Κωστής Χατζηδάκης

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

Δηλώσεις Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών Κωστή Χατζηδάκηγια τις φορητές ζυγαριές φορτηγών, για την Ολυμπιακή και για τον ΟΣΕ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
8 Σεπτεμβρίου, 2008
κκ Συντάκτες ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ
Δηλώσεις Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών Κωστή Χατζηδάκη
για τις φορητές ζυγαριές φορτηγών, για την Ολυμπιακή και για τον ΟΣΕ
Μετά την εκδήλωση για την παράδοση των εννέα φορητών ζυγαριών, που θα χρησιμοποιούνται από την Τροχαία για τον έλεγχο του υπέρβαρου των φορτηγών αυτοκινήτων, στον Υφυπουργό Εσωτερικών κ. Παν Χηνοφώτη και τον Αρχηγό της ΕΛΑΣ κ Βασ. Τσιατούρα, ο Υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών  Κωστής Χατζηδάκης δήλωσε:
«Σήμερα παραδίδουμε στο Αρχηγείο της Αστυνομίας εννέα αυτόματες φορητές  σύγχρονες ζυγαριές για τη μέτρηση του υπέρβαρου – και επομένως για την καλύτερη τήρηση των κανόνων οδικής ασφάλειας. Κρατάμε άλλες έξι φορητές ζυγαριές για τα κινητά ΚΤΕΟ. Επίσης έχουν παραγγελθεί ακόμη 20 ζυγαριές που θα δοθούν στα Μικτά Κλιμάκια Ελέγχου, τα οποία ακριβώς έχουν ως αποστολή την τήρηση των κανόνων ασφαλείας για τα φορτηγά Δημόσιας χρήσης και για τα φορτηγά γενικά.
Η οδική  ασφάλεια αποτελεί προτεραιότητα και των δύο Υπουργείων. Είχαμε μια συνεργασία με τον κ. Χηνοφώτη και τον κ. Τσιατούρα ακριβώς για αυτά τα ζητήματα. Για τα ζητήματα της οδικής ασφάλειας. Στις 23 Σεπτεμβρίου υπάρχει συνάντηση σε επίπεδο ειδικών, ανάμεσα στα δύο Υπουργεία. Έτσι και αλλιώς γίνεται σε τακτική βάση αυτή η συνάντηση, προκειμένου να κάνουμε μια επισκόπηση της κατάστασης και να δούμε, ενδεχομένως και τη λήψη και άλλων μέτρων για να έχουμε καλύτερα αποτελέσματα σε σχέση με τα σημερινά».
ΕΡΩΤΗΣΗ: Πως γινόταν μέχρι σήμερα η μέτρηση βάρους;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Με τεράστιες ζυγαριές, συμβατικής τεχνολογίας. Τα πράγματα εδώ γίνονται εξαιρετικά πιο εύκολα. Κάθε ζυγαριά έχει βάρος περίπου 20 κιλά και μπορεί να ζυγίσει ανά άξονα περίπου μέχρι 18 τόνους. Αυτό σημαίνει ότι δεν υπάρχει φορτηγό το οποίο αυτή η μικρή ζυγαριά, που είδατε προηγουμένως να μη μπορεί να ζυγίσει.
Παν. Χηνοφώτης –Υφυπουργός Εσωτερικών: «Θέλω να ευχαριστήσω τον Υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών, τον κ. Κωστή Χατζηδάκη και οπωσδήποτε στην ολότητα το Υπουργείο για την αγαστή και εξαίρετη συνεργασία, η οποία  υπάρχει. Να τον ευχαριστήσω επίσης για τη θετική ανταπόκριση και την προσφορά του σχετικά με την παροχή αυτών των φορητών ζυγαριών, οι οποίες θα συντείνουν τα μέγιστα στον εντοπισμό υπέρβαρων φορτηγών, λαμβάνοντας υπόψη και την ευχρηστία και τη λειτουργικότητα αυτών των νέων συσκευών. Έτσι εξασφαλίζουμε μια βασική  παράμετρο και για τα θέματα της οδικής ασφάλειας. Όπως αντιλαμβάνεστε υπάρχουν και άλλες παράμετροι οι οποίες επενεργούν στην οδική ασφάλεια. Με βάση ότι είπε και ο κ. Χατζηδάκης, ακολουθεί και σύσκεψη στις 23 Σεπτεμβρίου, μια από τις τακτικές συναντήσεις που κάνουμε με  τα συναρμόδια Υπουργεία, προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το 2010, όπου θα πρέπει να έχουμε κατά 50% λιγότερους νεκρούς από τροχαία ατυχήματα σε σχέση με το 2000. Και προς τούτο κατατείνει η όλη προσπάθεια. Από  την άλλη πλευρά, δοθείσης της ευκαιρίας, θέλω να επισημάνω τις γενεσιουργές αιτίες των δυστυχημάτων, που αυξάνουν τον αριθμό των νεκρών και προκαλούν τις όποιες δυσμενείς ενέργειες ή παρενέργειες οδικής ασφάλειας. Και προκαλούν πόνο και θλίψη στις οικογένειες των παθόντων. Θα ήθελα τέλος ο κ. Αρχηγός της ΕΛΑΣ να αναφερθεί σε αυτές τις αιτίες, προκειμένου -και μέσω της σημερινής εκδήλωσης, να περάσει αυτό το μήνυμα στον κόσμο».
Βασ. Τσιατούρας-Αρχηγός ΕΛΑΣ: «Θέλω με τη σειρά μου να ευχαριστήσω τον  κ. Χατζηδάκη για τη δωρεά που έκανε στην Ελληνική Αστυνομία και για την κοινή προσπάθεια που γίνεται για τον περιορισμό των τροχαίων ατυχημάτων. Διότι πολλές φορές και από το υπέρβαρο έχουμε  θανατηφόρα ατυχήματα. Και με την ευκαιρία αυτή θέλω να πω  επίσης ότι γίνεται μια κοινή προσπάθεια και κοινές συναντήσεις με το Υπουργείο Μεταφορών για τον περιορισμό των ατυχημάτων. Και επιπλέον να πω ότι πολλές  φορές παρατηρείται – και αυτό το παρατηρήσαμε το φετινό καλοκαίρι, τροχαία ατυχήματα που είναι τελείως απαράδεκτα. Αναφέρομαι περισσότερο στις εκτροπές των οχημάτων από την απροσεξία των οδηγών , δηλαδή παρατηρούμε ένα ποσοστό στα 10 ατυχήματα τα 7-8 να είναι από εκτροπές.
Και αυτό οφείλεται περισσότερο, απ’ ότι έχουμε εντοπίσει, στη χρήση των κινητών τηλεφώνων. Θα μείνω όμως σε αυτό, στην απροσεξία των οδηγών από το κινητό τηλέφωνο, και από τη μέθη. Υπάρχει ευθύνη  των οδηγών. Δεν είναι ευθύνη οποιουδήποτε άλλου για να έχουμε τέτοια ατυχήματα από εκτροπές».
ΕΡΩΤΗΣΗ: Κύριε Υπουργέ, μετά και τις ανακοινώσεις του Πρωθυπουργού, πόσο κοντά είμαστε στην επίλυση του θέματος της Ολυμπιακής;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Για την Ολυμπιακή, θέλουμε να βρούμε – και θα βρούμε, μια λύση με βάση την οποία θα κρατήσουμε το όνομα, θα κρατήσουμε το σήμα, θα δημιουργήσουμε μία νέα εταιρεία που θα αποκρατικοποιηθεί και θα σταματήσει να επιβαρύνει τους φορολογούμενους με τα ελλείμματα και τα χρέη που τους επιβαρύνει η σημερινή, ένα εκατομμύριο ευρώ την ημέρα. Παράλληλα θα καλύψουμε πλήρως τους εργαζομένους. Και διερωτόμαστε αν είναι να συντρέξουν – που θα συντρέξουν όλες αυτές οι προϋποθέσεις, γιατί να κρατήσουμε τη  σημερινή, άρρωστη κατάσταση;
ΕΡΩΤΗΣΗ: Έχετε πετύχει συμφωνία με την Ευρωπαϊκή Ένωση;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ : Οι διαπραγματεύσεις συνεχίζονται, όταν είμαστε έτοιμοι θα  κάνουμε τις ανακοινώσεις. Αλλά πρέπει να ξέρετε ότι  η Κυβέρνηση είναι αποφασισμένη να προχωρήσει μπροστά με λογική και με ευαισθησία. Με λογική για την Ολυμπιακή και τους φορολογούμενους, με ευαισθησία για τους εργαζόμενους. Η σημερινή εταιρεία έχει ένα μεγάλο δομικό πρόβλημα: 54 από τα 68 μη επιδοτούμενα δρομολόγια της είναι ζημιογόνα. Και  θεωρώ ότι πρέπει να σταματήσει αυτή η συζήτηση η οποία δεν αντέχει σε καμία κριτική, για  επέκταση των δραστηριοτήτων της Ολυμπιακής. Διότι αν επεκταθούν σήμερα, με τη σημερινή δομή της εταιρείας  οι δραστηριότητες αυτές, θα επεκταθούν οι ζημίες, θα επεκταθεί το πρόβλημα. Όσοι έχουν   στοιχειώδη επαφή με τα οικονομικά, δεν πρέπει να τα λένε αυτά.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Υπάρχουν επενδυτές;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ : Όλα θα πάνε καλά.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Πότε θα ανοίξει η νέα εταιρεία;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Θα κρατήσουμε τα χρονοδιαγράμματά μας.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Για τον ΟΣΕ; Υπάρχουν αντιδράσεις εργαζομένων και κινητοποιήσεις για τις 17 Σεπτεμβρίου.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ο ΟΣΕ είναι ένας επίσης εξαιρετικά προβληματικός οργανισμός.
Η Κυβέρνηση έχει εξαγγείλει  και έχει δεσμευτεί σε ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα εξυγίανσης και ανάπτυξης του ΟΣΕ, με συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα και στοχοδιαγράμματα. Το λειτουργικό έλλειμμα του 2007, το οποίο ήταν 455  εκατ. ευρώ, έχουμε στόχο να το περιορίσουμε στα 80 εκατ. ευρώ το 2010.  Είμαστε αποφασισμένοι να προχωρήσουμε μπροστά, διότι επενδύουμε στο αποτέλεσμα και ξέρουμε ότι θα κριθούμε από το αποτέλεσμα.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Οι υπάλληλοι του Υπουργείου  διαμαρτύρονται, έχουν προγραμματίσει και απεργία, για χορήγηση επιδόματος…
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Οι υπάλληλοι του Υπουργείου ξέρουν – και το ξέρουν πολύ καλά διότι είναι δέσμευση του κ. Αλογοσκούφη και δική μου, ότι θα πάρουν το επίδομά τους από 1η του Γενάρη. Απλώς μια δράκα συνδικαλιστών εδώ, θέλει να επιβάλει στην Κυβέρνηση και σε ποιο νομοσχέδιο θα φέρει τη συγκεκριμένη τροπολογία. Αυτά τα πράγματα δεν μπορεί να γίνονται δεκτά. Δεν πρέπει να ξεφύγουμε από τους κανόνες της κοινής λογικής. Και η Κυβέρνηση δεν εκβιάζεται.
Από το Γραφείο Τύπου

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
8 Σεπτεμβρίου, 2008

Δηλώσεις Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών Κωστή Χατζηδάκηγια τις φορητές ζυγαριές φορτηγών, για την Ολυμπιακή και για τον ΟΣΕ

Μετά την εκδήλωση για την παράδοση των εννέα φορητών ζυγαριών, που θα χρησιμοποιούνται από την Τροχαία για τον έλεγχο του υπέρβαρου των φορτηγών αυτοκινήτων, στον Υφυπουργό Εσωτερικών κ. Παν Χηνοφώτη και τον Αρχηγό της ΕΛΑΣ κ Βασ. Τσιατούρα, ο Υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών  Κωστής Χατζηδάκης δήλωσε: «Σήμερα παραδίδουμε στο Αρχηγείο της Αστυνομίας εννέα αυτόματες φορητές  σύγχρονες ζυγαριές για τη μέτρηση του υπέρβαρου – και επομένως για την καλύτερη τήρηση των κανόνων οδικής ασφάλειας. Κρατάμε άλλες έξι φορητές ζυγαριές για τα κινητά ΚΤΕΟ. Επίσης έχουν παραγγελθεί ακόμη 20 ζυγαριές που θα δοθούν στα Μικτά Κλιμάκια Ελέγχου, τα οποία ακριβώς έχουν ως αποστολή την τήρηση των κανόνων ασφαλείας για τα φορτηγά Δημόσιας χρήσης και για τα φορτηγά γενικά.Η οδική  ασφάλεια αποτελεί προτεραιότητα και των δύο Υπουργείων. Είχαμε μια συνεργασία με τον κ. Χηνοφώτη και τον κ. Τσιατούρα ακριβώς για αυτά τα ζητήματα. Για τα ζητήματα της οδικής ασφάλειας. Στις 23 Σεπτεμβρίου υπάρχει συνάντηση σε επίπεδο ειδικών, ανάμεσα στα δύο Υπουργεία. Έτσι και αλλιώς γίνεται σε τακτική βάση αυτή η συνάντηση, προκειμένου να κάνουμε μια επισκόπηση της κατάστασης και να δούμε, ενδεχομένως και τη λήψη και άλλων μέτρων για να έχουμε καλύτερα αποτελέσματα σε σχέση με τα σημερινά».ΕΡΩΤΗΣΗ: Πως γινόταν μέχρι σήμερα η μέτρηση βάρους;ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Με τεράστιες ζυγαριές, συμβατικής τεχνολογίας. Τα πράγματα εδώ γίνονται εξαιρετικά πιο εύκολα. Κάθε ζυγαριά έχει βάρος περίπου 20 κιλά και μπορεί να ζυγίσει ανά άξονα περίπου μέχρι 18 τόνους. Αυτό σημαίνει ότι δεν υπάρχει φορτηγό το οποίο αυτή η μικρή ζυγαριά, που είδατε προηγουμένως να μη μπορεί να ζυγίσει.
Παν. Χηνοφώτης –Υφυπουργός Εσωτερικών: «Θέλω να ευχαριστήσω τον Υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών, τον κ. Κωστή Χατζηδάκη και οπωσδήποτε στην ολότητα το Υπουργείο για την αγαστή και εξαίρετη συνεργασία, η οποία  υπάρχει. Να τον ευχαριστήσω επίσης για τη θετική ανταπόκριση και την προσφορά του σχετικά με την παροχή αυτών των φορητών ζυγαριών, οι οποίες θα συντείνουν τα μέγιστα στον εντοπισμό υπέρβαρων φορτηγών, λαμβάνοντας υπόψη και την ευχρηστία και τη λειτουργικότητα αυτών των νέων συσκευών. Έτσι εξασφαλίζουμε μια βασική  παράμετρο και για τα θέματα της οδικής ασφάλειας. Όπως αντιλαμβάνεστε υπάρχουν και άλλες παράμετροι οι οποίες επενεργούν στην οδική ασφάλεια. Με βάση ότι είπε και ο κ. Χατζηδάκης, ακολουθεί και σύσκεψη στις 23 Σεπτεμβρίου, μια από τις τακτικές συναντήσεις που κάνουμε με  τα συναρμόδια Υπουργεία, προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το 2010, όπου θα πρέπει να έχουμε κατά 50% λιγότερους νεκρούς από τροχαία ατυχήματα σε σχέση με το 2000. Και προς τούτο κατατείνει η όλη προσπάθεια. Από  την άλλη πλευρά, δοθείσης της ευκαιρίας, θέλω να επισημάνω τις γενεσιουργές αιτίες των δυστυχημάτων, που αυξάνουν τον αριθμό των νεκρών και προκαλούν τις όποιες δυσμενείς ενέργειες ή παρενέργειες οδικής ασφάλειας. Και προκαλούν πόνο και θλίψη στις οικογένειες των παθόντων. Θα ήθελα τέλος ο κ. Αρχηγός της ΕΛΑΣ να αναφερθεί σε αυτές τις αιτίες, προκειμένου -και μέσω της σημερινής εκδήλωσης, να περάσει αυτό το μήνυμα στον κόσμο».
Βασ. Τσιατούρας-Αρχηγός ΕΛΑΣ: «Θέλω με τη σειρά μου να ευχαριστήσω τον  κ. Χατζηδάκη για τη δωρεά που έκανε στην Ελληνική Αστυνομία και για την κοινή προσπάθεια που γίνεται για τον περιορισμό των τροχαίων ατυχημάτων. Διότι πολλές φορές και από το υπέρβαρο έχουμε  θανατηφόρα ατυχήματα. Και με την ευκαιρία αυτή θέλω να πω  επίσης ότι γίνεται μια κοινή προσπάθεια και κοινές συναντήσεις με το Υπουργείο Μεταφορών για τον περιορισμό των ατυχημάτων. Και επιπλέον να πω ότι πολλές  φορές παρατηρείται – και αυτό το παρατηρήσαμε το φετινό καλοκαίρι, τροχαία ατυχήματα που είναι τελείως απαράδεκτα. Αναφέρομαι περισσότερο στις εκτροπές των οχημάτων από την απροσεξία των οδηγών , δηλαδή παρατηρούμε ένα ποσοστό στα 10 ατυχήματα τα 7-8 να είναι από εκτροπές.Και αυτό οφείλεται περισσότερο, απ’ ότι έχουμε εντοπίσει, στη χρήση των κινητών τηλεφώνων. Θα μείνω όμως σε αυτό, στην απροσεξία των οδηγών από το κινητό τηλέφωνο, και από τη μέθη. Υπάρχει ευθύνη  των οδηγών. Δεν είναι ευθύνη οποιουδήποτε άλλου για να έχουμε τέτοια ατυχήματα από εκτροπές».
ΕΡΩΤΗΣΗ: Κύριε Υπουργέ, μετά και τις ανακοινώσεις του Πρωθυπουργού, πόσο κοντά είμαστε στην επίλυση του θέματος της Ολυμπιακής;ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Για την Ολυμπιακή, θέλουμε να βρούμε – και θα βρούμε, μια λύση με βάση την οποία θα κρατήσουμε το όνομα, θα κρατήσουμε το σήμα, θα δημιουργήσουμε μία νέα εταιρεία που θα αποκρατικοποιηθεί και θα σταματήσει να επιβαρύνει τους φορολογούμενους με τα ελλείμματα και τα χρέη που τους επιβαρύνει η σημερινή, ένα εκατομμύριο ευρώ την ημέρα. Παράλληλα θα καλύψουμε πλήρως τους εργαζομένους. Και διερωτόμαστε αν είναι να συντρέξουν – που θα συντρέξουν όλες αυτές οι προϋποθέσεις, γιατί να κρατήσουμε τη  σημερινή, άρρωστη κατάσταση; ΕΡΩΤΗΣΗ: Έχετε πετύχει συμφωνία με την Ευρωπαϊκή Ένωση;ΥΠΟΥΡΓΟΣ : Οι διαπραγματεύσεις συνεχίζονται, όταν είμαστε έτοιμοι θα  κάνουμε τις ανακοινώσεις. Αλλά πρέπει να ξέρετε ότι  η Κυβέρνηση είναι αποφασισμένη να προχωρήσει μπροστά με λογική και με ευαισθησία. Με λογική για την Ολυμπιακή και τους φορολογούμενους, με ευαισθησία για τους εργαζόμενους. Η σημερινή εταιρεία έχει ένα μεγάλο δομικό πρόβλημα: 54 από τα 68 μη επιδοτούμενα δρομολόγια της είναι ζημιογόνα. Και  θεωρώ ότι πρέπει να σταματήσει αυτή η συζήτηση η οποία δεν αντέχει σε καμία κριτική, για  επέκταση των δραστηριοτήτων της Ολυμπιακής. Διότι αν επεκταθούν σήμερα, με τη σημερινή δομή της εταιρείας  οι δραστηριότητες αυτές, θα επεκταθούν οι ζημίες, θα επεκταθεί το πρόβλημα. Όσοι έχουν   στοιχειώδη επαφή με τα οικονομικά, δεν πρέπει να τα λένε αυτά.ΕΡΩΤΗΣΗ: Υπάρχουν επενδυτές;ΥΠΟΥΡΓΟΣ : Όλα θα πάνε καλά.ΕΡΩΤΗΣΗ: Πότε θα ανοίξει η νέα εταιρεία;ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Θα κρατήσουμε τα χρονοδιαγράμματά μας.ΕΡΩΤΗΣΗ: Για τον ΟΣΕ; Υπάρχουν αντιδράσεις εργαζομένων και κινητοποιήσεις για τις 17 Σεπτεμβρίου.ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ο ΟΣΕ είναι ένας επίσης εξαιρετικά προβληματικός οργανισμός.Η Κυβέρνηση έχει εξαγγείλει  και έχει δεσμευτεί σε ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα εξυγίανσης και ανάπτυξης του ΟΣΕ, με συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα και στοχοδιαγράμματα. Το λειτουργικό έλλειμμα του 2007, το οποίο ήταν 455  εκατ. ευρώ, έχουμε στόχο να το περιορίσουμε στα 80 εκατ. ευρώ το 2010.  Είμαστε αποφασισμένοι να προχωρήσουμε μπροστά, διότι επενδύουμε στο αποτέλεσμα και ξέρουμε ότι θα κριθούμε από το αποτέλεσμα.ΕΡΩΤΗΣΗ: Οι υπάλληλοι του Υπουργείου  διαμαρτύρονται, έχουν προγραμματίσει και απεργία, για χορήγηση επιδόματος…ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Οι υπάλληλοι του Υπουργείου ξέρουν – και το ξέρουν πολύ καλά διότι είναι δέσμευση του κ. Αλογοσκούφη και δική μου, ότι θα πάρουν το επίδομά τους από 1η του Γενάρη. Απλώς μια δράκα συνδικαλιστών εδώ, θέλει να επιβάλει στην Κυβέρνηση και σε ποιο νομοσχέδιο θα φέρει τη συγκεκριμένη τροπολογία. Αυτά τα πράγματα δεν μπορεί να γίνονται δεκτά. Δεν πρέπει να ξεφύγουμε από τους κανόνες της κοινής λογικής. Και η Κυβέρνηση δεν εκβιάζεται.  

Από το Γραφείο Τύπου

Μετάβαση στο περιεχόμενο