Νοε 15

Στον ΧΥΤΑ Φυλής πληρώνουμε το κόστος του λαϊκισμού

Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Κωστής Χατζηδάκης, απαντώντας σε ερώτηση στη Βουλή για τον ΧΥΤΑ Φυλής επισήμανε, μεταξύ άλλων, τα εξής:

  • «Έχουμε την εικόνα που είδε ο ίδιος ο πρωθυπουργός τον Απρίλιο επισκεπτόμενος τον ΧΥΤΑ Φυλής και είπε πως ολόκληρη η Αττική κάθεται πάνω σε μία ωρολογιακή βόμβα από σκουπίδια. Αυτή την εικόνα είδα κι εγώ στις 21 Αυγούστου που επισκέφτηκα τον ίδιο χώρο. Και σημείωσα ότι μπορεί να δοθούν μόνο κάποιες προσωρινές, λύσεις στην προσπάθεια εντωμεταξύ να βρεθεί μία πιο μόνιμη λύση για τη διαχείριση των απορριμμάτων της Αττικής».

  • «Υπήρχε ένας σχεδιασμός από το 2014 από τον τότε περιφερειάρχη, κ. Σγουρό, για μια ολοκληρωμένη διαχείριση των απορριμμάτων με μονάδες ολοκληρωμένης επεξεργασίας των απορριμμάτων στην Αττική, με βάση τον περιφερειακό σχεδιασμό, με βάση χωροθετήσεις οι οποίες είχαν γίνει. Όλα αυτά εγκαταλείφθηκαν στη συνέχεια από την προηγούμενη περιφερειάρχη, κ. Δούρου, στο όνομα ενός υπερφιλόδοξου σχεδιασμού, που δεν εφαρμόστηκε ποτέ».

 

  • «Το 2012-2014, όταν ήμουν υπουργός Ανάπτυξης, αρμόδιος για τις συμπράξεις δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, τις συμβάσεις ΣΔΙΤ. Τότε με τις συμβάσεις αυτές που είχαμε κάνει για τις Σέρρες και για την Ήπειρο μπήκαν στις ράγες μονάδες ολοκληρωμένης διαχείρισης των απορριμμάτων και το πρόβλημα της διαχείρισης των απορριμμάτων σήμερα τόσο στην Ήπειρο όσο και στις Σέρρες έχει λυθεί χάρη στις δικές μας πολιτικές. Αντίστοιχες συμβάσεις όμως που υπεγράφησαν στην Αττική και στην Κέρκυρα ακυρώθηκαν κατόπιν από την Περιφερειάρχη του ΣΥΡΙΖΑ στην Αττική και από τον Δήμαρχο του ΣΥΡΙΖΑ στην Κέρκυρα. Ακυρώθηκαν και το αποτέλεσμα είναι αυτό που ξέρει όλη η Ελλάδα με τα σκουπίδια στην Κέρκυρα. Να το κόστος του λαϊκισμού, να πόσο πληρώνουμε όλοι μαζί το ότι φεύγουμε από πρακτικές οι οποίες υπάρχουν σε όλη την Ευρώπη».

  • «Έχουμε ζητήσει από την Περιφέρεια Αττικής να υποβάλει το σχέδιο για τη διαχείριση των απορριμμάτων στην Αττική στο πλαίσιο και του νέου περιφερειακού σχεδιασμού για τη διαχείριση των απορριμμάτων. Τους επόμενους μήνες, ο κ. Πατούλης, ο νέος περιφερειάρχης και το περιφερειακό συμβούλιο Αττικής θα υποβάλουν τις προτάσεις τους και με βάση αυτές τις προτάσεις θα κινηθούμε».

 

  • «Ανακύκλωση διαλογής στην πηγή είναι και δικές μας πολιτικές, όπως δική μας πολιτική είναι και η εισαγωγή ουσιαστικά του καφέ κάδου για τα οργανικά, για τα τρόφιμα δηλαδή σε μεγάλο βαθμό που προφανώς αυτές οι πολιτικές θα απαλύνουν το πρόβλημα. Μόνο που όλα αυτά απαιτούν κάποιον χρόνο. Το πρόβλημα, όμως, της Φυλής, το πρόβλημα της διαχείρισης των απορριμμάτων στην Αττική είναι άμεσο, είναι των επόμενων μηνών. Αυτό πρέπει να το αντιληφθούμε όλοι».

 

  • «Πρέπει να είμαστε όλοι πρακτικοί και υπεύθυνοι. Δεν χρειάζεται να ανακαλύψουμε τον τροχό, τι γίνεται στη Γερμανία, στη Σουηδία, στην Αυστρία, στην Ιταλία. Ας το κάνουμε επιτέλους και στην Ελλάδα, να σταματήσουμε να είμαστε οι τελευταίοι των τελευταίων στη διαχείριση των απορριμμάτων».

Νοε 15

Στην πρωτοπορία της απολιγνιτοποίησης χωρίς επιπτώσεις στις τοπικές κοινωνίες

Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Κωστής Χατζηδάκης, απαντώντας σε ερώτηση στη Βουλή για την απολιγνιτοποίηση της Μεγαλόπολης, επισήμανε, μεταξύ άλλων, τα εξής:

  • «Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας αποφάσισε να προχωρήσει στην απολιγνιτοποίηση, τόσο για λόγους περιβαλλοντικούς- διότι δεν γίνεται να δεσμευόμαστε διεθνώς και να αγνοούμε τις δεσμεύσεις μας- αλλά και για λόγους οικονομικούς. Διότι ο λιγνίτης είναι επιβάρυνση για τη ΔΕΗ, μία ήδη βεβαρημένη επιχείρηση».
 
  • ​«Ο λιγνίτης, εκεί που κάποια στιγμή θεωρείτο διαμάντι και πετράδι της ΔΕΗ, έγινε βαρίδι λόγω των αποφάσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σε σχέση με τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Η ΔΕΗ, μόνο το 2018 και μόνο από τον λιγνίτη, έχασε 200 εκατ. ευρώ. Το 2019, λόγω της αύξησης των επιβαρύνσεων για το διοξείδιο του άνθρακα, θα χάσει 300 εκατ. ευρώ. Κατά πάσα πιθανότητα, το πράγμα θα εξελιχθεί επιδεινούμενο κάθε χρόνο που θα ακολουθεί».

 

  • «Επειδή το θέμα ξεπερνά το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, θα δημιουργηθεί μία διυπουργική Επιτροπή με όλους τους συναρμόδιους Υπουργούς για τον συντονισμό των δράσεων της κυβέρνησης. Αυτή η Επιτροπή θα έχει την επίβλεψη για το συνολικό σφαιρικό σχέδιο για την απολιγνιτοποίηση και τις συνέπειες τις απολιγνιτοποίησης, ενώ ταυτόχρονα, θα τοποθετηθεί και ένας ειδικός συντονιστής με πείρα για τη διαχείριση τέτοιων διυπουργικών σχεδίων, προκειμένου να αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα όσο καλύτερα και όσο ταχύτερα γίνεται».

 

  • «Μελετούμε πώς θα αξιοποιήσουμε στον μέγιστο δυνατό βαθμό τους πόρους του νέου ΕΣΠΑ. Είναι θετικό ότι το ¼ των πόρων του νέου ΕΣΠΑ είμαστε έτσι κι αλλιώς υποχρεωμένοι να το δώσουμε σε δράσεις για την κλιματική αλλαγή. Επομένως, ήδη είναι κάτι πολύ θετικό».

 

  • «Δεδομένου ότι αποτελεί βασική πολιτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης η απολιγνιτοποίηση, θα διεκδικήσουμε αυξημένα κεφάλαια κι από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Δίκαιας Μετάβασης, όπως λέγεται, το Just Transition Fund, έτσι ώστε η Ελλάδα, που θα βρεθεί στην πρωτοπορία της απολιγνιτοποίησης, να τύχει και της αντίστοιχης αντιμετώπισης από την πλευρά της Ευρωπαϊκής Ένωσης». 

 

  • «Θα επιταχύνουμε τις διαδικασίες για να κινητοποιήσουμε τα 130 εκατ. ευρώ από το τέλος της ΔΕΗ, που θα έπρεπε να είχαν αποδοθεί στις περιφέρειες και στους δήμους από το 2014 και έπειτα και τα οποία δεν έχουν αποδοθεί». 

 

  • «Επιδιώκουμε μια σφαιρική προσέγγιση στο ζήτημα, θα παραμείνουμε σε επαφή με την τοπική αυτοδιοίκηση, με την περιφέρεια, με τους βουλευτές, με τους φορείς, με τους εργαζομένους, έτσι ώστε αυτό το πραγματικά μεγάλο πρόγραμμα της απολιγνιτοποίησης, που έχουμε μπροστά μας, να εξελιχθεί ομαλά, χωρίς να αφήσει σημάδια στις περιοχές. Συνολικά θα ωφελήσει. Θα  ωφελήσει περιβαλλοντικά, θα ωφελήσει τη ΔΕΗ και γι’ αυτό το κάνουμε, αλλά προφανώς θα προσέξουμε πάρα πολύ για τις συνέπειες που μπορεί να υπάρξουν στις περιοχές αυτές,  οι οποίες δικαιούνται ένα μέλλον και χωρίς τον λιγνίτη». 
Νοε 15

Η ΛΑΡΚΟ είναι εκτός ελέγχου!

Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Κωστής Χατζηδάκης, απαν​τώντας σε ερώτηση στη Βουλή για το πρόσφατο δυστύχημα στη ΛΑΡΚΟ επισήμανε, μεταξύ άλλων, τα εξής:

·         «Για το τραγικό δυστύχημα στη ΛΑΡΚΟ από την πρώτη στιγμή ζήτησα να καταλογιστούν ευθύνες. Υπάρχουν όλες οι σχετικές έρευνες αυτήν την ώρα σε εξέλιξη».

·         «Η επιχείρηση αυτή είναι μία επιχείρηση που πάσχει ποικιλοτρόπως. Δηλαδή προσπαθώ να βρω ένα σημείο το οποίο να το αναδείξω ως παράδειγμα επιτυχούς λειτουργίας αυτής της επιχείρησης και δεν μπορώ να βρω. Και επομένως, δυστυχώς, οφείλω να πω ότι και τα ατυχήματα που έχουν γίνει παρά τους ελέγχους οφείλονται και αυτά σε έναν βαθμό στην απαξίωση της εταιρείας, στην αδυναμία της να προχωρήσει μπροστά και να συντονιστεί με τους ρυθμούς της εποχής. Και θύματα τελικά, κυριολεκτικώς όμως θύματα, δυστυχώς, είναι οι ίδιοι οι εργαζόμενοι».

·         «Η κυβέρνηση είναι αποφασισμένη να βρει ριζικές λύσεις για το συγκεκριμένο θέμα προς όφελος της τοπικής κοινωνίας και των εργαζομένων, με ρεαλισμό όμως και στηριγμένη η κυβέρνηση στα πραγματικά στοιχεία».

·         «Αυτή η εταιρεία είναι αυτή την ώρα ο πρώτος οφειλέτης της ΔΕΗ σε ολόκληρη τη χώρα. Χρωστάει 330 εκατ. στη ΔΕΗ σήμερα που μιλάμε κυρίες και κύριοι συνάδελφοι. Της έχει επιδικαστεί από το Δικαστήριο  της  Ευρωπαϊκής Ένωσης αμετάκλητα να δώσει πίσω στο Δημόσιο 165 εκατ. ευρώ από παράνομες κρατικές ενισχύσεις. Αυτή η εταιρεία είναι μία εταιρεία για την οποία υπάρχουν πολλές καταγγελίες ότι ρυπαίνει τη δική σας περιοχή, τον Ευβοϊκό κόλπο, καταστρέφοντας το φυσικό περιβάλλον.

 

Πού θα πάει αυτό το πράγμα; Από τη μια πλευρά, δυστυχήματα, διότι η κατάσταση είναι εκτός ελέγχου, χρέη στη ΔΕΗ, πρωταθλήτρια η ΛΑΡΚΟ των χρεών στη ΔΕΗ, παράνομες κρατικές ενισχύσεις που πρέπει να επιστρέψει στο κράτος και δεν μπορεί, καταγγελίες για περιβαλλοντική επιβάρυνση. Δε νομίζετε και εσείς, όλοι οι βουλευτές της περιοχής ότι πρέπει να δούμε το θέμα όπως το αντιμετωπίζουμε παντού, για όλες τις άλλες επιχειρήσεις του δημόσιου ή του ιδιωτικού τομέα;».

·         «Θα αγωνιστούμε για να προχωρήσουμε σε μια λύση η οποία θα είναι νομικώς βάσιμη, στέρεα, για να μην αμφισβητηθεί για πολλούς και διαφορετικούς λόγους στην Ελλάδα και στις Βρυξέλλες και από την άλλη πλευρά, μια λύση η οποία θα είναι ελκυστική για επενδυτές».

Νοε 14

Συνολική και σύγχρονη λύση για τα αυθαίρετα

Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Κωστής Χατζηδάκης, συναντήθηκε σήμερα με τους προέδρους του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας (ΤΕΕ), κ. Γιώργο Στασινό, και της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ιδιοκτητών Ακινήτων (ΠΟΜΙΔΑ), κ. Στράτο Παραδιά, για το μείζον ζήτημα των αυθαιρέτων.

Στη συνάντηση συμμετείχαν επίσης ο υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Δημήτρης Οικονόμου, και ο γενικός γραμματέας Χωρικού Σχεδιασμού και Αστικού Περιβάλλοντος, κ. Ευθύμιος Μπακογιάννης.

Μετά την ολοκλήρωση της συνάντησης έγιναν οι ακόλουθες δηλώσεις:

Κωστής Χατζηδάκης:

«Σήμερα είμαι πολύ ικανοποιημένος, διότι έχουμε καταλήξει σε μια συνολική και σύγχρονη, θέλω να πιστεύω, λύση για τα αυθαίρετα. Λύση η οποία είναι σύμφωνη και με τη νομολογία του Συμβουλίου της Επικρατείας. Λύση που παράλληλα βρίσκει τη συναίνεση σε μεγάλο βαθμό τόσο του ΤΕΕ όσο και της ΠΟΜΙΔΑ. Σε τι συνίσταται αυτή η λύση;

 

Πρώτα από όλα, θα δοθεί μια παράταση για την τακτοποίηση αυθαιρέτων μέχρι τα τέλη Ιουνίου του 2020. Η παράταση αυτή θα είναι η τελευταία παράταση για την κατηγορία 5, για τα βαριά αυθαίρετα. Από τον Ιούνιο και μετά δεν θα υπάρξει άλλη τέτοια δυνατότητα για αυτή τη συγκεκριμένη κατηγορία.

 

Δεύτερον, από το τέλος του Ιουνίου και μετά θα υπάρξει μια σφαιρική και μονιμότερη λύση για το ζήτημα των αυθαιρέτων. Ποια θα είναι τα χαρακτηριστικά της λύσης αυτής; Πρώτα από όλα, θα εξακολουθήσει να υπάρχει η κόκκινη γραμμή του 2011. Δηλαδή μιλάμε για αυθαίρετα που με βάση τους σημερινούς νόμους, τον νόμο του 2013 και τον νόμο του 2017, έχουν αναγνωριστεί ως αυθαίρετα και για τα οποία μιλάει έτσι κι αλλιώς η νομολογία του Συμβουλίου της Επικρατείας.

 

Εκτός αυτού, θα συνδεθεί η τακτοποίηση των αυθαιρέτων από τον Ιούνιο και μετά με την έκδοση ηλεκτρονικής ταυτότητας του κτιρίου ή της ιδιοκτησίας. Θα σας εξηγήσει ο υφυπουργός, ο κ. Οικονόμου, τις λεπτομέρειες αυτής της ρύθμισης, πώς συγκεκριμένα θα λειτουργήσει αυτή η ρύθμιση που είναι κλειδί στην όλη λύση την οποία σας παρουσιάζουμε.

 

Επιπλέον, θα υπάρξει άλλη μια παράμετρος που έχει να κάνει με τα χρήματα που θα καταβάλλονται στο Δημόσιο για την τακτοποίηση των αυθαιρέτων. Δηλαδή από τον Ιούνιο του 2020 και μετά, όποιος δεν έχει μέχρι τότε τακτοποιήσει το ακίνητό του, θα καταβάλει 20% παραπάνω χρήματα για την τακτοποίησή του. Και για κάθε χρόνο περαιτέρω καθυστερήσεων θα καταβάλλεται ένα επιπλέον 5%. Δηλαδή αν καθυστερήσεις ένα χρόνο ακόμα, θα πληρώνεις 25%, αν καθυστερήσεις δυο χρόνια ακόμα 30%, κ.ο.κ.. Θεωρούμε ότι η ρύθμιση αυτή είναι δίκαιη και λειτουργική. Δίκαιη, διότι συνδέει το ύψος των χρημάτων που καταβάλλονται με την ταχύτητα, με την οποία κάποιος ιδιοκτήτης σπεύδει να τακτοποιήσει το ακίνητό του. Και λειτουργική, διότι το Υπουργείο αυτό, τουλάχιστον στο συγκεκριμένο ζήτημα, παύει να είναι Υπουργείο παρατάσεων και γίνεται ένα υπουργείο συνολικής ρύθμισης για τα αυθαίρετα. Ρύθμιση η οποία δεν είναι αποτέλεσμα συναλλαγής, αλλά αποτέλεσμα συνεννόησης. Επίσης έχει ως βάση το Σύνταγμα και τη νομολογία του Συμβουλίου της Επικρατείας. Αυτή είναι η βασική φιλοσοφία της ρύθμισης και δίνω τον λόγο στον κ. Οικονόμου να παρουσιάσει το θέμα ειδικά με την ηλεκτρονική ταυτότητα.

 

Ακόμα μια φορά θέλω να ευχαριστήσω τον κ. Στασινό και τον κ. Παραδιά, τον κ. Παραδιά και τον κ. Στασινό, για το εποικοδομητικό πνεύμα συνεργασίας το οποίο επέδειξαν, προκειμένου όλοι μαζί να αντιμετωπίσουμε σε μια καλύτερη βάση αυτό το θέμα το οποίο έχει ταλαιπωρήσει και την πολιτεία και τους μηχανικούς και τους ιδιοκτήτες, επί πάρα πολλά χρόνια».

Δημήτρης Οικονόμου:

«Να εξηγήσω λίγο αυτή τη διπλή ηλεκτρονική ταυτότητα κτιρίουΓια τα νέα κτίρια, αυτά που κατασκευάζονται από εδώ και πέρα, η ηλεκτρονική ταυτότητα θα είναι σε επίπεδο κτιρίου. Αυτό είναι εύκολο γιατί υπάρχει πλέον μια άδεια συνολική, δεν υπάρχει καμιά πρακτική δυσκολία ή κάποιο ιδιαίτερο κόστος για να δηλώνεται με ενιαίο τρόπο όλο το κτίριο. Για τα παλαιότερα κτίρια πάλι στο τέλος θα καταλήξουμε σε ηλεκτρονική ταυτότητα κτιρίου, ασφαλώς θα προκύψει κι εκεί, αλλά με μια σταδιακή διαδικασία η οποία θα μπορεί να γίνεται κατά διηρημένη ιδιοκτησία. Δηλαδή όποιος έχει μια διηρημένη ιδιοκτησία και θέλει να κάνει μια μεταβίβαση ή για κάποιο άλλο λόγο ενδιαφέρεται, να το νοικιάσει ή οτιδήποτε, θα μπορεί να δημιουργήσει ηλεκτρονική ταυτότητα αποκλειστικά της διηρημένης ιδιοκτησίας του. Σιγά- σιγά θα προστίθενται και οι υπόλοιπες διηρημένες ιδιοκτησίες και στο τέλος πάλι θα έχουμε το συνολικό ακίνητο. Ο πρώτος που θα θέλει να κάνει μια τέτοια ηλεκτρονική ταυτότητα διηρημένης ιδιοκτησίας θα πρέπει να δηλώσει και το ποσοστό που του αντιστοιχεί σε χιλιοστά επί των κοινοχρήστων και αν υπάρχουν αυθαιρεσίες στα κοινόχρηστα, θα πρέπει να δηλώσει και τα κοινόχρηστα, δηλαδή να υπάρξουν σχετικά σχέδια. Αν υπάρχουν αυθαιρεσίες, δεν υπάρχει κάποια τέτοια υποχρέωση. Αυτό θα είναι θέμα μιας δήλωσης. Αν κάποιος σκόπιμα δεν το δηλώσει, θα το βρει μπροστά του αργότερα.

 

Ένα άλλο στοιχείο για το οποίο έχει γίνει μεγάλη συζήτηση, για το ποια δικαιολογητικά απαιτούνται. Και στις δύο περιπτώσεις θα απαιτούνται τα ίδια δικαιολογητικά. Γίνεται μία εξαίρεση για τη στατική επάρκεια, στην περίπτωση της διηρημένης ιδιοκτησίας, για μια πενταετία. Παραμένει όμως η υποχρέωση δήλωσης βεβαίωσης τρωτότητας. Αν η βεβαίωση τρωτότητας αναφέρει ότι υπάρχει πρόβλημα στατικότητας ή οτιδήποτε άλλο, προφανώς οποιοσδήποτε θέλει μπορεί να προχωρήσει και στο επόμενο στάδιο αμέσως. Αλλά δεν θα είναι υποχρεωτικό εξαρχής, διότι είναι μια βαριά διαδικασία και σε πολλές περιπτώσεις δεν είναι απαραίτητη επί της ουσίας από την αρχή.

 

Ένα άλλο σημαντικό είναι ότι οι προβλεπόμενοι, από τη σημερινή νομοθεσία, έλεγχοι των δηλώσεων αυθαιρέτων σε ποσοστό 5% που δεν έχουν ενεργοποιηθεί, θα ενεργοποιηθούν πάρα πολύ γρήγορα. Θα γίνεται από ιδιώτες ελεγκτές δόμησης και προφανώς στην περίπτωση που θα εντοπίζονται αυθαιρεσίες θα υπάρχουν σοβαρές κυρώσεις τις οποίες θα τις μάθετε αναλυτικά.

 

Άρα αυτό το οποίο είναι βασικό στοιχείο της όλης προσέγγισης είναι η μη αναπαραγωγή του προβλήματος των αυθαιρέτων από εδώ και πέρα. Η ενεργοποίηση αυτών των ελέγχων μαζί με την ηλεκτρονική ταυτότητα σίγουρα μας δίνει τους μηχανισμούς που θα επιτρέπουν να ελέγχουμε ότι δεν θα έχουμε αυθαίρετα από εδώ και πέρα. Ή αν θα έχουμε από κάποιους, θα υπάρχουν αυστηρές κυρώσεις και θα μπορούν να αντιμετωπίζονται».

Γιώργος Στασινός:

«Είναι σημαντικό, και ξέρετε ότι ήταν αίτημα και δικό μας, να προχωρήσουμε ένα βήμα παραπέρα και να μην έχουμε οι μηχανικοί έναν ρόλο διεκπεραιωτή, να μαζεύουν κάποια στοιχεία για δηλώσεις αυθαιρέτων, που απαιτούνται για τις μεταβιβάσεις ακινήτων. Έτσι, με την καλή συνεργασία που είχαμε με το Υπουργείο, με τον υπουργό, τον υφυπουργό και τους γενικούς γραμματείς και με την ΠΟΜΙΔΑ προχωρήσαμε ένα βήμα παραπέρα.

 

Τον Ιούνιο θα ισχύει η ταυτότητα κτιρίου και η ταυτότητα ιδιοκτησίας και σιγά σιγά θα συμπληρώνεται και θα οδηγεί σε όλο το κτίριο. Είναι σημαντικό ότι και για τους ιδιοκτήτες θα υπάρχουν σε μια ηλεκτρονική πλατφόρμα τα σχέδια, όπως έχουν κατασκευαστεί τα κτίρια και τα διαμερίσματα. Έτσι θα έχουμε απόλυτα στοιχεία για το ποιος είναι ο κτιριακός πλούτος της χώρας, το οποίο ήταν και σημαντικό για να κάνουμε και τον αντίστοιχο σχεδιασμό.

 

Παράλληλα, με το σύστημα που θα ελέγχει το 5% των δηλώσεων δειγματοληπτικά και παράλληλα με το ηλεκτρονικό σύστημα καταγγελιών, το οποίο θα μπορεί οποιοσδήποτε να καταγγείλει κάποιον που χτίζει σήμερα αυθαίρετο και θα πηγαίνει ένας ελεγκτής δόμησης να το ελέγχει και θα έχει και βαριά πρόστιμα, νομίζω ότι με την κόκκινη γραμμή της 28ης 7ου του 2011, λύνουμε ένα πολύ σημαντικό ζήτημα που υπήρχε στη χώρας μας και ο καθένας πίστευε ότι μπορούσε να χτίζει αυθαίρετο και να μην τιμωρείται.

 

Ο συνδυασμός όλων αυτών των μέτρων θα μας οδηγήσει να μην θέλει ο κάθε πολίτης και να μην έχει καν στο μυαλό του κάποιος να χτίζει αυθαίρετο, γιατί θα του κοστίζει πάρα πολύ ακριβά και δεν θα υπάρχει ούτε μια περίπτωση να μην τον πιάσουν.

 

Πηγαίνουμε σε μια πολύ σημαντική ρύθμιση που προβλεπόταν και στους προηγούμενους νόμους. Σαν ΤΕΕ, είμαστε έτοιμοι να την εφαρμόσουμε. Η ηλεκτρονική πλατφόρμα θέλει ενδεχομένως κάποιες μικρές αλλαγές. Άρα θα μπορούμε από 30 Ιουνίου να υποστηρίξουμε αυτή τη διαδικασία πλατφόρμα και έτσι λύνουμε ένα τεράστιο πρόβλημα που υπήρχε μέχρι σήμερα, όχι μόνον το ΤΕΕ, η Πολιτεία, οι ιδιοκτήτες αλλά και σε συνεργασία με το ΣτΕ και αυτά που προβλέπονταν μέχρι σήμερα. Είναι πολύ σημαντικό βήμα γιατί έτσι μόνον μπορούμε να αλλάξουμε νοοτροπία. Να ξέρει ο καθένας ότι δεν μπορεί να χτίσει αυθαίρετο και ότι θα του το κατεδαφίσουν κάποια στιγμή και ότι σε αυτό θα πρέπει να ληφθούν πρωτοβουλίες όταν το χτίσει αυθαίρετα, και θα είναι αυστηρές οι ποινές και ότι θα υπάρχει μια κανονικότητα στη χώρα που ο καθένας θα είναι ίσος απέναντι στους νόμους».

Στράτος Παραδιάς:

«Με τη νέα ρύθμιση, ταυτότητα κτιρίου θα αποκτά κάθε κτίριο που μεταβιβάζεται ολόκληρο καθώς και κάθε κτίριο που η πλειοψηφία των ιδιοκτητών  του θα επιλέξει να αποκτήσει ταυτότητα για όλο το κτίριο αντί να πληρώνουν κάθε φορά μηχανικό για μία -  μία ιδιοκτησία. Θα είναι ένα μέτρο χρήσιμο για την κοινωνία  και  ελπίζουμε ότι  δεν θα προκύψει καμία επιβάρυνση για τους ιδιοκτήτες ακινήτων».

Νοε 14

Με την ηλεκτροκίνηση περνάμε σε μια νέα εποχή

Συνεδρίασε σήμερα για πρώτη φορά, υπό την προεδρία της γενικής γραμματέως Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κας Αλεξάνδρας Σδούκου, και του γενικού γραμματέα Μεταφορών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, κ. Νίκου Σταθόπουλου, η Διυπουργική Επιτροπή για την υλοποίηση του Έργου «Προώθηση της Ηλεκτροκίνησης στην ελληνική επικράτεια».

Στην έναρξη των εργασιών της Επιτροπής παρευρέθηκαν ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Κωστής Χατζηδάκης, ο υφυπουργός Ενέργειας και Φυσικών Πόρων, κ. Γεράσιμος Θωμάς, και ο γενικός γραμματέας Χωρικού Σχεδιασμού και Αστικού Περιβάλλοντος, κ. Ευθύμιος Μπακογιάννης.

Ο κ. Χατζηδάκης στη σύντομη παρέμβασή του, μεταξύ άλλων, είπε χαρακτηριστικά: «Πιστεύω ότι  η ηλεκτροκίνηση είναι μεγάλης σημασίας τόσο για το περιβάλλον όσο και για την αντίληψη που έχει ο πολίτης για  τις μετακινήσεις, διότι οι μετακινήσεις είναι ένα σημαντικό κομμάτι της καθημερινότητάς μας. Δεν μιλάμε για ένα νέο κύμα απόσυρσης αυτοκινήτων. Στο μυαλό μας έχουμε μια συνολική αλλαγή του τρόπου των μετακινήσεων, το πέρασμα σε μια νέα εποχή με περισσότερο σεβασμό στο περιβάλλον με την ενθάρρυνση της ηλεκτροκίνησηςΣτόχος μας είναι να ακολουθήσουμε τις πιο προηγμένες ευρωπαϊκές χώρες».

 

Αντικείμενο της πρώτης συνεδρίασης της Διυπουργικής Επιτροπής ήταν η ανταλλαγή προτάσεων για τις πρώτες προτεραιότητες εκπόνησης του Εθνικού Επιχειρησιακού Σχεδίου ανάπτυξης της ηλεκτροκίνησης στη χώρα.

 

Ο υφυπουργός κ. Θωμάς, αφού υπογράμμισε τη σπουδαιότητα της εισαγωγής της ηλεκτροκίνησης για το περιβάλλον και τις μετακινήσεις των πολιτών, ανέδειξε ιδιαίτερα το θέμα της φόρτισης των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων από πηγές καθαρής ενέργειας και έδωσε έμφαση στην προτεραιότητα που πρέπει να δοθεί στις αστικές περιοχές.

Η κα Σδούκου υπογράμμισε ότι η ηλεκτροκίνηση αποτελεί μία από τις πρώτες προτεραιότητες της κυβερνητικής πολιτικής και του ΥΠΕΝ,  ότι για πρώτη φορά βρίσκονται μαζί τρία υπουργεία, ΥΠΕΝ, ΥΥΜ και ΥΠΟΙΚ, ο Διαχειριστής του Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΔΕΔΔΗΕ), η ΡΑΕ, θεσμικοί φορείς, ερευνητικά ινστιτούτα και φορείς της αγοράς. Τόνισε δε ότι θα δημιουργηθούν άμεσα working groups για να δουλέψουν τα επιμέρους θέματα.

Ο κ. Σταθόπουλος πρότεινε να υπάρξουν πιλοτικά έργα, τα οποία θα κάνουν γνωστή την ηλεκτροκίνηση στους πολίτες και μίλησε για μετασχηματισμό των χρηματοδοτικών εργαλείων, λαμβάνοντας υπόψη και τους πόρους του νέου ΕΣΠΑ για την κλιματική αλλαγή.

Ο κ. Μπακογιάννης  τόνισε ότι η ηλεκτροκίνηση θα πρέπει να ενταχθεί σε ένα σχέδιο βιώσιμης ανάπτυξης των πόλεων, με λιγότερους ρύπους και λιγότερες μετακινήσεις .

Υπενθυμίζεται ότι βασικοί στόχοι της Επιτροπής, μεταξύ άλλων, είναι:

-      η εκπόνηση εθνικού επιχειρησιακού σχεδίου για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στη χώρα,

-      ο σχεδιασμός εφαρμογής ολοκληρωμένου προγράμματος κινήτρων για την προώθηση της διείσδυσης των ηλεκτρικών οχημάτων,

-      η καταγραφή εθνικών και ευρωπαϊκών χρηματοδοτικών εργαλείων με σκοπό την ένταξη δράσεων ηλεκτροκίνησης σε προγράμματα χρηματοδότησης,

-      η χωροταξία των υποδομών φόρτισης σε όλη την επικράτεια.

Την Επιτροπή απαρτίζουν στελέχη των Υπουργείων Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Υποδομών και Μεταφορών και εκπρόσωποι φορέων.

Αναφορικά με τα επόμενα βήματα της Επιτροπής, θα ακολουθήσουν οι καταθέσεις προτάσεων των ομάδων εργασίας (working groups) των συναρμόδιων υπουργείων  για τις απαιτούμενες  νομοθετικές ρυθμίσεις.