Επισημοποιήθηκε η συνεργασία με την SNCF για την ασφάλεια των Ελληνικών Σιδηροδρόμων
Σε εκτέλεση όσων είχε δεσμευτεί ο Υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών, Κωστής Χατζηδάκης, αλλά και όσων προβλέπει το Μνημόνιο Συνεργασίας μεταξύ του Ελληνικού και του Γαλλικού Υπουργείου Μεταφορών, η γαλλική κρατική εταιρεία SNCF προσλαμβάνεται ως Σύμβουλος των Ελληνικών Σιδηροδρόμων για θέματα ασφαλείας.Συγκεκριμένα, το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΡΓΟΣΕ, με απόφασή του, προσέλαβε την SNCF ως σύμβουλο γι’ αυτά τα θέματα με βάση τα προβλεπόμενα στο Σχέδιο Ανασυγκρότησης των Ελληνικών Σιδηροδρόμων.Υπενθυμίζεται ότι το εν λόγω Σχέδιο που ανακοινώθηκε από τον Υπουργό Μεταφορών & Επικοινωνιών, Κωστή Χατζηδάκη, τον περασμένο Αύγουστο, περιελάμβανε συγκεκριμένες δράσεις σε τέσσερις πυλώνες, την Ασφάλεια, τη Διαφάνεια, την Εξυγίανση και την Ανάπτυξη.Ελληνογαλλική συνεργασία στις μεταφορέςΈχοντας θέσει ως βασική προτεραιότητα την Ασφάλεια, η οποία αποτελεί και ένα από τα σημαντικότερα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα του σιδηρόδρομου έναντι των άλλων μέσων μαζικής μεταφοράς, το Υπουργείο Μεταφορών & Επικοινωνιών είχε ήδη προχωρήσει από το περασμένο καλοκαίρι στην υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας (Memorandum of Understanding) με το αντίστοιχο Υπουργείο της Γαλλίας, με στόχο την υιοθέτηση βέλτιστων πρακτικών στον τομέα των μεταφορών και ειδικά του σιδηροδρόμου.Ως απόρροια του Μνημονίου αυτού, το ΥΜΕ απευθύνθηκε στη διεθνή μονάδα των γαλλικών σιδηροδρόμων, την SNCF – I (Societé Nationale des Chemins de fer Français – International) για την άντληση τεχνογνωσίας στον τομέα της Ασφάλειας των Σιδηροδρόμων. Είναι γνωστό ότι η SNCF διαθέτει πανευρωπαϊκή πρωτοπορία σε θέματα τεχνολογίας σιδηροδρόμων, καθώς ήταν η πρώτη που εισήγαγε τους συρμούς υψηλών ταχυτήτων (TGV-Train à Grande Vitesse) σε εμπορική λειτουργία εδώ και περισσότερα από 25 χρόνια, αλλά ακόμα σημαντικότερα έχοντας κατακτήσει έναν από τους υψηλότερους δείκτες ασφάλειας σε παγκόσμιο επίπεδο. Η συμφωνία ΕΡΓΟΣΕ – SNCF-IΗ τελική πρόταση συνεργασίας μεταξύ των δύο πλευρών επικυρώθηκε σήμερα από το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΡΓΟΣΕ και περιλαμβάνει δύο άξονες:1. Την αξιολόγηση του βαθμού κατά τον οποίο η ασφάλεια στον ελληνικό σιδηρόδρομο διέπει το σύνολο των δραστηριοτήτων, τόσο σε επίπεδο λειτουργίας, όσο και σε επίπεδο συντήρησης των υποδομών και του τροχαίου υλικού, και2. Την κατάρτιση σαφών προτάσεων για τη βελτίωση της ασφάλειας, όπου διαπιστώνεται ότι κάτι τέτοιο είναι απαραίτητο.Οι ανωτέρω συμβουλευτικές υπηρεσίες της SNCF-Ι αφορούν το δίκτυο ΑΘΗΝΑ – ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ και το ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟ δίκτυο της Αθήνας.Στο πλαίσιο της συνεργασίας μεταξύ Ελλάδας και Γαλλίας στον τομέα των μεταφορών που επισφραγίστηκε με την υπογραφή του Μνημονίου, η αμοιβή που θα καταβάλει η ΕΡΓΟΣΕ στην SNCF – I ανέρχεται στο ποσό των 210.000 €.