Ψήφισμα για την απελευθέρωση της ακτοπλοϊας, με αφορμή το τραγικό ναυάγιο του "Σάμινα". Αντίδραση ΠΑΣΟΚ

    Εκτύπωση Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο
Η εξαίρεση της Ελλάδας από την απελευθέρωση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών μέχρι το 2004 δημιουργεί προϋποθέσεις αποδυνάμωσης των προδιαγραφών ασφαλείας των πλοίων, ενώ θα πρέπει να καταργηθεί η εξαίρεση της Ελλάδας για τη μη τήρηση συγκεκριμένων προδιαγραφών ασφαλείας για τα πλοία άνω των 27 ετών, επισήμανε ο ευρωβουλευτής της Νέας Δημοκρατίας και πρόεδρος της Επιτροπής Μεταφορών και Περιφερειακής Πολιτικής κ. Κωστής Χατζηδάκης μιλώντας σήμερα στην ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. Ο κ. Χατζηδάκης, που κατέθεσε και πρόταση-ψηφίσματος εξ ονόματος της ομάδας των ευρωβουλευτών της Νέας Δημοκρατίας και του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος, επισήμανε ότι το φρικιαστικό και εξοργιστικό αυτό ναυάγιο οφείλεται σε μεγάλο βαθμό σε ανθρώπινο λάθος -όπως φαίνεται μέχρι σήμερα- υπάρχει όμως σαφής παραβίαση της κοινοτικής νομοθεσίας, κυρίως στο θέμα της κατάρτισης της λίστας των επιβατών και στις προδιαγραφές ασφαλείας του πλοίου. Ο Πρόεδρος της επιτροπής Μεταφορών και Περιφερειακής Πολιτικής τόνισε ότι το Ε.Κ. θα εξετάσει το συντομότερο τις προτάσεις που έχει επεξεργασθεί η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τις προδιαγραφές ασφαλείας, ειδικά μετά και το περσινό δυστύχημα του πετρελαιοφόρου "Έρικα".
Ο ευρωβουλευτής του ΠΑΣΟΚ κ. Γ. Κατηφόρης μιλώντας εξ ονόματος της Σοσιαλιστικής Ομάδας σημείωσε ότι είναι εναντίον της συζήτησης του ψηφίσματος, υποστηρίζοντας ότι έχει καθαρά αντιπολιτευτικό χαρακτήρα και πρόσθεσε ότι όσο θλιβερό κι αν είναι το ναυάγιο του "Σάμινα" κάθε μέρα ταξιδεύουν δεκάδες πλοία, αλλά μόνον ένα ναυάγησε. Ο επικεφαλής των ευρωβουλευτών της Νέας Δημοκρατίας κ. Αντώνης Τρακατέλλης εξέφρασε την απορία του για τη δήλωση του κ. Κατηφόρη, σημειώνοντας ότι είναι αδιανόητο να μην συζητεί το Ε.Κ. το δραματικό αυτό περιστατικό που συγκλόνισε ολόκληρη την Ευρώπη. Ο κ. Τρακατέλλης, τόνισε ότι κύριο αίτημα του ψηφίσματος είναι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή να εξετάσει αν υπάρχει παραβίαση των κοινοτικών κανόνων ακτοπλοΐας και διερωτήθηκε πώς μπορεί να είναι κανείς αντίθετος σ' αυτή την πρόταση.
Η διαδικασία συζήτησης του κατεπείγοντος υποστηρίχθηκε απ΄ όλες τις πολιτικές ομάδες πλην της Σοσιαλιστικής, ενώ η πρόταση-ψηφίσματος του ΕΛΚ η οποία θα συζητηθεί την Πέμπτη το απόγευμα στην ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου δίνει έμφαση στην παραβίαση της κοινοτικής νομοθεσίας όσον αφορά στην κατάρτιση της λίστας των επιβατών και στις προδιαγραφές ασφαλείας, καθώς και στη συντόμευση του χρονοδιαγράμματος της οδηγίας 98/18, το οποίο σε ορισμένες περιπτώσεις φτάνει μέχρι το 2009. Στην πρόταση ψηφίσματος, αφού εκφράζεται η βαθύτατη θλίψη για το θάνατο 80 και πλέον επιβατών από το ναυάγιο του "Εξπρές Σάμινα", επισημαίνονται ακόμη τα ακόλουθα:
α. επικροτείται η δήλωση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής η οποία αναμένει τα αποτελέσματα της έρευνας για τα αίτια του ναυαγίου.
β. ζητείται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να εξετάσει το ενδεχόμενο συντόμευσης του χρονοδιαγράμματος της οδηγίας 98/18 για τους κανόνες και τις προδιαγραφές ασφαλείας των επιβατών, αφού η πλήρης εφαρμογή της οδηγίας δεν θα έχει τεθεί σε ισχύ πριν από το 2009 και θεωρεί ότι δεν πρέπει να υπάρχει εξαίρεση εφαρμογής της ανωτέρω οδηγίας για καμιά χώρα-μέλος.
γ. θεωρείται επίσης ότι η εξαίρεση της Ελλάδας από την απελευθέρωση της αγοράς ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών οδηγεί σε μονοπωλιακές και ολιγοπωλιακές καταστάσεις που συμβάλουν στη διαμόρφωση χαμηλότερων προδιαγραφών ασφαλείας.