Αυγ 4

Η «τελική επίθεση» για τις συντάξεις τον Αύγουστο

Ο Κ. Χατζηδάκης δίνει στοιχεία και απαντήσεις για όλα

Από το Γραφείο Τύπου του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων εκδόθηκε η ακόλουθη ανακοίνωση:

Ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων κ. Κωστής Χατζηδάκης πραγματοποίησε επίσκεψη στο κέντρο συντονισμού του ΕΦΚΑ για την έκδοση των συντάξεων και είχε συνάντηση με την ομάδα η οποία και τον Αύγουστο συνεχίζει να εργάζεται για την επιτάχυνση της έκδοσης των συντάξεων.

Ο Κωστής Χατζηδάκης σε ανάρτηση που έκανε, μετά την επίσκεψή του, στην προσωπική του σελίδα στο Facebook σημειώνει ότι η κούρσα για την έκδοση των συντάξεων είναι πια στην τελική ευθεία και παραθέτει συγκεκριμένα στοιχεία για την πρόοδο αυτή. Δίνει μάλιστα απαντήσεις για βασικά ερωτήματα των εν αναμονή συνταξιούχων.

Αναλυτικά, η ανάρτηση  έχει ως εξής:

«Οι άνθρωποι που παλεύουν για να βγουν οι συντάξεις συνεχίζουν την προσπάθεια και τον Αύγουστο. Στο «στρατηγείο» του ΕΦΚΑ για τις συντάξεις στο λεγόμενο «Πράσινο Κτίριο» στην Κηφισίας, η προσπάθεια εντείνεται. Στη συνάντηση εργασίας που είχαμε με τον διοικητή Παναγιώτη Δουφεξή, τον επικεφαλής της Ομάδας Έργου Μιχάλη Κεφαλογιάννη, τη γενική διευθύντρια Συντάξεων Ελένη Νιαρχάκου και όλη την υπόλοιπη ομάδα καταγράφηκε η μεγάλη πρόοδος που έχει γίνει μέχρι στιγμής. Και έγινε ξεκάθαρο ότι είμαστε στην τελική ευθεία. Πιο συγκεκριμένα:

– Ο Ιούλιος, παρότι μήνας αδειών για ορισμένους, θα αποδειχθεί όταν οριστικοποιηθούν τα στοιχεία σε λίγες μέρες πολύ καλός μήνας στην έκδοση αποφάσεων, χάρη και στις συντάξεις εμπιστοσύνης και τις συντάξεις fast track που θεσπίσαμε.

– Οι αιτήσεις του 2019 οδεύουν προς μηδενισμό.

– Οι αντίστοιχες εκκρεμείς αιτήσεις του 2020 είναι πια σε πολύ χαμηλά ποσοστά. Μάλλον κάτω από 3%. Στις συντάξεις του 2021 έχει γίνει αντίστοιχα μεγάλη πρόοδος. Ενώ είναι σημαντικό ότι περίπου για το 75% των αιτήσεων του α’ τετραμήνου του 2022 έχει ήδη εκδοθεί σύνταξη. Ποσοστό αδιανόητο μέχρι πριν από λίγους μήνες!

– Το μεγαλύτερο πρόβλημα αυτή την ώρα είναι οι συντάξεις του Δημοσίου. Τους τελευταίους μήνες (από τον Μάιο και μετά) έχει προχωρήσει σε σημαντική κλίμακα η έκδοση συντάξεων με αυτοματοποίηση. Και υπάρχει σημαντική πρόοδος και ως προς αυτό. Είμαστε όμως σε επαφή με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων, για να αντιμετωπιστεί το ζήτημα χρησιμοποιώντας όλες τις δυνατότητες της τεχνολογίας.

– Στις διεθνείς συντάξεις (δηλαδή στις συντάξεις ασφαλισμένων που διέμεναν και στο εξωτερικό) επίσης παρατηρήθηκε σημαντική πρόοδος τον Ιούλιο. Και για τους επόμενους μήνες έχω τη δέσμευση της Διοίκησης ότι θα καταβληθεί πολύ σημαντική προσπάθεια στον τομέα αυτό, παρά τους περιορισμούς που υπάρχουν λόγω της συνεργασίας με άλλες χώρες.

– Στις επικουρικές συντάξεις, για τις οποίες επίσης υπάρχει μικρή αποκλιμάκωση, τους επόμενους μήνες είναι βέβαιο ότι θα υπάρξουν πολύ μεγαλύτερες ταχύτητες. Ακριβώς διότι βγήκαν σε πολύ μεγάλο βαθμό οι κύριες, που είναι και βασική προϋπόθεση για τις επικουρικές. Το γεγονός άλλωστε ότι τα αιτήματα επικεντρώνονται πλέον στις επικουρικές είναι απόδειξη της τεράστιας προόδου που έχει γίνει στις κύριες συντάξεις.

– Για τις «παράλληλες» συντάξεις (δηλαδή για την προσαύξηση της σύνταξης που δικαιούται πχ ένας γιατρός ή ένας δικηγόρος του Δημοσίου οι οποίοι ήδη λαμβάνουν σύνταξη από το Δημόσιο και προσδοκούν σε σχετική προσαύξηση από το ΤΣΑΥ ή το Ταμείο Νομικών) έχει εγκατασταθεί πλέον το λογισμικό, όχι μόνο για τις πιο πρόσφατες αλλά και για τις παλαιότερες περιπτώσεις. Και σύμφωνα με τις διαβεβαιώσεις της Διοίκησης του ΕΦΚΑ είναι θέμα 4-5 μηνών η ολοκλήρωση της σχετικής προσπάθειας.

Η προσπάθεια που κάνουμε δεν είναι καθόλου απλή. Οι χρόνιες αδυναμίες του ΕΦΚΑ, συνδυαζόμενες με την πολυπλοκότητα του ασφαλιστικού μας συστήματος (πχ πάνω από 1.000 διαφορετικοί τρόποι ασφάλισης στον ιδιωτικό τομέα), καθιστούν την προσπάθεια αυτή ακόμα δυσκολότερη. Είμαστε όμως, χάρη στα νέα συστήματα που τέθηκαν σε εφαρμογή, κοντά στην ολοκλήρωση της προσπάθειας για τις κύριες συντάξεις – που είναι και το βασικότερο- αλλά και σε μια φάση πλήρωσης όλων των βασικών προϋποθέσεων για την αντιμετώπιση του ζητήματος των επικουρικών και των «παράλληλων» συντάξεων. Ευχαριστώ όλους όσοι συνετέλεσαν σε αυτά τα αποτελέσματα. Και τους καλώ να συνεχίσουν με τους ίδιους ρυθμούς. Το δικαιούνται όλοι οι συμπολίτες μας που προσδοκούν εύλογα να λάβουν όσο πιο έγκαιρα γίνεται τη σύνταξή τους».

 

ΑΠΟ ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

Ιουλ 31

Έρχεται ρύθμιση για την παραγραφή χρεών στον ΕΦΚΑ - συνέντευξη στην ιστοσελίδα ethnos.gr

Τον οδικό χάρτη με τον οποίο θα πορευθεί η κυβέρνηση τους επόμενους μήνες τόσο στο πεδίο του κατώτατου μισθού όσο και στο φλέγον θέμα των συντάξεων παρουσιάζει o υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστής Χατζηδάκης σε συνέντευξη του στο ethnos.gr. Ειδικότερα υπογραμμίζει πως το 2023 έρχεται «ξεπάγωμα των αυξήσεων στις συντάξεις» και «κατάργηση της εισφοράς αλληλεγγύης», ενώ η νέα διαδικασία διαμόρφωσης του κατώτατου μισθού θα ξεκινήσει στις αρχές της νέας χρονιάς και θα ολοκληρωθεί την επόμενη άνοιξη.

Παράλληλα όπως υπογραμμίζει στη συνέντευξη του ο Κ. Χατζηδάκης στο υπουργικό συμβούλιο στο τέλος Αυγούστου αναμένεται να συζητηθούν δύο ευνοϊκές ρυθμίσεις για όσους έχουν οφειλές προς τον ΕΦΚΑ. Χαρακτηριστικά σημειώνει πως «θα προχωρήσουμε σε εξορθολογισμό της διαδικασίας παραγραφής χρεών προς τον ΕΦΚΑ» ενώ με άλλη ρύθμιση θα υπάρξει « εναρμόνιση των δόσεων για χρέη προς τον ΕΦΚΑ με τις αντίστοιχες της φορολογικής διοίκησης»

Στο πεδίο της αγοράς εργασίας ο Κ. Χατζηδάκης σημειώνει πως θα υλοποιηθούν «μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης προγράμματα επαγγελματικής κατάρτισης ύψους 1 δισ. για 500.000 εργαζομένους και ανέργους». Ήδη βγήκε η πρόσκληση για 80.000 ανέργους και - όπως τονίζει ο υπουργός - σύντομα θα ακολουθήσει δεύτερη προκήρυξη για 150.000 εργαζομένους.

Την επόμενη χρονιά πρόκειται να δοθούν αυξήσεις στις συντάξεις μετά από ένα 12ετές «πάγωμα». Σε ποιο ύψος θα φτάνουν αυτές οι αυξήσεις και τι ισχύει για όσους έχουν προσωπική διαφορά;

Θυμίζω καταρχάς ότι έχουμε κάνει ήδη μία σειρά θετικών παρεμβάσεων για πολλές ομάδες συνταξιούχων: Ο νόμος Βρούτση που έδωσε αυξήσεις έως 7% σε 224.000 συνταξιούχους με πάνω από 30 έτη ασφάλισης και βοήθησε 550.000 να “ροκανίσουν” την προσωπική τους διαφορά και να βρεθούν σε καλύτερη θέση για μελλοντικές αυξήσεις. Επιστρέψαμε στους συνταξιούχους, όπως ήμασταν υποχρεωμένοι, αναδρομικά ύψους 1,2 δισ. ευρώ. Αυξήσαμε το εισόδημά τους μειώνοντας τον εισαγωγικό φορολογικό συντελεστή από το 22% στο 9%. Ήραμε το πλαφόν των 1.300 ευρώ για όσους λαμβάνουν κύρια και επικουρική σύνταξη, οδηγώντας σε αύξηση στις επικουρικές συντάξεις. Αυξήσαμε το ποσοστό της σύνταξης που καταβάλλεται στους εργαζόμενους συνταξιούχους από το 40% στο 70%. Δώσαμε τα έκτακτα βοηθήματα τα Χριστούγεννα και το Πάσχα. Δώσαμε αυξήσεις στις εθνικές συντάξεις των ομογενών. Τώρα ακολουθούν δύο ακόμη βήματα: Το ένα είναι η κατάργηση της εισφοράς αλληλεγγύης το 2023. Και το άλλο είναι το ξεπάγωμα των αυξήσεων στις συντάξεις σύμφωνα με την προϋπάρχουσα νομοθεσία. Οι αυξήσεις θα προσδιοριστούν βάσει του μαθηματικού τύπου που προβλέπεται στο νόμο και προσθέτει την αύξηση του ΑΕΠ και του πληθωρισμού και διαιρεί το άθροισμα δια του δύο. Αυτό αφορά όλους τους συνταξιούχους: Πάρα πολλούς που θα δουν κέρδος άμεσα στην τσέπη τους. Και κάποιους, οι οποίοι έχουν μεγαλύτερη προσωπική διαφορά, λόγω του νόμου Κατρούγκαλου, και θα την “ροκανίσουν” με τις αυξήσεις. Αυτοί, παρότι δεν θα δουν κάτι αμέσως στην τσέπη τους, θα βρεθούν σε καλύτερη θέση, ώστε να κερδίσουν και αυτοί σε μελλοντικές αυξήσεις!

Με μια σειρά κινήσεων- όπως οι «συντάξεις εμπιστοσύνης», η αξιοποίηση πιστοποιημένων δικηγόρων και λογιστών κ.α.- στόχος είναι να αντιμετωπιστεί ο γόρδιος δεσμός των εκκρεμών συντάξεων. Πότε θα έχει εξαλειφθεί εντελώς το στοκ των ληξιπρόθεσμων αιτήσεων ;

Μόλις πριν λίγες μέρες, ο ΕΦΚΑ πέτυχε νέο ρεκόρ: Σε ένα εξάμηνο (Ιανουάριος-Ιούνιος 2022) βγήκαν 15.000 περισσότερες συντάξεις, από όσες βγήκαν όλο το 2019. Περίπου 139.000 συντάξεις! Έχουμε, δηλαδή, το 2022 μία αύξηση της τάξεως του 123% σε σχέση με το 2019. Η πρόοδος αυτή δεν έτυχε, πέτυχε! Είναι το αποτέλεσμα της σημαντικής δουλειάς που γίνεται από τους υπαλλήλους του ΕΦΚΑ. Αλλά και μιας σειράς πολιτικών, εργαλείων και ψηφιακών υποδομών που υλοποιήσαμε και πλέον αποδίδουν καρπούς, όπως αυτές που αναφέρετε. Ως αποτέλεσμα, για τα έτη 2016, 2017, 2018 δεν υπάρχουν πλέον εκκρεμείς κύριες συντάξεις. Για το 2019 οφείλεται μόλις των 1%. Για το 2020 το 5% και για το 2021 γύρω στο 18%. Το πιο σημαντικό, όμως, ίσως είναι ότι και το 2022 (μέχρι το Μάρτιο- διότι οι αιτήσεις από το σημείο αυτό ουσιαστικά και έπειτα δεν είναι ληξιπρόθεσμες) στο 70% των αιτήσεων έχει βγει η σύνταξη. Το οποίο σημαίνει ότι το 2022 φτάσαμε οι συντάξεις να βγαίνουν κατά μέσο όρο σε 3 έως 5 μήνες! Μπορούμε, λοιπόν, με ασφάλεια να πούμε ότι είμαστε στην τελική ευθεία για τη πλήρη εκκαθάριση των εκκρεμών κύριων συντάξεων!

Η πρόσφατη απόφαση του ΣτΕ αφήνει ανοιχτό το δρόμο της διεκδίκησης των αναδρομικών για τις περικοπές στις επικουρικές συντάξεις και τα κομμένα δώρα μόνο για όσους είχαν προσφύγει δικαστικά μέχρι τις 31 Ιουλίου 2020. Υπάρχει ενδεχόμενο-ανάλογα και με τα δημοσιονομικά περιθώρια- η κυβέρνηση να συζητήσει επέκταση αυτής της ρύθμισης;

Το 2020, με απόφαση του ΣτΕ δικαιώθηκαν όσοι προσέφυγαν για αναδρομικά στις κύριες συντάξεις για την περίοδο 2015-2016. Αμέσως μετά, το καλοκαίρι του 2020, η κυβέρνηση είπε ότι θα καλύψει, όχι μόνο όσους προσέφυγαν και δικαιώθηκαν δικαστικά για τις κύριες συντάξεις, αλλά όλους. Και το έκανε! Είπε όμως παράλληλα ότι δεν υπάρχει η δημοσιονομική δυνατότητα- δεν το αντέχει δηλαδή ο προϋπολογισμός της χώρας- να καλυφθούν με τον ίδιο τρόπο- δηλαδή μέσω επεκτασιμότητας- και τα δώρα και οι επικουρικές συντάξεις. Επί αυτού έγινε προσφυγή στο ΣτΕ. Και το ΣτΕ απέρριψε την προσφυγή και δικαίωσε την κυβέρνηση. Επειδή έχουν δημιουργηθεί διάφορες παρεξηγήσεις, το θέμα είναι έτσι όπως το περιγράφω.

Στο «μέτωπο» της αγοράς εργασίας αναμένονται νέα προγράμματα απασχόλησης και κατάρτισης μέχρι το τέλος του έτους; Και ποιος είναι ο σχεδιασμός της επόμενης χρονιάς όσον αφορά στον κατώτατο μισθό;

Η ανεργία έχει πέσει στα επίπεδα του 2010. Από το 17,3% που την παραλάβαμε το 2019, περιορίστηκε στο 12,5% τον περασμένο Μάιο. Είναι μία προσπάθεια που πέτυχε λόγω της μείωσης των φόρων, της διευκόλυνσης επενδύσεων, της δημοσιονομικής, της ασφαλιστικης και της εργασιακής πολιτικής της κυβέρνησης. Ως Υπουργείο Εργασίας, δώσαμε 10 δισ. ευρώ μέσα στον κορωνοϊό για να στηριχθούν εργαζόμενοι και άνεργοι. Βοηθήσαμε πάνω από 380.000 ανέργους να ενταχθούν ή να επανενταχθούν στην αγορά εργασίας, τριπλασιάζοντας μεταξύ των άλλων το ρυθμό των προγραμμάτων της ΔΥΠΑ (πρώην ΟΑΕΔ). Πραγματοποιήσαμε μία θεσμική παρέμβαση στο πλαίσιο λειτουργίας της ΔΥΠΑ και των επιδομάτων με το νόμο «Δουλειές Ξανά». Βάλαμε, επίσης, στο επίκεντρο της στρατηγικής μας την ενθάρρυνση των ανέργων να βρουν δουλειά. Και τώρα, θα υλοποιήσουμε μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης προγράμματα επαγγελματικής κατάρτισης ύψους 1 δισ. για 500.000 εργαζομένους και ανέργους. Την Τετάρτη βγήκε η πρόσκληση για 80.000 ανέργους και σύντομα θα ακολουθήσει δεύτερη προκήρυξη για 150.000 εργαζομένους. Με άλλα λόγια, έως το φθινόπωρο θα βγουν προκηρύξεις για την εκπαίδευση 230.000 εργαζομένων και ανέργων σε πράσινες και ψηφιακές δεξιότητες. Προωθούμε παράλληλα προγράμματα κατάρτισης από τα αναβαθμισμένα κέντρα της ΔΥΠΑ για 78.000 πολίτες. Αλλά και προγράμματα προώθησης της απασχόλησης, με 105.000 ανέργους ωφελούμενους συνολικά.

Σε σχέση με τον κατώτατο μισθό, η νέα διαδικασία διαμόρφωσής του θα ξεκινήσει στις αρχές της νέας χρονιάς, ώστε να καταλήξουμε στο νέο, αυξημένο κατώτατο μισθό την άνοιξη του 2023!

Θα υπάρξει το επόμενο διάστημα ρύθμιση για την παραγραφή των ληξιπρόθεσμων ασφαλιστικών εισφορών στη δεκαετία;

Μίλησε ο ίδιος ο Πρωθυπουργός στη Βουλή γι’αυτό. Και είπε ότι θα προχωρήσουμε σε εξορθολογισμό της διαδικασίας παραγραφής χρεών προς τον ΕΦΚΑ. Αυτή θα γίνεται στη δεκαετία και στη συνέχεια στην πενταετία, με συμμόρφωση στις αποφάσεις του Ανωτάτου Δικαστηρίου, που έκρινε αντισυνταγματικές τις σχετικές ρυθμίσεις του νόμου Κατρούγκαλου. Αυτή η ρύθμιση, μαζί με μία ακόμη ρύθμιση για την εναρμόνιση των δόσεων για χρέη προς τον ΕΦΚΑ με τις αντίστοιχες της φορολογικής διοίκησης- την ένταξη, δηλαδή, όσων οφείλουν στον ΕΦΚΑ, όπου δεν έχει γίνει αυτό, στο ευνοϊκότερο καθεστώς των περισσότερων δόσεων του Υπουργείου Οικονομικών- είναι δύο ρυθμίσεις που θα βοηθήσουν μία μεγάλη μερίδα ασφαλισμένων! Οι σχετικές ρυθμίσεις πιστεύω ότι θα συζητηθούν στο Υπουργικό Συμβούλιο στο τέλος Αυγούστου.

Παρουσιάσατε μαζί με τον Πρωθυπουργό την πρόοδο που έχει γίνει στην εφαρμογή της επικουρικής κεφαλαιοποιητικής ασφάλισης για τους νέους. Γιατί έχουν ενταχθεί μόνο 50.000 εργαζόμενοι;

Διότι η μετάβαση στο νέο σύστημα των “ατομικών κουμπαράδων” για τις επικουρικές συντάξεις των νέων, είναι σταδιακή. Και γίνεται με τον τρόπο που είχαμε παρουσιάσει. Ξεκίνησαν, δηλαδή, να εντάσσονται από 01.01.2022 οι νεοεισερχόμενοι στην αγορά εργασίας. Αυτοί είναι μέχρι σήμερα περίπου 51.000 και υπολογίζουμε ότι θα φτάσουν τις 80.000 μέχρι το τέλος του έτους. Δεν θα μπορούσαν να είναι περισσότεροι. Είναι όσοι έπιασαν δουλειά από την αρχή του χρόνου. Σε δεύτερο στάδιο, από 01.01.2023 θα ξεκινήσουν να εντάσσονται εθελοντικά οι εργαζόμενοι κάτω των 35 ετών. Και είναι τότε που θα έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, το πώς θα εξελιχθεί η συμμετοχή στο νέο Ταμείο Επικουρικής Κεφαλαιοποιητικής Ασφάλισης. Αυτό που προσωπικά πιστεύω, είναι ότι οι νέες και οι νέοι θα αγκαλιάσουν το καινούργιο σύστημα, διότι τους βάζει σε προτεραιότητα για τρεις κυρίως λόγους: Ο πρώτος είναι ότι ο νέος έχει πια τον έλεγχο της επικουρικής του σύνταξης. Ο δεύτερος είναι ότι, στις προηγμένες ευρωπαϊκές χώρες- Ολλανδία, Δανία, Σουηδία- που εφαρμόζουν το σύστημα, οι επικουρικές συντάξεις είναι από 43% έως 68% υψηλότερες. Και ο τρίτος είναι ότι, τελικά, με τον ατομικό κουμπαρά και την απευθείας διασύνδεση του νέου με την επικουρική του σύνταξη, δίνουμε μία ουσιαστική απάντηση στην αμφιβολία των νέων ότι το ασφαλιστικό δεν τους αφορά, διότι δεν πιστεύουν ότι θα πάρουν σύνταξη ποτέ! Κάνουμε την επικουρική τους σύνταξη πιο σίγουρη

Περάσατε τη Δευτέρα μία τροπολογία για τα ψηφιακά ΚΕΠΑ και την Ψηφιακή Κάρτα Αναπηρίας. Γιατί δεν υπήρξε ομοφωνία στη Βουλή για αυτές τις δύο ρυθμίσεις;

Πραγματικά μου έκανε εντύπωση! Διότι τόσο τα Ψηφιακά Κέντρα Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕΠΑ) όσο και η Ψηφιακή Κάρτα Αναπηρίας, τα οποία προωθούμε από κοινού με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, και σε συνεργασία με τον Υπουργό Επικρατείας, είναι πρωτοβουλίες τις οποίες στηρίζει το αναπηρικό κίνημα, η ΕΣΑΜΕΑ. Παρόλα αυτά, ο ΣΥΡΙΖΑ ψήφισε παρών με ένα σκεπτικό το οποίο με άφησε κατάπληκτο: διότι, λέει, αφού ακούσαμε την ΕΣΑΜΕΑ, κάναμε νομοτεχνικές βελτιώσεις στο νομοσχέδιο. Μα, αν δεν κάναμε τις νομοτεχνικές βελτιώσεις που μας πρότειναν οι ίδιοι οι άνθρωποι τους οποίους αφορά το νομοσχέδιο, για τι είδους νομοθέτηση θα μιλούσαμε! Νομίζω ότι όσοι κάνουν τέτοιου είδους αντιπολίτευση, πρέπει να το ξανασκεφτούν. Εν πάση περιπτώσει, το σημαντικό είναι ότι από τις 15 Σεπτεμβρίου και μετά, όλα θα γίνονται ψηφιακά στα ΚΕΠΑ, με εξαίρεση τη γνωμάτευση των γιατρών. Δηλαδή, ο συμπολίτης μας που θέλει πχ να πάρει μία αναπηρική σύνταξη ή ένα επίδομα, θα απαιτείται να πηγαίνει, πλέον, μόνο μία φορά στα ΚΕΠΑ: την ημέρα που εξετάζεται. Με την ίδια τροπολογία προωθήθηκε και η Κάρτα Αναπηρίας, η οποία θα ξεκινήσει να εφαρμόζεται σταδιακά από 1ης Νοεμβρίου. Χάρη σε αυτή, δεν θα χρειάζεται οι ανάπηροι να βγάζουν κάθε λίγο και λιγάκι νέο πιστοποιητικό που θα αποδεικνύει ότι πράγματι είναι ανάπηροι όταν έρχονται σε επαφή με μια δημόσια υπηρεσία. Αντίθετα, με την Κάρτα Αναπηρίας θα καλύπτονται για όλες τις επαφές τους με το Δημόσιο, με αποτέλεσμα να γίνεται πολύ λιγότερο δύσκολη η καθημερινότητά τους!

Με τις τιμές των ενοικίων να συνεχίζουν την ανηφορική πορεία η κυβέρνηση έχει πει πως θα υπάρξει ένα διευρυμένο στεγαστικό πρόγραμμα με έμφαση στα νέα ζευγάρια. Πότε θα παρουσιαστεί το τελικό σχέδιο και σε ποια κατεύθυνση θα κινούνται οι αλλαγές;

Την τελευταία δεκαετία η Ελλάδα δεν είχε σοβαρή στεγαστική πολιτική. Προσπαθούμε, λοιπόν, να κάνουμε μία νέα αρχή με μία πολιτική που θα καλύπτει τόσο τους ευάλωτους με τα σχετικά επιδόματα όσο και νέα ζευγάρια που θέλουν να κάνουν ένα νέο ξεκίνημα στη ζωή τους. Αυτή την ώρα είμαστε στη φάση επεξεργασίας αυτής της πολιτικής, η οποία δεν θα καλύπτει μόνο το Υπουργείο Εργασίας, αλλά και άλλα συναρμόδια Υπουργεία. Προς αυτή την κατεύθυνση θα έχει μεγάλη σημασία η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης και η αξιοποίηση τόσο της περιουσίας της όσο και των λοιπών δυνατοτήτων της. Οι κοινοτικοί πόροι, επίσης, είναι στο επίκεντρο της προσοχής μας.

Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης έκλεισε τη συζήτηση για τις πρόωρες εκλογες αλλά και για τον ανασχηματισμό. Με ποια στρατηγική πρόκειται να φτάσει η Νέα Δημοκρατία στις επόμενες κάλπες;

Τα προηγούμενα τρία χρόνια και παρά τις φουρτούνες- όξυνση με την Τουρκία, πανδημία, ενεργειακή κρίση- η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη κράτησε το τιμόνι της χώρας σταθερό. Αυτό φαίνεται, μεταξύ άλλων, στα θετικά αποτελέσματα, που παρά τα προβλήματα, έχουμε πετύχει σε μία σειρά μέτωπα: Στην ισχυρή ανάπτυξη της οικονομίας, στη σημαντική μείωση της ανεργίας, στην ενίσχυση της διεθνούς θέσης της χώρας. Ενώ, λοιπόν, πλέουμε εν μέσω καταιγίδων, πρόθεσή μας είναι να συνεχίσουμε στο δρόμο του σχεδίου, της αποτελεσματικότητας, της σταθερότητας. Σχέδιο, αποτελεσματικότητα, σταθερότητα σε δύσκολες στιγμές μόνο η Νέα Δημοκρατία μπορεί να προσφέρει. Και με βάση αυτό το τρίπτυχο να διεκδικήσουμε στο τέλος της τετραετίας την ψήφο των πολιτών!

Οι επόμενες εκλογές θα γίνουν με την απλή αναλογική, ενώ σε περίπτωση που δεν προκύψει κυβέρνηση στην μεθεπόμενη αναμέτρηση απαιτείται ένα ποσοστό κοντά στο 37.5% για την αυτοδυναμία. Με τον πρωθυπουργό να έχει δηλώσει πως οι εκλογές κερδίζονται στο κέντρο, πως σκοπεύει η Νέα Δημοκρατία να προσεγγίσει το συγκεκριμένο ακροατήριο;

Με όσα σας είπα, αλλά και με πολιτική μετριοπάθεια απέναντι στον οξύτητα της πολιτικής αντιπαράθεσης. Με πραγματισμό απέναντι στα σύγχρονα προβλήματα της χώρας. Και με επιμονή στις προοδευτικές, ευρωπαϊκές μεταρρυθμίσεις που βάζουν στο επίκεντρο τον πολίτη. Στο διάστημα που μεσολαβεί μέχρι τις εκλογές, θα εφαρμοστούν μεταρρυθμίσεις σε κρίσιμους τομείς όπως είναι η Υγεία, η Παιδεία, η Ψηφιακή Διακυβέρνηση. Ανάλογες προοδευτικές μεταρρυθμίσεις εφαρμόζουμε και στο Υπουργείο Εργασίας: Την Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας που προστατεύει τους εργαζομένους. Την μεταρρύθμιση του ΕΦΚΑ και του νόμου “Δουλειές Ξανά”. Τη νέα στεγαστική πολιτική για την οποία μόλις σας μίλησα. Η μεγάλη πλειονότητα των Ελλήνων, ιδιαίτερα μετά τη μεγάλη δεκαετή κρίση, ζητούν από τα πολιτικά κόμματα σοβαρές και αποτελεσματικές λύσεις στα σύγχρονα προβλήματα. Γι’αυτόν ακριβώς το λόγο παραμένει η Νέα Δημοκρατία κυρίαρχη πολιτική δύναμη. Διότι ακολουθεί ένα δρόμο μετριοπάθειας και πραγματισμού και εμπνέεται από τις καλές ευρωπαϊκές πρακτικές. Και αυτό είναι πιστεύω που θα κάνει τη διαφορά για πολλούς μετριοπαθείς ψηφοφόρους στις εκλογές!

Ιουλ 28

To 1555 είναι στην πράξη μια γραμμή για να βρίσκεις άκρη – Και ήρθε για να μείνει

Από το Γραφείο Τύπου του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων εκδόθηκε η ακόλουθη ανακοίνωση:

Ένα χρόνο λειτουργίας συμπλήρωσε ο ενιαίος αριθμός εξυπηρέτησης 1555 του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων. Στο διάστημα αυτό έχει εξυπηρετήσει πάνω από 2,6 εκατομμύρια κλήσεις πολιτών, ενώ 8 στους 10 να δηλώνουν ικανοποιημένοι από την λειτουργία του.

Ο Ενιαίος Αριθμός Εξυπηρέτησης για ασφαλιστικά, συνταξιοδοτικά και εργασιακά θέματα αντιμετωπίζει στη πράξη τα χρόνια προβλήματα επικοινωνίας του Υπουργείου και των εποπτευόμενων φορέων του (ΕΦΚΑ, ΔΥΠΑ, ΟΠΕΚΑ) με τον πολίτη, μέσα από ένα ολοκληρωμένο μηχανισμό πληροφόρησης και εξυπηρέτησης.

Η κατάσταση που παρέλαβε το 1555 είναι απολύτως ενδεικτική της αναγκαιότητας του. Το 1555 πήρε τη θέση 7 διάσπαρτων τηλεφωνικών κέντρων και πολλών επιμέρους τηλεφωνικών γραμμών. Οι γραμμές αυτές λειτουργούσαν με ωράρια δημοσίου, με μέσο χρόνο αναμονής τα 30΄, χωρίς ουσιαστικό έλεγχο και χωρίς αρκετό προσωπικό για να ανταποκριθούν στις κλήσεις των πολιτών. Ειδικά στη περίπτωση του ΕΦΚΑ, όπου καλείται να ανταποκριθεί στις ανάγκες 6,5 εκατομμυρίων ασφαλισμένων, η ουσιαστική αδυναμία τηλεφωνικής εξυπηρέτησης συνέτεινε στο να καταταγεί ο Οργανισμός πρώτος- με 48%- σε παράπονα και καταγγελίες πολιτών στον Συνήγορο του Πολίτη.

Η παραπάνω παγιωμένη κατάσταση δεκαετιών έδωσε τη θέση της σε έναν σύγχρονο ενιαίο αριθμό εξυπηρέτησης, το 1555, το οποίο λειτουργεί 24 ώρες το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα. Δίνει τη δυνατότητα στους πολίτες να καλούν ανά πάσα στιγμή, σε ένα μόνο αριθμό, χωρίς καμία χρέωση, για να υποβάλλουν αιτήματα και να ενημερώνονται για εκκρεμείς υποθέσεις τους.

Το 1555 υποδέχεται κατά μέσο όρο 11.200 κλήσεις την ημέρα, με το μέσο χρόνο αναμονής να είναι μόλις 1,38 λεπτά. Μέσα σε ένα χρόνο έχουν απαντηθεί πάνω από 2,6 εκατομμύρια κλήσεις και έχει επιλυθεί – είτε άμεσα κατά τη διάρκεια της κλήσης, είτε μέσα σε λίγες μέρες – το 99,5% του συνόλου των αιτημάτων.

Ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, κ. Κωστής Χατζηδάκης, δήλωσε: «Ήταν επιλογή και προτεραιότητα μας η Κυβέρνηση και εγώ προσωπικά να μη συμβιβαστούμε με το γεγονός ότι το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων και οι εποπτευόμενοι Φορείς του -όπως ο ΕΦΚΑ- συγκέντρωναν διαχρονικά τα περισσότερα παράπονα των πολιτών σε θέματα επικοινωνίας και εξυπηρέτησης. Για αυτό και θέσαμε σε λειτουργία πριν από ένα χρόνο το 1555. Το 1555 απαντά στη ντροπή των κατεβασμένων τηλεφώνων και είναι στη πράξη μια γραμμή για να βρίσκει κανείς άκρη. Έχει καταφέρει να εξυπηρετήσει 2,6 εκατομμύρια κλήσεις, με το 99,5% των αιτημάτων και των ερωτημάτων που τέθηκαν από τους πολίτες να έχουν με τον έναν ή τον άλλο τρόπο απαντηθεί. Για αυτό και το 1555 ήρθε για να μείνει. Το ζητούν οι ίδιοι οι πολίτες. Είναι πολύτιμος βοηθός των εργαζομένων, των ανέργων, των ασφαλισμένων, των συνταξιούχων. Στόχος είναι να βελτιώνεται καθημερινά και να διορθώνει τις όποιες αδυναμίες του. 8 στους 10 πολίτες δηλώνουν ικανοποιημένοι από την εξυπηρέτηση που έλαβαν και αυτό είναι το ισχυρότερο κίνητρο για επιπλέον βελτίωση».

Επιπλέον στοιχεία για το 1555

Όπως έδειξαν τα αποτελέσματα πρόσφατης έρευνας, 8 στους 10 πολίτες που εξυπηρετήθηκαν για θέματα του ΕΦΚΑ, του ΟΑΕΔ και του ΟΠΕΚΑ δηλώνουν απόλυτα ή πολύ ικανοποιημένοι από τη λειτουργία του.

Σε αναγνώριση της αποτελεσματικότητάς του, αλλά και της νέας κουλτούρας που υπηρετεί σε θέματα εξυπηρέτησης του πολίτη, το 1555 διακρίθηκε το Δεκέμβριο του 2021 ως Κέντρο Τηλεφωνικής Εξυπηρέτησης Πελατών της Χρονιάς, στο πλαίσιο των Εθνικών Βραβείων που απονέμει ετησίως το Ελληνικό Ινστιτούτο Εξυπηρέτησης Πελατών (ΕΙΕΠ).

Το 1555 καλύπτει σήμερα το σύνολο των εποπτευόμενων φορέων και των υπηρεσιών του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων: ΕΦΚΑ, ΔΥΠΑ, ΟΠΕΚΑ, ΣΕΠΕ, Εργασιακές Σχέσεις, θέματα Κοινωνικής Αλληλεγγύης, θέματα Ισότητας και Δημογραφικής και Οικογενειακής Πολιτικής, ΝΑΤ, ΤΕΜΠΜΕ και ΤΕΚΑ (Ταμείο Επικουρικής Κεφαλαιοποιητικής Ασφάλισης). Επίσης, παρέχει τη δυνατότητα επικοινωνίας με τη Γραμμή για τη Βία κατά των Γυναικών 15900, διαβιβάζοντας άμεσα τις σχετικές κλήσεις στους ειδικούς επιστήμονες.

Προκειμένου να ανταποκριθεί στον αυξανόμενο όγκο των κλήσεων και των αιτημάτων των πολιτών, η λειτουργία του 1555 ενισχύθηκε από τον Φεβρουάριο του 2022 με την ιστοσελίδα 1555.gov.gr, η οποία επιτρέπει στον πολίτη να βρίσκει άκρη και διαδικτυακά, υποβάλλοντας τα ερωτήματα του ηλεκτρονικά και χωρίς να απαιτείται κλήση στο τηλεφωνικό κέντρο.

Οι κύριες δραστηριότητες του τηλεφωνικού κέντρου περιλαμβάνουν την υποδοχή των αιτημάτων των πολιτών, την παροχή πληροφόρησης, την καταγραφή και επίλυση εξατομικευμένων θεμάτων, μέσω συστήματος ticketing. Η λειτουργία του υποστηρίζεται από ομάδα 1.000 συνολικά ατόμων, στελεχών του Υπουργείου, των εποπτευόμενων φορέων και εταιριών του ιδιωτικού τομέα με υψηλή τεχνογνωσία και εξειδίκευση στο σχεδιασμό και την παροχή υπηρεσιών.

 

AΠΟ ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

Ιουλ 26

Η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας διασφαλίζει τα συμφέροντα των εργαζομένων - συνέντευξη στην εφημερίδα ΤΟMANIFESTO

Για την πρόοδο στον ρυθμό έκδοσης και απονομής κύριων και επικουρικών συντάξεων μιλά στην εφημερίδα «tomanifesto» ο υπουργός Εργασίας, ενώ τονίζει τα οφέλη από τη δημιουργία του Ψηφιακού Δωματίου Επικοινωνίας, το οποίο βάζει φρένο στην ταλαιπωρία του εν αναμονή συνταξιούχου. Ο Κωστής Χατζηδάκης απαντά στις αναφορές για παραβίαση της εργασιακής νομοθεσίας, παρά την εφαρμογή της νέας Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας και προειδοποιεί ότι οι καμπάνες για τις επιχειρήσεις που παραβιάζουν τους όρους θα είναι βαριές ενώ θα αρκούν ακόμη και ανώνυμες καταγγελίες.

Σας άκουσα πρόσφατα να λέτε ότι βάσει των στοιχείων της διεύθυνσης μελετών του ΕΦΚΑ έχουν εκκαθαριστεί όλες οι συντάξεις μέχρι το 2018. Είστε ικανοποιημένος με τους ρυθμούς έκδοσης των κύριων συντάξεων; Διανύουμε το 2022. Με τις υπόλοιπες τί γίνεται;

Οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους και δείχνουν ότι η μεγάλη προσπάθεια που έχει γίνει αποδίδει καρπούς: Απομένει να εκκαθαριστεί μόλις το 6% των αιτήσεων που υποβλήθηκαν τα έτη 2016-2022, καθώς τα τελευταία χρόνια έχουν εκδοθεί πάνω από 1 εκατομμύριο συντάξεις. Συγκεκριμένα, έχουν, όπως επισημάνατε και εσείς, μηδενιστεί οι ληξιπρόθεσμες κύριες συντάξεις για το 2016, το 2017 και το 2018. Από το 2019, μένουν μόλις 1.710 αιτήσεις. Για το 2020, έχει εκδοθεί το 95% των αιτήσεων. Για το 2021 το 81%. Και για το 2022, το 70% όσων έχουν υποβληθεί μέχρι τον Μάρτιο. Αυτό σημαίνει ότι ένας πολύ μεγάλος αριθμός συντάξεων απονεμήθηκε σε 3 έως 5 μήνες, ενώ χιλιάδες συντάξεις εκδόθηκαν σε λιγότερο από 60 ημέρες. Εκδόθηκαν δηλαδή σε χρόνο-ρεκόρ για τα δεδομένα του ΕΦΚΑ! Αναμένουμε ταυτόχρονα ότι το 2022 θα έχουμε νέο ρεκόρ με 300.000 συντάξεις! Δεν πανηγυρίζουμε. Αλλά και η πρόοδος που έχει γίνει, δεν πρέπει να υποτιμάται. Είναι αποτέλεσμα μίας συστηματικής προσπάθειας με την ειδική ομάδα έργου για τις συντάξεις, τους 3.000 νέους ηλεκτρονικούς υπολογιστές, τον ηλεκτρονικό «Πύργο Ελέγχου», τις νομοθετικές πρωτοβουλίες για την απλοποίηση της διαδικασίας απονομής των συντάξεων, τις νέες συντάξεις εμπιστοσύνης και τις συντάξεις fast track. Όλα αυτά συνέβαλαν ώστε ο ΕΦΚΑ, με 900 λιγότερους υπαλλήλους, να εκδίδει διπλάσιες συντάξεις σε σχέση με 2 χρόνια πριν! Με σχέδιο, σύστημα και στοχοθεσία προχωρούμε στην οριστική λύση του ζητήματος μέσα στο καλοκαίρι!

Θα υπάρξει κάποια ειδική μέριμνα για όσους βρίσκονται σε αδυναμία να τακτοποιήσουν τις εκκρεμότητές τους με τις ασφαλιστικές εισφορές και που γι΄ αυτόν τον λόγο δεν μπορούν να λάβουν την σύνταξή τους; Είναι πολλοί που το επιθυμούν αλλά αρκετά νοικοκυριά βρίσκονται σε πραγματική αδυναμία καθότι διανύσαμε και μία δύσκολη τριετία λόγω της πανδημίας.

Μίλησε ο ίδιος ο πρωθυπουργός από το βήμα της Βουλής για αυτό. Και αναφέρθηκε σε δύο νομοθετικές διατάξεις που θα φέρουμε, που θα βοηθήσουν μεγάλη μεγάλη μερίδα ασφαλισμένων. Η μία ρύθμιση αφορά στην εναρμόνιση των δόσεων για χρέη προς τον ΕΦΚΑ με τις αντίστοιχες προβλέψεις της φορολογικής διοίκησης. Δηλαδή, όσοι οφείλουν στον ΕΦΚΑ, θα ενταχθούν τις επόμενες εβδομάδες -όπου αυτό δεν έχει συμβεί ακόμα- στο ευνοϊκότερο καθεστώς περισσότερων δόσεων του Υπουργείου Οικονομικών. Το δεύτερο είναι ότι προχωρούμε σε εξορθολογισμό της διαδικασίας παραγραφής χρεών. Αυτή θα γίνεται στη δεκαετία και στη συνέχεια στην πενταετία, με συμμόρφωση στις αποφάσεις του Ανωτάτου Δικαστηρίου, που έκρινε αντισυνταγματικές τις σχετικές ρυθμίσεις του νόμου Κατρούγκαλου. Πρόκειται για δύο μέτρα τα οποία διευκολύνουν τόσο όσους θέλουν να πάρουν την σύνταξή τους όσο και εκείνους που εργάζονται και θέλουν να τακτοποιήσουν τα χρέη τους απέναντι στον ΕΦΚΑ. Θα ανακουφίσουν μία μεγάλη μερίδα ασφαλισμένων! Για τους εν αναμονή συνταξιούχους, υπενθυμίζω ότι μόλις πέρσι λάβαμε κάποια μέτρα που είτε ανεβάζουν το επιτρεπτό ποσό χρέους προς τον ΕΦΚΑ για να λάβει κανείς σύνταξη είτε λειτουργούν διευκολυντικά προς τον ίδιο σκοπό.

Τι θα γίνει με τις καθυστερήσεις στις επικουρικές συντάξεις; Μπορείτε να μας δώσετε συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα;

Δώσαμε μία έμφαση στις κύριες συντάξεις, διότι -όπως λέει και η ίδια η λέξη- αυτό είναι το κύριο μέρος της σύνταξης του ασφαλισμένου. Σε αυτές, όπως σας είπα, έχουμε μία πάρα πολύ μεγάλη βελτίωση. Το οποίο σημαίνει ότι στις επικουρικές- στις οποίες έχουμε και εκεί μία αποκλιμάκωση- θα έχουμε μεγάλη επιτάχυνση τους επόμενους μήνες. Από Σεπτέμβριο, όλο το βάρος του ΕΦΚΑ θα πέσει στην έκδοση των επικουρικών συντάξεων. Θυμίζω, επίσης, ότι τα συστήματα των fast track συντάξεων και των συντάξεων εμπιστοσύνης που ψηφίσαμε και μας βοηθήσουν να αντιμετωπίσουμε τις εκκρεμότητες στις κύριες συντάξεις, ισχύουν και για τις επικουρικές. Στόχος μας είναι, λοιπόν, να έχουμε μία σημαντική μείωση του στοκ των επικουρικών μέχρι το τέλος του έτους!

Τι είναι το ψηφιακό δωμάτιο επικοινωνίας και πόσο πιστεύετε ότι θα βοηθήσει τους ασφαλισμένους; Θα αντικαταστήσει πλήρως την παραδοσιακή τηλεφωνική επικοινωνία στο 1555;

Το Ψηφιακό Δωμάτιο Επικοινωνίας θα γίνει ο λόγος για τον οποίο δεν θα χρειάζεται πια να καλούν σε ραδιοφωνικούς σταθμούς και βουλευτικά γραφεία όσοι περιμένουν να πάρουν σύνταξη! Πολύ απλά διότι θα βρίσκουν πλέον άκρη! Είναι μία επανάσταση στον τρόπο επικοινωνίας και εξυπηρέτησης του πολίτη από τον ΕΦΚΑ. Αφορά ουσιαστικά στη δυνατότητα άμεσης ψηφιακής επικοινωνίας του εν αναμονή συνταξιούχου και του υπαλλήλου του ΕΦΚΑ που έχει αναλάβει την έκδοση της σύνταξης του. Θα γίνεται μέσω ενός σύγχρονου chat room με δυνατότητα ανταλλαγής εγγράφων και υποβολής ερωτημάτων από τον ασφαλισμένο προς τον εισηγητή του φακέλου του και αντίστροφα. Αντικαθιστά 3 τρόπους επικοινωνίας που είναι συνδεδεμένοι με την ταλαιπωρία του πολίτη: Τις συνεχείς επισκέψεις στα υποκαταστήματα του ΕΦΚΑ, τις τηλεφωνικές κλήσεις και την αλληλογραφία μέσω ταχυδρομείου. Πλέον, ο εν αναμονή συνταξιούχος θα πάψει να ανησυχεί για το πού βρίσκεται η αίτηση συνταξιοδότησης του και για το αν απαιτείται κάποιο επιπλέον πιστοποιητικό. Από την άλλη πλευρά, ο υπάλληλος του ΕΦΚΑ που ασχολείται με τη συνταξιοδότηση κάποιου ασφαλισμένου, θα μπορεί να ζητά ηλεκτρονικά από τον ίδιο διευκρινίσεις ή πρόσθετα έγγραφα τα οποία θα αποστέλλει ο ασφαλισμένος επίσης ηλεκτρονικά. Εγκαινιάζουμε, δηλαδή, μία ευρωπαϊκού επιπέδου, ανθρώπινη εξυπηρέτηση!

Υπάρχουν καταγγελίες για παραβίαση της εργασιακής νομοθεσίας παρά την θεσμοθέτηση της ψηφιακής κάρτας σε επιχειρήσεις. Πώς θα το αντιμετωπίσετε;

Να σημειώσω καταρχάς ότι έχουν ήδη ενταχθεί στην Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας πάνω από το 86% των υπαλλήλων, δηλαδή, πάνω από 100.000 από τις 120.000 εργαζομένους που αφορά σε πρώτο στάδιο (τράπεζες και σούπερ μάρκετ). Το ποσό είναι ικανοποιητικό, αν σκεφτείτε ότι ο Ιούλιος είναι μήνας αδειών και ότι στις τράπεζες υπάρχουν ορισμένοι που εργάζονται με τηλεργασία. Σε σχέση με τις καταγγελίες, υπήρξαν κάποιες όντως. Δεν ήταν πολλές. Αλλά, ανεξάρτητα από το αν είναι πολλές ή λίγες, σας λέω το εξής: Η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας ήταν αίτημα της ΓΣΕΕ διότι πράγματι διασφαλίζει τα συμφέροντα των εργαζομένων. Μέχρι σήμερα, αν γινόταν έλεγχος μετά από επώνυμη ή ανώνυμη καταγγελία, το αν ένας εργαζόμενος εργαζόταν πάνω από το προβλεπόμενο, αυτό δεν μπορούσε να διασταυρωθεί. Πολύ απλά διότι δεν φαινόταν με ένα τρόπο αδιαμφισβήτητο στα στοιχεία που καταγράφονταν, το πότε έφτασες και το πότε έφυγες από την εργασία σου. Τώρα, με την Ψηφιακή Κάρτα, αυτό φαίνεται! Επομένως η Ψηφιακή Κάρτα λειτουργεί από τη μια αποτρεπτικά για τους κακούς εργοδότες και από την άλλη είναι το πρώτο αδιαμφισβήτητο αποδεικτικό στοιχείο για την προστασία του ωραρίου του εργαζομένου. Επαναλαμβάνω δε, ότι για τους ελέγχους και για τις σχετικές καμπάνες που θα πέφτουν θα αρκούν και ανώνυμες καταγγελίες.

Πότε θα δουν οι συνταξιούχοι στις αυξήσεις στις συντάξεις τους και τί τάξεως θα είναι;

Οι αυξήσεις θα ισχύσουν από 01.01.2023. Και θα προσδιοριστούν βάσει του μαθηματικού τύπου που προβλέπει ο νόμος. Ο οποίος προσθέτει την αύξηση του ΑΕΠ και του πληθωρισμού και διαιρεί το άθροισμα δια του δύο. Αυτό αφορά όλους τους συνταξιούχους: Πάρα πολλούς που θα δουν το κέρδος στην τσέπη τους. Και κάποιους, οι οποίοι έχουν μεγαλύτερη προσωπική διαφορά, λόγω του νόμου Κατρούγκαλου, και θα την “ροκανίσουν” με τις αυξήσεις αυτές. Αυτοί, παρότι δεν θα δουν κάτι στην τσέπη τους, θα βρεθούν σε καλύτερη θέση, ώστε να βγουν και αυτοί κερδισμένοι σε μελλοντικές αυξήσεις των συντάξεων!

Να ολοκληρώσω με μία ερώτηση για τα εθνικά κ. Υπουργέ. Βλέποντας το πώς εξελίσσονται τα Ελληνοτουρκικά και ακούγοντας καθημερινά την σκληρή ρητορική της Τουρκίας μήπως η στρατηγική της χώρας μας, η στρατηγική που έχει επιλέξει η κυβέρνηση δεν είναι τόσο αποτελεσματική όσο θα έπρεπε προκειμένου για να «φρενάρει» τις ορέξεις των γειτόνων μας;

Η επιθετική ρητορική της Τουρκίας που δεν είναι κάτι καινούργιο, έχει πράγματι ενταθεί το τελευταίο διάστημα. Γνωρίζουμε ότι έχουμε να κάνουμε με έναν προκλητικό γείτονα. Και δεν τρέφουμε αυταπάτες σε σχέση με τη γεωστρατηγική σημασία της γείτονος, η οποία οδηγεί κατά καιρούς διάφορες χώρες όχι μόνο να λαμβάνουν υπόψη τις θέσεις της, αλλά ακόμη και να κάνουν “εκπτώσεις” απέναντί της. Γι’αυτό και η προσπάθεια μας κινείται σε δύο άξονες. Ο πρώτος είναι η πολυεπίπεδη διπλωματική μας προσπάθεια. Αναφέρομαι στις ΗΠΑ, στο ΝΑΤΟ, στην ΕΕ, στις στενές σχέσεις μας με τη Γαλλία, στη σχέση μας με το Ισραήλ, επιμέρους αραβικά κράτη, στις συμφωνίες για την οριοθέτηση των θαλασσίων ζωνών με την Ιταλία, με την Αίγυπτο και την αντίστοιχη προσέγγιση που έχουμε με την Αλβανία. Όλα αυτά ισχυροποιούν την Ελλάδα στο διεθνές επίπεδο. Δεν μένουμε, όμως, σε αυτό. Το δεύτερο επίπεδο της προσπάθειας μας αφορά στην άμυνα: εκσυγχρονίζουμε σταθερά τις ένοπλες δυνάμεις μας. Σας θυμίζω τις φρεγάτες. Σας θυμίζω τα αεροσκάφη ραφάλ. Την ελληνογαλλική συμφωνία. Όλα αυτά για τα οποία σας μιλάω είναι μία σειρά από πολύ σημαντικά βήματα για την θωράκιση της χώρας τόσο διπλωματικά όσο και αμυντικά. Δεν σημαίνει ότι εφησυχάζουμε. Παρατηρούμε τι συμβαίνει στην Άγκυρα και παρατηρούμε τις δηλώσεις της τουρκικής ηγεσίας. Επιμένουμε να τους καλούμε να αλλάξουν προσέγγιση και να προσαρμοστούν τα δεδομένα της σύγχρονης εποχής. Σε κάθε περίπτωση, όμως, είμαστε αποφασισμένοι να υπερασπιστούμε την ιστορία και τα συμφέροντα της χώρας!

Ιουλ 26

Το ΝΑΤ και το Μετοχικό Ταμείο Πολιτικών Υπαλλήλων εντάσσονται στο 1555

Ταχύτερη και αξιόπιστη εξυπηρέτηση για χιλιάδες επιπλέον  ασφαλισμένους και συνταξιούχους

 

Από το Γραφείο Τύπου του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων εκδόθηκε η ακόλουθη ανακοίνωση:

Δύο ακόμη φορείς προστίθενται στο 1555, τον Ενιαίο Αριθμό Εξυπηρέτησης Πολιτών για εργασιακά, ασφαλιστικά και κοινωνικά θέματα του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, βελτιώνοντας το επίπεδο εξυπηρέτησης περισσότερων ακόμη πολιτών.

Συγκεκριμένα, το 1555 θα καλύπτει πλέον και θέματα του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ) και του Μετοχικού Ταμείου Πολιτικών Υπαλλήλων (ΜΤΠΥ), παρέχοντας τη δυνατότητα στους ασφαλισμένους και στους συνταξιούχους των δύο ταμείων να έχουν άμεση, έγκυρη και αξιόπιστη ενημέρωση για τα θέματα που τους απασχολούν, να υποβάλλουν αιτήματα και να παρακολουθούν την εξέλιξη των εκκρεμών υποθέσεών τους.

Ο Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστής Χατζηδάκης δήλωσε: «To1555 έχει εξυπηρετήσει ήδη πάνω από 2,5 εκατομμύρια κλήσεις πολιτών. 8 στους 10 πολίτες δηλώνουν ικανοποιημένοι από τον τρόπο λειτουργίας του και από την εν γένει εξυπηρέτηση. Με την ένταξη του ΝΑΤ και του ΜΤΠΥ στο 1555 επιτρέπουμε σε επιπλέον ασφαλισμένους να λάβουν μια ποιοτική, άμεση και φιλική προς τους ίδιους και τις ανάγκες τους εξυπηρέτηση. Το 1555 ήρθε για να μείνει και κάθε ημέρα γίνεται καλύτερο».

Ο Πρόεδρος του ΝΑΤ, Κωνσταντίνος Τσαγκαρόπουλος δήλωσε«Στο Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο – μέσα σε εξαιρετικά σύντομο χρονικό διάστημα και πάρα  τις γνωστές σε όλους αντίξοες συνθήκες – καταφέραμε να εκμηδενίσουμε τις εκκρεμότητες στις απονομές κύριων συντάξεων. Πετύχαμε επίσης να μειώσουμε σημαντικά, σε κάτω από 100 ημέρες, τον χρόνο εξυπηρέτησης των νέων αιτήσεων. Σήμερα ολοκληρώσαμε ένα ακόμα βήμα για την καλύτερη εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων του  ΝΑΤ, καθώς πλέον αποκτούν πρόσβαση στην εξυπηρέτηση του Ενιαίου Τηλεφωνικού Κέντρου 1555, που λειτουργεί 24 ώρες το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα, δωρεάν. Με μηδενικό χρόνο ανταπόκρισης λειτουργεί απο σήμερα και για το  ΝΑΤ, ένας νέος, άμεσος τρόπος επαφής του Πολίτη με την Πολιτεία και τις υπηρεσίες της, στα πρότυπα των μεγάλων ευρωπαϊκών χωρών».

Ο Πρόεδρος του ΜΤΠΥ, Νώντας Ατσαβές δήλωσε: «Η ένταξη του Μετοχικού Ταμείου Πολιτικών Υπαλλήλων στο τηλεφωνικό κέντρο εξυπηρέτησης πολιτών 1555 έχει ως κύριο σκοπό να προσφέρει άμεση, έγκυρη και φιλική εξυπηρέτηση στους 600.000 περίπου μετόχους και μερισματούχους του Ταμείου. Η σημαντική αυτή πρωτοβουλία του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, που έχει ήδη καταγράψει ωφέλιμα αποτελέσματα σε άλλους φορείς και υπηρεσίες, σε συνδυασμό με τη λειτουργία ήδη από τον Μάρτιο της υπηρεσίας ηλεκτρονικής διαχείρισης αιτήσεων και εγγράφων που λειτουργεί στην ιστοσελίδα του Ταμείου, της ένταξης της ηλεκτρονικής προσωποποιημένης πληροφόρησης του Ταμείου στην Ενιαία Ψηφιακή Πύλη του Δημοσίου gov.gr και της συνεχούς αναβάθμισης των ψηφιακών υπηρεσιών του Ταμείου προς τους Πολίτες, συμβάλλει καθοριστικά στην σύγχρονη και αποτελεσματικότερη εξυπηρέτηση των μετόχων και μερισματούχων του Ταμείου. Πρώτα και πάνω από όλα είναι ο πολίτης, η εξυπηρέτησή του και ο απαραίτητος σεβασμός τον οποίο οφείλουμε να του δείξουμε».

Υπενθυμίζεται ότι το 1555 καλύπτει ήδη τους εποπτευόμενους φορείς e-ΕΦΚΑ, ΔΥΠΑ (ΟΑΕΔ) και ΟΠΕΚΑ, καθώς και τα θέματα ΣΕΠΕ και Εργασιακών Σχέσεων, θέματα Κοινωνικής Αλληλεγγύης και θέματα Ισότητας Φύλων. Λειτουργεί 24 ώρες το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα και μέχρι σήμερα έχει εξυπηρετήσει πάνω από 2,5 εκατομμύρια κλήσεις πολιτών. Από το Φεβρουάριο του 2022, έχει τεθεί σε λειτουργία και η ιστοσελίδα του 1555 – 1555.gov.gr, μέσω της οποίας οι πολίτες μπορούν να εξυπηρετούνται άμεσα και εύκολα για τα ζητήματα που τους απασχολούν, χωρίς να απαιτείται κλήση στο τηλεφωνικό κέντρο.

ΑΠΟ ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ