ΔΗΛΩΣΕΙΣ
ΤΟΥ ΥΜΕ Κ. ΧΑΤΖΗΔΑΚΗ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΟΥ ΣΤΗ ΛΑΡΙΣΑ
Α)
ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΤΟΥ ΟΣΕ
ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΛΙΤΟΧΩΡΟ- ΛΑΡΙΣΑ
Β) ΕΓΚΑΙΝΙΑ ΑΝΙΣΟΠΕΔΗΣ ΔΙΑΒΑΣΗΣ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΠΕΖΩΝ ΤΗΣ
ΕΡΓΟΣΕ
ΣΤΗΝ ΟΔΟ ΕΧΕΚΡΑΤΙΔΑ ΚΑΙ ΤΗΛΕΜΑΤΙΚΗΣ ΤΩΝ ΚΤΕΛ ΛΑΡΙΣΑΣ
-ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΥΜΕ ΜΕ ΤΗΝ ΑΦΙΞΗ ΤΟΥ ΣΤΟ ΣΤΑΘΜΟ ΤΟΥ ΟΣΕ ΛΑΡΙΣΑΣ
«Από εδώ
και στο εξής το τρένο από την Θεσσαλονίκη μπορεί να φτάνει στη Λάρισα σε
1 ώρα και 9 λεπτά. Αυτό αλλάζει τα δεδομένα. Κάνει τη Λάρισα προάστιο της Θεσσαλονίκης και τη Θεσσαλονίκη προάστιο της Λάρισας, αν και αυτό δεν θα το πω ποτέ στη Θεσσαλονίκη.
Το σίγουρο είναι ότι είναι ένα βήμα μπροστά για τον τόπο, ένα βήμα μπροστά για τους Ελληνικούς Σιδηρόδρομους και ένα βήμα μπροστά για την ελληνική περιφέρεια, για τη Θεσσαλία, για τη Μακεδονία, για τη Βόρεια Ελλάδα.
Οι φοιτητές που είναι κάτοικοι Λάρισας, δεν θα χρειάζεται πια να μένουν στη Θεσσαλονίκη, μπορούν να παίρνουν το τρένο και σε μια ώρα και κάτι να είναι το πρωί στο πανεπιστήμιο τους και το ίδιο και για τους θεσσαλονικείς φοιτητές που σπουδάζουν εδώ στο πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Mπορείτε να ξεκινάτε το πρωί και να κάνετε τις δουλειές σας στη Θεσσαλονίκη σαν να πηγαίνατε στο χωριό σας στην ευρύτερη περιοχή και να γυρνάτε πίσω.
Στον ΟΣΕ έχουμε σε εξέλιξη ένα πρόγραμμα ανασυγκρότησης, ένα πρόγραμμα που αναφέρεται στην ασφάλεια, στη διαφάνεια, στην εξυγίανση του Οργανισμού και προφανώς στην ανάπτυξη του. Είναι ένα πρόγραμμα δύσκολο, αλλά ένα πρόγραμμα το οποίο θα το τηρήσουμε. Όταν το παρουσιάσαμε πριν από κάποιες μέρες, είπαμε ότι από δω και στο εξής στον ΟΣΕ θα έχουμε ολοένα και περισσότερο θετικές ειδήσεις. Η πρώτη θετική είδηση είναι η σημερινή, ότι ολοκληρώθηκε, δηλαδή, το έργο ανάμεσα στη Θεσσαλονίκη και τη Λάρισα με ηλεκτροκίνηση και
με τηλεδιοίκηση, ενώ μέχρι το τέλος του χρόνου δηλ. μέχρι το Νοέμβριο, η διπλή γραμμή με ηλεκτροκίνηση και τηλεδιοίκηση
θα φτάνει μέχρι το Δομοκό. Το «Θεσσαλονίκη – Δομοκός» θα είναι πια ένα σύγχρονο ευρωπαϊκό δίκτυο. Έτσι θα προχωρήσουμε και στον προαστιακό της Αθήνας, έχοντας στο μυαλό μας πάντα το σιδηρόδρομο ως ένα σύγχρονο και φιλικό προς το περιβάλλον μέσο. Είμαστε αποφασισμένοι να το στηρίξουμε ακολουθώντας σύγχρονες ευρωπαϊκές πολιτικές, επενδύοντας σε συγκεκριμένα έργα. Ευχόμαστε
όλα να πάνε καλά και από αύριο το πρωί ο σιδηρόδρομος ανάμεσα στη Θεσσαλονίκη και στη Λάρισα να μπει σε μια νέα
εποχή».
-ΔΗΛΩΣΕΙΣ
ΤΟΥ ΥΜΕ ΓΙΑ ΤΑ ΕΓΚΑΙΝΙΑ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΤΟΥ ΟΣΕ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ – ΛΑΡΙΣΑ
«Εγκαινιάζουμε σήμερα ένα σύγχρονο ευρωπαϊκό έργο: Θεσσαλονίκη – Λάρισα σε 1 ώρα και 9 λεπτά με ηλεκτροκίνηση- τηλεδιοίκηση και διπλή σιδηροδρομική γραμμή. Και θα συνεχίσουμε στην ίδια κατεύθυνση. Μέχρι το Νοέμβριο
θα έχει επεκταθεί η διπλή γραμμή με ηλεκτροκίνηση και τηλεδιοίκηση του σιδηροδρομικού μας δικτύου μέχρι το Δομοκό. Από Θεσσαλονίκη μέχρι Δομοκό το δίκτυο μας θα έχει εκσυγχρονιστεί πλήρως. Στον ΟΣΕ ανακοινώσαμε πρόσφατα ένα πρόγραμμα ανασυγκρότησης που στηρίζεται σε 4 άξονες: στην ασφάλεια, στη διαφάνεια, στην εξυγίανση και στην ανάπτυξη. Θα προχωρήσουμε με βάση τις κατευθύνσεις αυτές του προγράμματος, για ένα σύγχρονο Ελληνικό Σιδηρόδρομο, με αυτά που είναι ήδη πράξη για άλλες προηγμένες Ευρωπαϊκές χώρες. Πιστεύουμε στο σιδηρόδρομο. Είναι ένα σύγχρονο και φιλικό προς το περιβάλλον μέσο και θα το στηρίξουμε ακολουθώντας σύγχρονες ευρωπαϊκές,
ρεαλιστικές πολιτικές».
-ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΟΣΕ ΣΤΗΝ ΑΝΙΣΟΠΕΔΗ ΔΙΑΒΑΣΗ ΤΗΣ ΕΡΓΟΣΕ
(ΓΕΦΥΡΑ ΟΔΟΥ ΕΧΕΚΡΑΤΙΔΑ)
«Για τον ΟΣΕ πρέπει να είμαι σαφής. Ο ΟΣΕ αντιμετωπίζει πολύ μεγάλα προβλήματα. Είναι ο πιο προβληματικός Δημόσιος Οργανισμός
διαχρονικά. Για αυτό το λόγο έχουμε εξαγγείλει ένα πρόγραμμα το οποίο θα τηρήσουμε πιστά, που αφορά κυρίως στην ασφάλεια και στη διαφάνεια
του οργανισμού. Η νοοτροπία μας είναι να στηρίξουμε
το σιδηρόδρομο ακολουθώντας ευρωπαϊκές
πολιτικές. Η νοοτροπία της ΕΡΓΟΣΕ είναι, όπου εκσυγχρονίζεται γενικότερα το σιδηροδρομικό δίκτυο να γίνονται και άλλες αναγκαίες παρεμβάσεις, οι οποίες μπορούν να στηριχτούν οικονομικά και οι οποίες
διευκολύνουν τις πόλεις, τις κωμοπόλεις και τα χωριά από όπου διέρχεται το σιδηροδρομικό δίκτυο και κάνουν πιο εύκολη τη ζωή των κατοίκων και καλύτερη την ποιότητα της ζωής. Το έργο που εγκαινιάζουμε σήμερα είναι ακριβώς απόδειξη
αυτής της πολιτικής.
Δεν μου πηγαίνει να είμαι
πολιτικός
των
μεγάλων λόγων. Δεν ήρθα σήμερα εδώ
για να σαν πω ότι θα φτιάξω γεφύρια και ποτάμια. Θα συνεργαστούμε και με την ΕΡΓΟΣΕ και τον ΟΣΕ για να εξετάσουμε τα αιτήματα σας και να δούμε πόσα από αυτά μπορούν να ικανοποιηθούν, με δεδομένες τις δυνατότητες που έχει ο προϋπολογισμός του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΥΠΟΥΡΓΟΥ Μ-Ε ΣΕ ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΤΟΠΙΚΩΝ ΠΑΡΑΓΟΝΤΩΝ
Αντιλαμβάνομαι την αγωνία των κατοίκων, θα μελετήσουμε τα αιτήματα και θα δούμε τι καλύτερο μπορούμε να κάνουμε.
Θέλω να ξέρετε ότι το Δημόσιο κάνει τεράστιες
επενδύσεις για τον εκσυγχρονισμό των υπαρχόντων αεροδρομίων και την κατασκευή νέων. Όμως οι ανάγκες είναι πάρα πολύ μεγάλες. Συγκριτικά με το μέγεθός μας ως χώρα, έχουμε τα περισσότερα αεροδρόμια στην
Ευρώπη. Επομένως, αυτός είναι ο λόγος που σκεφτόμαστε, εκτός από τις δημόσιες επενδύσεις οι οποίες προφανώς θα συνεχιστούν, να προσελκύσουμε και ιδιωτικές επενδύσεις, όπως συμβαίνει σε όλες σχεδόν τις χώρες της Ευρώπης. Προφανώς και το αεροδρόμιο της Λάρισας θα είναι ένα από τα αεροδρόμια για τα οποία θα αναζητηθούν τρόποι ανάπτυξης. Αλλά πρώτα, θα πρέπει να περιμένουμε να υπάρξουν οι μελέτες, να δούμε τι μπορεί να γίνει. Σταθερός μας στόχος όμως είναι η ανάπτυξη των περιφερειακών αεροδρομίων γιατί εμείς θέλουμε την ανάπτυξη της περιφέρειας.
Θα ακολουθήσουμε το δρόμο του συγκεκριμένου και μετρίσιμου έργου και είμαι σίγουρος, ότι έτσι όπως σήμερα εγκαινιάζουμε έργα, όπως τη διπλή γραμμή που συνδέει τη Λάρισα με τη Θεσσαλονίκη
με ηλεκτροκίνηση και τηλεδιοίκηση, τη γέφυρα της Εχεκρατίδας και το έργο της τηλεματικής των ΚΤΕΛ, με τον ίδιο τρόπο θα μπορέσουμε να εγκαινιάσουμε και στη Λάρισα και σε άλλες πόλεις της περιφέρειας εξίσου κρίσιμα και σημαντικά έργα.