Ιουλ 9

"Μπροστά μας έχουμε την αποτυχία ή την επιτυχία της χώρας. Αυτή η μάχη δεν μπορεί να χαθεί." Ομιλία του Κωστή Χατζηδάκη στη συζήτηση στη Βουλή για τις προγραμματικές δηλώσεις

"...Στη συγκυρία που διανύουμε οφείλουμε όλοι να υπερβούμε τους εαυτούς μας. Και ιδίως εμείς, οι πολιτικοί. Ούτε η οικονομία μπορεί να γιατρευτεί μόνη της, ούτε η κοινωνία μπορεί να δώσει επεξεργασμένες λύσεις. Εμείς οφείλουμε να σταθούμε στο ύψος των περιστάσεων, να διορθώσουμε λάθη του παρελθόντος και να προχωρήσουμε τη χώρα μπροστά. Όχι με ευχές και προσευχές, ούτε με μαγικές συνταγές, αλλά με πολιτικές που δοκιμάστηκαν και πέτυχαν σε άλλα κράτη...."

"Κύριε Πρόεδρε,

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Η Κυβέρνηση ζητά ψήφο εμπιστοσύνης από τη Βουλή για να διαχειριστεί μια πρωτοφανή οικονομική και κοινωνική κρίση.

Έχουμε πλήρη επίγνωση του πού βρισκόμαστε. Ξέρουμε ότι ο δρόμος είναι δύσκολος και ανηφορικός, αλλά ξέρουμε επίσης είναι ο μόνος δρόμος. Τον οποίο το έθνος μας πρέπει να τον ανέβει ενωμένο.

 

Διαβάστε περισσότερα
Απρ 9

"Ελλάδα Φιλική στην Επιχειρηματικότητα". Ομιλία στην Ολομέλεια της Βουλής για το πολυνομοσχέδιο του Υπουργείου Ανάπτυξης

"...Κυρία Πρόεδρε, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, επειδή οι στιγμές είναι ιστορικές, έχουμε διπλή υποχρέωση να τοποθετούμαστε με βάση τη συνείδησή μας, με βάση αυτό που πραγματικά πιστεύει ο καθένας, χωρίς φυσικά να είμαστε καταδικασμένοι να συμφωνούμε, γιατί δεν υπάρχει η απόλυτη αλήθεια. Όμως, εγώ θα πω τα πράγματα έτσι όπως τα αισθάνομαι..."

Διαβάστε περισσότερα
Φεβ 13

Ομιλία στη Βουλή για τη νέα δανειακή σύμβαση

ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ – 2ο ΜΝΗΜΟΝΙΟ 12-2-12 ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε. Κύριε Πρόεδρε, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, χωρίς καμιά αμφιβολία ζούμε ώρες και ιστορικές και δραματικές. Είμαστε όλες και όλοι αντιμέτωποι με τη συνείδησή μας -ο καθένας με τη δική του- και με την πατρίδα μας. Η φόρτιση χωρίς καμιά αμφιβολία δεν έχει προηγούμενο. Είναι απολύτως λογικό. Είναι η ουσία της Δημοκρατίας να υπάρχουν διαφορετικές πολιτικές θέσεις. Όμως, λόγω της ιστορικότητας των στιγμών, δεν πρέπει να λησμονούμε πως είμαστε πάνω απ’ όλα Έλληνες. Επομένως, αυτήν την κρίσιμη ώρα η ψυχραιμία και η μετριοπάθεια χρειάζονται ακόμα περισσότερο, έτσι ώστε να δώσουμε την  κατάλληλη απάντηση στα αμείλικτα ερωτήματα που είναι ενώπιόν μας. Η Ελλάδα -δεν είναι μυστικό- είναι πια στο χείλος του γκρεμού. Η δική μας άποψη για το πώς φτάσαμε μέχρι εδώ είναι ξεκάθαρη. Πρώτα απ’ όλα, συνέβαλλε ο κρατισμός και ο λαϊκισμός των προηγουμένων ετών, που στηρίχθηκε με δανεικά. Δεν αντισταθήκαμε κι εμείς όσο θα έπρεπε σε αυτό. Το ΠΑΣΟΚ προχώρησε ακόμη περισσότερο και, κατά την άποψή μας, η Αριστερά πλειοδοτούσε ζητώντας ακόμη περισσότερο κρατισμό  και, επομένως, ακόμη περισσότερα δανεικά. Το δεύτερο, που σίγουρα συνέβαλε, ήταν η στάση του ΠΑΣΟΚ την κρίσιμη ώρα. Το «λεφτά υπάρχουν», η άρνηση του Γιώργου Παπανδρέου να ακούσει τον Αντώνη Σαμαρά που του έλεγε «ξεκολλήστε και πάρτε μέτρα», ο τρόπος που φτάσαμε στο πρώτο μνημόνιο, το ίδιο το μνημόνιο -το ότι στηρίχθηκε στην υπερφορολόγηση του ιδιωτικού τομέα κι έτσι εκεί που υπήρχε ένα «άρρωστο πόδι», το δημόσιο, φτάσαμε να έχουμε δύο «άρρωστα πόδια» και το δημόσιο και τον ιδιωτικό τομέα- και, βεβαίως, το ότι κατά ένα πολύ μεγάλο μέρος η Κυβέρνηση δεν εφάρμοσε αυτά που η ίδια συμφώνησε. Ο τρίτος λόγος είναι, δυστυχώς, η στάση της Ευρώπης, η τιμωρητική λογική και ακόμη περισσότερο μια κρίσιμη απόφαση στο Ντωβίλ το 2010, η οποία απόφαση οδήγησε στην εκτίναξη των spreads σε όλη την Ευρώπη. Βεβαίως, ως κορωνίδα ήταν η απόφαση του Γιώργου Παπανδρέου, μάλιστα μετά από την απόφαση της 26ης Οκτωβρίου, να μιλήσει για δημοψήφισμα, πράγμα που έθεσε εν αμφιβόλω την παραμονή της Ελλάδας στην Ευρωζώνη. Το ξέρετε. Ήταν ξεκάθαρο το μήνυμα που ήρθε απ’ έξω. Εμείς όλο το προηγούμενο χρονικό διάστημα προειδοποιούσαμε. Ο ίδιος ο Πρόεδρός μας προειδοποιούσε. Δυστυχώς, δεν μας άκουσε κανένας και επειδή κανένας δεν μας άκουσε, δυστυχώς επαληθευτήκαμε και τώρα αντιμετωπίζουμε μία κρίση χωρίς προηγούμενο. Εμείς θα μπορούσαμε, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, με μια στενά κομματική λογική να πούμε στο ΠΑΣΟΚ «έτσι όπως τα κάνατε, αντιμετωπίστε τα τώρα». Δεν το λέμε και δεν το λέμε γιατί είμαστε το κόμμα που ίδρυσε ο Κωνσταντίνος Καραμανλής, είμαστε κόμμα εθνικής ευθύνης και είναι αυτονόητο για εμάς ότι τούτες τις ώρες –όπως πρέπει να συμβαίνει άλλωστε πάντοτε- πάνω από το κόμμα μπαίνει η πατρίδα. Αυτοί που απαντούν «όχι» -δεν έχω καμμία αυταπάτη- είναι σε πολύ καλύτερη θέση από εμάς. Ο κόσμος που πονάει και που λόγω εν μέρει και της στάσης των εταίρων μας αισθάνεται ταπεινωμένος είναι αναμενόμενο να ακούει πιο εύκολα τη δική τους άποψη. Δεν θέλω να κατηγορήσω κανέναν ούτε να αποδώσω κίνητρα σε όλους που λένε «όχι». Έχει καθένας την άποψή του. Θέλω, όμως, να ξέρουν όλοι ότι η δική μας στάση δεν υπαγορεύεται, φυσικά, από κάποιον πολιτικό μαζοχισμό, αλλά από αίσθηση εθνικής ευθύνης και πατριωτικού καθήκοντος. Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, δεν θα μασήσω καθόλου τα λόγια μου. Θα πω αυτό που έχω μέσα στην καρδιά μου, γιατί είμαι υπεύθυνος απέναντι στους πολίτες που με την ψήφο τους με έστειλαν ως εδώ. Η κρίση κινδυνεύει –έτσι όπως εξελίχθηκαν τα πράγματα, για τους λόγους που σας εξήγησα προηγουμένως- να εξελιχθεί -και χωρίς καθυστέρηση- σε εθνική τραγωδία, όχι όταν θα λήξει το ομόλογο των 14 δισεκατομμυρίων ευρώ στις 20 Μαρτίου, όπως λένε ορισμένοι, αλλά πολύ νωρίτερα, την επόμενη βδομάδα. Λειτουργεί σε αυτές τις περιπτώσεις ο πανικός. Δεν πρέπει να το ξεχνάμε. Και ο πανικός είναι κακός σύμβουλος. Θα υπάρξουν, όπως συνέβη και στην Αργεντινή, ουρές στις τράπεζες και η Ελλάδα θα καταρρεύσει το πολύ σε τρεις μέρες. Είναι ευθύνη μου να το πω απέναντι στους Έλληνες πολίτες. Δεν πρέπει να επιτρέψουμε στην Ελλάδα να γίνει δεύτερη Αργεντινή! Και τότε, χωρίς καμμία αμφιβολία οι επευφημίες για αυτούς που σήμερα λένε «όχι» θα γίνουν το «σταύρωσον αυτόν!», θα γίνουν κατακραυγή. Αυτό πρέπει να το γνωρίζουν όλοι. Όσοι έχουν διαφορετική άποψη θα την πουν. Σέβομαι τις αντίθετες απόψεις. Παρακαλώ, όμως, από όλους αυτές τις κρίσιμες, τις δύσκολες ώρες για την πατρίδα να ακουστούν όλων οι απόψεις. Θα αποφασίσουν με βάση τη συνείδησή τους οι συνάδελφο το βράδυ. Θα πει κάποιος, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι: «Υπογράψατε αυτό το οποίο σας έφεραν, επειδή ακριβώς βρεθήκαμε σε αυτήν τη δύσκολη κατάσταση;». Η απάντηση είναι «όχι, ασφαλώς». Όπως έχει αναγνωριστεί από πολλές πλευρές, για πρώτη φορά έγινε ουσιαστική διαπραγμάτευση από δυσμενή, ασφαλώς, θέση, διότι το τραύμα έχει βαθύνει τα τελευταία χρόνια και η αξιοπιστία της χώρας με τη δυσφήμιση που της έγινε από την προηγούμενη κυβέρνηση και από τον προηγούμενο Πρωθυπουργό έχει πληγεί σημαντικά. Ωστόσο, παρά τις δυσκολίες της διαπραγμάτευσης, υπάρχουν –και δεν πρέπει να κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας- οδυνηρές ρυθμίσεις ιδιαίτερα για τα εργασιακά. Και αυτές υπάρχουν, γιατί δεν υπήρξε ο ποθούμενη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας τα προηγούμενα χρόνια και η τρόικα, ίσως σπασμωδικά κινούμενη, ζητάει να πάμε προς αυτήν την κατεύθυνση. Πρέπει να αναγνωριστεί ότι σώθηκε ο δέκατος τρίτος και ο δέκατος τέταρτος μισθός, ότι χάρη στην παρέμβαση προσωπικά του Προέδρου μας, του Αντώνη Σαμαρά, περιορίστηκε το κακό στις κατώτατες συντάξεις. Θυμάστε ότι ήταν έτοιμο το Υπουργείο Εργασίας να δεχθεί μειώσεις 35%, οι οποίες έγιναν πολύ μικρότερες. Από την άλλη πλευρά -επειδή πρέπει να φωτιστεί και εκείνη η μεριά του λόφου- υπάρχουν και αρκετές θετικές ρυθμίσεις. Δεν νομίζω ότι είναι αρνητική ρύθμιση το ότι σταματάει η φοροκαταιγίδα και το ότι η όποια δημοσιονομική προσαρμογή γίνεται μόνο από τις δαπάνες. Δεν είναι καθόλου αρνητική ρύθμιση το ότι γίνονται βελτιώσεις στο αρνητικό περιβάλλον, εξαγωγές, αδειοδοτήσεις, σχέδιο για την «Ελλάδα - φιλική στην επιχειρηματικότητα». Δεν είναι καθόλου αρνητικό το ότι έχουμε fast track στη δικαιοσύνη, ότι υιοθετείται για πρώτη φορά μηχανισμός, έτσι ώστε να υπάρξει αναλογία ανάμεσα στις τιμές και στους μισθούς, να κινηθούν οι τιμές προς τα κάτω. Δεν είναι καθόλου αρνητικό το ότι γίνεται παρέμβαση για τη μείωση της φαρμακευτικής δαπάνης. Είναι κέρδος για τους φορολογούμενους. Είναι θετικό ότι στηρίζεται λόγω του κουρέματος που γίνεται το τραπεζικό σύστημα της χώρας. Επίσης, είναι θετικό το ότι έχουμε μείωση του χρέους των ετήσιων υποχρεώσεων της χώρας κατά 4 ή 5 δισεκατομμύρια ευρώ λιγότερα ετησίως. Όλα αυτά πρέπει να τα ξέρουν οι πολίτες που πρέπει να γνωρίζουν ότι χωρίς τη διαπραγμάτευση που έγινε και χωρίς αυτή τη συγκεκριμένη συμφωνία, δεν ήταν δεδομένα και δεν ήταν αυτονόητα. Με τη συμφωνία αυτή, εμείς θεωρούμε ότι εκπληρώνουμε τις δεσμεύσεις που είχαμε αναλάβει όταν συγκροτήθηκε η Κυβέρνηση Παπαδήμου και τώρα προχωρούμε στα πρώτα αναγκαία οχυρωματικά έργα για τη σωτηρία της χώρας. Όμως, αμέσως μετά την ολοκλήρωση του PSI, η χώρα πρέπει να οδεύσει σε εκλογές, οι οποίες δεν είναι μόνο βαλβίδα εκτόνωσης, αλλά θα βοηθήσουν να δημιουργηθεί ένα καινούργιο κοινωνικό και πολιτικό κλίμα, γιατί με το σημερινό πολιτικό και κοινωνικό κλίμα οποιαδήποτε πολιτική, δεξιά ή αριστερή, κεϊνσιανή ή φιλελεύθερη, κινδυνεύει να μην έχει τα ποθούμενα αποτελέσματα. Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, θέλω να τελειώσω με δύο μόνο παρατηρήσεις. Η πρώτη παρατήρηση αφορά στην Ευρώπη. Λέω ως πεπεισμένος ευρωπαϊστής ότι η Ευρώπη πρέπει να δει ξανά τις πολιτικές της. Πρέπει να εγκαταλείψει τις τιμωρητικές προσεγγίσεις. Πρέπει να προχωρήσει σε ολοκλήρωση της δημοσιονομικής της πολιτικής, κυρίως με την έκδοση ευρωομολόγων. Είμαι πεπεισμένος ότι οι φωνές προς αυτήν την κατεύθυνση εντείνονται ολοένα και περισσότερο. Όμως, εμείς, μέχρι να προχωρήσει η Ευρώπη προς αυτήν την κατεύθυνση –και θέλω να πιστεύω σύντομα- πρέπει να παραμείνουμε στο στίβο. Και η σημερινή μας απόφαση έχει και αυτό το νόημα, δηλαδή μένουμε στο στίβο της Ευρωζώνης, στο στίβο της Ευρώπης, μέχρι να ληφθούν και οι επόμενες αποφάσεις εκ μέρους των εταίρων μας, έτσι ώστε να μη μείνουμε μόνοι μας, δηλαδή να σωθούν άλλες ευρωπαϊκές χώρες και εμείς να είμαστε ο αποδιοπομπαίος τράγος! Η τελευταία παρατήρηση αφορά ένα ερώτημα που πλανάται στα χείλη όλων. Λένε πολλοί «εγγυάσθε την επιτυχία της χώρας, μετά την υπογραφή αυτής της συμφωνίας;». Και πάλι δεν θα μασήσω τα λόγια μου. Την επιτυχία της χώρας, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, την εγγυάται από εδώ και πέρα μόνο η υπερπροσπάθεια όλων, η απόφαση να αγωνιστούμε για το έθνος, για την πατρίδα μας, η προσπάθεια να βάλουμε στην άκρη τα κόμματα και να προτάξουμε το εθνικό συμφέρον! Πρέπει να δώσουμε μία μάχη για την Ελλάδα, να εκπλήξουμε ευχάριστα τις αγορές, τους επενδυτές, τους εταίρους μας! Αυτό εγγυάται την επιτυχία! Όμως, μπορώ να σας εγγυηθώ για κάτι άλλο, χωρίς κανένα δισταγμό. Εάν αρνηθούμε την υπερψήφιση, τότε η αποτυχία είναι βέβαιη, η χρεωκοπία είναι βέβαιη! Δεν βάζουμε την υπογραφή μας στη χρεωκοπία της Ελλάδας! Δεν πειραματιζόμαστε με τις ζωές των ανθρώπων! Σας ευχαριστώ. "Χωρίς καμιά αμφιβολία ζούμε ώρες και ιστορικές και δραματικές. Είμαστε όλες και όλοι αντιμέτωποι με τη συνείδησή μας -ο καθένας με τη δική του- και με την πατρίδα μας. Η φόρτιση χωρίς καμιά αμφιβολία δεν έχει προηγούμενο. Είναι απολύτως λογικό. Είναι η ουσία της Δημοκρατίας να υπάρχουν διαφορετικές πολιτικές θέσεις. Όμως, λόγω της ιστορικότητας των στιγμών, δεν πρέπει να λησμονούμε πως είμαστε πάνω απ’ όλα Έλληνες..."
Διαβάστε περισσότερα
Ιαν 20

Ομιλία στη Βουλή για ΕΣΠΑ και Περιφερειακή Ανάπτυξη

Επίκαιρη επερώτηση έντεκα Βουλευτών της Νέας Δημοκρατίας των κ.κ. Κωνσταντίνου Μουσουρούλη, Χρήστου Ζώη, Κωνσταντίνου Χατζηδάκη, Μάξιμου Χαρακόπουλου, Νικόλαου Παναγιωτόπουλου, Νικολάου Λέγκα κ.α. προς τον Υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, σχετικά με την πολιτική περιφερειακής ανάπτυξης. 20 Ιανουαρίου 2012 ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: Κύριε Πρόεδρε, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, μιλώντας για περιφερειακή ανάπτυξη, προφανώς δεν μπορούμε να αγνοήσουμε το ευρύτερο επενδυτικό περιβάλλον. Δυστυχώς, είναι το χειρότερο που θα μπορούσε να υπάρχει. Η χώρα είναι αντιμέτωπη με δύο ρίσκα, ένα βαθύ συστημικό ρίσκο, αυτό που στα αγγλικά λέγεται country risk –όλοι οι επενδυτές κοιτούν την Ελλάδα, η οποία είναι σε βαθύτατη κρίση και στρέφουν το βλέμμα τους αλλού- και το δεύτερο είναι το ρίσκο που συνδέεται με το νόμισμα, διότι με τις κινήσεις που έγιναν την τελευταία διετία με αποκορύφωμα την προκήρυξη δημοψηφίσματος τέθηκε εν αμφιβόλω η παραμονή μας στην Ευρωζώνη. Αν δεν λυθούν, λοιπόν, αυτά τα δύο βασικά προβλήματα, όλη η συζήτηση από εκεί και πέρα κινδυνεύει να είναι μάταια. Και αυτός είναι και ο βασικός λόγος για τον οποίο η Νέα Δημοκρατία και ο Πρόεδρός της αποφάσισαν να στηρίξουν την Κυβέρνηση Παπαδήμου, για να ξεπεράσουμε τους μεγάλους κάβους, τα μεγάλα προβλήματα σε σχέση με το PSI και τη δανειακή σύμβαση, να διασφαλιστεί η παραμονή της Ελλάδας στην Ευρωζώνη και στη συνέχεια, από την προκήρυξη των εκλογών και πέρα, να προχωρήσει η χώρα σε μια καινούρια πορεία. Εν τω μεταξύ, όμως, έχει δημιουργηθεί ένα ζοφερό περιβάλλον, για το οποίο δεν έχω καμία αμφιβολία ότι οι Έλληνες πολίτες θα κατανείμουν ευθύνες στο κόμμα που κυβέρνησε την τελευταία διετία στις εκλογές. Πέρα από αυτήν τη ζοφερή εικόνα, την οποία δυστυχώς δεν μπορούμε να ξεχνάμε, πρέπει να θυμάται η κυβέρνηση και τα στελέχη που είχαν την ευθύνη την τελευταία διετία ότι είχαν και έχουν στη διάθεσή τους κάποια εργαλεία που σχετίζονται με τις δημόσιες επενδύσεις, τα οποία –ούτε και αυτά- δεν αξιοποιήθηκαν. Το πρώτο και βασικό είναι το ΕΣΠΑ. Στο ΕΣΠΑ, λοιπόν, παρουσιάσαμε πίνακα που δεν αμφισβητείται, είναι επίσημος πίνακας Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Είμαστε δέκατη όγδοη χώρα στις απορροφήσεις σε σύνολο είκοσι εφτά κρατών- μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Κύριοι συνάδελφοι, η Ιρλανδία είναι πρώτη και η Πορτογαλία είναι ενδέκατη. Δεν αναφέρομαι τυχαία σε αυτές τις χώρες, γιατί αυτές οι δύο χώρες είναι αυτές που έχουν υπογράψει επίσης μνημόνιο με την τρόικα. Το Σεπτέμβριο του 2009 –δεν θα κουραστώ να επαναλαμβάνω- η Ελλάδα ήταν στην πέμπτη θέση ανάμεσα στις είκοσι επτά χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Και η απορρόφηση, όμως, η οποία έχει εν τω μεταξύ πραγματοποιηθεί, είναι ως ένα βαθμό λογιστικού τύπου, δηλαδή οφείλεται αφ’ ενός στην αύξηση του ποσοστού συγχρηματοδότησης από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή σε 85% αναδρομικά από το 2007 –θετικό  είναι αυτό και εμείς το ζητήσαμε, αλλά διευκολύνει την εικόνα, την αύξηση των ποσοστών- και αφ’ ετέρου οφείλεται στα ταμεία χαρτοφυλακίου. Τα ταμεία χαρτοφυλακίου, όπως είναι το Ταμείο Επιχειρηματικότητας, το «Εξοικονομώ κατ’ Οίκον», το «JEREMIE», το «ΕΝΑΛΙΟ», δεν είναι κακές ιδέες. Είναι ιδέες που είχαν εφαρμοστεί και επί των ημερών μας. Όμως, πρέπει να ξέρουν οι Έλληνες πολίτες ότι συμβαίνει το εξής. Σε αυτά τα ταμεία έχουν «παρκαριστεί» 1.200.000.000 ευρώ. Από αυτά τα χρήματα που είναι εκεί «παρκαρισμένα» και φαίνεται λογιστικά ότι απορροφήθηκαν, στην πραγματική οικονομία μέχρι το τέλος της χρονιάς δεν είχαν διοχετευτεί ούτε 20.000.000 ευρώ. Κύριε Υπουργέ, ας δεχθώ ότι εν τω μεταξύ ανέβηκε το νούμερο κατά 200 παραπάνω στις μέρες που πέρασαν. Όμως, φαίνεται ότι έχετε απορροφήσει 1.200.000.000 ευρώ. Δεν βοηθάτε τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις στην περιφέρεια, οπουδήποτε στην Ελλάδα. Αυτές δεν θέλουν λογιστικές απορροφήσεις, αλλά πραγματικές απορροφήσεις. Από εκεί και πέρα, υπάρχουν ορισμένα προγράμματα στο ΕΣΠΑ που αφορούν και την Αθήνα και την περιφέρεια, όλες τις περιοχές στην Ελλάδα, τα οποία εξελίσσονται εξαιρετικά άσχημα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο. Εκεί είμαστε εικοστοί τρίτοι στις απορροφήσεις. Δεν είναι καθόλου άσχετο αυτό το πρόβλημα με το ότι έχουμε το πρωτάθλημα στην ανεργία σ’ ολόκληρη την Ευρώπη με 18% ανεργία! Δεν πιάσαμε ούτε το στόχο που είχε τεθεί από το Μνημόνιο στο Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο. Μόνο κατά 78% επετεύχθη αυτός ο στόχος. Και δεν θέλω να πω ότι υπάρχουν και άλλα προγράμματα, όπου τα πράγματα εξελίσσονται ακόμα χειρότερα. Το Πρόγραμμα του Υπουργείου που ονομάζεται «Διοικητική Μεταρρύθμιση» μετά από τόσο καιρό έχει απορρόφηση 10%!  Κάποιος πρέπει να απολογηθεί γι’ αυτήν την εξέλιξη! Όμως, μια και μιλάμε για περιφερειακή ανάπτυξη, δεν μπορώ παρά να θυμίσω τι συμβαίνει και με τα δημόσια έργα, με τους δρόμους της ανάπτυξης, με τους μεγάλους οδικούς άξονες. Έχουν μείνει εκεί που ήταν το Σεπτέμβριο του 2009. Υποτίθεται ότι θα καλυτερεύατε τις συμβάσεις και θα αντιμετωπίζατε το πρόβλημα με τα διόδια. Εκείνο το οποίο έγινε, είναι απλώς ότι τα σχέδια κόλλησαν και ο νέος Υπουργός Υποδομών προσπαθεί μήπως βγάλει καμιά άκρη με τους παραχωρησιούχους! Όλα αυτά δεν είναι άσχετα με τα διαχειριστικά προβλήματα που είχατε την τελευταία διετία. Ο Γενικός Γραμματέας Επενδύσεων ήταν ο τελευταίος Γενικός Γραμματέας που τοποθετήθηκε μετά από έξι μήνες από την εκλογική νίκη του ΠΑΣΟΚ. Στα δύο χρόνια της διακυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ άλλαξαν στον τομέα του ΕΣΠΑ δύο Υπουργοί και τρεις Υφυπουργοί. Κατά τον κ. Χρυσοχοΐδη, χρειάζονται έξι μήνες για να εξοικειωθεί κάποιος με τα προβλήματα του ΕΣΠΑ. Ο μέσος χρόνος παραμονής των Υφυπουργών που είναι αρμόδιοι για τα θέματα του ΕΣΠΑ ήταν ακριβώς έξι μήνες! Ο ν. 3840/2010 έγινε για να λυθούν τα διαχειριστικά προβλήματα του ΕΣΠΑ, τα οποία λέγατε ότι κληρονομήσατε από τη Νέα Δημοκρατία. Στη συνέχεια, ήρθε πάλι ο κ. Χρυσοχοΐδης, για να πει ότι κληρονόμησε διαχειριστικά προβλήματα. Πάντως, αν τα κληρονόμησε, τα κληρονόμησε από την προκάτοχό του και όχι από εμάς, διότι υποτίθεται, όπως σας είπα, ότι τα είχατε λύσει την Άνοιξη του 2010! Βεβαίως, πρέπει να αποφασίσετε πότε είχατε δίκιο ως προς το μοντέλο διαχείρισης που κάνετε σε σχέση με τις επενδύσεις, όταν δημιουργούσατε τη Γενική Γραμματεία Στρατηγικών Επενδύσεων πέρυσι ή όταν την καταργείτε φέτος; Όταν δημιουργούσατε την Ειδική Γραμματεία για το ΕΣΠΑ πέρυσι ή όταν την καταργείτε φέτος; Δεν μπορεί να έχετε δίκιο και στη μία περίπτωση και στην άλλη. Περιμένουμε να πάρουμε σαφείς απαντήσεις σε σχέση με το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, διότι εδώ ο ένας Υπουργός του ΠΑΣΟΚ στρέφεται εναντίον του άλλου Υπουργού του ΠΑΣΟΚ! Έχει κλείσει η διαχείριση του 2011. Κύριε Πρόεδρε, αυτό το οποίο συμβαίνει είναι ότι ενώ υπήρχε πρόβλεψη για αύξηση του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων κατά 0,6%, έχουμε μείωση κατά 21,8%, διότι κατά τις δηλώσεις του αρμόδιου Υπουργού Ανάπτυξης, το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων χρησιμοποιείται ως μαξιλαράκι για να βγει ο στόχος του Προϋπολογισμού για το έλλειμμα. Όμως, επειδή στον Προϋπολογισμό έγινε πέρυσι μία τρύπα στο νερό και μετά από έναν ορυμαγδό μέτρων καταλήξαμε να έχουμε το ίδιο έλλειμμα που είχαμε και το 2010, τελικά το θύμα είναι η περιφερειακή ανάπτυξη και οι δημόσιες επενδύσεις, οι οποίες μειώνονται και μαζί μ’ αυτή τη μείωση αυξάνεται η ανεργία και βαθαίνει η ύφεση στην Ελλάδα. Ευχαριστώ πολύ. "...Στον Προϋπολογισμό έγινε πέρυσι μία τρύπα στο νερό. Μετά από έναν ορυμαγδό μέτρων καταλήξαμε να έχουμε το ίδιο έλλειμμα που είχαμε και το 2010. Τελικά το θύμα είναι η περιφερειακή ανάπτυξη και οι δημόσιες επενδύσεις, οι οποίες μειώνονται και μαζί μ’ αυτή τη μείωση αυξάνεται η ανεργία και βαθαίνει η ύφεση στην Ελλάδα...
Διαβάστε περισσότερα
Ιαν 19

Ολομέλεια Βουλής: Τοποθέτηση για πολυνομοσχέδιο Υπ. Οικονομικών

ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΣΤΗΝ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ ΓΙΑ ΠΟΛΥΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΥΠΟΙΚ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε. Θα ξεκινήσω την τοποθέτησή μου λέγοντας, κύριοι συνάδελφοι, πως πραγματικά ζούμε σε μια πρωτοφανή κρίση και οι ώρες που βιώνουμε και που θα ζήσουμε τις επόμενες μέρες δεν είναι καθόλου από τις συνηθισμένες. Έχουμε συνηθίσει να αναφερόμαστε σε κρίσεις και σε προβλήματα. Τώρα όμως πραγματικά ζούμε μια από τις κρισιμότερες περιόδους της μεταπολίτευσης. Αν οι διαπραγματεύσεις για το πρόγραμμα ανταλλαγής ομολόγων δεν εξελιχθούν καλά, καταλαβαίνετε ότι η χώρα θα οδηγηθεί σε μια πολύ σοβαρότερη και ενδεχομένως ανεξέλεγκτη κρίση. Αυτά οφείλουμε να τα συνειδητοποιούμε, να τα γνωρίζουμε, όταν συζητάμε δημόσια και όταν ψηφίζουμε στη Βουλή των Ελλήνων. Δε φτάσαμε τυχαία εδώ. Χωρίς καμία αμφιβολία είχαν γίνει λάθη και στο παρελθόν. Έγιναν, όμως, πολύ σοβαρά λάθη την τελευταία διετία, με αποκορύφωμα την κίνηση για το δημοψήφισμα που είχε την αντίδραση που όλοι ζήσαμε από την πλευρά των εταίρων μας και μας οδήγησε στο να απειλούμαστε να βρεθούμε και εκτός Ευρωζώνης. Μπροστά σ’ αυτές τις συνθήκες η Νέα Δημοκρατία και ο Πρόεδρός της, Αντώνης Σαμαράς, έβαλαν πάνω απ’ όλα το εθνικό συμφέρον. Έβαλαν πάνω απ’ όλα την ομαλή πορεία του τόπου και γι’ αυτό αποφάσισαν να στηρίξουν την Κυβέρνηση Παπαδήμου προκειμένου να προχωρήσει το πρόγραμμα ανταλλαγής των ομολόγων, να υπογραφεί η νέα δανειακή σύμβαση που είναι αναγκαία για τη χώρα, έτσι ώστε στη συνέχεια η Ελλάδα να οδηγηθεί με ασφάλεια στις εκλογές και οι Έλληνες πολίτες να δώσουν εντολή για ένα καινούριο ξεκίνημα της χώρας. Στο σχέδιο νόμου που συζητάμε αντανακλάται αυτή η πραγματικότητα. Αν ψάξετε τις διατάξεις του θα δείτε ότι έχουμε να κάνουμε με κάποιες απαιτήσεις της Τρόικας. Θα δείτε ότι έχουμε να κάνουμε με κάποιες πιεστικές ανάγκες για τη λειτουργία σε καθημερινή βάση της δημόσιας διοίκησης και της οικονομίας. Αλλά, προφανώς, θα δείτε ότι έχουμε να κάνουμε και με κάποιες εσφαλμένες επιλογές της τελευταίας διετίας, των οποίων οι αρνητικές επιπτώσεις επιχειρείται να απαλυνθούν. Η Νέα Δημοκρατία, που δεν είχε συμμετοχή στις εσφαλμένες αυτές επιλογές και αντίθετα προειδοποιούσε την προηγούμενη Κυβέρνηση για τα λάθη της, θα μπορούσε να πει με μια στενή κομματική οπτική «έτσι όπως τα κάνατε διαχειριστείτε τα τώρα». Δεν το λέμε όμως. Δεν το λέμε γιατί είμαστε κόμμα εθνικής ευθύνης. Είμαστε το κόμμα που ίδρυσε ο Κωνσταντίνος Καραμανλής. Και υπέρτατος νόμος για μας είναι η σωτηρία της πατρίδας. Βασικός κατευθυντήριος άξονας είναι να ξεπεραστούν οι μεγάλες οικονομικές εκκρεμότητες στις οποίες αναφέρθηκα προηγουμένως και να οδηγηθούμε με ασφάλεια στις εκλογές. Θέλουμε να ξεπεραστούν οι κάβοι της ανταλλαγής των ομολόγων και της νέας δανειακής σύμβασης, να γίνουν τα απαραίτητα οχυρωματικά έργα και ο τόπος στη συνέχεια να προχωρήσει σε μια σχετικά ομαλότερη περίοδο. Με βάση, λοιπόν, αυτό το σκεπτικό αποφασίσαμε να στηρίξουμε κατ’ αρχήν το νομοσχέδιο, να το υπερψηφίσουμε. Θα αναφερθώ στη συνέχεια ενδεικτικά σε διατάξεις με τις οποίες συμφωνούμε. Αλλά θα αναφερθώ και σε διατάξεις για τις οποίες εξακολουθούμε να έχουμε ενστάσεις. Δε θα παρουσιάσω απλά τις ενστάσεις μας αλλά και αντιπροτάσεις, προκειμένου να τις ακούσουν οι αρμόδιοι υπουργοί για να καταλήξουμε σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερες συγκλίσεις. Γίνομαι λοιπόν πολύ συγκεκριμένος. Στηρίζουμε τις διατάξεις για τις ληξιπρόθεσμες οφειλές, γιατί η κατάσταση σε σχέση με τη φοροδοτική ικανότητα πολλών κοινωνικών ομάδων έχει φτάσει στο μη περαιτέρω. Είναι ανάγκη να γίνουν κάποιες ρυθμίσεις, αλλά είναι ανάγκη από την πλευρά της Κυβέρνησης να γίνει και κάθε προσπάθεια για να λειτουργήσουν ομαλά οι εφορίες, για να υπάρχει καλύτερη απόδοση όλων των οργανισμών που σχετίζονται μ’ αυτά. Θα στηρίξουμε, για παράδειγμα, τις διατάξεις για το γενικό εμπορικό μητρώο που έρχονται από το Υπουργείο Ανάπτυξης και τις θεωρούμε αναγκαίες για ένα σύγχρονο θεσμό. Θα στηρίξουμε σε γενικές γραμμές –υπάρχουν εξαιρέσεις στις οποίες θα αναφερθώ- τις διατάξεις για τα ασφαλιστικά ταμεία. Θεωρούμε πως αυτές οι διατάξεις, που είναι σε τούτο εδώ το νομοσχέδιο, κινούνται σε θετική κατεύθυνση. Άλλωστε, συγκεντρώνουν την αποδοχή πολλών κοινωνικών φορέων. Φυσικά, θα στηρίξουμε τη ρύθμιση για τις οδικές μεταφορές, για την απελευθέρωση των οδικών εμπορευματικών μεταφορών. Η Νέα Δημοκρατία ήταν από την αρχή υπέρ της απελευθέρωσης των οδικών μεταφορών. Αυτή την ώρα γίνονται, με τη συναίνεση των τριών κομμάτων που στηρίζουν την Κυβέρνηση Παπαδήμου και με πρωτοβουλία, πρέπει να πω, της Νέας Δημοκρατίας, κάποιες διορθώσεις οι οποίες κινούνται σε σωστή κατεύθυνση. Γίνεται απελευθέρωση των οδικών εμπορευματικών μεταφορών με κανόνες. Γι’ αυτό η Νέα Δημοκρατία στηρίζει τη συγκεκριμένη διάταξη. Στηρίζουμε, επίσης, και ρυθμίσεις που στοχεύουν να καλύψουν προβλήματα της τελευταίας διετίας. Παράδειγμα, η ρύθμιση για την Αρχή των Δημοσίων Συμβάσεων. Είχαμε ψηφίσει τη διάταξη αυτή το περασμένο καλοκαίρι. Δυστυχώς, όμως, το Υπουργείο Ανάπτυξης δεν κατόρθωσε, στους μήνες που πέρασαν, να προετοιμαστεί, έτσι ώστε η Αρχή να ξεκινήσει να λειτουργεί από το ξεκίνημα της χρονιάς αυτής. Δεν μπορούμε παρά να υπερψηφίσουμε τη διάταξη αυτή, τονίζοντας, όμως, κύριε Υπουργέ, πως υπάρχουν ευθύνες γι’ αυτή την καθυστέρηση. Μακάρι, βέβαια, να ήταν μόνο αυτές οι ευθύνες. Μακάρι, να ήταν το μόνο λάθος της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ τέτοιου είδους καθυστερήσεις. Η κατάσταση δεν θα είχε φτάσει εδώ που έφτασε. Δεν μπορούμε, όμως, παρά να σημειώσουμε και αυτή την καθυστέρηση. Με την ίδια λογική στηρίζουμε και τις εξαιρέσεις που εισάγονται από το μέτρο για την εφεδρεία, σημειώνοντας, όμως, πως εμείς είχαμε άλλη λογική στη συγκεκριμένη ρύθμιση από την αρχή, την οποία είχαμε επισημάνει, σημειώνοντας, όμως, επίσης, ότι ο ίδιος αρμόδιος Υπουργός πριν από μία εβδομάδα βγήκε δημόσια και κατέκρινε το μέτρο που ο ίδιος εισηγήθηκε και προώθησε στο Υπουργικό Συμβούλιο, το μέτρο της εφεδρείας. Αυτές οι δηλώσεις δείχνουν ότι δεν υπήρχε πυξίδα, δεν υπήρχε καμία απολύτως κατεύθυνση. Έρχομαι τώρα, στο χρόνο που απομένει, στις ενστάσεις και στις παρατηρήσεις που έχουμε για επιμέρους διατάξεις του νομοσχεδίου. Πρώτα απ’ όλα, έχουμε ένσταση για τη διάταξη που αφορά στις ενδοομιλικές συναλλαγές, στις χρεοπιστώσεις, δηλαδή, που γίνονται μεταξύ μεγάλων εταιρειών –πολυεθνικών ή μη- εταιρειών που έχουν θυγατρικές εταιρείες, έτσι ώστε με κάποιους επιδέξιους τρόπους να καταβάλουν λιγότερους φόρους και να κάνουν φοροδιαφυγή. Η διάταξη που φέρνει η Κυβέρνηση έχει να κάνει με τη μείωση των προστίμων σε περίπτωση καθυστέρησης υποβολής των φακέλων. Δεν νομίζουμε ότι αυτό είναι το επείγον και το πρωτεύον. Το επείγον και το πρωτεύον είναι ο θεσμός να λειτουργήσει. Υπάρχουν δύο νόμοι. Μπορεί να έπρεπε να υπάρχει ένας, αλλά υπάρχουν δύο νόμοι. Ένας του 2008, του Υπουργείου Ανάπτυξης κι ένας του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας, του 2009. Μέχρι σήμερα, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, μετά από τρία χρόνια ισχύος αυτών των νόμων, έχει ελεγχθεί πλήρως ένας φάκελος, διότι οι έλεγχοι γίνονται από δύο Υπουργεία, τα δύο Υπουργεία δεν είναι συντονισμένα και το Υπουργείο Ανάπτυξης έχει έναν υπάλληλο, καλό υπάλληλο –τυχαίνει γι’ αυτό τον άνθρωπο να έχω ακούσει από πολλές πλευρές θετικές γνώμες- που προφανώς, όμως, δεν φτάνει. Άρα, ενώ από τη μία πλευρά ζητούμε από τους πολίτες να υποστούν θυσίες σε σχέση με τους φόρους, την ίδια στιγμή στο μέτωπο αυτό, που έχουμε να κάνουμε ξεκάθαρα με φοροδιαφυγή, το κράτος δεν έχει κάνει αυτά τα οποία θα έπρεπε να κάνει. Επίσης, δεν έχει κάνει και τίποτα στο ζήτημα του λαθρεμπορίου καυσίμων και των ρυθμίσεων -που έτυχε, μάλιστα, εγώ να τις έχω εισαγάγει όταν ήμουν Υπουργός Ανάπτυξης- για τον έλεγχο τον ηλεκτρονικό σε όλο το κύκλωμα της διακίνησης και της εμπορίας καυσίμων, που κι εκεί υπάρχει μεγάλη φοροδιαφυγή. Πρέπει, λοιπόν, επειγόντως να στρέψετε την προσοχή σας προς τα εκεί, διότι στο τέλος μπορεί να υπάρξει κοινωνική έκρηξη. Δεν μπορεί συνέχεια να ζητούμε από τους μισθωτούς και τους συνταξιούχους να σηκώνουν βάρη όταν, από την άλλη πλευρά, έχουμε το σκάνδαλο των ενδοομιλικών συναλλαγών, έχουμε το σκάνδαλο του λαθρεμπορίου με το πετρέλαιο. Σε αυτό θέλουμε να είμαστε ξεκάθαροι. Η δεύτερη ένσταση έχει να κάνει με τις αποσπασματικές φορολογικές ρυθμίσεις, που έρχονται στο άρθρο 4, σε σχέση με τα λεγόμενα αντικειμενικά κριτήρια φορολόγησης. Ο Πρόεδρός μας έχει μιλήσει γι’ αυτό κι έχει υποστηρίξει την ιδέα, λέγοντας, μάλιστα, ότι μπορούν οι πολίτες που υπάγονται σε αυτές τις ρυθμίσεις, να διαλέγουν ανάμεσα σε αυτή την προσέγγιση και στην κλασική φορολογική μέθοδο. Εδώ τι κάνει η Κυβέρνηση; Ενώ επίκειται η κατάθεση φορολογικού νομοσχεδίου, στο οποίο έχουμε πει ότι θα συμβάλλουμε δημιουργικά συμμετέχοντας στο διάλογο αυτό, με συγκεκριμένες προτάσεις και θέσεις, έρχεται και φέρνει μία αποσπασματική ρύθμιση. Εμείς θεωρούμε πως το ζήτημα πρέπει να ρυθμιστεί και, μάλιστα, το ταχύτερο και πριν από τις εκλογές -προφανώς στο χρόνο που απομένει- με διακομματική συναίνεση. Είμαστε στη διάθεσή σας να το συζητήσουμε. Θεωρούμε, όμως, πως ακόμα μια αποσπασματική ρύθμιση δεν οδηγεί πουθενά κι έχει τον κίνδυνο να τροποποιηθεί ξανά σε μερικές ημέρες. Ζητήσαμε να μας εξηγηθεί για ποιο λόγο έρχεται αυτή η ρύθμιση επειγόντως. Ούτε αυτή την εξήγηση δεν πήραμε. Επομένως, επαναλαμβάνοντας ότι υποστηρίζουμε την ιδέα και είμαστε έτοιμοι να συμβάλουμε στη διαμόρφωση των αναγκαίων ρυθμίσεων και πριν από τις εκλογές, θέλουμε να καταλάβουμε για ποιο λόγο το Υπουργείο Οικονομικών επιμένει προς αυτή την κατεύθυνση. Και νομίζω πως είμαστε πολύ συγκεκριμένοι. Η τρίτη παρατήρηση έχει να κάνει με τις ρυθμίσεις του άρθρου 7 λόγω της εμπλοκής χρηματιστηριακών εταιρειών στις αποκρατικοποιήσεις. Κι εδώ ζητήσαμε εξηγήσεις. Τις ζήτησα δύο φορές. Μέχρι στιγμής δεν έχει υπάρξει κάποια εξήγηση. Ελπίζω μέχρι το τέλος αυτής της συζήτησης να δοθούν εξηγήσεις, γιατί διαφορετικά θα καταψηφίσουμε το άρθρο. Εδώ προβλέπεται ότι σε περιπτώσεις αποκρατικοποιήσεων εμπλέκονται χρηματιστηριακές εταιρείες. Είπα και στη συζήτηση στην Επιτροπή ότι θα μπορούσα να καταλάβω τη διάταξη αυτή αν επρόκειτο για μία συμμετοχή του κράτους σε μία εταιρεία της τάξεως του 0,5%, 1%, 2%, όπου πρέπει να διευκολυνθεί η διαδικασία. Ας πάρουμε, όμως, την περίπτωση της ΔΕΗ, όπου το ΠΑΣΟΚ είχε πει ότι θα ήθελε –για εμάς ήταν λάθος αυτή η προσέγγιση, αλλά είναι άλλη ιστορία- να πουλήσει μέσω Χρηματιστηρίου το 17%. Θα ξεχάσετε την κλασική διαδικασία της αποκρατικοποίησης, που δεν έχει αμφισβητηθεί μέχρι στιγμής –ξέρουμε ότι υπάρχουν σύμβουλοι αποκρατικοποίησης, νομικά γραφεία, μεγάλες διεθνείς εταιρείες, διαδικασίες μέσω της Επιτροπής Αποκρατικοποιήσεων διαφανείς, στηριγμένες σε νόμους- και θα πάτε σε μία χρηματιστηριακή εταιρεία; Το είπα, το ξαναείπα. Δεν νομίζω ότι κανένας από εσάς άκουσε καμία εξήγηση από το Υπουργείο Οικονομικών. Ε, κάποιος οφείλει να μας εξηγήσει γιατί έρχεται αυτή η ρύθμιση. Πιθανόν να υπάρχει κάποια απάντηση την οποία δεν μπορούμε να φανταστούμε. Δικαιούμαστε, όμως, να έχουμε αυτή την απάντηση. Η επόμενη παρατήρηση αφορά στις ρυθμίσεις που γίνονται για τις δικηγορικές εταιρείες και την τελευταία ρύθμιση που έφερε προχθές ο Υπουργός Οικονομικών σε σχέση με το νόμο για την απελευθέρωση των επαγγελμάτων. Εμείς από θέση αρχής και ιδεολογικά είμαστε υπέρ της απελευθέρωσης των επαγγελμάτων. Άλλωστε, στηρίζουμε τη ρύθμιση, την πολύ συγκεκριμένη, στην οποία συμβάλλαμε, για τις οδικές μεταφορές. Θέλουμε, όμως, εδώ να υπάρχει διάλογος, να υπάρχει εξήγηση, να υπάρχει κατανόηση των ρυθμίσεων. Διότι τα αρμόδια Υπουργεία φέρνουν τη μία ρύθμιση μετά την άλλη, τροποποιούν τις προηγούμενες ρυθμίσεις τους, δημιουργούνται συγχύσεις, υπάρχουν αντιδράσεις από επαγγελματικές ομάδες, στη συνέχεια μας λέγεται ότι υπάρχει πίεση από την τρόικα. Είναι καλό, λοιπόν, τόσο ο κ. Βενιζέλος, όσο και ο κ. Παπαϊωάννου, να εξηγήσουν στο Σώμα τους λόγους για τους οποίους εισάγονται αυτές οι ρυθμίσεις, προκειμένου να υπάρχει πληρέστερη εικόνα και των ενδιαφερόμενων κοινωνικών ομάδων, αλλά και των συναδέλφων. Επίσης, θέλω να σταθώ στο ζήτημα των συγχωνεύσεων φορέων του Υπουργείου Ανάπτυξης για να πω ότι εδώ πραγματικά είναι το αποκορύφωμα της σύγχυσης. Αν δουν οι συνάδελφοι της πλειοψηφίας τις ρυθμίσεις που είχαν ψηφίσει σε σχέση με τους μικρομεσαίους θα δουν ότι πέρσι είχαν ψηφίσει μια διάταξη με βάση την οποία στο ΕΛΚΕΔΕ, που είναι θυγατρική του ΕΟΜΜΕΧ, συγχωνεύονταν πέντε - έξι άλλες μικρότερες εταιρείες, το Κέντρο για τη Γούνα, για την Αργιλομάζα, για την Αργυροχρυσοχοΐα, κλπ. Αφού η Κυβέρνηση τότε πανηγύρισε για αυτές τις ρυθμίσεις τώρα έρχεται άλλη ρύθμιση με βάση την οποία καταργείται και ο ίδιος ο πόλος συγχώνευσης, όχι μόνο οι άλλες οι μικρότερες εταιρείες, αλλά και το ΕΛΚΕΔΕ καταργείται πλήρως και ο ΕΟΜΜΕΧ έχει μια περίεργη τύχη. Οι υπάλληλοι του μεταφέρονται εν μέρει στο ΕΤΕΑΝ και οι αρμοδιότητες του δεν ακολουθούν τους υπαλλήλους και φεύγουν προς τη Γενική Γραμματεία Βιομηχανίας. Δεν έχω χρόνο να διεκτραγωδήσω περισσότερο αυτήν την ιλαροτραγωδία. Θέλω να πω, όμως, ότι η θέση η δική μας είναι σαφής. Ναι, θέλουμε δραστικές συγχωνεύσεις, θέλουμε περιορισμό του δημοσίου. Γι’ αυτό το λόγο είχαμε μιλήσει από την αρχή καταθέτοντας μια ξεκάθαρη πρόταση, που διερωτώμαι γιατί δεν γίνεται δεκτή από το Υπουργείο Ανάπτυξης. Είχαμε προτείνει να υπάρχει Ενιαίος Φορέας Μικρομεσαίων, ο οποίος να ασχολείται με τα θέματα ενημέρωσης, με τα θέματα δανειοδότησης και με τις κλαδικές πολιτικές, ένας μόνο φορέας μικρομεσαίων με συγχώνευση όλων των υπολοίπων. Την ίδια αντίληψη έχουμε και για τα ζητήματα της ποιότητας, όπου πάλι η Κυβέρνηση κάνει κάποιες αποσπασματικές ρυθμίσεις. Εμείς θέλουμε έναν πάλι μόνο ενιαίο φορέα, ο οποίος θα ασχολείται με τα ζητήματα τυποποίησης, διαπίστευσης και μετρολογίας με μεταφορά αρμοδιοτήτων από τη Γενική Γραμματεία Βιομηχανίας στα θέματα εποπτείας της αγοράς και με αντίστοιχη μεταφορά πόρων για να στηριχθεί. Οι προτάσεις μας είναι πάρα πολύ απλές. Δυστυχώς, το Υπουργείο Ανάπτυξης παρότι σε κάποιο βαθμό προσπαθεί να διορθώσει προηγούμενα λάθη και σε σχέση με άλλες προηγούμενες ρυθμίσεις και Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις έχουμε μια πρόοδο, επιμένει να κινείται σε λάθος κατεύθυνση. Ακατανόητη, επίσης, κύριε Πρόεδρε, είναι για εμάς η ρύθμιση, την οποία επιμένει να κρατάει ο Υπουργός Εργασίας, στο άρθρο 27 ως προς ένα επικουρικό ταμείο, το οποίο αρνείται να δώσει τα αρχεία του. Εκεί για να τιμωρήσει τη διοίκηση του ταμείου, τελικώς τιμωρεί τους ασφαλισμένους, λέγοντας ότι οι ασφαλισμένοι αυτού του ταμείου ενόσω η διοίκηση κρατάει τη στάση που κρατάει δεν θα πάρουν συντάξεις. Λοιπόν, είναι λάθος προσέγγιση. Είναι κλασσική προσέγγιση του τύπου «πονάει δόντι, κόβει κεφάλι». Θα έπρεπε και ποινικά να τιμωρηθεί και άμεσα να τιμωρηθεί η διοίκηση του ταμείου, όχι να στερηθούν τις συντάξεις τους οι συνταξιούχοι αυτού του ταμείου. Το παρατηρήσαμε στον κύριο Υπουργό, στη διάρκεια της συζήτησης στην Επιτροπή και δεν είχαμε κάποια απάντηση. Κύριε Πρόεδρε, κλείνω συμπεραίνοντας τα εξής: Εμείς υπερψηφίζουμε για τους λόγους που εξήγησα το συγκεκριμένο νομοσχέδιο, αλλά με τη στάση μας προφανώς δεν θέλουμε σε καμιά περίπτωση ούτε να διαγραφούν, ούτε να παραγραφούν οι ευθύνες της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ της τελευταίας διετίας, ευθύνες που συνδέονται με δεκαπέντε φορολογικά νομοσχέδια και με μια συνεχή «φοροκαταιγίδα», η οποία οδήγησε την Ελλάδα στην ύφεση και την ανεργία, ευθύνες που συνδέονται με ένα απολύτως πρόχειρο και αναποτελεσματικό τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίστηκε η μείζον παρέμβαση στο ζήτημα της εφεδρείας, ρυθμίσεις που τελικά έτσι όπως εφαρμόστηκαν οδήγησαν σε μεγαλύτερα προβλήματα από αυτά τα οποία επιχείρησαν να λύσουν. Ευθύνες που εκτείνονται και στον κρίσιμο τομέα της κοινωνικής ασφάλισης, τον οποίο αφορά το συγκεκριμένο νομοσχέδιο, όπου ενώ θεωρητικά δήθεν το θέμα είχε λυθεί οριστικά και αμετάκλητα το 2010, είχαμε στη συνέχεια νέες παρεμβάσεις και έχουμε και σήμερα νέες παρεμβάσεις για να διορθωθούν τα λάθη του παρελθόντος. Κύριε Πρόεδρε, δεν ισχυριστήκαμε ότι για όλα αυτά τα κρίσιμα οικονομικά και κοινωνικά ζητήματα υπάρχουν μαγικές συνταγές, ούτε πιστεύουμε πως εμείς στο παρελθόν δεν διαπράξαμε λάθη. Θεωρούμε, όμως -και νομίζω πως το πιστεύουν πια και οι θανατικοί οπαδοί του ΠΑΣΟΚ- ότι η κατάσταση μεταξύ του 2009 και του 2011 - 2012 χειροτέρευσε και χειροτέρευσε δραματικά. Αυτήν την ώρα, όμως, το προέχον είναι η σωτηρία της πατρίδας και με αυτό το πνεύμα θα τοποθετηθούμε στις διατάξεις αυτού του νομοσχεδίου. Γι’ αυτό το υπερψηφίζουμε, αλλά προφανώς τις απόψεις μας τις διατηρούμε και ο ελληνικός λαός θα κατανείμει ευθύνες στις εκλογές που θα γίνουν μόλις η πατρίδα μας -πολύ σύντομα με βάση το χρονοδιάγραμμα που έχει ανακοινωθεί- ξεπεράσει τους κάβους που έχει μπροστά της. Ευχαριστώ πολύ. "...Η Νέα Δημοκρατία είναι κόμμα εθνικής ευθύνης. Είναι το κόμμα που ίδρυσε ο Κωνσταντίνος Καραμανλής. Και υπέρτατος νόμος για μας είναι η σωτηρία της πατρίδας. Βασικός κατευθυντήριος άξονας είναι να ξεπεραστούν οι μεγάλες οικονομικές εκκρεμότητες και να οδηγηθούμε με ασφάλεια στις εκλογές..."
Διαβάστε περισσότερα