Ιουλ 1

Κ. Χατζηδάκης: Επανάσταση στην αγορά εργασίας με την Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας - Δηλώσεις με αφορμή την έναρξη εφαρμογής της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας σε τράπεζες και σούπερ μάρκετ

«Η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας που ξεκινά σήμερα για 121.000 εργαζόμενους σε τράπεζες και σούπερ μάρκετ, σε πρώτη φάση, είναι μια επανάσταση στην αγορά εργασίας. Είναι μια μεταρρύθμιση με έντονο κοινωνικό πρόσημο. Διότι είναι η καλύτερη εγγύηση για τον σεβασμό του ωραρίου και των υπερωριών του εργαζομένου».

Αυτό δήλωσε σήμερα ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Κωστής Χατζηδάκης, ο οποίος με αφορμή την έναρξη εφαρμογής της Κάρτας από σήμερα 1η Ιουλίου στους συγκεκριμένους επιχειρηματικούς κλάδους, επισκέφθηκε κατάστημα σούπερ – μάρκετ στο κέντρο της Αθήνας, παρακολούθησε τον τρόπο λειτουργίας της Ψηφιακής Κάρτας και συνομίλησε με εργαζόμενους οι οποίοι για πρώτη φορά χρησιμοποίησαν την Κάρτα τους το πρωί, κατά την έναρξη του ωραρίου εργασίας τους.

Υπενθυμίζεται ότι η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας περιλαμβάνεται στην εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα myErgani app, η οποία διατίθεται για συσκευές με λειτουργικό σύστημα android και iOS. Επίσης διατίθεται στις επιχειρήσεις η εφαρμογή CardScanner app η οποία «διαβάζει» την Ψηφιακή Κάρτα του εργαζόμενου κατά την είσοδο και την αποχώρηση από την εργασία και διαβιβάζει σε πραγματικό χρόνο την πληροφορία έναρξης και λήξης της εργασίας στο ΠΣ Εργάνη. Η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας εφαρμόζεται από σήμερα σε όλες τις τράπεζες καθώς και στα σούπερ – μάρκετ με περισσότερους από 250 εργαζόμενους.

Ο κ. Χατζηδάκης τόνισε ότι με την Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας θα καταγράφεται η άφιξη και η αποχώρηση του εργαζόμενου από τη δουλειά σε πραγματικό χρόνο κι έτσι κανείς πια δεν θα μπορεί να κλέβει τις ώρες εργασίας και πρόσθεσε:

«Τα 8ωρα δεν θα μπορούν να δηλώνονται ως 4ωρα. Εμείς είμαστε αποφασισμένοι να επεκτείνουμε το μέτρο αυτό στο σύνολο της αγοράς εργασίας και στις μεγάλες και στις μεσαίες και στις μικρές επιχειρήσεις. Είναι ένα αίτημα της ΓΣΕΕ, το οποίο υλοποιεί αυτή η κυβέρνηση, εφαρμόζοντας πιστεύουμε μια κοινωνική πολιτική στην πράξη. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στηρίζει αυτό το μέτρο. Χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης. Είμαστε αποφασισμένοι να το προχωρήσουμε και του χρόνου τέτοιο καιρό να έχει εφαρμοστεί και σε άλλους κλάδους, όπως οι εταιρείες σεκιούριτι, η βιομηχανία, οι ΔΕΚΟ όπως και ο τουρισμός και η εστίαση, που είναι κλάδοι με μεγαλύτερη παραβατικότητα. Είμαστε δεσμευμένοι να προχωρήσουμε μπροστά προς αυτή την κατεύθυνση. Ο κόσμος δεν θέλει μεγάλα λόγια, διακηρύξεις και συνθήματα, θέλει συγκεκριμένο μετρήσιμο έργο. Αυτό είναι η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας και γι’ αυτό το λόγο θα ήθελα να ευχαριστήσω όλους τους συνεργάτες μου, την Γενική Γραμματέα Άννα Στρατινάκη, τον Γενικό Διευθυντή Κωνσταντίνο Αγραπιδά και όλους εκείνους που συνετέλεσαν αυτό το δύσκολο τεχνικά έργο να γίνει πράξη».

Η Γενική Γραμματέας Εργασιακών Σχέσεων, Άννα Στρατινάκη, δήλωσε: «Μια μεγάλη ευχή στην ναυαρχίδα των μεταρρυθμίσεων, να είναι καλοτάξιδη η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας. Δίπλα στους εργαζόμενους. Θεμελιώνεται, ίσως, το σημαντικότερο όπλο απέναντι στην παραβατικότητα, το οποίο θα βοηθήσει την Επιθεώρηση Εργασίας στο έργο της αποφασιστικά. Θα βοηθήσει ταυτόχρονα όμως και τον υγιή ανταγωνισμό των επιχειρήσεων. Το μέτρο αγκαλιάστηκε.

Το Υπουργείο Εργασίας ευχαριστεί το σύνολο των επιχειρήσεων που σήμερα είναι στην πρώτη φάση λειτουργίας της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας, δηλαδή τα σούπερ μάρκετ και τις τράπεζες, εργοδότες και εργαζόμενους.

Ήταν ίσως το πιο δύσκολο εγχείρημα το οποίο έχει γίνει πραγματικότητα, δύσκολο από άποψη επιχειρησιακή, θεσμική αλλά και σε επίπεδο πληροφορικής. Ένα μεγάλο ευχαριστώ στο Υπουργείο, σε όλα τα στελέχη του, στον γενικό διευθυντή Πληροφορικής, στον γενικό διευθυντή Εργασίας και δεν θα παραλείψω φυσικά να αναφέρω την αμέριστη συμπαράσταση του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και του Κυριάκου Πιερρακάκη.

Ο Υπουργός μας κάθισε στο πλάι μας όλο αυτό το διάστημα διότι ήταν ίσως ένα από τα μεγαλύτερα και πιο δύσκολα έργα που έχουν γίνει και αυτό ένεκα της ζωντανής εφαρμογής αναμετάδοσης δεδομένων στο σύστημα ΕΡΓΑΝΗ, το πιο σημαντικό στοιχείο όλης αυτής της διαδικασίας.

Άρα λοιπόν , όπως ακριβώς το είχε πει ο Πρωθυπουργός, ήδη εδώ και ένα χρόνο, αυτό το όνειρο γίνεται πραγματικότητα: Ο εργαζόμενος έχει ένα ακαταμάχητο όπλο στα χέρια του απέναντι στην παραβατικότητα και το νόθο ανταγωνισμό που δημιουργείται όταν υπάρχουν παραβατικά συστήματα στο πεδίο της αγοράς εργασίας».

Ιουν 29

Σειρά μέτρων για έμπρακτη στήριξη των εργαζόμενων γονέων - Παράταση έως τις 10 Ιουλίου για αιτήσεις εγγραφών στους βρεφονηπιακούς σταθμούς της ΔΥΠΑ

Την προτεραιότητα της κυβέρνησης για την έμπρακτη στήριξη της οικογένειας και των νέων γονέων υπογράμμισε ο Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Κωστής Χατζηδάκης, κατά τη σημερινή του επίσκεψη στον Βρεφονηπιακό Παιδικό Σταθμό της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης (ΔΥΠΑ) στο Μενίδι, συνοδευόμενος από τον διοικητή της ΔΥΠΑ, Σπύρο Πρωτοψάλτη.

Ο Υπουργός περιηγήθηκε στις εγκαταστάσεις και συνομίλησε με το προσωπικό, που υλοποιεί με συνέπεια εκπαιδευτικά προγράμματα και προγράμματα δημιουργικής απασχόλησης για τα παιδιά. Παράλληλα, ο Κ. Χατζηδάκης εξήγγειλε ότι η προθεσμία ηλεκτρονικής υποβολής αιτήσεων για εγγραφές και επανεγγραφές βρεφών-νηπίων στους βρεφονηπιακούς σταθμούς της ΔΥΠΑ παρατείνεται, λόγω του μεγάλου ενδιαφέροντος που έχει εκδηλωθεί, έως την Κυριακή 10 Ιουλίου και ώρα 23:59.

Ο κ. Χατζηδάκης υπενθύμισε ότι το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων υλοποίει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για την εναρμόνιση της οικογενειακής και της επαγγελματικής ζωής και τη στήριξη της οικογένειας. Ειδικότερα, όπως σημείωσε:

  • Αυξήθηκε κατά 26% (συνολικός προϋπολογισμός 296 εκατ. ευρώ) η χρηματοδότηση για τους βρεφονηπιακούς σταθμούς και τα ΚΔΑΠ.
  • 30.000 περισσότερα παιδιά μπήκαν σε βρεφονηπιακούς σταθμούς και ΚΔΑΠ. Από 120.286 παιδιά το 2018-2019, 150.787 παιδιά το 2021- 2022.
  • 26.939 παιδιά έλαβαν, την διετία 2020-2022, voucher μέσω του παράλληλου προγράμματος του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων.
  • Συνεχίζεται το πρόγραμμα επιδότησης θέσεων στους παιδικούς σταθμούς και με το νέο ΕΣΠΑ.
  • Χρηματοδοτείται η δημιουργία 50.000 νέων θέσεων σε βρεφονηπιακούς σταθμούς και 150 ΚΔΑΠ (9.000 θέσεις), μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης.
  • Προχωρεί το πρόγραμμα Νταντάδες της Γειτονιάς σε 33 Δήμους της χώρας, που ενισχύει οικονομικά τους εργαζόμενους γονείς για την κατ’ οίκον φροντίδα βρεφών και νηπίων ηλικίας από 2 μηνών έως 2,5 ετών.
  • Δρομολογείται η δημιουργία 120 χώρων παιδικής φροντίδας εντός μεγάλων επιχειρήσεων για βρέφη-νήπια ηλικίας από 6 μηνών έως 2,5 ετών, των εργαζόμενων γονέων.
  • Χρηματοδοτείται κατά 50% η επέκταση του ολοήμερου σχολείου μέχρι τις 5:30 το απόγευμα από τα κονδύλια του προγράμματος ΕΣΠΑ του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων.
  • Διευρύνθηκαν με το νόμο για την Προστασία της Εργασίας οι γονικές άδειες (εισαγωγή για πρώτη φορά της άδειας πατρότητας, κάλυψη από τη ΔΥΠΑ του κόστους της γονικής άδειας και για τους δύο γονείς για δύο μήνες κ.λπ.). Παράλληλα, υιοθετήθηκαν ρυθμίσεις που διευκολύνουν τους γονείς να ζητούν από τους εργοδότες τους ρυθμίσεις στον εργασιακό τους χρόνο, οι οποίες θα εξυπηρετούν περισσότερο τις ανάγκες φροντίδας των παιδιών τους.

Στο συγκεκριμένο βρεφονηπιακό στο Μενίδι, που επισκέφτηκε ο Υπουργός, φιλοξενούνται, το τρέχον σχολικό έτος, 50 παιδιά, 16 βρέφη και 34 νήπια. Την επόμενη σχολική χρονιά θα φιλοξενηθούν 74 παιδιά (24 βρέφη και 50 νήπια). Πρόκειται για έναν από τους συνολικά 26 ιδιόκτητους Βρεφονηπιακούς Παιδικούς Σταθμούς της ΔΥΠΑ που λειτουργούν στα όρια του Ν. Αττικής και σε 18 μεγάλες επαρχιακές πόλεις και σε Δήμους με μεγάλο εργατικό δυναμικό και απευθύνονται σε βρέφη-νήπια από 6 μηνών έως 4 ετών με εργαζόμενους γονείς (Δευτέρα έως Παρασκευή, 6:45 έως τις 16:00).

Στην Αττική λειτουργούν βρεφονηπιακοί σταθμοί της ΔΥΠΑ στους Δήμους: Αγίας Βαρβάρας, Άνω Λιοσίων, Ελευσίνας, Κερατσινίου, Μενιδίου, Μοσχάτου, Ολυμπιακού Χωριού και Περιστερίου. Στην υπόλοιπη Ελλάδα λειτουργούν στις πόλεις: Αγρινίου, Άρτας, Δράμας, Ηγουμενίτσας, Ιωαννίνων, Καβάλας, Καλαμάτας, Καρδίτσας, Καρπενησίου, Κομοτηνής, Λάρισας, Μεσολογγίου, Νάουσας, Ξάνθης, Πατρών, Πυλαίας Θεσσαλονίκης, Σερρών και Τρικάλων.

Ο Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Κωστής Χατζηδάκης, δήλωσε: «Προτεραιότητά μας στο Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων είναι η εναρμόνιση της οικογενειακής και της επαγγελματικής ζωής των εργαζομένων. Στο πλαίσιο αυτό εφαρμόζουμε πολιτικές που στηρίζουν έμπρακτα την οικογένεια.

Σήμερα είχα την ευκαιρία επισκεφτώ έναν από τους 26 ιδιόκτητους Βρεφονηπιακούς Παιδικούς Σταθμούς της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης. Διαπίστωσα με μεγάλη χαρά το μεράκι όλου του προσωπικού τόσο στην ενασχόλησή τους με τα παιδιά όσο και στην συντήρηση του χώρου. Κάνουν μια πραγματικά καλή δουλειά. Η ΔΥΠΑ, αλλά και το Υπουργείο, βρίσκεται δίπλα τους, στηρίζοντάς τους να συνεχίζουν το έργο τους».

Ο Διοικητής της ΔΥΠΑ, Σπύρος Πρωτοψάλτης, σημείωσε: «Οι 26 Βρεφονηπιακοί Σταθμοί της ΔΥΠΑ επιτελούν ένα σπουδαίο έργο, στηρίζοντας το εργατικό δυναμικό και τις οικογένειές τους και προωθώντας την αρμονική ψυχοσωματική και εκπαιδευτική ανάπτυξη των παιδιών. Η περαιτέρω ενίσχυσή τους αποτελεί προτεραιότητα για τη διοίκηση και η σημερινή επίσκεψη του Υπουργού επιβεβαιώνει τη βούληση της πολιτικής ηγεσίας για την ουσιαστική και συνεχή στήριξή των σταθμών».

Ιουν 23

Πώς θα υλοποιηθεί η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας - Διαθέσιμες οι νέες ψηφιακές εφαρμογές – Ξεκινά 1η Ιουλίου από τράπεζες και σούπερ μάρκετ

Οι νέες ψηφιακές εφαρμογές που υποστηρίζουν την υλοποίηση της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας είναι διαθέσιμες στους εργαζόμενους και τις επιχειρήσεις, ενόψει της πρώτης εφαρμογής της Κάρτας από 1ης Ιουλίου για το σύνολο των τραπεζών της χώρας και τις επιχειρήσεις σούπερ μάρκετ με περισσότερους από 250 εργαζόμενους

Πρόκειται για την εφαρμογή myErgani mobile app για τους εργαζόμενους, η οποία έχει αναβαθμιστεί προκειμένου να υποστηρίζει τη λειτουργία της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας, και την εφαρμογή Ergani CardScanner για τις επιχειρήσεις που δεν διαθέτουν ήδη σύστημα ωρομέτρησης, η οποία «διαβάζει» κατά την έναρξη και λήξη της εργασίας τις Ψηφιακές Κάρτες των εργαζομένων και μεταδίδει αυτόματα σε πραγματικό χρόνο την πληροφορία στο Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ. Ο μηχανισμός «ανάγνωσης» της Ψηφιακής Κάρτας είναι παρόμοιος με τη διαδικασία που ακολουθείτο για το «σκανάρισμα» των πιστοποιητικών εμβολιασμού ή νόσησης κατά την περίοδο της πανδημίας. Σημειώνεται ότι η εφαρμογή CardScanner έχει διατεθεί ήδη στις επιχειρήσεις για δοκιμαστική χρήση, ενώ την προσεχή Δευτέρα 27/6 θα διατεθεί νέα έκδοση που θα συνδέεται στο παραγωγικό Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ.

Σε δηλώσεις του στο πλαίσιο συνέντευξης Τύπου για την Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας, ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Κωστής Χατζηδάκης, τόνισε: «Σε πρώτη φάση η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας αφορά περισσότερους από 120.000 εργαζόμενους στις τράπεζες και στα σούπερ μάρκετ. Τόσο με την εργοδοσία όσο και με τους εργαζόμενους στους συγκεκριμένους κλάδους έχει υπάρξει ευρύς διάλογος για την προετοιμασία του νέου συστήματος. Ήδη έχω ανακοινώσει ότι η Ψηφιακή Κάρτα θα επεκταθεί στις εταιρείες security, στις ασφαλιστικές εταιρείες και στη βιομηχανία, ενώ στόχος είναι του χρόνου τέτοια εποχή να εφαρμόζεται στους κλάδους του τουρισμού και της εστίασης. Η κυβέρνηση έχει δεσμευθεί πως η Ψηφιακή Κάρτα θα επεκταθεί σταδιακά στο σύνολο των επιχειρήσεων και των εργαζομένων στη χώρα, χωρίς καμία εξαίρεση. Η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας αποτελεί εγγύηση για το σεβασμό του ωραρίου και των υπερωριών του εργαζομένου. Είναι ένας ψηφιακός μηχανισμός μέσω του οποίου θα γίνονται σεβαστά τα δικαιώματα του εργαζομένου, αλλά θα στηριχθεί και ο υγιής ανταγωνισμός μεταξύ των επιχειρήσεων. Είναι μια επανάσταση στην αγορά εργασίας, μια μεταρρύθμιση που δίνει Δύναμη στον Εργαζόμενο».

Από την πλευρά της, η Γενική Γραμματέας Εργασιακών Σχέσεων, Άννα Στρατινάκη, σημείωσε τα ακόλουθα: «Η ψηφιακή κάρτα εργασίας αποτελεί το θεσμικό επακόλουθο της στέρεας πολιτικής βούλησης της κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη για δικαιοσύνη, διαφάνεια και συνέπεια στους εργασιακούς χώρους.

Πλέον, είναι το κυρίαρχο όπλο του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων για την οριστική εξάλειψη του φαινομένου της αδήλωτης και της υποδηλωμένης εργασίας. Συνδυάζει όλες τις μεταρρυθμίσεις που έχουν γίνει στην αγορά εργασίας, με κυριότερη το πληροφοριακό σύστημα Εργάνη Ι αλλά και την εξέλιξή του, Εργάνη ΙΙ, από το οποίο αναφύεται δημιουργώντας μια νέα πραγματικότητα, ένα σύγχρονο, απαλλαγμένο από την γραφειοκρατία, περιβάλλον ασφάλειας των εργαζομένων και προάσπισης των δικαιωμάτων τους.

Συγκεκριμένα, όμως, για να φτάσουμε στη τελική εφαρμογή της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας έπρεπε να γίνουν ομαλά και μεθοδικά, προσεκτικά βήματα, νομοθετικού , επιχειρησιακού και πληροφοριακού χαρακτήρα με πρωταρχικό και θεμελιώδες βήμα, το νέο εργασιακό νόμο 4808/21.Ο νέος εργασιακός νόμος όρισε νομοθετικά για πρώτη φορά την θέσπιση της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας. Αμέσως μετά οι υπηρεσίες του Υπουργείου Εργασίας προχώρησαν σταδιακά στη δημιουργία του εφαρμοστικού πλαισίου της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας.

Από την εισαγωγή του MyErgani App τον Δεκέμβριο του 2021, την τεχνική μετεξέλιξη του Εργάνη Ι σε Εργάνη ΙΙ τον Μάιο του 2022, την πληροφοριακή αναβάθμιση του MyErgani App τον Ιούνιο του 2022 και φυσικά, το μεγάλο χρονικό ορόσημο της εφαρμογής της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας την 1η Ιουλίου 2022 μέσω της ένταξης των επιχειρήσεων της χώρας, σταδιακά, στο ψηφιακό της περιβάλλον. Επίκεντρο στην Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας είναι ο εργαζόμενος και η προάσπιση των δικαιωμάτων του στον εργασιακό χώρο, αφού καταγράφονται όλα τα στοιχεία του προγραμματισμένου χρόνου εργασίας (άδειες, υπερωρίες, μισθός κ.ά.), απλά και τεκμηριωμένα, με τη βοήθεια της τεχνολογίας.

Όλα τα στοιχεία της απασχόλησής του είναι άμεσα και εύκολα προσβάσιμα από τον ίδιο και τον εργοδότη του ανά πάσα ώρα και στιγμή, μέσα από τα συμβατικά μέσα ενημέρωσής του (κινητό, ταμπλετ, υπολογιστής). «Παραθυράκια» αδιαφάνειας και παρερμηνειών σβήνουν οριστικά. Το ψηφιακό περιβάλλον της Κάρτας Εργασίας, παράλληλα, συμβάλλει στην αποτελεσματικότερη λειτουργία του ελεγκτικού έργου του Υπουργείου μέσω του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας που αναβαθμίζεται σε Ανεξάρτητη Αρχή αφού τα σημαντικά δεδομένα του συστήματος Εργάνη ΙΙ τίθενται στην υπηρεσία ελεγκτικών μηχανισμών.

Συμπερασματικά, η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας αποτελεί την κορυφή των γενναίων μεταρρυθμίσεων που πραγματοποιούνται στο Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων».

Από 1ης Ιουλίου οι εργαζόμενοι στις τράπεζες και τα σούπερ μάρκετ (και σταδιακά το σύνολο των εργαζομένων στη χώρα), κατά την είσοδό τους στον χώρο εργασίας, θα «σκανάρουν» στο Ergani CardScanner (δηλ. την εφαρμογή που είναι διαθέσιμη για τις επιχειρήσεις) τον προσωπικό κωδικό QR code που εμφανίζει η εφαρμογή myErgani mobile app, προκειμένου να δηλώνουν τη έναρξη και λήξη της εργασίας. Έτσι, με την Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας θα καταγράφονται αυτόματα οι ώρες εργασίας και οι υπερωρίες των εργαζομένων.

Οι εργαζόμενοι θα μπορούν επιπλέον μέσω της αναβαθμισμένης εφαρμογής myErgani mobile app να βλέπουν στην κινητή τους συσκευή σε μορφή ημερολογίου το πρόγραμμα που προδηλώνει ο εργοδότης, καθώς και την πραγματική απασχόληση που παρείχαν.

Η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας τίθεται σε εφαρμογή, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που είχε ανακοινωθεί, από 1ης Ιουλίου σε τράπεζες και σούπερ μάρκετ με περισσότερους από 250 εργαζόμενους, αφού προηγουμένως δημιουργήθηκαν οι αναγκαίες ψηφιακές υποδομές στο Πληροφοριακό Σύστημα ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ και οι εφαρμογές για εργαζόμενους και επιχειρήσεις.

Το Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ θα αποτελέσει τη βάση για την επέκταση της Ψηφιακής Κάρτας σταδιακά στο σύνολο των επιχειρήσεων, ανεξαρτήτως κλάδου δραστηριότητας και μεγέθους. Από 1ης Οκτωβρίου έως 30 Νοεμβρίου 2022 θα πραγματοποιηθεί απογραφική διαδικασία του ωραρίου απασχόλησης από το σύνολο των επιχειρήσεων της χώρας.

Η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας αποτελεί εμβληματική μεταρρύθμιση και την ισχυρότερη εγγύηση για τον σεβασμό του ωραρίου εργασίας και των υπερωριών των εργαζομένων, την αντιμετώπιση της μαύρης και υποδηλωμένης εργασίας και τη διασφάλιση όρων δίκαιου ανταγωνισμού για τις επιχειρήσεις. Με την εφαρμογή της:

  • Διασφαλίζονται τα συμφέροντα των εργαζομένων με την πλήρη καταγραφή των πραγματικών ωρών εργασίας. Υπενθυμίζεται ότι η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας αποτελεί πάγιο αίτημα της ΓΣΕΕ, που ικανοποιείται από τη σημερινή κυβέρνηση.
  • Δημιουργείται το πλαίσιο για διαφανείς και αποτελεσματικούς ελέγχους, καθώς οι ελεγκτές της Επιθεώρησης Εργασίας θα γνωρίζουν πριν τον έλεγχο πόσοι και ποιοι εργαζόμενοι πρέπει να βρίσκονται στον χώρο εργασίας.
  • Προστατεύονται από τον αθέμιτο ανταγωνισμό οι επιχειρήσεις που σέβονται τη νομοθεσία έναντι εκείνων που εφαρμόζουν πρακτικές μαύρης ή υποδηλωμένης εργασίας.
  • Κατοχυρώνονται τα έσοδα του ασφαλιστικού συστήματος από εισφορές.

Σημειώνεται ότι η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας καλύπτει όλες τις μορφές απασχόλησης (π.χ. πλήρης, μερική, πρακτική άσκηση, μαθητεία, κ.λπ.) τα ωράρια εργασίας (σταθερό, μεταβαλλόμενο, βάρδιες, υπερωρίες), ενώ καταγράφει ηλεκτρονικά και όλες τις μορφές άδειας που λαμβάνουν οι εργαζόμενοι.

Το νέο καθεστώς για τους εργαζόμενους και τις επιχειρήσεις της πρώτης φάσης εφαρμογής (τράπεζες και σούπερ μάρκετ), το οποίο σταδιακά θα επεκταθεί στο σύνολο των εργαζομένων και των επιχειρήσεων της χώρας, περιλαμβάνει τα εξής:

Α. ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ

Οι εργαζόμενοι θα πρέπει να «κατεβάσουν» στο κινητό τους τηλέφωνο την εφαρμογή myErgani mobile app η οποία είναι διαθέσιμη δωρεάν στις πλατφόρμες Google Play (https://play.google.com/store/apps/details?id=gr.gov.myergani) και App Store (https://apps.apple.com/us/app/myergani/id1624483175), μέσω των επίσημων λογαριασμών του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων.

Η εφαρμογή παρέχει στους εργαζόμενους της πρώτης φάσης (τράπεζες και σούπερ μάρκετ), πρόσβαση στην ατομική Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας (σε μορφή QR Code), η οποία θα χρησιμοποιείται καθημερινά κατά την προσέλευση/αποχώρηση για την καταγραφή του πραγματικού χρόνου εργασίας. Συγκεκριμένα, κατά την έναρξη και λήξη της εργασίας ο εργαζόμενος θα προβάλλει τον QR κωδικό προς ανάγνωση από την αντίστοιχη εφαρμογή Ergani CardScanner mobile app που διατίθεται στους εργοδότες (διαδικασία αντίστοιχη με αυτήν που ακολουθείτο για τον έλεγχο των πιστοποιητικών εμβολιασμού). Μετά την επιτυχή ανάγνωση της Κάρτας Εργασίας, δηλαδή του QR code, ο εργαζόμενος θα βλέπει στην οθόνη ένα μήνυμα επιβεβαίωσης με τα στοιχεία της δήλωσης Κάρτας Εργασίας που πρόκειται να υποβληθεί αυτόματα και σε πραγματικό χρόνο στο Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ.

Μέσω της εφαρμογής myErgani mobile app οι εργαζόμενοι θα βλέπουν επίσης (για κάθε εργοδότη ξεχωριστά, αν υπάρχουν περισσότεροι από ένας) σε μορφή ημερολογίου τον προγραμματισμό του χρόνου εργασίας και τα πραγματικά δεδομένα απασχόλησης ανά ημέρα, με βάση τις πληροφορίες προσέλευσης/αποχώρησης που υποβάλλονται από τον μηχανισμό της Κάρτας Εργασίας.

Το Ημερολόγιο Εργασίας που περιλαμβάνει το Πρόγραμμα Εργασίας και την Πραγματική Απασχόληση είναι επίσης άμεσα διαθέσιμο στον εργαζόμενο, εκτός από την ψηφιακή εφαρμογή και μέσα από τη διαδικτυακή πύλη για την ενημέρωση των εργαζόμενων: https://myErgani.gov.gr.

Σημειώνεται ότι η εφαρμογή myErgani mobile app παρέχει πλήθος χρήσιμων πληροφοριών στο σύνολο των εργαζομένων και όχι μόνο σε όσους εργάζονται στις επιχειρήσεις που υιοθετούν την Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας. Μέσω της εφαρμογής ο εργαζόμενος, (αφού ταυτοποιηθεί με χρήση των κωδικών του taxisnet) αποκτά πρόσβαση στην καρτέλα χρήστη όπου είναι καταγεγραμμένα τα στοιχεία του ιδίου και του εργοδότη ή των εργοδοτών στους οποίους απασχολείται. Οι εργοδότες είναι ομαδοποιημένοι σε δύο κατηγορίες: Ενεργός και Παλαιότερος. Είτε απασχολείται σε έναν είτε σε περισσότερους εργοδότες ταυτόχρονα, η εφαρμογή δίνει την δυνατότητα παρακολούθησης της εκάστοτε εργασιακής σχέσης και των βασικών της χαρακτηριστικών, όπως οι εβδομαδιαίες ώρες απασχόλησης. Επιλέγοντας κάποιον από τους εργοδότες, προβάλλονται αναλυτικά στοιχεία του εργοδότη και της σχέσης εργασίας.

Παράλληλα, ο εργαζόμενος μπορεί να ενημερώνεται σε πραγματικό χρόνο για τις αλλαγές που πραγματοποιούνται στο Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ και τον αφορούν, μέσω προωθητικών ειδοποιήσεων (push notifications). Με στόχο τη διαφάνεια και την ολοκληρωμένη ενημέρωση του εργαζόμενου, η εφαρμογή παρέχει πρόσβαση σε όλες τις Δηλώσεις που υποβάλλονται από τον εργοδότη στο Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ (π.χ. έναρξη/λήξη απασχόλησης, μεταβολές/υπερωρίες/υπερεργασία, άδειες κ.ά.). Το ίδιο συμβαίνει και για τις πληρωμές από το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων στο πλαίσιο των διαφόρων δράσεων οικονομικής ενίσχυσης πληγέντων, ευάλωτων κοινωνικών ομάδων, κ.α.. Επίσης, υπάρχει και ειδική ενότητα για την προβολή σημαντικών ανακοινώσεων από τους διαχειριστές του Π.Σ. Εργάνη ή το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων.

Β. ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Με την έναρξη της πρώτης φάσης εφαρμογής της Κάρτας Εργασίας από 1/7/2022, οι επιχειρήσεις της πρώτης φάσης εφαρμογής έχουν την υποχρέωση να κοινοποιούν στο Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ, καθημερινά και άμεσα, σε πραγματικό χρόνο, τα στοιχεία του πραγματικού χρόνου εργασίας (γεγονότα έναρξης και λήξης της εργασίας) για κάθε εργαζόμενο που εργάζεται με φυσική παρουσία την εκάστοτε ημέρα στον χώρο της επιχείρησης.

Οι επιχειρήσεις αυτές έχουν τη δυνατότητα άμεσης διασύνδεσης του συστήματος ωρομέτρησης (εφόσον διαθέτουν τέτοιο) με τον νέο μηχανισμό της Κάρτας Εργασίας στο Π.Σ. Εργάνη, ενώ αν αυτό δεν είναι εφικτό, το Υπουργείο Εργασίας διαθέτει την εφαρμογή Ergani CardScanner.

Η εφαρμογή Ergani CardScanner υποστηρίζει φορητές συσκευές (smartphone και tablet) με λειτουργικό σύστημα Android OS ή iOS. Είναι απαραίτητη η χρήση συσκευής με κάμερα και η απρόσκοπτη σύνδεση στο διαδίκτυο μέσω WiFi ή/και 4G δικτύου κινητής τηλεφωνίας, για την άμεση υποβολή των γεγονότων προσέλευσης/αποχώρησης του εργαζόμενου. Προτείνεται η δυνατότητα χρήσης και των δύο δικτύων (WiFi και 4G) ώστε να διασφαλίζεται η εμπρόθεσμη υποβολή της δήλωσης σε περίπτωση τεχνικής βλάβης στο δίκτυο.

Οι επιχειρήσεις έχουν τη δυνατότητα να ολοκληρώσουν τη διαδικασία ταυτοποίησης με τους κωδικούς OΠΣ ΙΚΑ/ΕΦΚΑ της επιχείρησης ή με κωδικούς Παραρτήματος που έχουν δημιουργήσει στο Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ ειδικά για τον μηχανισμό υποβολής δηλώσεων Κάρτας Εργασία. Οι εργοδότες έχουν πρόσβαση στις δηλώσεις Κάρτας Εργασίας που υποβάλλονται αυτόματα από την εφαρμογή CardScanner για κάθε ανάγνωση Ψηφιακής Κάρτας Εργαζομένου, καθώς τα δεδομένα αποθηκεύονται και είναι διαθέσιμα στον εργοδότη μέσω της διαδικτυακής πύλης του Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ (eservices.yeka.gr).

Το σύνολο των σχετικών πληροφοριών θα αναρτηθεί την ερχόμενη εβδομάδα σε ειδικό microsite στην ιστοσελίδα του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων.

Ιουν 22

Υπεγράφη η απόφαση για την κήρυξη ως υποχρεωτικής της Κλαδικής Σύμβασης Εργασίας στον επισιτισμό

Ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Κωστής Χατζηδάκης, υπέγραψε σήμερα την Υπουργική Απόφαση για την κήρυξη ως υποχρεωτικής της κλαδικής Σύμβασης Εργασίας στον επισιτισμό, μετά την σχετική εισήγηση του Ανωτάτου Συμβουλίου Εργασίας.

Αυτό σημαίνει ότι οι μισθοί και οι λοιπές ρυθμίσεις που προβλέπει η Συλλογική Σύμβαση ισχύουν πλέον υποχρεωτικά για το σύνολο των εργαζομένων και των επιχειρήσεων του κλάδου, ακόμη και αυτών που δεν είχαν υπογράψει τη σχετική Σύμβαση.

Σύμφωνα με τις ρυθμίσεις της Σύμβασης, η οποία έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του Οργανισμού Μεσολάβησης και Διαιτησίας (https://www.omed.gr/el/taxonomy/term/56), οι κατώτατες αποδοχές σε εστιατόρια, ζυθεστιατόρια, ταβέρνες, μπαρ, νυχτερινά κέντρα, catering, οβελιστήρια και ψητοπωλεία αυξάνονται και διαμορφώνονται (χωρίς τα επιδόματα προϋπηρεσίας, γάμου κλπ.), ανάλογα με την ειδικότητα του εργαζόμενου ως εξής:

Αρχιμάγειρας 964,42 ευρώ.

Μάγειρας Α’ 756,29 ευρώ.

Μπάρμαν 761,64 ευρώ.

Για τις ειδικότητες (π.χ. μάγειρας Β’ και Γ’, μπουφετζής, λατζέρης, ψήστης, βοηθός μπάρμαν, αποθηκάριος, ταμίας) για τις οποίες οι αποδοχές ορίζονταν με την ΣΣΕ σε επίπεδα χαμηλότερα από τον κατώτατο μισθό όπως αυτός διαμορφώνεται από 1ης Μαΐου 2022, δηλαδή τα 713 ευρώ, οι μισθοί προσαρμόζονται αυτόματα στο επίπεδο αυτό. Το ίδιο ισχύει για όλους τους κλάδους που καλύπτονται από την Συλλογική Σύμβαση (π.χ. καφετέριες, μπυραρίες, κυλικεία, αναψυκτήρια, φαστ-φουντ κ.ά.).

Ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Κωστής Χατζηδάκης, δήλωσε: «Με πρωτοβουλία της κυβέρνησης και παρά το γεγονός ότι η εργοδοτική πλευρά δεν έδινε στο Ανώτατο Συμβούλιο Εργασίας τα στοιχεία που απαιτούνταν για την κήρυξη της κλαδικής Σύμβασης Εργασίας του επισιτισμού ως υποχρεωτικής, προχωρήσαμε στην υπογραφή της σχετικής Υπουργικής Απόφασης. Όχι μόνο εξαιτίας της υψηλής παραβατικότητας που παρατηρείται στον κλάδο στις εκθέσεις της Επιθεώρησης Εργασίας, αλλά και επειδή είναι ζήτημα δικαιοσύνης για τους εργαζομένους του συγκεκριμένου κλάδου. Οι έλεγχοι από την Επιθεώρηση Εργασίας καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου, αλλά ιδίως κατά την τουριστική περίοδο, θα είναι εντατικοί προκειμένου να διασφαλίζονται τα συμφέροντα των εργαζομένων και ο υγιής ανταγωνισμός».

Ιουν 22

Μειώνουμε την ανεργία με σύγχρονες και καινοτόμες πολιτικές - Eπίσκεψη στο Ηράκλειο Κρήτης

Με σύγχρονες και καινοτόμες πολιτικές μειώνουμε την ανεργία, φέρνουμε πιο κοντά τους ανέργους με τις επιχειρήσεις, ενώ παράλληλα ενθαρρύνουμε τις επιχειρήσεις να υιοθετούν καλές πρακτικές, δήλωσε ο Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστής Χατζηδάκης που επισκέφθηκε σήμερα το Ηράκλειο Κρήτης. Κατά τη διάρκεια της παραμονής τουέδωσε το παρών στην 6η «Ημέρα Καριέρας» που οργάνωσε η  Δημόσια Επιχείρηση Απασχόλησης (ΔΥΠΑ) στην πόλη,  στο πλαίσιο της οποίας 43 επιχειρήσεις από την Κρήτη προσέφεραν πάνω από 1.300 θέσεις εργασίας.

Όπως τόνισε ο κ. Χατζηδάκης, «με τις Ημέρες Καριέρας κάνουμε κάτι πολύ χρήσιμο και αυτονόητο που γίνεται σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες εδώ και χρόνια αλλά δεν γινόταν  μέχρι πρότινος στην Ελλάδα: Φέρνουμε κοντά ανέργους και εργαζομένους με τις επιχειρήσεις, «παντρεύουμε» δηλαδή την προσφορά με τη ζήτηση. Αυτή ακριβώς είναι η δουλειά της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης.  Ξεκινώντας από τη Θεσσαλονίκη τον περασμένο Σεπτέμβριο, διοργανώνουμε πλέον σε τακτική βάση  σε μεγάλες πόλεις της  Ελλάδας Ημέρες Καριέρας μέσα από τις οποίες έχουν προσφερθεί -και καλυφθεί – χιλιάδες θέσεις εργασίας. Πρόκειται μια εξαιρετική πρωτοβουλία που συμβάλλει στον περιορισμό της ανεργίας και έχει αγκαλιαστεί από το εργατικό δυναμικό και φυσικά θα τη συνεχίσουμε. Γιατί τέτοιου είδους σύγχρονες πολιτικές θέλουμε να εφαρμόζονται για την απασχόληση, κοινωνική πολιτική στην πράξη που φέρνει αποτελέσματα».

Ο Διοικητής της ΔΥΠΑ, Σπύρος Πρωτοψάλτης, σημείωσε από την πλευρά του ότι οι Ημέρες Καριέρας αποτελούν μια έκφανση του διαμεσολαβητικού ρόλου που οφείλει να διαδραματίζει μια δημόσια υπηρεσία απασχόλησης.  

Ο Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων επισκέφθηκε επίσης τις εγκαταστάσεις της εταιρίας «Πλαστικά Κρήτης». Όπως δήλωσε ο κ Χατζηδάκης μετά τη συνάντησή του με τη διοίκηση και εργαζομένους, «πρόκειται για μια μεγάλη, αναπτυσσόμενη και με διεθνή παρουσία εταιρεία που εκτός από όλα αυτά μοιράζει μέρος των κερδών της στους εργαζομένους της. Τους προσφέρει επίσης μια σειρά από άλλες παροχές (ιατροφαρμακευτική περίθαλψη κτλ.), ενώ  πρόσφατα συνέστησε Ενεργειακή Κοινότητα με μετόχους τους εργαζόμενους που με αυτόν τον τρόπο μπορούν να έχουν φθηνό ή δωρεάν ρεύμα στο σπίτι τους. Τέτοιες πρωτοβουλίες τις ενθαρρύνουμε ως κυβέρνηση και Υπουργείο Εργασίας, γιατί θέλουμε επιχειρήσεις που κάνουν συμμέτοχους τους εργαζομένους στην προσπάθεια, δημιουργώντας κλίμα δημιουργικής συνεργασίας».

Τον υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων συνόδευσαν ο υφυπουργός Αθλητισμού, Λευτέρης Αυγενάκης και ο βουλευτής Ηρακλείου της Νέας Δημοκρατίας, Μάξιμος Σενετάκης.