατικοί οπαδοί του ΠΑΣΟΚ- ότι η κατάσταση μεταξύ του 2009 και του 2011 - 2012 χειροτέρευσε και χειροτέρευσε δραματικά. Αυτήν την ώρα, όμως, το προέχον είναι η σωτηρία της πατρίδας και με αυτό το πνεύμα θα τοποθετηθούμε στις διατάξεις αυτού του νομοσχεδίου. Γι’ αυτό το υπερψηφίζουμε, αλλά προφανώς τις απόψεις μας τις διατηρούμε και ο ελληνικός λαός θα κατανείμει ευθύνες στις εκλογές που θα γίνουν μόλις η πατρίδα μας -πολύ σύντομα με βάση το χρονοδιάγραμμα που έχει ανακοινωθεί- ξεπεράσει τους κάβους που έχει μπροστά της. Ευχαριστώ πολύ. "...Η Νέα Δημοκρατία είναι κόμμα εθνικής ευθύνης. Είναι το κόμμα που ίδρυσε ο Κωνσταντίνος Καραμανλής. Και υπέρτατος νόμος για μας είναι η σωτηρία της πατρίδας. Βασικός κατευθυντήριος άξονας είναι να ξεπεραστούν οι μεγάλες οικονομικές εκκρεμότητες και να οδηγηθούμε με ασφάλεια στις εκλογές..."
Διαβάστε περισσότερα
Δεκ 5

Ομιλία επί του κρατικού προϋπολογισμού 2012

Συζήτηση επί του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Οικονομικών «Κύρωση του κρατικού προϋπολογισμού και των προϋπολογισμών ορισμένων ειδικών ταμείων και υπηρεσιών οικονομικού έτους 2012». 4 Δεκεμβρίου 2011 ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: Κύριε Πρόεδρε, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, υπερψηφίζουμε τον Προϋπολογισμό γιατί την κρίσιμη αυτή ώρα θέλουμε να στείλουμε ένα μήνυμα στην Ελλάδα, στις Βρυξέλλες στις διεθνείς αγορές ότι όλοι οι Έλληνες ενωμένοι παλεύουμε για να αποφύγουμε τα χειρότερα. Για να σταθεί η Ελλάδα, όρθια για να εξασφαλίσει η πατρίδα μας την παραμονή της στην Ευρωζώνη, η Νέα Δημοκρατία την κρίσιμη αυτή ώρα βάζει πλάτη για να στηρίξει την εθνική προσπάθεια προτάσσοντας, όπως είναι φυσικό, το συμφέρον της Ελλάδας. Φυσικά κρατάμε στο ακέραιο την κριτική που έχουμε ασκήσει μέχρι τώρα και έχει επαληθευθεί. Κρατάμε επίσης και την αυτονόητη επιφύλαξη να κάνουμε όλες τις αναγκαίες διορθώσεις στον Προϋπολογισμό μετά τις εκλογές. Διορθώσεις που θα υπαγορευθούν από τις εξελίξεις αλλά και από την ίδια την εντολή του ελληνικού λαού. Η συζήτηση για τον Προϋπολογισμό γίνεται μέσα στο φόντο των ευρύτερων εξελίξεων στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Έχουμε ευρωπαϊκό συμβούλιο αυτή την εβδομάδα για να συζητηθεί ακόμα μια φορά ποιους χειρισμούς θα κάνει η Ευρώπη για τα μείζον θέμα της κρίσεως που απειλεί το ευρώ. Η εντύπωσή μου είναι ότι θα γίνουν κάποια βήματα μπροστά αλλά δε θα έχουμε, δυστυχώς, οριστική κατάληξη και πάλι. Εύχομαι από την καρδιά μου η καθυστέρηση αυτή να μην αποβεί μοιραία για την Ευρωζώνη και για το ευρώ. Ανεξάρτητα πάντως από τους όποιους χειρισμούς θα γίνουν στο επίπεδο των Βρυξελλών η κατάσταση στην Ελλάδα χειροτερεύει συνεχώς. Αν ήμασταν κάποια μέτρα κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας το 2009, τώρα είμαστε πάρα πολλά μέτρα. Δε νομίζω ότι χρειάζεται η δική μου προσωπική μαρτυρία. Τα επιβεβαίωσε σήμερα με τον πιο εναργή τρόπο ο Υπουργός Ανάπτυξης. Αν δείτε το έλλειμμα, θα δείτε ότι το έλλειμμα του 2011 παρά τον ορυμαγδό των μέτρων είναι περίπου στα ίδια επίπεδα με το έλλειμμα του 2010. Η ύφεση συνεχίζεται για πέμπτη συνεχή χρονιά. Η απορρόφηση του ΕΣΠΑ είναι εξαιρετικά προβληματική. Η Ελλάδα μέχρι τα τέλη Σεπτεμβρίου ήταν στην 20η θέση στους 27 της Ευρωπαϊκή Ένωσης. Η ανεργία σπάει το ένα ρεκόρ μετά το άλλο και έχει φτάσει στο 18%. Έχουμε φύγει από το γκρίζο και έχουμε περάσει στο μαύρο. Η πατρίδα μας πραγματικά είναι πρωταθλήτρια όλων των αρνητικών ρεκόρ. Παραλείψεις και καθυστερήσεις του παρελθόντος, κυρίως όμως πολύ σοβαρά λάθη της τελευταίας διετίας, συνέβαλλαν στο να βρεθεί η χώρα μας σε μια πολύ δυσχερή θέση. Ξεπεράσαμε τον κάβο της 6ης δόσης αλλά μην εξαπατώμεθα. Δεν σημαίνει ότι μπροστά μας υπάρχει ένα ευχάριστο τοπίο. Πρώτα απ’ όλα έχουμε την ολοκλήρωση του κουρέματος των ομολόγων, του PSI. Δεν είναι αυτονόητο ότι όλα θα εξελιχθούν ομαλά με τον αυτόματο πιλότο. Επίσης έχουμε ένα δεύτερο πρόβλημα. Το πρόβλημα της ρευστότητας. Τώρα πια είμαστε σε μια φάση που δεν επηρεάζουν μόνο οι τράπεζες αρνητικά τις επιχειρήσεις, αλλά και οι επιχειρήσεις τις τράπεζες λόγω του προβλήματος επιβίωσης  που έχουν οι ίδιες. Επομένως, μπορεί να υπάρξει στον ορίζοντα, αν δεν γίνουν έστω και την τελευταία στιγμή κάποιες κατάλληλες κινήσεις, ένα οξύ πιστωτικό πρόβλημα. Εκτός απ’ αυτά έχουμε και ένα πολύ μεγάλο ζήτημα εμπιστοσύνης. Το κράτος δεν αξιοποιεί τα χρήματα που έχει στη διάθεσή του από το ΕΣΠΑ για να κινηθεί η αγορά και από την άλλη μεριά οι ιδιώτες επενδυτές ακούν Ελλάδα και στρέφονται αλλού. Είναι ενδεικτικό αυτό που συνέβη με τον επενδυτικό  νόμο όπου το συνολικό ενδιαφέρον που εκδηλώθηκε είναι 12 φορές παρακάτω από τις συνολικά διαθέσιμες πιστώσεις. Επομένως, η Ελλάδα βρίσκεται μπροστά σε μεγάλους κινδύνους. Το πρώτο εμπόδιο που πρέπει να υπερπηδηθεί είναι το θέμα του κουρέματος των ομολόγων, του PSI. Και πρέπει να αντιμετωπιστεί αυτό το ζήτημα από τούτην εδώ την Κυβέρνηση. Αλλά τα άλλα δυο ζητήματα θα είναι μια βαριά κληρονομιά στην επόμενη. Επειδή λοιπόν, η Ελλάδα βρίσκεται στο χείλος της αβύσσου δεν μπορούμε να προχωρήσουμε χωρίς σχέδιο. Δεν μπορούμε να προχωρήσουμε μπροστά αν δεν υπάρξουν ορισμένες βασικές προϋποθέσεις. Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, κατά την άποψή μου η πρώτη βασική προϋπόθεση είναι η αλήθεια. Ο Αντώνης Σαμαράς σωστά είπε στην Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης ότι λεφτά δεν υπάρχουν, όπως δεν υπήρχαν και το 2009. Η δεύτερη προϋπόθεση είναι η συνεννόηση. Η σωτηρία της Ελλάδας είναι εθνική υπόθεση. Και την επομένη μέρα των εκλογών είμαι βέβαιος ότι η νέα Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, που πιστεύω ότι θα προκύψει από τις κάλπες, θα συνεργαστεί και με την αντιπολίτευση και με τις κοινωνικές δυνάμεις για να βγει το ταχύτερο η Ελλάδα από τη βαθιά αυτή κρίση. Αυτό κάναμε και ως αντιπολίτευση. Προτάξαμε τη συνεννόηση στο σωστό. Και η στήριξη στην Κυβέρνηση Παπαδήμου νομίζω είναι χαρακτηριστικό δείγμα αυτής της φιλοσοφίας. Τρίτη προϋπόθεση είναι η αποτελεσματικότητα. Χρειάζεται μια κινητοποίηση όλων των εθνικών δυνάμεων. Χρειάζεται να κινητοποιήσουμε στελέχη από την αγορά, ικανούς στης διοίκηση managers, έτσι ώστε να προλάβουμε το χρόνο που τρέχει εναντίον μας. Δεν υπάρχουν άλλα περιθώρια. Πρέπει η θεωρία να γίνει πράξη. Τέταρτη προϋπόθεση είναι η κοινωνική δικαιοσύνη. Δεν πρέπει να διαρραγεί η κοινωνική συνοχή. Το πρώτο και βασικό ζήτημα που πρέπει να αντιμετωπίσουμε με απτά αποτελέσματα είναι η φοροδιαφυγή. Έχει καταντήσει η πάταξή της ένα πικρό ανέκδοτο που πλήττει ακόμα περισσότερο την αξιοπιστία του πολιτικού συστήματος. Τελευταία, αλλά όχι λιγότερο σημαντική, προϋπόθεση είναι ένα άλλο μείγμα πολιτικής. Φαντάζομαι πως όλοι πια –και οι συνάδελφοι του ΠΑΣΟΚ- συμφωνούν σε αυτή μας τη θέση. Δεν μπορούμε να συνεχίσουμε στον ίδιο λάθος δρόμο. Δεν είναι δυνατόν η μέχρι τώρα ακολουθούμενη πολιτική να είναι μονόδρομος. Χρειάζεται μια καινούργια πολιτική, που αφού λειτουργήσει πυροσβεστικά την κρίσιμη αυτή ώρα και αποκαταστήσει στοιχειωδώς την εμπιστοσύνη των αγορών, θα δουλέψει στη συνέχεια προς την κατεύθυνση μιας αναπτυξιακής επανάστασης που τη χρειαζόμαστε. Διότι η ύφεση δημιουργεί κι άλλη ύφεση, η ανεργία προσθέτει κι άλλη ανεργία. Για να έχει, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, η Ελλάδα μέλλον, πρέπει η κρίση να αντιμετωπιστεί όχι ως συμφορά, αλλά ως εθνική πρόκληση. Χρειάζεται να εκπλήξουμε θετικά, να κάνουμε παραπάνω πράγματα από αυτά που οι άλλοι περιμένουν από εμάς. Η πολιτική, έστω και την ύστατη ώρα, πρέπει να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων. Το Κράτος να δουλέψει συστηματικά και με αξιοκρατία, αξιοποιώντας όλα τα διαθέσιμα αναπτυξιακά εργαλεία. Η Ελλάδα πρέπει να γίνει επιτέλους μία χώρα φιλική στην επιχειρηματικότητα. Οι κρατικιστικές αγκυλώσεις και οι ιδεολογικές προκαταλήψεις του παρελθόντος πρέπει να σπάσουν. Μόνο ένας δρόμος υπάρχει μπροστά μας, μόνο ένας δρόμος οδηγεί στην επιτυχία. Και αυτός είναι ο δρόμος της Ευρώπης και της κοινής λογικής. Ξεφύγαμε από αυτό το δρόμο τα τελευταία χρόνια και το πληρώσαμε πανάκριβα. Είναι καιρός να ξαναβρούμε τον προορισμό μας. Είναι καιρός να ξαναβρούμε την περπατησιά μας. Σας ευχαριστώ πολύ.

"Μόνο ένας δρόμος υπάρχει μπροστά μας, μόνο ένας δρόμος οδηγεί στην επιτυχία. Και αυτός είναι ο δρόμος της Ευρώπης και της κοινής λογικής. Ξεφύγαμε από αυτό το δρόμο τα τελευταία χρόνια και το πληρώσαμε πανάκριβα. Είναι καιρός να ξαναβρούμε τον προορισμό μας. Είναι καιρός να ξαναβρούμε την περπατησιά μας."
Διαβάστε περισσότερα
Σεπ 24

Βουλή: Ομιλία για τις ιδιωτικές & δημόσιες επενδύσεις




"Είναι φανερό ότι χρειάζεται μια άλλη πολιτική, ένα φορολογικό σύστημα με χαμηλότερους φορολογικούς συντελεστές, ένα σταθερό φορολογικό σύστημα, fast track στη δικαιοσύνη, πλέγμα μέτρων για τη διαφάνεια, αλλά κυρίως χρειάζεται ανάκτηση της εμπιστοσύνης των επενδυτών. Όμως, εσείς δεν έχετε ούτε την εμπιστοσύνη των Βουλευτών του ΠΑΣΟΚ! Πώς να ανακτήσετε την εμπιστοσύνη των επενδυτών;" "Είναι φανερό ότι χρειάζεται μια άλλη πολιτική, ένα φορολογικό σύστημα με χαμηλότερους φορολογικούς συντελεστές, ένα σταθερό φορολογικό σύστημα, fast track στη δικαιοσύνη, πλέγμα μέτρων για τη διαφάνεια, αλλά κυρίως χρειάζεται ανάκτηση της εμπιστοσύνης των επενδυτών. Όμως, εσείς δεν έχετε ούτε την εμπιστοσύνη των Βουλευτών του ΠΑΣΟΚ! Πώς να ανακτήσετε την εμπιστοσύνη των επενδυτών;" Ομιλία του Κωστή Χατζηδάκη κατά τη συζήτηση επίκαιρης επερώτησης βουλευτών της Νέας Δημοκρατίας σχετικά με τις ιδιωτικές και δημόσιες επενδύσειςΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, είναι φανερό πως αυτό που χρειάζεται περισσότερο παρά ποτέ η ελληνική οικονομία, η Ελλάδα, οι Έλληνες πολίτες είναι επενδύσεις για να τονωθεί η ανάπτυξη και να δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας. Είναι εξίσου φανερό όμως ότι το πιο βασικό πρόβλημα στην κυβερνητική πολιτική είναι ακριβώς το γεγονός ότι δεν υπάρχει αναπτυξιακή διάσταση. Το πρόβλημα αυτό επιδεινώνεται μέρα με την ημέρα.Κύριε Υπουργέ, σήμερα σας εγκαλούμε διότι σκοτώσατε την εμπιστοσύνη των επενδυτών, Ελλήνων και ξένων. Οδηγήσατε σε επενδυτική άπνοια και αποδεικνύετε καθημερινά ότι ΠΑΣΟΚ και επενδύσεις είναι δύο ασύμβατες έννοιες.Πριν φτάσω στα προβλήματα που διαπιστώνουμε στη δράση του δικού σας Υπουργείου, θα σταθώ σε κάποια γενικότερα ζητήματα που σχετίζονται με την οικονομική πολιτική της Κυβέρνησης, γιατί φυσικά δεν είναι μόνο το Υπουργείο σας υπεύθυνο για το γεγονός ότι έχουμε σήμερα μπροστά μας αυτή τη δραματική κατάσταση και για το ότι με κομμένη την ανάσα και οι Έλληνες πολίτες, αλλά και ολόκληρη η Ευρώπη, παρακολουθούν τις εξελίξεις στην πατρίδα μας.Η πρώτη παρατήρηση που θέλω να κάνω είναι ότι ένα σοβαρό πράγματι δομικό πρόβλημα, που υπήρχε στην ελληνική οικονομία, το μετατρέψατε με τις παραλείψεις σας και τα λάθη σας σε μια τεράστια κρίση, σε μια άνευ προηγουμένου κρίση.Μην ισχυριστείτε ότι παραλάβατε μια εξαιρετικά δύσκολη κατάσταση. Κανένας δεν λέει το αντίθετο. Εξαιρετικά δύσκολη κατάσταση όμως υπήρχε και στην Πορτογαλία και στην Ιρλανδία. Η Πορτογαλία έχει θετικές αξιολογήσεις από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για το δικό της πρόγραμμα, η δε Ιρλανδία έχει πλέον ρυθμούς ανάπτυξης 1,6%, με βάση χθεσινά στοιχεία.Δεύτερον, το ότι φτάσατε εδώ δεν είναι άσχετο με το ότι πριν από τις εκλογές δεν αναγνωρίζατε καν πως υπάρχει κρίση. Δεν είναι άσχετο με το γεγονός ότι μετά τις εκλογές δεν αντιδράσατε καθόλου, παρά τις εκκλήσεις της Νέας Δημοκρατίας και του Πρόεδρου της να «ξεκολλήσετε» και να πάρετε μέτρα. Δεν εφαρμόσατε καν ούτε αυτά που συμφωνήσατε με την τρόικα σε σχέση με τη φοροδιαφυγή, τις δαπάνες, τις διαρθρωτικές αλλαγές.Τρίτον, αποφασίσατε, κύριε Υπουργέ, με μια άφρονα πολιτική να αυξήσετε τη φορολογική επιβάρυνση και για τους πολίτες, αλλά και για τις επιχειρήσεις, με αποτέλεσμα να υπάρξει κύμα φυγής επιχειρήσεων και βεβαίως λουκέτα στην αγορά.Τέταρτον, δίνατε διαβεβαιώσεις για το Σύμφωνο Ρευστότητας με τις τράπεζες, που φυσικά δεν τηρήθηκαν. Δεν υπάρχει ούτε ένας επιχειρηματίας σήμερα -μικρός, μεσαίος ή μεγάλος- που να μην το ξέρει.Πέμπτον, έχετε μια πολιτική οικονομικού ανεμόμυλου που έχει φοβίσει τους επενδυτές και έχει ζαλίσει και εσάς τους ίδιους. Για να μην λέτε ότι υπερβάλλω, θα σας περιγράψω πολύ σύντομα το χρονικό των τελευταίων ημερών. Έχω καταγράψει τις ημερομηνίες.Παρασκευή 2/9: η τρόικα διακόπτει τις συνομιλίες με τον κ. Βενιζέλο. Ο κ. Βενιζέλος λέει ότι από εδώ και πέρα θα γίνει πολιτική διαπραγμάτευση.Τρίτη 6/9, τρεις-τέσσερις ημέρες μετά: ο κ. Βενιζέλος ανακοινώνει έκτακτα μέτρα από τηλεοράσεως. Αυτά ήταν τα αποτελέσματα των χειρισμών της Κυβερνήσεως.Κυριακή 11/9, ενώ θεωρούμε ότι έχουμε τελειώσει με τα έκτακτα μέτρα, ανακοινώνεται νέα, έκτακτη φορολογική επιβάρυνση στα ακίνητα. Και ενώ νομίζουμε ότι έχουμε τελειώσει με τη φορολογική επιβάρυνση στα ακίνητα, την Τρίτη 13/9 διαπιστώνουμε ότι η φορολογική επιβάρυνση αυξάνεται έτι περαιτέρω.Την Τετάρτη 14/9 έχουμε την τηλεδιάσκεψη Παπανδρέου - Μέρκελ – Σαρκοζί, στην οποία η Κυβέρνηση επιχειρεί να δημιουργήσει την εντύπωση ότι όλα πάνε περίπου καλά και να δημιουργήσει κι ένα αίσθημα καθησυχασμού. Όμως, πριν αλέκτωρ φωνήσαι, το Σάββατο 17/9 έχουμε επιστροφή εκτάκτως του Πρωθυπουργού από το Λονδίνο, διότι προφανώς άλλα ισχυριζόταν ότι έγιναν στην τηλεδιάσκεψη με Μέρκελ και Σαρκοζί και άλλα έγιναν τελικώς.Την Τετάρτη 20/9, προχθές, έχουμε νέα έκτακτα μέτρα εν αναμονή της επισκέψεως Βενιζέλου στο Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, μήπως και ανακοινωθούν, όπως όλοι περιμένουμε ότι θα ανακοινωθούν, καινούργια μέτρα.Τι σημαίνει αυτό; Σημαίνει πολύ απλά, κύριε Υπουργέ, ότι έχετε χάσει την μπάλα, έχετε χάσει το λογαριασμό και δεν ξέρουμε κυριολεκτικά τι μας ξημερώνει. Ούτε εσείς ξέρετε τι σας ξημερώνει. Με αυτό το κλίμα, με όλα αυτά που περιέγραψα, περιμένετε να έρθουν επενδυτές στην Ελλάδα;Εν πάση περιπτώσει, για να έρθω στα δικά σας, στα του Υπουργείου σας, και ξεκινώντας από τις ιδιωτικές επενδύσεις, κύριε Υπουργέ, θα πω ότι μέσα σ’ όλα τα τραγελαφικά τα οποία έγιναν αυτά τα δύο χρόνια το πρώτο πράγμα ήταν η κατάργηση του επενδυτικού νόμου της Νέας Δημοκρατίας, χωρίς μάλιστα να αντικατασταθεί με καινούργιο επενδυτικό νόμο για δεκαπέντε μήνες. Αν κάποιος είχε ένα επενδυτικό σχέδιο και ήθελε να χρηματοδοτηθεί από το κράτος, δεν μπορούσε να το χρηματοδοτήσει.Τώρα θα πείτε: «Ήταν κακός ο επενδυτικός νόμος». Ωστόσο σας προειδοποιώ: Η κυρία Κατσέλη που τον κατήργησε, στη συνεδρίαση της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου στις 16/12/2009 είχε πει: «Θα προχωρήσουμε στον καινούργιο επενδυτικό νόμο έτσι ώστε να χτίσουμε πάνω στα καλά σημεία του παλιού. Σε σχέση με τους προηγούμενους νόμους είναι πολύ καλύτερος νόμος, αλλά υπάρχουν ατέλειες και απαιτούνται βελτιώσεις που πρέπει να γίνουν». Ήταν ο καλύτερος νόμος, λοιπόν, της Μεταπολίτευσης, ο οποίος όμως καταργήθηκε χωρίς να αντικατασταθεί με άλλον νόμο!Δεύτερον, υποσχεθήκατε, κύριε Υπουργέ, ενεργοποίηση εργαλείων για τη στήριξη της αγοράς και των επενδυτών και γι’ αυτό το λόγο αποφασίσατε να καταργήσετε το ΤΕΜΠΜΕ και να το μετονομάσετε σε ΕΤΕΑΝ. Έχω εδώ όμως στοιχεία για το πώς εξελίχθηκαν τα δάνεια του ΤΕΜΠΜΕ και του ΕΤΕΑΝ επί των δικών σας ημερών. Ενώ εμείς το 2009 είχαμε δώσει πενήντα τέσσερις χιλιάδες δάνεια, εσείς από τα δυο προγράμματα που ανακοινώσατε, φορολογικές και ασφαλιστικές υποχρεώσεις και αγορά πρώτων υλών, δώσατε χίλια οκτακόσια δάνεια. Πόσο είναι; Είκοσι πέντε φορές λιγότερα σε σχέση με τα δικά μας, όχι 25%. Μιλάμε για ναυάγιο. Μιλάμε για πολιτική η οποία δεν έχει προηγούμενο. Οι αριθμοί απλώς αντανακλούν την πραγματικότητα που βιώνουν όλοι οι μικροί και μεσαίοι επιχειρηματίες.Έχω κι άλλα στοιχεία, αλλά θέλω να συνεχίσω με το ότι το πρόβλημα για τους μικρομεσαίους επιχειρηματίες επιδεινώνεται και από το ότι το ίδιο το κράτος τους δημιουργεί ένα πρόσθετο ζήτημα ρευστότητας. Οι οφειλές του κράτους στις επιχειρήσεις είναι 6,5 δισ. Θέλουμε να προσελκύσουμε επενδύσεις, θέλει το κράτος να προσελκύσει επενδύσεις από την Ελλάδα και το εξωτερικό και χρωστάει το ίδιο. Το ίδιο το κράτος είναι μπαταχτσής. Ακυρώνει κάθε πολιτική και κάθε μέτρο προς την κατεύθυνση που διακηρύσσετε ότι έχετε.Το αποτέλεσμα είναι ότι μέσα σε αυτό το αρνητικό οικονομικό περιβάλλον με τις παλινωδίες και τα λάθη και την έλλειψη εμπιστοσύνης φυσικά των αγορών, ο νέος επενδυτικός νόμος δεν λειτούργησε. Το επενδυτικό ενδιαφέρον ήταν δώδεκα φορές λιγότερο από τα συνολικά διαθέσιμα κονδύλια. Είχε πει ο κ. Χρυσοχοΐδης πως στο πρώτο εξάμηνο θα δοθούν 2.500.000.000 σε φοροαπαλλαγές και επιχορηγήσεις και το σύνολο των αιτήσεων ήταν για 197.000.000. Πρόκειται κυριολεκτικά για ένα οικονομικό δράμα.Περνάω στις δημόσιες επενδύσεις. Εκεί είχατε βγει με την προεκλογική διακήρυξη ότι θα αυξήσετε το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Σήμερα το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων είναι 2.000.000.000 κάτω σε σχέση με αυτό που το παραλάβατε. Είναι στα 8.500.000.000.Ακόμα χειρότερα, σε σχέση και με τις προβλέψεις τις δικές σας, οι δαπάνες του προγράμματος δημοσίων επενδύσεων είναι μειωμένες κατά 30% το πρώτο οκτάμηνο του έτους και σε σχέση με το 2009 -οκτάμηνο με οκτάμηνο- είναι 53% κάτω.Θέλετε να πάμε στο ΕΣΠΑ; Έχω εδώ πίνακα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής: 21/9/2011, η Ελλάδα είναι 20η στις είκοσι επτά χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης με απορροφήσεις 28%.Θέλετε να δούμε μερικά προγράμματα συγκεκριμένα; «Πρόγραμμα Ψηφιακής Σύγκλισης» -το χειρίζεται το δικό σας το Υπουργείο- 15,5%, Πρόγραμμα Περιβάλλοντος «Πράσινη Ανάπτυξη», 10%, πρόγραμμα Διοικητικής Μεταρρύθμισης, με το οποίο θα εκσυγχρονιστεί το κράτος, θα προωθηθεί η ηλεκτρονική διακυβέρνηση κ.λπ., 7%. Είναι 7%, έχω τον πίνακα και θα τον καταθέσω στα Πρακτικά, κύριε Υπουργέ. Μην τα αμφισβητείτε αυτά.Θέλετε να πάμε στα ταμεία χαρτοφυλακίου, αυτά που ιδρύσατε για να διευκολύνετε λογιστικά τις απορροφήσεις, ταμείο επιχειρηματικότητας, εξοικονομώ κατ’ οίκον κ.λπ.; Έχετε, λοιπόν, εγγράψει 1.2 δις, έχετε πάρει από την Κομισιόν στα ταμεία σας 962.000.000 για την ακρίβεια, έχουν πληρωθεί, είναι στις απορροφήσεις. Στην πραγματική οικονομία έχουν διοχετευθεί μόνο 6.000.000 με 7.000.000. Οφείλετε να απολογηθείτε για όλη αυτή τη δραματική κατάσταση και να μην καλύπτεστε άλλο πίσω από εξαγγελίες για απλουστεύεις, για ενεργοποιήσεις, για απορροφήσεις και για όλα αυτά.Άλλωστε την απλούστευση την είχε κάνει –εδώ ήμουν, σ' αυτή την Αίθουσα- η κυρία Κατσέλλη με το ν. 3840. Τότε πανηγυρίσατε ότι είχατε ολοκληρώσει την απλούστευση και ότι χωρίς τα βάρη της Νέας Δημοκρατίας μπορείτε, πλέον, να απογειώσετε το ΕΣΠΑ. Βλέπετε πού είναι το ΕΣΠΑ!Κύριε Υπουργέ, επειδή υπήρξα αυστηρός αλλά πολύ συγκεκριμένος, θέλω με τον ίδιο συγκεκριμένο τρόπο και με την ίδια ειλικρίνεια να αναγνωρίσω ότι πράγματι, έγιναν προσπάθειες -δεν θέλω να τις μηδενίσω αυτές τις προσπάθειες-με το ΓΕΜΗ, τις αδειοδοτήσεις επιχειρήσεων, με τα Επιχειρηματικά Πάρκα. Πολλές από αυτές τις πρωτοβουλίες τις στηρίξαμε -όλες τις θετικές πρωτοβουλίες τις στηρίξαμε- και αρκετές ήταν και δικές μας που δεν είχαμε προλάβει να τις προωθήσουμε.Ωστόσο, εκ των πραγμάτων αποδεικνύεται ότι τις παρεμβάσεις αυτές και τις θετικές σας παρεμβάσεις τις ναρκοθετήσατε μόνοι σας. Το δείχνουν τα στοιχεία. Στην ανταγωνιστικότητα η Ελλάδα, σύμφωνα με την έκθεση του «World Economic Forum», ήταν 71η το 2009 και έχει πέσει στην 90η θέση το 2010. Σύμφωνα με την έκθεση του «IMD», «International Institute For Management» η Ελλάδα ήταν το 2011 56η σε 59 χώρες.Στις ξένες άμεσες επενδύσεις -έχω τον πίνακα από την Τράπεζα της Ελλάδας- έχουμε το πρώτο επτάμηνο του ’11 μείωση σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του ’10 κατά 46% και σε σχέση με το πρώτο επτάμηνο του ’09 κατά 65%.Δεν σας αρκούν αυτά; Ύφεση: προβλέπατε 3% και η ύφεση είναι 7%. Παίρνετε το πρωτάθλημα Ευρώπης. Ανεργία: 16,5%.Είναι φανερό ότι χρειάζεται μια άλλη πολιτική, ένα φορολογικό σύστημα με χαμηλότερους φορολογικούς συντελεστές, ένα σταθερό φορολογικό σύστημα, fast track στη δικαιοσύνη, πλέγμα μέτρων για τη διαφάνεια, αλλά κυρίως χρειάζεται ανάκτηση της εμπιστοσύνης των επενδυτών.Όμως, εσείς δεν έχετε ούτε την εμπιστοσύνη των Βουλευτών του ΠΑΣΟΚ! Πώς να ανακτήσετε την εμπιστοσύνη των επενδυτών;Δεν μπορούμε να πετύχουμε τους στόχους μας με μια τέτοια κυβέρνηση. Είναι φανερό ότι η Ελλάδα οδηγείται από το κακό στο χειρότερο και οι ευθύνες σας είναι γιγαντιαίες. Ομιλία του Κωστή Χατζηδάκη κατά τη συζήτηση επίκαιρης επερώτησης βουλευτών της Νέας Δημοκρατίας σχετικά με τις ιδιωτικές και δημόσιες επενδύσει"Είναι φανερό ότι χρειάζεται μια άλλη πολιτική, ένα φορολογικό σύστημα με χαμηλότερους φορολογικούς συντελεστές, ένα σταθερό φορολογικό σύστημα, fast track στη δικαιοσύνη, πλέγμα μέτρων για τη διαφάνεια, αλλά κυρίως χρειάζεται ανάκτηση της εμπιστοσύνης των επενδυτών. Όμως, εσείς δεν έχετε ούτε την εμπιστοσύνη των Βουλευτών του ΠΑΣΟΚ! Πώς να ανακτήσετε την εμπιστοσύνη των επενδυτών;"  "Είναι φανερό ότι χρειάζεται μια άλλη πολιτική, ένα φορολογικό σύστημα με χαμηλότερους φορολογικούς συντελεστές, ένα σταθερό φορολογικό σύστημα, fast track στη δικαιοσύνη, πλέγμα μέτρων για τη διαφάνεια, αλλά κυρίως χρειάζεται ανάκτηση της εμπιστοσύνης των επενδυτών. Όμως, εσείς δεν έχετε ούτε την εμπιστοσύνη των Βουλευτών του ΠΑΣΟΚ! Πώς να ανακτήσετε την εμπιστοσύνη των επενδυτών;" Διαβάστε περισσότερα
Αυγ 31

Ομιλία στη Βουλή για ν/σχ προπτωχευτικής διαδικασίας




"
Πέρα από την όποια επικοινωνιακή σας πολιτική,δείτε και την πολιτική της ουσίας, διότι, ανεξάρτητα από την όποια στάση της αντιπολίτευσης, εσείς είστε Κυβέρνηση. Μέχρι τώρα δεν έχετε πετύχει. Το δείχνουν τα πραγματικά στοιχεία της οικονομίας. Το βιώνουν οι Έλληνες πολίτες. Αλλάξτε πολιτική, διότι έτσι όπως προχωρείτε, σε λίγο καιρό θα διαπιστώσουμε ότι και η ίδια η κυβέρνηση θα πρέπει να μπει σε προπτωχευτική διαδικασία." Διαβάστε περισσότερα