ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Δευτέρα 3η Δεκεμβρίου, 2007
κκ Συντάκτες ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ
O Υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών Κωστής Χατζηδάκης, ερωτηθείς για τις εξελίξεις στην Ολυμπιακή, δήλωσε τα εξής:
« Κατ΄ αρχήν θέλω να επαναλάβω ακόμα μία φορά τις τέσσερις δεσμεύσεις μας. Ότι δηλαδή:
-Πρώτον: Κανείς εργαζόμενος δεν θα βρεθεί χωρίς δουλειά. Αυτό το υπογραμμίζω ακόμα μια φορά, διότι θέλω να γίνει όσο πιο σαφές γίνεται. Το πρώτο πράγμα που μου είπε ο Πρωθυπουργός στην πρώτη μας συνάντηση που κάναμε και κουβεντιάσαμε για την Ολυμπιακή, είναι ότι “θα ξεκινήσεις από το ότι: Ότι και να συμβεί, κανείς εργαζόμενος δεν θα πάει σπίτι του”.
Το τονίζω αυτό. Κρατήστε το, όποτε υπάρξει λύση, εάν δεν τιμήσουμε τη δέσμευση αυτή μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε εναντίον μας. Τι άλλο να κάνω; Είναι δέσμευση και δική μου και του Πρωθυπουργού.
-Δεύτερον: Τα νησιά μας δεν θα μείνουν χωρίς κάλυψη, όποια και να είναι η λύση. Θα καλύπτονται τα νησιά μας. Το λέω, διότι είδα και κάποια ρεπορτάζ στα οποία ρωτούσαν κατοίκους των νησιών μας «πως θα αισθανθείτε αν μείνετε χωρίς κάλυψη». Προφανώς θα αισθανθούν αρνητικά, όπως θα αισθανθώ και εγώ πρώτος. Αλλά δεν πρόκειται να μείνουν χωρίς κάλυψη. Το είπε άλλωστε και ο εκπρόσωπος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Είναι δέσμευση και δική τους. Όχι μόνο δική μας.
-Τρίτον: Οι φορολογούμενοι δεν θα χρειαστεί να βάζουν άλλο, το χέρι στην τσέπη. Σήμερα το συσσωρευμένο χρέος του ομίλου της Ολυμπιακής, ίσως αγγίζει τα 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ. Παρά το ότι έγινε διαγραφή όλων των χρεών το 1994, λόγω της συνολικής ρυθμίσεως της Ευρωπαϊκής Ένωσης τότε, το γνωστό «one time-last time», δηλ. πρώτη και τελευταία φορά.
Από εκεί και μετά έχουν συσσωρευτεί 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ. Δεν είναι δικό μου έλλειμμα αυτό. Είναι έλλειμμα των Ελλήνων πολιτών, είναι χρέος των Ελλήνων πολιτών. Πρέπει λοιπόν να περάσουμε σε ένα νέο υγιές σχήμα, το οποίο να σταθεί στον ανταγωνισμό και το οποίο να μην παράγει ελλείμματα. Και το οποίο να μην δημιουργεί την αβεβαιότητα, που δημιουργεί εδώ και πάρα πολλά χρόνια το σημερινό σχήμα, στους ίδιους τους εργαζόμενους της εταιρείας. Και
-Τέταρτον: Η τελευταία δέσμευση της Κυβέρνησης είναι ότι:
-Σε καμία περίπτωση δε θα δεχθούμε να υπάρξει μονοπώλιο στον τομέα των αερομεταφορών στην Ελλάδα. Θα υπάρχει και μια εταιρεία, η καινούρια Ολυμπιακή, η οποία θα δίνει το δικαίωμα της επιλογής στους επιβάτες.
Αυτό θέλω να είναι ξεκάθαρο κι αυτές τις τέσσερις δεσμεύσεις επαναλαμβάνω κρατήστε τις, εδώ είμαστε. Δεν θέλω να είμαι ο πολιτικός των λόγων, δεν θέλω να είμαι ο πολιτικός των μεγάλων διακηρύξεων. Όσα έλεγα προεκλογικά τα εννοώ και μετεκλογικά. Απλώς ,δυστυχώς δεν υπάρχουν μαγικές συνταγές.
Εδώ έχουμε να κάνουμε με τον τετραγωνισμό του κύκλου. Υπάρχει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, οι ανταγωνιστές της εταιρείας οι οποίοι προσφεύγουν στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, τα συμφέροντα των εργαζομένων που δεν πρέπει να ξεχάσουμε, τα νησιά μας που δεν πρέπει να λησμονήσουμε, τους φορολογούμενους που πληρώνουν και δεν πρέπει να τους αγνοήσουμε, όλα αυτά τα πράγματα είναι μια εξαιρετικά δύσκολη κατάσταση χωρίς καμιά αμφιβολία.
Και ξέρω αν θέλετε, και προσωπικά, ότι πρέπει να χειριστώ ένα θέμα από το οποίο προσωπικά θα έχω μία ζημία. Το ξέρω. Η δημοτικότητά μου, όπως τη μετράνε οι εταιρείες των δημοσκοπήσεων, είναι προφανές ότι στο επόμενο χρονικό διάστημα θα πέσει. Αλλά θέλω, αν καταφέρουμε να βρούμε μία λύση, τελικά μετά από ένα δύο χρόνια κάποιοι να πουν ότι βρέθηκε και κάποιος ο οποίος πέρασε από αυτό το Υπουργείο και βρήκε μία λύση γι’ αυτό το θέμα που μας ταλανίζει στην Ευρωπαϊκή Ένωση, τουλάχιστον εδώ και έντεκα χρόνια. Σας το εξομολογούμαι αν θέλετε και προσωπικά.
Τώρα, από κει και πέρα θέλω να προσθέσω δύο ακόμα σημεία. Πρώτον ότι δεν αντιδικούμε με κανέναν, ιδιαίτερα με τους εργαζόμενους και βέβαια με τους συνδικαλιστές. Το πρωί μίλησα και με τον κ. Πατέστο στο τηλέφωνο και τον προσκάλεσα μαζί με το Γενικό Γραμματέα της Ομοσπονδίας και τους δύο εκπροσώπους των εργαζομένων στο Διοικητικό Συμβούλιο της εταιρείας την Τετάρτη στις 4 το απόγευμα να έχουμε μια συνάντηση, να κουβεντιάσουμε και μαζί για τις δυνατότητες που έχουμε μπροστά μας.
Και του υπενθύμισα αυτό που έχω πει και δημόσια, ότι θέλω να πάμε και ελπίζω να πάμε μαζί στον κ. Μπαρό για να κουβεντιάσουμε το θέμα, για να πουν κι εκείνοι τα επιχειρήματά τους. Εγώ αισθάνομαι ότι είμαστε από την ίδια πλευρά, δεν είμαστε αντίθετοι. Αλλά και για να δουν και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζω στις Βρυξέλες.
Το δεύτερο που θέλω να πω είναι ότι προφανώς η εταιρεία θα λειτουργεί κανονικά και στις γιορτές και μετά τις γιορτές και ότι προτού βρεθεί η λύση της επόμενης μέρας δεν πρόκειται να υπάρξει καμιά αλλαγή στον τρόπο με τον οποίον λειτουργεί η εταιρεία, θα λειτουργεί κανονικά η εταιρεία μέχρι να βρεθεί η αυριανή λύση.
Επίσης μια τελική παρατήρηση, ακούω, διαβάζω για το κλείσιμο της Ολυμπιακής. Κανείς δεν εύχεται να κλείσει η Ολυμπιακή. Ούτε κι εγώ. Για ποιο λόγο άλλωστε; Όλοι είμαστε συναισθηματικά συνδεδεμένοι με την Ολυμπιακή, όλοι θέλουμε να υπάρχουν πολλές εταιρείες, δύο τουλάχιστον, για να υπάρχει το δικαίωμα επιλογής των επιβατών. Και γι’ αυτό το λόγο, αυτό για το οποίο αγωνιζόμαστε είναι ένα νέο υγιές σχήμα, μια άλλη υγιής Ολυμπιακή, που θα σταθεί στον ανταγωνισμό και θα δίνει το δικαίωμα επιλογής στους επιβάτες, χωρίς να φορτώνει χρέη στους φορολογουμένους. Αυτή είναι η κυβερνητική πολιτική».
Από το Γραφείο Τύπου
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Δευτέρα 3η Δεκεμβρίου, 2007
O Υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών Κωστής Χατζηδάκης, ερωτηθείς για τις εξελίξεις στην Ολυμπιακή, δήλωσε τα εξής:« Κατ΄ αρχήν θέλω να επαναλάβω ακόμα μία φορά τις τέσσερις δεσμεύσεις μας. Ότι δηλαδή:-Πρώτον: Κανείς εργαζόμενος δεν θα βρεθεί χωρίς δουλειά. Αυτό το υπογραμμίζω ακόμα μια φορά, διότι θέλω να γίνει όσο πιο σαφές γίνεται. Το πρώτο πράγμα που μου είπε ο Πρωθυπουργός στην πρώτη μας συνάντηση που κάναμε και κουβεντιάσαμε για την Ολυμπιακή, είναι ότι “θα ξεκινήσεις από το ότι: Ότι και να συμβεί, κανείς εργαζόμενος δεν θα πάει σπίτι του”. Το τονίζω αυτό. Κρατήστε το, όποτε υπάρξει λύση, εάν δεν τιμήσουμε τη δέσμευση αυτή μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε εναντίον μας. Τι άλλο να κάνω; Είναι δέσμευση και δική μου και του Πρωθυπουργού. -Δεύτερον: Τα νησιά μας δεν θα μείνουν χωρίς κάλυψη, όποια και να είναι η λύση. Θα καλύπτονται τα νησιά μας. Το λέω, διότι είδα και κάποια ρεπορτάζ στα οποία ρωτούσαν κατοίκους των νησιών μας «πως θα αισθανθείτε αν μείνετε χωρίς κάλυψη». Προφανώς θα αισθανθούν αρνητικά, όπως θα αισθανθώ και εγώ πρώτος. Αλλά δεν πρόκειται να μείνουν χωρίς κάλυψη. Το είπε άλλωστε και ο εκπρόσωπος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Είναι δέσμευση και δική τους. Όχι μόνο δική μας. -Τρίτον: Οι φορολογούμενοι δεν θα χρειαστεί να βάζουν άλλο, το χέρι στην τσέπη. Σήμερα το συσσωρευμένο χρέος του ομίλου της Ολυμπιακής, ίσως αγγίζει τα 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ. Παρά το ότι έγινε διαγραφή όλων των χρεών το 1994, λόγω της συνολικής ρυθμίσεως της Ευρωπαϊκής Ένωσης τότε, το γνωστό «one time-last time», δηλ. πρώτη και τελευταία φορά. Από εκεί και μετά έχουν συσσωρευτεί 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ. Δεν είναι δικό μου έλλειμμα αυτό. Είναι έλλειμμα των Ελλήνων πολιτών, είναι χρέος των Ελλήνων πολιτών. Πρέπει λοιπόν να περάσουμε σε ένα νέο υγιές σχήμα, το οποίο να σταθεί στον ανταγωνισμό και το οποίο να μην παράγει ελλείμματα. Και το οποίο να μην δημιουργεί την αβεβαιότητα, που δημιουργεί εδώ και πάρα πολλά χρόνια το σημερινό σχήμα, στους ίδιους τους εργαζόμενους της εταιρείας. Και-Τέταρτον: Η τελευταία δέσμευση της Κυβέρνησης είναι ότι:-Σε καμία περίπτωση δε θα δεχθούμε να υπάρξει μονοπώλιο στον τομέα των αερομεταφορών στην Ελλάδα. Θα υπάρχει και μια εταιρεία, η καινούρια Ολυμπιακή, η οποία θα δίνει το δικαίωμα της επιλογής στους επιβάτες. Αυτό θέλω να είναι ξεκάθαρο κι αυτές τις τέσσερις δεσμεύσεις επαναλαμβάνω κρατήστε τις, εδώ είμαστε. Δεν θέλω να είμαι ο πολιτικός των λόγων, δεν θέλω να είμαι ο πολιτικός των μεγάλων διακηρύξεων. Όσα έλεγα προεκλογικά τα εννοώ και μετεκλογικά. Απλώς ,δυστυχώς δεν υπάρχουν μαγικές συνταγές. Εδώ έχουμε να κάνουμε με τον τετραγωνισμό του κύκλου. Υπάρχει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, οι ανταγωνιστές της εταιρείας οι οποίοι προσφεύγουν στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, τα συμφέροντα των εργαζομένων που δεν πρέπει να ξεχάσουμε, τα νησιά μας που δεν πρέπει να λησμονήσουμε, τους φορολογούμενους που πληρώνουν και δεν πρέπει να τους αγνοήσουμε, όλα αυτά τα πράγματα είναι μια εξαιρετικά δύσκολη κατάσταση χωρίς καμιά αμφιβολία.Και ξέρω αν θέλετε, και προσωπικά, ότι πρέπει να χειριστώ ένα θέμα από το οποίο προσωπικά θα έχω μία ζημία. Το ξέρω. Η δημοτικότητά μου, όπως τη μετράνε οι εταιρείες των δημοσκοπήσεων, είναι προφανές ότι στο επόμενο χρονικό διάστημα θα πέσει. Αλλά θέλω, αν καταφέρουμε να βρούμε μία λύση, τελικά μετά από ένα δύο χρόνια κάποιοι να πουν ότι βρέθηκε και κάποιος ο οποίος πέρασε από αυτό το Υπουργείο και βρήκε μία λύση γι’ αυτό το θέμα που μας ταλανίζει στην Ευρωπαϊκή Ένωση, τουλάχιστον εδώ και έντεκα χρόνια. Σας το εξομολογούμαι αν θέλετε και προσωπικά. Τώρα, από κει και πέρα θέλω να προσθέσω δύο ακόμα σημεία. Πρώτον ότι δεν αντιδικούμε με κανέναν, ιδιαίτερα με τους εργαζόμενους και βέβαια με τους συνδικαλιστές. Το πρωί μίλησα και με τον κ. Πατέστο στο τηλέφωνο και τον προσκάλεσα μαζί με το Γενικό Γραμματέα της Ομοσπονδίας και τους δύο εκπροσώπους των εργαζομένων στο Διοικητικό Συμβούλιο της εταιρείας την Τετάρτη στις 4 το απόγευμα να έχουμε μια συνάντηση, να κουβεντιάσουμε και μαζί για τις δυνατότητες που έχουμε μπροστά μας.Και του υπενθύμισα αυτό που έχω πει και δημόσια, ότι θέλω να πάμε και ελπίζω να πάμε μαζί στον κ. Μπαρό για να κουβεντιάσουμε το θέμα, για να πουν κι εκείνοι τα επιχειρήματά τους. Εγώ αισθάνομαι ότι είμαστε από την ίδια πλευρά, δεν είμαστε αντίθετοι. Αλλά και για να δουν και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζω στις Βρυξέλες.
Το δεύτερο που θέλω να πω είναι ότι προφανώς η εταιρεία θα λειτουργεί κανονικά και στις γιορτές και μετά τις γιορτές και ότι προτού βρεθεί η λύση της επόμενης μέρας δεν πρόκειται να υπάρξει καμιά αλλαγή στον τρόπο με τον οποίον λειτουργεί η εταιρεία, θα λειτουργεί κανονικά η εταιρεία μέχρι να βρεθεί η αυριανή λύση. Επίσης μια τελική παρατήρηση, ακούω, διαβάζω για το κλείσιμο της Ολυμπιακής. Κανείς δεν εύχεται να κλείσει η Ολυμπιακή. Ούτε κι εγώ. Για ποιο λόγο άλλωστε; Όλοι είμαστε συναισθηματικά συνδεδεμένοι με την Ολυμπιακή, όλοι θέλουμε να υπάρχουν πολλές εταιρείες, δύο τουλάχιστον, για να υπάρχει το δικαίωμα επιλογής των επιβατών. Και γι’ αυτό το λόγο, αυτό για το οποίο αγωνιζόμαστε είναι ένα νέο υγιές σχήμα, μια άλλη υγιής Ολυμπιακή, που θα σταθεί στον ανταγωνισμό και θα δίνει το δικαίωμα επιλογής στους επιβάτες, χωρίς να φορτώνει χρέη στους φορολογουμένους. Αυτή είναι η κυβερνητική πολιτική».
Από το Γραφείο Τύπου