Μαϊ 11

Η κυβέρνηση βλάπτει σοβαρά τις ελληνικές εξαγωγές - ερώτηση στη Βουλή προς τους υπουργούς Οικονομικών και Ανάπτυξης

 

Η κυβέρνηση βλάπτει σοβαρά την ανταγωνιστικότητα των ελληνικών εξαγωγικών εταιρειών. Ενώ παλεύουν εδώ και μήνες ενάντια στο κύμα, σε ένα περιβάλλον παρατεταμένης αστάθειας, κεφαλαιακών ελέγχων και αποκλεισμού του σιδηροδρομικού δικτύου λόγω της κατάστασης στην Ειδομένη, η κυβέρνηση αντί να τις βοηθήσει κάνει κινήσεις που τους προκαλούν πρόσθετα σοβαρά προβλήματα. Αυτό υπογραμμίζει ο αντιπρόεδρος της ΝΔ, Βουλευτής Β’ Αθηνών, Κωστής Χατζηδάκης σε ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή προς τον υπουργό Οικονομικών Ευκλείδη Τσακαλώτο και τον υπουργό Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού Γιώργο Σταθάκη.

Σε ένα τέτοιο περιβάλλον, αναφέρει ο Κωστής Χατζηδάκης, δεν αποτελεί έκπληξη η πτωτική πορεία των ελληνικών εξαγωγών το πρώτο τρίμηνο του 2016 (-8,9% στο σύνολο, -0.2% χωρίς τα πετρελαιοειδή, -18,6% πρώτες ύλες,-9,7 ελαιόλαδο, -6,2% βιομηχανικά προϊόντα κ.α.), αντιστρέφοντας τη θετική δυναμική που δημιούργησαν οι μεταρρυθμίσεις της προηγούμενης κυβέρνησης, η οποία διήρκησε μέχρι το 2015.

Διαβάστε περισσότερα
Μαϊ 9

Ερώτηση Κωστή Χατζηδάκη για τις απαράδεκτες συνθήκες διαβίωσης των προσφύγων-μεταναστών στο Ελληνικό

Ο Αντιπρόεδρος της ΝΔ, Κωστής Χατζηδάκης, κατέθεσε ερώτηση προς τον υπουργό Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης Παναγιώτη Κουρουπλή για τις απαράδεκτες συνθήκες διαβίωσης των προσφύγων-μεταναστών στο Ελληνικό.

Ο Κωστής Χατζηδάκης υπογραμμίζει ότι το Ελληνικό έχει μετατραπεί σε νέα Ειδομένη, εξαιτίας της διαχειριστικής ανικανότητας μιας κυβέρνησης της οποίας ο ανθρωπισμός εξαντλείται σε επίπεδο διακηρύξεων. Συγκεκριμένα, ολυμπιακές εγκαταστάσεις και χώροι του πρώην αεροδρομίου έχουν διαμορφωθεί, εδώ και μήνες, σε καταυλισμούς στους οποίους διαμένουν χιλιάδες πρόσφυγες-μετανάστες σε πλήρως ακατάλληλες συνθήκες. Παρ’ όλα αυτά, η κυβέρνηση δεν έχει παρουσιάσει κανένα συγκεκριμένο σχέδιο για τη μετεγκατάστασή τους, παρατείνοντας επ’ αόριστον μια κατάσταση που εγκυμονεί τεράστιους υγειονομικούς κινδύνους και δημιουργεί μεγάλα προβλήματα ασφάλειας.

Ο Ιατρικός Σύλλογος Αθηνών, αναφέρει ο κ.Χατζηδάκης, εξέδωσε πριν λίγες μέρες ανακοίνωση στην οποία έκανε αναφορά σε κρίσιμους κινδύνους για τη δημόσια υγεία, εκτιμώντας πως αυτοί θα επιδεινωθούν με την άνοδο της θερμοκρασίας. Παράλληλα, οι δήμαρχοι των γύρω περιοχών έχουν υπογραμμίσει επανειλημμένως πως οι αρμόδιες αρχές δεν έχουν τηρήσει τις δεσμεύσεις τους και κάνουν λόγο για ντροπιαστική κατάσταση.

Η κυβέρνηση, υπενθυμίζει ο Αντιπρόεδρος της Ν.Δ, είχε αναλάβει συγκεκριμένες δεσμεύσεις όσον αφορά στη φύλαξη και καθαριότητα των εν λόγω χώρων, ενώ είχε δηλώσει πως η φιλοξενία προσφύγων-μεταναστών στους συγκεκριμένους χώρους θα διαρκούσε μέχρι τον Μάρτιο.  

Με την ερώτησή του προς τον υπουργό Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, ο Κωστής Χατζηδάκης ζητάει να μάθει πόσοι είναι οι πρόσφυγες-μετανάστες που φιλοξενούνται στο Ελληνικό και ποια είναι τα άμεσα μέτρα που σκοπεύει να αναλάβει η κυβέρνηση για να βελτιώσει τις συνθήκες υγιούς και ασφαλούς διαβίωσης. Ζητά να πληροφορηθεί, επίσης, αν υπάρχει συγκεκριμένο σχέδιο για τη μετεγκατάσταση των προσφύγων-μεταναστών από τους χώρους του Ελληνικού.

Απρ 21

Στην Ειδομένη η κυβέρνηση βλέπει τα τρένα να σταματούν - ομιλία στη συζήτηση σχετικής επίκαιρης ερώτησης

 

«Στη  Ειδομένη η κυβέρνηση βλέπει τα τρένα να σταματούν, αλλά η ζημία για την ελληνική οικονομία μπορεί να είναι μεγάλη», υπογράμμισε σήμερα  ο Αντιπρόεδρος της ΝΔ Κωστής Χατζηδάκης στη Βουλή σε συζήτηση  σχετικής επίκαιρης ερώτησης που είχε καταθέσει προς το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Ο Κωστής Χατζηδάκης στην ομιλία του σημείωσε τα ακόλουθα:

-          25 μέρες πριν λίγους μήνες και  35 μέρες τώρα η βασική πρόσβαση της χώρας σιδηροδρομικά προς την υπόλοιπη Ευρώπη στην Ειδομένη είναι κλειστή.

-          Για 2 μήνες συνολικά ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ελληνικές επιχειρήσεις υφίστανται  σημαντική ζημία και η κυβέρνηση βλέπει στην Ειδομένη τα τρένα να σταματούν!  

-          Μεγάλοι κολοσσοί όπως η Sonyκαι η HPπου έχουν υπογράψει συμβάσεις με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ πώς θα αντιδράσουν ;

-          Η κυβέρνηση παραδέχτηκε ότι από την Ειδομένη η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει ζημιά 3 εκατ. ευρω. Λες και είναι στραγάλια!

-          Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι οριακά κερδοφόρα. Με τα 3 εκατ. ευρώ ζημιά στην Ειδομένη γίνεται ζημιογόνα. Πως θα γίνει αναστροφή της ζημιάς;

-          Στην Ειδομένη υπονομεύεται η δραστηριότητα της  ΤΡΑΙΝΟΣΕ και των λιμανιών Πειραιά και Θεσσαλονίκης. Η ζημιά για την οικονομία μπορεί να είναι μεγάλη.

-          Η κυβέρνηση ψελλίζει ότι το πρόβλημα είναι ευρωπαϊκό. Μήπως πρέπει να έρθει το ΝΑΤΟ για να ανοίξει τη σιδηροδρομική  γραμμή της Ειδομένης;

-          Η κυβέρνηση κατάφερε  2 φορές  να ανοίξει τη σιδηροδρομική γραμμή στην Ειδομένη, αλλά μετά την παράτησε. Δεν της ζητάμε , λοιπόν, να κάνει κάτι αδύνατο.

-          Το υπουργείο  Δημόσιας Τάξης δεν είναι σε άλλη κυβέρνηση. Όλοι μαζί  να κάνουν ένα επιχειρησιακό σχέδιο για να μείνει ανοιχτή τη σιδηροδρομική γραμμή στην Ειδομένη.

ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΤΗΣ ΟΜΙΛΙΑΣ ΚΩΣΤΗ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ

 

Απρ 18

Βασικά σημεία της τοποθέτησης του Κωστή Χατζηδάκη κατά τη συνεδρίαση στη Βουλή για το πακέτο Γιουνκέρ παρουσία του κ. Κατάινεν

Στη σημερινή συνάντηση της διακομματικής αντιπροσωπείας της Βουλής με τον Αντιπρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Γίρκι Κατάινεν, ο Αντιπρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας Κωστής Χατζηδάκης είπε, μεταξύ άλλων, τα ακόλουθα:

  • Το Επενδυτικό Σχέδιο Γιουνκέρ για την Ευρώπη είναι ένα εξαιρετικά χρήσιμο εργαλείο, το οποίο, πέρα από τις δυνατότητες του ΕΣΠΑ, μπορεί να συμβάλει σημαντικά στην προσπάθεια εξόδου της χώρας από την κρίση προσφέροντας αναπτυξιακή ώθηση.
  • Με την ενεργοποίηση ιδιωτικών επενδύσεων δημιουργείται η προοπτική για πολλαπλασιαστικά οφέλη, όπως νέες θέσεις εργασίας σε διάφορους κλάδους, σε μια περίοδο που η ελληνική οικονομία βρίσκεται σε κατάσταση ασφυξίας.
  • Απαραίτητη προϋπόθεση για να υπάρξουν αποτελέσματα είναι να κινητοποιηθεί η κυβέρνηση και να προσφέρει εκτεταμένη ενημέρωση για επενδυτικές ευκαιρίες.
  • Δυστυχώς, μέχρι στιγμής η χώρα μας είναι ανάμεσα στους ουραγούς όσον αφορά στην εκμετάλλευση των πόρων του επενδυτικού σχεδίου. Μέχρι τον Μάρτιο, μένοντας πίσω από 22 άλλες χώρες-μέλη της ΕΕ, δεν είχε αξιοποιήσει ούτε ένα ευρώ, ενώ σήμερα έχει ενταχθεί μόλις ένα ελληνικό έργο στο σχέδιο.
  • Το σημαντικότερο εμπόδιο για την αξιοποίηση αυτής της πρωτοβουλίας είναι η μεγάλη αβεβαιότητα στη χώρα τον τελευταίο χρόνο, η οποία έχει επιβαρύνει έντονα το επενδυτικό κλίμα. Παράλληλα, έχει δημιουργηθεί τεράστιο πρόβλημα ρευστότητας, αποτέλεσμα των capitalcontrols αλλά των προβλημάτων των τραπεζών που τις εμποδίζουν να διοχετεύουν πόρους στην πραγματική οικονομία.
  • Υπονομευτικά δρα επίσης και η εχθρική στάση της κυβέρνησης απέναντι σε έργα ΣΔΙΤ (Συμπράξεις Δημοσίου-Ιδιωτικού Τομέα), όπως, πχ, αυτά για τα απορρίμματα, τη στιγμή που το εν λόγω επενδυτικό σχέδιο παροτρύνει τέτοια ακριβώς έργα.

Ο κ. Κατάινεν έκανε αναφορά στο Ελληνικό Επενδυτικό Ταμείο, υπογραμμίζοντας πως είναι ένα όχημα που μπορεί να παίξει κομβικό ρόλο στην κινητοποίηση επενδύσεων, συμπληρώνοντας το έργο των τραπεζών. Υπενθυμίζεται πως το συγκεκριμένο Ταμείο τέθηκε σε λειτουργία το 2014 όμως έκτοτε έχει μπει στον πάγο.

Απρ 12

Ερώτηση Κωστή Χατζηδάκη για το πολλαπλό κόστος που προκαλεί στην οικονομία ο αποκλεισμός της σιδηροδρομικής γραμμής της Ειδομένης

 

 

Απαντήσεις για τον πολυήμερο αποκλεισμό της σιδηροδρομικής γραμμής της Ειδομένης και το πολλαπλό κόστος που προκαλεί στην ελληνική οικονομία ζητά από τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χρήστο Σπίρτζη με ερώτησή του στη Βουλή ο Αντιπρόεδρος της ΝΔ, Κωστής Χατζηδάκης.

Ειδικότερα, ο Κωστής Χατζηδάκης υπογραμμίζει ότι ο αποκλεισμός – για δεύτερη φορά– της σιδηροδρομικής γραμμής της Ειδομένης δημιουργεί σημαντικά προβλήματα στη μεταφορά εμπορευμάτων, αυξάνοντας τον χρόνο και το κόστος μεταφοράς. Αυτό έχει ως συνέπεια:

-          Να βρίσκεται στον αέρα το εμπορευματικό έργο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και να πλήττεται η ανταγωνιστικότητα της εταιρείας, ενώ βρίσκεται σε εξέλιξη η αποκρατικοποίησή της.

-          Να δίνεται καίριο χτύπημα σε πολλές ελληνικές εξαγωγικές εταιρίες, οι οποίες έχουν υποστεί τον τελευταίο χρόνο απανωτά πλήγματα από τα capitalcontrols και την παρατεταμένη περίοδο αστάθειας.

-          Να υπονομεύεται η παρουσία πελατών-κολοσσών όπως η HP και η Sony, οι οποίοι έγινε μεγάλη προσπάθεια για να έρθουν στην Ελλάδα τα προηγούμενα χρόνια.

-          Να δημιουργείται ένα περιβάλλον αποτρεπτικό για την προσέλκυση νέων επενδυτών και να πλήττεται περαιτέρω η αξιοπιστία της Ελλάδας, καθώς προβάλλεται διεθνώς η γενικότερη εικόνα μιας αποδιοργανωμένης χώρας, στην οποία δεν λειτουργούν ούτε οι στοιχειώδεις δομές.  

Ο Κωστής Χατζηδάκης σημειώνει ότι, εξαιτίας του αποκλεισμού της σιδηροδρομικής γραμμής της Ειδομένης, για τις μετακινήσεις εμπορευμάτων επιλέγεται πλέον η οδός μέσω Βουλγαρίας, ενώ άλλες εταιρείες αναγκάζονται να φορτώνουν τα εμπορεύματά τους σε φορτηγά οχήματα. Η διαδρομή μέσω Βουλγαρίας διαρκεί έως και δύο μέρες παραπάνω, και εκτιμάται πως κοστίζει 5 με 10 χιλιάδες ευρώ περισσότερα ανά συρμό. Είναι ανοιχτό, συνεπώς, το ενδεχόμενο η ΤΡΑΙΝΟΣΕ να κληθεί να καταβάλει αποζημιώσεις στους πελάτες της.

Με την ερώτησή του προς υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, ο Κωστής Χατζηδάκης ζητάει να μάθει ποιο τελικά ήταν το κόστος των ζημιών που υπέστη η ΤΡΑΙΝΟΣΕ από τον αποκλεισμό της σιδηροδρομικής γραμμής της Ειδομένης στο τέλος του προηγούμενου χρόνου και ποιο εκτιμάται ότι είναι μέχρι στιγμής το κόστος σ’ αυτή την 2η περίοδο αποκλεισμού.

Επίσης, ο Κωστής Χατζηδάκης ρωτάει την κυβέρνηση αν διαθέτει τελικά κάποιο σχέδιο για την άμεση αποκατάσταση της λειτουργίας της σιδηροδρομικής γραμμής της Ειδομένης και για την εξασφάλιση της ομαλής λειτουργίας της στο μέλλον.