Κωστής Χατζηδάκης

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

Δηλώσεις του ΥΜΕ κατά την διάρκεια επίσκεψής του στα έργα της ΕΡΓΟΣΕ στο Νομό Φθιώτιδας.

«Aυτά τα έργα που βλέπουμε σήμερα και συνολικότερα τα έργα της ΕΡΓΟΣΕ, που είναι σε εξέλιξη σε όλη την Ελλάδα, φέρνουν την Ελλάδα από την περιφέρεια στην καρδιά της Ευρώπης. Εκσυγχρονίζουν σημαντικά το σιδηροδρομικό δίκτυο. Και αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό και για την ταχύτητα των σιδηροδρομικών μεταφορών και για την ασφάλεια και για το περιβάλλον, καθώς ο σιδηρόδρομος
είναι ένα μέσο φιλικό στο περιβάλλον.

Δεν πρέπει να ξεχνάμε πως όταν θα ολοκληρωθεί πλήρως η κατασκευή του σιδηροδρομικού δικτύου, από την Πάτρα, στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη,
οι μετακινήσεις, οι σιδηροδρομικές διαδρομές, ο χρόνος
των διαδρομών θα μειωθεί σημαντικά:
-Το τμήμα Αθήνα – Θεσσαλονίκη θα γίνεται σε 3,5 ώρες και το τμήμα Αθήνα- Πάτρα σε λιγότερο από 2,5 ώρες.


Και οι επενδύσεις που κάνουμε, τόσο από το 3ο
Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης όσο και από το 4ο ΚΠΣ, είναι μεγάλης κλίμακας, είναι 5,5 δις ευρώ. Πιστεύω πως αξίζει τον κόπο. Διότι είναι πάρα πολλά χρόνια που είχαμε παραμελήσει το σιδηροδρομικό μας δίκτυο, από την εποχή του Χαρίλαου Τρικούπη μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του ’90, δεν είχαμε κάνει σοβαρές επενδύσεις στο σιδηροδρομικό μας δίκτυο και έτσι είχαμε μείνει εξαιρετικά πίσω σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Τώρα προσπαθούμε να καλύψουμε το χαμένο έδαφος και πραγματικά πιστεύω, στο τέλος του 2013 που θα έχει ολοκληρωθεί ολόκληρο το δίκτυο, ολόκληρος ο βασικός άξονας, θα είμαστε μπροστά σε
μια νέα σελίδα στις σιδηροδρομικές μεταφορές, συνολικά στις μεταφορές της πατρίδας μας. Η Ελλάδα γίνεται Ευρώπη, με την βοήθεια της Ευρωπαϊκής Ένωσης και την αξιοποίηση των κοινοτικών πόρων. Και προς αυτή την κατεύθυνση θα συνεχίσουμε».


-Ερώτηση:
Με τα νέα έργα, θα ενισχυθεί η βιωσιμότητα του ΟΣΕ;


-Υπουργός: Μα προφανώς. Όποια διαδρομή περιορίζεται σημαντικά, ο σιδηρόδρομος γίνεται εκεί
πιο ελκυστικό μέσο και για τις επιβατικές και για τις εμπορευματικές μεταφορές. Με αυτό τον τρόπο γίνεται πιο ανταγωνιστικός, δηλαδή μπορεί να βρίσκει περισσότερα έσοδα.


-Ερ: Ποια είναι πρακτικά τα οφέλη των εμπορευματικών μεταφορών;


-Υπουργός: Εκείνο το οποίο θα πετύχουμε με τον εκσυγχρονισμό του δικτύου, είναι να μεταφέρουμε εμπορεύματα από τα δρομολόγια του σιδηρόδρομου. Με τον τρόπο αυτό πέραν των πρόσθετων εσόδων που θα έχει ο ΟΣΕ από την μεταφορά φορτίων, περιορίζεται και η ρύπανση που έχουμε
εξ
αιτίας των
οδικών μεταφορών. Γιατί με τον σιδηρόδρομο δεν έχουμε ρύπανση. Εδώ, εκτός από τη νέα χάραξη της γραμμής,
έχουμε και εκσυγχρονισμό του δικτύου με την έννοια της εισαγωγής της ηλεκτροκίνησης και της τηλεδιοίκησης. Αυτά συμβάλουν στην καταπολέμηση της ρύπανσης. Όταν θα ολοκληρωθεί το δίκτυο, δεν θα έχουμε
ντηζελομηχανές , θα έχουμε
πλήρη ηλεκτροκίνηση σε ολόκληρο τον άξονα ΠΑΘΕ. Θέλω επίσης να σημειώσω και κάτι άλλο, που είναι για μένα πολύ σημαντικό:
-Από όπου περνάει η ΕΡΓΟΣΕ , όπου γίνεται εκσυγχρονισμός του δικτύου, έχουμε σημαντικά αντισταθμιστικά οφέλη για την τοπική κοινωνία. Τοπικά έργα, πολλές φορές περιβαλλοντικού χαρακτήρα, όπως είναι ο μεριστής του Σπερχειού ποταμού, προκειμένου να αποφεύγονται πλημμύρες το χειμώνα.
Δίπλα από τα έργα που γίνονται από την ΕΡΓΟΣΕ, τα αμιγώς σιδηροδρομικά έργα, γίνονται και άλλα έργα που είναι σημαντικά για τις τοπικές κοινωνίες, να αναφέρω αυτά στη Φθιώτιδα, μια και βρισκόμαστε σε αυτή
την περιοχή.
Και θέλω να συγχαρώ τα στελέχη και τους εργαζόμενους της ΕΡΓΟΣΕ αλλά και τα στελέχη και εργαζόμενους των τεχνικών εταιρειών, για τη σημαντική δουλειά που κάνουν. Είναι δουλειά για την Ελλάδα, είναι δουλειά που κάνει την πατρίδα μας να προχωρά μπροστά, και
στον τομέα των μεταφορών και συνολικότερα.


-Ερ: Τα έργα αυτά, είναι και μέρος της ανάπτυξης των σιδηροδρομικών μεταφορών;

-Υπουργός: Προφανώς. Υπάρχει μια σειρά από επενδύσεις του ΟΣΕ που προχωρούν και μας οδηγούν προς αυτή την κατεύθυνση.
Με βασικότερη, την επένδυση που θα γίνει στο Θριάσιο Πεδίο για το νέο Εμπορευματικό Κέντρο, σε συνδυασμό με την κατασκευή του νέου Σιδηροδρομικού Σταθμού στο Νέο Ικόνιο, το οποίο από τη φύση του- καθώς το Νέο Ικόνιο είναι λιμάνι,
έρχεται να ενισχύσει τις συνδυασμένες μεταφορές στην Ελλάδα, στόχος που είναι από τις βασικές επιδιώξεις της Κυβέρνησης.



Μετάβαση στο περιεχόμενο