Παρέμβαση Φώλια και Χατζηδάκη για τα προβλήματα διαχείρισης στα έργα εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας

Με αφορμή τα προβλήματα που έχουν παρουσιασθεί στην διαχείριση των έργων του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας οι ευρωβουλευτές της Νέας Δημοκρατίας κ.κ. Χρήστος Φώλιας και Κωστής Χατζηδάκης κατέθεσαν ερωτήσεις προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή


Στις ερωτήσεις τους, οι κ.κ. Φώλιας και Χατζηδάκης επισημαίνουν προς την Κομισιόν ότι σύμφωνα με δημοσιεύματα του τύπου στην Ελλάδα, ο κοινοτικός Επίτροπος Μισέλ Μπαρνιέ σε επιστολή του προς τον Υπουργό Μεταφορών κ. Βερελή αναφέρει ότι κατά την διάρκεια εκτέλεσης έργων στο σιδηροδρομικό δίκτυο Πάτρας-Αθηνών-Θεσσαλονίκης-Ευζώνων (ΠΑΘΕ) που χρηματοδοτούνται από το Β' ΚΠΣ, έχουν σημειωθεί υπερβάσεις στους προϋπολογισμούς και χρονικές καθυστερήσεις στην υλοποίηση των παραπάνω έργων.


Οι ευρωβουλευτές της Νέας Δημοκρατίας ζητούν από την Κομισιόν να τους ενημερώσει για το αρχικό χρονοδιάγραμμα κατασκευής των παραπάνω σιδηροδρομικών έργων και τις αποκλίσεις που υπάρχουν από αυτό, για τον αρχικό προϋπολογισμό κατασκευής των έργων και τι έχει παραχθεί με αυτές τις πιστώσεις. Ζητούν επίσης από την Επιτροπή να τους ενημερώσει πού εντοπίζονται οι δυσκολίες στην υλοποίηση του εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού δικτύου και τί προτίθεται να πράξει η Επιτροπή για να ξεπεραστούν.


Με αφορμή τις ανωτέρω ερωτήσεις, οι κ.κ. Φώλιας και Χατζηδάκης έκαναν την ακόλουθη δήλωση: "Θα περιμένουμε την επίσημη απάντηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για να βγάλουμε τα συμπεράσματα μας. Ωστόσο από την επιστολή του κ. Μπαρνιέ προς τον κ. Βερελή που δημοσιεύθηκε στον τύπο είναι προφανές ότι υπάρχουν σοβαρά προβλήματα όσον αφορά την αποτελεσματική διαχείριση των έργων για τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου. Από την πλευρά μας και στο παρελθόν είχε επισημανθεί το πρόβλημα και οι απαντήσεις υπήρξαν καθησυχαστικές. Το περιεχόμενο, όμως, της επιστολής του κοινοτικού Επιτρόπου είναι ιδιαίτερα αποκαλυπτικό όσον αφορά τις υπερβάσεις των προϋπολογισμών και τις χρονικές καθυστερήσεις. Είναι κρίμα που ένα τόσο μεγάλο έργο αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα, πολύ περισσότερο που ο σιδηρόδρομος είναι το πιο φιλικό προς το περιβάλλον μέσο και καθώς στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας δεν έχει γίνει καμία ολοκληρωμένη παρέμβαση από την εποχή του Χ. Τρικούπη."