ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Δευτέρα 5η Νοεμβρίου, 2007
Δηλώσεις του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών Κωστή Χατζηδάκη, μετά τη συνάντησή του με το προεδρείο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας ΤΑΞΙ.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: «Είχαμε συνάντηση με το προεδρείο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας των Ταξί. Συζητήσαμε για το θέμα των ορίων ηλικίας, για το οποίο τους είπα ότι:Σε νομοσχέδιο που θα φέρει το Υπουργείο Μεταφορών και το οποίο θα καλύπτει όλους τους κλάδους του Μεταφορών, θα πάμε – σύμφωνα με αυτά που συμβαίνουν και σε άλλες χώρες της Ευρώπης, σε μια αύξηση του ορίου ηλικίας των οδηγών από τα 65 στα 67 χρόνια, υπό τη ρητή πρόβλεψη όμως, ότι η παράταση αυτή γίνεται μετά από άδεια της δευτεροβάθμιας υγειονομικής επιτροπής, για να είμαστε σίγουροι ως προς την ποιότητα του ελέγχου. Δεύτερον, συζητήσαμε το θέμα των ποινών, που επιβάλλονται στους ταξιτζήδες σε περιπτώσεις παραβάσεων. Συμφωνήσαμε κατ’ αρχήν, να δούμε κάποιες πτυχές του σημερινού συστήματος, εκεί που δεν λειτουργεί, εκεί που ενδεχομένως για το ίδιο θέμα επιβάλλονται τρεις ποινές από τρεις διαφορετικούς φορείς. Πρέπει να εξορθολογίσουμε το σύστημα, για να έχει μια λογική στη δομή του. Επίσης, αποδέχθηκαν οι ίδιοι, ότι πρέπει να εκσυγχρονιστεί ο κανονισμός λειτουργίας των ταξί, έτσι ώστε να είναι σαφής και προσαρμοσμένος στα σύγχρονα δεδομένα, να είναι επίσης σαφή και προσαρμοσμένα στα σύγχρονα δεδομένα, τα δικαιώματα των πελατών. Πρέπει ο πελάτης, όταν μπαίνει στα ταξί, να ξέρει ποια είναι τα δικαιώματά του και να έχει ποιοτικές υπηρεσίες. Γι’ αυτό το λόγο, αφού εκδοθεί το σχετικό Προεδρικό Διάταγμα με όλες τις επιμέρους παρεμβάσεις, το Υπουργείο μας θα κάνει μια ενημερωτική καμπάνια, μια ενημερωτική εκστρατεία στο κοινό, προκειμένου ο επιβάτης του ταξί να ξέρει ακριβώς, ποιες είναι οι υποχρεώσεις του οδηγού».
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πότε πηγαίνει αυτό;ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Φαντάζομαι μέχρι το τέλος του χρόνου. Από εκεί και μετά συζητήσαμε, έτσι ώστε να συνεννοηθούμε ενδεχομένως και με το ΥΠΕΘΟ, μήπως στα πλαίσια του προγράμματος «Κοινωνία της Πληροφορίας», είναι δυνατόν να θεωρηθεί επιλέξιμη δαπάνη η τοποθέτηση συστήματος GPS στα ταξί, προκειμένου να γίνεται πιο εύκολη η ζωή και του ταξιτζή και του επιβάτη. ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Οι αυξήσεις;ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Για αυξήσεις δεν συζητήσαμε. ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Σε ό,τι αφορά το θέμα με τα λεωφορεία, καταρχήν ένα σχόλιο: Τόσα πολλά λεωφορεία το τελευταίο χρονικό διάστημα… αν εσείς μπορείτε να πείτε στους χιλιάδες επιβάτες που χρησιμοποιούν τα λεωφορεία, να αισθάνονται ασφαλείς και εάν έχουν ποτέ αναζητηθεί ευθύνες για τους ανθρώπους που πραγματοποιούν τους τεχνικούς ελέγχους σε αυτά τα λεωφορεία, που στη συνέχεια αναφλέγονται….
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όπως είδατε, η αντίδραση του Υπουργού υπήρξε άμεση. Έγιναν άμεσοι έλεγχοι στην παρτίδα των λεωφορείων που σχετίζεται με το συγκεκριμένο ατύχημα και έχουν προγραμματιστεί μια σειρά μέτρων, τα οποία έχουν ήδη ανακοινωθεί. Όταν τελειώσουν οι έλεγχοι και έχουμε μια σαφέστερη εικόνα, υπεύθυνα εγώ ο ίδιος θα δώσω μια συνέντευξη Τύπου, πιστεύω στις αρχές της επόμενης εβδομάδας, προκειμένου να σας ενημερώσω και εσάς και όλους τους Έλληνες πολίτες για το τί ακριβώς συμβαίνει και ποια θα είναι η πολιτική μας συνολικότερα στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Πριν από αυτή τη συνέντευξη, θέλω να έχω και θα τους καλέσω στο γραφείο μου, συνάντηση με τους συνδικαλιστές της ΕΘΕΛ. Και με τους οδηγούς και με τους τεχνικούς. Ωστόσο, θα ήθελα όλοι μας να προσέξουμε, έτσι ώστε να μην απαξιωθούν τα ΜΜΜ. Τα χρειαζόμαστε για τις μετακινήσεις μας και για το περιβάλλον. Πρέπει όλοι να είμαστε προσεκτικοί. Και η Κυβέρνηση και η διοίκηση και οι συνδικαλιστές και εσείς, εκπρόσωποι των Μέσων Ενημέρωσης. Εγώ από την πλευρά μου, συμβολικά σήμερα -έτσι κι αλλιώς χρησιμοποιώ τακτικά το Μετρό όταν πηγαίνω στη Βουλή- πήρα λεωφορείο της ΕΘΕΛ από εδώ και κατέβηκα μέχρι το γραφείο του κ. Σουφλιά και ξαναγύρισα. Για να περάσω το μήνυμα ότι, τα λεωφορεία της ΕΘΕΛ είναι ασφαλή και δεν πρέπει να δημιουργούμε κλίμα πανικού. ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Με τον κ. Σουφλιά, τί συζητήσατε; ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Πολλά και διαφορετικά θέματα.ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Σήμερα είχαμε και άλλο περιστατικό με λεωφορείο…ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ήταν ένα δευτερευούσης σημασίας πρόβλημα, το οποίο καλό είναι να μην το διογκώνουμε. Δεν είμαι μηχανικός, είμαι δικηγόρος. Υπήρχε ένα θέμα με το κολάρο, απ’ ότι με ενημέρωσαν οι ειδικοί στο οποίο δεν δίνουν ιδιαίτερη σημασία. ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δεν ήταν η μοναδική παρτίδα λεωφορείων στην οποία διαπιστώθηκαν προβλήματα. ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Στις αρχές της επόμενης εβδομάδας θα σας δώσω συνέντευξη Tύπου με απεριόριστο αριθμό ερωτήσεων για όλους σας, αλλά την επόμενη εβδομάδα θα έχω δει τους συνδικαλιστές, θα έχουν προχωρήσει οι έλεγχοι, θα έχω μια σφαιρική εικόνα και δεν θα έχω τον κίνδυνο να είμαι αναλυτής καφενείου. Αναλυτής καφενείου ο Υπουργός δεν πρέπει να γίνεται.
Από το Γραφείο Τύπου