Ταξιάρχη Χρήστου: Είναι δεδομένη η αντίθεση μας στο προτεινόμενο σχέδιο ιδιωτικοποίησης αυτό δεν αλλάζει. Ύστερα όμως από την απόφαση της γενικής μας συνέλευσης ήμασταν υποχρεωμένοι να έρθουμε σε συνάντηση με το Υπουργείο και να θέσουμε όλα εκείνα τα ερωτήματα που απασχολούν τους εργαζομένους μας και να ζητήσουμε απαντήσεις πάνω σε αυτά. Σήμερα πήραμε απαντήσεις τις οποίες θεωρούμε ικανοποιητικές και αποδεικνύεται ότι οι συνάδερφοι μας που μας έστειλαν εδώ έπραξαν σοφά. Οφείλω να πω, επειδή έχω συμμετάσχει και παλαιότερα, συγκεκριμένα πριν από πέντε χρόνια, σε μακρές και απανωτές συναντήσεις, ότι αυτή τη φορά και παρόλο που ήταν πολύ σύντομο το χρονικό διάστημα βρήκαμε ανθρώπους που μας άκουσαν πραγματικά. Τους ευχαριστούμε.
Δημοσιογράφος: Ποιο ήταν το βασικό αίτημα και ποια η ικανοποιητική απάντηση που πήρατε;
Ταξιάρχη Χρήστου: Το βασικό αίτημα ήταν να αντιμετωπιστούν όλοι οι συνάδελφοι μας βάσει του αρχικού σχεδίου. Το αντιλαμβάνεστε για να το λέω σήμερα έχω τέτοια απάντηση. Υπήρχε σαφής ερώτηση για το τι θα γίνει ο προσαυξημένος χρόνος που έχουν πληρώσει στο ΙΚΑ αν θα μπορούν να τον μεταφέρουν στη περίπτωση που αλλάξουν εργασία και πήραμε ικανοποιητική απάντηση.
Δημοσιογράφος: Όσο αφορά το χρηματικό θα πάρετε κάτι παραπάνω στο εφάπαξ;
Ταξιάρχη Χρήστου: Δεν τέθηκε ποτέ τέτοια απαίτηση και επομένως δεν θέσαμε τέτοιο ζήτημα
Δημοσιογράφος: Ουσιαστικά το ασφαλιστικό σας απασχόλησε;
Ταξιάρχη Χρήστου: Το ασφαλιστικό ήταν το κυριότερο ζήτημα που θέσαμε στον Υπουργό
Υπουργός: Η ρύθμιση η αρχική που είχε παρουσιάσει η κυβέρνηση προέβλεπε ότι για όλους τους εργαζομένους της Ολυμπιακής που έχουν προσληφθεί πριν από την 1η Ιανουαρίου του 1993 θα υπάρξει μία προσαύξηση των ενσήμων κατά 50%. Η ρύθμιση αυτή ίσχυε ήδη για τους συνοδούς και τους φροντιστές. Η ΕΙΣΦ εύλογα κατά την άποψή μας, μάς έθεσε το θέμα της ίσης αντιμετώπισης. Γι αυτό το λόγο και μετά από τον διάλογο που είχαμε αποφασίστηκε ότι για τους συνοδούς και τους φροντιστές, πέρα από τη ρύθμιση που ήδη ισχύει με την κατά 50% προσαύξηση των ενσήμων τα οποία οι ίδιοι έχουν πληρώσει, θα υπάρξει στα ήδη δεδουλευμένα ένσημα τους μία επιπλέον προσαύξηση της τάξης του 50%. Επίσης δεσμεύτηκα ότι στη συζήτηση που θα γίνει με τους επενδυτές η κυβέρνηση θα φέρει σε επαφή τους συνοδούς και φροντιστές μαζί τους, προκειμένου να συζητήσουν την πρόσληψη τους στη νέα εταιρεία.
Δημοσιογράφος: Θα μπορούσατε να μας πείτε ένα παράδειγμα για τη ρύθμιση;
Υπουργός: Θα σας δώσω ένα παράδειγμα: συνοδός φροντιστής που έχει 6.000 ένσημα με τη μέχρι σήμερα ρύθμιση θα έπαιρνε 50% προσαύξηση και θα «ανέβαινε» στα 9.000 ένσημα. Που σημαίνει ότι αν ήταν άντρας, διότι υπάρχει διαφορετικό καθεστώς για τους άντρες και διαφορετικό για τις γυναίκες, θα είχε δικαίωμα πρόωρης συνταξιοδότησης. Με τη νέα ρύθμιση προστίθενται 3.000 ένσημα και αυξάνονται στα 12.000, επομένως παίρνει πλήρη σύνταξη (φτάνουν τα 10.500). Η συντριπτική πλειοψηφία των συνοδών – φροντιστών, αν το θέλουν, διότι όλα είναι σε εθελούσια βάση, έχουν δικαίωμα πλήρους συνταξιοδότησης.
Δημοσιογράφος: Τι εννοείτε ότι θα τους φέρετε σε επαφή με τους επενδυτές;
Υπουργός: Η δέσμευση μου είναι πολιτική. Η αυτονόητη έκφραση της καλής θέλησης της κυβέρνησης να τους φέρει σε επαφή με τους επενδυτές έτσι ώστε να συζητήσουν το εργασιακό τους μέλλον, εφόσον κάποιοι από αυτούς θελήσουν να δουλεύουν στη νέα εταιρεία. Είναι πολιτική η δέσμευση. Δεν θα μπορούσε να είναι νομική, διότι δεν μπορούμε να δεσμεύουμε τους επενδυτές και όλο το εγχείρημα θα τιναζόταν στον αέρα. Επίσης δεσμευτήκαμε και το επαναλαμβάνω για μία ακόμα φορά, προφανώς θα υπάρξουν θέσεις σε δημόσιες υπηρεσίες σε ΔΕΚΟ και φυσικά στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας για τους συνοδούς – φροντιστές.
Δημοσιογράφος: Πιστεύετε ότι και με τα υπόλοιπα σωματεία μπορεί να γίνει κάτι αντίστοιχο μετά από διάλογο;
Υπουργός: Είμαστε σε συζητήσεις με τους πιλότους. Και επαναλαμβάνω και πάλι φαίνεται το λάθος της πλειοψηφίας της ΟΣΠΑ που προέταξε την κομματική σημαία απέναντι στο πραγματικό συμφέρον των εργαζομένων.