Κωστής Χατζηδάκης

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

Χαιρετισμός σε Εσπερίδα του ΣΕΒ και της Ελληνικής Εταιρίας Logistics

kx_logistics_sev_3_7_2013-300x200Η ανάπτυξη των logistics μπορεί να αποτελέσει καταλύτη για την οικονομία μας, ενισχύοντας την εξωστρέφεια, προσελκύοντας επενδύσεις και δίνοντας ώθηση σε πολλούς κλάδους.

Νομίζω πως δεν χρειάζεται να αναλύσουμε ξανά τη σημασία της εφοδιαστικής αλυσίδας στην εθνική προσπάθεια για την ανάκαμψη, αλλά και για την ανάπτυξη στα κρίσιμα χρόνια που έρχονται.

Το επιβεβαιώνουν, άλλωστε, οι διεθνείς μελέτες (π.χ. της Mc Kinsey), το επιβεβαιώνει και η ενισχυμένη παρουσία ξένων επενδυτών- όπως η Cosco.

Γι’ αυτό πάγιος στόχος μας είναι να καταστεί η Ελλάδα το σημαντικότερο κέντρο logistics στη Νοτιο-Ανατολική Ευρώπη.

Επομένως πρέπει άμεσα να ενισχύσουμε την αξιοπιστία μας έναντι των υποψηφίων επενδυτών, αλλά και την ανταγωνιστικότητά μας ώστε οι προσφερόμενες υπηρεσίες στην Ελλάδα να γίνουν οι ελκυστικότερες, στην ευρύτερη περιοχή…

kx_logistics_sev_3_7_2013-300x200«Κυρίες και Κύριοι,

Η ανάπτυξη των logistics μπορεί να αποτελέσει καταλύτη για την οικονομία μας, ενισχύοντας την εξωστρέφεια, προσελκύοντας επενδύσεις και δίνοντας ώθηση σε πολλούς κλάδους.

Νομίζω πως δεν χρειάζεται να αναλύσουμε ξανά τη σημασία της εφοδιαστικής αλυσίδας στην εθνική προσπάθεια για την ανάκαμψη, αλλά και για την ανάπτυξη στα κρίσιμα χρόνια που έρχονται.

Το επιβεβαιώνουν, άλλωστε, οι διεθνείς μελέτες (π.χ. της Mc Kinsey), το επιβεβαιώνει και η ενισχυμένη παρουσία ξένων επενδυτών- όπως η Cosco.

Γι’ αυτό πάγιος στόχος μας είναι να καταστεί η Ελλάδα το σημαντικότερο κέντρο logistics στη Νοτιο-Ανατολική Ευρώπη.

Επομένως πρέπει άμεσα να ενισχύσουμε την αξιοπιστία μας έναντι των υποψηφίων επενδυτών, αλλά και την ανταγωνιστικότητά μας ώστε οι προσφερόμενες υπηρεσίες στην Ελλάδα να γίνουν οι ελκυστικότερες, στην ευρύτερη περιοχή.

Τους τελευταίους δώδεκα μήνες που υπάρχει η κυβέρνηση του  Αντώνη Σαμαρά, προωθήσαμε  δράσεις, που σχετίζονται με αυτό το σκοπό , όπως:

• Σε ό,τι αφορά το άνοιγμα της αγοράς των μεταφορών και τις αποκρατικοποιήσεις:

– Απελευθερώθηκε πλήρως η αγορά φορτηγών μεγάλου και μικρού τονάζ.

– Διαμορφώθηκε το ρυθμιστικό και κανονιστικό πλαίσιο για να προχωρήσει τώρα το ΤΑΙΠΕΔ στην παραχώρηση χρήσης των περιφερειακών αεροδρομίων και λιμανιών, καθώς και στην αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ

• Στο επίπεδο  των υποδομών, είχαμε:

– τη σύνδεση  του λιμένος Πειραιώς με το σιδηρόδρομο (γραμμή Θριάσιο-Ικόνιο),

– το νέο προβλήτα 3 στο πλαίσιο της συνεργασίας μας με την Cosco

– και την επανέναρξη των τεσσάρων μεγάλων αυτοκινητοδρόμων, όπου μέσα στον Ιούλιο, περιμένουμε την έγκριση από την Κομισιόν και κατόπιν, την κύρωση των συμβάσεων από τη Βουλή.

Οι συμβάσεις παραχώρησης στα λιμάνια και τα αεροδρόμια καθώς και η αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα συντελέσουν σίγουρα ώστε η Ελλάδα να αλλάξει κατηγορία.

Να ανεβεί ποιοτικά στον τομέα των logistics.

• Και από απόψεως γενικότερου επενδυτικού/ επιχειρηματικού περιβάλλοντος, ενδεικτικά αναφέρω πως:

– ψηφίσαμε το νέο Επενδυτικό Νόμο που μεταξύ άλλων, δημιουργεί μια Κεντρική Αδειοδοτική Αρχή  και εξοικονομεί χρόνο και χρήμα στους επενδυτές 

– και υιοθετήσαμε 25 μέτρα για την απλοποίηση των διαδικασιών στις εξαγωγές 

Ήδη από το Μάρτιο συγκροτήθηκε μία Μόνιμη Επιτροπή Logistics, για τον εκσυγχρονισμό του σχετικού νομοθετικού πλαισίου με ισχυρή την παρουσία του ιδιωτικού τομέα – χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η Ομάδα Πρωτοβουλίας του ΣΕΒ για την εφοδιαστική αλυσίδα.

Κλειδί για τη στρατηγική μας, όμως, αποτελεί η συνεργασία με την Παγκόσμια Τράπεζα για την ανταγωνιστικότητα της ελληνικής οικονομίας και τη βελτίωση της κατάταξη της Ελλάδας στο “Doing Business Report”. 

Στο ευρύτερο πλαίσιο αυτής της συνεργασίας, εντάσσεται και η κοινή δράση της Κυβέρνησης με την Παγκόσμια Τράπεζα, τη Μόνιμη Επιτροπή Logistics και τις Ομάδες Εργασίας που έχουν συγκροτηθεί,  για την ανάπτυξη του κλάδου. 

Στο επόμενο διάστημα, τα προγραμματισμένα βήματα είναι τα εξής: 

– Η Παγκόσμια Τράπεζα εντός της εβδομάδας θα παραδώσει την έκθεσή της όπου έχει καταγράψει εις βάθος όλα τα προβλήματα τα οποία εντόπισε, στον τομέα που μας αφορά, καθώς και ορισμένες προτάσεις για την αντιμετώπισή τους. 

– Τον Οκτώβριο, αφού προηγηθεί επεξεργασία όλων των στοιχείων, με συνεργασία της Παγκόσμιας Τράπεζας , της Μόνιμης Επιτροπής και των συναρμόδιων Υπουργείων, θα παρουσιασθεί  η βασική Στρατηγική για τα Logistics, με ένα σχέδιο δράσης νομοθετικών και άλλων πρωτοβουλιών. 

– Στη συνέχεια και μέχρι το τέλος της χρονιάς, θα προετοιμασθεί η δέσμη των νέων νομοθετικών μέτρων , που αφορά στον κλάδο, όπως π.χ. για τις αδειοδοτήσεις σε όλο το εύρος της εφοδιαστικής αλυσίδας και για τον εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου των επιχειρηματικών κέντρων. 

Πρόκειται για θέματα που ο ιδιωτικός τομέας πρώτος έχει αναδείξει.

Και σε αυτά θα επικεντρωθούμε.

-Παράλληλα, την ίδια περίοδο, θα έχει ψηφιστεί και το πλαίσιο για την αξιοποίηση πόρων του νέου ΕΣΠΑ 2014-2020, το οποίο θέλουμε να διαφέρει από τα προηγούμενα.

Έχουμε θέσει δύο άξονες προτεραιότητας στον προγραμματισμό μας για το νέο ΕΣΠΑ: την καινοτομία και την σωστή αξιοποίηση των πόρων.

Επομένως, επιθυμία μας είναι να συμπεριληφθεί και ο κλάδος των logistics καθώς είναι καινοτόμος, είναι αναπτυσσόμενος και έχει προστιθέμενη αξία.

Κυρίες και Κύριοι,

Το Υπουργείο Ανάπτυξης & Υποδομών, δεν είναι πλέον ενιαίο, όμως, από πλευράς της κυβέρνησης, ισχύει απολύτως η δέσμευσή για να προχωρήσουμε με ταχύτητα  το σχεδιασμό μας.

Εξάλλου, όπως όλοι γνωρίζουμε,  o κλάδος της εφοδιαστικής αλυσίδας απλώνεται οριζόντια και εκ των πραγμάτων, δεν μπορεί να αποτελεί αρμοδιότητα ενός μόνον Υπουργείου.

Επομένως, θα δουλέψουμε από κοινού με το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών , όλους τους φορείς και κυρίως τον ιδιωτικό τομέα, ώστε να επιτύχουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα, στο συντομότερο χρόνο.

Η συνεργασία αυτή, αλλά και μεταξύ ιδιωτικών και δημόσιων επιχειρήσεων, αποτελεί βασική επιδίωξη της κυβέρνησης σε κάθε επίπεδο.

Θέλουμε να κινηθούμε γρήγορα  για να έχουμε άμεσα, απτό αποτέλεσμα.

Διότι ισχυρή εφοδιαστική αλυσίδα σημαίνει χαμηλότερες τιμές για τα προϊόντα, σημαίνει εξωστρέφεια και μεγαλύτερη ανταγωνιστικότητα για την ελληνική οικονομία.

Δηλαδή, νέες ευκαιρίες και νέες θέσεις εργασίας για την Ελλάδα.

Κάτι που σήμερα, οι Έλληνες χρειαζόμαστε όσο ποτέ.

Με τις σκέψεις αυτές, θέλω να σας συγχαρώ για τη διοργάνωση της αποψινής εκδήλωσης που δείχνει πως αυτή η προσπάθεια έχει συνέπεια και συνέχεια.

Και να ευχηθώ κάθε επιτυχία στις εργασίες της.

Σας ευχαριστώ.»

Μετάβαση στο περιεχόμενο