Ιαν 19

Ολομέλεια Βουλής: Τοποθέτηση για πολυνομοσχέδιο Υπ. Οικονομικών

ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΣΤΗΝ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ ΓΙΑ ΠΟΛΥΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΥΠΟΙΚ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε. Θα ξεκινήσω την τοποθέτησή μου λέγοντας, κύριοι συνάδελφοι, πως πραγματικά ζούμε σε μια πρωτοφανή κρίση και οι ώρες που βιώνουμε και που θα ζήσουμε τις επόμενες μέρες δεν είναι καθόλου από τις συνηθισμένες. Έχουμε συνηθίσει να αναφερόμαστε σε κρίσεις και σε προβλήματα. Τώρα όμως πραγματικά ζούμε μια από τις κρισιμότερες περιόδους της μεταπολίτευσης. Αν οι διαπραγματεύσεις για το πρόγραμμα ανταλλαγής ομολόγων δεν εξελιχθούν καλά, καταλαβαίνετε ότι η χώρα θα οδηγηθεί σε μια πολύ σοβαρότερη και ενδεχομένως ανεξέλεγκτη κρίση. Αυτά οφείλουμε να τα συνειδητοποιούμε, να τα γνωρίζουμε, όταν συζητάμε δημόσια και όταν ψηφίζουμε στη Βουλή των Ελλήνων. Δε φτάσαμε τυχαία εδώ. Χωρίς καμία αμφιβολία είχαν γίνει λάθη και στο παρελθόν. Έγιναν, όμως, πολύ σοβαρά λάθη την τελευταία διετία, με αποκορύφωμα την κίνηση για το δημοψήφισμα που είχε την αντίδραση που όλοι ζήσαμε από την πλευρά των εταίρων μας και μας οδήγησε στο να απειλούμαστε να βρεθούμε και εκτός Ευρωζώνης. Μπροστά σ’ αυτές τις συνθήκες η Νέα Δημοκρατία και ο Πρόεδρός της, Αντώνης Σαμαράς, έβαλαν πάνω απ’ όλα το εθνικό συμφέρον. Έβαλαν πάνω απ’ όλα την ομαλή πορεία του τόπου και γι’ αυτό αποφάσισαν να στηρίξουν την Κυβέρνηση Παπαδήμου προκειμένου να προχωρήσει το πρόγραμμα ανταλλαγής των ομολόγων, να υπογραφεί η νέα δανειακή σύμβαση που είναι αναγκαία για τη χώρα, έτσι ώστε στη συνέχεια η Ελλάδα να οδηγηθεί με ασφάλεια στις εκλογές και οι Έλληνες πολίτες να δώσουν εντολή για ένα καινούριο ξεκίνημα της χώρας. Στο σχέδιο νόμου που συζητάμε αντανακλάται αυτή η πραγματικότητα. Αν ψάξετε τις διατάξεις του θα δείτε ότι έχουμε να κάνουμε με κάποιες απαιτήσεις της Τρόικας. Θα δείτε ότι έχουμε να κάνουμε με κάποιες πιεστικές ανάγκες για τη λειτουργία σε καθημερινή βάση της δημόσιας διοίκησης και της οικονομίας. Αλλά, προφανώς, θα δείτε ότι έχουμε να κάνουμε και με κάποιες εσφαλμένες επιλογές της τελευταίας διετίας, των οποίων οι αρνητικές επιπτώσεις επιχειρείται να απαλυνθούν. Η Νέα Δημοκρατία, που δεν είχε συμμετοχή στις εσφαλμένες αυτές επιλογές και αντίθετα προειδοποιούσε την προηγούμενη Κυβέρνηση για τα λάθη της, θα μπορούσε να πει με μια στενή κομματική οπτική «έτσι όπως τα κάνατε διαχειριστείτε τα τώρα». Δεν το λέμε όμως. Δεν το λέμε γιατί είμαστε κόμμα εθνικής ευθύνης. Είμαστε το κόμμα που ίδρυσε ο Κωνσταντίνος Καραμανλής. Και υπέρτατος νόμος για μας είναι η σωτηρία της πατρίδας. Βασικός κατευθυντήριος άξονας είναι να ξεπεραστούν οι μεγάλες οικονομικές εκκρεμότητες στις οποίες αναφέρθηκα προηγουμένως και να οδηγηθούμε με ασφάλεια στις εκλογές. Θέλουμε να ξεπεραστούν οι κάβοι της ανταλλαγής των ομολόγων και της νέας δανειακής σύμβασης, να γίνουν τα απαραίτητα οχυρωματικά έργα και ο τόπος στη συνέχεια να προχωρήσει σε μια σχετικά ομαλότερη περίοδο. Με βάση, λοιπόν, αυτό το σκεπτικό αποφασίσαμε να στηρίξουμε κατ’ αρχήν το νομοσχέδιο, να το υπερψηφίσουμε. Θα αναφερθώ στη συνέχεια ενδεικτικά σε διατάξεις με τις οποίες συμφωνούμε. Αλλά θα αναφερθώ και σε διατάξεις για τις οποίες εξακολουθούμε να έχουμε ενστάσεις. Δε θα παρουσιάσω απλά τις ενστάσεις μας αλλά και αντιπροτάσεις, προκειμένου να τις ακούσουν οι αρμόδιοι υπουργοί για να καταλήξουμε σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερες συγκλίσεις. Γίνομαι λοιπόν πολύ συγκεκριμένος. Στηρίζουμε τις διατάξεις για τις ληξιπρόθεσμες οφειλές, γιατί η κατάσταση σε σχέση με τη φοροδοτική ικανότητα πολλών κοινωνικών ομάδων έχει φτάσει στο μη περαιτέρω. Είναι ανάγκη να γίνουν κάποιες ρυθμίσεις, αλλά είναι ανάγκη από την πλευρά της Κυβέρνησης να γίνει και κάθε προσπάθεια για να λειτουργήσουν ομαλά οι εφορίες, για να υπάρχει καλύτερη απόδοση όλων των οργανισμών που σχετίζονται μ’ αυτά. Θα στηρίξουμε, για παράδειγμα, τις διατάξεις για το γενικό εμπορικό μητρώο που έρχονται από το Υπουργείο Ανάπτυξης και τις θεωρούμε αναγκαίες για ένα σύγχρονο θεσμό. Θα στηρίξουμε σε γενικές γραμμές –υπάρχουν εξαιρέσεις στις οποίες θα αναφερθώ- τις διατάξεις για τα ασφαλιστικά ταμεία. Θεωρούμε πως αυτές οι διατάξεις, που είναι σε τούτο εδώ το νομοσχέδιο, κινούνται σε θετική κατεύθυνση. Άλλωστε, συγκεντρώνουν την αποδοχή πολλών κοινωνικών φορέων. Φυσικά, θα στηρίξουμε τη ρύθμιση για τις οδικές μεταφορές, για την απελευθέρωση των οδικών εμπορευματικών μεταφορών. Η Νέα Δημοκρατία ήταν από την αρχή υπέρ της απελευθέρωσης των οδικών μεταφορών. Αυτή την ώρα γίνονται, με τη συναίνεση των τριών κομμάτων που στηρίζουν την Κυβέρνηση Παπαδήμου και με πρωτοβουλία, πρέπει να πω, της Νέας Δημοκρατίας, κάποιες διορθώσεις οι οποίες κινούνται σε σωστή κατεύθυνση. Γίνεται απελευθέρωση των οδικών εμπορευματικών μεταφορών με κανόνες. Γι’ αυτό η Νέα Δημοκρατία στηρίζει τη συγκεκριμένη διάταξη. Στηρίζουμε, επίσης, και ρυθμίσεις που στοχεύουν να καλύψουν προβλήματα της τελευταίας διετίας. Παράδειγμα, η ρύθμιση για την Αρχή των Δημοσίων Συμβάσεων. Είχαμε ψηφίσει τη διάταξη αυτή το περασμένο καλοκαίρι. Δυστυχώς, όμως, το Υπουργείο Ανάπτυξης δεν κατόρθωσε, στους μήνες που πέρασαν, να προετοιμαστεί, έτσι ώστε η Αρχή να ξεκινήσει να λειτουργεί από το ξεκίνημα της χρονιάς αυτής. Δεν μπορούμε παρά να υπερψηφίσουμε τη διάταξη αυτή, τονίζοντας, όμως, κύριε Υπουργέ, πως υπάρχουν ευθύνες γι’ αυτή την καθυστέρηση. Μακάρι, βέβαια, να ήταν μόνο αυτές οι ευθύνες. Μακάρι, να ήταν το μόνο λάθος της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ τέτοιου είδους καθυστερήσεις. Η κατάσταση δεν θα είχε φτάσει εδώ που έφτασε. Δεν μπορούμε, όμως, παρά να σημειώσουμε και αυτή την καθυστέρηση. Με την ίδια λογική στηρίζουμε και τις εξαιρέσεις που εισάγονται από το μέτρο για την εφεδρεία, σημειώνοντας, όμως, πως εμείς είχαμε άλλη λογική στη συγκεκριμένη ρύθμιση από την αρχή, την οποία είχαμε επισημάνει, σημειώνοντας, όμως, επίσης, ότι ο ίδιος αρμόδιος Υπουργός πριν από μία εβδομάδα βγήκε δημόσια και κατέκρινε το μέτρο που ο ίδιος εισηγήθηκε και προώθησε στο Υπουργικό Συμβούλιο, το μέτρο της εφεδρείας. Αυτές οι δηλώσεις δείχνουν ότι δεν υπήρχε πυξίδα, δεν υπήρχε καμία απολύτως κατεύθυνση. Έρχομαι τώρα, στο χρόνο που απομένει, στις ενστάσεις και στις παρατηρήσεις που έχουμε για επιμέρους διατάξεις του νομοσχεδίου. Πρώτα απ’ όλα, έχουμε ένσταση για τη διάταξη που αφορά στις ενδοομιλικές συναλλαγές, στις χρεοπιστώσεις, δηλαδή, που γίνονται μεταξύ μεγάλων εταιρειών –πολυεθνικών ή μη- εταιρειών που έχουν θυγατρικές εταιρείες, έτσι ώστε με κάποιους επιδέξιους τρόπους να καταβάλουν λιγότερους φόρους και να κάνουν φοροδιαφυγή. Η διάταξη που φέρνει η Κυβέρνηση έχει να κάνει με τη μείωση των προστίμων σε περίπτωση καθυστέρησης υποβολής των φακέλων. Δεν νομίζουμε ότι αυτό είναι το επείγον και το πρωτεύον. Το επείγον και το πρωτεύον είναι ο θεσμός να λειτουργήσει. Υπάρχουν δύο νόμοι. Μπορεί να έπρεπε να υπάρχει ένας, αλλά υπάρχουν δύο νόμοι. Ένας του 2008, του Υπουργείου Ανάπτυξης κι ένας του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας, του 2009. Μέχρι σήμερα, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, μετά από τρία χρόνια ισχύος αυτών των νόμων, έχει ελεγχθεί πλήρως ένας φάκελος, διότι οι έλεγχοι γίνονται από δύο Υπουργεία, τα δύο Υπουργεία δεν είναι συντονισμένα και το Υπουργείο Ανάπτυξης έχει έναν υπάλληλο, καλό υπάλληλο –τυχαίνει γι’ αυτό τον άνθρωπο να έχω ακούσει από πολλές πλευρές θετικές γνώμες- που προφανώς, όμως, δεν φτάνει. Άρα, ενώ από τη μία πλευρά ζητούμε από τους πολίτες να υποστούν θυσίες σε σχέση με τους φόρους, την ίδια στιγμή στο μέτωπο αυτό, που έχουμε να κάνουμε ξεκάθαρα με φοροδιαφυγή, το κράτος δεν έχει κάνει αυτά τα οποία θα έπρεπε να κάνει. Επίσης, δεν έχει κάνει και τίποτα στο ζήτημα του λαθρεμπορίου καυσίμων και των ρυθμίσεων -που έτυχε, μάλιστα, εγώ να τις έχω εισαγάγει όταν ήμουν Υπουργός Ανάπτυξης- για τον έλεγχο τον ηλεκτρονικό σε όλο το κύκλωμα της διακίνησης και της εμπορίας καυσίμων, που κι εκεί υπάρχει μεγάλη φοροδιαφυγή. Πρέπει, λοιπόν, επειγόντως να στρέψετε την προσοχή σας προς τα εκεί, διότι στο τέλος μπορεί να υπάρξει κοινωνική έκρηξη. Δεν μπορεί συνέχεια να ζητούμε από τους μισθωτούς και τους συνταξιούχους να σηκώνουν βάρη όταν, από την άλλη πλευρά, έχουμε το σκάνδαλο των ενδοομιλικών συναλλαγών, έχουμε το σκάνδαλο του λαθρεμπορίου με το πετρέλαιο. Σε αυτό θέλουμε να είμαστε ξεκάθαροι. Η δεύτερη ένσταση έχει να κάνει με τις αποσπασματικές φορολογικές ρυθμίσεις, που έρχονται στο άρθρο 4, σε σχέση με τα λεγόμενα αντικειμενικά κριτήρια φορολόγησης. Ο Πρόεδρός μας έχει μιλήσει γι’ αυτό κι έχει υποστηρίξει την ιδέα, λέγοντας, μάλιστα, ότι μπορούν οι πολίτες που υπάγονται σε αυτές τις ρυθμίσεις, να διαλέγουν ανάμεσα σε αυτή την προσέγγιση και στην κλασική φορολογική μέθοδο. Εδώ τι κάνει η Κυβέρνηση; Ενώ επίκειται η κατάθεση φορολογικού νομοσχεδίου, στο οποίο έχουμε πει ότι θα συμβάλλουμε δημιουργικά συμμετέχοντας στο διάλογο αυτό, με συγκεκριμένες προτάσεις και θέσεις, έρχεται και φέρνει μία αποσπασματική ρύθμιση. Εμείς θεωρούμε πως το ζήτημα πρέπει να ρυθμιστεί και, μάλιστα, το ταχύτερο και πριν από τις εκλογές -προφανώς στο χρόνο που απομένει- με διακομματική συναίνεση. Είμαστε στη διάθεσή σας να το συζητήσουμε. Θεωρούμε, όμως, πως ακόμα μια αποσπασματική ρύθμιση δεν οδηγεί πουθενά κι έχει τον κίνδυνο να τροποποιηθεί ξανά σε μερικές ημέρες. Ζητήσαμε να μας εξηγηθεί για ποιο λόγο έρχεται αυτή η ρύθμιση επειγόντως. Ούτε αυτή την εξήγηση δεν πήραμε. Επομένως, επαναλαμβάνοντας ότι υποστηρίζουμε την ιδέα και είμαστε έτοιμοι να συμβάλουμε στη διαμόρφωση των αναγκαίων ρυθμίσεων και πριν από τις εκλογές, θέλουμε να καταλάβουμε για ποιο λόγο το Υπουργείο Οικονομικών επιμένει προς αυτή την κατεύθυνση. Και νομίζω πως είμαστε πολύ συγκεκριμένοι. Η τρίτη παρατήρηση έχει να κάνει με τις ρυθμίσεις του άρθρου 7 λόγω της εμπλοκής χρηματιστηριακών εταιρειών στις αποκρατικοποιήσεις. Κι εδώ ζητήσαμε εξηγήσεις. Τις ζήτησα δύο φορές. Μέχρι στιγμής δεν έχει υπάρξει κάποια εξήγηση. Ελπίζω μέχρι το τέλος αυτής της συζήτησης να δοθούν εξηγήσεις, γιατί διαφορετικά θα καταψηφίσουμε το άρθρο. Εδώ προβλέπεται ότι σε περιπτώσεις αποκρατικοποιήσεων εμπλέκονται χρηματιστηριακές εταιρείες. Είπα και στη συζήτηση στην Επιτροπή ότι θα μπορούσα να καταλάβω τη διάταξη αυτή αν επρόκειτο για μία συμμετοχή του κράτους σε μία εταιρεία της τάξεως του 0,5%, 1%, 2%, όπου πρέπει να διευκολυνθεί η διαδικασία. Ας πάρουμε, όμως, την περίπτωση της ΔΕΗ, όπου το ΠΑΣΟΚ είχε πει ότι θα ήθελε –για εμάς ήταν λάθος αυτή η προσέγγιση, αλλά είναι άλλη ιστορία- να πουλήσει μέσω Χρηματιστηρίου το 17%. Θα ξεχάσετε την κλασική διαδικασία της αποκρατικοποίησης, που δεν έχει αμφισβητηθεί μέχρι στιγμής –ξέρουμε ότι υπάρχουν σύμβουλοι αποκρατικοποίησης, νομικά γραφεία, μεγάλες διεθνείς εταιρείες, διαδικασίες μέσω της Επιτροπής Αποκρατικοποιήσεων διαφανείς, στηριγμένες σε νόμους- και θα πάτε σε μία χρηματιστηριακή εταιρεία; Το είπα, το ξαναείπα. Δεν νομίζω ότι κανένας από εσάς άκουσε καμία εξήγηση από το Υπουργείο Οικονομικών. Ε, κάποιος οφείλει να μας εξηγήσει γιατί έρχεται αυτή η ρύθμιση. Πιθανόν να υπάρχει κάποια απάντηση την οποία δεν μπορούμε να φανταστούμε. Δικαιούμαστε, όμως, να έχουμε αυτή την απάντηση. Η επόμενη παρατήρηση αφορά στις ρυθμίσεις που γίνονται για τις δικηγορικές εταιρείες και την τελευταία ρύθμιση που έφερε προχθές ο Υπουργός Οικονομικών σε σχέση με το νόμο για την απελευθέρωση των επαγγελμάτων. Εμείς από θέση αρχής και ιδεολογικά είμαστε υπέρ της απελευθέρωσης των επαγγελμάτων. Άλλωστε, στηρίζουμε τη ρύθμιση, την πολύ συγκεκριμένη, στην οποία συμβάλλαμε, για τις οδικές μεταφορές. Θέλουμε, όμως, εδώ να υπάρχει διάλογος, να υπάρχει εξήγηση, να υπάρχει κατανόηση των ρυθμίσεων. Διότι τα αρμόδια Υπουργεία φέρνουν τη μία ρύθμιση μετά την άλλη, τροποποιούν τις προηγούμενες ρυθμίσεις τους, δημιουργούνται συγχύσεις, υπάρχουν αντιδράσεις από επαγγελματικές ομάδες, στη συνέχεια μας λέγεται ότι υπάρχει πίεση από την τρόικα. Είναι καλό, λοιπόν, τόσο ο κ. Βενιζέλος, όσο και ο κ. Παπαϊωάννου, να εξηγήσουν στο Σώμα τους λόγους για τους οποίους εισάγονται αυτές οι ρυθμίσεις, προκειμένου να υπάρχει πληρέστερη εικόνα και των ενδιαφερόμενων κοινωνικών ομάδων, αλλά και των συναδέλφων. Επίσης, θέλω να σταθώ στο ζήτημα των συγχωνεύσεων φορέων του Υπουργείου Ανάπτυξης για να πω ότι εδώ πραγματικά είναι το αποκορύφωμα της σύγχυσης. Αν δουν οι συνάδελφοι της πλειοψηφίας τις ρυθμίσεις που είχαν ψηφίσει σε σχέση με τους μικρομεσαίους θα δουν ότι πέρσι είχαν ψηφίσει μια διάταξη με βάση την οποία στο ΕΛΚΕΔΕ, που είναι θυγατρική του ΕΟΜΜΕΧ, συγχωνεύονταν πέντε - έξι άλλες μικρότερες εταιρείες, το Κέντρο για τη Γούνα, για την Αργιλομάζα, για την Αργυροχρυσοχοΐα, κλπ. Αφού η Κυβέρνηση τότε πανηγύρισε για αυτές τις ρυθμίσεις τώρα έρχεται άλλη ρύθμιση με βάση την οποία καταργείται και ο ίδιος ο πόλος συγχώνευσης, όχι μόνο οι άλλες οι μικρότερες εταιρείες, αλλά και το ΕΛΚΕΔΕ καταργείται πλήρως και ο ΕΟΜΜΕΧ έχει μια περίεργη τύχη. Οι υπάλληλοι του μεταφέρονται εν μέρει στο ΕΤΕΑΝ και οι αρμοδιότητες του δεν ακολουθούν τους υπαλλήλους και φεύγουν προς τη Γενική Γραμματεία Βιομηχανίας. Δεν έχω χρόνο να διεκτραγωδήσω περισσότερο αυτήν την ιλαροτραγωδία. Θέλω να πω, όμως, ότι η θέση η δική μας είναι σαφής. Ναι, θέλουμε δραστικές συγχωνεύσεις, θέλουμε περιορισμό του δημοσίου. Γι’ αυτό το λόγο είχαμε μιλήσει από την αρχή καταθέτοντας μια ξεκάθαρη πρόταση, που διερωτώμαι γιατί δεν γίνεται δεκτή από το Υπουργείο Ανάπτυξης. Είχαμε προτείνει να υπάρχει Ενιαίος Φορέας Μικρομεσαίων, ο οποίος να ασχολείται με τα θέματα ενημέρωσης, με τα θέματα δανειοδότησης και με τις κλαδικές πολιτικές, ένας μόνο φορέας μικρομεσαίων με συγχώνευση όλων των υπολοίπων. Την ίδια αντίληψη έχουμε και για τα ζητήματα της ποιότητας, όπου πάλι η Κυβέρνηση κάνει κάποιες αποσπασματικές ρυθμίσεις. Εμείς θέλουμε έναν πάλι μόνο ενιαίο φορέα, ο οποίος θα ασχολείται με τα ζητήματα τυποποίησης, διαπίστευσης και μετρολογίας με μεταφορά αρμοδιοτήτων από τη Γενική Γραμματεία Βιομηχανίας στα θέματα εποπτείας της αγοράς και με αντίστοιχη μεταφορά πόρων για να στηριχθεί. Οι προτάσεις μας είναι πάρα πολύ απλές. Δυστυχώς, το Υπουργείο Ανάπτυξης παρότι σε κάποιο βαθμό προσπαθεί να διορθώσει προηγούμενα λάθη και σε σχέση με άλλες προηγούμενες ρυθμίσεις και Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις έχουμε μια πρόοδο, επιμένει να κινείται σε λάθος κατεύθυνση. Ακατανόητη, επίσης, κύριε Πρόεδρε, είναι για εμάς η ρύθμιση, την οποία επιμένει να κρατάει ο Υπουργός Εργασίας, στο άρθρο 27 ως προς ένα επικουρικό ταμείο, το οποίο αρνείται να δώσει τα αρχεία του. Εκεί για να τιμωρήσει τη διοίκηση του ταμείου, τελικώς τιμωρεί τους ασφαλισμένους, λέγοντας ότι οι ασφαλισμένοι αυτού του ταμείου ενόσω η διοίκηση κρατάει τη στάση που κρατάει δεν θα πάρουν συντάξεις. Λοιπόν, είναι λάθος προσέγγιση. Είναι κλασσική προσέγγιση του τύπου «πονάει δόντι, κόβει κεφάλι». Θα έπρεπε και ποινικά να τιμωρηθεί και άμεσα να τιμωρηθεί η διοίκηση του ταμείου, όχι να στερηθούν τις συντάξεις τους οι συνταξιούχοι αυτού του ταμείου. Το παρατηρήσαμε στον κύριο Υπουργό, στη διάρκεια της συζήτησης στην Επιτροπή και δεν είχαμε κάποια απάντηση. Κύριε Πρόεδρε, κλείνω συμπεραίνοντας τα εξής: Εμείς υπερψηφίζουμε για τους λόγους που εξήγησα το συγκεκριμένο νομοσχέδιο, αλλά με τη στάση μας προφανώς δεν θέλουμε σε καμιά περίπτωση ούτε να διαγραφούν, ούτε να παραγραφούν οι ευθύνες της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ της τελευταίας διετίας, ευθύνες που συνδέονται με δεκαπέντε φορολογικά νομοσχέδια και με μια συνεχή «φοροκαταιγίδα», η οποία οδήγησε την Ελλάδα στην ύφεση και την ανεργία, ευθύνες που συνδέονται με ένα απολύτως πρόχειρο και αναποτελεσματικό τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίστηκε η μείζον παρέμβαση στο ζήτημα της εφεδρείας, ρυθμίσεις που τελικά έτσι όπως εφαρμόστηκαν οδήγησαν σε μεγαλύτερα προβλήματα από αυτά τα οποία επιχείρησαν να λύσουν. Ευθύνες που εκτείνονται και στον κρίσιμο τομέα της κοινωνικής ασφάλισης, τον οποίο αφορά το συγκεκριμένο νομοσχέδιο, όπου ενώ θεωρητικά δήθεν το θέμα είχε λυθεί οριστικά και αμετάκλητα το 2010, είχαμε στη συνέχεια νέες παρεμβάσεις και έχουμε και σήμερα νέες παρεμβάσεις για να διορθωθούν τα λάθη του παρελθόντος. Κύριε Πρόεδρε, δεν ισχυριστήκαμε ότι για όλα αυτά τα κρίσιμα οικονομικά και κοινωνικά ζητήματα υπάρχουν μαγικές συνταγές, ούτε πιστεύουμε πως εμείς στο παρελθόν δεν διαπράξαμε λάθη. Θεωρούμε, όμως -και νομίζω πως το πιστεύουν πια και οι θανατικοί οπαδοί του ΠΑΣΟΚ- ότι η κατάσταση μεταξύ του 2009 και του 2011 - 2012 χειροτέρευσε και χειροτέρευσε δραματικά. Αυτήν την ώρα, όμως, το προέχον είναι η σωτηρία της πατρίδας και με αυτό το πνεύμα θα τοποθετηθούμε στις διατάξεις αυτού του νομοσχεδίου. Γι’ αυτό το υπερψηφίζουμε, αλλά προφανώς τις απόψεις μας τις διατηρούμε και ο ελληνικός λαός θα κατανείμει ευθύνες στις εκλογές που θα γίνουν μόλις η πατρίδα μας -πολύ σύντομα με βάση το χρονοδιάγραμμα που έχει ανακοινωθεί- ξεπεράσει τους κάβους που έχει μπροστά της. Ευχαριστώ πολύ. "...Η Νέα Δημοκρατία είναι κόμμα εθνικής ευθύνης. Είναι το κόμμα που ίδρυσε ο Κωνσταντίνος Καραμανλής. Και υπέρτατος νόμος για μας είναι η σωτηρία της πατρίδας. Βασικός κατευθυντήριος άξονας είναι να ξεπεραστούν οι μεγάλες οικονομικές εκκρεμότητες και να οδηγηθούμε με ασφάλεια στις εκλογές..."
Διαβάστε περισσότερα
Δεκ 5

Ομιλία επί του κρατικού προϋπολογισμού 2012

Συζήτηση επί του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Οικονομικών «Κύρωση του κρατικού προϋπολογισμού και των προϋπολογισμών ορισμένων ειδικών ταμείων και υπηρεσιών οικονομικού έτους 2012». 4 Δεκεμβρίου 2011 ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: Κύριε Πρόεδρε, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, υπερψηφίζουμε τον Προϋπολογισμό γιατί την κρίσιμη αυτή ώρα θέλουμε να στείλουμε ένα μήνυμα στην Ελλάδα, στις Βρυξέλλες στις διεθνείς αγορές ότι όλοι οι Έλληνες ενωμένοι παλεύουμε για να αποφύγουμε τα χειρότερα. Για να σταθεί η Ελλάδα, όρθια για να εξασφαλίσει η πατρίδα μας την παραμονή της στην Ευρωζώνη, η Νέα Δημοκρατία την κρίσιμη αυτή ώρα βάζει πλάτη για να στηρίξει την εθνική προσπάθεια προτάσσοντας, όπως είναι φυσικό, το συμφέρον της Ελλάδας. Φυσικά κρατάμε στο ακέραιο την κριτική που έχουμε ασκήσει μέχρι τώρα και έχει επαληθευθεί. Κρατάμε επίσης και την αυτονόητη επιφύλαξη να κάνουμε όλες τις αναγκαίες διορθώσεις στον Προϋπολογισμό μετά τις εκλογές. Διορθώσεις που θα υπαγορευθούν από τις εξελίξεις αλλά και από την ίδια την εντολή του ελληνικού λαού. Η συζήτηση για τον Προϋπολογισμό γίνεται μέσα στο φόντο των ευρύτερων εξελίξεων στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Έχουμε ευρωπαϊκό συμβούλιο αυτή την εβδομάδα για να συζητηθεί ακόμα μια φορά ποιους χειρισμούς θα κάνει η Ευρώπη για τα μείζον θέμα της κρίσεως που απειλεί το ευρώ. Η εντύπωσή μου είναι ότι θα γίνουν κάποια βήματα μπροστά αλλά δε θα έχουμε, δυστυχώς, οριστική κατάληξη και πάλι. Εύχομαι από την καρδιά μου η καθυστέρηση αυτή να μην αποβεί μοιραία για την Ευρωζώνη και για το ευρώ. Ανεξάρτητα πάντως από τους όποιους χειρισμούς θα γίνουν στο επίπεδο των Βρυξελλών η κατάσταση στην Ελλάδα χειροτερεύει συνεχώς. Αν ήμασταν κάποια μέτρα κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας το 2009, τώρα είμαστε πάρα πολλά μέτρα. Δε νομίζω ότι χρειάζεται η δική μου προσωπική μαρτυρία. Τα επιβεβαίωσε σήμερα με τον πιο εναργή τρόπο ο Υπουργός Ανάπτυξης. Αν δείτε το έλλειμμα, θα δείτε ότι το έλλειμμα του 2011 παρά τον ορυμαγδό των μέτρων είναι περίπου στα ίδια επίπεδα με το έλλειμμα του 2010. Η ύφεση συνεχίζεται για πέμπτη συνεχή χρονιά. Η απορρόφηση του ΕΣΠΑ είναι εξαιρετικά προβληματική. Η Ελλάδα μέχρι τα τέλη Σεπτεμβρίου ήταν στην 20η θέση στους 27 της Ευρωπαϊκή Ένωσης. Η ανεργία σπάει το ένα ρεκόρ μετά το άλλο και έχει φτάσει στο 18%. Έχουμε φύγει από το γκρίζο και έχουμε περάσει στο μαύρο. Η πατρίδα μας πραγματικά είναι πρωταθλήτρια όλων των αρνητικών ρεκόρ. Παραλείψεις και καθυστερήσεις του παρελθόντος, κυρίως όμως πολύ σοβαρά λάθη της τελευταίας διετίας, συνέβαλλαν στο να βρεθεί η χώρα μας σε μια πολύ δυσχερή θέση. Ξεπεράσαμε τον κάβο της 6ης δόσης αλλά μην εξαπατώμεθα. Δεν σημαίνει ότι μπροστά μας υπάρχει ένα ευχάριστο τοπίο. Πρώτα απ’ όλα έχουμε την ολοκλήρωση του κουρέματος των ομολόγων, του PSI. Δεν είναι αυτονόητο ότι όλα θα εξελιχθούν ομαλά με τον αυτόματο πιλότο. Επίσης έχουμε ένα δεύτερο πρόβλημα. Το πρόβλημα της ρευστότητας. Τώρα πια είμαστε σε μια φάση που δεν επηρεάζουν μόνο οι τράπεζες αρνητικά τις επιχειρήσεις, αλλά και οι επιχειρήσεις τις τράπεζες λόγω του προβλήματος επιβίωσης  που έχουν οι ίδιες. Επομένως, μπορεί να υπάρξει στον ορίζοντα, αν δεν γίνουν έστω και την τελευταία στιγμή κάποιες κατάλληλες κινήσεις, ένα οξύ πιστωτικό πρόβλημα. Εκτός απ’ αυτά έχουμε και ένα πολύ μεγάλο ζήτημα εμπιστοσύνης. Το κράτος δεν αξιοποιεί τα χρήματα που έχει στη διάθεσή του από το ΕΣΠΑ για να κινηθεί η αγορά και από την άλλη μεριά οι ιδιώτες επενδυτές ακούν Ελλάδα και στρέφονται αλλού. Είναι ενδεικτικό αυτό που συνέβη με τον επενδυτικό  νόμο όπου το συνολικό ενδιαφέρον που εκδηλώθηκε είναι 12 φορές παρακάτω από τις συνολικά διαθέσιμες πιστώσεις. Επομένως, η Ελλάδα βρίσκεται μπροστά σε μεγάλους κινδύνους. Το πρώτο εμπόδιο που πρέπει να υπερπηδηθεί είναι το θέμα του κουρέματος των ομολόγων, του PSI. Και πρέπει να αντιμετωπιστεί αυτό το ζήτημα από τούτην εδώ την Κυβέρνηση. Αλλά τα άλλα δυο ζητήματα θα είναι μια βαριά κληρονομιά στην επόμενη. Επειδή λοιπόν, η Ελλάδα βρίσκεται στο χείλος της αβύσσου δεν μπορούμε να προχωρήσουμε χωρίς σχέδιο. Δεν μπορούμε να προχωρήσουμε μπροστά αν δεν υπάρξουν ορισμένες βασικές προϋποθέσεις. Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, κατά την άποψή μου η πρώτη βασική προϋπόθεση είναι η αλήθεια. Ο Αντώνης Σαμαράς σωστά είπε στην Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης ότι λεφτά δεν υπάρχουν, όπως δεν υπήρχαν και το 2009. Η δεύτερη προϋπόθεση είναι η συνεννόηση. Η σωτηρία της Ελλάδας είναι εθνική υπόθεση. Και την επομένη μέρα των εκλογών είμαι βέβαιος ότι η νέα Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, που πιστεύω ότι θα προκύψει από τις κάλπες, θα συνεργαστεί και με την αντιπολίτευση και με τις κοινωνικές δυνάμεις για να βγει το ταχύτερο η Ελλάδα από τη βαθιά αυτή κρίση. Αυτό κάναμε και ως αντιπολίτευση. Προτάξαμε τη συνεννόηση στο σωστό. Και η στήριξη στην Κυβέρνηση Παπαδήμου νομίζω είναι χαρακτηριστικό δείγμα αυτής της φιλοσοφίας. Τρίτη προϋπόθεση είναι η αποτελεσματικότητα. Χρειάζεται μια κινητοποίηση όλων των εθνικών δυνάμεων. Χρειάζεται να κινητοποιήσουμε στελέχη από την αγορά, ικανούς στης διοίκηση managers, έτσι ώστε να προλάβουμε το χρόνο που τρέχει εναντίον μας. Δεν υπάρχουν άλλα περιθώρια. Πρέπει η θεωρία να γίνει πράξη. Τέταρτη προϋπόθεση είναι η κοινωνική δικαιοσύνη. Δεν πρέπει να διαρραγεί η κοινωνική συνοχή. Το πρώτο και βασικό ζήτημα που πρέπει να αντιμετωπίσουμε με απτά αποτελέσματα είναι η φοροδιαφυγή. Έχει καταντήσει η πάταξή της ένα πικρό ανέκδοτο που πλήττει ακόμα περισσότερο την αξιοπιστία του πολιτικού συστήματος. Τελευταία, αλλά όχι λιγότερο σημαντική, προϋπόθεση είναι ένα άλλο μείγμα πολιτικής. Φαντάζομαι πως όλοι πια –και οι συνάδελφοι του ΠΑΣΟΚ- συμφωνούν σε αυτή μας τη θέση. Δεν μπορούμε να συνεχίσουμε στον ίδιο λάθος δρόμο. Δεν είναι δυνατόν η μέχρι τώρα ακολουθούμενη πολιτική να είναι μονόδρομος. Χρειάζεται μια καινούργια πολιτική, που αφού λειτουργήσει πυροσβεστικά την κρίσιμη αυτή ώρα και αποκαταστήσει στοιχειωδώς την εμπιστοσύνη των αγορών, θα δουλέψει στη συνέχεια προς την κατεύθυνση μιας αναπτυξιακής επανάστασης που τη χρειαζόμαστε. Διότι η ύφεση δημιουργεί κι άλλη ύφεση, η ανεργία προσθέτει κι άλλη ανεργία. Για να έχει, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, η Ελλάδα μέλλον, πρέπει η κρίση να αντιμετωπιστεί όχι ως συμφορά, αλλά ως εθνική πρόκληση. Χρειάζεται να εκπλήξουμε θετικά, να κάνουμε παραπάνω πράγματα από αυτά που οι άλλοι περιμένουν από εμάς. Η πολιτική, έστω και την ύστατη ώρα, πρέπει να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων. Το Κράτος να δουλέψει συστηματικά και με αξιοκρατία, αξιοποιώντας όλα τα διαθέσιμα αναπτυξιακά εργαλεία. Η Ελλάδα πρέπει να γίνει επιτέλους μία χώρα φιλική στην επιχειρηματικότητα. Οι κρατικιστικές αγκυλώσεις και οι ιδεολογικές προκαταλήψεις του παρελθόντος πρέπει να σπάσουν. Μόνο ένας δρόμος υπάρχει μπροστά μας, μόνο ένας δρόμος οδηγεί στην επιτυχία. Και αυτός είναι ο δρόμος της Ευρώπης και της κοινής λογικής. Ξεφύγαμε από αυτό το δρόμο τα τελευταία χρόνια και το πληρώσαμε πανάκριβα. Είναι καιρός να ξαναβρούμε τον προορισμό μας. Είναι καιρός να ξαναβρούμε την περπατησιά μας. Σας ευχαριστώ πολύ.

"Μόνο ένας δρόμος υπάρχει μπροστά μας, μόνο ένας δρόμος οδηγεί στην επιτυχία. Και αυτός είναι ο δρόμος της Ευρώπης και της κοινής λογικής. Ξεφύγαμε από αυτό το δρόμο τα τελευταία χρόνια και το πληρώσαμε πανάκριβα. Είναι καιρός να ξαναβρούμε τον προορισμό μας. Είναι καιρός να ξαναβρούμε την περπατησιά μας."
Διαβάστε περισσότερα
Σεπ 24

Βουλή: Ομιλία για τις ιδιωτικές & δημόσιες επενδύσεις




"Είναι φανερό ότι χρειάζεται μια άλλη πολιτική, ένα φορολογικό σύστημα με χαμηλότερους φορολογικούς συντελεστές, ένα σταθερό φορολογικό σύστημα, fast track στη δικαιοσύνη, πλέγμα μέτρων για τη διαφάνεια, αλλά κυρίως χρειάζεται ανάκτηση της εμπιστοσύνης των επενδυτών. Όμως, εσείς δεν έχετε ούτε την εμπιστοσύνη των Βουλευτών του ΠΑΣΟΚ! Πώς να ανακτήσετε την εμπιστοσύνη των επενδυτών;" "Είναι φανερό ότι χρειάζεται μια άλλη πολιτική, ένα φορολογικό σύστημα με χαμηλότερους φορολογικούς συντελεστές, ένα σταθερό φορολογικό σύστημα, fast track στη δικαιοσύνη, πλέγμα μέτρων για τη διαφάνεια, αλλά κυρίως χρειάζεται ανάκτηση της εμπιστοσύνης των επενδυτών. Όμως, εσείς δεν έχετε ούτε την εμπιστοσύνη των Βουλευτών του ΠΑΣΟΚ! Πώς να ανακτήσετε την εμπιστοσύνη των επενδυτών;" Ομιλία του Κωστή Χατζηδάκη κατά τη συζήτηση επίκαιρης επερώτησης βουλευτών της Νέας Δημοκρατίας σχετικά με τις ιδιωτικές και δημόσιες επενδύσειςΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, είναι φανερό πως αυτό που χρειάζεται περισσότερο παρά ποτέ η ελληνική οικονομία, η Ελλάδα, οι Έλληνες πολίτες είναι επενδύσεις για να τονωθεί η ανάπτυξη και να δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας. Είναι εξίσου φανερό όμως ότι το πιο βασικό πρόβλημα στην κυβερνητική πολιτική είναι ακριβώς το γεγονός ότι δεν υπάρχει αναπτυξιακή διάσταση. Το πρόβλημα αυτό επιδεινώνεται μέρα με την ημέρα.Κύριε Υπουργέ, σήμερα σας εγκαλούμε διότι σκοτώσατε την εμπιστοσύνη των επενδυτών, Ελλήνων και ξένων. Οδηγήσατε σε επενδυτική άπνοια και αποδεικνύετε καθημερινά ότι ΠΑΣΟΚ και επενδύσεις είναι δύο ασύμβατες έννοιες.Πριν φτάσω στα προβλήματα που διαπιστώνουμε στη δράση του δικού σας Υπουργείου, θα σταθώ σε κάποια γενικότερα ζητήματα που σχετίζονται με την οικονομική πολιτική της Κυβέρνησης, γιατί φυσικά δεν είναι μόνο το Υπουργείο σας υπεύθυνο για το γεγονός ότι έχουμε σήμερα μπροστά μας αυτή τη δραματική κατάσταση και για το ότι με κομμένη την ανάσα και οι Έλληνες πολίτες, αλλά και ολόκληρη η Ευρώπη, παρακολουθούν τις εξελίξεις στην πατρίδα μας.Η πρώτη παρατήρηση που θέλω να κάνω είναι ότι ένα σοβαρό πράγματι δομικό πρόβλημα, που υπήρχε στην ελληνική οικονομία, το μετατρέψατε με τις παραλείψεις σας και τα λάθη σας σε μια τεράστια κρίση, σε μια άνευ προηγουμένου κρίση.Μην ισχυριστείτε ότι παραλάβατε μια εξαιρετικά δύσκολη κατάσταση. Κανένας δεν λέει το αντίθετο. Εξαιρετικά δύσκολη κατάσταση όμως υπήρχε και στην Πορτογαλία και στην Ιρλανδία. Η Πορτογαλία έχει θετικές αξιολογήσεις από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για το δικό της πρόγραμμα, η δε Ιρλανδία έχει πλέον ρυθμούς ανάπτυξης 1,6%, με βάση χθεσινά στοιχεία.Δεύτερον, το ότι φτάσατε εδώ δεν είναι άσχετο με το ότι πριν από τις εκλογές δεν αναγνωρίζατε καν πως υπάρχει κρίση. Δεν είναι άσχετο με το γεγονός ότι μετά τις εκλογές δεν αντιδράσατε καθόλου, παρά τις εκκλήσεις της Νέας Δημοκρατίας και του Πρόεδρου της να «ξεκολλήσετε» και να πάρετε μέτρα. Δεν εφαρμόσατε καν ούτε αυτά που συμφωνήσατε με την τρόικα σε σχέση με τη φοροδιαφυγή, τις δαπάνες, τις διαρθρωτικές αλλαγές.Τρίτον, αποφασίσατε, κύριε Υπουργέ, με μια άφρονα πολιτική να αυξήσετε τη φορολογική επιβάρυνση και για τους πολίτες, αλλά και για τις επιχειρήσεις, με αποτέλεσμα να υπάρξει κύμα φυγής επιχειρήσεων και βεβαίως λουκέτα στην αγορά.Τέταρτον, δίνατε διαβεβαιώσεις για το Σύμφωνο Ρευστότητας με τις τράπεζες, που φυσικά δεν τηρήθηκαν. Δεν υπάρχει ούτε ένας επιχειρηματίας σήμερα -μικρός, μεσαίος ή μεγάλος- που να μην το ξέρει.Πέμπτον, έχετε μια πολιτική οικονομικού ανεμόμυλου που έχει φοβίσει τους επενδυτές και έχει ζαλίσει και εσάς τους ίδιους. Για να μην λέτε ότι υπερβάλλω, θα σας περιγράψω πολύ σύντομα το χρονικό των τελευταίων ημερών. Έχω καταγράψει τις ημερομηνίες.Παρασκευή 2/9: η τρόικα διακόπτει τις συνομιλίες με τον κ. Βενιζέλο. Ο κ. Βενιζέλος λέει ότι από εδώ και πέρα θα γίνει πολιτική διαπραγμάτευση.Τρίτη 6/9, τρεις-τέσσερις ημέρες μετά: ο κ. Βενιζέλος ανακοινώνει έκτακτα μέτρα από τηλεοράσεως. Αυτά ήταν τα αποτελέσματα των χειρισμών της Κυβερνήσεως.Κυριακή 11/9, ενώ θεωρούμε ότι έχουμε τελειώσει με τα έκτακτα μέτρα, ανακοινώνεται νέα, έκτακτη φορολογική επιβάρυνση στα ακίνητα. Και ενώ νομίζουμε ότι έχουμε τελειώσει με τη φορολογική επιβάρυνση στα ακίνητα, την Τρίτη 13/9 διαπιστώνουμε ότι η φορολογική επιβάρυνση αυξάνεται έτι περαιτέρω.Την Τετάρτη 14/9 έχουμε την τηλεδιάσκεψη Παπανδρέου - Μέρκελ – Σαρκοζί, στην οποία η Κυβέρνηση επιχειρεί να δημιουργήσει την εντύπωση ότι όλα πάνε περίπου καλά και να δημιουργήσει κι ένα αίσθημα καθησυχασμού. Όμως, πριν αλέκτωρ φωνήσαι, το Σάββατο 17/9 έχουμε επιστροφή εκτάκτως του Πρωθυπουργού από το Λονδίνο, διότι προφανώς άλλα ισχυριζόταν ότι έγιναν στην τηλεδιάσκεψη με Μέρκελ και Σαρκοζί και άλλα έγιναν τελικώς.Την Τετάρτη 20/9, προχθές, έχουμε νέα έκτακτα μέτρα εν αναμονή της επισκέψεως Βενιζέλου στο Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, μήπως και ανακοινωθούν, όπως όλοι περιμένουμε ότι θα ανακοινωθούν, καινούργια μέτρα.Τι σημαίνει αυτό; Σημαίνει πολύ απλά, κύριε Υπουργέ, ότι έχετε χάσει την μπάλα, έχετε χάσει το λογαριασμό και δεν ξέρουμε κυριολεκτικά τι μας ξημερώνει. Ούτε εσείς ξέρετε τι σας ξημερώνει. Με αυτό το κλίμα, με όλα αυτά που περιέγραψα, περιμένετε να έρθουν επενδυτές στην Ελλάδα;Εν πάση περιπτώσει, για να έρθω στα δικά σας, στα του Υπουργείου σας, και ξεκινώντας από τις ιδιωτικές επενδύσεις, κύριε Υπουργέ, θα πω ότι μέσα σ’ όλα τα τραγελαφικά τα οποία έγιναν αυτά τα δύο χρόνια το πρώτο πράγμα ήταν η κατάργηση του επενδυτικού νόμου της Νέας Δημοκρατίας, χωρίς μάλιστα να αντικατασταθεί με καινούργιο επενδυτικό νόμο για δεκαπέντε μήνες. Αν κάποιος είχε ένα επενδυτικό σχέδιο και ήθελε να χρηματοδοτηθεί από το κράτος, δεν μπορούσε να το χρηματοδοτήσει.Τώρα θα πείτε: «Ήταν κακός ο επενδυτικός νόμος». Ωστόσο σας προειδοποιώ: Η κυρία Κατσέλη που τον κατήργησε, στη συνεδρίαση της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου στις 16/12/2009 είχε πει: «Θα προχωρήσουμε στον καινούργιο επενδυτικό νόμο έτσι ώστε να χτίσουμε πάνω στα καλά σημεία του παλιού. Σε σχέση με τους προηγούμενους νόμους είναι πολύ καλύτερος νόμος, αλλά υπάρχουν ατέλειες και απαιτούνται βελτιώσεις που πρέπει να γίνουν». Ήταν ο καλύτερος νόμος, λοιπόν, της Μεταπολίτευσης, ο οποίος όμως καταργήθηκε χωρίς να αντικατασταθεί με άλλον νόμο!Δεύτερον, υποσχεθήκατε, κύριε Υπουργέ, ενεργοποίηση εργαλείων για τη στήριξη της αγοράς και των επενδυτών και γι’ αυτό το λόγο αποφασίσατε να καταργήσετε το ΤΕΜΠΜΕ και να το μετονομάσετε σε ΕΤΕΑΝ. Έχω εδώ όμως στοιχεία για το πώς εξελίχθηκαν τα δάνεια του ΤΕΜΠΜΕ και του ΕΤΕΑΝ επί των δικών σας ημερών. Ενώ εμείς το 2009 είχαμε δώσει πενήντα τέσσερις χιλιάδες δάνεια, εσείς από τα δυο προγράμματα που ανακοινώσατε, φορολογικές και ασφαλιστικές υποχρεώσεις και αγορά πρώτων υλών, δώσατε χίλια οκτακόσια δάνεια. Πόσο είναι; Είκοσι πέντε φορές λιγότερα σε σχέση με τα δικά μας, όχι 25%. Μιλάμε για ναυάγιο. Μιλάμε για πολιτική η οποία δεν έχει προηγούμενο. Οι αριθμοί απλώς αντανακλούν την πραγματικότητα που βιώνουν όλοι οι μικροί και μεσαίοι επιχειρηματίες.Έχω κι άλλα στοιχεία, αλλά θέλω να συνεχίσω με το ότι το πρόβλημα για τους μικρομεσαίους επιχειρηματίες επιδεινώνεται και από το ότι το ίδιο το κράτος τους δημιουργεί ένα πρόσθετο ζήτημα ρευστότητας. Οι οφειλές του κράτους στις επιχειρήσεις είναι 6,5 δισ. Θέλουμε να προσελκύσουμε επενδύσεις, θέλει το κράτος να προσελκύσει επενδύσεις από την Ελλάδα και το εξωτερικό και χρωστάει το ίδιο. Το ίδιο το κράτος είναι μπαταχτσής. Ακυρώνει κάθε πολιτική και κάθε μέτρο προς την κατεύθυνση που διακηρύσσετε ότι έχετε.Το αποτέλεσμα είναι ότι μέσα σε αυτό το αρνητικό οικονομικό περιβάλλον με τις παλινωδίες και τα λάθη και την έλλειψη εμπιστοσύνης φυσικά των αγορών, ο νέος επενδυτικός νόμος δεν λειτούργησε. Το επενδυτικό ενδιαφέρον ήταν δώδεκα φορές λιγότερο από τα συνολικά διαθέσιμα κονδύλια. Είχε πει ο κ. Χρυσοχοΐδης πως στο πρώτο εξάμηνο θα δοθούν 2.500.000.000 σε φοροαπαλλαγές και επιχορηγήσεις και το σύνολο των αιτήσεων ήταν για 197.000.000. Πρόκειται κυριολεκτικά για ένα οικονομικό δράμα.Περνάω στις δημόσιες επενδύσεις. Εκεί είχατε βγει με την προεκλογική διακήρυξη ότι θα αυξήσετε το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Σήμερα το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων είναι 2.000.000.000 κάτω σε σχέση με αυτό που το παραλάβατε. Είναι στα 8.500.000.000.Ακόμα χειρότερα, σε σχέση και με τις προβλέψεις τις δικές σας, οι δαπάνες του προγράμματος δημοσίων επενδύσεων είναι μειωμένες κατά 30% το πρώτο οκτάμηνο του έτους και σε σχέση με το 2009 -οκτάμηνο με οκτάμηνο- είναι 53% κάτω.Θέλετε να πάμε στο ΕΣΠΑ; Έχω εδώ πίνακα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής: 21/9/2011, η Ελλάδα είναι 20η στις είκοσι επτά χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης με απορροφήσεις 28%.Θέλετε να δούμε μερικά προγράμματα συγκεκριμένα; «Πρόγραμμα Ψηφιακής Σύγκλισης» -το χειρίζεται το δικό σας το Υπουργείο- 15,5%, Πρόγραμμα Περιβάλλοντος «Πράσινη Ανάπτυξη», 10%, πρόγραμμα Διοικητικής Μεταρρύθμισης, με το οποίο θα εκσυγχρονιστεί το κράτος, θα προωθηθεί η ηλεκτρονική διακυβέρνηση κ.λπ., 7%. Είναι 7%, έχω τον πίνακα και θα τον καταθέσω στα Πρακτικά, κύριε Υπουργέ. Μην τα αμφισβητείτε αυτά.Θέλετε να πάμε στα ταμεία χαρτοφυλακίου, αυτά που ιδρύσατε για να διευκολύνετε λογιστικά τις απορροφήσεις, ταμείο επιχειρηματικότητας, εξοικονομώ κατ’ οίκον κ.λπ.; Έχετε, λοιπόν, εγγράψει 1.2 δις, έχετε πάρει από την Κομισιόν στα ταμεία σας 962.000.000 για την ακρίβεια, έχουν πληρωθεί, είναι στις απορροφήσεις. Στην πραγματική οικονομία έχουν διοχετευθεί μόνο 6.000.000 με 7.000.000. Οφείλετε να απολογηθείτε για όλη αυτή τη δραματική κατάσταση και να μην καλύπτεστε άλλο πίσω από εξαγγελίες για απλουστεύεις, για ενεργοποιήσεις, για απορροφήσεις και για όλα αυτά.Άλλωστε την απλούστευση την είχε κάνει –εδώ ήμουν, σ' αυτή την Αίθουσα- η κυρία Κατσέλλη με το ν. 3840. Τότε πανηγυρίσατε ότι είχατε ολοκληρώσει την απλούστευση και ότι χωρίς τα βάρη της Νέας Δημοκρατίας μπορείτε, πλέον, να απογειώσετε το ΕΣΠΑ. Βλέπετε πού είναι το ΕΣΠΑ!Κύριε Υπουργέ, επειδή υπήρξα αυστηρός αλλά πολύ συγκεκριμένος, θέλω με τον ίδιο συγκεκριμένο τρόπο και με την ίδια ειλικρίνεια να αναγνωρίσω ότι πράγματι, έγιναν προσπάθειες -δεν θέλω να τις μηδενίσω αυτές τις προσπάθειες-με το ΓΕΜΗ, τις αδειοδοτήσεις επιχειρήσεων, με τα Επιχειρηματικά Πάρκα. Πολλές από αυτές τις πρωτοβουλίες τις στηρίξαμε -όλες τις θετικές πρωτοβουλίες τις στηρίξαμε- και αρκετές ήταν και δικές μας που δεν είχαμε προλάβει να τις προωθήσουμε.Ωστόσο, εκ των πραγμάτων αποδεικνύεται ότι τις παρεμβάσεις αυτές και τις θετικές σας παρεμβάσεις τις ναρκοθετήσατε μόνοι σας. Το δείχνουν τα στοιχεία. Στην ανταγωνιστικότητα η Ελλάδα, σύμφωνα με την έκθεση του «World Economic Forum», ήταν 71η το 2009 και έχει πέσει στην 90η θέση το 2010. Σύμφωνα με την έκθεση του «IMD», «International Institute For Management» η Ελλάδα ήταν το 2011 56η σε 59 χώρες.Στις ξένες άμεσες επενδύσεις -έχω τον πίνακα από την Τράπεζα της Ελλάδας- έχουμε το πρώτο επτάμηνο του ’11 μείωση σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του ’10 κατά 46% και σε σχέση με το πρώτο επτάμηνο του ’09 κατά 65%.Δεν σας αρκούν αυτά; Ύφεση: προβλέπατε 3% και η ύφεση είναι 7%. Παίρνετε το πρωτάθλημα Ευρώπης. Ανεργία: 16,5%.Είναι φανερό ότι χρειάζεται μια άλλη πολιτική, ένα φορολογικό σύστημα με χαμηλότερους φορολογικούς συντελεστές, ένα σταθερό φορολογικό σύστημα, fast track στη δικαιοσύνη, πλέγμα μέτρων για τη διαφάνεια, αλλά κυρίως χρειάζεται ανάκτηση της εμπιστοσύνης των επενδυτών.Όμως, εσείς δεν έχετε ούτε την εμπιστοσύνη των Βουλευτών του ΠΑΣΟΚ! Πώς να ανακτήσετε την εμπιστοσύνη των επενδυτών;Δεν μπορούμε να πετύχουμε τους στόχους μας με μια τέτοια κυβέρνηση. Είναι φανερό ότι η Ελλάδα οδηγείται από το κακό στο χειρότερο και οι ευθύνες σας είναι γιγαντιαίες. Ομιλία του Κωστή Χατζηδάκη κατά τη συζήτηση επίκαιρης επερώτησης βουλευτών της Νέας Δημοκρατίας σχετικά με τις ιδιωτικές και δημόσιες επενδύσει"Είναι φανερό ότι χρειάζεται μια άλλη πολιτική, ένα φορολογικό σύστημα με χαμηλότερους φορολογικούς συντελεστές, ένα σταθερό φορολογικό σύστημα, fast track στη δικαιοσύνη, πλέγμα μέτρων για τη διαφάνεια, αλλά κυρίως χρειάζεται ανάκτηση της εμπιστοσύνης των επενδυτών. Όμως, εσείς δεν έχετε ούτε την εμπιστοσύνη των Βουλευτών του ΠΑΣΟΚ! Πώς να ανακτήσετε την εμπιστοσύνη των επενδυτών;"  "Είναι φανερό ότι χρειάζεται μια άλλη πολιτική, ένα φορολογικό σύστημα με χαμηλότερους φορολογικούς συντελεστές, ένα σταθερό φορολογικό σύστημα, fast track στη δικαιοσύνη, πλέγμα μέτρων για τη διαφάνεια, αλλά κυρίως χρειάζεται ανάκτηση της εμπιστοσύνης των επενδυτών. Όμως, εσείς δεν έχετε ούτε την εμπιστοσύνη των Βουλευτών του ΠΑΣΟΚ! Πώς να ανακτήσετε την εμπιστοσύνη των επενδυτών;" Διαβάστε περισσότερα
Αυγ 31

Ομιλία στη Βουλή για ν/σχ προπτωχευτικής διαδικασίας




"
Πέρα από την όποια επικοινωνιακή σας πολιτική,δείτε και την πολιτική της ουσίας, διότι, ανεξάρτητα από την όποια στάση της αντιπολίτευσης, εσείς είστε Κυβέρνηση. Μέχρι τώρα δεν έχετε πετύχει. Το δείχνουν τα πραγματικά στοιχεία της οικονομίας. Το βιώνουν οι Έλληνες πολίτες. Αλλάξτε πολιτική, διότι έτσι όπως προχωρείτε, σε λίγο καιρό θα διαπιστώσουμε ότι και η ίδια η κυβέρνηση θα πρέπει να μπει σε προπτωχευτική διαδικασία." Διαβάστε περισσότερα

Αυγ 5

Βουλή: Τοποθέτηση για τη συγχώνευση φορέων

4-8-11 ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ ΓΙΑ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΗ ΦΟΡΕΩΝ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: Κύριε Πρόεδρε, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, ο Αύγουστος του 2011 δεν είναι ένας συνηθισμένος Αύγουστος. Είναι ένας Αύγουστος ο οποίος συνδέεται με τη βαθειά οικονομική, δημοσιονομική κρίση της Ελλάδας, ένας Αύγουστος που συνδέεται με το τσουνάμι αμφισβήτησης του ευρώ. Είναι ένα τσουνάμι το οποίο συνεχίζεται, παρά τις πρόσφατες αποφάσεις του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Κορυφής και πραγματικά, όλοι ανησυχούμε για τις εξελίξεις σε όλη την Ευρώπη. Το τελευταίο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο έκανε περισσότερα, είναι αλήθεια, απ’ αυτά που φανταζόμασταν ότι θα έκανε λίγες μέρες πριν αυτό συγκληθεί, αλλά από την άλλη πλευρά έκανε λιγότερα απ’ όσα θα μπορούσε να κάνει. Δεν θέλω να γίνω μάντης κακών, αλλά βλέπετε ότι τα δικά μας spreads επιμένουν να είναι πάρα πολύ ψηλά. Βλέπετε την επίθεση που γίνεται στην Ιταλία και στην Ισπανία και την ανησυχία που υπάρχει σ’ όλες τις χώρες της Ευρωζώνης. Θα είναι κρίσιμος μήνας ο Αύγουστος, θα είναι κρίσιμο το επόμενο χρονικό διάστημα και εν πάση περιπτώσει, για να μην πολυλογώ, τα πράγματα είναι πολύ απλά. Απ’ αυτήν την κρίση, είτε θα οδηγηθούμε σε μία Ευρώπη και μια Ευρωζώνη ισχυρή, σε μία Ευρώπη αποτελεσματική, με πραγματικά κοινή δημοσιονομική πολιτική και σε μια Ευρώπη που θα μπορέσει να απαντήσει στην κρίση, χρησιμοποιώντας όλα τα όπλα, συμπεριλαμβανομένων και των ευρωομολόγων είτε -λυπάμαι να το πω- θα πάμε, ενδεχομένως, σε μία διάλυση. Είναι, λοιπόν, η ώρα της κρίσεως, όχι μόνο της οικονομικής κρίσεως, αλλά είναι η ώρα της κρίσεως και με την άλλη έννοια, ότι πρέπει όλοι να σταθούμε στο ύψος των περιστάσεων και κυρίως οι ηγέτες των ευρωπαϊκών κρατών. Αυτό σαν μια πρώτη γενική παρατήρηση. Θέλω να μου επιτρέψετε να αναφερθώ απ’ αυτό το πολυνομοσχέδιο στο θέμα των συγχωνεύσεων, στο θέμα γενικότερα του μεγέθους του δημοσίου τομέα. Δεν μιλάω ως εκπρόσωπος του κόμματος των αλάθητων. Χωρίς καμμιά αμφιβολία, όταν ήμασταν στην κυβέρνηση, αντί να περιορίσουμε το μέγεθος του δημοσίου, το αυξήσαμε. Κάναμε κάποιες προσπάθειες για αποκρατικοποιήσεις στην Ολυμπιακή, τον ΟΤΕ, κ.λπ.. Όλη η Αντιπολίτευση τότε σύσσωμη ήταν αντίθετη σ’ αυτήν την προσπάθεια. Κάναμε κυρίως μία προσπάθεια στο τέλος, το 2009, για καταργήσεις και συγχωνεύσεις διακοσίων πενήντα πέντε φορέων. Είναι πολύ συγκεκριμένη προσπάθεια και είχαν ανακοινωθεί και τα ονόματα των φορέων αυτών. Θα μου επιτρέψετε, όμως, από εκεί και πέρα, να αναφερθώ στο πώς έχει εξελιχθεί το πράγμα, διότι έχουμε ενδιαφέροντα και κωμικοτραγικά επεισόδια. Κατ’αρχάς, το Μάιο του 2009 μέσα στην προσπάθεια που κάναμε, ήταν και τα ερευνητικά κέντρα. Έχω εδώ ανακοίνωση του ΠΑΣΟΚ από το Μάιο του 2009. Προσπαθούσαμε τότε να ανασυνθέσουμε τον ερευνητικό ιστό, για να κάνουμε εξοικονόμηση πόρων. Τότε έλεγε το ΠΑΣΟΚ: «τέτοιου είδους πρακτικές αναμφίβολα οδηγούν σε μαρασμό και συρρίκνωση την κοινωνική έρευνα» κ.λπ. και τοποθετείτο αρνητικά. Στη συνέχεια γίνεται Κυβέρνηση. Ω, του θαύματος πάμε στο δεύτερο επεισόδιο και το ΠΑΣΟΚ, ως Κυβέρνηση πια, αλλάζει στρατόπεδο. Έρχεται στις απόψεις που πριν κατηγορούσε. Θυμάται πόσο χρήσιμο είναι να περιοριστεί ο δημόσιος τομέας. Δεν εφαρμόζει, όμως, το σχέδιο της Νέας Δημοκρατίας με τους διακόσιους πενήντα πέντε φορείς. Φέρνει ένα νόμο πομπωδώς, με τον οποίο καταργεί ή συγχωνεύει εβδομήντα οκτώ νομικά πρόσωπα και υπηρεσίες, στην πραγματικότητα μόνο είκοσι επτά, καθώς τα υπόλοιπα πενήντα ένα ήταν μία κατηγορία, τα Κέντρα Αγροτικής Ανάπτυξης. Εμείς στηρίξαμε αυτήν την πρωτοβουλία καλόπιστα, όμως το τέλος αυτού του επεισοδίου δείχνει ότι ο νόμος αυτός, ο ατελής έστω νόμος, δεν έχει εφαρμοστεί. Να σας πω ένα παράδειγμα: Προβλέπονταν διάφορες παρεμβάσεις στο ΕΛΚΕΔΕ, στο Ελληνικό Κέντρο Δέρματος, με συγχωνεύσεις με θυγατρικούς τους φορείς κ.λπ.. Πέρασαν επτά-οκτώ μήνες και μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει τίποτα. Άρα ακόμα ένα παράδειγμα ενός νόμου που ψηφίστηκε, αλλά δεν εφαρμόζεται, τουλάχιστον πλήρως. Τρίτο επεισόδιο. Έλεγε η Έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου τότε ότι με τις παρεμβάσεις που θα γίνονταν απ’ αυτόν το νόμο, θα εξοικονομούσαμε 10 εκατομμύρια ευρώ, σταγόνα στον ωκεανό βεβαίως των δισεκατομμυρίων, αλλά εν πάση περιπτώσει, εγώ θα πω ότι καλό είναι που θα εξοικονομούσαμε, έστω και αυτά. Τι συνέβη εν τω μεταξύ; Ιδρύθηκαν σαράντα μία γενικές και ειδικές γραμματείες, επτακόσια ένα συμβούλια και χίλιες τριακόσιες είκοσι έξι επιτροπές. Ψάξαμε, βρήκαμε τα στοιχεία και τα παρουσιάσαμε. Εξοικονομήσαμε από τη μια πλευρά 10 εκατομμύρια κι από την άλλη πλευρά ξοδέψαμε 115 εκατομμύρια. Δηλαδή πρόκειται για ζημιά 105 εκατομμυρίων, όσον αφορά τις καταργήσεις από τη μια πλευρά και την αύξηση του δημόσιου τομέα από την άλλη. Προχωρώ στο τέταρτο επεισόδιο κι έρχομαι στο σήμερα. Αύγουστος του 2011. Επανέρχεται η Κυβέρνηση. Ακούγαμε τόσο καιρό και πάλι διακηρύξεις, υπήρχαν δημοσιεύματα, γίνονταν έκτακτες συσκέψεις. Μείζονος κλίμακος παρέμβαση θα γινόταν προκειμένου να περιοριστεί το δημόσιο. Και εγώ από τη φιλελεύθερη σκοπιά χαιρόμουν που η Κυβέρνηση θα είχε πάρει το μήνυμα και θα προχωρούσε προς αυτήν την κατεύθυνση. Στο τέλος όλοι οι μεγάλοι οργανισμοί οι οποίοι είχαν συζητηθεί έμειναν απ’ έξω. Περιοριστήκαμε σε κάποια νομικά πρόσωπα μικρής εμβέλειας, ορισμένα εκ των οποίων δεν λειτουργούν καν, όπως ο Εθνικός Οργανισμός για την Έρευνα και Τεχνολογία, και έψαξα να βρω και ποια θα ήταν κι η δημοσιονομική επίπτωση αυτού που συζητάμε σήμερα στο συγκεκριμένο του κομμάτι. Πήγα, λοιπόν, στην Έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους. Τι λέει η Έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους στο τέλος; Λέει ότι «ο ακριβής υπολογισμός της ωφέλειας ανά φορέα δεν μπορεί να προσδιοριστεί λόγω έλλειψης επαρκών στοιχείων». Δεν το λέω εγώ. Το λέει το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους. Με άλλα λόγια, δεν υπήρξε προετοιμασία, είναι «στο πόδι» όλη αυτή η διαδικασία, και  γι’ αυτό το λόγο δεν μπορεί να υπολογιστεί από τις υπηρεσίες του κράτους, του Υπουργείου Οικονομικών, ποιο είναι το δημοσιονομικό όφελος. Επεισόδιο πέμπτο. Τι γίνεται άραγε με τους μεγάλους οργανισμούς; Στην τέταρτη επικαιροποίηση του μνημονίου, όχι πολλούς μήνες πριν αλλά τον Ιούλιο του 2011, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, προβλεπόταν ότι μέχρι τον Αύγουστο του 2011 θα είχαν ρυθμιστεί τα θέματα των συγχωνεύσεων και καταργήσεων σε φορείς όπως ο ΕΟΜΜΕΧ, το ΙΓΜΕ, η Κτηματική Εταιρεία του Δημοσίου, το Εθνικό Ίδρυμα Νεότητας, η ΕΡΤ κ.λπ.. Περιμέναμε, λοιπόν, κι εμείς να δούμε πώς η Κυβέρνηση θα αντιμετωπίσει αυτά τα ζητήματα και διαπιστώσαμε αυτό που διαπίστωσαν όλοι, ότι δηλαδή τα παραπέμπει στο μέλλον με το «μπορεί», με το «αν», με το «ίσως». Με αυτόν τον τρόπο πολιτεύεται η Κυβέρνηση σ’ αυτό το θέμα και με αυτό το θράσος έρχεται να ζητήσει έγκριση της Βουλής για οργανισμούς μεγάλης κλίμακος, πολυπρόσωπους, από πλευράς στελέχωσης. Δεν ρυθμίζεται η τύχη της περιουσίας τους, δεν ρυθμίζονται τα εργασιακά θέματα. Όλα παραπέμπονται σε υπουργικές αποφάσεις που θα εκδοθούν εντός εννέα μηνών. Θέλω να κλείσω ανεκδοτολογικά, θα έλεγα, αν δεν ήταν πάρα πολύ σοβαρό το θέμα, με το ποια είναι η αντιμετώπιση της Κυβέρνησης σ’ ένα ζήτημα που είναι στο  δικό μου τομέα, που παρακολουθώ από την πλευρά της Νέας  Δημοκρατίας, στον τομέα  της ανάπτυξης. Να σας πω τι έχει κάνει με τον τομέα της ποιότητας ΕΛΟΤ, ΕΣΥΔ, ΕΙΜ: Τυποποίηση, διαπίστευση, μετρολογία. Εκεί, λοιπόν, εμείς από το 2009 είχαμε ορίσει κοινό πρόεδρο στους τρεις οργανισμούς, με σκοπό τη συγχώνευση. Είχε γίνει συνέλευση της ΕΒΕΤΑΜ, της Εταιρείας Τεχνολογικής Ανάπτυξης Μετάλλων, που είναι στο Βόλο, με απόφαση της οποίας μεταφέρονταν τα εργαστήρια και η δραστηριότητα πιστοποίησης του ΕΛΟΤ. Είχαν γίνει γενικές συνελεύσεις του ΕΣΥΔ και του ΕΛΟΤ, προκειμένου να προχωρήσει η συγχώνευση του οργανισμού. Όλα αυτά τα έγγραφα υπάρχουν, καθώς κι οι αποφάσεις στις συνελεύσεις των διοικητικών συμβουλίων, τα έγγραφα του Γενικού Λογιστηρίου και απέμενε μόνο ο ορισμός ορκωτών λογιστών, που θα αναλάμβαναν τον ενιαίο ισολογισμό. Καινούργια Κυβέρνηση ανέλαβε. Δεν είπε ποτέ ότι διαφωνεί με αυτό. Αντιθέτως, διέρρεε ότι θα εκινείτο προς την ίδια κατεύθυνση. Όρισε κοινό πρόεδρο στους τρεις οργανισμούς. Στη συνέχεια, για κάποιο λόγο ο πρόεδρος αυτός παραιτήθηκε από τους δύο οργανισμούς και παραμένει πρόεδρος μόνο στο ΕΣΥΔ. Ο ΕΛΟΤ και το ΕΙΜ είναι ακέφαλα, δεν έχουν πρόεδρο για πάρα πολύ καιρό. Και από εκεί και πέρα, σήμερα η παρέμβαση της Κυβέρνησης σ’ αυτήν εδώ την τροπολογία σε τι συνίσταται; ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΠΑΠΑΔΗΜΟΥΛΗΣ: Στο να βάζει προέδρους. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: Όχι, δεν βάζει προέδρους. Πήρε τη δική μας ρύθμιση στο κομμάτι που αφορά μόνο την ΕΒΕΤΑΜ, δηλαδή τη μεταφορά των εργαστηρίων του ΕΛΟΤ στην ΕΒΕΤΑΜ,…. ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γρηγόριος Νιώτης): Όμως τώρα κάνετε ανάπτυξη του θέματος. Σας παρακαλώ! ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ:…αυτό το νομοθετεί και κατά τα λοιπά υπάρχει απόλυτη σύγχυση. Το λέω, λοιπόν, και κλείνω, κύριε Πρόεδρε, με αυτήν τη φράση, για να δείξω πόσο «στο πόδι» αντιμετωπίζεται ένα τεράστιο θέμα. Δεν είναι δυνατόν να είμαστε σοβαροί ούτε στην Ευρώπη με αυτές τις ρυθμίσεις ούτε φυσικά απέναντι στους Έλληνες πολίτες. Ξεκινήσαμε με καλή διάθεση να ψηφίσουμε αυτήν την τροπολογία, ακριβώς διότι θεωρητικά περιορίζεται το μέγεθος του δημοσίου, αλλά πρόκειται για τραγέλαφο. (Στο σημείο αυτό κτυπάει το κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας του κυρίου Βουλευτή) Και νομίζω, κύριε Υπουργέ, πρέπει να τα δείτε γιατί θα τα βρείτε μπροστά σας. Σας ευχαριστώ. "Κύριε Πρόεδρε, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, ο Αύγουστος του 2011 δεν είναι ένας συνηθισμένος Αύγουστος. Είναι ένας Αύγουστος ο οποίος συνδέεται με τη βαθειά οικονομική, δημοσιονομική κρίση της Ελλάδας, ένας Αύγουστος που συνδέεται με το τσουνάμι αμφισβήτησης του ευρώ. Είναι ένα τσουνάμι το οποίο συνεχίζεται, παρά τις πρόσφατες αποφάσεις του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Κορυφής και πραγματικά, όλοι ανησυχούμε για τις εξελίξεις σε όλη την Ευρώπη..."
Διαβάστε περισσότερα