Απρ 27

Το σχέδιό μας για την αγορά εργασίας - άρθρο στο αφιέρωμα της Βραδυνής για την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη

Όλοι πιστεύω θέλουμε μία ευημερούσα αγορά εργασίας. Με ανθούσες επιχειρήσεις και ευχαριστημένους εργαζομένους. Η εταιρική κοινωνική ευθύνη είναι ένας τρόπος για τις επιχειρήσεις να αναλάβουν το μερίδιο που τους αναλογεί σε αυτή την προσπάθεια, με το σεβασμό και την προστασία του περιβάλλοντος, με την ηθική εταιρική διακυβέρνηση, με τη βελτίωση των συνθηκών στους χώρους εργασίας. Αυτό όμως φυσικά δεν αρκεί. Πρέπει και η Πολιτεία να δημιουργήσει τις κατάλληλες ευνοϊκές συνθήκες. Εμείς ως Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων αναλαμβάνουμε δύο σημαντικές πρωτοβουλίες προς αυτή την κατεύθυνση: 

Η πρώτη πρωτοβουλία μας αφορά στον ανασχεδιασμό των πολιτικών απασχόλησης. Με στόχο να μπορέσει η χώρα να προσαρμοστεί στο νέο τοπίο που διαμορφώνεται μετά την κρίση του κορωνοϊού. Οι βασικοί άξονες είναι τρεις: Ο πρώτος είναι οι πολιτικές επιδοτούμενης απασχόλησης, στο βαθμό που αυτές επιτρέπονται από το κοινοτικό δίκαιο. Ο δεύτερος αφορά το επίδομα ανεργίας: προσανατολιζόμαστε να δώσουμε περισσότερα χρήματα και να το διαμορφώσουμε έτσι ώστε να πιάνει τόπο και να οδηγεί σε καλύτερα αποτελέσματα για τους ανέργους. Και ο τρίτος έχει να κάνει με τις πολιτικές για την κατάρτιση και την επανακατάρτιση εργαζομένων και ανέργων όπου επεξεργαζόμαστε σχετικό νομοσχέδιο. Νομοσχέδιο το οποίο θα βασίζεται στις αρχές της πιστοποίησης, της αξιολόγησης, της αποτελεσματικής διαχείρισης των πόρων και της έμφασης στην απόκτηση ψηφιακών δεξιοτήτων για εργαζόμενους και ανέργους. Ώστε να ενισχυθεί η ανταγωνιστικότητα της οικονομίας μας και να μπορέσουν οι εργαζόμενοι και οι άνεργοι να διεκδικήσουν ένα καλύτερο επίπεδο ζωής! Αυτός είναι και ο σκοπός των προγραμμάτων ύψους 300 εκατομμυρίων ευρώ τα οποία στοχεύουμε να ξεκινήσουν μέσα στο φθινόπωρο. 

Η δεύτερη πρωτοβουλία μας αφορά στο νομοσχέδιο Προστασίας της Εργασίας που θα κατατεθεί προς διαβούλευση μετά το Πάσχα. Είναι ένα νομοσχέδιο που αντιμετωπίζει σύγχρονες ανάγκες των εργαζομένων με πολλές θετικές προβλέψεις για τους ίδιους: Θεσπίζουμε το «δικαίωμα αποσύνδεσης», τη δυνατότητα δηλαδή του εργαζόμενου που εργάζεται σε τηλεργασία να μην απαντά σε κλήσεις και μηνύματα του εργοδότη πέραν του συμφωνημένου ωραρίου. Προχωρούμε στην κύρωση της Σύμβασης της Διεθνούς Οργάνωσης Εργασίας για την εξάλειψη της βίας και της παρενόχλησης στο χώρο εργασίας. Θεσπίζουμε την άδεια πατρότητας 14 ημερών μετ’ αποδοχών και ενισχύουμε τη γονική άδεια, καθώς θα είναι πλέον επιδοτούμενη για δύο μήνες από τον ΟΑΕΔ και για τους δύο γονείς, αντιμετωπίζοντας έτσι ένα αντικίνητρο για την πρόσληψη γυναικών στην εργασία. Εισάγουμε προβλέψεις για την συνδικαλιστική έκφραση και για την προστασία της υγείας και ασφάλειας στην εργασία των εργαζομένων σε συνεργατικές πλατφόρμες, όπως τα delivery, κλπ. Εισάγουμε την «ψηφιακή κάρτα εργασίας». Η οποία θα καταγράφει αυτόματα τον χρόνο προσέλευσης, αποχώρησης, υπερεργασίας και υπερωριών, με έλεγχο από το Υπουργείο Εργασίας και θα λειτουργήσει έτσι ως εγγύηση των δικαιωμάτων των εργαζομένων. Μια επανάσταση στην εργασία! 

Είναι με αυτές τις ρυθμίσεις που συμμετέχουμε στην προσπάθεια να αποκτήσει η Ελλάδα μετά από πολλά χρόνια κρίσης και συμπίεσης των εργαζομένων και των ανέργων μία αγορά εργασίας με ευημερούσες επιχειρήσεις και ευχαριστημένους εργαζομένους. Είναι εφικτό και θα κάνουμε ό,τι περνάει από το χέρι μας να το κάνουμε πραγματικότητα! 

Απρ 27

Ρύθμιση-χτύπημα στο τέρας της συνταξιοδοτικής γραφειοκρατίας - άρθρο στην ιστοσελίδα ot.gr

Δεν χρειάζεται να είναι κανείς συνταξιούχος για να συμφωνήσει ότι το πρόβλημα με τις εκκρεμείς συντάξεις είναι μία κατάφωρη κοινωνική αδικία. Ποιος θα ήθελε, μετά από μία ζωή καταβολής εισφορών στα ταμεία, να περιμένει μήνες ή και χρόνια ολόκληρα για να του δοθεί η σύνταξή του; Πιστεύω κανείς. Ποιος δεν θα εξανίστατο με τις καθυστερήσεις λόγω κακού σχεδιασμού, γραφειοκρατικής αδράνειας και αναποτελεσματικότητας; Πιστεύω όλοι.

Το ασφαλιστικό μας σύστημα δεν ήταν ποτέ τέλειο. Ο ΕΦΚΑ είναι ο διάδοχος, μεταξύ άλλων, του πρώην ΙΚΑ και του πρώην ΤΕΒΕ. Ταμεία από τα οποία δεν έχουμε τις καλύτερες αναμνήσεις. Ωστόσο, εκτός από το κακό υπάρχει και το χειρότερο. Και το χειρότερο έγινε πραγματικότητα όταν ο ΣΥΡΙΖΑ έκανε τη φύρδην-μίγδην συγχώνευση των παλιών ταμείων στον ΕΦΚΑ, επιδεινώνοντας σαφώς τα πράγματα. Με αποτέλεσμα το καλοκαίρι του 2019 να μας παραδώσει 1.059.000 χιλιάδες εκκρεμείς ασφαλιστικές υποθέσεις! 

Ξεκίνησε τότε η προσπάθεια της κυβέρνησης. Και το 2020 η απονομή συντάξεων όντως αυξήθηκε κατά 31% σε σχέση με το 2019. Το θέμα όμως είναι τόσο μεγάλο που χρειάζεται μία γιγάντια προσπάθεια για να αντιμετωπιστεί. Προσπάθεια που βρίσκεται σε εξέλιξη και περιλαμβάνει:

  • Τις μονιμοποιήσεις 150 περίπου συμβασιούχων που δούλευαν για πολλά χρόνια στον οργανισμό και έγιναν πριν έρθω εγώ στο Υπουργείο. 
  • Τηδρομολόγηση άλλων 180 προσλήψεων μέσω ΑΣΕΠ. 
  • Το μπόνους που δίνεται στους εργαζόμενους του ΕΦΚΑ που υπεραποδίδουν στην έκδοση συντάξεων. 
  • Τις συμβάσεις έργου που δρομολογούμε για 100 νέους οικονομολόγους, αλλά και για 100 συνταξιούχους του ΕΦΚΑ, πρόσφατα συνταξιοδοτηθέντες, οι οποίοι θα πληρώνονται ανά σύνταξη που εκδίδουν. 
  • Τις προκαταβολές «εθνικών συντάξεων» έως 384 ευρώ το μήνα- μαζί με τα αναδρομικά- τις οποίες θα πάρουν 35 χιλιάδες περίπου συνταξιούχοι πριν το Πάσχα. 
  • Την εγκατάσταση τις επόμενες μέρες 1.700 σύγχρονων ηλεκτρονικών υπολογιστών και τη γενικότερη προσπάθεια εκσυγχρονισμού του ΕΦΚΑ.

Όμως, το πρόβλημα είναι τόσο μεγάλο, που ακόμη και αυτά δεν αρκούν! Γι’ αυτό η στρατηγική μας συνοψίζεται στη φράση «όλα τα όπλα στη μάχη». Σε αυτό το πλαίσιο, καταθέσαμε στη Βουλή την Πέμπτη μία ρύθμιση περαιτέρω επιτάχυνσης. Με επιμέρους θετικές προβλέψεις, όπως η απλοποίηση των οφειλών στα πρώην ταμεία, ώστε πολλοί άνθρωποι που (άδικα) με το προηγούμενο καθεστώς δεν έπαιρναν σύνταξη, τώρα να  παίρνουν. Στέκομαι όμως στις δύο σημαντικότερες από αυτές:

  • Την υποχρεωτικότητα της προσωρινής σύνταξης για όλους (την οποία λαμβάνει σήμερα λιγότερο από το ένα τρίτο των ασφαλισμένων). Δίνοντας τη δυνατότητα αξιοπρεπούς διαβίωσης μέχρι την απονομή της οριστικής σύνταξης. Ένα μέτρο υπέρ του συνταξιούχου χωρίς καμία αμφιβολία! 
  • Την αξιοποίηση στην μάχη των πιστοποιημένων δικηγόρων και λογιστών. Ένα σύστημα που ισχύει με τους μηχανικούς στις πολεοδομίες (ρύθμιση ΠΑΣΟΚ) και με τα φορολογικά πιστοποιητικά στις εφορίες(ρύθμιση κυβέρνησης Παπαδήμου) και τα οποία καμία κυβέρνηση από τότε δεν κατήργησε. Ούτε ο ΣΥΡΙΖΑ. Και γι’ αυτό και είναι ακατανόητες οι αντιδράσεις για τη διάταξη που εμείς φέρνουμε. Μία διάταξη με όλες τις απαραίτητες δικλείδες ασφαλείας: π.χ. προστασία προσωπικών δεδομένων των συνταξιούχων, απαλλαγή των υπαλλήλων του ΕΦΚΑ στις συντάξεις από ευθύνες λόγω σφαλμάτων των πιστοποιημένων δικηγόρων και λογιστών. Οι οποίοι, αφού εκπαιδευτούν, θα μπορούν και αυτοί να εκδίδουν διάφορες πράξεις, όπως σχέδια απόφασης είτε προσωρινής είτε οριστικής σύνταξης. Με υποχρέωση του ΕΦΚΑ να απαντά εντός 30 ημερών. Αλλά και να καλύπτει το κόστος. Πρόκειται για μια θετική πρόβλεψη που θα επιταχύνει σαφώς τη διαδικασία!  

Είναι απέναντι σε αυτή τη ρύθμιση, με αυτές τις θετικές προβλέψεις,  που συντάσσεται ολόκληρη η αντιπολίτευση. Είναι εύλογο λοιπόν να αναρωτηθεί κανείς με ποιον είναι ο ΣΥΡΙΖΑ και η υπόλοιπη αντιπολίτευση; Είναι με τους συνταξιούχους που θέλουν να πάρουν μία ώρα αρχύτερα τη σύνταξή τους- ανεξάρτητα από το ποιος τη βγάζει- ή είναι με το τέρας της γραφειοκρατίας; Είναι οι ιδεοληψίες τους τόσο ισχυρές που δεν τους επιτρέπουν να δουν το αυτονόητο; Όπως και να έχει, ακόμη και η αλλοπρόσαλλη αντιπολίτευση, είναι δικαίωμά τους. Αφήνουμε τη δήθεν φιλολαϊκή αντιπολίτευση με τη γραφειοκρατία. Και εμείς πάμε με τους ασφαλισμένους και τους συνταξιούχους. Διότι γνωρίζουμε ότι έχουμε να αντιμετωπίσουμε ένα μεγάλο πρόβλημα και είμαστε αποφασισμένοι να το αντιμετωπίσουμε με νέες ιδέες και απλή λογική. Με λύσεις έξω από το κουτί! 

Απρ 19

Οι «εκπλήξεις» του εργασιακού νομοσχεδίου - άρθρο στην εφημερίδα ΤΑ ΝΕΑ ΣΑΒΒΑΤΟΚΥΡΙΑΚΟ

Δεν θα σταθώ στα fake news για διατάξεις του εργασιακού νομοσχεδίου. Δεν έχουμε άλλωστε ούτε τάσεις τιμωρίας των εργαζομένων ούτε λόγους πολιτικής αυτοκαταστροφής. Θα επικεντρωθώ λοιπόν σε μία σειρά θεμάτων που έχουν επισημανθεί και από τους ίδιους τους εργαζομένους και στον τρόπο με τον οποίο οι διατάξεις του νομοσχεδίου τα αντιμετωπίζουν:

  • Την απαίτηση όσοι εργάζονται με τηλεργασία να είναι συνεχώς διαθέσιμοι για δουλειά.

 Γι’ αυτό θεσπίζουμε το «δικαίωμα αποσύνδεσης». Το δικαίωμα δηλαδή του εργαζόμενου να μην απαντά σε κλήσεις και μηνύματα του εργοδότη πέραν του συμφωνημένου ωραρίου.  Προστατεύοντας έτσι την οικογενειακή και προσωπική του ζωή.

  • Τα περιστατικά βίας και παρενόχλησης στους χώρους εργασίας.

Γι’ αυτό προχωρούμε στην κύρωση της Σύμβασης της Διεθνούς Οργάνωσης Εργασίας για την εξάλειψη της βίας και της παρενόχλησης στο χώρο εργασίας. Ενώ εισάγουμε σειρά επιπλέον αυστηρών μέτρων.

  • Την ανάγκη στήριξης των εργαζόμενων γονέων.

Γι’ αυτό θεσπίζουμε την άδεια πατρότητας 14 ημερών μετ’ αποδοχών. Αλλά και ενισχύουμε τη γονική άδεια, καθώς θα είναι πλέον επιδοτούμενη για δύο μήνες από τον ΟΑΕΔ και για τους δύο γονείς, αντιμετωπίζοντας έτσι ένα αντικίνητρο για την πρόσληψη γυναικών στην εργασία.

  • Το μη ικανοποιητικό πλαίσιο προστασίας για τους εργαζόμενους σε συνεργατικές πλατφόρμες, όπως τα delivery, κλπ.

Γι’ αυτό εισάγουμε προβλέψεις τόσο για την συνδικαλιστική τους έκφραση όσο και για την υγεία και ασφάλεια στην εργασία τους.

  • Τις καταχρήσεις που γίνονται από ορισμένους εργοδότες με το ωράριο εργασίας και τις υπερωρίες.

Γι’ αυτό εισάγουμε την «ψηφιακή κάρτα εργασίας». Η οποία θα καταγράφει αυτόματα τον χρόνο προσέλευσης, αποχώρησης, υπερεργασίας και υπερωριών, με έλεγχο από το Υπουργείο Εργασίας. Θα λειτουργήσει ως εγγύηση των δικαιωμάτων των εργαζομένων, αλλά και ως στήριξη των επιχειρήσεων που εφαρμόζουν σήμερα το νόμο απέναντι σε αυτές που παρανομούν. Η ψηφιακή κάρτα εργασίας με τις εγγυήσεις της είναι ίσως η πιο σημαντική αλλαγή του νομοσχεδίου. Μια επανάσταση στην εργασία!

  • Το αίτημα εργαζομένων για τη «συμφιλίωση» της προσωπικής με την επαγγελματική τους ζωή μέσω της διευθέτησης του χρόνου εργασίας.

Δεν αξίζουν αναφοράς τα fake news, ότι δήθεν καταργείται το 8ωρο. Διότι μένουμε στη νομοθεσία για τη διευθέτηση του χρόνου εργασίας που υπάρχει εδώ και 30 χρόνια με ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και ΣΥΡΙΖΑ και απλώς προσθέτουμε τη δυνατότητα εκμετάλλευσης των διατάξεων της και με αίτημα του ίδιου του εργαζομένου. Ορισμένοι νομίζουν ότι γνωρίζουν το συμφέρον του εργαζόμενου καλύτερα και από τον ίδιο. Το αφήνω αυτό, για να σημειώσω, ότι μέσω της δυνατότητας που δίνουμε, θα μπορούν όσοι εργαζόμενοι το θέλουν, να έχουν, όχι 5ήμερη, αλλά 4ήμερη εργασία! Να απασχολούνται δηλαδή, αντί για 8 ώρες 5 μέρες την εβδομάδα, για 10 ώρες 4 μέρες την εβδομάδα! Αναρωτιέμαι, όλοι οι κοινωνικά «ευαίσθητοι» της αριστεράς, γιατί θέλουν να στερήσουν κάτι τέτοιο από έναν εργαζόμενο; Είναι κοινωνική ευαισθησία αυτό; Αν ο άλλος θέλει να δουλεύει 4 μέρες και συμφωνήσει με τον εργοδότη του, γιατί ο ΣΥΡΙΖΑ να τον αναγκάσει υποχρεωτικά να δουλεύει 5 μέρες;

Είναι αυτό το νομοσχέδιο που επιχειρείται να διαβληθεί από την αντιπολίτευση πριν καν το διαβάσουν. Μία μεταρρύθμιση η οποία εκσυγχρονίζει την εργατική νομοθεσία και προστατεύει την εργασία. Όταν συζητηθεί το νομοσχέδιο, όλοι θα καταλάβουν ότι αυτό που ενδιαφέρει το ΣΥΡΙΖΑ δεν είναι οι εργαζόμενοι, αλλά η συνέχιση μιας ακραίας και αβάσιμης αντιπολίτευσης που τον απομονώνει. Τους αφήνουμε στις ακρότητες και προχωρούμε στο δρόμο των ευρωπαϊκών αλλαγών προς όφελος της ανάπτυξης, των πολλών και καλών θέσεων εργασίας, της προστασίας των εργαζομένων!

Απρ 14

Μοντέλο εμβολιασμών στον ΕΦΚΑ - άρθρο στην ιστοσελίδα liberal.gr

Ποτέ το ΙΚΑ και το ΤΕΒΕ, οι πρόδρομοι δηλαδή του ΕΦΚΑ, δεν είχαν το καλύτερο όνομα στην Ελλάδα. Σε πολλές περιπτώσεις, οι όροι αυτοί ήταν συνώνυμοι της ταλαιπωρίας. Από την άλλη πλευρά όμως, αν σκαλίσουμε τη μνήμη μας, δεν θα θυμηθούμε να υπήρχαν προβλήματα γρήγορης απονομής των συντάξεων το 2000, το 2005, το 2010, ακόμα και το 2015! Δεν λέει κανείς ότι τα πράγματα ήταν τέλεια. Αλλά το ζήτημα προέκυψε τα τελευταία χρόνια. Ο λόγος είναι απλός: Η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ έκανε μία φύρδην-μίγδην συγχώνευση των παλιών ταμείων στον ΕΦΚΑ, με αποτέλεσμα τα πράγματα αντί να πάνε εμπρός, να πάνε πίσω. Μπερδεύτηκαν οι άνθρωποι, τα συστήματα, τα λογισμικά με τα γνωστά αποτελέσματα. 

Και, όπως συμβαίνει πολλές φορές σε τέτοιες περιπτώσεις, η λύση που προτείνεται από πολλές πλευρές είναι: Κάντε προσλήψεις! Είναι για ορισμένους το «φάρμακο» για όλα τα προβλήματα. 

Είναι αλήθεια ότι πράγματι χρειάζεται ενίσχυση του ΕΦΚΑ για την ανανέωση του προσωπικού (που αριθμεί τις 8.000), καθώς ο οργανισμός έχει να κάνει για πολλά χρόνια προσλήψεις. Έχουν ληφθεί μάλιστα μέτρα προς αυτή την κατεύθυνση. Αναφέρομαι στις μονιμοποιήσεις 150 περίπου συμβασιούχων που δούλευαν για πολλά χρόνια στον οργανισμό και έγιναν πριν έρθω εγώ στο Υπουργείο. Αλλά και στη δρομολόγηση άλλων 180 προσλήψεων μέσω ΑΣΕΠ. 

Αυτό όμως σε καμιά περίπτωση δεν θα αρκέσει, εάν δεν αντιμετωπιστεί το ζήτημα ολιστικά και με μια αντίληψη αποκλιμάκωσης των εκκρεμών συντάξεων, ενώ παράλληλα θα τίθενται οι βάσεις για τις νέες, ψηφιακές συντάξεις. Αυτός είναι ο λόγος που προχωρούν οι συμβάσεις έργου για 100 νέους οικονομολόγους, αλλά και για 100 συνταξιούχους του ΕΦΚΑ, πρόσφατα συνταξιοδοτηθέντες, οι οποίοι θα πληρώνονται βάσει του αριθμού των συντάξεων που θα βγάζουν. Αυτό πράγματι μπορεί να βοηθήσει, διότι δίνονται κίνητρα. Παρόμοια κίνητρα άλλωστε ήδη δίνονται και στους εργαζόμενους του ΕΦΚΑ που βγάζουν συντάξεις. Πληρώνονται δηλαδή σε ένα βαθμό ανάλογα με τις συντάξεις που εκδίδουν. Γι’ αυτό: 

  1. Προωθήσαμε τις προκαταβολές «εθνικών συντάξεων» έως 384 ευρώ το μήνα- και των αναδρομικών τους- για τις οποίες η διαδικασία αιτήσεων έχει ολοκληρωθεί. Συγκεκριμένα, 45 χιλιάδες πολίτες έχουν ήδη ανταποκριθεί και 35 χιλιάδες περίπου αιτήσεις  έχουν περάσει στο στάδιο της επεξεργασίας, ώστε να καταβληθούν πριν το Πάσχα (οι υπόλοιποι λάμβαναν ήδη προσωρινή σύνταξη, χρωστούσαν πάνω από ένα συγκεκριμένο όριο που θέτει η νομοθεσία, κλπ.).
  2. Δρομολογούμε την εγκατάσταση τις επόμενες εβδομάδες 1.700 σύγχρονων ηλεκτρονικών υπολογιστών που θα βοηθήσουν τους υπαλλήλους να απεγκλωβιστούν από μία κατάσταση που θυμίζει «χαρτοβασίλειο» περασμένου αιώνα, επιταχύνοντας έτσι την απονομή συντάξεων.
  3. Προχωρούν οι πιστοποιημένοι δικηγόροι και λογιστές για να βοηθήσουν και αυτοί στην προσπάθεια όπως βοηθούν οι μηχανικοί με τις πολεοδομίες και οι λογιστές με τα φορολογικά πιστοποιητικά. Οι δυνάμεις του κρατισμού δεν παρέλειψαν βέβαια να ασκήσουν και εδώ κριτική. Επιμένουν όμως να αγνοούν ότι οι συνταξιούχοι δεν νοιάζονται ποιος θα τους βγάλει τη σύνταξή τους, αλλά να την πάρουν τελικά! 
  4. Όλα τα παραπάνω θα εντάσσονται στη λειτουργία μιας  «ομάδας κρούσης» εντός του ΕΦΚΑ, η οποία, εκμεταλλευόμενη όλα αυτά τα μέτρα, αλλά και τις δυνατότητες που δίνει η τεχνολογία, και η συνεργασία στον τεχνολογικό τομέα με εξειδικευμένες εταιρείες, θα επιδιώξει να επιταχυνθεί πολύ περισσότερο η προσπάθεια στο συγκεκριμένο ζήτημα. 

Το πρώτο εξάμηνο του 2019 έβγαιναν 10.000-11.000 συντάξεις το μήνα. Το δεύτερο εξάμηνο του 2020 έβγαιναν 16.000-17.000 συντάξεις. Ενώ το  Μάρτιο που μας πέρασε ανεβήκαμε στις 20.000 συντάξεις. Αυτό όμως δεν μας αρκεί. Θέλουμε να πετύχουμε πολύ σημαντικότερη αύξηση του αριθμού των συντάξεων που εκδίδονται. Για να τελειώνει μία ώρα νωρίτερα το ζήτημα αυτό, το οποίο ταλαιπωρεί εκατοντάδες χιλιάδες συνταξιούχους και τις οικογένειές τους. 

Με άλλα λόγια θέλουμε να αντιμετωπίσουμε αυτό το θέμα με το ίδιο πνεύμα με το οποίο η κυβέρνηση αντιμετωπίζει το ζήτημα των εμβολιασμών που συνοψίζεται στη φράση «όλα τα όπλα στη μάχη»: αποτελεσματική οργάνωση, συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα, στροφή στις νέες τεχνολογίες, γρήγορα αποτελέσματα. 

Πιστεύω ότι με αυτή τη μέθοδο θα έχουμε γρήγορα τα αποτελέσματα που θέλουμε. Και όλοι θα καταλάβουν ότι η επίλυση τόσο δύσκολων ζητημάτων δεν έχει να κάνει μονοσήμαντα με ζητήματα προσλήψεων, αλλά με μια πιο σύγχρονη και σφαιρική προσέγγιση, που θα λαμβάνει υπόψη δύο πολύ κρίσιμους παράγοντες για να προχωρήσουν τα πράγματα μπροστά: τη συμβολή των νέων τεχνολογιών και τη συμβολή του ιδιωτικού τομέα. Εν πάση περιπτώσει, αυτό που μετράει είναι το αποτέλεσμα. Και τα αποτελέσματα θα έρθουν αν μείνουμε μακριά από δογματισμούς και λαϊκισμούς και εργαστούμε με πρακτικό πνεύμα και σύγχρονη ευρωπαϊκή αντίληψη. 

Απρ 12

Οι τρεις παρεμβάσεις μας για την επόμενη ημέρα - άρθρο στην ιστοσελίδα bankingnews.gr

Διανύουμε το τελευταίο μίλι μιας μακράς πορείας στη μάχη με την πανδημία.
Η ταχύτητα του εμβολιασμού αυξάνεται και έτσι μπορούμε βάσιμα να ελπίζουμε ότι η μέρα της ελευθερίας δεν είναι μακριά.

Στην οικονομία η κυβέρνηση έχει μέχρι τώρα κάνει το καθήκον της:
Απόδειξη είναι το άνευ προηγουμένου πρόγραμμα κοινωνικής στήριξης το οποίο θα φτάσει συνολικά τα 40 δις ευρώ.
Μόνο το Υπουργείο Εργασίας έχει δώσει 7,1 δις ευρώ σε 3 εκατομμύρια ωφελούμενους. Με αποτέλεσμα η Ελλάδα να έχει τη δεύτερη καλύτερη επίδοση στην Ευρώπη στη συγκράτηση της ανεργίας μέχρι τώρα.

Πρέπει όμως να παραμείνουμε σε εγρήγορση. Διότι ο αγώνας δρόμου για τη μέρα μετά τον κορωνοϊό έχει σε παγκόσμιο και ευρωπαϊκό επίπεδο ήδη ξεκινήσει και η Ελλάδα δεν μπορεί να μείνει πίσω.
Αυτό το γνωρίζει τόσο η κυβέρνηση όσο και εμείς στο Υπουργείο Εργασίας. Και για αυτό προωθούμε ως Υπουργείο 3 σημαντικές για την επόμενη μέρα παρεμβάσεις:

Ανασχεδιασμός πολιτικών απασχόλησης

Η πρώτη παρέμβαση αφορά σε ένα συνολικό ανασχεδιασμό των πολιτικών απασχόλησης για να προσαρμοστούμε στο νέο τοπίο που διαμορφώνεται μετά την κρίση του κορωνοϊού.
Έχει ήδη πιάσει δουλειά στο Υπουργείο μας Ομάδα Εργασίας με επικεφαλής τον Υφυπουργό και καθηγητή κ. Τσακλόγλου.
Το σχέδιο που επεξεργάζονται έχει βασικά δύο πτυχές.
Από τη μια μεριά είναι οι πολιτικές επιδοτούμενης απασχόλησης, στο βαθμό που αυτές επιτρέπονται από το κοινοτικό δίκαιο.
Και από την άλλη πλευρά οι πολιτικές για την κατάρτιση και την επανακατάρτιση εργαζομένων και ανέργων.
Επεξεργαζόμαστε σχετικό νομοσχέδιο το οποίο βασίζεται στις αρχές της αξιολόγησης και της πιστοποίησης τόσο των παρόχων κατάρτισης όσο και των καταρτιζομένων.
Ώστε να πιάνουν τα χρήματα τόπο και να διασφαλίζονται οι εγγυήσεις υψηλής ποιότητας.
Ενώ θα δίνεται έμφαση στην απόκτηση σύγχρονων δεξιοτήτων.
Ώστε να ενισχυθεί η ανταγωνιστικότητα της οικονομίας μας και να μπορέσουν οι εργαζόμενοι και οι άνεργοι να διεκδικήσουν ένα καλύτερο μέλλον, εξοπλισμένοι με τις ικανότητες που ζητά η αγορά. Σε αυτή την κατεύθυνση προωθούμε την έναρξη, μέχρι το φθινόπωρο, προγραμμάτων ύψους 300 εκατομμυρίων ευρώ!

Εκσυγχρονισμός εργατικού δικαίου

Η δεύτερη παρέμβασή μας συνίσταται στον εκσυγχρονισμό του εργατικού δικαίου με νομοσχέδιο που θα παρουσιάσουμε σύντομα προς διαβούλευση.
Με ρυθμίσεις που φιλοδοξούν να φέρουν την Ελλάδα στην κατεύθυνση των προηγμένων ευρωπαϊκών χωρών: Εισάγουμε την ψηφιακή κάρτα εργασίας, για να πληρώνονται κανονικά οι υπερωρίες των εργαζομένων και να μην υπάρχει εκμετάλλευση από τους εργοδότες.
Ενισχύουμε το πλαίσιο για τις γονικές άδειες και για τα δύο φύλα και εισάγουμε για πρώτη φορά την άδεια πατρότητας 14 ημερών μετ’ αποδοχών.
Προωθούμε μέτρα για τη βία και τη σεξουαλική παρενόχληση στους χώρους εργασίας.
Ενισχύουμε τη διαφάνεια στο συνδικαλισμό.
Εκσυγχρονίζουμε το πλαίσιο για τη διευθέτηση ατομικών και συλλογικών διαφορών μέσω του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας (ΣΕΠΕ) και του Οργανισμού Μεσολάβησης και Διαιτησίας (ΟΜΕΔ). Εισάγουμε σειρά από σημαντικές παρεμβάσεις στο ατομικό εργατικό δίκαιο: μέτρα για τις νέες μορφές απασχόλησης (delivery, κλπ.), μία πολύ προοδευτική ρύθμιση για την τηλεργασία και το λεγόμενο «δικαίωμα αποσύνδεσης», αλλά και ρύθμιση για τη διευθέτηση του χρόνου εργασίας όπως συμβαίνει σε όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Πρόκειται για παρεμβάσεις που συνδυάζουν δύο στόχους:
Την προστασία των εργαζομένων και την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής οικονομίας προκειμένου να διατηρηθούν και να δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας.

Μεταρρύθμιση επικουρικής ασφάλισης

Η τρίτη παρέμβαση είναι η μεταρρύθμιση της επικουρικής ασφάλισης για την οποία θα φέρουμε νομοσχέδιο μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2021.
Μια μεταρρύθμιση που αφορά τους νεοεισερχόμενους στην αγορά εργασίας και όσους νέους ασφαλισμένους (μέχρι 35 ετών) θέλουν να συμμετέχουν εθελοντικά (με παράλληλη φροντίδα να μην επηρεαστούν οι παλαιοί ασφαλισμένοι).
Μια μεταρρύθμιση σύγχρονη και ευρωπαϊκή που δίνει στους νέους μεγαλύτερο έλεγχο στο τελικό ύψος της σύνταξής τους.
Μία μεταρρύθμιση η οποία, μέσω των επενδύσεων που θα κινητοποιήσει, θα δημιουργήσει τις προϋποθέσεις ενίσχυσης της απασχόλησης και της παραγωγικότητας, αύξησης των μισθών και των δημοσίων εσόδων, επιτάχυνσης της ίδιας της οικονομικής ανάπτυξης!

Ας θυμόμαστε στην έξοδο από την πανδημία ότι η χώρα μας βγαίνει όχι μόνο από ένα και πλέον χρόνο μάχης, αλλά και από μια δεκαετή κρίση που προηγήθηκε, με πολλές από τις πληγές να μην έχουν ακόμα κλείσει. Είναι συνεπώς υποχρέωση όλων όσων έχουμε θέσεις ευθύνης, να κάνουμε ό,τι περνάει από το χέρι μας και ακόμα παραπάνω για να κερδίσει η Ελλάδα εκείνο το επιπλέον μερίδιο ανάπτυξης που της αναλογεί.
Οι τρεις αυτές παρεμβάσεις που περιέγραψα είναι μέρος του συνεκτικού σχεδίου με το οποίο το Υπουργείο Εργασίας συμμετέχει στην ευρύτερη προσπάθεια.
Μια προσπάθεια που τη χρωστάμε στις Ελληνίδες και στους Έλληνες.
Και την οποία θα φέρουμε εις πέρας!