Ο ευρωβουλευτής της Νέας Δημοκρατίας Κωστής Χατζηδάκης απαντώντας στις σημερινές δηλώσεις του Υπουργού Παιδείας κ. Πέτρου Ευθυμίου, έκανε την ακόλουθη δήλωση:
“Αλήθεια τί παριστάνει ο Υπουργός Παιδείας;
Δεν γνωρίζει ότι το όλο θέμα για την αμοιβαία αναγνώριση των διπλωμάτων των ευρωπαϊκών πανεπιστημίων ξεκίνησε με την οδηγία 89/48 που υπογράφηκε από την τότε κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ με Υπουργό Παιδείας τον κ. Γ. Παπανδρέου;
Δεν γνωρίζει ότι η Ελλάδα καταδικάστηκε από το Δικαστήριο των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων (ΔΕΚ) το 1995 για μη εφαρμογή της οδηγίας 89/48 ;
Δεν γνωρίζει ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα προσφύγει εκ νέου εναντίον της Ελλάδας επειδή θεωρεί ότι δεν υπήρξε συμμόρφωση μετά την καταδίκη από το ΔΕΚ και ότι η νέα καταδίκη της Ελλάδας θα σημάνει πρόστιμα για όλους τους φορολογούμενους μέχρι της πλήρους συμμορφώσεως της χώρας;
Δεν γνωρίζει ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θεωρεί πως τα διπλώματα που εκδίδονται με δικαιόχρηση (franchising) – δηλαδή συνεργασία μεταξύ ευρωπαϊκών πανεπιστημίων και εκπαιδευτικών ιδρυμάτων που δεν έχουν, αυτά καθαυτά, το καθεστώς πανεπιστημίου – είναι σαν όλα τα άλλα διπλώματα και επομένως εμπίπτουν στο πεδίο της ανωτέρω οδηγίας;
Δεν γνωρίζει επίσης την προσφυγή της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο εναντίον της Ελλάδας στις 7 Απριλίου 2003 για τα διπλώματα οπτικών που εκδόθηκαν με την μέθοδο του franchising και δεν αναγνωρίζονται στην Ελλάδα;
Δεν γνωρίζει την επίσημη θέση του Συνηγόρου του Πολίτη για το ίδιο θέμα που ταυτίζεται απολύτως με την άποψη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής;
Δεν γνωρίζει την γνωμοδότηση του μέχρι πρότινος Προέδρου του Αρείου Πάγου κ. Στ. Ματθία ότι δεν είναι νόμιμη η άρνηση αναγνώρισης αυτών των διπλωμάτων;
Δεν γνωρίζει ούτε την πρόσφατη απόφαση του Δικαστηρίου των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων για την υπόθεση Neri που οριστικά τοποθετείται υπέρ των απόψεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και επομένως εναντίον των απόψεων του ελληνικού Υπουργείου Παιδείας;
Δεν γνωρίζει ότι το ΔΕΚ, στο οποίο υποτίθεται ότι θα προσφύγει στηριζόμενος στο άρθρο 149 της Συνθήκης της ΕΕ περί Παιδείας, θεώρησε στην υπόθεση Neri ότι η κατάλληλη νομική βάση είναι το άρθρο 43 περί ελευθερίας εγκαταστάσεως; Περιμένει ότι το ΔΕΚ θα τον φοβηθεί έτσι ώστε να ανατρέψει τη νομολογία του;
Κι ακόμα, δεν έχει ακούσει τη σαφή θέση του κ. Γιώργου Παπανδρέου στις 21 Μαϊου 1998 ότι στην ανώτατη εκπαίδευση “το σύστημά μας είναι λίγο σοβιετικό” και ότι αν δεν αντιμετωπίσουμε τα προβλήματα θα μας ξεπεράσει σύντομα η ευρωπαϊκή πραγματικότητα και το ευρωπαϊκό κοιοτικό δίκαιο;
Ο κ. Ευθυμίου είτε δεν έχει σχέση με την ευρωπαϊκή πραγματικότητα είτε δημαγωγεί συνειδητά. Εν πάση περιπτώσει, ένα είναι ξεκάθαρο: η τροπολογία που κατέθεσα και εγκρίθηκε από την αρμόδια κατά τον κανονισμό του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου Επιτροπή Νομικών Υποθέσεων και Εσωτερικής Αγοράς έναν σκοπό έχει: την αντιμετώπιση του τεράστιου κοινωνικού προβλήματος των 25.000 πτυχιούχων και τη σαφή, χωρίς σαθρά νομικά προσκόμματα και ταχεία ρύθμιση του θέματος σύμφωνα με το κοινοτικό δίκαιο χωρίς άλλες καταδίκες της Ελλάδας και πρόστιμα για τους Έλληνες πολίτες.
Στόχος μας είναι η αναβάθμιση της εκπαίδευσης, η επίλυση των προβλημάτων της και η αρμονική συνύπαρξη δημόσιας και ιδιωτικής εκπαίδευσης. Γι΄αυτόν τον λόγο, σε συνεργασία με τον επικεφαλής των ευρωβουλευτών της ΝΔ κ. Αντώνη Τρακατέλλη και τον αρμόδιο εισηγητή κ. Ζαπαλά, καταθέσαμε από κοινού εξ ονόματος του ΕΛΚ συμπληρωματική τροπολογία που επαναλαμβάνει απλώς αυτό που ήδη το ΔΕΚ έχει δεχθεί στην υπόθεση Neri, ότι δηλαδή κάθε κράτος μέλος έχει τη δυνατότητα να επιβάλλει αυστηρούς όρους λειτουργίας σε ιδρύματα όπως τα Κέντρα Ελευθέρων Σπουδών προκειμένου, όταν συνεργάζονται με πανεπιστήμια άλλων κρατών μελών, να παρέχεται υψηλού επιπέδου πανεπιστημιακή εκπαίδευση. Στα πλαίσια του ευρωπαϊκού κοινοτικού δικαίου, η συγκεκριμένη ρύθμιση είναι αυτονόητη. Είναι όμως ταυτόχρονα μια αποστομωτική απάντηση στη δημαγωγία του κ. Ευθυμίου.
Το ερώτημα που απομένει είναι ένα: ο ίδιος ο κ. Ευθυμίου τί πιστεύει για το συγκεκριμένο θέμα; Θα συνεχίσει να το αντιμετωπίζει με την ίδια υποκριτική στάση; Θα τοποθετηθεί κάποτε στα καυτά προβλήματα της Παιδείας ή θα παριστάνει εσαεί τον πολιτικό σχολιαστή;
Εμείς τολμούμε και προτείνουμε λύσεις. Ο Υπουργός Παιδείας πρέπει να απολογηθεί στη νέα γενιά για την κοινωνική του αναλγησία και την προσκόλλησή του στο χθες”.