Η Κομισιόν αντίθετη στην απαγόρευση της τηλεοπτικής διαφήμισης επικίνδυνων παιδικών τροφών. Αλλά επιφυλάσσεται… Απάντηση στον Κωστή Χατζηδάκη

    Εκτύπωση Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν προτίθεται στην παρούσα φάση να προτείνει την απαγόρευση της τηλεοπτικής διαφήμισης επικίνδυνων παιδικών τροφών. Παρακολουθεί το ζήτημα, ελπίζει να αποδειχθούν αποτελεσματικά τα «μη κανονιστικά μέτρα» βασισμένα σε συμφωνίες μεταξύ όλων των ενδιαφερομένων παραγόντων και επιφυλάσσεται στο μέλλον να προτείνει τα κατάλληλα νομοθετικά μέτρα αν το πρόβλημα επιδεινωθεί. Αυτό προκύπτει από απάντηση του αρμόδιου Επιτρόπου για θέματα Υγείας και Προστασίας του Καταναλωτή κ. Μάρκου Κυπριανού στον ευρωβουλευτή της Νέας Δημοκρατίας Κωστή Χατζηδάκη.


Ο κ. Χατζηδάκης σε πρόσφατη ερώτησή του προς την Επιτροπή, είχε θέσει το ζήτημα της τηλεοπτικής διαφήμισης ανθυγιεινών και επικίνδυνων παιδικών τροφίμων που οδηγεί σε αλλαγή των διατροφικών συνηθειών των παιδιών με αποτέλεσμα να παρουσιάζονται αυξημένα ποσοστά παιδικής παχυσαρκίας. Ο ευρωβουλευτής της Νέας Δημοκρατίας αφού υπενθύμισε ότι ισχύει η απαγόρευση της τηλεοπτικής διαφήμισης τέτοιων προϊόντων σε Σουηδία και Νορβηγία, ζήτησε από την Επιτροπή να εξετάσει την δυνατότητα ανάλογης απαγόρευσης, στα πλαίσια της οδηγίας «Τηλεόραση χωρίς σύνορα», όπως συμβαίνει σήμερα με τα τσιγάρα.


Στην απάντησή του ο αρμόδιος Επίτροπος κ. Κυπριανού, αφού παραδέχεται την μεγάλη επίδραση της τηλεοπτικής διαφήμισης στις καταναλωτικές συνήθειες των παιδιών τονίζει τα εξής:


1.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δημιούργησε τον Μάρτιο του 2005 μία «πλατφόρμα» της ΕΕ για την δίαιτα, την φυσική δραστηριότητα και την υγεία όπου συναντώνται όλοι οι ενδιαφερόμενοι παράγοντες
που επιθυμούν να αναλάβουν δεσμευτικές πρωτοβουλίες για την μείωση της παχυσαρκίας. Στο πλαίσιο αυτό εξετάζεται και το ζήτημα της τηλεοπτικής διαφήμισης παιδικών τροφών με βάση συμφωνίες των εμπλεκόμενων παραγόντων.


2.
Η κοινοτική οδηγία «Τηλεόραση χωρίς σύνορα» αποτελεί αυτή τη στιγμή το κύριο κανονιστικό πλαίσιο της ΕΕ για την τηλεοπτική διαφήμιση με το άρθρο 16 να αναφέρεται στη διαφήμιση που απευθύνεται στους ανηλίκους. Στο πλαίσιο της αναθεώρησης της οδηγίας αυτής, δεν προβλέπεται η απαγόρευση της τηλεοπτικής διαφήμισης για παιδικές τροφές.


3.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εκτιμά ότι υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις τα «μη κανονιστικά μέτρα» για τη διαφήμιση και την εμπορία παιδικών τροφών μπορούν να συμβάλλουν στην διακοπή της τάσης για παιδική παχυσαρκία. Γι’ αυτό και στη συγκεκριμένη χρονική στιγμή δεν προτίθεται να προτείνει την απαγόρευση της τηλεοπτικής διαφήμισης παιδικών τροφών καθώς η αποτελεσματικότητα της απαγόρευσης αυτής, κατά την Επιτροπή,
δεν έχει αποδειχθεί. Παρ’ όλα αυτά δεν αποκλείει στο μέλλον, αξιολογώντας την εργασία της «Πλατφόρμας» να λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα, ακόμα και τις αναγκαίες νομοθετικές πρωτοβουλίες αν το πρόβλημα επιδεινωθεί.