Φεβ 24

Το 1555 αποκτά ιστοσελίδα και εξυπηρετεί πλέον και διαδικτυακά

Δυνατότητα ψηφιακής υποβολής αιτημάτων (ticketing), χωρίς να απαιτείται κλήση στο τηλεφωνικό κέντρο

Σε λειτουργία τέθηκε η ιστοσελίδα του 1555 – 1555.gov.gr, του Ενιαίου Αριθμού Εξυπηρέτησης Πολιτών για εργασιακά, ασφαλιστικά και κοινωνικά θέματα του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων και των εποπτευόμενων φορέων ΕΦΚΑ, ΟΑΕΔ και ΟΠΕΚΑ.

Μέσα από την ιστοσελίδα 1555.gov.gr ο πολίτης μπορεί να εξυπηρετείται άμεσα, εύκολα και έγκυρα για τα ζητήματα που τον απασχολούν, χωρίς να απαιτείται η κλήση στο τηλεφωνικό κέντρο του 1555. Με απλά λόγια, μπορεί πλέον να βρίσκει άκρη και διαδικτυακά.

Το κύριο χαρακτηριστικό της ιστοσελίδας είναι ο ηλεκτρονικός Οδηγός του Πολίτη μέσω του οποίου οι πολίτες μπορούν:

  • Να συνδέονται και να χρησιμοποιούν τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες όλων των φορέων που εποπτεύει το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων.
  • Να υποβάλουν προσωποποιημένα αιτήματα ή ερωτήματα (tickets) και να παρακολουθούν την πορεία τους, μέσω προσωπικής θυρίδας/αποθετηρίου απαντήσεων.

Ο Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Κωστής Χατζηδάκης, δήλωσε: «Από την αρχή της λειτουργίας του, είχαμε τονίσει πως το 1555 δεν είναι απλά ένα τηλεφωνικό κέντρο, αλλά ένα ολοκληρωμένο ενιαίο κέντρο εξυπηρέτησης των πολιτών που περιλαμβάνει πολλαπλά κανάλια υποδοχής, διαχείρισης και παρακολούθησης των αιτημάτων τους. Η λειτουργία της ιστοσελίδας 1555.gov.gr και η δυνατότητα που παρέχει για υποβολή προσωποποιημένων αιτημάτων ή ερωτημάτων και παρακολούθησης της πορείας τους, εξυπηρετεί ακριβώς αυτή τη λογική. Ο πολίτης, χωρίς να καλεί στο 1555, μπορεί μέσα από την ιστοσελίδα του να βρίσκει άκρη στο εργασιακό, ασφαλιστικό ή συνταξιοδοτικό ζήτημα που τον απασχολεί.

Οφείλω να υπενθυμίσω πού βρισκόμασταν λίγους μήνες πριν. Από το χάος των κατεβασμένων τηλεφώνων μεταφερθήκαμε σε ένα περιβάλλον άμεσης εξυπηρέτησης, χωρίς ταλαιπωρία και πολύωρες αναμονές. 8 στους 10 πολίτες που χρησιμοποίησαν το 1555 δηλώνουν ότι βρήκαν λύση στο πρόβλημα τους, ενώ οι συνολικές κλήσεις που διεκπεραιώθηκαν ξεπέρασαν το 1,1 εκατομμύριο».

Πώς λειτουργεί η ηλεκτρονική υποβολή αιτημάτων/ερωτημάτων μέσα από το 1555.gov.gr

Η διαδικασία ηλεκτρονικής υποβολής της αίτησης εξυπηρέτησης μέσω του Οδηγού του Πολίτη, είναι ιδιαίτερα απλή, ασφαλής και γρήγορη. Ο πολίτης εισέρχεται στην ιστοσελίδα 1555.gov.gr, επιλέγει την υπηρεσία για την οποία θέλει να υποβάλει ερώτημα και στη συνέχεια την ενότητα «Ηλεκτρονικό Ερώτημα». Αφού ταυτοποιηθεί με τους προσωπικούς του κωδικούς Taxisnet, καλείται να δηλώσει τα στοιχεία επικοινωνίας του και να πληκτρολογήσει το ερώτημα ή αίτημά του στο σχετικό πεδίο.

Ανάλογα με το θέμα που τον απασχολεί, ο πολίτης μπορεί να υποβάλει νέο αίτημα ή να ζητήσει διευκρινίσεις και ενημέρωση για την πορεία αιτήματος που έχει ήδη καταθέσει. Μπορεί, επίσης, να επισυνάψει οποιοδήποτε αρχείο κρίνει ότι θα βοηθήσει στη διαχείριση του αιτήματός του.

Κάθε αίτημα που υποβάλλεται με αυτή τη διαδικασία, δρομολογείται αυτόματα στην αρμόδια ομάδα εργασίας του Φορέα (ΕΦΚΑ, ΟΑΕΔ, ΟΠΕΚΑ και λοιπές υπηρεσίες του Υπουργείου), για να το επεξεργαστεί και να το επιλύσει. Ο πολίτης λαμβάνει στο e-mail που έχει δηλώσει το μοναδικό αριθμό εξυπηρέτησης για το ερώτημά του, καθώς και σύνδεσμο που οδηγεί στο προσωπικό του αποθετήριο απαντήσεων. Όταν η επεξεργασία του αιτήματος ολοκληρωθεί, ειδοποιείται μέσω e-mail και λαμβάνει σύνδεσμο μετάβασης στο αποθετήριο, ώστε να ενημερωθεί για την απάντηση του φορέα.

Ο Οδηγός του Πολίτη εμπλουτίζεται συνεχώς με νέες κατηγορίες και ηλεκτρονικές υπηρεσίες, με σκοπό να καλύψει το σύνολο των εργασιακών, ασφαλιστικών και κοινωνικών θεμάτων που απασχολούν τους πολίτες.

Φεβ 23

Ενθαρρύνουμε τα μπόνους απόδοσης και τα stock options στους εργαζομένους στον ιδιωτικό τομέα - Επίσκεψη στη Viva Wallet

«Τη Viva Wallet την ξέραμε σαν καινοτόμο επιχείρηση στο χώρο της ψηφιακής οικονομίας και του «πλαστικού» χρήματος, στην οποία έγινε πρόσφατα μια μεγάλη επένδυση στης χώρα μας (σ.σ. με την εξαγορά του 49% από την αμερικανική επενδυτική τράπεζα JP Morgan). Δεν την ξέρουμε ίσως τόσο σαν μια επιχείρηση που εφαρμόζει καλές εργασιακές πρακτικές, όπως είναι τα μπόνους απόδοσης και τα stock options στους εργαζομένους. Πρακτικές τις οποίες ενθαρρύνει η κυβέρνηση και επιδιώκει τη διεύρυνσή τους σε όλη την αγορά εργασίας», σημείωσε Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστής Χατζηδάκης κατά τη σημερινή επίσκεψή του στα γραφεία της Viva Wallet στο Μαρούσι, στην οποία τον συνόδευε ο Διοικητής του ΟΑΕΔ Σπύρος Πρωτοψάλτης.

Ο κ. Χατζηδάκης περιηγήθηκε στο κτίριο της εταιρείας, συνομίλησε με τους εργαζομένους της Viva Wallet –στην πλειονότητά τους νέοι άνθρωποι , με σπουδές στην Ελλάδα και το εξωτερικό- και συναντήθηκε –μαζί με τον κ. Πρωτοψάλτη- με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο και συνιδρυτή της εταιρείας Χάρη Καρώνη, τον Chief Investment Officer και έτερο συνιδρυτή Μάκη Αντύπα και τον Σύμβουλο Διοίκησης Βασίλη Τραπεζάνογλου.

Η διοίκηση της Viva Wallet παρουσίασε στους κ.κ. Χατζηδάκη και Πρωτοψάλτη το αναπτυξιακό της πλάνο, στο πλαίσιο του οποίου το προσωπικό της θα αυξηθεί από 640 άτομα σε 1.800 το τέλος του 2023, καθώς η εταιρεία επεκτείνει με ταχείς ρυθμούς τις δραστηριότητές της σε πολλές χώρες της Ευρώπης. Ανέλυσε επίσης το εργασιακό μοντέλο της Viva Wallet, τις βασικές παραμέτρους του προγράμματος stock options που αποτελεί μακροπρόθεσμο «εργαλείο» κινητροδότησης που συνδυάζεται με μπόνους απόδοσης, στη βάση συγκεκριμένης στοχοθεσίας.

Ο κ. Πρωτοψάλτης από την πλευρά του παρουσίασε στη διοικητική ομάδα της εταιρείας τη Μονάδα Μεσαίων και Μεγάλων Επιχειρήσεων του ΟΑΕΔ και τις δυνατότητες που έχει για την εξεύρεση εξειδικευμένου προσωπικού και ιδιαίτερα νέων με ψηφιακές δεξιότητες που θα έχουν εκπαιδευτεί και πιστοποιηθεί στο πλαίσιο των προγραμμάτων που υλοποιεί με μεγάλη επιτυχία ο Οργανισμός, με ψηφιακούς κολοσσούς όπως η Google, η Amazon, η Cisco και Microsoft.

Όπως δήλωσε ο κ. Χατζηδάκης, «η Viva Wallet που επισκέφθηκα σήμερα είναι παράδειγμα επιχείρησης στην οποία μπορούν να κερδίζουν ταυτόχρονα και οι εργαζόμενοι και οι εργοδότες: Οι εργαζόμενοι παίρνουν όχι μόνο υψηλούς μισθούς σε σχέση με το μέσο όρο, αλλά και bonus απόδοσης εάν επιτύχουν τους στόχους τους. Επιπροσθέτως, το 1/3 των εργαζομένων συμμετέχουν σε πρόγραμμα stock options, μέσω του οποίου καθίστανται και οι ίδιοι μέτοχοι της επιχείρησης και συνδέονται ακόμα περισσότερο με την προοπτική και το μέλλον της. Τέτοιου είδους πρακτικές εφαρμόζονται και σε αρκετές ακόμα ελληνικές επιχειρήσεις. Αυτού του είδους την επιχειρηματικότητα, αυτό το μοντέλο συνύπαρξης εργοδοτών και εργαζομένων θέλουμε να προωθήσουμε ως Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, αλλά και ως κυβέρνηση, επ’ ωφελεία των εργαζομένων, των εργοδοτών, της ελληνικής οικονομίας συνολικά».

Φεβ 1

Μνημόνιο Συνεργασίας ΟΑΕΔ-Microsoft για ανάπτυξη ψηφιακών δεξιοτήτων

Κ.  Χατζηδάκης: Συμπράττουμε με τις πιο καινοτόμες εταιρείες του κόσμου για την κατάρτιση και τις νέες δουλειές

 

Μνημόνιο συνεργασίας υπέγραψαν ο ΟΑΕΔ και η Microsoft Hellas στον τομέα ανάπτυξης των ψηφιακών δεξιοτήτων, σε εκδήλωση παρουσία του Υπουργού Εργασίας Κωστή Χατζηδάκη. Προηγήθηκε συνάντηση του κ. Χατζηδάκη και του Διοικητή του ΟΑΕΔ Σπύρου Πρωτοψάλτη με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της MicrosoftΕλλάδος, Κύπρου και Μάλτας κ. Θεοδόση Μιχαλόπουλο και την Διευθύντρια Μάρκετινγκ και Λειτουργιών της εταιρείας κ. Χριστίνα Λεϊμονή, κατά την οποία τονίστηκε ότι οι ψηφιακές δεξιότητες –που έχουν ήδη τεθεί στο επίκεντρο των προγραμμάτων κατάρτισης και επανακάρτισης ανέργων που σχεδιάζει ο ΟΑΕΔ- αποτελούν «συστατικό στοιχείο» για τις θέσεις  εργασίας που έχουν υψηλή ζήτηση από τις επιχειρήσεις στην παρούσα φάση.

Η συνεργασία ΟΑΕΔ- Microsoft εντάσσεται στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας «GR For Growth» της Microsoft και έχει ως στόχο την αναβάθμιση των δεξιοτήτων του ανθρώπινου δυναμικού σε τεχνολογίες αιχμής και την αποτελεσματική αντιμετώπιση του ψηφιακού χάσματος στην αγορά εργασίας.  Ως μέλη της Εθνικής Συμμαχίας για τις Ψηφιακές Δεξιότητες και την Απασχόληση, οι δυο οργανισμοί  επιβεβαίωσαν τη βούλησή τους να αναλάβουν από κοινού δράσεις για την παροχή ποιοτικής και δωρεάν εξ’ αποστάσεως κατάρτισης σε ανέργους. 

Ο ΟΑΕΔ διευρύνει το πεδίο συμπράξεών του με καινοτόμες εταιρείες τεχνολογίας (με δεδομένο ότι έχουν προηγηθεί συνεργασίες με την Google, την Amazon Web Services και τη Cisco). Την ίδια στιγμή,  σηματοδοτεί  με ακόμα μεγαλύτερη έμφαση το αυξημένο βάρος που δίνει στις ψηφιακές δεξιότητες. Τα προγράμματα αυτά έχουν μεγαλύτερη ζήτηση από εργαζομένους και ανέργους, δεδομένου του καινοτόμου χαρακτήρα και της «σφραγίδας» αξιοπιστίας των διεθνών κολοσσών.

Ειδικά όσον αφορά στη συνεργασία με τη Microsoft, αυτό που έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον και ξεχωρίζει το συγκεκριμένο πρόγραμμα είναι ότι οι δεξιότητες που προσφέρονται έχουν επιλεγεί με βασικό κριτήριο να  καλύπτουν πραγματικά κενά στην αγορά εργασίας και λαμβάνοντας υπόψη τη ζήτηση σε συγκεκριμένα επαγγέλματα, αξιοποιώντας στοιχεία και αναλύοντας δεδομένα χιλιάδων επιχειρήσεων, μέσα από την πλατφόρμα LinkedIn (που ανήκει στη Microsoft).

Όπως δήλωσε ο Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Κωστής Χατζηδάκης, «Η συνεργασία μεταξύ ΟΑΕΔ και  Microsoft Hellas αποτελεί προπομπό του νέου μοντέλου κατάρτισης που προωθεί το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων και που ενσωματώνει -μεταξύ άλλων- συνεργασίες με τις πιο καινοτόμες εταιρίες τεχνολογίας στον κόσμο. Το νέο αυτό μοντέλο θα παρουσιαστεί μέσα από το νομοσχέδιο για την κατάρτιση, τις δεξιότητες και το νέο ρόλο του ΟΑΕΔ που θα παρουσιάσουμε σύντομα. Πρόκειται για μια ριζική μεταρρύθμιση της κατάρτισης στη χώρα, με βασικές αρχές την ποιότητα, την αξιολόγηση και την πιστοποίηση τόσο των παρόχων της κατάρτισης, όσο και των καταρτιζόμενων. Αλλά και με φροντίδα τα χρήματα που θα πάνε στην κατάρτιση να πιάνουν τόπο. Τα προγράμματα του ΟΑΕΔ σε συνεργασία με ψηφιακούς κολοσσούς  δείχνουν το δρόμο που θέλουμε να ακολουθήσουμε για την βέλτιστη αξιοποίηση των πόρων του 1 εκατ. ευρώ για το Ταμείο Ανάκαμψης, με προγράμματα που θα ωφελήσουν 500.000 νέους, εργαζομένους και ανέργους τα επόμενα χρόνια. Γιατί για εμάς η κατάρτιση δεν είναι απλά ένα χαρτί, αλλά ένα μέσο απόκτησης των πιο σύγχρονων δεξιοτήτων, ένα ουσιαστικό εφόδιο εργαζομένων και ανέργων για το μέλλον».

Με αφορμή την υπογραφή του Μνημονίου Συνεργασίας με τη Microsoft Hellas, ο Διοικητής του ΟΑΕΔ, Σπύρος Πρωτοψάλτης, δήλωσε: «Ο ΟΑΕΔ συνεχίζει τις συνεργασίες με διεθνώς αναγνωρισμένες εταιρείες τεχνολογίας για την αποτελεσματική διασύνδεση της ποιοτικής κατάρτισης με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας. Με δράσεις και συμπράξεις όπως η νέα συνεργασία με την Microsoft Hellas, δίνουμε τη δυνατότητα στους ανέργους να αναβαθμίσουν τις ψηφιακές δεξιότητές τους και να βελτιώσουν την απασχολησιμότητά τους σε ειδικότητες υψηλής ζήτησης, με στόχο την ταχύτερη εργασιακή επανένταξη».

Ο CEO της Microsoft Ελλάδας, Κύπρου και Μάλτας Θεοδόσης Μιχαλόπουλος, δήλωσε: «Καθώς η χώρα μας γίνεται πόλος έλξης για επενδύσεις εταιριών τεχνολογίας, το ελληνικό δημόσιο προχωράει με ταχύτητα τον ψηφιακό του μετασχηματισμό και οι επενδύσεις του Ταμείου Ανάκαμψης εστιάζουν στις ψηφιακές τεχνολογίες, οι ανάγκες για ψηφιακή κατάρτιση ολοένα αυξάνονται. Μέσα από συνέργειες όπως η δική μας με τον ΟΑΕΔ, διασφαλίζουμε ότι χιλιάδες πολίτες θα έχουν δωρεάν πρόσβαση σε δεξιότητες υψηλής ζήτησης, ενώ θα αξιοποιούν τις δυνατότητες που δημιουργούν σήμερα οι τεχνολογίες της Microsoft, και ιδιαίτερα το cloud. Στο συγκεκριμένο πρόγραμμα έχουμε εστιάσει στη δωρεάν παροχή ψηφιακών προγραμμάτων κατάρτισης και πιστοποίησης σε δεξιότητες με επίκεντρο το cloud ενώ ταυτόχρονα καλύπτουμε και διαφορετικά επίπεδα τεχνολογικής κατάρτισης ώστε να βοηθήσουμε τους σημερινούς ανέργους όχι μόνο να επανενταχτούν στην αγορά εργασίας αλλά να χαράξουν και μια νέα επαγγελματική πορεία».

Περισσότερες πληροφορίες για τα σχεδιαζόμενα προγράμματα

Η πρώτη δράση της νέας συνεργασίας ΟΑΕΔ-Microsoft θα αφορά την δωρεάν εξ αποστάσεως σύγχρονη και ασύγχρονη κατάρτιση 1.000 ανέργων, 18-45 ετών, με προτεραιότητα σε πτυχιούχους και αποφοίτους Πληροφορικής, μέσω της πλατφόρμας «Microsoft Skills Academy». Τα προγράμματα κατάρτισης ανέργων  που σχεδιάζονται θα αφορούν στα εξής εκπαιδευτικά αντικείμενα: Microsoft Azure Fundamentals (AZ 900), Microsoft Azure Data Fundamentals (DP 900), Microsoft 365 Fundamentals (MS 900), Microsoft Security, Compliance, and Identity Fundamentals (SC 900) και  Microsoft AI Fundamentals (AI 900).

Μετά την ολοκλήρωση κάθε προγράμματος, διάρκειας 8 εβδομάδων, οι καταρτιζόμενοι θα μπορούν να λάβουν βεβαίωση πιστοποίησης, με την προϋπόθεση επιτυχούς συμμετοχής σε αντίστοιχες εξετάσεις. 

Ιαν 31

Η ιδιοκτησία προστατεύεται από το Σύνταγμα, δεν υπάρχουν δεξιά και αριστερά δικαιώματα

Ομιλία του υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων στο 39ο συνέδριο της ΠΟΜΙΔΑ

 

«Κάθε πολιτικός αλλά ιδιαίτερα κάθε φιλελεύθερος πολιτικός δεν πρέπει να ξεχνά ότι η ιδιοκτησία προστατεύεται από το Σύνταγμά μας και ότι οι κυβερνήσεις δεν μπορεί να κάνουν επιλογή ανάμεσα στα δικαιώματα που προστατεύονται από το Σύνταγμα», επεσήμανε ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Κωστής Χατζηδάκης κατά την ομιλία του σήμερα στο 39ο συνέδριο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ιδιοκτητών Ακινήτων.

Ο κ. Χατζηδάκης αναφέρθηκε σε δράσεις που υλοποίησε ως αρμόδιος υπουργός και αφορούν μεταξύ άλλων την νομοθεσία για τους δασικούς χάρτες, το πρόγραμμα «Εξοικονομώ», την επαναφορά του θεσμού της μεταφοράς συντελεστή δόμησης και την απελευθέρωση των εμπορικών μισθώσεων.

«Αυτή τη στιγμή πολλοί ιδιοκτήτες έχουν δει τις ιδιοκτησίες τους να αναγνωρίζονται στους αναμορφωμένους δασικούς χάρτες: αγροκτήματα που καλλιεργούνται και απλές κατοικίες, που είχαν νόμιμη οικοδομική άδεια, την οποία η Πολιτεία αγνοούσε. Πλέον, πολλοί ιδιοκτήτες που είδαν την Πολιτεία να τους αρπάζει τους κόπους μιας ζωής μπόρεσαν να ανασάνουν», σημείωσε ο κ. Χατζηδάκης υπογραμμίζοντας την παρέμβαση που άσκησε η ΠΟΜΙΔΑ στο Συμβούλιο της Επικρατείας υπέρ του νόμου 4685/2020 για τους δασικούς χάρτες.

«Ο νόμος, πρόσθεσε, αντιμετώπισε με δίκαιο τρόπο πολυετείς εκκρεμότητες σε σχέση με γεωτεμάχια που κατά παράβαση κάθε κανόνα της λογικής θεωρούνταν δασικά αν και η Πολιτεία επισήμως τους είχε αναγνωρίσει προηγουμένως διαφορετικό χαρακτήρα. Απελευθερώσαμε τους ιδιοκτήτες από τον κρατικό σουρεαλισμό».

Ο κ. Χατζηδάκης αναφέρθηκε ακόμη:

  • Στο πρόγραμμα Εξοικονομώ το οποίο όπως είπε «μαζί ξεκινήσαμε το 2009 και στο οποίο δώσαμε νέα ώθηση το 2020». Μέσω του προγράμματος όπως σημείωσε ο υπουργός, ενισχύονται οι ιδιοκτήτες για την ενεργειακή αναβάθμιση των ακινήτων τους, η οποία συνεπάγεται χαμηλότερο κόστος για τους λογαριασμούς ενέργειας, αναβάθμιση της αξίας της ιδιοκτησίας, προστασία του περιβάλλοντος, αύξηση της οικονομικής δραστηριότητας και των θέσεων εργασίας στην οικοδομή.
  • Στις ρυθμίσεις για την απελευθέρωση των εμπορικών μισθώσεων το 2014 που συνετέλεσαν στην ομαλοποίηση της αγοράς.
  • Στην επαναφορά του θεσμού της μεταφοράς συντελεστή δόμησης προκειμένου το πολύτιμο αυτό εργαλείο να αποδώσει για τους ιδιοκτήτες των διατηρητέων κτιρίων και για ολόκληρη την κοινωνία και
  • Στον τερματισμό των πολυετών δεσμεύσεων ακινήτων με απαλλοτριώσεις κυρίως από τους ΟΤΑ που δεν υλοποιούντο όμως ποτέ.
Ιαν 27

Ξεκίνησε η προεργασία για την ψηφιακή κάρτα εργασίας

Κ. Χατζηδάκης: Η ψηφιακή κάρτα εργασίας από όνειρο γίνεται πραγματικότητα

Ο Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων κ. Κωστής Χατζηδάκης είχε σήμερα την πρώτη σύσκεψη με την Ομάδα Έργου για την υλοποίηση της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας. Στη σύσκεψη συμμετείχαν η Γενική Γραμματείας Εργασίας κ. Άννα Στρατινάκη που συντονίζει το έργο και στελέχη της αναδόχου εταιρείας ΟΤΕ, και των υπεργολάβων 01 Solutions και Ogilvy.

Στη σύσκεψη συζητήθηκε ο «οδικός χάρτης» για την υλοποίηση της ψηφιακής κάρτας και αποφασίστηκαν τα εξής:

  1. Η μελέτη για την αρχιτεκτονική της ψηφιακής κάρτας θα έχει ολοκληρωθεί μέσα στον Φεβρουάριο.
  2. Εντός του Φεβρουαρίου θα ξεκινήσει διαβούλευση με τους εργοδότες και τους εργαζόμενους στους κλάδους των Τραπεζών και των Σούπερ Μάρκετ, καθώς και με φορείς. Η διαβούλευση ξεκινά από τους συγκεκριμένους κλάδους καθώς έχουν πολύχρονη εμπειρία στην εφαρμογή ψηφιακών συστημάτων ωρομέτρησης και παρουσιολογίου και θα είναι από τους πρώτους στους οποίους θα εισαχθεί η ψηφιακή κάρτα.
  3. Τον Ιούνιο του 2022 θα ξεκινήσει η εφαρμογή της ψηφιακής κάρτας εργασίας από τον κλάδο των Τραπεζών και τα Σούπερ Μάρκετ, η οποία στη συνέχεια θα επεκταθεί σε όλους τους κλάδους (μεγάλες και μικρές επιχειρήσεις).

Μετά την ολοκλήρωση της σύσκεψης ο Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Κωστής Χατζηδάκης, έκανε την ακόλουθη δήλωση: «Η ψηφιακή κάρτα εργασίας, η σημαντικότερη μεταρρύθμιση του νέου εργασιακού νόμου, αρχίζει από όνειρο να γίνεται πραγματικότητα. Το έργο αυτό ξεκίνησε να υλοποιείται και θα προχωρήσει με γρήγορους ρυθμούς καθώς είναι πρώτη προτεραιότητα για το Υπουργεία Εργασίας και την Κυβέρνηση.

Έτσι από τον Ιούνιο του 2022, πρώτα οι εργαζόμενοι στον χρηματοπιστωτικό τομέα και τα σούπερ μάρκετ θα αποκτήσουν την ψηφιακή κάρτα εργασίας. Η ψηφιακή κάρτα είναι ένας σύγχρονος και πρακτικός μηχανισμός για το σεβασμό των δικαιωμάτων των εργαζομένων – ιδιαίτερα του ωραρίου τους – και την εξασφάλιση ίσων όρων ανταγωνισμού μεταξύ των επιχειρήσεων.

Η ψηφιακή κάρτα είναι ένα βασικό μέτρο κοινωνικής δικαιοσύνης και διαφάνειας που θα δώσει αποτελεσματικό χτύπημα στην υποδηλωμένη και αδήλωτη εργασία».

Η Γενική Γραμματέας Εργασίας, Άννα Στρατινάκη, έκανε την ακόλουθη δήλωση: «Η ψηφιακή κάρτα εργασίας αποτελεί τη ναυαρχίδα των μεταρρυθμίσεων στην αγορά εργασίας,  δημιουργώντας μια νέα πραγματικότητα,  ένα νέο περιβάλλον ασφάλειας των εργαζομένων και προάσπισης των δικαιωμάτων τους. Αποτελεί την αιχμή του δόρατος για την καταπολέμηση της αδήλωτης, αλλά κυρίως της υποδηλωμένης εργασίας. Η νέα Ανεξάρτητη Αρχή του ΣΕΠΕ θωρακίζεται έτσι με αυτό το πρωτοποριακό εργαλείο για την γρήγορη και αποτελεσματική λειτουργία του Ελεγκτικού Μηχανισμού. Η τεχνολογία γίνεται αρωγός σε αυτό το εγχείρημα.

Μέλημά μας η υποστήριξη των εργασιακών δικαιωμάτων. Στόχος μας η μείωση της γραφειοκρατίας και η απλοποίηση των διαδικασιών. Σκοπός μας η πάταξη της εργασιακής απάτης, της φοροδιαφυγής και της εισφοροδιαφυγής».