Κωστής Χατζηδάκης

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΚΩΣΤΗ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗ ΜΕΤΑ ΤΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Τρίτη  18η Μαρτίου, 2008
κκ Συντάκτες ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ  –  ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
ΔΗΛΩΣΕΙΣ
ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΚΩΣΤΗ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗ ΜΕΤΑ ΤΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Στην Κυβερνητική Επιτροπή σήμερα συζητήσαμε για τις αλλαγές και τις μεταρρυθμίσεις που προχωρούμε στον τομέα των μεταφορών και των επικοινωνιών. Κατ΄ αρχάς κουβεντιάσαμε για το ζήτημα της Ολυμπιακής. Θέλω να τονίσω -και γι΄ αυτούς που επείγονται να δοθεί λύση και γι΄ αυτούς που, ενδεχομένως, είναι βολεμένοι με τη σημερινή κατάσταση- ότι λύση θα δοθεί, αλλά θα δοθεί μέχρι το τέλος του 2008. Η λύση που επιδιώκουμε να δώσουμε θέλουμε να είναι νομικά ασφαλής για τον οποιονδήποτε επενδυτή και, ταυτόχρονα, στο οικονομικό της σκέλος ελκυστική. Δουλεύουμε συστηματικά και με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και με τους επενδυτικούς μας συμβούλους προς αυτή την κατεύθυνση.
Συζητήσαμε επίσης για ένα νέο πρόγραμμα της Κυβέρνησης, σε σχέση με τα αεροδρόμια. Θέλουμε να προχωρήσουμε συμπράξεις δημόσιου και ιδιωτικού τομέα στα περιφερειακά αεροδρόμια. Θέλουμε τα αεροδρόμιά μας να μην είναι απλά και μόνο πίστες προσγείωσης και απογείωσης. Θέλουμε να είναι πόλοι τοπικής ανάπτυξης, με δραστηριότητες γύρω από τα αεροδρόμια αυτά καθ΄ αυτά. Γι΄ αυτό το λόγο, σύντομα, θα ανακοινώσουμε την πρόσληψη συμβούλων, που θα ασχοληθούν με αυτό το θέμα, όπως έχει συμβεί και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες.
Επίσης, συζητήσαμε το θέμα των ΕΛΤΑ. Σήμερα μπορούμε να ανακοινώσουμε την απόφασή μας να προχωρήσουμε στις Ταχυμεταφορές των ΕΛΤΑ, για εξεύρεση στρατηγικής συμμαχίας. Επενδυτικοί σύμβουλοι της Κυβέρνησης θα προχωρήσουν σύντομα προς αυτή την κατεύθυνση, ελπίζοντας ότι θα έχουμε αποτελέσματα στο θέμα των Ταχυμεταφορών των ΕΛΤΑ στρατηγικής συμμαχίας, μέσα στο 2008.
Συζητήσαμε επίσης το θέμα του ΟΣΕ, ο οποίος όμως ξέρετε, διαχρονικά αντιμετωπίζει μεγάλα οικονομικά προβλήματα. Σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα θα ανακοινωθεί η νέα διοίκηση του ΟΣΕ. Στον ΟΣΕ η προσπάθειά μας θα είναι να αντιμετωπίσουμε τα οικονομικά προβλήματα, όντας ταυτόχρονα συμβατοί με το κοινοτικό δίκαιο. Η προσπάθειά μας θα είναι να αξιοποιηθεί η ακίνητη περιουσία του ΟΣΕ, να προχωρήσουμε σε σχήματα ΣΔΙΤ και ταυτόχρονα να θωρακίσουμε την ΤΡΕΝΟΣΕ, την εταιρεία δηλαδή που κάνει το μεταφορικό έργο, για να μην μετεξελιχθεί σε νέα Ολυμπιακή, καθώς από φέτος πια είναι, εκ των  πραγμάτων, ανοιχτή στον ανταγωνισμό.
Φυσικά συζητήσαμε -ενημερώσαμε ο κ. Αλογοσκούφης κι εγώ- για το θέμα του ΟΤΕ, όπου βεβαίως ισχύουν οι χθεσινές μας δηλώσεις.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Υπάρχει όμως η πολύ έντονη κριτική για το θέμα του ΟΤΕ και απ΄ την Αντιπολίτευση και απ΄ τους εργαζόμενους, για το πώς έγινε η μεταβίβαση των μετοχών.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Για το θέμα του ΟΤΕ, εμείς επιμένουμε στις χθεσινές μας δηλώσεις. Πιστεύουμε ότι είναι μια καλοδεχούμενη εξέλιξη. Και νομίζω αυτό θεωρεί μαζί μας και όλη η αγορά.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Θα δώσετε και το Management;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Για να αποφασίσουμε κάτι, οτιδήποτε σε σχέση με τον ΟΤΕ, θα πρέπει να μας υποβληθούν σχετικά αιτήματα. Είναι πολύ νωρίς να κουβεντιάζουμε τέτοια θέματα, την ώρα που μόλις χθες έγινε αυτή η υπό αίρεση συμφωνία μεταξύ της Marfin και της Deutsche Telecom. Οτιδήποτε θα εξεταστεί στην ώρα του και αφού υποβληθούν αιτήματα λαμβάνοντας υπόψη όλες τις παραμέτρους.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Συμφωνείτε να μπουν διόδια στο κέντρο της Αθήνας;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Τόσο εμείς, το Υπουργείο Μεταφορών, όσο και το ΥΠΕΧΩΔΕ στις απαντήσεις που στείλαμε χθες στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, αναφερόμαστε στο συγκεκριμένο θέμα, λέγοντας ότι είναι κάτι το οποίο δεν μπορεί να απορριφθεί ως σκέψη. Πριν όμως φτάσουμε σε αυτό, θα χρειαστεί μελέτη. Και σίγουρα θα χρειαστεί ενίσχυση και εκσυγχρονισμός του στόλου των μέσων σταθερής τροχιάς. Συγκοινωνιολόγοι λένε ότι σε πόλεις όπως είναι η Αθήνα, αλλού στην Ευρώπη έχουμε περίπου 150 σταθμούς μέσων σταθερής τροχιάς. Στην Αθήνα αυτή την ώρα έχουμε 58. Άρα θα χρειαστεί αρκετή μελέτη, συζήτηση ανάμεσα στα Υπουργεία και κυρίως, πριν απ΄ όλα, ενίσχυση και εκσυγχρονισμός των μέσων σταθερής τροχιάς, γενικά των μέσων μαζικών μεταφορών, με έμφαση στα μέσα σταθερής τροχιάς.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Η νέα απόσυρση στα ΙΧ πότε θα ξεκινήσει;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Αυτό είναι ένα ζήτημα, το οποίο αφορά όχι μόνο το δικό μας Υπουργείο, αφορά και το Υπουργείο ΠΕΧΩΔΕ και το Υπουργείο Οικονομίας. Είναι κάτι για το οποίο δεν επίκεινται εξελίξεις. Θα προηγηθεί συζήτηση με τους συναρμόδιους Υπουργούς. Εμείς έχουμε στο Υπουργείο την Επιτροπή για τις Πράσινες Μεταφορές, η οποία έχει εντολή να ασχοληθεί μεταξύ άλλων και με αυτό το θέμα. Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι μόνοι μας αποφασίζουμε, ή ότι αύριο το πρωί και χωρίς μελέτη θα καταλήξουμε σε κάποια απόσυρση.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Στο θέμα του ΟΤΕ Υπουργέ εσείς τί ποσοστό θα ήσασταν διατεθειμένοι να παραχωρήσετε;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Νομίζω για το θέμα του ΟΤΕ σας έχω απαντήσει ήδη. Δεν έχω να προσθέσω κάτι άλλο.
Από το Γραφείο Τύπου

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Τρίτη  18η Μαρτίου, 2008

ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΚΩΣΤΗ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗ ΜΕΤΑ ΤΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ

 

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Στην Κυβερνητική Επιτροπή σήμερα συζητήσαμε για τις αλλαγές και τις μεταρρυθμίσεις που προχωρούμε στον τομέα των μεταφορών και των επικοινωνιών. Κατ΄ αρχάς κουβεντιάσαμε για το ζήτημα της Ολυμπιακής. Θέλω να τονίσω -και γι΄ αυτούς που επείγονται να δοθεί λύση και γι΄ αυτούς που, ενδεχομένως, είναι βολεμένοι με τη σημερινή κατάσταση- ότι λύση θα δοθεί, αλλά θα δοθεί μέχρι το τέλος του 2008. Η λύση που επιδιώκουμε να δώσουμε θέλουμε να είναι νομικά ασφαλής για τον οποιονδήποτε επενδυτή και, ταυτόχρονα, στο οικονομικό της σκέλος ελκυστική. Δουλεύουμε συστηματικά και με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και με τους επενδυτικούς μας συμβούλους προς αυτή την κατεύθυνση. 
Συζητήσαμε επίσης για ένα νέο πρόγραμμα της Κυβέρνησης, σε σχέση με τα αεροδρόμια. Θέλουμε να προχωρήσουμε συμπράξεις δημόσιου και ιδιωτικού τομέα στα περιφερειακά αεροδρόμια. Θέλουμε τα αεροδρόμιά μας να μην είναι απλά και μόνο πίστες προσγείωσης και απογείωσης. Θέλουμε να είναι πόλοι τοπικής ανάπτυξης, με δραστηριότητες γύρω από τα αεροδρόμια αυτά καθ΄ αυτά. Γι΄ αυτό το λόγο, σύντομα, θα ανακοινώσουμε την πρόσληψη συμβούλων, που θα ασχοληθούν με αυτό το θέμα, όπως έχει συμβεί και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. 
Επίσης, συζητήσαμε το θέμα των ΕΛΤΑ. Σήμερα μπορούμε να ανακοινώσουμε την απόφασή μας να προχωρήσουμε στις Ταχυμεταφορές των ΕΛΤΑ, για εξεύρεση στρατηγικής συμμαχίας. Επενδυτικοί σύμβουλοι της Κυβέρνησης θα προχωρήσουν σύντομα προς αυτή την κατεύθυνση, ελπίζοντας ότι θα έχουμε αποτελέσματα στο θέμα των Ταχυμεταφορών των ΕΛΤΑ στρατηγικής συμμαχίας, μέσα στο 2008. 
Συζητήσαμε επίσης το θέμα του ΟΣΕ, ο οποίος όμως ξέρετε, διαχρονικά αντιμετωπίζει μεγάλα οικονομικά προβλήματα. Σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα θα ανακοινωθεί η νέα διοίκηση του ΟΣΕ. Στον ΟΣΕ η προσπάθειά μας θα είναι να αντιμετωπίσουμε τα οικονομικά προβλήματα, όντας ταυτόχρονα συμβατοί με το κοινοτικό δίκαιο. Η προσπάθειά μας θα είναι να αξιοποιηθεί η ακίνητη περιουσία του ΟΣΕ, να προχωρήσουμε σε σχήματα ΣΔΙΤ και ταυτόχρονα να θωρακίσουμε την ΤΡΕΝΟΣΕ, την εταιρεία δηλαδή που κάνει το μεταφορικό έργο, για να μην μετεξελιχθεί σε νέα Ολυμπιακή, καθώς από φέτος πια είναι, εκ των  πραγμάτων, ανοιχτή στον ανταγωνισμό. 
Φυσικά συζητήσαμε -ενημερώσαμε ο κ. Αλογοσκούφης κι εγώ- για το θέμα του ΟΤΕ, όπου βεβαίως ισχύουν οι χθεσινές μας δηλώσεις. 
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Υπάρχει όμως η πολύ έντονη κριτική για το θέμα του ΟΤΕ και απ΄ την Αντιπολίτευση και απ΄ τους εργαζόμενους, για το πώς έγινε η μεταβίβαση των μετοχών. 
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Για το θέμα του ΟΤΕ, εμείς επιμένουμε στις χθεσινές μας δηλώσεις. Πιστεύουμε ότι είναι μια καλοδεχούμενη εξέλιξη. Και νομίζω αυτό θεωρεί μαζί μας και όλη η αγορά. 
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Θα δώσετε και το Management; 
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Για να αποφασίσουμε κάτι, οτιδήποτε σε σχέση με τον ΟΤΕ, θα πρέπει να μας υποβληθούν σχετικά αιτήματα. Είναι πολύ νωρίς να κουβεντιάζουμε τέτοια θέματα, την ώρα που μόλις χθες έγινε αυτή η υπό αίρεση συμφωνία μεταξύ της Marfin και της Deutsche Telecom. Οτιδήποτε θα εξεταστεί στην ώρα του και αφού υποβληθούν αιτήματα λαμβάνοντας υπόψη όλες τις παραμέτρους. 
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Συμφωνείτε να μπουν διόδια στο κέντρο της Αθήνας;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Τόσο εμείς, το Υπουργείο Μεταφορών, όσο και το ΥΠΕΧΩΔΕ στις απαντήσεις που στείλαμε χθες στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, αναφερόμαστε στο συγκεκριμένο θέμα, λέγοντας ότι είναι κάτι το οποίο δεν μπορεί να απορριφθεί ως σκέψη. Πριν όμως φτάσουμε σε αυτό, θα χρειαστεί μελέτη. Και σίγουρα θα χρειαστεί ενίσχυση και εκσυγχρονισμός του στόλου των μέσων σταθερής τροχιάς. Συγκοινωνιολόγοι λένε ότι σε πόλεις όπως είναι η Αθήνα, αλλού στην Ευρώπη έχουμε περίπου 150 σταθμούς μέσων σταθερής τροχιάς. Στην Αθήνα αυτή την ώρα έχουμε 58. Άρα θα χρειαστεί αρκετή μελέτη, συζήτηση ανάμεσα στα Υπουργεία και κυρίως, πριν απ΄ όλα, ενίσχυση και εκσυγχρονισμός των μέσων σταθερής τροχιάς, γενικά των μέσων μαζικών μεταφορών, με έμφαση στα μέσα σταθερής τροχιάς. 
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Η νέα απόσυρση στα ΙΧ πότε θα ξεκινήσει;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Αυτό είναι ένα ζήτημα, το οποίο αφορά όχι μόνο το δικό μας Υπουργείο, αφορά και το Υπουργείο ΠΕΧΩΔΕ και το Υπουργείο Οικονομίας. Είναι κάτι για το οποίο δεν επίκεινται εξελίξεις. Θα προηγηθεί συζήτηση με τους συναρμόδιους Υπουργούς. Εμείς έχουμε στο Υπουργείο την Επιτροπή για τις Πράσινες Μεταφορές, η οποία έχει εντολή να ασχοληθεί μεταξύ άλλων και με αυτό το θέμα. Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι μόνοι μας αποφασίζουμε, ή ότι αύριο το πρωί και χωρίς μελέτη θα καταλήξουμε σε κάποια απόσυρση.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Στο θέμα του ΟΤΕ Υπουργέ εσείς τί ποσοστό θα ήσασταν διατεθειμένοι να παραχωρήσετε;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Νομίζω για το θέμα του ΟΤΕ σας έχω απαντήσει ήδη. Δεν έχω να προσθέσω κάτι άλλο. 

Από το Γραφείο Τύπου

Μετάβαση στο περιεχόμενο