Ο Κ. Χατζηδάκης ζητά άμεση παρέμβαση της Κομισιόν για να μειωθούν οι υψηλές χρεώσεις στις υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας στην Ελλάδα. Ερώτηση- καταγγελία

    Εκτύπωση Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο
Να παρέμβει αμέσως η Κομισιόν έτσι ώστε να μειωθεί
σημαντικά το κόστος για τους καταναλωτές όταν χρησιμοποιούν δίκτυα κινητής τηλεφωνίας
ζητά
με ερώτησή του ο ευρωβουλευτής της Νέας Δημοκρατίας Κωστής Χατζηδάκης.


Η Κομισιόν απαντώντας σε πρόσφατη ερώτηση του κυρίου Χατζηδάκη
είχε δεχτεί
ότι υπάρχει πρόβλημα υπερβολικής χρέωσης στην Ελλάδα σε δύο
περιπτώσεις: ¨Όταν:
α) κάποιος καταναλωτής καλέσει από σταθερό τηλέφωνο σε κινητό, και β) από κινητό τηλέφωνο μιας εταιρείας σε κινητό άλλης εταιρείας. Το πρόβλημα πηγάζει από το υψηλό κόστος χονδρικής στις μεταξύ των εταιρειών συναλλαγές,("τέλος απόληξης κλήσεων") το οποίο στη συνέχεια μεταφέρεται στις πλάτες του καταναλωτή.


Ο κ. Χατζηδάκης επανερχόμενος στο θέμα υπενθυμίζει στην Κομισιόν το μέσο κόστος για το τέλος απόληξης στην ΕΕ εκτιμάται πως είναι 9 εώς 11 λεπτά του ευρώ ανά λεπτό ομιλίας, ενώ η αντίστοιχη χρέωση στην Ελλάδα εκτιμάται πως είναι 15 εώς 18 λεπτά επιβαρύνοντας τον λογαριασμό του Έλληνα καταναλωτή. Προσθέτει δε ότι ενώ η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ)
επέβαλε πρόσφατα
πρόστιμο 1.000.000 € σε κάθε ένα από τους τρεις παρόχους κινητής τηλεφωνίας για εναρμονισμένη
πρακτική στις τιμές των SMS, το θέμα του τέλους απόληξης κλήσεων παραμένει εκκρεμές αν και είναι πολύ πιο σημαντικό για τους συνδρομητές.


Ο ευρωβουλευτής της ΝΔ σημειώνει ότι το κόστος για τον καταναλωτή στην Ελλάδα μπορεί να είναι τελικά μέχρι και κατά 50% μεγαλύτερο σε σχέση με άλλες χώρες της ΕΕ, ίσως και για τις μισές κλήσεις μέσω τηλεφώνου. Γι' αυτό και ζητά από την Κομισιόν
να παρέμβει με πιο ουσιαστικό και συγκεκριμένο τρόπο στην αρμόδια ρυθμιστική αρχή, την ΕΕΤΤ δηλαδή, έτσι ώστε επισπευστούν οι διαδικασίες
για την μείωση των τελών απόληξης σε επίπεδα προσαρμοσμένα στο κόστος , σε περίοδο μικρότερη από αυτήν των 18 μήνων, που όρισε πέρσι τον Απρίλιο η Ευρωπαική Επιτροπή. Τονίζει δε ο κ. Χατζηδάκης ότι οποιαδήποτε καθυστέρηση σε αυτό τον τομέα είναι αδικαιολόγητη, καθώς εκτός των άλλων, έχει ήδη εκδοθεί ο νόμος 3431/2006 με τον οποίο εναρμονίζεται η Ελλάδα προς το κοινοτικό δίκαιο σε σχέση με τις τηλεπικοινωνίες