Ιαν 22

Τον Απρίλιο η απόφαση για τον κατώτατο μισθό - συνέντευξη στα Παραπολιτικά

«Θα στηρίξουμε τους εργαζομένους, ακριβώς γιατί έχουμε βάλει γερά θεμέλια για την ανάπτυξη», επισημαίνει στα «Π» ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Κωστής Χατζηδάκης. Ως προς τις εκκρεμείς κύριες συντάξεις, αποκαλύπτει ότι ο αριθμός τους είναι πλέον 83.000 και Βάζει ως στόχο να έχει τελειώσει το κράτος με την εκκρεμότητα αυτή μέχρι το τέλος Ιουνίου. Με αφορμή το τελευταίο άρθρο του Αλέξη Τσίπρα, ο κ. Χατζηδάκης τον κατηγορεί ότι επενδύει στον διχασμό και τον ΣΥΡΙΖΑ ότι «ασκεί τοξική και χολερική αντιπολίτευση».

Πριν από λίγους μήνες, η Τράπεζα της Ελλάδος, το ΙΟΒΕ, το ΙΝΣΕΤΕ και άλλοι εξέφραζαν την αντίθεσή τους σε αύξηση του κατώτατου μισθού. Τι άλλαξε και προχωράτε τώρα σε δεύτερη αύξηση; Σε τι ποσοστό προσδοκάτε να «κλειδώσει» η αύξηση αυτή; Θα επιμείνετε ακόμα και αν στο διάλογο που θα ξεκινήσει οι κοινωνικοί εταίροι εκφράσουν αντιρρήσεις; 

Η οικονομία προερχόταν από ύφεση 9% το 2020. Τώρα είναι σαφές ότι η ανάπτυξη το 2021- όταν κλειδώσουν τα στοιχεία- μπορεί να κινηθεί ακόμα και γύρω στο 8%. Έχουμε λοιπόν μπει σε πολύ θετικότερο έδαφος οικονομικά. Και είμαστε αποφασισμενοι αυτή η πραγματικότητα να έχει θετική αντανάκλαση στους εργαζομένους. Ιδιαίτερα όσους αμείβονται με τον κατώτατο μισθό. Τώρα, δεν μπορώ να σας πω το ακριβές ποσοστό της αύξησης. Διότι δεν είναι σωστό να προκαταλάβω τη νέα διαδικασία προσδιορισμού του κατώτατου μισθού, η οποία ξεκινά μέσα στην Ιανουάριο, καθώς την επισπεύσαμε με σχετική τροπολογία. Στόχος μας είναι οι αποφάσεις για το νέο κατώτατο μισθό να ληφθούν νωρίτερα από τα προβλεπόμενα, σύμφωνα και με τις πρόσφατες δεσμεύσεις του Πρωθυπουργού. Δηλαδή, μέσα στο δεύτερο δεκαπενθήμερο του Απριλίου. Θα στηρίξουμε τους εργαζόμενους, ακριβώς γιατί έχουμε βάλει γερά θεμέλια για την ανάπτυξη!

Με το νομοσχέδιο που ήταν μέχρι χθες σε δημόσια διαβούλευση, στον ΕΦΚΑ θα μπουν μάνατζερ από τον ιδιωτικό τομέα ως γενικοί διευθυντές. Συνιστά αυτό μια αποτυχία για το Δημόσιο, που δεν κατόρθωσε να αναδείξει στελέχη ικανά να διοικήσουν τον οργανισμό; Πρέπει κατά τη γνώμη σας να επεκταθεί το μοντέλο αυτό και σε άλλους τομείς της δημόσιας διοίκησης;

Με το νομοσχέδιο βάζουμε στόχο να δημιουργήσουμε έναν ΕΦΚΑ ευρωπαϊκών προδιαγραφών που θα είναι πιο αποτελεσματικός, πιο παραγωγικός και πιο φιλικός προς τους ασφαλισμένους! Διότι, μην ξεχνάτε, μόνος του ο ΕΦΚΑ έχει το 48% των παραπόνων του ευρύτερου Δημοσίου. Και η όποια πρόοδος έχουμε μέχρι τώρα με τις συντάξεις και το 1555, δεν αρκεί. Γι’ αυτό και πάμε σε μέτρα κοινής λογικής που λαμβάνουν υπόψη το βαθύτατο πρόβλημα του ΕΦΚΑ. Αυτό σημαίνει: Επιβράβευση με πιο δίκαια μπόνους των παραγωγικών υπαλλήλων. Μηχανισμοί ελέγχου και κυρώσεων για όσους δεν κάνουν σωστά τη δουλειά τους. Πειθαρχικά συμβούλια χωρίς τη συμμετοχή συνδικαλιστών. Ένα γρηγορότερο σύστημα προμηθειών. Αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του. Σημαίνει επίσης ότι θα χρησιμοποιήσουμε υψηλής ποιότητας ανώτερα διοικητικά στελέχη, τόσο από το δημόσιο όσο και από τον ιδιωτικό τομέα, με κατάλληλα μισθολογικά κίνητρα. Άλλωστε, τον ασφαλισμένο δεν τον νοιάζει τελικά, από πού προέρχεται το ανώτερο διοικητικό στέλεχος. Να εξυπηρετηθεί τον ενδιαφέρει. Ενώ, τα φιλοσοφικής φύσεως ερωτήματα για την ανάμειξη του ιδιωτικού τομέα, απαντήθηκαν στην πράξη στην περίπτωση της ΔΕΗ, όπου έμπειρα στελέχη από τον ιδιωτικό τομέα κατάφεραν πολύ σύντομα, όχι μόνο να σώσουν την ΔΕΗ από την κατάρρευση, αλλά να της δώσουν προοπτική! 

Συμπληρώσατε πλέον ένα χρόνο ως Υπουργός Εργασίας και έχετε πάρει μια σειρά από πρωτοβουλίες για τη μείωση των εκκρεμών συντάξεων. Πόσο έχουν αποδώσει τα μέτρα αυτά; Πόσες είναι σήμερα οι εκκρεμείς συντάξεις και πόσες περίπου προστίθενται κάθε μήνα;

Όταν ανέλαβα ως Υπουργός Εργασίας, πολλοί δεν πίστευαν ότι θα μπορούσαμε να αντιμετωπίσουμε το “βουνό” των εκκρεμών συντάξεων. Ωστόσο, με μία πολυεπίπεδη προσπάθεια τον τελευταίο χρόνο (απλοποίηση της απονομής συντάξεων με το ν. 4798/2021, ειδική ομάδα για τις διαδοχικές συντάξεις, 3.000 καινούργιοι ηλεκτρονικοί υπολογιστές στον ΕΦΚΑ, ηλεκτρονικός «Πύργος Ελέγχου» στον ΕΦΚΑ, πιστοποιημένοι δικηγόροι και λογιστές) πιάσαμε το 2021 ρεκόρ στην έκδοση κύριων συντάξεων με 225.000 απονομές! Αριθμός πολύ μεγαλύτερος από τις 130.000 αποφάσεις το 2019 και από τις 161.000 το 2020. Λόγω της θεαματικής αυτής βελτίωσης, οι ληξιπρόθεσμες κύριες συντάξεις έχουν μειωθεί κατά 50.000 τους τελευταίους 12 μήνες: Από τις 133.000 στις 83.000. Συνεχίζοντας έτσι θα μπορέσουμε να “γκρεμίσουμε” το “βουνό” των εκκρεμών κύριων συντάξεων μέχρι το τέλος Ιουνίου!

Ο ΣΥΡΙΖΑ ισχυρίζεται ότι Νέα Δημοκρατία σημαίνει επισφάλεια και ανεργία, ειδικά για τους νέους. Τι απαντάτε;

Ο ΣΥΡΙΖΑ, ως γνωστόν, θεωρεί ότι έχει το μονοπώλιο της κοινωνικής ευαισθησίας. Εμείς πάλι, δεν διεκδικούμε κάποιο τέτοιο μονοπώλιο. Αλλά, δεν το χαρίζουμε και σε κανέναν! Ας δούμε λοιπόν στην πράξη, ποια κυβέρνηση είναι πιο φιλεργατική: Είναι πιο φιλεργατική μια κυβέρνηση, όπως του ΣΥΡΙΖΑ, που παρέδωσε την ανεργία στο 17,3%, ή μια όπως η δική μας, που τη ρίχνει στο 13,3%; Είναι πιο φιλεργατικός ο ΣΥΡΙΖΑ που κράτησε ψηλά τη φορολογία και τις ασφαλιστικές εισφορές για τους εργαζόμενους ή η Νέα Δημοκρατία που τις μειώνει; Είναι πιο φιλεργατικός ο ΣΥΡΙΖΑ που έβγαλε 40.000 θέσεις σε 4 χρόνια για προγράμματα για τους ανέργους ή εμείς που βγάλαμε 50.000 θέσεις σε μόνο 18 μήνες; Και δεν είναι μόνο αυτά. Εφαρμόζουμε το «Πρώτο Ένσημο» για την απόκτηση εργασιακής εμπειρίας από 35.000 νέους.  “Τρέχουμε” το πρόγραμμα κάλυψης των ασφαλιστικών εισφορών για 50.000 προσλήψεις στον ιδιωτικό τομέα. Ο ΟΑΕΔ σχεδιάζει το 2022 προγράμματα απασχόλησης των ανέργων- με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και του ΕΣΠΑ- για 86.000 θέσεις! Με έμφαση στους νέους, στις γυναίκες, στους μακροχρόνια ανέργους. Ενώ, ξεκινάει σύντομα το μεγαλύτερο πρόγραμμα κατάρτισης και επανακατάρτισης εργαζομένων και ανέργων που έγινε ποτέ στην Ελλάδα, με έμφαση στις ψηφιακές δεξιότητες. Ο ΣΥΡΙΖΑ λοιπόν μπορεί να πολιτεύεται με ψεύδη και μεγάλα λόγια. Εμείς όμως προχωρούμε με μετρήσιμο έργο!

Οι επόμενες εκλογές, όποτε κι αν γίνουν, θα διεξαχθούν με τον εκλογικό νόμο της απλής αναλογικής που καθιστά δύσκολη την αυτοδυναμία για το πρώτο κόμμα. Θα αναζητήσετε συνεργασίες σε αυτή την περίπτωση; Είναι μονόδρομος οι επαναληπτικές εκλογές ή ακόμα και η τρίτη κάλπη;

Απάντησε ξεκάθαρα σε πρόσφατη συνέντευξή του ο ίδιος Πρωθυπουργός. Είμαστε υπέρ των σταθερών κυβερνήσεων που εξασφαλίζει το σύστημα της ενισχυμένης αναλογικής. Όχι γιατί είμαστε κατά των συνεργασιών. Άλλωστε και η ίδια η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας έχει τέτοια στοιχεία, καθώς απαρτίζεται και από μη “παραδοσιακούς” νεοδημοκράτες. Ωστόσο η πραγματικότητα είναι ότι, στην Ελλάδα, λόγω της γενικότερης πολιτικής κουλτούρας, οι μονοκομματικές κυβερνήσεις αποδεικνύονται πολύ καλύτερες από τις κυβερνήσεις συνεργασίας. Αυτό μας δείχνει και η εμπειρία της περασμένης δεκαετίας με τις κυβερνήσεις συνεργασίας κατά τη διάρκεια της κρίσης και των μνημονίων. Θυμάστε τις έριδες και το κλίμα πολιτικής αστάθειας.

Στο τελευταίο του άρθρο, ο Αλέξης Τσίπρας κατηγορεί την κυβέρνηση για «αντιδημοκρατική κανονικότητα» και «πολιτική ανηθικότητα», ενώ κάνει λόγο για «καθεστώς Μητσοτάκη». Οι κατηγορίες που διατυπώνει είναι βαριές. Πως απαντάτε;

Για άλλη μία φορά στην πολιτική του καριέρα ο κ. Τσίπρας επενδύει στον διχασμό. Και άλλη μία φορά ο ΣΥΡΙΖΑ ασκεί τοξική και χολερική αντιπολίτευση. Μόνο που το 2022 δεν είναι 2015. Και από τότε μεσολάβησαν οι εκλογές του 2019, στις οποίες οι Έλληνες είπαν “όχι” στο λαϊκισμό και τις ακρότητες. Όσο το νωρίτερο το καταλάβουν στο ΣΥΡΙΖΑ, τόσο το καλύτερο για τους ίδιους. Ακόμη όμως και αν δεν το καταλάβουν, εμείς δεν πρόκειται να πέσουμε σε αυτή την κακότεχνη παγίδα της πόλωσης. Θα αφήσουμε τη Δικαιοσύνη να κάνει απερίσπαστη τη δουλειά της διότι- εμείς τουλάχιστον- σεβόμαστε την ανεξαρτησία της. Και θα συνεχίσουμε να έχουμε την προσοχή μας στραμμένη στη δουλειά που έχουμε να κάνουμε: Να δώσουμε στη χώρα και στους πολίτες της σιγουριά και προοπτική. Από τη μία πλευρά είναι η σιγουριά και η σταθερότητα. Και από την άλλη πλευρά είναι η εμπάθεια και οι πρακτικές που καταδικάστηκαν πρόσφατα από τους Έλληνες πολίτες και καταδικάζονται σε όλες τις δημοσκοπήσεις.

 

Ιαν 20

Κ. Χατζηδάκης: Οι αυξήσεις στους μισθούς και η μείωση της ανεργίας θα εκδικηθούν τον λαϊκισμό της αντιπολίτευσης

Tοποθέτηση του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων στη Βουλή κατά τη συζήτηση της τροπολογίας για τον κατώτατο μισθό και τις άδειες νόσησης λόγω κορωνοϊού

Από το Γραφείο Τύπου του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων εκδόθηκε η ακόλουθη ανακοίνωση:

«Επιταχύνουμε  τον προσδιορισμό του ύψους του κατώτατου μισθού φέτος, καθώς βούληση της κυβέρνησης είναι στο τέλος Απριλίου να υπάρξει μια σημαντική αύξηση του κατώτατου μισθού. Οι εργαζόμενοι θα δουν κοινωνικό μέρισμα ανάπτυξης, θα δουν σημαντικές αυξήσεις στις τσέπες τους σε μερικούς μήνες». Αυτό δήλωσε ο Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστής Χατζηδάκης κατά τη συζήτηση για το νομοσχέδιο του Υπουργείου Ανάπτυξης στην Ολομέλεια της Βουλής, αναλύοντας την τροπολογία του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων για τον κατώτατο μισθό και τις νέες άδειες των εργαζομένων του ιδιωτικού τομέα όταν νοσούν οι ίδιοι ή τα παιδιά τους από κορωνοϊό.

Ο κ. Χατζηδάκης σημείωσε ότι με την προηγούμενη, μικρή, αύξηση του κατώτατου μισθού αλλά και χάρη στην ευρύτερη οικονομική πολιτική της κυβέρνησης (μείωση ασφαλιστικών εισφορών, φορολογικά μέτρα κλπ.), οι εργαζόμενοι που αμείβονται με τον κατώτατο μισθό θα έχουν συνολική ετήσια αύξηση του εισοδήματός τους από 305 έως 533 ευρώ. «Τώρα που η οικονομία έχει μπει σε θετικό έδαφος, είναι προφανές ότι μπορούμε να κινηθούμε με διαφορετικό τρόπο απέναντι στους εργαζόμενους και να δώσουμε μεγαλύτερες αυξήσεις», υπογράμμισε. «Τα στοιχεία μιλούν για τις πολιτικές που εφαρμόστηκαν επί ΣΥΡΙΖΑ και αυτές που εφαρμόζουμε εμείς»

Στο πλαίσιο αυτό, ο Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών αναφέρθηκε στα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ που έδειξαν ότι η ανεργία υποχώρησε στο 13,3% τον περασμένο Νοέμβριο, από 17,2% που ήταν το καλοκαίρι του 2019 και 16,1% το Νοέμβριο του 2020. «Μιλάμε για μείωση της ανεργίας κατά 4 ποσοστιαίες μονάδες συνολικά και 3 τον τελευταίο χρόνο. Όλα αυτά δεν έγιναν τυχαία, έγιναν λόγω της φορολογικής, δημοσιονομικής, αδειοδοτικής, εργασιακής  και ασφαλιστικής πολιτικής της κυβέρνησης», είπε ο κ. Χατζηδάκης, προσθέτοντας ότι η ανεργία στην Ελλάδα θα αποκλιμακωθεί και άλλο με την ασκούμενη οικονομική πολιτική. Υπενθύμισε στο πλαίσιο αυτό ότι μέσω των προγραμμάτων του ΟΑΕΔ δημιουργήθηκαν μέσα σε 1,5 χρόνο 50.000 νέες θέσεις εργασίας (ενώ σε όλη την τετραετία διακυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ είχαν δημιουργηθεί 40.000) και σχεδιάζεται η δημιουργία άλλων 86.000 θέσεων εργασίας για φέτος, χωρίς να υπολογίζεται το ειδικό πρόγραμμα για τους νέους  «Πρώτο Ένσημο»  του Υπουργείου Εργασίας και  το πρόγραμμα κάλυψης ασφαλιστικών εισφορών που θα δημιουργήσουν άλλες 85.000 θέσεις εργασίας. Ο ίδιος υπογράμμισε τα 9 δις. ευρώ που χορήγησε το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων για τη στήριξη εργαζομένων και ανέργων εν μέσω πανδημίας και προανήγγειλε ότι πολύ σύντομα θα ξεκινήσει το μαζικότερο πρόγραμμα κατάρτισης. «Σας χαρίζουμε τις πολιτικές θεατρικές παραστάσεις και κρατάμε την υπευθυνότητα και την πολιτική με αποτέλεσμα», κατέληξε ο κ. Χατζηδάκης.

«Υποκρισία και ψευδολογία της αντιπολίτευσης για τις άδειες νόσησης λόγω κορωνοϊού»

Περνώντας στις υπόλοιπες ρυθμίσεις της τροπολογίας που αφορούν στις άδειες που λαμβάνουν οι εργαζόμενοι του ιδιωτικού τομέα όταν νοσούν από κορωνοϊό οι ίδιοι ή τα παιδιά τους, ο Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων τόνισε ότι θεσπίζονται δυο νέες άδειες, επιπλέον όσων ισχύουν ήδη, με γρήγορες διαδικασίες με δεδομένο ότι δεν απαιτείται ιατρική γνωμάτευση και η εμπλοκή του ΕΦΚΑ, αλλά μόνο η επίδειξη του θετικού τεστ.  Όσον αφορά στην αποζημίωση των αδειών αυτών, αυτή αντανακλά την πάγια νομοθεσία που εφαρμόζεται εδώ και δεκαετίες.

Ο κ. Χατζηδάκης υπογράμμισε ότι «Θεσπίζουμε τώρα την γρήγορη αυτή επιπλέον άδεια λόγω κορωνοϊού για τους ίδιους τους εργαζομένους, σύμφωνα με τα υγειονομικά πρωτόκολλα που τώρα μιλούν για πενθήμερο, με δυνατότητα παράτασης κατά τις γενικές διατάξεις. Για το πενθήμερο προβλέπουμε αποζημίωση του εργαζομένου κατά τις γενικές διατάξεις. Δηλαδή όπως ισχύει εδώ και δεκαετίες, η  διάταξη αυτή έχει εφαρμοστεί από όλες τις κυβερνήσεις της μεταπολίτευσης. Τις 3 πρώτες μέρες τις καταβάλλει ο εργοδότης κατά 50% και τις άλλες 2 μέρες έχουμε πλήρη κάλυψη με συμμετοχή του εργοδότη αφενός και του Δημοσίου μέσω του ΕΦΚΑ αφετέρου».

«Αν διαφωνείτε, γιατί εφαρμόζατε τόσο ο ΣΥΡΙΖΑ όσο και το ΠΑΣΟΚ την ίδια ακριβώς ρύθμιση ως προς την αποζημίωση των εργαζομένων όσο κυβερνούσατε ;» διερωτήθηκε ο κ. Χατζηδάκης. Και συνέχισε:  «Καθιερώνουμε νέα, επιπλέον άδεια για εργαζόμενους γονείς που θα ισχύει ένα πενθήμερο και η οποία και αυτή μπορεί να παρατείνεται με βάση τις γενικές διατάξεις.  Και προβλέπουμε και εδώ κατ’ αναλογία εφαρμογή των διατάξεων που ίσχυαν για την προηγούμενη διάταξη.  Ότι 3 μέρες θα πληρώνει ο εργοδότης, όπως ισχύει και στην προηγούμενη, πάγια και εφαρμοζόμενη από όλα τα κόμματα που κυβέρνησαν, διάταξη. Την τέταρτη μέρα θα την καλύπτει το Δημόσιο και την Πέμπτη θα γίνεται συμψηφισμός με την κανονική άδεια του εργαζομένου.

Διαφωνείτε για την τελευταία ρύθμιση, για τους γονείς και φέρνετε τροπολογία για τους γονείς, των οποίων έχουν νοσήσει τα παιδιά. Αφού είστε τόσο ευαίσθητοι, γιατί φέρνετε τροπολογία για επιπλέον αποζημιώσεις στους γονείς όταν αρρωσταίνουν τα παιδιά τους, και δεν φέρνετε αντίστοιχη τροπολογία για τους εργαζόμενους, όταν νοσούν οι ίδιοι;  Έχετε ευαισθησία κατά περίπτωση; Αν αυτό δεν είναι υποκρισία, τι άλλο είναι;

Γιατί κατηγορείτε εμάς, επειδή εφαρμόζουμε κατ’ αναλογία για τους γονείς των οποίων νοσούν τα παιδιά μια ρύθμιση παρόμοια με αυτή που εφαρμόσατε και εσείς ;  Όταν εφαρμόζετε εσείς μία ρύθμιση, είναι καλή. Αλλά, όταν φέρνουμε εμείς την ίδια ή έστω κατ’ αναλογία ισχύουσα ρύθμιση, τότε είμαστε νεοφιλελεύθεροι και ανάλγητοι. Εδώ, αν δεν έχετε κάνει γκάφα, για την οποία πρέπει να ζητήσετε συγγνώμη, είστε ούτως ή άλλως εκτεθειμένοι, διότι η πολιτική σας είναι κλασικό παράδειγμα δημαγωγίας και υποκρισίας», κατέληξε ο κ. Χατζηδάκης.

Ιαν 18

To νομοσχέδιο του ΕΦΚΑ υπηρετεί τόσο τους πολίτες όσο και τους υπαλλήλους του Οργανισμού

Τηλεδιάσκεψη Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων με το Δ.Σ. της ΠΟΣΕ-ΕΦΚΑ

Τις βασικές πτυχές του υπό διαβούλευση νομοσχεδίου για τον εκσυγχρονισμό του ΕΦΚΑ παρουσίασε ο Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστής Χατζηδάκης σήμερα κατά τη διάρκεια τηλεδιάσκεψης με τα μέλη του ΔΣ της ΠΟΣΕ-ΕΦΚΑ. Στην τηλεδιάσκεψη, εκ μέρους του Υπουργείου και του ΕΦΚΑ, συμμετείχαν ο υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Πάνος Τσακλόγλου, η Γενική Γραμματέας Κοινωνικών Ασφαλίσεων Παυλίνα Καρασιώτου και ο Διοικητής του ΕΦΚΑ Παναγιώτης Δουφεξής.

Στη τοποθέτηση του ο κ.  Χατζηδάκης αναφέρθηκε στις τομές που περιλαμβάνονται στο υπό διαβούλευση νομοσχέδιο αναφορικά με τον τρόπο λειτουργίας του ΕΦΚΑ, «τομές που εκσυγχρονίζουν τον Οργανισμό, τον καθιστούν πιο ευέλικτο και πιο αποτελεσματικό και τον βοηθούν να πάψει να είναι ο πρωταθλητής σε παράπονα και καταγγελίες πολιτών στον Συνήγορο του Πολίτη», όπως ανέφερε. Παράλληλα, πρόσθεσε πως «ο ρόλος των υπαλλήλων σε αυτή τη προσπάθεια είναι κομβικός και αυτό το αναγνωρίζει το νομοσχέδιο μιας και προβλέπει μια σειρά από δράσεις που βελτιώνουν σημαντικά την καθημερινότητά σας. Από την κινητροδότηση όσων πιάνουν τους στόχους μέχρι τη δημιουργία ενός ευέλικτου συστήματος προμηθειών για να μην απαιτούνται μήνες για την προμήθεια ενός κλιματιστικού ή ενός εκτυπωτή. Το νομοσχέδιο του ΕΦΚΑ υπηρετεί τόσο τους πολίτες όσο και τους υπαλλήλους του Οργανισμού», τόνισε. 

Στο νομοσχέδιο περιλαμβάνονται προβλέψεις όπως:

1)      Η δυνατότητα πρόσληψης Γενικών Διευθυντών και Διευθυντών με τριετή θητεία (και δυνατότητα ανανέωσης άπαξ) τόσο από το δημόσιο όσο και από τον ιδιωτικό τομέα.

2)      Προσδιορίζεται σύστημα επιβράβευσης παραγωγικότητας σε όλον τον ΕΦΚΑ που δίνει επιπλέον κίνητρα στους υπαλλήλους για να αυξήσουν την αποδοτικότητα τους.

3)      Αντιμετωπίζονται πιο συστηματικά οι καταγγελίες που αφορούν στον ΕΦΚΑ μέσω της σύστασης αυτοτελούς Μονάδας Εσωτερικών Ερευνών με επικεφαλής πρώην ανώτερο δικαστικό (Αντιεισαγγελέας Αρείου Πάγου). Σήμερα έχουν συσσωρευτεί πάνω από 1.200 καταγγελίες πολιτών που περιμένουν να εξεταστούν.

4)      Επιταχύνονται οι πειθαρχικές διαδικασίες, λαμβάνοντας υπόψη ότι οι διαδικασίες στα Πειθαρχικά Συμβούλια του ΕΦΚΑ έχουν αυτή τη στιγμή μέσο χρόνο ολοκλήρωσης τα 2 έτη.

5)      Καθίσταται πιο ευέλικτο το σύστημα των προμηθειών ώστε να δοθεί τέλος σε φαινόμενα, όπως η μη έγκαιρη προμήθεια αναλώσιμων, ανταλλακτικών και η δυσκολία αντικατάστασης παρωχημένου εξοπλισμού (π.χ. Η/Υ, κλιματιστικά κ.λπ.).

6)      Προωθείται η αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του ΕΦΚΑ μέσω σύστασης Εταιρείας Ειδικού Σκοπού που θα υπόκειται σε αυστηρό πλαίσιο εταιρικής διακυβέρνησης με αυξημένα εχέγγυα διαφάνειας και λογοδοσίας, αλλά και δυνατότητα αξιοποίησης των καλών πρακτικών του ιδιωτικού τομέα.

Οι περισσότερες δράσεις, σε συνδυασμό με την προσπάθεια που έχει γίνει το τελευταίο διάστημα για ανανέωση της υλικοτεχνικής υποδομής των υπαλλήλων με την εγκατάσταση 3.000 νέων υπολογιστών και την προμήθεια 2.000 ακόμα εντός του 2022, συμβάλλουν στη βελτίωση όχι μόνο της συνολικής λειτουργίας του Οργανισμού, αλλά και στη βελτίωση της καθημερινότητας και της εργασίας των χιλιάδων υπαλλήλων του.

Ο Κωστής Χατζηδάκης τόνισε πως «ο ΕΦΚΑ δεν μπορεί να μετασχηματιστεί σε έναν σύγχρονο, ευρωπαϊκού επιπέδου Οργανισμό επενδύοντας στην ακινησία. Οφείλουμε να διορθώσουμε τις παθογένειες, να απαλείψουμε γραφειοκρατικές αγκυλώσεις, να θεσμοθετήσουμε αποτελεσματικές διαδικασίες πειθαρχικού ελέγχου για τις εκατοντάδες καταγγελίες των πολιτών. Οφείλουμε να αξιοποιήσουμε την ακίνητη περιουσία του ΕΦΚΑ και παράλληλα να φέρουμε τεχνογνωσία με νέα στελέχη σε θέσεις διευθυντών τόσο από τον ιδιωτικό όσο και από τον ευρύτερο δημόσιο τομέα προκειμένου να λύσουμε γρηγορότερα και οριστικά τα χρόνια προβλήματα του παρατηρούνται.

Το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο για τον εκσυγχρονισμό του ΕΦΚΑ είναι το ισχυρό μας όπλο στο να αφήσουμε πίσω μας αυτές τις παθογένειες. Και αν συνδυαστεί με τη σημαντική πρόοδο που έχει γίνει στο ζήτημα των εκκρεμών συντάξεων και της εξυπηρέτησης του πολίτη με το 1555, τότε μπορούμε να πούμε με ασφάλεια ότι ο ΕΦΚΑ έχει τη δυνατότητα να αφήσει πίσω του όσα τον καθιστούν τον πιο προβληματικό τομέα της Δημόσιας Διοίκησης και να ανταποκριθεί πλήρως στις ανάγκες τόσο των πολιτών όσο και των υπαλλήλων του».

Ιαν 17

Οι θαυματουργές ιδέες του ΣΥΡΙΖΑ για τον ΕΦΚΑ - άρθρο στην ιστοσελίδα liberal.gr

Φέραμε νομοσχέδιο για τον ΕΦΚΑ και ξεκίνησε πάλι η κασέτα: Παράδοση σε ιδιωτικά συμφέροντα, υπονόμευση του δημόσιου χαρακτήρα, αμφισβήτηση του κοινωνικού προσώπου του ΕΦΚΑ. Από τα γνωστά κασετόφωνα φυσικά: τον ΣΥΡΙΖΑ και τους λοιπούς «προοδευτικούς», οι οποίοι επαναλαμβάνουν για μια ακόμα φορά τα ίδια συνθήματα και τις ίδιες ανακοινώσεις ό,τι και αν κάνουμε.

Η κατάσταση στον ΕΦΚΑ και τους προκατόχους του στην κοινωνική ασφάλιση είναι γνωστή εδώ και δεκαετίες. Για όποιον τυχόν παριστάνει ότι δεν το γνωρίζει υπενθυμίζω ότι στην έκθεση του Συνηγόρου του Πολίτη ο ΕΦΚΑ μόνος του συγκεντρώνει το 48% των παραπόνων του ευρύτερου δημόσιου τομέα. Για αυτό και έχει ξεκινήσει μια ουσιαστική προσπάθεια για την ανάταξη και τον εκσυγχρονισμό του. Μαζί ξεκίνησαν και οι κασέτες με τα γνωστά συνθήματα.

Στην αρχή ήταν η ομάδα έργου για τις εκκρεμείς συντάξεις και η θέσπιση της προκαταβολής σύνταξης που η αξιωματική αντιπολίτευση τα παρουσίασε ως ημίμετρα. Μετά ήταν οι πιστοποιημένοι λογιστές και δικηγόροι για την επιτάχυνση της έκδοσης συντάξεων που θεωρήθηκαν προπομπός της ιδιωτικοποίησης του Οργανισμού. Και σήμερα εναντιώνονται με μένος και στο νομοσχέδιο για τον εκσυγχρονισμό του ΕΦΚΑ θεωρώντας το βάρβαρο και αντισυνταγματικό! Πιστεύουν δηλαδή πως με τα ίδια υλικά και με την ίδια νοοτροπία (που είδαμε πού μας οδήγησε), θα γίνουν θαύματα και ο ΕΦΚΑ θα μεταμορφωθεί σε πρότυπο δημόσιου οργανισμού!

Ο ΕΦΚΑ βρίσκεται σε κρίσιμο σταυροδρόμι και αυτό γιατί καλείται να λύσει οριστικά τα δομικά προβλήματα που κληρονόμησε από συστάσεως του από την τότε κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ. Μια ενοποίηση των ασφαλιστικών Ταμείων που έμεινε εν πολλοίς στα χαρτιά, χωρίς ψηφιοποίηση δομών και υπηρεσιών, χωρίς οργανόγραμμα και ενιαίες διαδικασίες διοίκησης. 

Η πρόοδος που έχει γίνει τους τελευταίους μήνες είναι σημαντική σε όλα τα επίπεδα, αλλά δεν φτάνει. Οι ληξιπρόθεσμες συντάξεις μειώθηκαν κατά 50.000 σε σχέση με έναν χρόνο πριν, φτάνοντας τις 83.000 τον Νοέμβριο. Το 2021 αποδείχθηκε η καλύτερη χρονιά για τον ΕΦΚΑ καθώς εκδόθηκαν πάνω από 225.000 νέες συντάξεις. Τέθηκε σε λειτουργία ο Πύργος Ελέγχου για την καθημερινή ηλεκτρονική παρακολούθηση των εκκρεμοτήτων αλλά και της προόδου σε όλη την Ελλάδα. Επιπλέον, τέθηκε σε λειτουργία ο ενιαίος αριθμός εξυπηρέτησης 1555, όπου μέσα σε 5 μήνες διαχειρίστηκε πάνω από 900.000 κλήσεις.

Ωστόσο τα δομικά προβλήματα του Οργανισμού σε θέματα οργάνωσης, προμηθειών, ελέγχου και διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού παραμένουν και δεν μπορούν να λυθούν παρά μόνο με δραστικές αλλαγές και σε μόνιμη βάση. Το νομοσχέδιο που θέσαμε προς δημόσια διαβούλευση υπηρετεί τον στόχο για ένα νέο ΕΦΚΑ ευρωπαϊκών προδιαγραφών που θα είναι πιο αποτελεσματικός, πιο παραγωγικός και κυρίως πιο φιλικός προς τους ασφαλισμένους και που δεν θα θυμίζει σε τίποτε τον ΕΦΚΑ των χρόνιων παθογενειών, που πρωταγωνιστεί σε ιστορίες καθημερινής τρέλας και ταλαιπωρίας.

Αντί λοιπόν να έρθει ο ΣΥΡΙΖΑ και να συμφωνήσει στην ανάγκη επίλυσης των προβλημάτων που σε μεγάλο βαθμό ο ίδιος δημιούργησε, στέκεται απέναντι σε κάθε αλλαγή, ακόμα και στις πλέον αναγκαίες!

Γιατί λοιπόν οι γνωστοί προοδευτικοί αντιδρούν επειδή πάμε να εκσυγχρονίσουμε το σύστημα προμηθειών του Οργανισμού; Είναι ικανοποιημένοι που χρειάζεται 4 και 5 μήνες για την προμήθεια ενός εκτυπωτή ή μιας οθόνης υπολογιστή; Συμφωνούν στο να βασανίζονται οι ίδιοι οι υπάλληλοι του ΕΦΚΑ που χρειάζονται σύγχρονο εξοπλισμό για να κάνουν σωστά τη δουλειά τους;

Γιατί όλοι αυτοί εναντιώνονται στη σύσταση εταιρίας ειδικού σκοπού για την αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας; Είναι ικανοποιημένοι που σχεδόν το 20% του συνόλου της ακίνητης περιουσίας, με αντικειμενική αξία άνω του 1 δισ. ευρώ, μένει αναξιοποίητο;

Γιατί άραγε είναι αντίθετοι στο να θεσμοθετήσουμε δίκαια bonus για τους υπαλλήλους του ΕΦΚΑ προκειμένου να αυξήσουν την αποδοτικότητα τους και να κερδίσουν επιπλέον χρήματα;

Γιατί διαφωνούν με την επιτάχυνση των πειθαρχικών διαδικασιών; Σήμερα έχουν συσσωρευθεί πάνω από 1.200 καταγγελίες πολιτών για κακή ή ανεπαρκή εξυπηρέτηση που ο ΕΦΚΑ αδυνατεί να διερευνήσει εγκαίρως καθώς ο μέσος χρόνος ολοκλήρωσης της έρευνας είναι 2 χρόνια. Το νομοσχέδιο προβλέπει τη σύσταση αυτοτελούς Μονάδας Εσωτερικών Ερευνών με επικεφαλής πρώην ανώτερο δικαστικό για τη καλύτερη διαχείριση των καταγγελιών. Παράλληλα προβλέπει και την έξοδο των συνδικαλιστών από τα Πειθαρχικά Συμβούλια καθώς δεν είναι δουλειά του συνδικαλιστή να κρίνει υποθέσεις που διερευνώνται πειθαρχικά! Είναι άραγε όλα αυτά τόσο κακά και μαύρα;

Αλλά ακόμα, γιατί ο ΣΥΡΙΖΑ ειδικά απαξιώνει με το καλημέρα την πρόθεσή μας για ανανέωση του στελεχιακού δυναμικού του Οργανισμού και την απασχόληση στελεχών τόσο από τον ιδιωτικό όσο και από τον ευρύτερο δημόσιο τομέα με τριετή συμβόλαια και με δυνατότητα άπαξ ανανέωσης σε θέσεις διευθυντών; Η ανανέωση αυτή θεωρούν ότι θα γίνει με κάποιο θαύμα; Τους ενοχλεί υποτίθεται ότι θα υπάρξουν ειδικά κίνητρα προσέλκυσης για τις θέσεις των Γενικών Διευθυντών και των Διευθυντών.

Απλό ερώτημα: Ποιος θα αφήσει την δουλειά και την καριέρα του στον ιδιωτικό τομέα για να απασχοληθεί για 3 χρόνια στον ΕΦΚΑ, με δυνατότητα ανανέωσης μια μόνο φορά, προκειμένου να προσφέρει την τεχνογνωσία και τις ικανότητες του για τον εκσυγχρονισμό του Οργανισμού, αν αυτό δεν συνοδεύεται με τα αντίστοιχα κίνητρα; Είναι ερώτημα που νομίζω απαντήθηκε στη πράξη από την ίδια τη ζωή στη περίπτωση της ΔΕΗ, όπου έμπειρα στελέχη από τον ιδιωτικό τομέα μπήκαν στον Οργανισμό και κατάφεραν σε σύντομο χρονικό διάστημα όχι μόνο να σώσουν την ΔΕΗ από την κατάρρευση, αλλά και να την επαναφέρουν στον ρόλο του πρωταγωνιστή των ενεργειακών εξελίξεων στη χώρα.

Αντί λοιπόν ο ΣΥΡΙΖΑ να αντιδρά αντιπαραγωγικά υπερασπιζόμενος ορισμένους συνδικαλιστές και μιλώντας μόνο για την ανάγκη προσλήψεων -στις οποίες ούτως ή άλλως θα προχωρήσουμε, με προσλήψεις οικονομολόγων και εξειδικευμένων στην πληροφορική- θα ήταν πιο ωφέλιμο για τον ίδιο, αλλά και για την χώρα να συνδράμει με προτάσεις και ιδέες στο υπό διαβούλευση νομοσχέδιο για τον εκσυγχρονισμό του πιο προβληματικού Οργανισμού.

Μέχρι να το αποφασίσει, εμείς συνεχίζουμε να συντασσόμαστε με τους πολλούς και όχι με την βολή των λίγων που δεν θέλουν να αλλάξει τίποτα. Εμείς συντασσόμαστε με τους ασφαλισμένους και ο ΣΥΡΙΖΑ με τα δόγματά του. Εμείς προωθούμε ιδέες κοινής λογικής για την ανανέωση του ΕΦΚΑ και εκείνοι πιστεύουν στα θαύματα των δογμάτων τους: αλλαγές με ακινησία. Ένας νέος ορισμός της προόδου.

Ιαν 8

Σε δημόσια διαβούλευση το νομοσχέδιο για τον εκσυγχρονισμό του ΕΦΚΑ - Κ. Χατζηδάκης: Μεγάλη παρέμβαση για έναν ΕΦΚΑ πιο φιλικό προς τους ασφαλισμένους

Αναρτάται σήμερα και για 15 ημέρες σε δημόσια διαβούλευση το νομοσχέδιο για τον εκσυγχρονισμό του ΕΦΚΑ, που αποσκοπεί στη βελτίωση της λειτουργίας ενός από τους μεγαλύτερους δημόσιους Οργανισμούς της χώρας, με τον οποίο συναλλάσσονται καθημερινά 6,5 εκατομμύρια πολίτες (2,5 εκατ. συνταξιούχοι και 4 εκατ. εργαζόμενοι) και συγκεντρώνει -με βάση τις εκθέσεις του Συνηγόρου του Πολίτη- το 48% των παραπόνων που αφορούν στον ευρύτερο δημόσιο τομέα.

Οι βασικές προβλέψεις του νομοσχεδίου

Οι ρυθμίσεις του νομοσχεδίου αφορούν στη βελτίωση της απόδοσης του ΕΦΚΑ, στην ενίσχυση της επιβράβευσης και της λογοδοσίας των υπαλλήλων, στην αύξηση της ευελιξίας και της ταχύτητας του φορέα και στην καλύτερη αξιοποίηση και διαχείριση της ακίνητης περιουσίας του. Πιο συγκεκριμένα:

  1. Προβλέπεται η δυνατότητα πρόσληψης Γενικών Διευθυντών και Διευθυντών με τριετή θητεία (και δυνατότητα ανανέωσης άπαξ) τόσο από το δημόσιο όσο και από τον ιδιωτικό τομέα. Η πρόσληψη θα γίνεται με διαφανείς διαδικασίες (δημόσια προκήρυξη με απόφαση του Διοικητή του e-ΕΦΚΑ), σύμπραξη του ΑΣΕΠ και κίνητρα προσέλκυσης με στόχο την ανανέωση στα ανώτερα κλιμάκια με υψηλού επιπέδου στελέχη, ικανά να ανταποκριθούν στα μεγέθη του Οργανισμού και στις προκλήσεις του μετασχηματισμού του.
  2. Προσδιορίζεται σύστημα επιβράβευσης παραγωγικότητας σε όλον τον ΕΦΚΑ. Ξεκινώντας από τις λειτουργίες της εκκαθάρισης των συντάξεων και εξυπηρέτησης των πολιτών, το πριμ θα συνδέεται με συγκεκριμένους στόχους που μπορεί να τίθενται σύμφωνα με τις ανάγκες ανά Γενική Διεύθυνση, ανάλογα με το αντικείμενο και τις προτεραιότητες του Φορέα. Με τον τρόπο αυτό επιδιώκεται η βελτίωση του συστήματος διακυβέρνησης του ΕΦΚΑ στη βάση μετρήσιμων στόχων που θα ορίζουν την καθημερινή λειτουργία όλων των επιπέδων του Οργανισμού και θα λειτουργούν ως σημείο αναφοράς για την επιβράβευση των υπαλλήλων. Ωστόσο, το σύστημα αυτό συνοδεύεται και από αντίστοιχο σύστημα ελέγχου και λογοδοσίας όπως περιγράφεται παρακάτω.
  3. Αντιμετωπίζονται πιο συστηματικά οι καταγγελίες που αφορούν στον ΕΦΚΑ μέσω της σύστασης αυτοτελούς Μονάδας Εσωτερικών Ερευνών με επικεφαλής πρώην ανώτερο δικαστικό (Αντιεισαγγελέας Αρείου Πάγου). Η Μονάδα θα είναι επιφορτισμένη με την άμεση διερεύνηση καταγγελιών και αιτημάτων και τη διενέργεια αυτεπάγγελτων ελέγχων (π.χ. επί υπέρμετρων καθυστερήσεων) και θα έχει εξουσίες αντίστοιχες με αυτές της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας. Αν με το πόρισμα της μονάδας διαπιστώνεται η τέλεση πειθαρχικού παραπτώματος, τότε ο επικεφαλής της Μονάδας θα παραγγέλλει την άσκηση πειθαρχικής δίωξης, που θα είναι δεσμευτική για τα αρμόδια πειθαρχικά όργανα.
  4. Επιταχύνονται οι πειθαρχικές διαδικασίες, λαμβάνοντας υπόψη ότι οι διαδικασίες στα Πειθαρχικά Συμβούλια του ΕΦΚΑ έχουν αυτή τη στιγμή μέσο χρόνο ολοκλήρωσης τα 2 έτη. Ειδικότερα, η άσκηση της πειθαρχικής δίωξης θα γίνεται σε ένα μήνα (αντί 3 μηνών) και θα ολοκληρώνεται σε ένα μήνα από την κλήση σε απολογία (αντί 2 μηνών). Στο πλαίσιο της ενίσχυσης της αμεροληψίας των ελέγχων, οι ΕΔΕ θα διενεργούνται υποχρεωτικά από υπάλληλο άλλου Υπουργείου και θα περατώνονται σε ένα μήνα. Το Πειθαρχικό Συμβούλιο του ΕΦΚΑ θα συγκροτείται με τρία μέλη (πρόεδρος δικαστικός, πάρεδρος Νομικού Συμβουλίου του Κράτους και μόνιμος υπάλληλος εκτός Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων), χωρίς συμμετοχή των αιρετών εκπροσώπων εργαζομένων του ΕΦΚΑ. Θα είναι αρμόδιο για όλες τις υποθέσεις που εκκινούν μετά την δημοσίευση του νόμου και για τις εκκρεμείς διαδικασίες, εφόσον δεν έχουν εισαχθεί προς κρίση. Η επιτάχυνση των πειθαρχικών διαδικασιών αποσκοπεί στην ενίσχυση του πνεύματος λογοδοσίας στους υπαλλήλους, ώστε να είναι σαφές ότι μαζί με την επιβράβευση για την επίτευξη στόχων, θα ελέγχονται για την εκτέλεση του έργου τους.
  5. Καθίσταται πιο ευέλικτο το σύστημα των προμηθειών ώστε να δοθεί τέλος σε φαινόμενα, όπως η μη έγκαιρη προμήθεια αναλώσιμων, ανταλλακτικών και η δυσκολία αντικατάστασης παρωχημένου εξοπλισμού (π.χ. Η/Υ, κλιματιστικά κ.λπ.). Στην ίδια λογική της αύξησης της ταχύτητας και της ευελιξίας καταργούνται μια σειρά από παρωχημένες διατάξεις που προβλέπουν χρονοβόρες διαδικασίες έγκρισης από το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων για δαπάνες που αφορούν τον ΕΦΚΑ (έγκριση για τη σκοπιμότητα ανάθεσης υπηρεσιών μηχανοργάνωσης, εργασιών συντήρησης κλπ.) και παρεμποδίζουν τη δράση της διοίκησης.
  6. Προωθείται η αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του ΕΦΚΑ μέσω σύστασης Εταιρείας Ειδικού Σκοπού με τίτλο «Εταιρεία Ακινήτων e-ΕΦΚΑ» που θα υπόκειται σε αυστηρό πλαίσιο εταιρικής διακυβέρνησης με αυξημένα εχέγγυα διαφάνειας και λογοδοσίας, αλλά και δυνατότητα αξιοποίησης των καλών πρακτικών του ιδιωτικού τομέα για τη διαχείριση του χαρτοφυλακίου ακινήτων που θα διαθέτει. Είναι ενδεικτικό ότι ο Φορέας διαθέτει 400 ακίνητα σε όλη τη χώρα, συνολικής αντικειμενικής αξίας άνω του 1 δις ευρώ και τουλάχιστον το 20% -που αφορά ακίνητα μεγάλης αξίας- μένει τελείως αναξιοποίητο, με αποτέλεσμα την απώλεια πόρων και προσόδων για το ασφαλιστικό σύστημα. Η ενεργότερη διαχείριση της ακίνητης περιουσίας του ΕΦΚΑ μέσω της νέας εταιρείας μπορεί να συμβάλει σημαντικά στην αύξηση των πόρων του ασφαλιστικού συστήματος.

Οι προτεινόμενες ρυθμίσεις έχουν ως στόχο ο ΕΦΚΑ:

  • Nα ανταποκριθεί στις ανάγκες, αλλά και τις απαιτήσεις των πολιτών για ευρωπαϊκού επιπέδου εξυπηρέτηση και ταχεία απονομή των συντάξεων
  • Nα αποκτήσει περισσότερη ευελιξία και διοικητική αυτονομία για άμεση λήψη αποφάσεων
  • Να γίνει πιο δίκαιος επιβραβεύοντας πραγματικά τους καλούς υπαλλήλους και εντείνοντας τον έλεγχο σε όσους δεν κάνουν καλά τη δουλειά τους
  • Να διαχειριστεί καλύτερα το ανθρώπινο δυναμικό αξιοποιώντας ανθρώπινους πόρους και από τον ιδιωτικό τομέα και
  • Να αξιοποιήσει πιο αποδοτικά την τεράστια ακίνητη περιουσία του, προς όφελος του ασφαλιστικού συστήματος της χώρας

Ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστής Χατζηδάκης δήλωσε: «Το νομοσχέδιο που θέτουμε σήμερα προς δημόσια διαβούλευση υπηρετεί τον στόχο μας για ένα νέο ΕΦΚΑ ευρωπαϊκών προδιαγραφών που θα είναι πιο αποτελεσματικός, πιο παραγωγικός και κυρίως πιο φιλικός προς τους ασφαλισμένους και που δεν θα θυμίζει σε τίποτε τον ΕΦΚΑ των χρόνιων παθογενειών, που πρωταγωνιστεί σε καταγγελίες στον Συνήγορο του Πολίτη και σε ιστορίες καθημερινής τρέλας και ταλαιπωρίας. Είναι γνωστό βεβαίως ότι τον τελευταίο χρόνο έχουμε αναλάβει μια σειρά από πρωτοβουλίες, με πιο σημαντικές εκείνες που οδήγησαν σε ρεκόρ αποφάσεων για την απονομή συντάξεων το (225.000) και αυτή για τον Ενιαίο Αριθμό Εξυπηρέτησης 1555. Είναι όμως προφανές ότι για τον ΕΦΚΑ -που είναι ο πιο προβληματικός οργανισμός του Δημοσίου- αυτά δεν αρκούν. Χρειάζεται μια ακόμα πιο ουσιαστική παρέμβαση, σε μονιμότερη βάση. Αυτήν επιδιώκουμε με το συγκεκριμένο νομοσχέδιο. Με προσέλκυση υψηλού επιπέδου στελεχών τόσο από τον δημόσιο όσο και από τον ιδιωτικό τομέα. Με καλύτερη στελέχωση του Οργανισμού. Με σύστημα κινήτρων και ελέγχων για τους υπαλλήλους. Με επιτάχυνση των προμηθειών. Με αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας. Όλα αυτά είναι ρυθμίσεις αναγκαίες που θα κάνουν καλύτερη την καθημερινότητα των υπαλλήλων, αλλά κυρίως πολύ καλύτερη την εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων που είναι και το μεγάλο ζητούμενο. Ο ασφαλισμένος δεν είναι υπηρέτης της διοίκησης. Η διοίκηση πρέπει να υπηρετεί τον ασφαλισμένο!».