Ιουλ 15

Τα ΚΕΠ έχουν μπει δυναμικά στην εξυπηρέτηση του πολίτη για υπηρεσίες του ΕΦΚΑ - 44.000 συναλλαγές για υπηρεσίες του ΕΦΚΑ μέσω των ΚΕΠ – Κοινή επίσκεψη Χατζηδάκη – Γεωργαντά στο ΚΕΠ Νέας Ιωνία

Επίσκεψη στο Κέντρο Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ) Νέας Ιωνίας πραγματοποίησαν σήμερα ο Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστής Χατζηδάκης και ο Υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Γιώργος Γεωργαντάς προκειμένου να δουν από κοντά την λειτουργία των ψηφιακών υπηρεσιών του e-ΕΦΚΑ που διεκπεραιώνονται μέσω των ΚΕΠ.

Οι 13  νέες ψηφιακές υπηρεσίες του e-ΕΦΚΑ που παρέχονται μέσω  των ΚΕΠ δρομολογήθηκαν τον περασμένο Μάρτιο με κοινή απόφαση του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστή Χατζηδάκη και του Υφυπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης Γιώργου Γεωργαντά και αποτελούν ένα σημαντικό βήμα για την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών.

Η έκδοση ασφαλιστικής ενημερότητας, η έκδοση ασφαλιστικής ικανότητας, η βεβαίωση απογραφής ή η ηλεκτρονική αίτηση επιδόματος ασθενείας, είναι μεταξύ των υπηρεσιών που εδώ και λίγους μήνες παρέχονται στους πολίτες και από τα ΚΕΠ με ταχύτητα και χωρίς ταλαιπωρία. Είναι ενδεικτικό πως τους τελευταίους δύο μήνες έχουν γίνει περισσότερες από 44.000 συναλλαγές μέσω των ΚΕΠ γι’ αυτές τις 13 ηλεκτρονικές υπηρεσίες.

Παράλληλα έχει συσταθεί κοινή ομάδα εργασίας από τα 2 υπουργεία με στόχο να εκσυγχρονιστούν το σύνολο των διαδικασιών των πρώην ασφαλιστικών ταμείων που είχαν ενταχτεί στα ΚΕΠ. Ήδη από τις 272 διαδικασίες έχουν καταργηθεί οι 68 ενώ πολύ σύντομα θα ολοκληρωθεί η διοικητική εκκαθάριση όλων των διαδικασιών αρμοδιότητας του e-ΕΦΚΑ.

Σημειώνεται πως μετά την επίσκεψη στο ΚΕΠ, ο Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κ. Χατζηδάκης επισκέφθηκε αιφνιδιαστικά και τον ΕΦΚΑ Νέας Ιωνίας. Ο κ. Χατζηδάκης συνομίλησε τόσο με υπαλλήλους όσο και πολίτες που εξυπηρετούνταν στο συγκεκριμένο υποκατάστημα.

Ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Κωστής Χατζηδάκης, δήλωσε: «Βασική μας προτεραιότητα στο Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων είναι η αναβάθμιση της εξυπηρέτησης των πολιτών και προχωρούμε με σχέδιο και συγκεκριμένες πρωτοβουλίες για να το πετύχουμε. Σήμερα, εδώ στο ΚΕΠ της Νέας Ιωνίας, διαπίστωσα πως η συνεργασία του e-ΕΦΚΑ με τα ΚΕΠ αποδίδει πράγματι καρπούς. Οι πολίτες διευκολύνονται και εξυπηρετούνται γρηγορότερα και αυτό φαίνεται από τις συναλλαγές που γίνονται καθημερινά στα ΚΕΠ. Κυρίως όμως εξυπηρετούνται και εκείνοι οι συμπολίτες μας που δεν έχουν κοντά τους κάποιο υποκατάστημα του e-ΕΦΚΑ, αλλά έχουν κοντά τους ΚΕΠ ή όσοι δεν γνωρίζουν ακόμα πώς να χρησιμοποιούν τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες μέσω της ιστοσελίδας του e-ΕΦΚΑ.

Δεν σταματάμε όμως εδώ. Μέσα στον Ιούλιο, βάζουμε μπροστά ένα μηχανισμό που θα αλλάξει το τοπίο, αξιοποιώντας και τις νέες, ψηφιακές τεχνολογίες. Πρώτον το ενιαίο τηλεφωνικό κέντρο του Υπουργείου – άρα και του e-ΕΦΚΑ- που θα λειτουργεί 24 ώρες το 24ωρο, επτά ημέρες την εβδομάδα, χωρίς χρέωση των πολιτών. Δεύτερον, τη νέα υπηρεσία myEFKAlive που θα τεθεί σε λειτουργία μέσα στις επόμενες ημέρες. Και τρίτον, τις 50 ηλεκτρονικές υπηρεσίες που ήδη διαθέτει ο ΕΦΚΑ και που πρόκειται να αυξηθούν τους επόμενους μήνες. Οι πολίτες δικαιούνται να εξυπηρετούνται γρήγορα και αποτελεσματικά και είμαστε αποφασισμένοι να προχωρήσουμε προς την κατεύθυνση αυτή».

Ο υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Γιώργος Γεωργαντάς, δήλωσε: «Στο Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνηση, με τον Υπουργό Κυριάκο Πιερρακάκη έχουμε από την πρώτη στιγμή θέσει έναν κεντρικό στόχο: την υλοποίηση πολιτικών που διευκολύνουν στην πράξη τη ζωή των Ελλήνων πολιτών, την ενδυνάμωση τους μέσω της τεχνολογίας, τη διαρκή αναβάθμιση των δημοσίων υπηρεσιών. Προς επίτευξη αυτών, έχουμε αναπτύξει σειρά κοινών πρωτοβουλιών με το Υπουργείο Εργασίας και τον Υπουργό Κωστή Χατζηδάκη, στις οποίες περιλαμβάνεται, μεταξύ άλλων,  η επικαιροποίηση του συνόλου των διαδικασιών αρμοδιότητας ΕΦΚΑ, που είχαν ενταχτεί στα ΚΕΠ. Στόχος μας, οι πολίτες να έχουν τη δυνατότητα να διεκπεραιώνουν τις υποθέσεις τους μέσω εναλλακτικών καναλιών είτε ψηφιακά, μέσω του gov.gr και του e-EΦΚΑ είτε μέσω των φυσικών καταστημάτων του ΕΦΚΑ και των ΚΕΠ. Είμαστε αποφασισμένοι να κάνουμε ό,τι απαιτείται προκειμένου η καθημερινότητα όλων ανεξαιρέτως των πολιτών να γίνεται διαρκώς  ευκολότερη».

Υπενθυμίζεται πως οι 13  ψηφιακές υπηρεσίες του e-ΕΦΚΑ που παρέχονται και μέσω των ΚΕΠ είναι οι εξής:

  1. Εκτύπωση μηνιαίου ή ετήσιου ενημερωτικού σημειώματος συνταξιούχου
  2. Χορήγηση ασφαλιστικής ικανότητας έμμεσου μέλους
  3. Ηλεκτρονική αίτηση επιδόματος ασθενείας
  4. Βεβαίωση προϋπηρεσίας για μισθωτούς ιδιωτικού τομέα του τ. ΙΚΑ-ΕΤΑΜ
  5. Ατομικός Λογαριασμός Ασφάλισης για μισθωτούς ιδιωτικού τομέα του τ. ΙΚΑ-ΕΤΑΜ
  6. Αποδεικτικό ασφαλιστικής ενημερότητας
  7. Βεβαίωση απογραφής
  8. Έναρξη/Μεταβολή/Λήξη ασφάλισης μη μισθωτών
  9. Ασφαλιστική ικανότητα
  10. Βεβαίωση εισφορών για φορολογική χρήση
  11. Επιλογή ασφαλιστικής κατηγορίας κύριας και επικουρικής ασφάλισης και εφάπαξ παροχών
  12. Αίτηση για αμφισβήτηση οφειλής κατά τη διαδικασία του Ν. 4554/2018
  13. Ενημέρωση ασφαλισμένων για συμβάσεις της παραγράφου 9 του άρθρου 39 του Ν. 4387/2016 (Δελτία Παροχής Υπηρεσιών)

Επιπλέον υπηρεσίες του e-ΕΦΚΑ που παρέχονται μέσω των ΚΕΠ είναι οι εξής:

  • Έκδοση ευρωπαϊκής κάρτας ασφάλειας-ασθενείας
  • Υποβολή αίτησης για παροχή εξόδων κηδείας
  • Έκδοση βεβαίωσης συντάξεων για φορολογική χρήση
Ιουλ 8

Σε ισχύ οι διατάξεις για τις νέες άδειες των εργαζομένων που προβλέπει ο νόμος για την Προστασία της Εργασίας

Τέθηκαν σε εφαρμογή οι διατάξεις του νόμου 4808/2021 για την «Προστασία της Εργασίας» που θεσπίζουν νέες άδειες για τους εργαζόμενους γονείς και φροντιστές. Σύμφωνα με εγκύκλιο του Yπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων που εκδόθηκε σήμερα, οι πατέρες παιδιών που γεννήθηκαν από τις 19 Ιουνίου 2021 (ημερομηνία δημοσίευσης του νόμου στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης) και μετά, δικαιούνται να λάβουν άδεια πατρότητας διάρκειας 14 ημερών ενώ από την ίδια ημερομηνία ενεργοποιείται η επιδότηση από τον ΟΑΕΔ για τις γονικές άδειες.

Η εγκύκλιος παρέχει διευκρινίσεις και οδηγίες για την χορήγηση των νέων αδειών σε γονείς και φροντιστές, μεταξύ άλλων για την άδεια πατρότητας, τις γονικές άδειες, την άδεια φροντιστή, το δικαίωμα απουσίας για λόγους ανωτέρας βίας, τις ευέλικτες ρυθμίσεις εργασίας για γονείς, την επέκταση στην υιοθεσία σειράς αδειών που δικαιούνται οι φυσικές μητέρες. Η εγκύκλιος περιλαμβάνει ακόμη επεξηγήσεις για την προστασία από την απόλυση, γονέων που ζήτησαν ή έλαβαν τις άδειες αυτές καθώς και για το καθεστώς ελέγχου εφαρμογής των νέων διατάξεων.

Σε δήλωσή του ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστής Χατζηδάκης επισημαίνει: «Ο νόμος για την Προστασία της Εργασίας τίθεται σε εφαρμογή. Με τις ρυθμίσεις για τις νέες άδειες που δικαιούνται γονείς και φροντιστές γίνονται σημαντικά βήματα για τη συμφιλίωση της επαγγελματικής με την οικογενειακή ζωή. Μέσα στον Ιούλιο θα εκδοθεί η πλειονότητα των Υπουργικών Αποφάσεων που προβλέπει ο νόμος για την Προστασία της Εργασίας και μέχρι το Σεπτέμβριο θα έχουν κλείσει σχεδόν όλα τα θέματα. Παράλληλα, θα προχωρήσουν οι δύο μεγάλες παρεμβάσεις, δηλαδή η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας και η νέα Ανεξάρτητη Διοικητική Αρχή Επιθεώρηση Εργασίας».

Οι νέες άδειες που θεσμοθετούνται ή επεκτείνονται έχουν ως εξής:

– Άδεια πατρότητας, 14 ημέρες με αποδοχές: Η άδεια αυτή χορηγείται συνολικά ή τμηματικά σύμφωνα με την αίτηση του εργαζόμενου ως εξής είτε: α) είτε ο εργαζόμενος λαμβάνει δύο (2) ημέρες άδειας πριν την αναμενόμενη ημερομηνία τοκετού, προκειμένου να καλύπτονται οι ανάγκες που συνδέονται με την εγκυμοσύνη και τον τοκετό, οπότε στην περίπτωση αυτή, οι υπόλοιπες δώδεκα (12) ημέρες, χορηγούνται, συνολικά ή τμηματικά, άμεσα λόγω της γέννησης του τέκνου, εντός τριάντα (30) ημερών από την ημερομηνία γέννησης είτε β)  χορηγείται το σύνολο των ημερών αδείας μετά την ημερομηνία γέννησης. Την άδεια δικαιούται κάθε εργαζόμενος πατέρας, χωρίς καμία απολύτως προϋπόθεση και ανεξάρτητα από την οικογενειακή του κατάσταση. Υπενθυμίζεται ότι η άδεια πατρότητας με το προηγούμενο καθεστώς ήταν δύο ημέρες. Σύμφωνα με μεταβατική διάταξη, που εξειδικεύεται με την εγκύκλιο, όσοι πατέρες έχουν λάβει τις δύο ημέρες άδειας δικαιούνται τις επιπλέον (μέχρι 12) ημέρες έως ότου συμπληρωθεί ένας μήνας από τη γέννηση του τέκνου.

– Γονική άδεια διάρκειας 4 μηνών: χορηγείται συνεχόμενα ή τμηματικά και για τους δύο γονείς με επίδομα από τον ΟΑΕΔ για τους δύο πρώτους μήνες, ίσο με τον κατώτατο μισθό. Μόνη προϋπόθεση είναι η επί 1 έτος απασχόληση του εργαζόμενου στον ίδιο εργοδότη. Αν υπάρχουν περισσότερα παιδιά, οι γονείς έχουν δικαίωμα να πάρουν άδεια και για αυτά, εφόσον από τη λήξη της άδειας που δόθηκε για το  προηγούμενο παιδί μεσολάβησε ένας χρόνος πραγματικής απασχόλησης στον ίδιο εργοδότη. Κατ’ εξαίρεση, γονείς διδύμων, τριδύμων ή και περισσότερων πολύδυμων τέκνων δικαιούνται να λάβουν τη γονική άδεια για κάθε παιδί ξεχωριστά, διακεκομμένα ή και συνεχόμενα, χωρίς να μεσολαβήσει ένας χρόνος πραγματικής υπηρεσίας. Σε περίπτωση υιοθεσίας ή αναδοχής τέκνου ηλικίας έως οκτώ ετών, η γονική άδεια χορηγείται από την ένταξη του παιδιού στην οικογένεια. Έπειτα από αίτηση του εργαζόμενου η γονική άδεια μπορεί να χορηγείται εναλλακτικά με τη μορφή μειωμένου ημερήσιου ωραρίου ή σε ημέρες άδειας, χωρίς να θίγεται το δικαίωμα του εργαζόμενου να λάβει το επίδομα γονικής άδειας. Σύμφωνα με μεταβατική διάταξη, ο ΟΑΕΔ υποχρεούται να καταβάλει το επίδομα της γονικής άδειας και στους γονείς που έλαβαν την άδεια με βάση το προηγούμενο πλαίσιο (που δεν προέβλεπε επίδομα) εφόσον η άδεια αυτή δεν είχε λήξει στις 19 Ιουνίου 2021, ημερομηνία που τέθηκε σε ισχύ ο νέος νόμος.

– Άδεια φροντιστή: η άδεια (άνευ αποδοχών) χορηγείται για την κάλυψη σημαντικών αναγκών ή φροντίδας συγγενών ή άλλων προσώπων που κατοικούν στο ίδιο νοικοκυριό, για σοβαρό ιατρικό λόγο. Προϋπόθεση είναι η συμπλήρωση 6 μηνών εργασίας και η διάρκεια της άδειας είναι έως 5 ημέρες για κάθε ημερολογιακό έτος.

– Θεσμοθετείται δικαίωμα απουσίας του γονέα ή φροντιστή έως δύο φορές το χρόνο και για μία ημέρα κάθε φορά για λόγους ανωτέρας βίας (π.χ. ασθένεια ή ατύχημα του παιδιού ή του προσώπου που χρήζει φροντίδας η οποία βεβαιώνεται με ιατρική γνωμάτευση). Η άδεια είναι με αποδοχές.

Γονείς παιδιών έως 12 ετών και φροντιστές δικαιούνται να ζητούν ευέλικτες ρυθμίσεις εργασίας (όπως τηλεργασία, ευέλικτο ωράριο εργασίας ή μερική απασχόληση) με προϋπόθεση ο εργαζόμενος να έχει συμπληρώσει έξι μήνες εργασίας στον ίδιο εργοδότη.

Με άλλες διατάξεις του νόμου, εξομοιώνονται τα δικαιώματα των εργαζομένων που υιοθετούν τέκνο έως οκτώ ετών με τις φυσικές μητέρες (μεταγενέθλιο τμήμα της άδειας μητρότητας, ειδική παροχή προστασίας της μητρότητας), θεσπίζεται άδεια εργαζομένων γυναικών για υποβολή σε μεθόδους ιατρικώς υποβοηθούμενης αναπαραγωγής, ενώ συμπληρώνεται, κωδικοποιείται και βελτιώνεται το πλαίσιο για τη χορήγηση σειράς αδειών που προέβλεπε ήδη η νομοθεσία (όπως οι άδειες φροντίδας τέκνου, παρακολούθησης σχολικής επίδοσης, γάμου, προγεννητικών εξετάσεων, ασθένειας παιδιού, σοβαρών νοσημάτων, νοσηλείας, κ.ά.)

Τέλος, προβλέπεται ρητά ότι η απόλυση εργαζόμενου, επειδή ζήτησε ή έλαβε άδεια ή ευέλικτη ρύθμιση απαγορεύεται και είναι άκυρη ενώ σε περίπτωση καταγγελίας της σύμβασης ισχύει η αντιστροφή του βάρους της απόδειξης. Δηλαδή ο εργοδότης θα πρέπει να αποδείξει στο δικαστήριο ότι η απόλυση έγινε για άλλους λόγους.

Ιουλ 2

Έρχονται οι πιστοποιημένοι δικηγόροι και λογιστές/φοροτεχνικοί στον e-ΕΦΚΑ - Κ. Χατζηδάκης: Σημαντική μείωση του στοκ των εκκρεμών συντάξεων το φθινόπωρο

Ανοίγει ο δρόμος για την άμεση συμμετοχή των πιστοποιημένων δικηγόρων και λογιστών/φοροτεχνικών στη διαδικασία έκδοσης των συντάξεων, μετά την υπογραφή από τον υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Κωστή Χατζηδάκη, της υπουργικής απόφασης, που ρυθμίζει όλες τις λεπτομέρειες για τη διαδικασία της εκπαίδευσης και πιστοποίησης.

Συγκεκριμένα, ορίζονται αναλυτικά η ύλη και το πρόγραμμα επιμόρφωσης, η διαδικασία υποβολής αιτήσεων και εξετάσεων, ο τρόπος εγγραφής στο μητρώο των πιστοποιημένων επαγγελματιών, καθώς και οι κυρώσεις προς τους πιστοποιημένους επαγγελματίες.

Την ίδια στιγμή, το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων απέστειλε στη διοίκηση του e-ΕΦΚΑ την εισήγηση για την κατ’ αποκοπήν αποζημίωση για τις βεβαιώσεις και τα σχέδια απόφασης προσωρινής ή οριστικής σύνταξης που εκδίδουν οι πιστοποιημένοι επαγγελματίες.

Ο σχετικός «τιμοκατάλογος» διαμορφώνεται ως εξής:

  • Βεβαίωση χρόνου ασφάλισης: 40 ευρώ όταν η βεβαίωση αφορά έναν πρώην φορέα κοινωνικής ασφάλισης (π.χ. τ. ΙΚΑ), 80 ευρώ όταν αφορά περισσότερους του ενός φορείς.
  • Βεβαίωση μη ύπαρξης οφειλόμενων εισφορών αυτοαπασχολούμενου ή ελεύθερου επαγγελματία ή για αίτηση ρύθμισης οφειλόμενων εισφορών: 30 ευρώ.
  • Βεβαίωση οφειλόμενου ποσού για αναγνώριση πλασματικού χρόνου ασφάλισης: 30 ευρώ.
  • Σύνταξη σχεδίου απόφασης προσωρινής ή οριστικής σύνταξης (κύριας ή επικουρικής): 60 ευρώ. Αν η σύνταξη απονέμεται με βάση τις διατάξεις της διαδοχικής ή παράλληλης ασφάλισης, στην αποζημίωση προστίθενται 15 ευρώ για κάθε πρώην φορέα κοινωνικής ασφάλισης πλέον του ενός.
  • Προσυνταξιοδοτική βεβαίωση: 60 ευρώ. Αν η βεβαίωση αφορά χρόνο ασφάλισης που διανύθηκε σε περισσότερους πρώην φορείς κοινωνικής ασφάλισης, η αποζημίωση ανέρχεται σε 80 ευρώ.

Σημειώνεται ότι σε πρώτη φάση, οι πιστοποιημένοι επαγγελματίες θα μπορούν να εκδίδουν τις εν λόγω βεβαιώσεις και σχέδια αποφάσεων μόνο για τους πρώην φορείς ΙΚΑ, ΟΑΕΕ και ΟΓΑ.

Ο «οδικός χάρτης» για την πιστοποίηση και την εμπλοκή των ιδιωτών

Η επιμόρφωση των πιστοποιούμενων επαγγελματιών θα παρέχεται από τον e-ΕΦΚΑ χωρίς αντάλλαγμα, ενώ επιτρέπεται η παροχή εκπαίδευσης και από ιδιωτικούς φορείς. Η επιμόρφωση θα καλύπτει τη σχετική νομοθεσία (θεμελίωση σύνταξης, νομιμοποίηση χρόνου ασφάλισης και χρήση του στην απονομή σύνταξης), τη διαπίστωση του χρόνου ασφάλισης, τη διαπίστωση των οφειλών και τον υπολογισμό της σύνταξης.

Ως φορέας πιστοποίησης ορίζεται ο e-ΕΦΚΑ, που έχει και την ευθύνη διεξαγωγής των εξετάσεων, της έκδοσης των βαθμολογιών και τήρησης του σχετικού μητρώου. Πριν από κάθε κύκλο πιστοποίησης, προσδιορίζεται με απόφαση του Διοικητή του e-ΕΦΚΑ ο ανώτατος αριθμός των επαγγελματιών που μπορούν να συμμετέχουν. Κάθε κύκλος ξεκινάει μετά από πρόσκληση του e-ΕΦΚΑ, η οποία αναρτάται στην ιστοσελίδα του φορέα, καθώς και στις ιστοσελίδες olomeleia.gr (της Ολομέλειας των Δικηγορικών Συλλόγων) και oe-e.gr (του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδας). Οι ενδιαφερόμενοι υποβάλουν το αίτημά τους στην αντίστοιχη πλατφόρμα, ενώ τηρείται σειρά χρονικής προτεραιότητας.

Μετά την ολοκλήρωση της επιμόρφωσης –που θα διενεργείται κυρίως με ασύγχρονη τηλεκπαίδευση- οι επαγγελματίες θα μπορούν να συμμετέχουν στις εξετάσεις που θα διοργανώνει ο e-ΕΦΚΑ, που θα διενεργούνται εξ’ αποστάσεως και με το σύστημα των πολλαπλών επιλογών. Η βαθμολόγηση θα γίνεται αυτοματοποιημένα και ο βαθμός θα εξάγεται αμέσως μετά τη λήξη της εξέτασης. Με διαπιστωτική πράξη του διοικητή του e-ΕΦΚΑ που θα εκδίδεται 5 μέρες μετά τη διενέργεια κάθε εξέτασης, οι επιτυχόντες εγγράφονται στο μητρώο πιστοποιημένων επαγγελματιών που θα τηρείται και θα εποπτεύεται από τον e-ΕΦΚΑ.

Η ανάθεση στους πιστοποιημένους επαγγελματίες για τις βεβαιώσεις και τα σχέδια απόφασης συντάξεων που μπορούν να εκδίδουν σύμφωνα με τον ν. 4798/2021 (άρθρο 255) γίνεται με υπεύθυνη δήλωση που απευθύνεται στον e-ΕΦΚΑ, ή με καταχώρηση σε ειδική πλατφόρμα στο πληροφοριακό σύστημα του e-ΕΦΚΑ.

Όταν υποβάλλεται η βεβαίωση ή το σχέδιο που έχει συντάξει ο πιστοποιημένος επαγγελματίας, σε αυτό περιλαμβάνεται και ο αριθμός πρωτοκόλλου που αντιστοιχεί στην παραλαβή της ανάθεσης από τον e-ΕΦΚΑ. Ο e-ΕΦΚΑ ελέγχει την αντιστοιχία ανάμεσα στη βεβαίωση ή το σχέδιο που υποβλήθηκε και στο αντικείμενο της ανάθεσης και καταβάλλει την αντίστοιχη αποζημίωση με ισόποση πίστωση του λογαριασμού που έχει δηλώσει ο επαγγελματίας.

Ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστής Χατζηδάκης δήλωσε: «Προχωρούμε το ταχύτερο δυνατό μετά την ψήφιση του σχετικού νόμου τις απαραίτητες αποφάσεις ώστε οι πιστοποιημένοι δικηγόροι και οικονομολόγοι να «μπουν» στον e-ΕΦΚΑ μέσα στο καλοκαίρι και να συνδράμουν την πολυμέτωπη προσπάθεια επιτάχυνσης της διαδικασίας απονομής των συντάξεων που βρίσκεται σε εξέλιξη. Ήδη βλέπουμε ενθαρρυντικά αποτελέσματα, καθώς σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία οι εκκρεμείς συντάξεις μειώθηκαν για έβδομο συνεχόμενο μήνα παρά την αύξηση των νέων αιτήσεων συνταξιοδότησης. Πιστεύω ότι μέσα στο φθινόπωρο θα δούμε σημαντική αποκλιμάκωση του «βουνού» των εκκρεμών συντάξεων κι ότι ακόμα νωρίτερα ο ασφαλισμένος θα δει σημαντική βελτίωση στον τρόπο και την ταχύτητα εξυπηρέτησής του από τον ε-ΕΦΚΑ, χάρη στην συνεχή επέκταση των ψηφιακών υπηρεσιών αλλά και στο νέο τηλεφωνικό κέντρο που αναμένεται να τεθεί σύντομα σε λειτουργία».

Ιουλ 1

Επίσκεψη υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστή Χατζηδάκη στο Φάρο Τυφλών

Τον Φάρο Τυφλών της Ελλάδας στην Καλλιθέα επισκέφθηκε σήμερα ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστής Χατζηδάκης, μαζί με την αρμόδια υφυπουργό Δόμνα Μιχαηλίδου και τον Γενικό Γραμματέα Κοινωνικής Αλληλεγγύης και Καταπολέμησης της Φτώχειας Γιώργο Σταμάτη.

Ο Φάρος Τυφλών –που λειτουργεί από το 1946- είναι σωματείο μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα εποπτευόμενο από το υπουργείο Εργασίας,  με βασικό αντικείμενο την επιμόρφωση και κατάρτιση ατόμων με προβλήματα όρασης. Προσφέρει μεταξύ άλλων για τα μέλη του δανειστική βιβλιοθήκη, γυμναστήριο, μαθήματα ηλεκτρονικών υπολογιστών, θεατρική ομάδα και μαθήματα Braille. Λειτουργεί επίσης εργαστήριο ειδών καθαριότητας καθώς και μονάδα κατεργασίας μετάλλων, όπου παράγονται διάφορα μεταλλικά αντικείμενα.

Στο πλαίσιο συνάντησης εργασίας, ο πρόεδρος του σωματείου κ. Εμμανουήλ Μπασιάς, τα μέλη της διοίκησης και οι εργαζόμενοι περιέγραψαν το έργο και τις δραστηριότητες του σωματείου καθώς και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν.  Στάθηκαν ειδικότερα στο ζήτημα της επαρκούς χρηματοδότησης και της αγοράς των προϊόντων που παράγονται από τον Φάρο Τυφλών από υπηρεσίες και φορείς του δημοσίου. Οι κ.κ. Χατζηδάκης, Μιχαηλίδου και Σταμάτης περιηγήθηκαν στη συνέχεια στις εγκαταστάσεις του Φάρου Τυφλών και στα εργαστήρια, όπου απασχολούνται 20 άτομα με προβλήματα όρασης.  Επισκέφθηκαν τέλος το Μουσείο Αφής, που είναι το μοναδικό μουσείο στην Ελλάδα και ένα από τα πέντε στον κόσμο που απευθύνονται κυρίως σε άτομα με προβλήματα όρασης.

Ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων  Κωστής Χατζηδάκης δήλωσε: «Η δραστηριότητα του Φάρου Τυφλών έχει υψηλή προστιθέμενη αξία. Η Πολιτεία θα σταθεί αρωγός όπως οφείλει. Θα στηρίξει όσο περισσότερο γίνεται τον Φάρο. Αυτή η πολιτική πρέπει να μας ενώνει όλους ανεξάρτητα από κομματικές προτιμήσεις. Δεσμευτήκαμε λοιπόν ότι θα αντιμετωπίσουμε το ζήτημα της έγκαιρης και πιο μεγάλης -στο πλαίσιο του δυνατού- χρηματοδότησης. Αλλά και για το θέμα της απορρόφησης των προϊόντων του Φάρου θα συνεννοηθούμε τόσο με τις υπηρεσίες του Υπουργείου όσο και με τους εποπτευόμενους φορείς ώστε να αγοράζουν τα προϊόντα».

Η υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, αρμόδια για θέματα Πρόνοιας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, Δόμνα Μιχαηλίδου, δήλωσε: «Στη σημερινή μας επίσκεψη στο “Φάρο Τυφλών”  διαπιστώσαμε, για μια ακόμα φορά, την ουσιαστική και αποτελεσματική προσπάθεια που καταβάλλουν  η διοίκηση και οι εργαζόμενοι, για να στηρίξουν την επανένταξη στην κοινωνία και την εργασία, των συνανθρώπων μας με οπτική αναπηρία.  Από την πλευρά μας, στηρίζουμε τους συμπολίτες μας με προβλήματα όρασης και συνεχίζουμε με συνέπεια τις πολιτικές μας, ώστε να διευκολύνουμε την καθημερινότητά τους. Προχωράμε με ταχύτητα την υλοποίηση τόσο του Εθνικού Σχεδίου Δράσης για την Αναπηρία όσο και της Εθνικής Αρχής για την Προσβασιμότητα. Χρησιμοποιούμε αποτελεσματικά, όλα τα διαθέσιμα, εθνικά και ευρωπαϊκά χρηματοδοτικά εργαλεία και δημιουργούμε νέες δράσεις».

Ο Γενικός Γραμματέας Κοινωνικής Αλληλεγγύης και Καταπολέμησης της Φτώχειας Γιώργος Σταμάτης δήλωσε: «Ο  Φάρος Τυφλών επιτελεί σημαντικό έργο στην επιμόρφωση ατόμων με προβλήματα όρασης και ενισχύει την απασχόλησής  τους. ως Υπουργείο έχουμε θέσει ως προτεραιότητα, την κοινωνική ένταξη των ατόμων με αναπηρία. Η στήριξή μας στα άτομα με οπτική αναπηρία είναι δεδομένη και μεταξύ των άλλων σχεδιάζουμε την βελτίωση του πλαισίου εκπαίδευσης των εκπαιδευτών κινητικότητας και προσανατολισμού».

Ιουν 30

Επίσκεψη του υπουργού Κωστή Χατζηδάκη στο ΝΑΤ - Άμεση υλοποίηση σχεδίου δράσης για το ΝΑΤ

Ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Κωστής Χατζηδάκης, επισκέφθηκε σήμερα τα κεντρικά γραφεία του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ), στον Πειραιά. Πρόκειται για την πρώτη επίσκεψη Υπουργού Εργασίας στο αρχαιότερο ασφαλιστικό ταμείο της Ευρώπης και το δεύτερο αρχαιότερο στον κόσμο, που φέτος συμπληρώνει τα 160 χρόνια λειτουργίας του.

Ο Κωστής Χατζηδάκης ενημερώθηκε από τον πρόεδρο του ΝΑΤ, Κωνσταντίνο Τσαγκαρόπουλο, και τα στελέχη του για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν, την απουσία σύγχρονων κτιριακών υποδομών και τους αργούς ρυθμούς έκδοσης συντάξεων.

Συμφωνήθηκε η άμεση υλοποίηση ενός σχεδίου δράσης με χρονικό ορίζοντα το τέλος του 2021 που θα περιλαμβάνει:

  • Την σημαντική αύξηση των ρυθμών απονομής κύριων, επικουρικών συντάξεων και εφάπαξ εντός του 2021. Ήδη έχει υπάρξει η απαραίτητη συνεργασία με το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής προκειμένου να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα με συντονισμένο τρόπο και που θα οδηγήσει στη δημιουργία ενός ενιαίου κέντρου απονομής συντάξεων.
  • Την πλήρη ανασυγκρότηση των λειτουργιών του ΝΑΤ και την ολοκλήρωση του ψηφιακού μετασχηματισμού του αλλά και την άμεση διασύνδεση των συστημάτων του με τον e-ΕΦΚΑ και το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας.
  • Την βελτίωση με κάθε δυνατό τρόπο της εξυπηρέτησης των ασφαλισμένων. Προς τον σκοπό αυτό δρομολογείται η λειτουργία εντός του καλοκαιριού του νέου ενιαίου τηλεφωνικού κέντρου του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων που θα λειτουργεί 24 ώρες το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα και με μηδενικούς χρόνους απόκρισης, στο οποίο θα ενταχθεί και το ΝΑΤ.

Ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Κωστής Χατζηδάκης, δήλωσε: «Επισκέφθηκα σήμερα το ΝΑΤ, το δεύτερο αρχαιότερο ασφαλιστικό ταμείο της Ευρώπης, και είχα την δυνατότητα να δω από κοντά τόσο τα προβλήματα όσο και την σημαντική προσπάθεια των υπαλλήλων και της Διοίκησης για να τα επιλύσουν. Στη προσπάθεια τους αυτή χρειάζεται να εφαρμοστεί ένα σχέδιο άμεσης δράσης που θα περιλαμβάνει την δραστική μείωση των εκκρεμών συντάξεων μέσω της διασύνδεσης των συστημάτων του ΝΑΤ, του ΕΦΚΑ και του Υπουργείου Ναυτιλίας και της δημιουργίας ενός ενιαίου κέντρου απονομής, την άμεση αναβάθμιση των κτιριακών υποδομών καθώς και την σημαντική βελτίωση της εξυπηρέτησης του πολίτη. Ζήτησα από τη Διοίκηση του ΝΑΤ να συντάξει και να μου παρουσιάσει μέσα στην εβδομάδα πρακτικές προτάσεις άμεσης υλοποίησης. Για να πάψει το ΝΑΤ να είναι ένα από τα πλέον προβληματικά ασφαλιστικά ταμεία της χώρας και να επιστρέψει στην προ του ΕΦΚΑ εποχή, τότε που οι συντάξεις, όπως με ενημέρωσαν οι υπάλληλοι, εκδίδονταν σε 4 με 5 μήνες και όχι σε 4 με 5 χρόνια που είναι σήμερα!».

Ο πρόεδρος του ΝΑΤ, Κωνσταντίνος Τσαγκαρόπουλος, δήλωσε: «Τους τελευταίους δύο μήνες χαρτογραφήσαμε, με τη συνδρομή των υπηρεσιακών παραγόντων και των συνεργατών μου,  όλες τις διαδικασίες και τις παθογένειες του ΝΑΤ. Σε στενή συνεργασία με τον Υπουργό έχουμε ήδη επεξεργαστεί λύσεις άμεσης εφαρμογής που θα τους τις παρουσιάσουμε αναλυτικά και με λεπτομερή χρονοδιαγράμματα την επόμενη βδομάδα ώστε η μεταρρύθμιση του ασφαλιστικού μας φορέα να ολοκληρωθεί το συντομότερο δυνατό».