“Είπα μέσα στη σύσκεψη, το λέω και εδώ δημόσια ότι, εδώ που ήρθα με τον συγκεκριμένο Νομάρχη, είμαι «καταδικασμένος» να βρω λύσεις. Δεν γίνεται να μη βρω λύσεις. Και να μην ήθελα να βρω, εδώ πρέπει να βρω. Να σας πω που καταλήξαμε, για τα θέματα που έθεσε ο κ Ψωμιάδης και για το Συγκοινωνιακό σχεδιασμό της Θεσσαλονίκης.
Κατ’ αρχήν να κάνουμε μια διάκριση ανάμεσα στο κυκλοφοριακό πρόβλημα και στα θέματα των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς. Γενικά για το κυκλοφοριακό της Θεσσαλονίκης, αρμόδιος είναι ο Οργανισμός Ρυθμιστικού Σχεδίου της Θεσσαλονίκης, που υπάγεται στο ΥΠΕΧΩΔΕ. Επομένως δεν είναι θέμα δικής μου αρμοδιότητας. Είναι όμως θέμα που το παρατηρούμε μαζί, το βλέπουμε, αλλά δεν θα ήταν σωστό από τη δική μου την πλευρά να ασχοληθώ με ένα θέμα το οποίο δεν είναι της δικής μου αρμοδιότητας. Το θέμα δικής μου αρμοδιότητας είναι το Συγκοινωνιακό, των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς.
Εδώ έχουμε τον ΟΑΣΘ, έχουμε ευρύτερα στο Νομό τα ΚΤΕΛ, θα έχουμε το Μετρό από το 2012, έχουμε τους σιδηροδρόμους. Φιλοδοξία μας είναι να γίνει ένα δίκτυο Προαστιακού γύρω από τη Θεσσαλονίκη που θα αφορά την Κατερίνη, τη Λάρισα, το Κιλκίς και τις Σέρρες και αργότερα το Νομό Χαλκιδικής από τη μια πλευρά και το Νομό Πέλλας από την άλλη. Όλο αυτό το πλέγμα, θα πρέπει να αντιμετωπιστεί ενιαία και σφαιρικά. Και για αυτό το λόγο πήρα την απόφαση να γίνει μια ειδική ομάδα εργασίας, υπό τον Γενικό Γραμματέα του Υπ. Μεταφορών τον κ. Σίμο Σιμόπουλο -ο οποίος ήταν και Πρόεδρος του ΟΑΣΑ στην Αθήνα, στην θα συμμετέχουν και εκπρόσωποι φορέων, φυσικά εκπρόσωπος της Νομαρχίας και του Δήμου. Αυτή η ομάδα εργασίας μέχρι το τέλος αυτού του χρόνου, το τέλος του 2008, θα έχει καταλήξει όχι απλά σε προτάσεις, αλλά σε λύσεις, συγκεκριμένες λύσεις, εφαρμόσιμες λύσεις από το 2009, για το Συγκοινωνιακό της Θεσσαλονίκης. Μέσα στα καθήκοντα αυτής της ομάδας θα είναι να εξετάσει και το θέμα του Επαρχείου, όπως το λέτε εσείς στη Θεσσαλονίκη, δηλαδή
των συνδέσεων του Δήμου Λαγκαδά, των εννέα δήμων της επαρχίας Λαγκαδά, όπου υπάρχει μια κατάσταση η οποία πράγματι έχει κάποια στοιχεία, ενίοτε παραδοξότητας. Πρέπει να αντιμετωπιστεί αυτό το ζήτημα, αλλά πρέπει να αντιμετωπιστεί και από πλευράς Συγκοινωνιακής και από πλευράς οικονομικής, με πολύ προσοχή για να το αντιμετωπίσουμε πραγματικά ριζικά. Τώρα, πέραν από αυτά, ο Νομάρχης με τους Δημάρχους που ήταν στη σύσκεψη, έθεσαν και άλλα θέματα, όπως είναι τα θέματα των ΚΤΕΟ, όπως είναι τα θέματα που σχετίζονται με τις πίστες εξέτασης οδήγησης. Αντιμετωπίζουμε αυτά τα θέματα, θέλουμε να έχουμε όσο πιο σύγχρονα ΚΤΕΟ γίνεται, όσο πιο
σύγχρονο σύστημα για τις εξετάσεις των υποψηφίων οδηγών και χαίρομαι, σήμερα που ήρθα εδώ, είδα ότι τα λεφτά του Υπουργείου Μεταφορών σε αυτό το κτίριο της Διεύθυνσης Μεταφορών Ανατολικής Θεσσαλονίκης στη
Νέα Ραιδεστό που είμαι, έπιασαν τόπο.
Και του είπα του Νομάρχη, ότι ακριβώς επειδή «έπιασαν τόπο τα λεφτά» σε αντίθεση με άλλες περιοχές της Ελλάδας που καμιά φορά δίνουμε λεφτά και δεν βρίσκουν το αντίστοιχο αποτέλεσμα, αποφάσισα να του δώσουμε και άλλα χρήματα για να στηρίξουμε αυτή του την προσπάθεια”.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Για τα διόδια που ανάφερε ο κ. Ψωμιάδης στο κέντρο της Θεσσαλονίκης;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δεν είναι της δικής μου αρμοδιότητας. Και ξέρετε ότι γενικότερα δεν υπάρχει τέτοια απόφαση της Κυβέρνησης. Υπάρχουν σκέψεις, είναι ιδέες, που έχουν «πέσει στο τραπέζι». Δεν επίκειται λήψη αποφάσεων όπως έχω ξαναπεί για αυτό το θέμα.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Έχετε να πείτε κάτι για τις αγωγές του κ. Βγενόπουλου;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δεν έχω να πω τίποτα. Καθένας είναι ελεύθερος να κάνει ότι θέλει. Είναι δικό του θέμα.