Απρ 21

Στην Ειδομένη η κυβέρνηση βλέπει τα τρένα να σταματούν - ομιλία στη συζήτηση σχετικής επίκαιρης ερώτησης

 

«Στη  Ειδομένη η κυβέρνηση βλέπει τα τρένα να σταματούν, αλλά η ζημία για την ελληνική οικονομία μπορεί να είναι μεγάλη», υπογράμμισε σήμερα  ο Αντιπρόεδρος της ΝΔ Κωστής Χατζηδάκης στη Βουλή σε συζήτηση  σχετικής επίκαιρης ερώτησης που είχε καταθέσει προς το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Ο Κωστής Χατζηδάκης στην ομιλία του σημείωσε τα ακόλουθα:

-          25 μέρες πριν λίγους μήνες και  35 μέρες τώρα η βασική πρόσβαση της χώρας σιδηροδρομικά προς την υπόλοιπη Ευρώπη στην Ειδομένη είναι κλειστή.

-          Για 2 μήνες συνολικά ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ελληνικές επιχειρήσεις υφίστανται  σημαντική ζημία και η κυβέρνηση βλέπει στην Ειδομένη τα τρένα να σταματούν!  

-          Μεγάλοι κολοσσοί όπως η Sonyκαι η HPπου έχουν υπογράψει συμβάσεις με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ πώς θα αντιδράσουν ;

-          Η κυβέρνηση παραδέχτηκε ότι από την Ειδομένη η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει ζημιά 3 εκατ. ευρω. Λες και είναι στραγάλια!

-          Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι οριακά κερδοφόρα. Με τα 3 εκατ. ευρώ ζημιά στην Ειδομένη γίνεται ζημιογόνα. Πως θα γίνει αναστροφή της ζημιάς;

-          Στην Ειδομένη υπονομεύεται η δραστηριότητα της  ΤΡΑΙΝΟΣΕ και των λιμανιών Πειραιά και Θεσσαλονίκης. Η ζημιά για την οικονομία μπορεί να είναι μεγάλη.

-          Η κυβέρνηση ψελλίζει ότι το πρόβλημα είναι ευρωπαϊκό. Μήπως πρέπει να έρθει το ΝΑΤΟ για να ανοίξει τη σιδηροδρομική  γραμμή της Ειδομένης;

-          Η κυβέρνηση κατάφερε  2 φορές  να ανοίξει τη σιδηροδρομική γραμμή στην Ειδομένη, αλλά μετά την παράτησε. Δεν της ζητάμε , λοιπόν, να κάνει κάτι αδύνατο.

-          Το υπουργείο  Δημόσιας Τάξης δεν είναι σε άλλη κυβέρνηση. Όλοι μαζί  να κάνουν ένα επιχειρησιακό σχέδιο για να μείνει ανοιχτή τη σιδηροδρομική γραμμή στην Ειδομένη.

ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΤΗΣ ΟΜΙΛΙΑΣ ΚΩΣΤΗ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ

 

Απρ 18

Βασικά σημεία της τοποθέτησης του Κωστή Χατζηδάκη κατά τη συνεδρίαση στη Βουλή για το πακέτο Γιουνκέρ παρουσία του κ. Κατάινεν

Στη σημερινή συνάντηση της διακομματικής αντιπροσωπείας της Βουλής με τον Αντιπρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Γίρκι Κατάινεν, ο Αντιπρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας Κωστής Χατζηδάκης είπε, μεταξύ άλλων, τα ακόλουθα:

  • Το Επενδυτικό Σχέδιο Γιουνκέρ για την Ευρώπη είναι ένα εξαιρετικά χρήσιμο εργαλείο, το οποίο, πέρα από τις δυνατότητες του ΕΣΠΑ, μπορεί να συμβάλει σημαντικά στην προσπάθεια εξόδου της χώρας από την κρίση προσφέροντας αναπτυξιακή ώθηση.
  • Με την ενεργοποίηση ιδιωτικών επενδύσεων δημιουργείται η προοπτική για πολλαπλασιαστικά οφέλη, όπως νέες θέσεις εργασίας σε διάφορους κλάδους, σε μια περίοδο που η ελληνική οικονομία βρίσκεται σε κατάσταση ασφυξίας.
  • Απαραίτητη προϋπόθεση για να υπάρξουν αποτελέσματα είναι να κινητοποιηθεί η κυβέρνηση και να προσφέρει εκτεταμένη ενημέρωση για επενδυτικές ευκαιρίες.
  • Δυστυχώς, μέχρι στιγμής η χώρα μας είναι ανάμεσα στους ουραγούς όσον αφορά στην εκμετάλλευση των πόρων του επενδυτικού σχεδίου. Μέχρι τον Μάρτιο, μένοντας πίσω από 22 άλλες χώρες-μέλη της ΕΕ, δεν είχε αξιοποιήσει ούτε ένα ευρώ, ενώ σήμερα έχει ενταχθεί μόλις ένα ελληνικό έργο στο σχέδιο.
  • Το σημαντικότερο εμπόδιο για την αξιοποίηση αυτής της πρωτοβουλίας είναι η μεγάλη αβεβαιότητα στη χώρα τον τελευταίο χρόνο, η οποία έχει επιβαρύνει έντονα το επενδυτικό κλίμα. Παράλληλα, έχει δημιουργηθεί τεράστιο πρόβλημα ρευστότητας, αποτέλεσμα των capitalcontrols αλλά των προβλημάτων των τραπεζών που τις εμποδίζουν να διοχετεύουν πόρους στην πραγματική οικονομία.
  • Υπονομευτικά δρα επίσης και η εχθρική στάση της κυβέρνησης απέναντι σε έργα ΣΔΙΤ (Συμπράξεις Δημοσίου-Ιδιωτικού Τομέα), όπως, πχ, αυτά για τα απορρίμματα, τη στιγμή που το εν λόγω επενδυτικό σχέδιο παροτρύνει τέτοια ακριβώς έργα.

Ο κ. Κατάινεν έκανε αναφορά στο Ελληνικό Επενδυτικό Ταμείο, υπογραμμίζοντας πως είναι ένα όχημα που μπορεί να παίξει κομβικό ρόλο στην κινητοποίηση επενδύσεων, συμπληρώνοντας το έργο των τραπεζών. Υπενθυμίζεται πως το συγκεκριμένο Ταμείο τέθηκε σε λειτουργία το 2014 όμως έκτοτε έχει μπει στον πάγο.

Απρ 12

Ερώτηση Κωστή Χατζηδάκη για το πολλαπλό κόστος που προκαλεί στην οικονομία ο αποκλεισμός της σιδηροδρομικής γραμμής της Ειδομένης

 

 

Απαντήσεις για τον πολυήμερο αποκλεισμό της σιδηροδρομικής γραμμής της Ειδομένης και το πολλαπλό κόστος που προκαλεί στην ελληνική οικονομία ζητά από τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χρήστο Σπίρτζη με ερώτησή του στη Βουλή ο Αντιπρόεδρος της ΝΔ, Κωστής Χατζηδάκης.

Ειδικότερα, ο Κωστής Χατζηδάκης υπογραμμίζει ότι ο αποκλεισμός – για δεύτερη φορά– της σιδηροδρομικής γραμμής της Ειδομένης δημιουργεί σημαντικά προβλήματα στη μεταφορά εμπορευμάτων, αυξάνοντας τον χρόνο και το κόστος μεταφοράς. Αυτό έχει ως συνέπεια:

-          Να βρίσκεται στον αέρα το εμπορευματικό έργο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και να πλήττεται η ανταγωνιστικότητα της εταιρείας, ενώ βρίσκεται σε εξέλιξη η αποκρατικοποίησή της.

-          Να δίνεται καίριο χτύπημα σε πολλές ελληνικές εξαγωγικές εταιρίες, οι οποίες έχουν υποστεί τον τελευταίο χρόνο απανωτά πλήγματα από τα capitalcontrols και την παρατεταμένη περίοδο αστάθειας.

-          Να υπονομεύεται η παρουσία πελατών-κολοσσών όπως η HP και η Sony, οι οποίοι έγινε μεγάλη προσπάθεια για να έρθουν στην Ελλάδα τα προηγούμενα χρόνια.

-          Να δημιουργείται ένα περιβάλλον αποτρεπτικό για την προσέλκυση νέων επενδυτών και να πλήττεται περαιτέρω η αξιοπιστία της Ελλάδας, καθώς προβάλλεται διεθνώς η γενικότερη εικόνα μιας αποδιοργανωμένης χώρας, στην οποία δεν λειτουργούν ούτε οι στοιχειώδεις δομές.  

Ο Κωστής Χατζηδάκης σημειώνει ότι, εξαιτίας του αποκλεισμού της σιδηροδρομικής γραμμής της Ειδομένης, για τις μετακινήσεις εμπορευμάτων επιλέγεται πλέον η οδός μέσω Βουλγαρίας, ενώ άλλες εταιρείες αναγκάζονται να φορτώνουν τα εμπορεύματά τους σε φορτηγά οχήματα. Η διαδρομή μέσω Βουλγαρίας διαρκεί έως και δύο μέρες παραπάνω, και εκτιμάται πως κοστίζει 5 με 10 χιλιάδες ευρώ περισσότερα ανά συρμό. Είναι ανοιχτό, συνεπώς, το ενδεχόμενο η ΤΡΑΙΝΟΣΕ να κληθεί να καταβάλει αποζημιώσεις στους πελάτες της.

Με την ερώτησή του προς υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, ο Κωστής Χατζηδάκης ζητάει να μάθει ποιο τελικά ήταν το κόστος των ζημιών που υπέστη η ΤΡΑΙΝΟΣΕ από τον αποκλεισμό της σιδηροδρομικής γραμμής της Ειδομένης στο τέλος του προηγούμενου χρόνου και ποιο εκτιμάται ότι είναι μέχρι στιγμής το κόστος σ’ αυτή την 2η περίοδο αποκλεισμού.

Επίσης, ο Κωστής Χατζηδάκης ρωτάει την κυβέρνηση αν διαθέτει τελικά κάποιο σχέδιο για την άμεση αποκατάσταση της λειτουργίας της σιδηροδρομικής γραμμής της Ειδομένης και για την εξασφάλιση της ομαλής λειτουργίας της στο μέλλον.

Μαρ 31

Υπάρχει κίνδυνος το "πακέτο Γιουνκέρ" να μείνει κενό γράμμα για την Ελλάδα - ομιλία στη Βουλή

 

Τον κίνδυνο να μείνει το «πακέτο Γιουνκέρ» κενό γράμμα για την Ελλάδα, επεσήμανε ο Αντιπρόεδρος της ΝΔ Κωστής Χατζηδάκης στην Βουλή, κατά την συζήτηση  της Ερώτησης που είχε υποβάλλει προς τον υπουργό Ανάπτυξης Γιώργο Σταθάκη για τη μηδενική αξιοποίηση του «πακέτου Γιουνκέρ» από την κυβέρνηση.

Αναλυτικότερα, ο Κωστής Χατζηδάκης στην ομιλία του, μεταξύ των άλλων,  τόνισε ότι:

-          Παρά το οξύτατο πρόβλημα που έχουμε στις επενδύσεις η κυβέρνηση δεν έχει αγγίξει ούτε ένα ευρώ από το πακέτο Γιουνκέρ!

-          Ενώ προχωρούν 200 έργα που αφορούν το 24% του πακέτου Γιουνκέρ, η Ελλάδα είναι μέσα στις 6 χώρες που δεν υπέβαλε κανένα έργο.

-          Ο κ. Σταθάκης έμμεσα επιβεβαίωσε  ότι για το πακέτο Γιουνκέρ ενώ υπήρξε προετοιμασία 1,5 χρόνο πριν μετά η κυβέρνηση καθυστέρησε.

-          Η κυβέρνηση θα κριθεί από την υποβολή και στήριξη αξιόπιστων προτάσεων στο πακέτο Γιουνκέρ, αλλά χρειάζεται και μόχλευση ιδιωτικών κεφαλαίων.

-          Υπάρχει κίνδυνος χωρίς ικανοποιητική λειτουργία των τραπεζών και εμπιστοσύνη αγορών το πακέτο Γιουνκέρ να μείνει κενό γράμμα. 

-          ‘Ένα θέμα είναι οι διακηρύξεις  περί ανάπτυξης και άλλο θέμα είναι η πραγματικότητα. Η κυβέρνηση παίρνει μηδέν από την Ε.Ε.  

 

Ερώτηση-καταγγελία του Κωστή Χατζηδάκη για τη μηδενική αξιοποίηση του"πακέτου Γιουνκέρ"

Μαρ 17

Ερώτηση-καταγγελία του Κωστή Χατζηδάκη για τη μηδενική αξιοποίηση του «πακέτου Γιουνκέρ»

 

Ο Αντιπρόεδρος της ΝΔ, Βουλευτής Β’ Αθήνας, Κωστής Χατζηδάκης κατέθεσε στη Βουλή ερώτηση προς τους υπουργούς Οικονομίας κ.Ευκλείδη Τσακαλώτο και Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού κ.Γιώργο Σταθάκη για τη μηδενική αξιοποίηση του «πακέτου Γιουνκέρ».

Ο Κωστής Χατζηδάκης με την ερώτησή του αποκαλύπτει ότι σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (ΕΤΕπ) η Ελλάδα δεν έχει εκμεταλλευτεί ούτε ένα ευρώ από τους πόρους του “πακέτου Γιουνκέρ”. Σε ευρωπαϊκό επίπεδο έχουν εγκριθεί περισσότερα από 200 έργα, ενεργοποιώντας περίπου 76 δις ευρώ επενδύσεων, αλλά σ’ αυτά τα έργα δεν υπάρχει ούτε ένα ελληνικό. Δηλαδή τη στιγμή που η ελληνική οικονομία βρίσκεται βυθισμένη σε ύφεση μετά τους χειρισμούς του τελευταίου χρόνου, η κυβέρνηση παρουσιάζει πλήρη αδράνεια στην αξιοποίηση της πολύτιμης ρευστότητας που παρέχει το «πακέτο Γιουνκέρ»

Υπενθυμίζεται ότι το «πακέτο Γιουνκέρ» -ή Ευρωπαϊκό Ταμείο Στρατηγικών Επενδύσεων, όπως είναι η επίσημη ονομασία του- είναι μια αναπτυξιακή πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Ένωσης πέρα από τα όρια του ΕΣΠΑ, η οποία έχει σκοπό να κινητοποιήσει σε ευρωπαϊκό επίπεδο, μέσω μόχλευσης, επενδύσεις ύψους 315 δισ. ευρώ σε διάστημα 3 ετών. Οι επενδύσεις αυτές αφορούν, μεταξύ άλλων, σε έργα υποδομών, καινοτομίας, εκπαίδευσης, έρευνας, ενέργειας, αλλά και στη στήριξη μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων.

Ο Κωστής Χατζηδάκης ρωτάει τους αρμόδιους υπουργούς Οικονομικών και Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού τα εξής:

  • Πού οφείλεται το γεγονός ότι, τη στιγμή που 22 από τα 28 κράτη-μέλη της ΕΕ έχουν κινητοποιήσει το 24% των συνολικών πόρων του «πακέτου Γιουνκέρ», η Ελλάδα δεν έχει μέχρι σήμερα εντάξει ούτε ένα έργο στο συγκεκριμένο πρόγραμμα;
  • Διαθέτει η κυβέρνηση κάποιο ολοκληρωμένο επιχειρησιακό σχέδιο για την αξιοποίηση του «πακέτου Γιουνκέρ» και αν ναι, ποιες επενδύσεις αποτελούν προτεραιότητες;

Για το θέμα αυτό ο Κωστής Χατζηδάκης έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Ο ερασιτεχνισμός και η ανικανότητα της κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ επιβεβαιώνεται και στην αξιοποίηση του πολυδιαφημισμένου από την ίδια “πακέτου Γιουνκέρ”.

Τη στιγμή που η ελληνική οικονομία επέστρεψε σε ύφεση μετά τους χειρισμούς του τελευταίου χρόνου και έχει περισσότερο παρά ποτέ ανάγκη από ρευστότητα, η κυβέρνηση αδρανεί και αφήνει το “πακέτο Γιουνκέρ” ολοκληρωτικά ανεκμετάλλευτο. Ενώ 22 από τα 28 κράτη-μέλη της ΕΕ έχουν κινητοποιήσει το 24% των συνολικών πόρων του πακέτου εμείς εμφανιζόμαστε ανίκανοι να απορροφήσουμε ακόμα και 1 ευρώ.

Τελικά, αυτή η κυβέρνηση δεν μπορεί να κάνει ούτε τα αυτονόητα».

Επισυνάπτεται σχετικό infographic από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ):

Πηγή: http://www.eib.org/efsi/efsi_dashboard_march_16_en.jpg