"Ημέρα Χωρίς Αυτοκίνητο": Πρόταση Χατζηδάκη στην Κομισιόν για την διάδοση των υβριδικών αυτοκινήτων

    Εκτύπωση Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο
Πρωτοβουλία για την προώθηση της χρήσης των υβριδικών αυτοκινήτων στην ΕΕ, ανέλαβε ο ευρωβουλευτής της Νέας Δημοκρατίας Κωστής Χατζηδάκης, με την ευκαιρία της «Ευρωπαϊκής Ημέρας Χωρίς Αυτοκίνητο» (22/9). Υπενθυμίζεται ότι τα αυτοκίνητα αυτά λειτουργούν με υψηλή τεχνολογία που συνδυάζει τον βενζινοκινητήρα και τον ηλεκτροκινητήρα, με αποτέλεσμα να μειώνεται αισθητά η κατανάλωση καυσίμου, αλλά και οι εκπομπές ρύπων.


Συγκεκριμένα, ο κ. Χατζηδάκης κατέθεσε σήμερα ερώτηση προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, προκειμένου να πιέσει για τη λήψη συγκεκριμένων μέτρων, που θα επιτρέψουν την διάδοση των υβριδικών αυτοκινήτων. Στην ερώτησή του, ο Έλληνας ευρωβουλευτής επισημαίνει αρχικά τα τεράστια οφέλη που προκύπτουν από την εκτεταμένη χρήση των αυτοκινήτων αυτών, όπως η σημαντική εξοικονόμηση ενέργειας και ιδιαίτερα κατανάλωσης καυσίμου για τους ιδιώτες και η προστασία του περιβάλλοντος. Ο κ. Χατζηδάκης αναφέρει άλλωστε ότι η
πετρελαϊκή κρίση που βρίσκεται σε εξέλιξη, φέρνει στην επιφάνεια την ανάγκη για ευρεία χρήση εναλλακτικών μορφών ενέργειας και απεξάρτηση από το πετρέλαιο.


Στη συνέχεια, ο ευρωβουλευτής της ΝΔ τονίζει ότι υπάρχουν σημαντικές δυνατότητες για την Επιτροπή, ώστε να ενεργήσει άμεσα και αποτελεσματικά. Η Κομισιόν για παράδειγμα, μπορεί να θέσει όρια για τη μείωση των εκπομπών αερίων από τις μεταφορές, ώστε να διαδοθεί η ευρύτερη χρήση των υβριδικών
αυτοκινήτων. Μία τέτοια ενέργεια συνάδει εξάλλου και με τις γενικότερες υποχρεώσεις που η ΕΕ έχει αναλάβει με την υπογραφή του Πρωτοκόλλου του Κιότο για τις κλιματολογικές αλλαγές. Επιπλέον, στο πλαίσιο της Στρατηγικής του Γκέτεμποργκ για την αειφόρο ανάπτυξη, τα κράτη μέλη, μετά από πρόσκληση της Κομισιόν,
θα μπορούν να λάβουν την πολιτική απόφαση στο Συμβούλιο και να συμφωνήσουν στην υιοθέτηση κινήτρων για την αγορά υβριδικών αυτοκινήτων από τους ιδιώτες.


Σημειώνεται ότι σήμερα τα υβριδικά αυτοκίνητα είναι ακριβότερα από τα αντίστοιχα συμβατικά. Αν όμως υπάρξουν τα κατάλληλα κίνητρα και ενισχυθεί η παραγωγή, θα μπουν αναπόφευκτα στο παιχνίδι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες, που σήμερα δεν κατασκευάζουν τέτοιου είδους αυτοκίνητα με αποτέλεσμα τη μείωση των τιμών τους