Ιουλ 2

Τους καθηγητές Θανάση Δαγούμα, Δημήτρη Ψυχογυιό και Κωνσταντίνο Τσιμάρα προτείνει ο Κ. Χατζηδάκης για τις θέσεις του Προέδρου, Α’ Αντιπροέδρου και Μέλους της ΡΑΕ

 

 

Ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κωστής Χατζηδάκης, σύμφωνα με τις προβλέψεις της κείμενης νομοθεσίας προτείνει στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής,για τις θέσεις του Προέδρου, Α’ Αντιπροέδρου και Μέλους της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας (ΡΑΕ) τους καθηγητές Θανάση Δαγούμα, ΔημήτρηΨυχογυιό και Κωνσταντίνο Τσιμάρα αντίστοιχα. Μετά από θετική γνωμοδότηση της Επιτροπής, θα ακολουθήσει ο διορισμός του Πρόεδρου και  του Α’ Αντιπρόεδρου με Πράξη Υπουργικού Συμβουλίου και του Μέλους της ΡΑΕ με απόφαση του ΥΠΕΝ.

 

Ο Θανάσης Δαγούμας είναι Επίκουρος Καθηγητής στην Οικονομική της Ενέργειας και των Φυσικών Πόρων στο Πανεπιστήμιο Πειραιά και διευθυντής του Εργαστηρίου Ενεργειακής και Περιβαλλοντικής Πολιτικής του ίδιου πανεπιστημίου. Έχει εργαστεί –μεταξύ άλλων- ωςανώτερος ερευνητής στο Πανεπιστήμιο του Κέμπριτζ. Απέκτησε εμπειρία σε ρυθμιστικά θέματα της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας κατά τη θητεία του ως ειδικός επιστήμονας στον Λειτουργό της Αγοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΛΑΓΗΕ) και τον Διαχειριστή Ελληνικού Συστήματος Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΔΕΣΜΗΕ), προκάτοχα σχήματα του ΔΑΠΕΕΠ και του ΑΔΜΗΕ αντίστοιχα. Είναι διδάκτορας Ηλεκτρολόγος Μηχανικός και Μηχανικός Υπολογιστών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.

 

Ο Δημήτρης Ψυχογυιός είναι Αναπληρωτής Καθηγητής στο Τμήμα Βιομηχανικής Διοίκησης και Τεχνολογίας του Πανεπιστημίου Πειραιώς. Έχει θητεύσει ως λέκτορας στη Σχολή Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου του Μάντσεστερ. Έχει εργαστεί ως σύμβουλος ερευνητής –μεταξύ άλλων- στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων, στον ΟΠΑΠ, στην ΓΑΙΑΟΣΕ και στο Χρηματιστήριο Παραγώγων. Έχεισυμμετάσχει σε πληθώρα ερευνητικών προγραμμάτων για σχεδιασμό και διαχείρισηπαραγώγων χρηματοπιστωτικών προϊόντων, ανάπτυξη οικονομετρικών μοντέλων κ.α.Κατέχει πτυχίο Μαθηματικών από το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών και ολοκλήρωσε το μεταπτυχιακό του (στη Διοίκηση Επιχειρήσεων) και τη διδακτορική του διατριβή στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.

 

Ο Κωνσταντίνος Τσιμάρας είναι Αναπληρωτής Καθηγητής Συνταγματικού Δικαίου στη Νομική Σχολή του Ευρωπαϊκού Πανεπιστημίου Κύπρου και εξωτερικός εμπειρογνώμονας στο Ευρωπαϊκό Ινστιτούτο Δημόσιας Διοίκησης. Έχει εργαστεί ως λέκτορας στο Ιόνιο και το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο και ως επιστημονικός συνεργάτης-εμπειρογνώμων –μεταξύ άλλων- στο Συμβούλιο της Ευρώπης, στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, στα Υπουργεία Εσωτερικών και Τουρισμού και στην Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης. Είναι απόφοιτος του Τμήματος Νομικής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και κάτοχος μεταπτυχιακών τίτλων σε Πολιτικές Επιστήμες και Δημόσιο Δίκαιο από το UniversitedeParis 1 (Pantheon-Sorbonne) και διδακτορικού διπλώματος Νομικής  από το ίδιο πανεπιστήμιο.

 

Ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Κωστής Χατζηδάκης δήλωσε σχετικά: «Προτείνουμε για τις τρεις κενές θέσεις στη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας νέους  διακεκριμένους επιστήμονες που καλύπτουν διαφορετικά επιστημονικάπεδία,σχετιζόμενα με τις αρμοδιότητες της ΡΑΕ. Οι τρεις προτεινόμενοισυνδυάζουν πλούσια ακαδημαϊκά διαπιστευτήρια με σημαντική εμπειρία στον ιδιωτικό και στον δημόσιο τομέα.Τώρα καλούνται να υπηρετήσουν στη ΡΑΕόχι μόνο με τεχνική επάρκεια, αλλά και με αμεροληψία και ακεραιότητα,δεδομένηςτηςπολύμεγάληςεπιρροήςτης Αρχής στην αγοράενέργειας. Πιστεύω ότι θα συνεισφέρουν με τη γνώση και το δυναμισμό τους στην αναβάθμιση της ΡΑΕ, η οποία θα διαδραματίσει κομβικό ρόλο στο νέο τοπίο της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας (μετά την ενεργοποίηση του targetmodel). Θα κληθεί να διαχειριστεί –μεταξύ άλλων- την περαιτέρω απελευθέρωση της αγοράς φυσικού αερίου, την ταχεία διείσδυση των ΑΠΕ στο ενεργειακό μας μείγμα, την εισαγωγή νέων τεχνολογιών, την ψηφιοποίηση των δικτύων μεταφοράς και διανομής καθώς και θέματα που συνδέονται με τις ενεργειακές ιδιωτικοποιήσεις.  Θα ήθελα να ευχαριστήσω τον απερχόμενο πρόεδρο κ. Νίκο Μπουλαξή με τον οποίο συνεργάστηκα στενά τον τελευταίο χρόνο. Αποτελεί διακεκριμένο επιστήμονα με μεγάλη ρυθμιστική εμπειρία στον τομέα της ενέργειας και θα είναι χρήσιμος στη χώρα από άλλες θέσεις».

Ιουλ 2

Συμφωνία για βιώσιμη λύση στα ζητήματα των τηλεθερμάνσεων στη Δυτική Μακεδονία

Σε συμφωνία για μια βιώσιμη και οικονομικά συμφέρουσα λύση στα ζητήματα των τηλεθερμάνσεων της Δυτικής Μακεδονίας υπό τα δεδομένα που δημιουργεί το χρονοδιάγραμμα της απολιγνιτοποίησης κατέληξαν τα εμπλεκόμενα μέρη.

Ειδικότερα, σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε σήμερα στην Αθήνα, με τη συμμετοχή του Προέδρου της Συντονιστικής Επιτροπής του Σχεδίου Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης (ΣΔΑΜ) Κωστή Μουσουρούλη, του  Περιφερειάρχη Δυτικής Μακεδονίας Γιώργου Κασαπίδη, των Δημάρχων Κοζάνης Λάζαρου Μαλούτα, Εορδαίας Παναγιώτη Πλακεντά, Αμυνταίου Άνθιμου Μπιτάκη και ανώτατων στελεχών της ΔΕΗ και του ΔΕΣΦΑ, αποσαφηνίστηκε το πλαίσιο λειτουργίας των τηλεθερμάνσεων σε Πτολεμαΐδα, Κοζάνη και Αμύνταιο για τα επόμενα χρόνια.

Μέρος της τεχνικής και οικονομικής λύσης θα είναι η κατασκευή μιας μονάδας Συμπαραγωγής Ηλεκτρισμού και Θερμότητας Υψηλής Απόδοσης (ΣΗΘΥΑ) από τη ΔΕΗ, η οποία θα αποτελέσει την βάση για την κάλυψη των αναγκών των τηλεθερμάνσεων των πόλεων. Η λύση αυτή θα στηρίζεται και στο φυσικό αέριο. Παράλληλα, οι δημοτικές επιχειρήσεις τηλεθέρμανσης των δήμων Εορδαίας, Κοζάνης και Αμυνταίου θα συνενωθούν σε μια διαδημοτική Ανώνυμη Εταιρεία με την επωνυμία «Τηλεθερμάνσεις Δυτικής Μακεδονίας».

Όλα αυτά θα εξειδικευθούν και θα αποτυπωθούν σε ένα αναλυτικό πλαίσιο κατανόησης και στρατηγικής συμφωνίας όλων των εμπλεκόμενων μερών.

Παράλληλα με τους τρεις Δήμους προχωρούν οι διαδικασίες για τη

χρηματοδότηση και υλοποίηση του έργου του δικτύου διανομής φυσικού αερίου στην πόλη της Φλώρινας.

Στη συνέχεια, οι προαναφερθέντες  μετέβησαν στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, όπου σε σύσκεψη υπό τον υπουργό κ. Κωστή Χατζηδάκη συμφωνήθηκε το κοινό πλαίσιο δράσης.

Μετά το πέρας της σύσκεψης ο κ. Χατζηδάκης δήλωσε:

 «Χαίρομαι ιδιαίτερα για το γεγονός ότι οι εμπλεκόμενοι φορείς συμφώνησαν στο πλαίσιο της λύσης για τη ζητήματα των τηλεθερμάνσεων. Ένα από τα επείγοντα θέματα της απολιγνιτοποίησης αντιμετωπίζεται κατά τρόπο που είναι  συμβατός με τον ενεργειακό σχεδιασμό της χώρας, βιώσιμος και οικονομικά συμφέρων για τους καταναλωτές της Δυτικής Μακεδονίας.  Μας περιμένει πολλή δουλειά ώστε όσα συμφωνήθηκαν σήμερα να εξειδικευθούν το αμέσως επόμενο διάστημα σε δράσεις και έργα. Υλοποιούμε ένα ακόμα από τα δώδεκα μέτρα που είχαμε εξαγγείλει κατά τη επίσκεψή μας στη Δυτική Μακεδονία στις αρχές Φεβρουαρίου και εργαζόμαστε εντατικά για την κατάρτιση του masterplan που θα διασφαλίζει την βιώσιμη ανάπτυξη των λιγνιτικών περιοχών, λαμβάνοντας υπόψη τις αυξημένες δυνατότητες που προκύπτουν από τις προτάσεις της Κομισιόν για το Ευρωπαϊκό Ταμείο Δίκαιης Μετάβασης και το Ταμείο Ανάκαμψης. Η μετάβαση των λιγνιτικών περιοχών προς μια καλύτερη ζωή συνεχίζεται και προχωρά βάσει σχεδίου».

Ο Πρόεδρος της Συντονιστικής Επιτροπής ΣΔΑΜ κ. Κωστής Μουσουρούλης δήλωσε από την πλευρά του: «Είναι μια ιστορική ημέρα για τη Δυτική Μακεδονία, καθώς δημιουργούνται οι προϋποθέσεις για τη διασφάλιση μιας βιώσιμης και οικονομικά συμφέρουσας για τα νοικοκυριά λύσης. Θα ήθελα να ευχαριστήσω τον Περιφερειάρχη Γιώργο Κασαπίδη και τους τρεις Δημάρχους, για τη μέχρι σήμερα εποικοδομητική συνεργασία».

Ιουλ 1

Η Ελλάδα στην πρωτοπορία της Ευρώπης για την Απόσυρση των Πλαστικών Μιας Χρήσης - Παρουσίαση του νομοσχεδίου για την ενσωμάτωση της Οδηγίας 2019/904/ΕΕ

Το στόχο να γίνει η Ελλάδα από τις πρώτες χώρες στην Ευρωπαϊκή Ένωση που θα αποσύρει τα Πλαστικά Μιας Χρήσης, εναρμονιζόμενη με την κοινοτική Οδηγία, έθεσε σήμερα ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κωστής Χατζηδάκης, κατά την παρουσίαση του νομοσχεδίου για την ενσωμάτωση της Οδηγίας 2019/904/ΕΕ για τη μείωση των επιπτώσεων ορισμένων πλαστικών προϊόντων στο περιβάλλον. Στην εκδήλωση απηύθυναν χαιρετισμό ο Γενικός Γραμματέας Φυσικού Περιβάλλοντος και Υδάτων, Κωνσταντίνος Αραβώσης και η Εκτελεστική Διευθύντρια του Κοινωφελούς Ιδρύματος Αθανασίου Κ. Λασκαρίδη, Αγγελική Κοσμοπούλου, η οποία αναφέρθηκε και στην κοινή πρωτοβουλία του Υπουργείου με το Ίδρυμα για μια «Ελλάδα Χωρίς Πλαστικά Μιας Χρήσης».

Στην εκδήλωση έδωσαν το «παρών» οι πρώτοι πρεσβευτές της πρωτοβουλίας «Ελλάδα Χωρίς Πλαστικά Μιας Χρήσης», προσωπικότητες που στηρίζουν την καμπάνια ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης.

Ο κ. Χατζηδάκης, μεταξύ άλλων, αναφέρθηκε στους στόχους του νομοσχεδίου, αλλά και στις βασικές απαιτήσεις της ευρωπαϊκής Οδηγίας. Επιπλέον, παρουσίασε με λεπτομέρεια τα εθνικά μέτρα που θα ληφθούν, ώστε η αγορά και οι πολίτες να έχουν ένα ικανό διάστημα προσαρμογής.

Ειδικότερα ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κωστής Χατζηδάκης, μεταξύ άλλων επεσήμανε:

«Εισαγωγικά θα ήθελα να υπενθυμίσω ότι ήμασταν μαζί, όταν τον περασμένο Οκτώβρη σας παρουσίασα την πρωτοβουλία μας να φέρουμε το εν λόγω νομοσχέδιο έναν χρόνο νωρίτερα από την προθεσμία εφαρμογής του τον Ιούλιο του 2021.

 

Μία πρωτοβουλία που ανακοίνωσε πρώτος ο ίδιος ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.

 

Δεν το κάναμε από βιασύνη. Το κάναμε από αντίληψη, του ότι η Οδηγία αυτή φέρνει νέα δεδομένα στην καθημερινότητά μας και για τον λόγο αυτό η αγορά και οι πολίτες θα πρέπει να γνωρίζουν έγκαιρα, ώστε να μπορούν να προσαρμοστούν ομαλά στα νέα δεδομένα.

 

Και το κάναμε! Είμαστε σήμερα εδώ προκειμένου να εκπληρώσουμε τη δέσμευσή μας. Θα ήθελα μάλιστα να τονίσω ότι η Ελλάδα είναι η πρώτη χώρα της ΕΕ που φέρνει προς εναρμόνιση το σύνολο της Οδηγίας έναν χρόνο νωρίτερα.

 

Ας ξεκινήσουμε όμως με το γιατί το κάνουμε;

 

Αρχικά διότι θέλουμε να υλοποιήσουμε την κοινοτική μας υποχρέωση για εναρμόνιση της Οδηγίας αλλά και γιατί

 

με το παρόν νομοσχέδιο φέρνουμε ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο για την καταπολέμηση της πλαστικής ρύπανσης και την προστασία του περιβάλλοντος. Ιδιαίτερα του υδάτινου!

 

Στο σημείο αυτό επιτρέψτε μου να σας αναφέρω μερικά στοιχεία που αποτυπώνουν το πρόβλημα των πλαστικών μίας χρήσης στην Ελλάδα.

 

Δύο δισεκατομμύρια πλαστικά μπουκάλια αναψυκτικών και νερών διατίθενται στην Ελλάδα κάθε χρόνο, ενώ παράλληλα

 

περισσότερα από 300 εκατομμύρια πλαστικά ποτήρια για το σερβίρισμα του καφέ κάθε χρόνο!

 

Και συνέπεια όλων αυτών;

 

Το 50% των απορριμμάτων στη θάλασσα είναι Πλαστικά Μίας Χρήσης.

 

Αντιλαμβάνεστε λοιπόν ότι το πρόβλημα της πλαστικής ρύπανσης δεν βρίσκεται στη σφαίρα της φαντασίας, αλλά αποτελεί μία πραγματικότητα που χρειάζεται ολοκληρωμένα μέτρα, με ρεαλιστικούς στόχους, καθώς και τη συμμετοχή όλων σε μία κοινή προσπάθεια.

 

Τι θέλουμε να πετύχουμε;

 

Με το σημερινό νομοσχέδιο, το οποίο σύντομα θα θέσουμε προς δημόσια διαβούλευση, εκπληρώνουμε την κοινοτική μας υποχρέωση αλλά και την εθνική δέσμευσή μας για έγκαιρη εναρμόνιση ένα έτος νωρίτερα.

 

Θέλουμε να το κάνουμε έγκαιρα, ώστε όλοι να γνωρίζουν και να μπορέσουν να προσαρμοστούν.

 

Οι επιχειρήσεις να διαθέσουν το stock τους στην αγορά και οι πολίτες να προσαρμοστούν σε νέα καταναλωτικά μοντέλα.

 

Πέραν όμως της απαγόρευσης ορισμένων πλαστικών προϊόντων μίας χρήσης, που θα εφαρμοστεί ταυτόχρονα σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες, θεσπίζουμε κίνητρα για την προώθηση της επαναχρησιμοποίησης και την ενίσχυση της ανακύκλωσης.

 

Ποιες είναι όμως οι βασικές απαιτήσεις της Οδηγίας;

 

Απαγόρευση της διάθεσης στην αγορά 10 προϊόντων από τον Ιούλιο του 2021. Ποια είναι αυτά; Μαχαιροπίρουνα, πιάτα, καλαμάκια, περιέκτες και κυπελάκια ποτών από φελιζόλ, περιέκτες τροφίμων από φελιζόλ, αναδευτήρες ποτών, μπατονέτες, στηρίγματα για μπαλόνια, καθώς και πάσης φύσεως προϊόντα που διασπώνται σε μικροπλαστικά (οξοδιασπώμενα πλαστικά)

 

Για όσα προϊόντα απαγορεύονται θα υπάρχουν και διαθέσιμες εναλλακτικές λύσεις, με σεβασμό στο περιβάλλον, ενώ η απαγόρευση θα ξεκινήσει 6 μήνες νωρίτερα για τον δημόσιο τομέα, να δείξουμε στον κόσμο ότι κάνουμε εμείς το πρώτο βήμα και ότι τα λόγια μας με τις πράξεις μας συμβαδίζουν.

Μείωση της κατανάλωσης σε πλαστικά ποτήρια και πλαστικούς περιέκτες τροφίμων κατά 30% μέχρι το 2024 και κατά 60% μέχρι το 2026.

 

Επανασχεδιασμός των προϊόντων, που αφορά τις πλαστικές φιάλες και τους περιέκτες ποτών. Ειδικότερα, τίθεται υποχρεωτικός στόχος χωριστής συλλογής των πλαστικών μπουκαλιών 77%  το 2025 και 90% το 20230. Τον στόχο αυτό μπορούμε να τον καταφέρουμε μέσα από την εφαρμογή ενός συστήματος επιστροφής εγγύησης στον πολίτη.

 

Παράλληλα, υπάρχουν νέες προδιαγραφές για τα προϊόντα αυτά.

 

Όλα τα καπάκια θα πρέπει να είναι προσαρτημένα στα μπουκάλια τους μέχρι το 2024, ενώ τα πλαστικά μπουκάλια θα πρέπει να κατασκευάζονται από 25% ανακυκλωμένο περιεχόμενο το 2025 και από 30% αντίστοιχα το 20230. Για να διασφαλίσουμε ότι όλοι συμμορφώνονται με τις νέες απαιτήσεις για το ανακυκλωμένο περιεχόμενο εισάγουμε το Ευρωπαϊκό πρότυπο ΕΝ 15343.

 

Ταυτόχρονα όμως δίνουμε και κίνητρο στους παραγωγούς των προϊόντων αυτών ώστε για παράδειγμα, όσο περισσότερο ανακυκλωμένο περιεχόμενο θα έχουν τα μπουκάλια τόσο θα μειώνονται οι υποχρεωτικές εισφορές των παραγωγών πλαστικών μπουκαλιών (eco-modulation)

 

Εισάγονται νέες απαιτήσεις σήμανσης από τον Ιούλιο του 2021, αναφορικά με τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις συγκεκριμένων προϊόντων. Τα προϊόντα αυτά είναι τα πλαστικά ποτήρια, τα υγρά μαντηλάκια, τα είδη προσωπικής υγιεινής και τα καπνικά προϊόντα.

 

Επόμενο μέτρο είναι η υποχρέωση των παραγωγών ορισμένων πλαστικών προϊόντων μίας χρήσης, για την κάλυψη του κόστους της περιβαλλοντικής διαχείρισης των προϊόντων τους.

 

Ειδικότερα θεσπίζονται έως τον Ιανουάριο του 2023 συστήματα διευρυμένης ευθύνης του παραγωγού για δύο νέες ομάδες προϊόντων όπως τα καπνικά προϊόντα και τα αλιευτικά εργαλεία, καθώς και άλλες 8 κατηγορίες προϊόντων (κυπελάκια ποτών, περιέκτες τροφίμων, περιέκτες ποτών, πακέτα και περιτυλίγματα, λεπτές σακούλες μεταφοράς, υγρά μαντηλάκια και μπαλόνια) τα οποία θα είναι υπεύθυνα για τη διαχείριση των αποβλήτων των προϊόντων αυτών και για τον καθαρισμό των κοινόχρηστων χώρων και ακτών από τα απόβλητα των προϊόντων αυτών.

 

Δεν μένουμε όμως στα όσα ορίζει η Οδηγία αλλά προχωράμε και ένα βήμα παραπέρα.

 

Λαμβάνουμε επιπλέον Εθνικά μέτρα πέραν των όσων ορίζει η Οδηγία προκειμένου να στείλουμε ξεκάθαρο περιβαλλοντικό μήνυμα.

 

Ότι στην Ελλάδα το περιβάλλον είναι ο εθνικός μας πλούτος.

 

Ποια είναι τα εθνικά μέτρα;

 

Προκειμένου να μειώσουμε την κατανάλωση σε πλαστικά ποτήρια και τους περιέκτες τροφίμων, θεσπίζουμε περιβαλλοντική εισφορά στα προϊόντα αυτά από 01.01.2022. Τα χρήματα που θα συλλέγονται θα πηγαίνουν στο Πράσινο Ταμείο και θα επιστρέφουν στους Δήμους και τις Περιφέρειες για δράσεις καταπολέμησης της περιβαλλοντικής ρύπανσης.

 

Προάγουμε την επαναχρησιμοποίηση. Θεσπίζουμε μέτρα για τις επιχειρήσεις μαζικής εστίασης όπως την υποχρέωση διάθεσης επαναχρησιμοποιήσιμων εναλλακτικών προϊόντων από 01.01.2022.

 

Προκειμένου να διευκολύνουμε τη μείωση της κατανάλωσης των πλαστικών φιαλών νερού, θεσπίζουμε την υποχρέωση δωρεάν παροχής νερού σε δημόσιες βρύσες μέσω των Ο.Τ.Α., σε δημοτικές αθλητικές εγκαταστάσεις και παιδικές χαρές, από τον Ιούλιο του 2021.

 

Προκειμένου να πετύχουμε τα υψηλά ποσοστά συλλογής στα πλαστικά μπουκάλια, εφαρμόζουμε τις διεθνείς βέλτιστες πρακτικές και θεσπίζουμε πανελλαδικό σύστημα επιστροφής εγγύησης στον πολίτη. Από 05.01.2023 οι πολίτες που θα επιστρέφουν στα σημεία πώλησης τα πλαστικά μπουκάλια, για τα οποία θα επιβαρύνονται με λίγα λεπτά, θα παίρνουν πίσω τα επιπλέον χρήματα, ως ανταμοιβή για τη συμμετοχή τους στην ανακύκλωση. Για την αποτελεσματική εφαρμογή του μέτρου αυτού και τον καθορισμό της εγγύησης θα πραγματοποιηθεί μελέτη εφαρμογής έως τον Ιούλιο του 2021.

 

Διευρύνουμε την περιβαλλοντική σήμανση σε όλα τα Πλαστικά μίας Χρήσης που εμπίπτουν στην Οδηγία από 03.01.2022, ώστε να γνωρίζουν οι πολίτες ποια προϊόντα προορίζονται για επαναχρησιμοποίηση, για ανακύκλωση και για κομποστοποίηση.

 

Δεν θα γινόταν όμως να παρουσιάσουμε ένα νομοσχέδιο το οποίο δεν θα περιλαμβάνει κυρώσεις.

 

Ειδικότερα, προβλέπουμε για τη διάθεση προϊόντων που υπόκεινται σε απαγόρευση:

ü  Στον παραγωγό –1% επί του κύκλου εργασιών του, το προηγούμενο έτος

ü  Στην επιχείρηση εστίασης: 5€ανά τεμάχιο προϊόντος που διέθεσε στην αγορά (ελάχιστο πρόστιμο 500€)

 

Για τη μη απόδοση της Εισφοράς από τα πλαστικά ποτήρια και τους περιέκτες τροφίμων:

ü  Στην επιχείρηση εστίασης – 200 έως 5000€ανά παράβαση και σε περίπτωση υποτροπής διπλασιασμός (όπως και στην πλαστική σακούλα)

 

Για τη διάθεση προϊόντων που δεν πληρούν τις προδιαγραφές σχεδιασμού για ανακυκλωμένο περιεχόμενο:

ü  Στον παραγωγό –1% επί του κύκλου εργασιών του, το προηγούμενο έτος

 

Αυτά είναι λοιπόν τα μέτρα τα οποία ερχόμαστε να ανακοινώσουμε έγκαιρα, με σκοπό η αγορά αλλά και οι πολίτες να έχουν ένα ικανό διάστημα προσαρμογής στα νέα δεδομένα.

 

Θέλω λοιπόν από καρδιάς να ευχηθώ καλή επιτυχία στην εκστρατεία, αλλά και να σας ευχαριστήσω όλους για την παρουσία σας σήμερα εδώ καθώς και για τη στήριξη σας,

 

την οποία γνωρίζω ότι θα έχουμε, προκειμένου να μπορούμε σε σύντομο χρόνο από σήμερα να περηφανευόμαστε για μία Ελλάδα Χωρίς Πλαστικά Μίας Χρήσης.

 

Σας ευχαριστώ πολύ.»

Κωνσταντίνος Αραβώσης: Έγινε εξαντλητική διαβούλευση με τα ενδιαφερόμενα μέρη

Από την πλευρά του ο Γ.Γ. του ΥΠΕΝ, κ. Αραβώσης  στάθηκε ιδιαίτερα στην διαβούλευση που προηγήθηκε της ανακοίνωσης του σχεδίου νόμου. Μεταξύ των άλλων επεσήμανε:

«Στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας έχουμε αρχίσει αρκετά νωρίς  την επεξεργασία για την ενσωμάτωση της  Οδηγίας, μέσα από 3 κύκλους προ διαβούλευσης με τα ενδιαφερόμενα μέρη.  Για τον σκοπό αυτό ήδη από τον περασμένο Δεκέμβριο οργανώσαμε ανοιχτή ημερίδα διαβούλευσης στο Υπουργείο, με σκοπό να αντλήσουμε τη γνώμη των ενδιαφερομένων μερών αναφορικά με τα νέα δεδομένα που επιφέρει η εφαρμογή της Οδηγίας. Έπειτα, διενεργήθηκε κατά το χρονικό διάστημα από τον Μάρτιο έως τον Απρίλιο δημόσια διαβούλευση με σκοπό τη συλλογή προτάσεων από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς. Διενεργήθηκαν συνολικά 15 τηλεδιασκέψεις με διάφορους φορείς, στις οποίες συζητήθηκαν ειδικότερα θέματα ανά τομέα δραστηριότητας.  Επίσης διενεργήθηκε ηλεκτρονική ανοικτή διαβούλευση μέσω σχετικού ερωτηματολογίου, το οποίο ήταν διαθέσιμο στην ιστοσελίδα του Υπουργείου. Συνολικά συμμετείχαν στη διαβούλευση 44 φορείς,  οι οποίοι καλύπτουν 10 τομείς /κλάδους της ελληνικής αγοράς και εκπροσωπούν περίπου 6000 μέλη-φορείς. Οι φορείς εκπροσωπούσαν την παραγωγή και τη μεταποίηση προϊόντων από πλαστικό, το εμπόριο και τη διανομή, τη συλλογή και ανάκτηση αποβλήτων, την ανακύκλωση πλαστικών, την τυποποίηση και τον έλεγχο αλλά και την επιστημονική κοινότητα και τις περιβαλλοντικές οργανώσεις.

 

Από τη διαβούλευση συγκεντρώθηκαν περίπου 400 προτάσεις. Στο Υπουργείο επεξεργαστήκαμε αναλυτικά όλες τις προτάσεις που υποβλήθηκαν από τους φορείς, καθώς κι εκείνες που αφορούσαν τις ανάγκες για υποστήριξή τους προκειμένου να εφαρμόσουν τα μέτρα για την επίτευξη των στόχων. 

Προς την κατεύθυνση αυτή για την εφαρμογή των στόχων σχεδιάζουμε  σειρά μέτρων οικονομικού χαρακτήρα για την ενίσχυση των υποδομών και τη στήριξη των επιχειρήσεων με σκοπό την προσαρμογή τους στις νέες κατευθύνσεις του φιλόδοξου αυτού νομοσχεδίου. Ενδεικτικά αναφέρω ότι σκοπεύουμε  να δημιουργήσουμε χρηματοδοτικά εργαλεία  για τον εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση των Κέντρων Διαλογής Ανακυκλώσιμων Υλικών, την αναβάθμιση του εξοπλισμού της βιομηχανίας τροφίμων και ποτών στο πλαίσιο των απαιτήσεων επανασχεδιασμού προϊόντων, την ενίσχυση εγκαταστάσεων ανάκτησης ανακυκλωμένων πλαστικών φιαλών ή για την παραγωγή εναλλακτικών προϊόντων, την ενημέρωση και  ευαισθητοποίηση για τη θαλάσσια ρύπανση από πλαστικά και τη σύνδεση έρευνας και επιχειρηματικότητας στον τομέα της ανάπτυξης εναλλακτικών προϊόντων.

 

Παράλληλα θεσπίζουμε κίνητρα για τους πολίτες αλλά και τις επιχειρήσεις και τις βιομηχανίες, προκειμένου να προωθήσουμε την επαναχρησιμοποίηση και την ανακύκλωση.

 

Από την παροχή δημοσίων βρυσών σε όλες τις αθλητικές εγκαταστάσεις και την υποχρέωση των καταστημάτων εστίασης να εξυπηρετούν τους πολίτες με επαναχρησιμοποιούμενα σκεύη, μέχρι τα κίνητρα για τους παραγωγούς, οι οποίοι όταν χρησιμοποιούν περισσότερο ανακυκλωμένο περιεχόμενο στις φιάλες τους θα μειώνονται οι υποχρεωτικές εισφορές τους προς τα συστήματα διευρυμένης ευθύνης του παραγωγού (eco-modulation), διαμορφώνουμε ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο στη βάση των αρχών της Κυκλικής Οικονομίας.

 

Παράλληλα με τη σύνταξη του νομοσχεδίου εκπονούμε όλο αυτόν τον καιρό και θα εκδώσουμε στο προσεχές διάστημα,  ειδικό Σχέδιο Δράσης για την εφαρμογή των προτεινόμενων διατάξεων, και καταρτίζουμε πρόταση για χρηματοδοτική ενίσχυση των επιχειρήσεων στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ, με σκοπό την ομαλή μετάβασή τους στις νέες απαιτήσεις κυκλικής οικονομίας.

 

Για την ενημέρωση της αγοράς, σχεδιάζουμε θεματικούς οδηγούς για την παροχή κατευθύνσεων σε επιχειρήσεις λιανικής πώλησης και μαζικής εστίασης, καθώς και σε τουριστικές επιχειρήσεις, σχετικά με τα ασφαλή εναλλακτικά προϊόντα, τις ορθές πρακτικές και την αποφυγή της παραπλάνησης.»

Αγγελική Κοσμοπούλου: Ενημέρωση και ευαισθητοποίηση για να αλλάξουμε συνήθειες

Η Εκτελεστική Διευθύντρια του Κοινωφελούς Ιδρύματος Αθανασίου Κ. Λασκαρίδη, κα Κοσμοπούλου σημείωσε την αξία της κοινής πρωτοβουλίας του Υπουργείου με το Ίδρυμα για μια «Ελλάδα Χωρίς Πλαστικά Μίας Χρήσης».

Μεταξύ άλλων ανέφερε:

 

«Η νομοθεσία είναι βέβαιο πως θα αλλάξει τη σχέση μας με τα πλαστικά μίας χρήσης, οριοθετώντας τη χρήση τους και δίνοντας κίνητρα για την αλλαγή που χρειάζεται η χώρα. Όμως, η νομοθεσία δεν είναι από μόνη της αρκετή. Η αλλαγή των καθημερινών συνηθειών μας και η αλλαγή της σχέσης μας με το περιβάλλον δεν προκύπτουν δια νόμου. Χρειάζονται χρόνο, ενημέρωση, ευαισθησία και μια προσωπική επένδυση. Χρειάζονται τομή με το παλιό και μια νέα αρχή, με επιλογές που δεν υπηρετούν μόνον την ευκολία μας, αλλά και το κοινό καλό.

 

Στόχος μας είναι να εμπνεύσουμε περισσότερους συμπολίτες μας να ενδιαφερθούν για το περιβάλλον. Να αλλάξουν οι ίδιοι και να παρακινήσουν κι άλλους να γίνουν μέρος της λύσης. Να δουν τους εαυτούς τους όχι ως άβουλα όργανα, αλλά ως πολίτες που έχουν άποψη, έχουν λόγο και μπορούν, ξεκινώντας από τον εαυτό τους και από τα μικρά, με τη δύναμη που έχει ο καθένας τους, να αλλάξουν τη σχέση μας με το περιβάλλον, αρχίζοντας από τις δικές τους επιλογές.

 

Ναι, ένα καλαμάκι λιγότερο, μια πλαστική σακούλα λιγότερο, ένα πλαστικό ποτήρι του φραπέ λιγότερο, μια γόπα λιγότερη δεν θα σώσουν τον κόσμο. Μπορούν όμως να αθροιστούν, υποστηρίζοντας ένα υγιές κίνημα που επιμερίζει την ευθύνη στη χώρα και στους πολίτες της και που μπορεί να λειτουργήσει θετικά και πολλαπλασιαστικά».

 

 

Η λίστα των πρεσβευτών (αλφαβητικά):

  1. Πάνος  Αμαραντίδης , εκπαιδευτικός, σεναριογράφος / σκηνοθέτης
  2. Έλενα Γαλύφα, blogger 
  3. Ζέτα Δούκα, ηθοποιός – μήνυμα βίντεο
  4. Δήμος Δούμουρας, Ιδιοκτήτης Εστιατορίου "Αυλή", Δονούσα –μήνυμα βίντεο
  5. Ευρυδίκη Θεοκλέους, τραγουδίστρια
  6. Ράνια Θρασκιά, ψυχολόγος
  7. Γιώργος Καζαντζόπουλος, sustainability expert, συνεργάτης μεγάλων αθλητικών γεγονότων (Μαραθώνιος Αθήνας, Ολυμπιακοί Αγώνες κ.ά.)
  8. Αλεξάνδρα Κατσαΐτη, στυλίστρια
  9. Νίκος Κιούσης, επικεφαλής οργάνωσης Let's Do It Greece
  10.  Στέλιος Κουδουνάρης, σχεδιαστής
  11.  Μέμος Μπεγνής, ηθοποιός
  12.  Xρύσα Μπισκιτζή, Ολυμπιονίκης Κωπηλασίας
  13.  Ζωή Παπαδοπούλου, τραγουδίστρια
  14.  Γιώργος Παπαθεοδώρου, Καθηγητής Γεωλογικής και Περιβαλλοντικής Ωκεανογραφίας / Κοσμήτορας Σχολής Θετικών Επιστημών, Πανεπιστήμιο Πατρών
  15.  Μαίρη Συνατσάκη, παρουσιάστρια
  16.  Βασίλης Φραγκογιάννης, καθαριστής - Τyphoon Project – μήνυμα βίντεο

Διαδικτυακή παρουσία πρωτοβουλίας «Ελλάδα Χωρίς Πλαστικά Μιας Χρήσης»

  • ·Website: https://supfree.gr/
  • ·Facebook: Ελλάδα Χωρίς Πλαστικά Μίας Χρήσης
  • ·Instagram: supfreegreece
  • ·Email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Ιουλ 1

Στα 6,2 δις. ευρώ αυξάνονται οι ευρωπαϊκοί και εθνικοί πόροι για την απολιγνιτοποίηση- Έργα με αναπτυξιακό πρόσημο στη Μεγαλόπολη - Απάντηση σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή Οδυσσέα Κωνσταντινόπουλου

Στα 6,2 δις. ευρώ (έναντι 3,7-4,4 δις. ευρώ προηγουμένως) εκτιμάται ότι μπορούν να ανέλθουν οι ευρωπαϊκοί και εθνικοί πόροι για την απολιγνιτοποίηση στην Ελλάδα με βάση τους επικαιροποιημένους υπολογισμούς της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. δήλωσε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κωστής Χατζηδάκης χθες από το βήμα της Βουλής. Σημείωσε δε ότι το ποσό αυτό θα πρέπει να διοχετευθεί σε έργα που θα αλλάξουν την εικόνα των λιγνιτικών περιοχών.

Απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή Οδυσσέα Κωνσταντινόπουλου για το θέμα της τηλεθέρμανσης στη Μεγαλόπολη, ο κ. Χατζηδάκης υπογράμμισε τη σημασία των τελευταίων προτάσεων της Κομισιόν για το Ταμείο Δίκαιης Μετάβασης, που αφορά στις λιγνιτικές περιοχές.

Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας σημείωσε χαρακτηριστικά: «Είναι ένα καλό νέο για τους κατοίκους των λιγνιτικών περιοχών, ότι με βάση και τις τελευταίες προτάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για το Ταμείο Ανάκαμψης και σύμφωνα με δήλωση της αρμόδιας Επιτρόπου, της κυρίας Φερέιρα, εκεί που η Ελλάδα υπολόγιζε σε κοινοτικούς και εθνικούς πόρους της τάξεως των 3,7 έως 4,4 δισεκατομμυρίων ευρώ για τις λιγνιτικές περιοχές, το ποσό αυτό ανεβαίνει στα 6,2 δισεκατομμύρια ευρώ. Πρόκειται για ένα πολύ μεγάλο ποσό, που θα πρέπει όχι απλώς να προσπαθήσουμε να απορροφήσουμε, αλλά να αξιοποιήσουμε σωστά, διότι μπορεί να αλλάξει πλήρως, προς το θετικό, την εικόνα των λιγνιτικών περιοχών συμπεριλαμβανομένου και του Δήμου Μεγαλόπολης», σημείωσε ο κ. Χατζηδάκης.

Και πρόσθεσε: «Πέραν των 6,2 δις. ευρώ, η δράση μας για την απολιγνιτοποίηση έχει ήδη ξεκινήσει. Σχεδιάζουμε τη κατασκευή φωτοβολταϊκών σταθμών συνολικής ισχύος 2 GW στη Δυτική Μακεδονία και 1 GW στη Μεγαλόπολη. Θέλουμε οι κάτοικοι να γίνουν συμμέτοχοι σε αυτήν την προσπάθεια, να μη βλέπουν τις μονάδες της ΔΕΗ ή του όποιου ιδιώτη επενδυτή να αναπτύσσονται και οι ίδιοι να είναι αμέτοχοι. Επίσης, στα προγράμματα του Πράσινου Ταμείου για την απολιγνιτοποίηση περιλαμβάνεται και το Επιχειρηματικό Πάρκο Μεγαλόπολης. Ειδικότερα το Ταμείο θα προσκαλέσει την Περιφέρεια Πελοποννήσου να υποβάλει αίτημα χρηματοδότησης για την επικαιροποίηση της μελέτης σκοπιμότητας και βιωσιμότητας του Επιχειρηματικού Πάρκου. Παράλληλα αποδίδεται ο λιγνιτικός πόρος που επί ΣΥΡΙΖΑ δεν αποδιδόταν. Είναι 136 εκατ. ευρώ για τις λιγνιτικές περιοχές και ένα μέρος τους θα διοχετευθεί για έργα στη Μεγαλόπολη. Ας μην ξεχνάμε τέλος ότι υπάρχει και μια εθνική πολιτική στήριξης που έχει να κάνει και με ειδικά φορολογικά κίνητρα που θα υιοθετηθούν. Δεν πρόκειται απλώς για μια υπόσχεση, διότι ήδη στο νομοσχέδιο για την ηλεκτροκίνηση, το οποίο θα έρθει σε λίγες μέρες στη Βουλή, έχουμε προβλέψει ότι στις λιγνιτικές περιοχές θα υπάρχουν ειδικά φορολογικά κίνητρα προκειμένου να εγκαθίστανται εταιρείες που θα παράγουν φορτιστές και μπαταρίες. Αυτό είναι ένα πρώτο μέτρο».

Όσον αφορά στο θέμα της θέρμανσης στη Μεγαλόπολη, ο υπουργός τόνισε ότι το σχέδιο προβλέπει την ανάπτυξη δικτύου φυσικού αερίου που θα καλύψει το σύνολο των κτιρίων της πόλης. «Με αυτό τον τρόπο θα καλυφθούν τόσο οι σημερινοί χρήστες τηλεθέρμανσης, που είναι το 50% των νοικοκυριών, όσο και κτίρια των νέων καταναλωτών που σήμερα δεν καλύπτονται και θα έχουν τη δυνατότητα σύνδεσης στο δίκτυο φυσικού αερίου, το οποίο καλύπτει και περισσότερες ανάγκες μέσα στα νοικοκυριά σε σχέση με την τηλεθέρμανση. Οι σημερινοί χρήστες τηλεθέρμανσης  δεν θα επιβαρυνθούν με το κόστος της σύνδεσης του κτιρίου τους στο δίκτυο φυσικού αερίου, καθώς είχαν πληρώσει όταν συνδέθηκαν με την τηλεθέρμανση. Οι δε συνδέσεις των κτιρίων των νέων καταναλωτών με το δίκτυο φυσικού αερίου θα έχουν ισόποση επιβάρυνση με αυτή που είχαν οι συμπολίτες τους όταν συνδέθηκαν με την τηλεθέρμανση. Η ΔΕΗ θα συνεχίσει να καλύπτει τις ανάγκες της τηλεθέρμανσης στη Μεγαλόπολη και κατά τη θερμαντική περίοδο 2020-2021, παρά τη λήξη της σχετικής σύμβασης στο τέλος του έτους. Η επιχείρηση θα εγκαταστήσει λέβητα που θα λειτουργεί με καύση υγροποιημένου αερίου πετρελαίου LPG και δυνατότητα καύσης φυσικού αερίου, ενώ θα καλύψει το κόστος εγκατάστασης και λειτουργίας του λέβητα για την προαναφερόμενη περίοδο. Η παρουσία του φυσικού αερίου στα νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις αυτόχρημα σημαίνει παραπάνω πράγματα σε σχέση με την απλή τηλεθέρμανση.  Το κόστος του φυσικού αερίου είναι εξ ορισμού φθηνότερο από το πετρέλαιο και είναι κάτι το οποίο επιζητούν δεκάδες πόλεις στην Ελλάδα, επομένως δεν βλέπω γιατί να μην το θέλει και η Μεγαλόπολη», κατέληξε ο κ. Χατζηδάκης.

Ιουν 30

Έξι πρωτοβουλίες για την στήριξη του ποδήλατου και των ποδηλατοδρόμων - Απάντηση σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή Δημήτρη Καιρίδη

Τα έξι μέτρα που προωθεί το ΥΠΕΝ για την αύξηση της χρήσης του ποδηλάτου ως οικολογικού μέτρου μετακίνησης περιέγραψε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κωστής Χατζηδάκης, απαντώντας χθες στη Βουλή σε σχετική επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή Δημήτρη Καιρίδη.

  1. Εκπόνηση Εθνικής Στρατηγικής για το Ποδήλατο που «δεν είναι κάτι αφηρημένο, αλλά εμπεριέχει συγκεκριμένα μέτρα και δράσεις». Όπως είπε ο κ. Χατζηδάκης, το κείμενο έχει αποσταλεί για παρατηρήσεις στα συναρμόδια υπουργεία προκειμένου να υιοθετηθεί και να προωθηθεί ολιστικά από την κυβέρνηση
  2. Ολοκλήρωση δυο μεγάλων ποδηλατοδρόμων στην Αττική, με χρηματοδότηση από το Πράσινο Ταμείο. Ο πρώτος αφορά στο τμήμα Γκάζι-Κηφισιά, του ποδηλατοδρόμου που θα ενώνει την Κηφισιά με το παραλιακό μέτωπο (Το σκέλος από το Γκάζι μέχρι την παραλία έχει ήδη ολοκληρωθεί). «Το έργο θα χρηματοδοτηθεί με 7 εκατ. Ευρώ από το Πράσινο Ταμείο και βαίνει προς δημοπράτηση. Ο δεύτερος ποδηλατόδρομος είναι καινούριος.  Θα ξεκινάει από τον σταθμό του Μετρό στην Κατεχάκη, θα περνά από Πολυτεχνειούπολη και Πανεπιστημιούπολη και θα καταλήγει στον Ευαγγελισμό. Έχει δέκα χιλιόμετρα μήκος και 3 εκατομμύρια ευρώ προϋπολογισμό από το Πράσινο Ταμείο»
  3. Δημιουργία προσωρινών ποδηλατόδρομων και πεζόδρομων και μετατροπή οδών σε ήπιας κυκλοφορίας, στο πλαίσιο της διαχείρισης του κορωνοϊού. Έχουν εκδοθεί Τεχνικές Οδηγίες από το ΥΠΕΝ και αρκετοί δήμοι έχουν ήδη ανταποκριθεί.
  4. Πρόβλεψη στο Εθνικό Σχέδιο για την Ηλεκτροκίνηση για επιδότηση στην αγορά ηλεκτρικών ποδηλάτων που φτάνει στο 40% της αξίας τους
  5. Κατάρτιση Τεχνικών Οδηγιών για τον σχεδιασμό αστικών οδών και υπαίθριων δημόσιων χώρων προς όφελος των πεζών.
  6. Εκπόνηση Σχεδίων Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) σε συνεργασία με τα συναρμόδια Υπουργεία, τα οποία έρχονται να εφαρμόσουν στην Ελλάδα τις κατευθυντήριες οδηγίες της ΕΕ προς όφελος των οικολογικών μετακινήσεων, προς όφελος των ποδηλατών και των πεζών.

«Στην Ελλάδα υπάρχει μικρή μεν αλλά σημαντική παράδοση ποδηλατoδρόμων σε πόλεις όπως η Καρδίτσα, τα Τρίκαλα, το Ρέθυμνο -τόπος καταγωγής μου. Εμείς συμβολικά αλλά και ουσιαστικά ξεκινάμε από αυτούς τους δυο μεγάλους ποδηλατοδρόμους στην Αθήνα. Φυσικά δεν πρέπει να ξεχνάμε και τις άλλες πόλεις και κυρίως τη Θεσσαλονίκη, όπου ο Δήμαρχος αγκάλιασε αυτή την πρωτοβουλία μας για τους προσωρινούς ποδηλατοδρόμους και θα προχωρήσει άμεσα στη χάραξη τέτοιων ποδηλατοδρόμων στη συμπρωτεύουσα. Θα συνεργαστούμε με το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών για τα θέματα των ποδηλατοδρόμων, των ΣΒΑΚ, της ηλεκτροκίνησης, που άπτονται των «πράσινων» μεταφορών που βρίσκονται και στην καρδιά των νέων προτάσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και του Ταμείου Ανάκαμψης», κατέληξε ο κ. Χατζηδάκης.