Ιουλ 18

Ανέλαβε καθήκοντα ο Διοικητής της Επιθεώρησης Εργασίας Γιώργος Τζιλιβάκης – έναρξη λειτουργίας της νέας ανεξάρτητης διοικητικής Αρχής

Από το Γραφείο Τύπου του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων εκδόθηκε η ακόλουθη ανακοίνωση:

Ξεκίνησε σήμερα επίσημα η λειτουργία της Επιθεώρησης Εργασίας ως ανεξάρτητης διοικητικής αρχής, μετά την πλήρωση του συνόλου των τυπικών προϋποθέσεων που προβλέπει ο νόμος 4808/2021 για την Προστασία της Εργασίας.

Ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστής Χατζηδάκης συναντήθηκε σήμερα με τον Διοικητή της Επιθεώρησης Εργασίας Γιώργο Τζιλιβάκη, ο οποίος ανέλαβε επισήμως τα καθήκοντά του. Υπενθυμίζεται ότι ο  διορισμός του κ. Τζιλιβάκη εγκρίθηκε στις 26 Μαίου από την Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής ενώ στο διάστημα που μεσολάβησε έπρεπε να πληρωθούν μια σειρά από διαδικαστικές προϋποθέσεις προκειμένου να ολοκληρωθεί η μετάπτωση. Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με το νόμο η Επιθεώρηση Εργασίας απολαύει λειτουργικής ανεξαρτησίας, διοικητικής και οικονομικής αυτοτέλειας, δεν υπόκειται σε έλεγχο ή εποπτεία από κυβερνητικά όργανα, κρατικούς φορείς ή άλλες διοικητικές αρχές, αλλά υπόκειται σε κοινοβουλευτικό έλεγχο, σύμφωνα με τα οριζόμενα στον Κανονισμό της Βουλής.

Σήμερα επίσης εκδόθηκε η Υπουργική Απόφαση για την έναρξη λειτουργίας της Επιθεώρησης Εργασίας ενώ ήδη έχει οριστεί το πενταμελές Συμβούλιο Διοίκησης της Αρχής.

Σε δηλώσεις του ο κ. Τζιλιβάκης επεσήμανε τα εξής: «Η σημερινή εξέλιξη αποτελεί ένα πολύ σημαντικό βήμα προς όφελος της ελληνικής κοινωνίας. Τόσο εγώ, όσο και τα στελέχη της νέας Αρχής, καλούμαστε με υψηλό αίσθημα ευθύνης να εξασφαλίσουμε την τήρηση της εργατικής νομοθεσίας έτσι ώστε να προστατεύεται τόσο ο εργαζόμενος, όσο και ο εργοδότης που λειτουργεί μέσα στα πλαίσια του νόμου.

Παράλληλα, μέσα από τη νέα οργανωτική δομή που θα οριστικοποιηθεί το άμεσα προσεχές διάστημα, θα εξασφαλίσουμε τη λειτουργική μας αυτοτέλεια. Με αυτόν τον τρόπο, θα δώσουμε στις έννοιες «ανεξάρτητη» και «αρχή», τη βαρύτητα που τους πρέπει».

ΑΠΟ ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

Ιουλ 13

Ψηφιακό Δωμάτιο Επικοινωνίας: μια επανάσταση στον τρόπο επικοινωνίας των εν αναμονή συνταξιούχων με τον e-ΕΦΚΑ

Καταργείται η αλληλογραφία, οι τηλεφωνικές κλήσεις και οι επισκέψεις στα υποκαταστήματα του ΕΦΚΑ για θέματα που αφορούν στην πορεία συνταξιοδότησης

Τέθηκε σε λειτουργία σήμερα το Ψηφιακό Δωμάτιο Επικοινωνίας του e-ΕΦΚΑ. Πρόκειται για μια επανάσταση στον τρόπο επικοινωνίας και εξυπηρέτησης του εν αναμονή συνταξιούχου από τον ΕΦΚΑ καθώς επιτρέπει την απευθείας ψηφιακή επαφή του ασφαλισμένου που έχει υποβάλει αίτημα συνταξιοδότησης και του υπαλλήλου που έχει αναλάβει την έκδοση της σύνταξης του. Παράλληλα, η νέα αυτή υπηρεσία έρχεται να αντικαταστήσει 3 τρόπους επικοινωνίας που δημιουργούσαν ταλαιπωρία στους πολίτες και σημαντικές καθυστερήσεις στην διαδικασία απονομής: 

  • την αλληλογραφία μέσω ταχυδρομείου όπου ο e-ΕΦΚΑ ζητούσε επιπλέον έγγραφα για να προχωρήσει το αίτημα συνταξιοδότησης,
  • την επίσκεψη του ασφαλισμένου στα τοπικά υποκαταστήματα για την προσκόμιση τους και 
  • την τηλεφωνική επικοινωνία για διευκρινίσεις και ερωτήματα. 

Με το Ψηφιακό Δωμάτιο Επικοινωνίας ο ασφαλισμένος θα λαμβάνει γρηγορότερα τη σύνταξη του καθώς μειώνεται στο ελάχιστο ο χρόνος που απαιτείται για την προσκόμιση επιπλέον εγγράφων. Καταργούνται χιλιάδες επισκέψεις στα υποκαταστήματα καθώς και ένας μεγάλος όγκος αλληλογραφίας μεταξύ εισηγητή και ασφαλισμένου. 

Αναλυτικά, με τη νέα υπηρεσία:

  • Όλη η επικοινωνία μεταξύ του εν αναμονή συνταξιούχου και του υπαλλήλου του e-ΕΦΚΑ που έχει αναλάβει την έκδοση της σύνταξης του γίνεται αποκλειστικά ψηφιακά και μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις δια τηλεφώνου. Η πλατφόρμα βασίζεται στη λογική της αμφίδρομης επικοινωνίας όπου επιτρέπει τόσο στον υπάλληλο όσο και στον ασφαλισμένο να ανταλλάσουν στοιχεία και πληροφορίες και να θέτουν εκατέρωθεν ερωτήματα. 
  • Ο υπάλληλος μπορεί να ζητήσει ηλεκτρονικά επιπλέον δικαιολογητικά από τον ασφαλισμένο και ο τελευταίος να ενημερωθεί για την εξέλιξη αυτή λαμβάνοντας μήνυμα στο ηλεκτρονικό του ταχυδρομείο (e-mail). Ο e-ΕΦΚΑ διαθέτει πλέον το 95% των e-mails των εν αναμονή συνταξιούχων. Στη συνέχεια μέσω της πλατφόρμας θα μπορεί να τα επισυνάπτει και να τα αποστέλλει ηλεκτρονικά στον e-ΕΦΚΑ με καταγεγραμμένη την ημέρα και ώρα αποστολής τους. Με αυτόν τον τρόπο καταργείται η ανάγκη μετάβασης στα υποκαταστήματα.
  • Παράλληλα, μέσα από την πλατφόρμα, ο ασφαλισμένος μπορεί να δει σε πραγματικό χρόνο την πορεία του αιτήματος συνταξιοδότησης του.
  • Η νέα υπηρεσία είναι προσβάσιμη μέσα από την ιστοσελίδα του e-ΕΦΚΑ (https://www.efka.gov.gr/el/psephiako-domatio-epikoinonias) και την ενιαία δικτυακή πύλη του δημοσίου www.Gov.gr.
  • Την υπηρεσία αυτή μπορούν να την χρησιμοποιήσουν όλοι οι ασφαλισμένοι εφόσον προηγουμένως έχουν υποβάλλει ηλεκτρονικά το αίτημα συνταξιοδότησης τους. 

Στην ειδική εκδήλωση με τη συμμετοχή του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστή Χατζηδάκη, παρουσιάστηκε ο τρόπος λειτουργίας της νέας υπηρεσίας και τα οφέλη προς τους πολίτες. Παράλληλα, σε πραγματικό χρόνο, έγινε χρήση της υπηρεσίας από εν αναμονή συνταξιούχο ο οποίος συνδέθηκε μέσω της πλατφόρμας με τον εισηγητή του συνταξιοδοτικού του φακέλου και υπέβαλλε ηλεκτρονικά ορισμένα δικαιολογητικά που έλειπαν. Μια συναλλαγή για την προσκόμιση ενός εγγράφου που αν γινόταν μέσω ταχυδρομείου θα απαιτούσε τουλάχιστον 15 ημέρες, έγινε μόλις σε ένα λεπτό. 

Διεύρυνση πεδίου εργασία των πιστοποιημένων λογιστών και δικηγόρων

Παράλληλα, όπως ανακοινώθηκε από τον Κωστή Χατζηδάκη, διευρύνονται οι εργασίες που μπορούν να αναλαμβάνουν οι 458 πιστοποιημένοι λογιστές και δικηγόροι. Συγκεκριμένα, μέσα από το Ψηφιακό Δωμάτιο οι πολίτες θα μπορούν να επιλέξουν την ανάθεση της υπόθεσής τους σε πιστοποιημένο επαγγελματία για ανακεφαλαίωση ασφαλιστικού χρόνου και αναγνωρίσεις.

Θα μπορούν να το πράξουν αυτό ακόμα και όσοι ασφαλισμένοι έκαναν την αίτησή τους πριν την υιοθέτηση του μέτρου των πιστοποιημένων επαγγελματιών ή δεν το έχουν επιλέξει εξ αρχής κατά τη διαδικασία αίτησης συνταξιοδότησης τους. Με αυτόν τον τρόπο, από τις αρχές Σεπτεμβρίου, οι 458 πιστοποιημένοι επαγγελματίες θα αποκτήσουν και αυτοί πρόσβαση στο Ψηφιακό Δωμάτιο για να αναλάβουν τέτοιου είδους περιπτώσεις. 

Ο Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστής Χατζηδάκης τόνισε στην ομιλία του: «Το Ψηφιακό Δωμάτιο Επικοινωνίας αποτελεί μια επανάσταση στον τρόπο επικοινωνίας και εξυπηρέτησης του πολίτη από τον ΕΦΚΑ. Έρχεται να δημιουργήσει έναν νέο ψηφιακό και αξιόπιστο τρόπο αμφίδρομης επικοινωνίας μεταξύ του εν αναμονή συνταξιούχου και του υπαλλήλου του ΕΦΚΑ που έχει αναλάβει την έκδοση της σύνταξης του. 

Λειτουργεί ως ένα σύγχρονο chat room με δυνατότητα ανταλλαγής εγγράφων και υποβολής ερωτημάτων από τον ασφαλισμένο προς τον εισηγητή του φακέλου του και αντίστροφα.

Ταυτόχρονα, αντικαθιστά 3 τρόπους επικοινωνίας συνυφασμένους με την ταλαιπωρία του πολίτη: Τις αλλεπάλληλες επισκέψεις στα υποκαταστήματα του ΕΦΚΑ, τις τηλεφωνικές κλήσεις και την αλληλογραφία μέσω ταχυδρομείου για την προσκόμιση εγγράφων που αφορούν την συμπλήρωση του συνταξιοδοτικού φακέλου. Είναι μια επανάσταση στον τρόπο επικοινωνίας του ΕΦΚΑ με τους πολίτες. Μια λογική που προτάσσει τις νέες τεχνολογίες για καλύτερη επικοινωνία έναντι της ταλαιπωρίας και του «δεν γίνεται». 

Πλέον ο εν αναμονή συνταξιούχος θα πάψει να ανησυχεί για το πού βρίσκεται η αίτηση συνταξιοδότησης του και για το αν απαιτείται κάποιο επιπλέον πιστοποιητικό για το οποίο δεν έλαβε γνώση. Όλη η απαιτούμενη πληροφορία θα είναι διαθέσιμη μέσα στο Ψηφιακό Δωμάτιο Επικοινωνίας. Αυτός ο αμφίδρομος ψηφιακός τρόπος επικοινωνίας μπορεί να αποτελέσει «πιλότο» και για άλλους φορείς του Δημοσίου που συναλλάσσονται καθημερινά με πολίτες δίνοντας τους τη δυνατότητα για μια ευρωπαϊκού επιπέδου ανθρώπινη εξυπηρέτηση».

Ο Υφυπουργός Κοινωνικής Ασφάλισης Πάνος Τσακλόγλου δήλωσε: «Η προσπάθεια εκσυγχρονισμού του e-ΕΦΚΑ συνεχίζεται αμείωτη και κινείται σε πολλούς άξονες με επίκεντρο πάντα, τη βελτίωση του επιπέδου εξυπηρέτησης του πολίτη. Με την έναρξη λειτουργίας της νέας διαδικτυακής υπηρεσίας «Ψηφιακό Δωμάτιο Επικοινωνίας» που επιτρέπει την απευθείας ψηφιακή επικοινωνία μεταξύ του ασφαλισμένου που έχει υποβάλει αίτημα συνταξιοδότησης και του υπαλλήλου του Φορέα που έχει αναλάβει την έκδοση της σύνταξης του, πραγματοποιείται ένα ακόμα βήμα προς αυτή την κατεύθυνση. 

Με γρήγορους ρυθμούς, ο ΕΦΚΑ μετασχηματίζεται σε e-ΕΦΚΑ - δηλαδή, σε ένα λειτουργικό ψηφιακό μηχανισμό - προκειμένου να ανταποκριθεί στις ανάγκες, αλλά και τις απαιτήσεις των πολιτών για υψηλού επιπέδου εξυπηρέτηση και ταχεία απονομή των συντάξεων.  Με το «Ψηφιακό Δωμάτιο» προσθέτουμε στην φαρέτρα του Φορέα ένα ακόμα όπλο προκειμένου αφενός μεν να αυξήσουμε την αποτελεσματικότητα και την ευελιξία του, αφετέρου δε να αξιοποιήσουμε καλύτερα τις δυνατότητες του ανθρώπινου δυναμικού του e-ΕΦΚΑ, καταργώντας στην πράξη ουρές, αστοχίες και ταλαιπωρία. 

Με σταθερά βήματα, χτίζουμε προσεκτικά περισσότερες και υψηλότερου επιπέδου ψηφιακές υπηρεσίες, αλλάζοντας το κράτος με μέσο την τεχνολογία.  Το «Ψηφιακό Δωμάτιο» είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα.  Συνιστά ένα τεχνολογικό εργαλείο που παρέχει άμεση εξυπηρέτηση και μειώνει την γραφειοκρατία και την αδιαφάνεια. 

Η εποχή μας απαιτεί έξυπνες και στοχευμένες λύσεις που παρέχουν αποτελεσματικές υπηρεσίες. Ο e- ΕΦΚΑ εξελίσσεται και προοδεύει προς όφελος της κοινωνίας και της οικονομίας. Από αργοκίνητος γίγαντας μετατρέπεται σταδιακά σε μια ψηφιακή μηχανή εξυπηρέτησης των πολιτών και, ειδικά, των συνταξιούχων. Η προσπάθεια συνεχίζεται».

Ο Διοικητής του e-ΕΦΚΑ Παναγιώτης Δουφεξής δήλωσε: «Μέσα από το Ψηφιακό Δωμάτιο Επικοινωνίας, ο εν δυνάμει συνταξιούχος έχει πλέον προσωπική επαφή μέσω διαδικτύου με τον Φορέα και ο χρόνος απονομής της σύνταξης του ελαχιστοποιείται. Οι απόμαχοι της ζωής δικαιούνται τον σεβασμό μας κι αυτός αποδεικνύεται έμπρακτα με κάθε ψηφιακή δράση που αναβαθμίζει το επίπεδο εξυπηρέτησης τους. Συνεχίζουμε να υλοποιούμε παρεμβάσεις που θα μετατρέψουν τον e-ΕΦΚΑ σε έναν σύγχρονο, ευρωπαϊκό Φορέα κοινωνικής ασφάλισης που θα προσφέρει την καλύτερη εξυπηρέτηση στους 6,5 εκατομμύρια ασφαλισμένους που συναλλάσσονται μαζί του».

Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν επίσης η Γενική Γραμματέας Κοινωνικών Ασφαλίσεων Παυλίνα Καρασιώτου, ο Γενικός Γραμματέας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης Δημοσθένης Αναγνωστόπουλος, οι Υποδιοικητές του e-ΕΦΚΑ Αλέξανδρος Βαρβέρης, Νίκος Χουρδάκης, Γιώργος Γκράτσιος και Νίκος Παγώνης, η Πρόεδρος ΗΔΙΚΑ Νίκη Τσούμα, ο επικεφαλής της Ομάδας Έργου για τις εκκρεμείς συντάξεις Μιχάλης Κεφαλογιάννης, οι γενικοί διευθυντές του e-ΕΦΚΑ για τις απονομές συντάξεων και την ψηφιοποίηση του Οργανισμού  

Η ψηφιακή υπηρεσία υλοποιήθηκε με την υποστήριξη του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης. 

Aπό τη Διοίκηση του e-ΕΦΚΑ

Ιουλ 12

Μεγάλη επιτυχία για το πρόγραμμα ψηφιακών δεξιοτήτων ΔΥΠΑ- Microsoft - Κ. Χατζηδάκης: Μετατρέπουμε την κατάρτιση σε όπλο για εργαζομένους και ανέργους

«Οι ψηφιακές δεξιότητες έχουν έρθει με ορμή στη ζωή μας, γι αυτό πρέπει να κάνουμε την κατάρτιση σε αυτές όπλο όλων, εργαζομένων, ανέργων, ιδιαίτερα των νέων, για το μέλλον». Αυτό τόνισε ο Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστής Χατζηδάκης που επισκέφθηκε σήμερα –μαζί με τον Διοικητή της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης (ΔΥΠΑ) Σπύρο Πρωτοψάλτη- τα κεντρικά γραφεία της Microsoft Ελλάδος. Αφορμή ήταν η επιτυχής ολοκλήρωση του δωρεάν προγράμματος επαγγελματικής κατάρτισης «Αναβάθμιση και πιστοποίηση ψηφιακών δεξιοτήτων ανέργων σε cloud υπηρεσίες της Microsoft». Το πρόγραμμα αυτό αποτελεί την πρώτη εκδήλωση της σύμπραξης της ΔΥΠΑ με τη Microsoft Ελλάδος για την ανάπτυξη των ψηφιακών δεξιοτήτων και την κάλυψη του ψηφιακού χάσματος στην αγορά εργασίας, σε συνέχεια της υπογραφής Μνημονίου Συνεργασίας στις αρχές του έτους.

Στο πλαίσιο της επίσκεψης, ο κ. Χατζηδάκης συναντήθηκε με ωφελούμενους που ολοκλήρωσαν το πρόγραμμα και έλαβαν πιστοποίηση σε κάποιο από τα εκπαιδευτικά αντικείμενά του. Οι ωφελούμενοι –που δεν είχαν προϋπηρεσία ή σπουδές πληροφορικής-  τόνισαν τη χρησιμότητα του προγράμματος ως προς τη βελτίωση των γνώσεων και των δεξιοτήτων τους, αναγνωρίζοντάς το ως μια σημαντική εκπαιδευτική εμπειρία –ιδίως όσον αφορά στη διαδικασία της πιστοποίησης- που μπορεί να επηρεάσει θετικά την επαγγελματική τους εξέλιξη και να τους ανοίξει νέους ορίζοντες και προοπτικές.

Για το συγκεκριμένο πρόγραμμα εκδηλώθηκε πολύ υψηλή ζήτηση, αφού για τις 1.000 προσφερόμενες θέσεις –για ανέργους ηλικίας 18 έως 45 ετών- υποβλήθηκαν πάνω από 2.500 αιτήσεις, με τη συντριπτική πλειονότητα των αιτούντων να πληρούν τα κριτήρια που είχαν τεθεί. 980 ωφελούμενοι ολοκλήρωσαν  το πρόγραμμα σύγχρονης και ασύγχρονης κατάρτισης (ποσοστό ολοκλήρωσης 98%). Αξίζει να σημειωθεί ότι το  92% των συμμετεχόντων αξιολόγησε το περιεχόμενο του προγράμματος ως ικανοποιητικό, το 91% δήλωσε ικανοποιημένο από τους εκπαιδευτές, το 92% δήλωσε ικανοποιημένο από το εκπαιδευτικό υλικό, ενώ 9 στους 10 θα συνιστούσαν το πρόγραμμα σε φίλους ή γνωστούς.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Microsoft Ελλάδος, Κύπρου και Μάλτας Θεοδόσης Μιχαλόπουλος υπογράμμισε τη βούληση της εταιρείας για διεύρυνση της συνεργασίας με τη ΔΥΠΑ, τονίζοντας ότι τα προσφερόμενα προγράμματα κατάρτισης είναι στοχευμένα έτσι ώστε να καλύπτουν πραγματικές ελλείψεις στην αγορά εργασίας, λαμβάνοντας υπόψη τη ζήτηση σε συγκεκριμένα επαγγέλματα και δεξιότητες αξιοποιώντας στοιχεία και δεδομένα που αντλούνται από την πλατφόρμα LinkedIn της Microsoft. Ο κ. Πρωτοψάλτης από την πλευρά του τόνισε η ΔΥΠΑ διευρύνει το πεδίο συμπράξεών της με διεθνείς τεχνολογικούς κολοσσούς –καθώς τα προγράμματα αυτά έχουν μεγαλύτερη ζήτηση από εργαζομένους και ανέργους και αυξανόμενη αναγνώριση στην αγορά εργασίας- σηματοδοτώντας παράλληλα το ειδικό βάρος που δίνει στις ψηφιακές δεξιότητες, οι οποίες βρίσκονται στο επίκεντρο των νέων προγραμμάτων κατάρτισης που θα παρουσιαστούν το αμέσως επόμενο διάστημα.

Ο Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Κωστής Χατζηδάκης, δήλωσε: «Διεθνείς κολοσσοί όπως η Microsoft παρέχουν, σε συνεργασία με τη Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης, προγράμματα για ψηφιακές δεξιότητες για τις οποίες υπάρχει αφενός ισχυρή ζήτηση και αφετέρου κενές θέσεις εργασίας, που πρέπει να καλύψουμε. Τα προγράμματα που ανοίγουν δρόμους, ανοίγουν πόρτες. Έχουν όχι μόνο πολύ μεγάλη ζήτηση και πολύ μεγάλη αποδοχή, αλλά και πολύ μεγάλη χρησιμότητα. Και γι αυτό θα συνεχίσουμε προς αυτή την κατεύθυνση ανεβάζοντας ταχύτητες και στο Υπουργείο και τη ΔΥΠΑ προς όφελος κυρίως των νέων ανθρώπων, αλλά και μεγαλύτερων συμπολιτών μας που ενδεχομένως έχουν σπουδάσει κάτι άλλο στη ζωή τους. Σύντομα θα ξεκινήσει να τρέχει το μεγαλύτερο πρόγραμμα κατάρτισης που υπήρχε ποτέ, με χρηματοδότηση 1 δις. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης, για ψηφιακές και πράσινες δεξιότητες.  Οι συνεργασίες της ΔΥΠΑ με τη Microsoft, την Google, την Amazon και τη Cisco δείχνουν τον δρόμο που θέλουμε να ακολουθήσουμε, δείχνουν ότι το κράτος αντιμετωπίζει την κατάρτιση με ένα νέο, σύγχρονο πνεύμα»

Ο Διοικητής της ΔΥΠΑ, Σπύρος Πρωτοψάλτης, δήλωσε: «Άλλη μία πετυχημένη συνεργασία με μία μεγάλη εταιρεία τεχνολογίας, παγκοσμίως γνωστή, η οποία έδωσε τη δυνατότητα να αναβαθμίσουν τις δεξιότητές τους άνεργοι, κυρίως νέοι. Εμείς θα συνεχίζουμε να επενδύουμε σε αυτές τις δράσεις. Είναι πάρα πολύ ικανοποιητικά τα ποσοστά ολοκλήρωσης και επιτυχίας σε αυτό το πρόγραμμα. Με νέες δράσεις τις οποίες θα ανακοινώσουμε πολύ σύντομα για πολλούς ωφελούμενους θα συνεχίσουμε να επενδύουμε στις ψηφιακές και πράσινες δεξιότητες, διότι αυτό χρειάζεται αυτή τη στιγμή η αγορά εργασίας και αυτή είναι η δουλειά μας ως Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης, να βοηθήσουμε τον κόσμο να βρει δουλειά».

Ο CEO της Microsoft Ελλάδος, Κύπρου και Μάλτας, Θεοδόσης Μιχαλόπουλος, δήλωσε: «Για τη Microsoft και την πρωτοβουλία μας Gr for Growth, η επένδυση στις ψηφιακές δεξιότητες είναι εξίσου απαραίτητη με την επένδυση στην τεχνολογία και τις υποδομές. συνεργασία μας με τη ΔΥΠΑ για την κατάρτιση και πιστοποίηση ανθρώπων που βρίσκονται εκτός αγοράς εργασίας είναι πολύ σημαντική για δύο λόγους: Αφενός, έδωσε προοπτική σε 1000 συμπολίτες μας, στην πλειονότητά τους πτυχιούχους, που απέκτησαν δεξιότητες και γνώσεις με μεγάλη ζήτηση στην αγορά εργασίας. Έτσι, συνδυαστικά με την υποστήριξη που θα έχουν στη συνέχεια από τη ΔΥΠΑ, οι ωφελούμενοι μπορούν να επανενταχθούν στην αγορά και να διεκδικήσουν με αξιώσεις θέσεις εργασίας. Αφετέρου η συνεργασία απαντά στις ανάγκες της αγοράς όπου παρατηρείται έλλειμμα ψηφιακών δεξιοτήτων, με αποτέλεσμα καλά αμειβόμενες θέσεις να παραμένουν σήμερα κενές. Είμαστε υπερήφανοι για αυτή τη συνεργασία γιατί αγγίζει τον πυρήνα του δικού μας οράματος που είναι να βοηθήσουμε τους ανθρώπους και τις επιχειρήσεις στην Ελλάδα να πετύχουν περισσότερα με τη βοήθεια της τεχνολογίας».

Ιουλ 5

6 δισ. ευρώ από νέο ΕΣΠΑ και Ταμείο Ανάκαμψης για κοινωνική πολιτική - Ποιες είναι οι δράσεις του νέου ΕΣΠΑ στο Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων

Ενισχύει ακόμα περισσότερο το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων το δίχτυ κοινωνικής προστασίας για εκατομμύρια συμπολίτες μας, ρίχνοντας «στη μάχη» και τους πόρους 2,3 δισ. ευρώ που του αναλογούν από το Τομεακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Ανθρώπινο Δυναμικό και Κοινωνική Συνοχή 2021-2027. Οι δράσεις αυτές είναι τμήμα του μεγαλύτερου από πλευράς προϋπολογισμού προγράμματος του νέου ΕΣΠΑ (4,16 δισ. ευρώ συνολικά) που μπαίνει άμεσα σε τροχιά υλοποίησης, μετά την πρόσφατη έγκρισή του από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Συνολικά μέσω του νέου ΕΣΠΑ και του Ταμείου Ανάκαμψης το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων θα αξιοποιήσει κεφάλαια της τάξης των 5 δισ. ευρώ για δράσεις κοινωνικής πολιτικής την επόμενη επταετία. Το πακέτο αυτό είναι τουλάχιστον διπλάσιο σε σχέση με όλα τα προηγούμενα πακέτα κοινωνικής πολιτικής μέσω ΕΕ. Αυξάνεται δε ακόμα περισσότερο αν συνυπολογιστούν δράσεις κοινωνικού περιεχομένου, ύψους 1 δισ. ευρώ, που θα υλοποιηθούν μέσω των Περιφερειακών Επιχειρησιακών Προγραμμάτων. Σύνολο 6 δισ. ευρώ.

Το νέο ΕΣΠΑ, αρμοδιότητας του Υπουργείου Εργασίας, προωθεί ένα πακέτο δράσεων οι οποίες επικεντρώνονται στην προώθηση των ενεργητικών πολιτικών απασχόλησης, σε ευρείας κλίμακας προγράμματα για τους νέους και σε δράσεις κοινωνικής προστασίας. Ενδεικτικά αναφέρονται:

  • Τα προγράμματα ένταξης στην αγορά εργασίας με ειδική μέριμνα για μακροχρόνια ανέργους και γυναίκες.
  • Ένα ευρύ «πακέτο» δράσεων για τους νέους, στους οποίους είναι αφιερωμένο το ένα τέταρτο των πόρων του νέου ΕΣΠΑ του Υπουργείου Εργασίας.
  • Το πρόγραμμα «Νταντάδες της Γειτονιάς» .
  • H επέκταση της εφαρμογής του προγράμματος του Προσωπικού Βοηθού (σε συνέχεια της πιλοτικής εφαρμογής με πόρους από το Ταμείο Ανάκαμψης).
  • Διανομές τροφίμων και βασικών υλικών αγαθών σε απόρους μέσα από το διάδοχο πρόγραμμα του ΤΕΒΑ.

Οι δράσεις που έχει σχεδιάσει το Υπουργείο Εργασίας στο νέο ΕΣΠΑ συμπληρώνουν τις αντίστοιχες δράσεις του «Προγράμματος για τους Πολλούς», ύψους 2,6 δισ. ευρώ που χρηματοδοτούνται από το Ταμείο Ανάκαμψης, με ορίζοντα εφαρμογής έως το 2025. Το Ταμείο Ανάκαμψης λειτουργώντας προσθετικά προς το ΕΣΠΑ προωθεί μια σειρά από μεταρρυθμίσεις που συνοδεύονται με ένα αντίστοιχο πακέτο δράσεων και οι οποίες:

  • Αναβαθμίζουν και ψηφιοποιούν υποδομές και συστήματα του Υπουργείου Εργασίας και των εποπτευόμενων φορέων του (π.χ. Ενιαίο Πληροφοριακό Σύστημα Παρακολούθησης της Αγοράς Εργασίας – Αριάδνη, πρόγραμμα ΑΤΛΑΣ).
  • Ενισχύουν την προστασία των εργαζομένων (π.χ. Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας, Πρόγραμμα ΗΡΙΔΑΝΟΣ για την Υγεία και Ασφάλεια στην Εργασία).
  • Στοχεύουν στην αναβάθμιση των δεξιοτήτων του ανθρώπινου δυναμικού της χώρας (π.χ. προγράμματα 1 δισ. ευρώ για κατάρτιση και πιστοποίηση σε πράσινες και ψηφιακές δεξιότητες).
  • Εισάγουν σύγχρονα εργαλεία κοινωνικής προστασίας (π.χ. κάρτα Αναπηρίας, Προσωπικός Βοηθός).

Ο Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστής Χατζηδάκης δήλωσε: «Τα κονδύλια του νέου ΕΣΠΑ μαζί με τα κονδύλια του Ταμείου Ανάκαμψης ισοδυναμούν με ένα ποσό υπερδιπλάσιο σε σχέση με τα ευρωπαϊκά κονδύλια που διαχειριζόταν μέχρι τώρα το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων. Είναι μια μεγάλη πρόκληση για το Υπουργείο, αλλά και μια μεγάλη ευθύνη απέναντι σε εργαζομένους, ανέργους, αναπήρους και κάθε κοινωνικά αδύναμο συμπολίτη μας. Δεσμευόμαστε ότι θα τα διαχειριστούμε με ταχύτητα και αποτελεσματικότητα. Με το μεγάλο αυτό κοινωνικό πρόγραμμα θα μπορέσουμε να μειώσουμε τη ανεργία, να ενισχύσουμε τις δεξιότητες, να συμφιλιώσουμε τον προσωπικό με τον εργασιακό βίο. Και ακόμα να καλύψουμε επιμέρους ανάγκες κοινωνικών ομάδων όπως ατόμων με αναπηρία, γυναικών, νέων αλλά και όσων συμπολιτών μας είναι δικαιούχοι του Ελάχιστου Εγγυημένου Εισοδήματος. Είναι μια μεγάλη ευκαιρία για μια πιο ουσιαστική πολιτική και θα την αξιοποιήσουμε».

Η Γενική Γραμματέας Ενίσχυσης της Απασχόλησης Ελένη Γιώτη δήλωσε: «Σε μια κοινωνία που διαρκώς αλλάζει, σε ένα εργασιακό περιβάλλον που εκσυγχρονίζεται διεθνώς και ψηφιοποιείται, θέλουμε να απλώσουμε δίχτυ κοινωνικής προστασίας για αυτούς που το έχουν περισσότερο ανάγκη. Θέλουμε να απαντήσουμε υπεύθυνα και με σοβαρότητα στις προσδοκίες και να μετατρέψουμε τις πολιτικές σε ποιοτικό έργο με απτά αποτελέσματα. Η χρηματοδότηση για τα προγράμματα αυτά δεν είναι ούτε αυτονόητη, ούτε αυτόματη, ούτε εύκολη. Στόχος μας είναι να αξιοποιήσουμε τους πόρους που διατίθενται μέσω του νέου ΕΣΠΑ και του Ταμείου Ανθεκτικότητας και Ανάκαμψης με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, για να συμβάλουμε τα μέγιστα στην ποιότητα ζωής των ανθρώπων στη χώρα μας».

Ο φάκελος με τα έργα αρμοδιότητας του Υπουργείου θα κατανεμηθεί στη βάση των αξόνων προτεραιότητας του Τομεακού Προγράμματος και επενδυτικών προτεραιοτήτων του Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Ταμείου ως εξής:

1. Απασχόληση και Αγορά Εργασίας (προϋπολογισμός 1,35 δισ. ευρώ)

Παραδείγματα δράσεων:

  • Προγράμματα ένταξης στην αγορά εργασίας με έμφαση σε μακροχρόνια ανέργους και γυναίκες που θα υλοποιήσει τόσο το Υπουργείο Εργασίας όσο και η ΔΥΠΑ, διαθέτοντας νέα εργαλεία και δυνατότητες μετά την ψήφιση του νόμου «Δουλειές Ξανά».
  • Νταντάδες της Γειτονιάς: Υπηρεσίες Φύλαξης βρεφών, νηπίων και παιδιών από διαπιστευμένους Επιμελητές / Επιμελήτριες: Το Πρόγραμμα υλοποιείται ήδη σε πιλοτική βάση από τη Γενική Γραμματεία Δημογραφικής και Οικογενειακής Πολιτικής και Ισότητας των Φύλων και με το νέο ΕΣΠΑ σχεδιάζεται η επέκτασή του πανελλαδικά.
  • Δράσεις για την κοινωνική και οικονομική ένταξη ανέργων προερχόμενων από ευπαθείς ομάδες αξιοποιώντας μεταξύ άλλων και εργαλεία για την κοινωνική και προσιτή στέγαση. Οι πρωτοβουλίες που επεξεργάζεται το Υπουργείο Εργασίας για παροχή φθηνής κατοικίας σε νέα ζευγάρια αλλά και ευάλωτους πολίτες θα στηριχτούν και από τους πόρους του νέου ΕΣΠΑ.
  • Επέκταση του ωραρίου λειτουργίας των νηπιαγωγείων και ολοήμερων δημοτικών σχολείων, δράση του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων που χρηματοδοτείται κατά 50% από τα κονδύλια του Υπουργείου Εργασίας. Στόχος της δράσης είναι η διευκόλυνση της συμμετοχής των γονέων στην αγορά εργασίας και η ισορροπία επαγγελματικής και οικογενειακής ζωής.
  • Εξειδικευμένα προγράμματα απασχόλησης για άτομα με αναπηρία.
  • Δράσεις κατάρτισης εργαζομένων μεγαλύτερης ηλικίας στο πλαίσιο της ενεργού γήρανσης.
  • Παρεμβάσεις για την προώθηση της ισότιμης συμμετοχής των δύο φύλων στην αγορά εργασίας.

2. Απασχόληση των νέων (προϋπολογισμός 479 εκατ. ευρώ)

Παραδείγματα δράσεων:

  • Βελτίωση της πρόσβασης στην απασχόληση και μέτρα ενεργοποίησης για τους νέους, ιδίως μέσω της υλοποίησης των εγγυήσεων για τη νεολαία.
  • Προγράμματα κατάρτισης για την ένταξη στην αγορά εργασίας για ανέργους 18-29 ετών.
  • Προγράμματα υποστήριξης και ενίσχυσης της νεανικής επιχειρηματικότητας με έμφαση στην πράσινη, ψηφιακή, και γαλάζια οικονομία.
  • Ενίσχυση Μαθητείας νέων έως 29 ετών (μεταλυκειακό έτος ΕΠΑΛ).
  • Λειτουργία Γραφείων Επαγγελματικής Ανάπτυξης και Σταδιοδρομίας (ΓΕΑΣ) σε 50 ΕΠΑΣ και 30 ΙΕΚ της ΔΥΠΑ, με σκοπό οι μαθητές και οι σπουδαστές να συνδέονται με την αγορά εργασίας και τις τοπικές επιχειρήσεις .
  • Πρόγραμμα Coaching νέων επιχειρηματιών α) καθοδήγησης και παροχής υπηρεσιών συμβουλευτικής και β) δημιουργίας εργαλείων ανάπτυξης επιχειρηματικών σχεδίων.
  • Το πρόγραμμα ALMA που βοηθά νέους που είναι εκτός εκπαίδευσης, κατάρτισης ή απασχόλησης -με έμφαση στους πιο ευπαθείς- να αποκτήσουν εργασιακή εμπειρία ταξιδεύοντας σε άλλα κράτη της ΕΕ.

3. Επισιτιστική Βοήθεια και Αντιμετώπιση της Υλικής Στέρησης (προϋπολογισμός 400 εκατ. ευρώ)

  • Δράσεις για τη στήριξη των απόρων και γενικά όσων διαβιούν σε κίνδυνο ακραίας φτώχειας (δικαιούχοι Ελάχιστου Εγγυημένου Εισοδήματος) που κατά την περίοδο 2014-2020 συγχρηματοδοτήθηκαν από το «Ταμείο Ευρωπαϊκής Βοήθειας προς τους Απόρους» (πρώην ΤΕΒΑ). Το ΤΕΒΑ υποστηρίζει δράσεις διανομής τροφίμων και λοιπών βασικών ειδών πρώτης ανάγκης μέσα από ένα οργανωμένο σύστημα 600 σημείων διανομής σε όλη την χώρα, ενώ παρέχει και υπηρεσίες κοινωνικής ενσωμάτωσης. Στο νέο ΕΣΠΑ οι δράσεις του ΤΕΒΑ θα συνεχιστούν υπό τη Διαχειριστική Αρχή του ΟΠΕΚΑ.
  • Αναφορικά με το πρώην ΤΕΒΑ, σημειώνεται ότι από την έναρξη του προγράμματος έχουν πραγματοποιηθεί 331 διανομές και έχουν μοιραστεί σχεδόν 66 εκατομμύρια τόνοι τροφίμων και 23 εκατομμύρια τόνοι βασικών υλικών αγαθών με ειδική μέριμνα -μεταξύ άλλων- για αστέγους, παιδιά και ηλικιωμένους (στοιχεία Μαΐου 2022).

4. Δράσεις Διοικητικού Εκσυγχρονισμού (προϋπολογισμός 71 εκατ. ευρώ)

Παρεμβάσεις για τον εκσυγχρονισμό των θεσμών και των υπηρεσιών της αγοράς εργασίας και της κοινωνικής ένταξης.

Παραδείγματα δράσεων:

  • Αναβάθμιση, εκσυγχρονισμός και αναδιοργάνωση της λειτουργίας της ΔΥΠΑ,
  • Αναμόρφωση του συστήματος αξιολόγησης της αναπηρίας στην Ελλάδα,
  • Οριζόντιες Παρεμβάσεις για την Καταπολέμηση της Βίας κατά των Γυναικών,
  • Δημιουργία Παρατηρητηρίου Ισότητας των Φύλων και Δημογραφικής Πολιτικής.

Επιπλέον κονδύλια 1 δισ. ευρώ για Κοινωνικές Δράσεις μέσω των Περιφερειακών Προγραμμάτων

Στον τομέα ευθύνης του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων αναλογούν και επιπλέον κονδύλια της τάξης του 1 δισ. ευρώ από δράσεις που έχουν υπαχθεί στα υπό έγκριση Περιφερειακά Επιχειρησιακά Προγράμματα του νέου ΕΣΠΑ 2021-2027. Έχει προβλεφθεί –μεταξύ άλλων- χρηματοδότηση για:

  • Κέντρα Κοινότητας και Δομές Παροχής Βασικών Αγαθών,
  • Στέγες Υποστηριζόμενης Διαβίωσης ατόμων με αναπηρία και Κέντρα Ημερήσιας Φροντίδας,
  • Δομές Γυναικών,
  • Δομές Αστέγων.

Από τα ΠΕΠ θα χρηματοδοτηθούν μεταξύ άλλων εμβληματικές δράσεις κοινωνικής προστασίας όπως:

  • Η συνέχιση της κάλυψης της δαπάνης των Βρεφονηπιακών Σταθμών για τρία ακόμη έτη.
  • Η δημιουργία Στεγών Ημιαυτόνομης Διαβίωσης εφήβων που τώρα ζουν σε ιδρύματα.
  • Η στήριξη ευάλωτων οικογενειών με παροχή υποστηρικτικών υπηρεσιών από κοινωνικούς λειτουργούς και ψυχολόγους.
Ιουλ 1

Κ. Χατζηδάκης: Επανάσταση στην αγορά εργασίας με την Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας - Δηλώσεις με αφορμή την έναρξη εφαρμογής της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας σε τράπεζες και σούπερ μάρκετ

«Η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας που ξεκινά σήμερα για 121.000 εργαζόμενους σε τράπεζες και σούπερ μάρκετ, σε πρώτη φάση, είναι μια επανάσταση στην αγορά εργασίας. Είναι μια μεταρρύθμιση με έντονο κοινωνικό πρόσημο. Διότι είναι η καλύτερη εγγύηση για τον σεβασμό του ωραρίου και των υπερωριών του εργαζομένου».

Αυτό δήλωσε σήμερα ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Κωστής Χατζηδάκης, ο οποίος με αφορμή την έναρξη εφαρμογής της Κάρτας από σήμερα 1η Ιουλίου στους συγκεκριμένους επιχειρηματικούς κλάδους, επισκέφθηκε κατάστημα σούπερ – μάρκετ στο κέντρο της Αθήνας, παρακολούθησε τον τρόπο λειτουργίας της Ψηφιακής Κάρτας και συνομίλησε με εργαζόμενους οι οποίοι για πρώτη φορά χρησιμοποίησαν την Κάρτα τους το πρωί, κατά την έναρξη του ωραρίου εργασίας τους.

Υπενθυμίζεται ότι η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας περιλαμβάνεται στην εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα myErgani app, η οποία διατίθεται για συσκευές με λειτουργικό σύστημα android και iOS. Επίσης διατίθεται στις επιχειρήσεις η εφαρμογή CardScanner app η οποία «διαβάζει» την Ψηφιακή Κάρτα του εργαζόμενου κατά την είσοδο και την αποχώρηση από την εργασία και διαβιβάζει σε πραγματικό χρόνο την πληροφορία έναρξης και λήξης της εργασίας στο ΠΣ Εργάνη. Η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας εφαρμόζεται από σήμερα σε όλες τις τράπεζες καθώς και στα σούπερ – μάρκετ με περισσότερους από 250 εργαζόμενους.

Ο κ. Χατζηδάκης τόνισε ότι με την Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας θα καταγράφεται η άφιξη και η αποχώρηση του εργαζόμενου από τη δουλειά σε πραγματικό χρόνο κι έτσι κανείς πια δεν θα μπορεί να κλέβει τις ώρες εργασίας και πρόσθεσε:

«Τα 8ωρα δεν θα μπορούν να δηλώνονται ως 4ωρα. Εμείς είμαστε αποφασισμένοι να επεκτείνουμε το μέτρο αυτό στο σύνολο της αγοράς εργασίας και στις μεγάλες και στις μεσαίες και στις μικρές επιχειρήσεις. Είναι ένα αίτημα της ΓΣΕΕ, το οποίο υλοποιεί αυτή η κυβέρνηση, εφαρμόζοντας πιστεύουμε μια κοινωνική πολιτική στην πράξη. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στηρίζει αυτό το μέτρο. Χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης. Είμαστε αποφασισμένοι να το προχωρήσουμε και του χρόνου τέτοιο καιρό να έχει εφαρμοστεί και σε άλλους κλάδους, όπως οι εταιρείες σεκιούριτι, η βιομηχανία, οι ΔΕΚΟ όπως και ο τουρισμός και η εστίαση, που είναι κλάδοι με μεγαλύτερη παραβατικότητα. Είμαστε δεσμευμένοι να προχωρήσουμε μπροστά προς αυτή την κατεύθυνση. Ο κόσμος δεν θέλει μεγάλα λόγια, διακηρύξεις και συνθήματα, θέλει συγκεκριμένο μετρήσιμο έργο. Αυτό είναι η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας και γι’ αυτό το λόγο θα ήθελα να ευχαριστήσω όλους τους συνεργάτες μου, την Γενική Γραμματέα Άννα Στρατινάκη, τον Γενικό Διευθυντή Κωνσταντίνο Αγραπιδά και όλους εκείνους που συνετέλεσαν αυτό το δύσκολο τεχνικά έργο να γίνει πράξη».

Η Γενική Γραμματέας Εργασιακών Σχέσεων, Άννα Στρατινάκη, δήλωσε: «Μια μεγάλη ευχή στην ναυαρχίδα των μεταρρυθμίσεων, να είναι καλοτάξιδη η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας. Δίπλα στους εργαζόμενους. Θεμελιώνεται, ίσως, το σημαντικότερο όπλο απέναντι στην παραβατικότητα, το οποίο θα βοηθήσει την Επιθεώρηση Εργασίας στο έργο της αποφασιστικά. Θα βοηθήσει ταυτόχρονα όμως και τον υγιή ανταγωνισμό των επιχειρήσεων. Το μέτρο αγκαλιάστηκε.

Το Υπουργείο Εργασίας ευχαριστεί το σύνολο των επιχειρήσεων που σήμερα είναι στην πρώτη φάση λειτουργίας της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας, δηλαδή τα σούπερ μάρκετ και τις τράπεζες, εργοδότες και εργαζόμενους.

Ήταν ίσως το πιο δύσκολο εγχείρημα το οποίο έχει γίνει πραγματικότητα, δύσκολο από άποψη επιχειρησιακή, θεσμική αλλά και σε επίπεδο πληροφορικής. Ένα μεγάλο ευχαριστώ στο Υπουργείο, σε όλα τα στελέχη του, στον γενικό διευθυντή Πληροφορικής, στον γενικό διευθυντή Εργασίας και δεν θα παραλείψω φυσικά να αναφέρω την αμέριστη συμπαράσταση του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και του Κυριάκου Πιερρακάκη.

Ο Υπουργός μας κάθισε στο πλάι μας όλο αυτό το διάστημα διότι ήταν ίσως ένα από τα μεγαλύτερα και πιο δύσκολα έργα που έχουν γίνει και αυτό ένεκα της ζωντανής εφαρμογής αναμετάδοσης δεδομένων στο σύστημα ΕΡΓΑΝΗ, το πιο σημαντικό στοιχείο όλης αυτής της διαδικασίας.

Άρα λοιπόν , όπως ακριβώς το είχε πει ο Πρωθυπουργός, ήδη εδώ και ένα χρόνο, αυτό το όνειρο γίνεται πραγματικότητα: Ο εργαζόμενος έχει ένα ακαταμάχητο όπλο στα χέρια του απέναντι στην παραβατικότητα και το νόθο ανταγωνισμό που δημιουργείται όταν υπάρχουν παραβατικά συστήματα στο πεδίο της αγοράς εργασίας».