Η ΝΔ δεν δεσμεύεται από τα τετελεσμένα Γαβρόγλου - ομιλία για το νομοσχέδιο της Παιδείας

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ 

"Η ΝΔ δεν δεσμεύεται από τα τετελεσμένα που επιχειρείτε να δημιουργήσετε. Οι ρυθμίσεις που μπορούν να καταργηθούν, θα καταργηθούν. Δεν θα εφαρμόσουμε τα σχέδια και τις ιδεοληψίες του κ. Γαβρόγλου. Θα εφαρμόσουμε το πρόγραμμα της Ν.Δ., με την εντολή που θα πάρουμε από τον ελληνικό λαό", ξεκαθάρισε ο αντιπρόεδρος της ΝΔ, Κωστής Χατζηδάκης, ο οποίος άσκησε σφοδρή κριτική στον υπουργό Παιδείας και την κυβέρνηση για το νομοσχέδιο που επιφέρει αλλαγές στο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και προβλέπει συγχωνεύσεις ΑΕΙ με ΤΕΙ.

Ο κ. Χατζηδάκης, καταλόγισε στον υπουργό Παιδείας ότι με το νομοσχέδιο αυτό επιβάλλει τις ιδεοληψίες του, προωθεί στον χώρο της εκπαίδευσης "την ισοπέδωση προς τα κάτω", μετέρχεται "λογικές Μαυρογυαλούρου" και ανέφερε ότι η εκπαίδευση στην Ελλάδα μετά τις εκλογές θα προχωρήσει με γνώμονα την αυτονομία στα σχολεία και τα πανεπιστήμια, την αξιολόγηση, την αξιοκρατία και την προσπάθεια.

Ο αντιπρόεδρος της ΝΔ, χαρακτήρισε τον υπουργό "σύγχρονη έκδοση του Τζουμπέ" και το νομοσχέδιό του "το πιο συριζαϊκό νομοσχέδιο", "αφού αποτυπώνει τον ερασιτεχνισμό, την προχειρότητα με τα οποία αντιμετωπίζει αυτή η κυβέρνηση ζητήματα που καθορίζουν τις ζωές τόσων χιλιάδων συμπολιτών μας", αλλά και την λογική «θυσιάζω τα πάντα για το μικροκομματικό συμφέρον», ακόμη και αν αυτό αφορά το μέλλον των παιδιών.

"Αλλά, ανήκετε στο παρελθόν. Θα το διαπιστώσετε σε δύο μήνες. Κι όποιες πρακτικές Μαυρογιαλούρου κι αν μετέλθετε είναι ξεκάθαρο ότι τις εκλογές τις χάνετε... Δυστυχώς έχετε αποφασίσει να τις χάσετε αναξιοπρεπώς" είπε απευθυνόμενος προς τον κ. Γαβρόγλου.

Επί της ουσίας του νομοσχεδίου, ο κ. Χατζηδάκης, υπογράμμισε ότι περιορίζεται η αυτονομία ως προς την επιλογή εκπαιδευτικού προσωπικού, τον σχεδιασμό και την εφαρμογή εκπαιδευτικών προγραμμάτων, τον αριθμό τμημάτων και μαθητών στα πειραματικά και πρότυπα σχολεία, τα σχολεία, δηλαδή, που δίνουν ευκαιρίες στα ταλαντούχα παιδιά φτωχών οικογενειών να κυνηγήσουν ένα καλύτερο μέλλον. "Ακυρώνονται δηλαδή όλα τα περιθώρια επιλογών που έχουν για να προσφέρουν ένα υψηλό επίπεδο εκπαίδευσης στους μαθητές. Αυτή είναι η κοινωνική πολιτική της κυβέρνησης. Η πολιτική της ισοπέδωσης" είπε και προσέθεσε ότι η αδιαφορία για τους μαθητές φαίνεται κι από το ότι ότι δεν παρέχεται καμμία περίοδος προσαρμογής καθιστώντας τους πειραματόζωα.

Παράλληλα, όπως είπε, θεσμοθετούνται πανεπιστημιακά τμήματα στα οποία δεν θα χρειάζονται καν εξετάσεις για να μπει κανείς και μάλιστα θα αλλάζει κάθε χρόνο το ποια τμήματα θα είναι ελεύθερης πρόσβασης και ποια όχι. "Στην ουσία, δηλαδή, θεσμοθετείται ο τζόγος στο εκπαιδευτικό μας σύστημα, στις πλάτες, φυσικά, των μαθητών" ανέφερε ο κ. Χατζηδάκης, και προσέθεσε ότι κατά παράβαση του δικαίου της ΕΕ καταργείται η αναγνώριση της επαγγελματικής ισοδυναμίας των αποφοίτων Κολλεγίων στην Ελλάδα, και μάλιστα εν μέσω χρονιάς, αφήνοντας έτσι χιλιάδες φοιτητές ξεκρέμαστους. "Στη Νέα Δημοκρατία είμαστε ξεκάθαροι σε αυτό το ζήτημα. Θα προχωρήσουμε σε αναγνώριση της επαγγελματικής ισοδυναμίας κατά τρόπο σύννομο προς το ενωσιακό δίκαιο" είπε ο κ. Χατζηδάκης.

Εξάλλου, ο αντιπρόεδρος του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης, κατηγόρησε τον κ. Γαβρόγλου προχωρεί και στη διάλυση της δημόσιας Ανώτατης Εκπαίδευσης και "βαφτίζει" νέα Πανεπιστήμια, νέες Σχολές, νέα Τμήματα, χωρίς μελέτη, χωρίς προηγούμενη αξιολόγηση των ΤΕΙ που εντάσσονται σε ΑΕΙ, χωρίς προγράμματα σπουδών, χωρίς να είναι δυνατόν να καταλάβει κανείς περί τίνος αντικειμένου πρόκειται και τι είδους επαγγελματικά δικαιώματα θα αποδοθούν.

"Γεμίζετε την Ελλάδα με σχολές και τμήματα Μηχανικών και Γεωπονικών Επιστημών. Προσθέτετε Νομική στην Πάτρα, για την οποία είναι όλοι αντίθετοι. Προχωράτε, δηλαδή, χωρίς κανένα σχέδιο και δημιουργείτε ένα μπάχαλο στα πανεπιστήμια, το οποίο θα πληρώσουν φυσικά οι φοιτητές" ανέφερε χαρακτηριστικά.

Έντονη όμως αντίθεση εξέφρασε ο ο κ. Χατζηδάκης για το "ξήλωμα" - όπως είπε - του Διεθνούς Πανεπιστημίου "το οποίο μόνο κατ' όνομα θα είναι διεθνές πλέον, αφού οι βασικές ακαδημαϊκές του μονάδες προκύπτουν από τα διάφορα ΤΕΙ, τα οποία προστέθηκαν και θα είναι διασπαρμένα σε διάφορες πόλεις της Ελλάδας", ενώ ανέφερε ως ενδεικτικό το γεγονός ότι παραιτήθηκε ο πρόεδρος της διοικούσας επιτροπής του Πανεπιστημίου.

"Έχετε αλλεργία σε οποιαδήποτε προσπάθεια για να γίνει το εκπαιδευτικό μας σύστημα πιο εξωστρεφές. Το δείξατε με την εναντίωσή σας στην ίδρυση μη κρατικών πανεπιστημίων, το δείχνετε και τώρα", είπε προς τον υπουργό Παιδείας και αντιπαρέβαλλε την λογική της ΝΔ, σύμφωνα με την οποία η παιδεία είναι η πιο σημαντική επένδυση για το μέλλον της χώρας μας.

Όπως είπε ο αντιπρόεδρος του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης "για μας η παιδεία είναι το πιο σημαντικό εργαλείο κοινωνικής πολιτικής", γι αυτό - όπως είπε - θέλουμε ένα Πρότυπο και ένα Πειραματικό σχολείο σε κάθε Περιφερειακή Ενότητα της χώρας, ξεκινώντας από τις λιγότερο ανεπτυγμένες περιοχές της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, ώστε να έχουν τα παιδιά από φτωχές οικογένειας τη δυνατότητα να χτίσουν μια καλύτερη ζωή.

Επίσης επισήμανε ότι η παιδεία σημαίνει εξωστρέφεια, γι αυτό η ΝΔ στοχεύει να δημιουργήσει ξενόγλωσσα τμήματα στα δημόσια πανεπιστήμια ώστε να γίνει η Ελλάδα διεθνές εκπαιδευτικό κέντρο και να προσελκύει φοιτητές από όλο τον κόσμο.

"Για μας η παιδεία σημαίνει νέες θέσεις εργασίας. Για αυτό και θέλουμε τα πανεπιστήμια να είναι σε επαφή με την αγορά, ώστε οι νέοι να αποκτούν τις ικανότητες που θα τους βοηθούν να βρουν τη δουλειά που ονειρεύονται", είπε επίσης ο Κ. Χατζηδάκης.

Καταλήγοντας την τοποθέτησή του στην ολομέλεια, υπογράμμισε ότι το μόνο καλό που μπορεί κανείς να βρει σε αυτό το νομοσχέδιο είναι ότι καταδεικνύει με ξεκάθαρο τρόπο, ποιος είναι πραγματικά με την πρόοδο σε αυτή τη χώρα και ποιος θέλει να κρατήσει την Ελλάδα στη μιζέρια.

 

Ομιλία Κωστή Χατζηδάκη στην Ολομέλεια για το νομοσχέδιο της Παιδείας 

Κύριε Πρόεδρε, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, ο ΣΥΡΙΖΑ το τρίτο μνημόνιο το έφερε παραμονή του Δεκαπενταύγουστου. Τούτο εδώ το απερίγραπτο νομοσχέδιο το φέρνει Μεγάλη Εβδομάδα, παραμονές του Πάσχα. Ευτυχώς που μεσολαβούν εκλογές, έτσι ώστε τα Χριστούγεννα να μη συνεχίσουν αυτές οι πολύ ευχάριστες εκπλήξεις, οι προσφορές της Κυβέρνησης στον ελληνικό λαό.

Το νομοσχέδιο που σήμερα συζητάμε είναι, θα έλεγα, το πιο «συριζαϊκό» νομοσχέδιο της τετραετίας που έχει περάσει. διότι συμπυκνώνει την Κυβέρνηση, τη φιλοσοφία της, είναι κατ’ εικόνα και καθ’ ομοίωσιν αυτής της Κυβέρνησης. Ερασιτεχνισμός, προχειρότητα, αριστερή ιδεοληψία και η λογική «θυσιάζω τα πάντα για το μικροκομματικό συμφέρον». Φάνηκε έτσι κι αλλιώς από αυτό που μεσολάβησε μόλις προηγουμένως από την τοποθέτηση του Υπουργού, για τις τροπολογίες εννοώ.

Έχουμε τη διαδικασία του κατεπείγοντος, του επείγοντος όπως λέει η Κυβέρνηση, αλλά ουσιαστικά κατεπείγοντος. Είχαμε τη δυνατότητα να μελετήσουμε το νομοσχέδιο για πέντε ώρες πριν ξεκινήσει η διαδικασία στην επιτροπή. Διότι ήταν επείγον και έπρεπε να εφαρμοστούν κάποιες διατάξεις. Λέει ο Υπουργός «κάναμε δεκαεπτά μήνες διάλογο».

Δεκαεπτά μήνες διάλογο καλώς τον έκανε ο Υπουργός, αλλά δεν μπορούσε να εξοικονομήσει κάποιο χρόνο έτσι ώστε στη Βουλή να γίνει κάποιος διάλογος; Διότι το ανώτερο στάδιο διαλόγου και κατά το Σύνταγμα είναι μέσα σε αυτήν εδώ την Αίθουσα. Είναι ο ναός της Δημοκρατίας.

Και μετά, αφού περιφρονεί το Κοινοβούλιο σε σχέση με τη διαδικασία του επείγοντος, ζήσαμε αυτό που ζήσαμε προηγουμένως. Εγώ θα εισηγηθώ στη Νέα Δημοκρατία την τοποθέτηση του κ. Γαβρόγλου -αυτήν εδώ προηγουμένως- να την κάνουμε προεκλογικό σποτ, διότι δείχνει και ποιος είναι ο κ. Γαβρόγλου και ποιο είναι το Υπουργείο Παιδείας και ποια είναι η Κυβέρνηση και ποιος είναι ο κ. Τσίπρας.

Ακούστε, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι. Το Σύνταγμα και ο Κανονισμός της Βουλής προβλέπουν ότι δεν μπορούμε στα νομοσχέδια να δεχόμαστε άσχετες τροπολογίες και προβλέπουν επίσης ότι μπορούμε να δεχόμαστε το πολύ τρεις τροπολογίες. Η Κυβέρνηση, διά του Υπουργού, γράφει στα παλαιότερα των υποδημάτων της τις προβλέψεις του Συντάγματος και του Κανονισμού της Βουλής και δέχεται -αν μέτρησα σωστά, μπορεί να μέτρησα και λάθος- οκτώ ή εννιά υπουργικές τροπολογίες που όλες, νομίζω, είναι άσχετες με το νομοσχέδιο. Είναι του Υπουργείου Γεωργίας, του Υπουργείου Εσωτερικών κλπ.

Εσείς, που είστε προοδευτικοί και κάθε μέρα μας κουνάτε το δάχτυλο ότι εμείς είμαστε, δήθεν, η συντήρηση και εσείς είστε η πρόοδος, δεν ενοχλείστε από αυτό; Δεν ενοχλείστε από αυτό που ακολούθησε στη συνέχεια; Δέχτηκε –δεν ξέρω κι εγώ πόσες- είκοσι πέντε, τριάντα βουλευτικές τροπολογίες. Έχω εδώ τον κατάλογο.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Αναστάσιος Κουράκης): Δεκατρείς.

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: Όσες ήταν, κύριε Πρόεδρε. Όλες μαζί ήταν πάνω από είκοσι.

Έχω εδώ τον κατάλογο. Όλες οι τροπολογίες που δέχθηκε ο Υπουργός της εκσυγχρονιστικής και προοδευτικής αυτής Κυβέρνησης –όλες!- είναι εκπρόθεσμες. Ζητώ ο εκσυγχρονισμός και η πρόοδος του ΣΥΡΙΖΑ! Να σας βλέπουν οι Έλληνες, οι οποίοι πίστεψαν ότι θα φέρετε δήθεν το νέο, για να ενταθεί ακόμα περισσότερο η απογοήτευσή τους. Είστε η σύγχρονη έκδοση του «Τζουμπέ». Είστε η Κυβέρνηση που δεν είναι τίποτα λιγότερο τίποτα περισσότερο παρά ο «Τζουμπές» του 21ου αιώνα. Αυτό!

Από κει και πέρα, έρχομαι στην ουσία του νομοσχεδίου. Έχετε θέμα με τα πειραματικά και τα πρότυπα σχολεία. Τα θεωρείτε σχολεία των ελίτ. Στην πραγματικότητα είναι βασικοί μοχλοί κοινωνικής κινητικότητας, σχολεία για ίσες ευκαιρίες στα παιδιά των φτωχών οικογενειών, τα οποία έχουν ικανότητες στις σπουδές τους. Έρχεστε κι εδώ και αφαιρείτε κάθε αυτονομία. Τα πάντα θα τα αποφασίζει το Υπουργείο Παιδείας. Δεν θα έχουν τη δυνατότητα τα πειραματικά σχολεία να εκπληρώνουν αυτό που λέει ο τίτλος τους, να έχουν μία στοιχειώδη πρωτοτυπία.

Προχωρώ περαιτέρω, στο εξεταστικό σύστημα. Αφού είχατε εξαγγείλει την κατάργηση των Πανελληνίων Εξετάσεων –εντάξει, είναι η κλασσική εξαγγελία όλων των δημαγωγών στην Ελλάδα- στη συνέχεια ο Υπουργός άλλαζε κάθε τρεις και λίγο τις ρυθμίσεις που θα έφερνε για το εξεταστικό σύστημα. Τις άλλαξε ξανά, βεβαίως, λίγο πριν καταθέσει το νομοσχέδιο.

Και τι κάνετε; Αφού φέρνετε αυτό το ιδιότυπο σύστημα, το οποίο εν πάση περιπτώσει δεν έχω καιρό να αναλύσω, αποφασίζετε -για να μη χάσετε την ευκαιρία, τέτοιο φοβερό, καινοτόμο σύστημα να μην εφαρμοστεί αμέσως- ότι το ψηφίζουμε Απρίλιο και θα εφαρμοστεί το Μάιο.

(Στο σημείο αυτό κτυπάει το κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας του κυρίου Βουλευτή)

Έχουν περάσει δεκάδες κυβερνήσεις σε αυτή τη χώρα. Ποια κυβέρνηση το έχει κάνει; Ποια κυβέρνηση; Τι σας εμποδίζει; Αφού θέλετε να το νομοθετήσετε, εν πάση περιπτώσει, για να ταυτιστείτε με αυτή τη φοβερή καινοτομία, να πείτε ότι θα εφαρμοστεί από του χρόνου. Να μείνει ένας χρόνος στα παιδιά να προετοιμαστούν. Πόση πια αλαζονεία και πόση ιδεοληψία!

Να προχωρήσω παρακάτω. Να πω για την αναγνώριση της επαγγελματικής ισοδυναμίας αποφοίτων ευρωπαϊκών πανεπιστημίων που συνεργάζονται με κολλέγια στην Ελλάδα. Σας τα λέει η Επιστημονική Επιτροπή της Βουλής. Σας λέει ότι οι ρυθμίσεις είναι αντισυνταγματικές. Και τυχαίνει να το ξέρω, γιατί το ξέρω από τότε που ήμουν Ευρωβουλευτής ακόμα. Είναι καταφανώς αντισυνταγματικές ρυθμίσεις, οι οποίες, βεβαίως, δεν θα μακροημερεύσουν, διότι μετά τις εκλογές θα ακυρωθούν από τη Νέα Δημοκρατία. Είναι ρυθμίσεις που είναι κατάφωρα εναντίον του ενωσιακού δικαίου, εναντίον και των δεσμεύσεων της χώρας στην Ευρωπαϊκή Ένωση και εναντίον των παιδιών που έχουν πάρει αυτά τα πτυχία.

Βεβαίως, κάνετε και το αδιανόητο, που είπε ο Υπουργός μιλώντας προηγουμένως για άλλη διάταξη, με τα ΤΕΙ. Αποφασίζετε, επειδή έτσι ξυπνήσατε μία μέρα, να κάνετε όλα τα ΤΕΙ πανεπιστήμια. Εγώ δεν σας λέω, για κάποια από αυτά θα μπορούσαμε να εξετάσουμε και να δούμε ένα άλλο μέλλον, μία άλλη προοπτική. Όλα αυτά, όμως, δεν γίνονται επειδή δέχεται ο κ. Γαβρόγλου την τελευταία στιγμή κάποιες τροπολογίες ή επειδή αποφασίζει να κάνει κάποιες συναλλαγές με ορισμένα τμήματα πανεπιστημίων ή ΤΕΙ. Αυτά γίνονται βάσει κάποιων αρχών και κυρίως γίνονται βάσει κάποιας αξιολόγησης.

Ποια είναι η αξιολόγηση; Πώς προχωρεί αυτό το πράγμα; Μία μείζονα αλλαγή στην εκπαίδευση στο πόδι. Αποφασίζετε ότι χρειαζόμαστε γεωπόνους και μηχανικούς. Μάλιστα. Χρειαζόμαστε άνεργους γεωπόνους και άνεργους μηχανικούς, χωρίς, βεβαίως, και να ρυθμίζετε και τα επαγγελματικά δικαιώματα των παιδιών που επιχειρείτε να κοροϊδέψετε, των ανθρώπων που είναι και θα μπουν στα σημερινά τμήματα των ΤΕΙ. Είναι μία ρύθμιση που είναι η φωτογραφία της δημαγωγίας. Είναι πράγματα που ξεπερνάνε τη φαντασία.

Διερωτώμαι, εσείς οι Βουλευτές της Συμπολίτευσης, πώς δεν ορθώνετε τη φωνή σας, να πείτε «στοπ» στον κ. Γαβρόγλου; Είναι πράγματα που θα σας συνοδεύουν στα επόμενα χρόνια. Είναι ακρότητες που δεν έχουν προηγούμενο στη σύγχρονη ελληνική ιστορία της εκπαίδευσης.

Βεβαίως, θα άξιζε να καταψηφιστεί αυτό το νομοσχέδιο μόνο -λέω εγώ- για τη διάταξη που φέρνετε για το Διεθνές Πανεπιστήμιο. Είναι μία ρύθμιση, ένα πανεπιστήμιο, της κυβέρνησης Καραμανλή, ένα πραγματικά καινοτόμο πανεπιστήμιο για να προσελκύσουμε φοιτητές από τα Βαλκάνια, από την ευρύτερη γειτονιά της χώρας. Είναι ένα ξενόγλωσσο πανεπιστήμιο, το οποίο αποφασίζετε, για κάποιο λόγο που πραγματικά ουδείς καταλαβαίνει -υποθέτω ούτε εσείς- να το συγχωνεύσετε με τα παρακείμενα ΤΕΙ και να γίνει ένα ΤΕΙ-πανεπιστήμιο που -Θεός και η ψυχή του- τι ταυτότητα θα έχει!

Τι είναι αυτά τα πράγματα! Δηλαδή, αυτά αν τα διηγηθούμε κάπου στο εξωτερικό, θα νομίζουν ότι είναι ανέκδοτα. Παίρνετε ένα Διεθνές Πανεπιστήμιο και το συγχωνεύετε με τα ΤΕΙ. Ποια σχέση έχουν τα ΤΕΙ με το αντικείμενο του Διεθνούς Πανεπιστημίου και αντιστρόφως;

Και δεν σηκώνεται ένας από τους συναδέλφους του ΣΥΡΙΖΑ να πει τουλάχιστον αυτό ας μην το κάνουμε!

Κοίταξε, δεν έχουμε να κερδίσουμε τίποτα από αυτά που σας λέμε. Τα καταθέτουμε ως Έλληνες πολίτες. Έτσι κι αλλιώς, ο κόσμος είναι απέναντί σας και έτσι κι αλλιώς, όποιες πρακτικές «Μαυρογιαλούρου» και αν μετέλθετε, τις εκλογές είναι ξεκάθαρο ότι τις χάνετε και κοιτάξτε να τις χάσετε αξιοπρεπώς.

Η Νέα Δημοκρατία, θέλω να σας πω, δεν δεσμεύεται από τα τετελεσμένα που επιχειρείτε να δημιουργήσετε. Οι ρυθμίσεις που μπορούν να καταργηθούν, θα καταργηθούν. Έχουμε το πρόγραμμά μας. Δεν θα εφαρμόσουμε τα σχέδια και τις ιδεοληψίες του κ. Γαβρόγλου. Θα εφαρμόσουμε το πρόγραμμα της Νέας Δημοκρατίας, με την εντολή που θα πάρουμε από τον ελληνικό λαό.

Να ξέρετε ότι η εκπαίδευση στην Ελλάδα, μετά τις εκλογές, κύριε Μουμουλίδη, θα προχωρήσει με γνώμονα την αυτονομία στα σχολεία και στα πανεπιστήμια, με γνώμονα την αξιολόγηση, με γνώμονα την αξιοκρατία, με γνώμονα την προσπάθεια.

Ανήκετε στο παρελθόν! Θα το διαπιστώστε σε δυο μήνες! Δυστυχώς, έχετε αποφασίσει να χάσετε αναξιοπρεπώς!

(Χειροκροτήματα από την πτέρυγα της Νέας Δημοκρατίας)