Ιουν 7

Κ. Χατζηδάκης από Παρίσι: Στόχος της Ελλάδας νέες και ποιοτικές δουλειές

Ο Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων στην Υπουργική Σύνοδο για την Απασχόληση και την Εργασία του ΟΟΣΑ

«Στόχος της ελληνικής κυβέρνησης δεν είναι μόνο η διατήρηση των θέσεων εργασίας, αλλά κυρίως η δημιουργία νέων και ποιοτικών θέσεων εργασίας για τους πολίτες, καθώς μεταβαίνουμε σε μία νέα πραγματικότητα όπως αυτή διαμορφώθηκε πλέον από την πανδημία». Αυτό σημείωσε, μεταξύ άλλων, ο Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Κωστής Χατζηδάκης, κατά την ομιλία του στην Ολομέλεια της Υπουργικής Συνόδου για την Απασχόληση και την Εργασία του ΟΟΣΑ, που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο Παρίσι.

Ο κ. Χατζηδάκης ανέφερε πως η πανδημία του κορωνοϊού έφερε όλες τις κυβερνήσεις αντιμέτωπες με νέες προκλήσεις, που κλήθηκαν να αντιμετωπίσουν, λαμβάνοντας μέτρα για τη στήριξη των επιχειρήσεων και την προστασία των εισοδημάτων και των θέσεων εργασίας. «Από την αρχή της πανδημίας, η ελληνική κυβέρνηση διέθεσε περισσότερα από 40 δισ. ευρώ σε τέτοιου είδους μέτρα στήριξης. Έτσι προστατεύσαμε τις θέσεις εργασίας και στηρίξαμε τις επιχειρήσεις. Και παρά τις δυσοίωνες προβλέψεις, καταφέραμε με την πολιτική μας να ρίξουμε την ανεργία σε χαμηλό δεκαετίας».

Πρόσφατα μάλιστα, όπως υπογράμμισε ο Υπουργός, «προχωρήσαμε σε μία ριζική μεταρρύθμιση της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στην αναβάθμιση των δεξιοτήτων και την επανειδίκευση των εργαζομένων με τη διάθεση σημαντικού μέρους των κονδυλίων από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας». Αυτό θα βοηθήσει την οικονομία της χώρας, σύμφωνα με τον κ. Χατζηδάκη, και «θα μας πάει ένα βήμα πιο κοντά στην πράσινη και ψηφιακή μετάβαση».

Παράλληλα, ο Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων συμμετείχε σε ξεχωριστή συνεδρίαση, με θέμα: «Ανοίγοντας το δρόμο προς το νέο χώρο εργασίας: Αξιοποίηση του ψηφιακού μετασχηματισμού». Κατά την τοποθέτησή του, ο κ. Χατζηδάκης επεσήμανε τα σημαντικά οφέλη του ψηφιακού μετασχηματισμού στις οικονομίες των χωρών και πως οι χώρες πρέπει να δράσουν ώστε να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις που προκύπτουν από αυτή τη διαδικασία.

«Η Ελλάδα προχωρεί ήδη προς αυτή την κατεύθυνση με τρεις σημαντικές μεταρρυθμίσεις. Πρώτον, με την εφαρμογή της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας. Δεύτερον, με την υιοθέτηση ενός νέου πλαισίου για την τηλεργασία, κατοχυρώνοντας το δικαίωμα αποσύνδεσης των εργαζομένων. Και τρίτον με τη θέσπιση διαφανών κανόνων για τους εργαζόμενους στις πλατφόρμες», σημείωσε ο κ. Χατζηδάκης.

Στο περιθώριο της Συνόδου, ο Υπουργός συναντήθηκε με τον Γενικό Γραμματέα του ΟΟΣΑ, Ματίας Κόρμαν, με τον οποίο συζήτησαν θέματα της αρμοδιότητας του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων. Στη συνάντηση ήταν παρών και ο πρέσβης της Ελλάδας στον ΟΟΣΑ , καθηγητής Γιώργος Πρεβελάκης.

Ιουν 7

Η μείωση της ανεργίας, στήριξη της ελληνικής περιφέρειας - Περιοδεία στην Περιφερειακή Ενότητα Ξάνθης

Περιοδεία στην Περιφερειακή Ενότητα Ξάνθης πραγματοποίησε χθες ο Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστής Χατζηδάκης, μαζί με κλιμάκιο βουλευτών που απαρτίζονταν από τον βουλευτή Ξάνθης Σπύρο Τσιλιγγίρη, τον βουλευτή Ροδόπης Ευρυπίδη Στυλιανίδη, την βουλευτή Τρικάλων Κατερίνα Παπακώστα και τον βουλευτή Ημαθίας Σπύρο Μπαρτζώκα.

Στο πλαίσιο της ανάδειξης της αναπτυξιακής δυναμικής της Ξάνθης μέσω των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στην περιοχή, ο κ. Χατζηδάκης επισκέφθηκε τη μονάδα της Sunlight –που δραστηριοποιείται στην αποθήκευση ενέργειας-, τη Συνεταιριστική Επιχείρηση Καπνοπαραγωγών Ελλάδος (ΣΕΚΕ ΑΕ), και τα Θερμοκήπια Θράκης. Όπως δήλωσε στη συνέχεια ο υπουργός, «Είδα τρεις επιχειρήσεις που τα τελευταία τρία χρόνια δημιουργούν πολλές και καλές νέες δουλειές, παρά τις δυσκολίες που υπάρχουν, παρά την κρίση του κορωνοϊού και την τελευταία διεθνή ενεργειακή κρίση. Οι εργαζόμενοι με τους οποίους συνομίλησα το πιστοποίησαν. Και αυτό δεν έτυχε, πέτυχε. Είναι αποτέλεσμα της συνολικής οικονομικής πολιτικής της κυβέρνησης και του κλίματος εμπιστοσύνης που έχει δημιουργηθεί. Στόχος του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων και της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης είναι να φέρουμε πιο κοντά τους ανέργους και τις επιχειρήσεις, μεσαίες, μεγάλες και μικρές, έτσι ώστε να δημιουργηθούν ακόμα περισσότερες νέες θέσεις εργασίας και να επιταχυνθεί η ανάπτυξη». Ο κ. Χατζηδάκης τόνισε ακόμα ότι προτεραιότητα του Υπουργείου είναι και η αναβάθμιση της κατάρτισης στην Ελλάδα, γιατί ένα μεγάλο ζητούμενο είναι και η δημιουργία των δεξιοτήτων που απαιτεί η αγορά εργασίας.

Ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων επισκέφθηκε επίσης την τοπική διεύθυνση του ΕΦΚΑ και υπογράμμισε την ικανοποίησή του τόσο για τη δουλειά που γίνεται από τους υπαλλήλους όσο και για τις υποδομές. Όπως χαρακτηριστικά είπε, «Η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης είναι η περιφέρεια με τη μεγαλύτερη μείωση στο στοκ των εκκρεμών συντάξεων. Και βεβαίως θα είναι οι υπάλληλοι που βγάζουν συντάξεις από εκείνους που θα βραβεύσουμε το επόμενο διάστημα. Διότι πολλές φορές έχω τονίσει ότι πρέπει να επιβραβεύονται και ηθικά όσοι κάνουν καλά τη δουλειά τους».

Επόμενος σταθμός της περιοδείας ήταν τα Πομακοχώρια της Ξάνθης. Ο κ. Χατζηδάκης επισκέφθηκε το Κέντρο Υγείας Εχίνου και ευχαρίστησε το ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό που υπηρετεί εκεί για την προσφορά του κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Στη συνέχεια επισκέφθηκε τον Κοινωνικό Συνεταιρισμό Γυναικών «Πλέτενο» και το χωριό Πάχνη, όπου είχε την ευκαιρία να συνομιλήσει με πολλούς κατοίκους, σημειώνοντας μεταξύ άλλων: «Η Ελλάδα είναι μια σύγχρονη ευρωπαϊκή χώρα, μια χώρα ισονομίας και ισοπολιτείας. Στο πλαίσιο αυτό, αγκαλιάζουμε τη μουσουλμανική μειονότητα με τον ίδιο τρόπο που στηρίζουμε και αγκαλιάζουμε όλους τους υπόλοιπους Έλληνες πολίτες».

Στη συνέχεια, ο κ. Χατζηδάκης μαζί με τους βουλευτές του κυβερνώντος κόμματος παραχώρησαν συνέντευξη τύπου στην Ξάνθη, κατά την οποία ο υπουργός ξεκαθάρισε ότι έχει ήδη υπογραφεί η Κοινή Υπουργική Απόφαση που αντιμετωπίζει τις εκκρεμότητες του λεγόμενου 12% για τις επιχειρήσεις που βρίσκονται στις παραμεθόριες περιοχές. Σημείωσε δε ότι με βάση τις διαβεβαιώσεις τις αρμόδιων υπηρεσιών, θα αναρτηθεί η ηλεκτρονική πλατφόρμα από την ΑΑΔΕ και οι σχετικοί συμψηφισμοί θα πραγματοποιηθούν εντός του Ιουνίου.

Τέλος, ο Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων και το κλιμάκιο της Νέας Δημοκρατίας παρακάθησαν σε γεύμα με τον Μητροπολίτη Ξάνθης και Περιθεωρίου Παντελεήμονα, τον τοποτηρητή Μουφτή Χεμσερή Νεζντέν, τον χωρικό Αντιπεριφερειάρχη Ξάνθης Κωνσταντίνο Κουρτίδη, τον Δήμαρχο Ξάνθης Εμμανουήλ Τσέπελη, τον Πρόεδρο του Εμποροβιομηχανικού Επιμελητηρίου Στέλιο Μωραΐτη και τον Πρόεδρο του Εργατικού Κέντρου Άγγελο Μπεμπεκίδη.

Ιουν 2

Νέο πρόγραμμα για 10.000 ανέργους – Μηνιαία επιδότηση ίση με τον κατώτατο μισθό

Ξεκινά αύριο η υποβολή αιτήσεων για το πρόγραμμα επαγγελματικής εμπειρίας για 10.000 ανέργους νέους σε Αττική και Κεντρική Μακεδονία

Περισσότερα από 10 προγράμματα της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης (ΔΥΠΑ) θα προχωρήσουν εντός του έτους, δημιουργώντας συνολικά πάνω από 86.000 νέες θέσεις εργασίας. Αύριο ξεκινάει ένα από αυτά. Πρόκειται για το «Πρόγραμμα απόκτησης επαγγελματικής εμπειρίας για 10.000 ανέργους νέους, 18-29 ετών, στις Περιφέρειες Αττικής και Κεντρικής Μακεδονίας».

Συγκεκριμένα, 6.500 νέοι άνεργοι στην Αττική και 3.500 στην Κεντρική Μακεδονία θα έχουν την ευκαιρία να αναβαθμίσουν τα προσόντα τους και να προετοιμαστούν για την ένταξή τους στην αγορά εργασίας μέσω του συγκεκριμένου προγράμματος επιδότησης της εργασίας. Το πρόγραμμα έχει διάρκεια 7 μήνες και η ΔΥΠΑ θα καταβάλει στους ωφελούμενους μηνιαία αποζημίωση ίση με τον νόμιμο κατώτατο καθαρό μισθό (με πλήρεις ασφαλιστικές εισφορές), καθώς και αναλογία δώρων εορτών και επιδόματος αδείας. Η υποβολή αιτήσεων ξεκινά αύριο Παρασκευή 3 Ιουνίου και ώρα 12.00.

Ο Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Κωστής Χατζηδάκης, προανήγγειλε την έναρξη του προγράμματος κατά τη σημερινή του επίσκεψη στην ελληνική επιχείρηση παραγωγής και συσκευασίας καλλυντικών ΒΕΡΑΛ ΑΒΕΕ, μαζί με τον Διοικητή της ΔΥΠΑ, Σπύρο Πρωτοψάλτη. Η συγκεκριμένη επιχείρηση διατηρεί μακροχρόνια συνεργασία με την ΔΥΠΑ, δημιουργώντας αρκετές νέες θέσεις εργασίας, ένα σημαντικό μέρος των οποίων είναι επιδοτούμενες από τα προγράμματα της ΔΥΠΑ και αφορούν κυρίως σε νέους.

Ο Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Κωστής Χατζηδάκης, δήλωσε: «Το πρόγραμμα αυτό είναι πολύ χρήσιμο τόσο για τις επιχειρήσεις όσο και για τους νέους ανθρώπους. Έχει μια πολύ ισχυρή επιδότηση, ίση με τον κατώτατο μισθό για 7 μήνες και πρέπει να το μάθει κάθε νέος άνθρωπος, ο οποίος αναζητεί αυτήν την ώρα εργασία, ιδιαίτερα στις Περιφέρειες της Αττικής και της Κεντρικής Μακεδονίας. Συζητώντας σήμερα σε αυτήν εδώ την επιχείρηση τόσο με τους ιδιοκτήτες της εταιρείας όσο και με τους εργαζόμενους που χρησιμοποίησαν μέχρι τώρα παρόμοια προγράμματα, φαίνεται ξεκάθαρα η προστιθέμενη αξία και η χρησιμότητα αυτών των προγραμμάτων».

Ο Διοικητής της ΔΥΠΑ, Σπύρος Πρωτοψάλτης, δήλωσε«Άλλη μια δράση με έμφαση στους νέους ξεκινά αύριο, δίνοντας την ευκαιρία σε 10.000 ανέργους να αποκτήσουν πολύτιμη εμπειρία και να ενταχθούν στην αγορά εργασίας, αλλά και στις επιχειρήσεις να ενισχύσουν το προσωπικό τους. Με 100% επιχορήγηση, είναι ένα ελκυστικό πρόγραμμα που δίνει ισχυρό κίνητρο για την πρόσληψη ανέργων. Συνεχίζουμε να επενδύουμε στις ενεργητικές πολιτικές απασχόλησης, ιδιαίτερα για τις ομάδες που αντιμετωπίζουν σημαντικά εμπόδια, όπως οι νέοι άνεργοι».

Πληροφορίες για το πρόγραμμα

Στόχος του νέου προγράμματος, διάρκειας 7 μηνών και προϋπολογισμού 65 εκατ. ευρώ (με συγχρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ) είναι η ενίσχυση της πρόσβασης των νέων στην αγορά εργασίας μέσω της απόκτησης επαγγελματικής εμπειρίας.

Ωφελούμενοι είναι 10.000 άνεργοι νέοι, ηλικίας 18-29 ετών, απόφοιτοι τουλάχιστον υποχρεωτικής εκπαίδευσης, εγγεγραμμένοι στα μητρώα ανέργων των Κέντρων Προώθησης Απασχόλησης της ΔΥΠΑ που εδρεύουν σε περιοχές αρμοδιότητας της Περιφέρειας Αττικής και της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.

Το πρόγραμμα διαρκεί 7 μήνες και η ΔΥΠΑ θα καταβάλει στους ωφελούμενους μηνιαία αποζημίωση ίση με τον νόμιμο κατώτατο καθαρό μισθό (με πλήρεις ασφαλιστικές εισφορές), καθώς και αναλογία δώρων εορτών και επιδόματος αδείας.

Οι επιχειρήσεις που ενδιαφέρονται να συμμετάσχουν, εντάσσονται στο πρόγραμμα, ανάλογα με το προσωπικό που απασχολούν, ως εξής:

Εργοδότες με Προσωπικό έως         Ανώτατος Αριθμός Ωφελουμένων

3 άτομα                                                           1

4-9 άτομα                                                        2

10-19 άτομα                                                    3

20-30 άτομα                                                    5

31-50 άτομα                                                    8

άνω των 50 ατόμων                20% του απασχολούμενου προσωπικού, έως 20

Απαραίτητη προϋπόθεση είναι να μην έχει προβεί η επιχείρηση σε μείωση προσωπικού λόγω καταγγελίας σύμβασης εργασίας στο 3μηνο πριν την υποβολή της αίτησης.

Αναφορικά με τη διαδικασία, οι επιχειρήσεις που ενδιαφέρονται να συμμετάσχουν υποβάλλουν ηλεκτρονική αίτηση μέσω της ιστοσελίδας της ΔΥΠΑ https://www.oaed.gr/proghrammata-anoikhta, στην οποία προσδιορίζουν την ειδικότητα και το εκπαιδευτικό επίπεδο της θέσης. Η ΔΥΠΑ επιβεβαιώνει ότι η επιχείρηση πληροί τις προϋποθέσεις. Οι εργασιακοί σύμβουλοι της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης υποδεικνύουν στην επιχείρηση υποψηφίους σύμφωνα με τα απαιτούμενα προσόντα της κενής θέσης, επιχείρηση επιλέγει τον ωφελούμενο και υπογράφουν συμφωνητικό συνεργασίας

Για τη Δημόσια Πρόσκληση και για περισσότερες πληροφορίες, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επισκεφτούν την ιστοσελίδα της ΔΥΠΑ www.oaed.gr

Μαϊ 24

ΕΡΓΑΝΗ II: Στην τελική ευθεία η εφαρμογή της ψηφιακής κάρτας - Από 1ης Ιουλίου ξεκινάει η εφαρμογή της ψηφιακής κάρτας στις τράπεζες και τα σούπερ μάρκετ

Το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων έδωσε σήμερα στη δημοσιότητα την Υπουργική Απόφαση και τον Οδηγό Εφαρμογής για την ψηφιακή οργάνωση του χρόνου της εργασίας και τη λειτουργία της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας, στο πλαίσιο της πρώτης φάσης του νέου Πληροφοριακού Συστήματος ΕΡΓΑΝΗ II. Με το ΕΡΓΑΝΗ II αρχίζει η τελική περίοδος εφαρμογής της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας που θα ξεκινήσει την 1η Ιουλίου σε τράπεζες και σούπερ – μάρκετ με περισσότερους από 250 εργαζόμενους. Το σύστημα ΕΡΓΑΝΗ II θα είναι η βάση για την επέκταση της Ψηφιακής Κάρτας και στις άλλες επιχειρήσεις.

Η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας, που υλοποιείται σε συνεργασία με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, είναι μία από τις πλέον εμβληματικές μεταρρυθμίσεις του νόμου 4808/2021 για την Προστασία της Εργασίας, που γίνεται πράξη. Με την εφαρμογή της το σύνολο των πληροφοριών για το ωράριο εργασίας, τις υπερωρίες, την υπερεργασία, τις βάρδιες, τα διαλείμματα, τα ρεπό και τις άδειες θα δηλώνεται ηλεκτρονικά και θα είναι διαθέσιμο με το πάτημα ενός κουμπιού σε εργαζόμενους, εργοδότες και ελεγκτικές Αρχές. Έτσι διασφαλίζονται τα συμφέροντα των εργαζομένων, οι  συνθήκες ισότιμου ανταγωνισμού για τις επιχειρήσεις, η εφαρμογή της νομοθεσίας και τα έσοδα του ασφαλιστικού συστήματος. Πρόκειται εξάλλου για ένα πάγιο αίτημα της ΓΣΕΕ που υλοποιείται από τη σημερινή κυβέρνηση.

Το νέο σύστημα παρουσίασαν σε συνέντευξη Τύπου ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστής Χατζηδάκης, η γενική γραμματέας Εργασιακών Σχέσεων Άννα Στρατινάκη και ο Μπάμπης Σάμιος εκ μέρους της αναδόχου εταιρείας (Cosmote με υπεργολάβο την 01 Solutions Hellas).

«Η αναβάθμιση του ΕΡΓΑΝΗ που ανακοινώνουμε αποτελεί τη βάση για την εφαρμογή της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας. Είναι μια υπόσχεση που δώσαμε στους εργαζόμενους και τις επιχειρήσεις με την ψήφιση του Νόμου 4808/2021 για την Προστασία της Εργασίας, την οποία υλοποιούμε σήμερα. Μια μεταρρύθμιση υπέρ των εργαζομένων και του υγιούς ανταγωνισμού, διότι η ψηφιακή κάρτα είναι η καλύτερη εγγύηση για τον σεβασμό του ωραρίου και των υπερωριών των εργαζομένων. Με την αναβάθμιση του ΕΡΓΑΝΗ και την έναρξη λειτουργίας του ΕΡΓΑΝΗ II μπαίνουν οι βάσεις για την έναρξη της λειτουργίας της Ψηφιακής Κάρτας από την 1η Ιουλίου. Με την Ψηφιακή Κάρτα, και την αναβάθμιση του ΣΕΠΕ σε ανεξάρτητη αρχή, δίνουμε στην πράξη και όχι στα λόγια Δύναμη στον Εργαζόμενο», τόνισε ο υπουργός κατά την τοποθέτησή του στη συνέντευξη.

Η κα Στρατινάκη σημείωσε: «Η ψηφιακή κάρτα εργασίας αποτελεί το βασικό και το, πλέον, αποτελεσματικό όπλο του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων για την καταπολέμηση του φαινομένου της αδήλωτης και της υποδηλωμένης εργασίας. Είναι το θεσμικό επακόλουθο της στέρεας πολιτικής βούλησης της κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη για κοινωνική δικαιοσύνη, διαφάνεια και συνέπεια στους εργασιακούς χώρους.

Συμπυκνώνει δε όλες τις μεταρρυθμίσεις που έχουν γίνει στην αγορά εργασίας από το 2013 και μετά, οπότε και θεσμοθετήθηκε το Πληροφοριακό Σύστημα Εργάνη, αλλά και την μετεξέλιξή του σε Εργάνη II, από το οποίο αναφύεται δημιουργώντας μια νέα πραγματικότητα, ένα σύγχρονο, απαλλαγμένο από την γραφειοκρατία, ψηφιακό περιβάλλον ασφάλειας των εργαζομένων και προάσπισης των δικαιωμάτων τους.

Συντελεί, παράλληλα, στην αποτελεσματικότερη λειτουργία του ελεγκτικού έργου του Υπουργείου μέσω του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας αφού ενθυλακώνει την τεχνολογία και τα σημαντικά δεδομένα του συστήματος Εργάνη προς όφελος των ελεγκτικών μηχανισμών, κατ’ επέκταση των εργαζομένων της χώρας.

Η ψηφιακή κάρτα εργασίας, που βασίστηκε στο νέο εργασιακό νόμο 4808/21, θεσμικά  αποτελεί την κορωνίδα των γενναίων μεταρρυθμίσεων, ανοίγοντας ένα παράθυρο στο μέλλον της εργασιακής ομαλότητας σε μία σύγχρονη εποχή».

Ο κ. Σάμιος ανέφερε: «Η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας καλύπτει το κενό της αποτύπωσης του πραγματικού χρόνου εργασίας, ο οποίος θα αντιπαραβάλλεται με τον προγραμματισμό της εργασίας που θα καταχωρείται επίσης σε ψηφιακή μορφή. Παράλληλα αναβαθμίζεται η πληροφορία που θα είναι διαθέσιμη στους εργαζόμενους και εμπλουτίζονται τα κανάλια μέσω των οποίων θα διαχέεται».

Η Υπουργική Απόφαση και ο Οδηγός Εφαρμογής περιλαμβάνει τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσουν επιχειρήσεις και εργαζόμενοι για την ψηφιακή οργάνωση του χρόνου εργασίας.  Η μετεξέλιξη του ΕΡΓΑΝΗ σε ΕΡΓΑΝΗ II οδηγεί σε ριζική αναβάθμιση των δυνατοτήτων καταγραφής του προγραμματισμού και του πραγματικού χρόνου εργασίας. Συγκεκριμένα:

  1. Ο προγραμματισμός της εργασίας και οι πληροφορίες για τις πραγματικές ώρες έναρξης – λήξης της εργασίας θα εισάγονται ψηφιακά πλέον στο σύστημα ΕΡΓΑΝΗ II. Με το ισχύον καθεστώς του ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ ο προγραμματισμός εργασίας υποβάλλεται σε αδόμητο κείμενο με επισυναπτόμενα αρχεία.
  2. Όλες οι πληροφορίες για τον προγραμματισμό καθώς και τα δεδομένα της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας για τον πραγματικό χρόνο εργασίας θα είναι διαθέσιμα στους εργαζόμενους μέσω της εφαρμογής myErgani mobile app, καθώς και μέσα από το myErgani web portal (https://myErgani.gov.gr) και σε μορφή ημερολογίου. Σήμερα είναι διαθέσιμες εκ των υστέρων μόνο οι δηλώσεις του εργοδότη.
  3. Για πρώτη φορά θα καταγράφονται όλοι οι τύποι άδειας, καθώς και οι ωροάδειες. Σήμερα υποβάλλεται ετησίως απολογιστική δήλωση μόνο για την κανονική άδεια.
  4. Και φυσικά με την Ψηφιακή Κάρτα θα καταγράφεται για πρώτη φορά ο πραγματικός χρόνος εργασίας. Οι εργαζόμενοι θα μπορούν να δηλώνουν την προσέλευση και αποχώρηση τους από την εργασία και μέσω app εφαρμογής σκανάροντας την Κάρτα Εργασίας τους που θα απεικονίζεται στο κινητό τηλέφωνο σε μορφή QR code (όπως ακριβώς γινόταν με τα πιστοποιητικά εμβολιασμού), και η πληροφορία θα διαβιβάζεται αυτόματα στο σύστημα ΕΡΓΑΝΗ II.

Με την Ψηφιακή Κάρτα κατοχυρώνεται το ωράριο και οι αμοιβές των εργαζομένων καθώς εισάγονται δύο νέες δικλείδες ασφαλείας:

  1. Η έναρξη της εργασίας θα γνωστοποιείται αυτόματα στο σύστημα ΕΡΓΑΝΗ II. Το ίδιο και η λήξη.
  2. Ο ελεγκτής θα γνωρίζει πριν επισκεφθεί έναν χώρο εργασίας ποιοι εργαζόμενοι πρέπει να βρίσκονται εκεί.

Έτσι, ο έλεγχος γίνεται αυτόματος και αντικειμενικός και αποτρέπονται φαινόμενα υποδηλωμένης – αδήλωτης εργασίας και απλήρωτων υπερωριών . Περιπτώσεις κατά τις οποίες ο εργοδότης ζητά από τον εργαζόμενο να μην “χτυπήσει” την κάρτα κατά την προσέλευση, η να δηλώσει αποχώρηση αλλά να παραμείνει στη δουλειά, θα εντοπίζονται πολύ πιο εύκολα από τον έλεγχο.

Για τις τράπεζες και τα σούπερ μάρκετ με περισσότερους από 250 εργαζόμενους η απογραφή θα πραγματοποιηθεί από 1 έως 30 Ιουνίου και θα ακολουθήσει από 1ης Ιουλίου η εφαρμογή της Κάρτας ενώ οι υπόλοιπες επιχειρήσεις θα απογραφούν από 1.10.2022 έως και 30.11.2022.

Η εφαρμογή της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας θα γίνει σε δύο στάδια: Απογραφή εργαζομένων / Προγραμματισμός εργασίας – Καταγραφή του πραγματικού χρόνου εργασίας.

Μαϊ 19

Σημαντικό εργαλείο άσκησης κοινωνικής πολιτικής στην πράξη το ΤΕΒΑ- 400.000 ευάλωτοι συμπολίτες μας λαμβάνουν βασικά αγαθά κάθε μήνα - Επίσκεψη στη δομή διανομής αγαθών ΤΕΒΑ στο Μαρούσι

Η πολύ μεγάλη σημασία του Ταμείου Ευρωπαϊκής Βοήθειας προς τους Απόρους (ΤΕΒΑ) για την άσκηση κοινωνικής πολιτικής στην πράξη καθώς χάρη στις δράσεις του 400.000 ευάλωτοι Έλληνες (δικαιούχοι του Ελάχιστου Εγγυημένου Εισοδήματος) λαμβάνουν κάθε μήνα δωρεάν τρόφιμα και βασικά υλικά αγαθά, αναδείχθηκε κατά τη σημερινή επίσκεψη του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστή Χατζηδάκη στη δομή διανομής του ΤΕΒΑ του Δήμου Αμαρουσίου.

Ο συνολικός προϋπολογισμός του προγράμματος που χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ ανήλθε στα 330 εκατ. ευρώ για την περίοδο 2014-2020. Με απόφαση του κ. Χατζηδάκη προστέθηκαν ακόμη 62 εκατ. ευρώ από εθνικούς πόρους για τη διετία 2021-2022 λόγω των έκτακτων αναγκών που προκλήθηκαν εξ αιτίας της πανδημίας, αλλά και για μην υπάρξει «κενό» μέχρι την έναρξη του νέου Προγράμματος για την προγραμματική περίοδο 2021-2027, που προβλέπει άλλα 400 εκατ. ευρώ για δράσεις αντιμετώπισης της υλικής στέρησης.

Κατά τη συνάντηση που έγινε, ο κ. Χατζηδάκης, η υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Δόμνα Μιχαηλίδου και ο Γενικός Γραμματέας Κοινωνικής Αλληλεγγύης και Καταπολέμησης της Φτώχειας Γιώργος Σταμάτης ενημερώθηκαν από τον Δήμαρχο Αμαρουσίου, Θεόδωρο Αμπατζόγλου, για τις συνέργειες που αναπτύσσονται μεταξύ των δράσεων του ΤΕΒΑ και αυτών του Κοινωνικού Παντοπωλείου του Δήμου. Σημειώνεται ότι από τη συγκεκριμένη δομή (που εξυπηρετεί τους ωφελούμενους των  Δήμων Αμαρουσίου, Λυκόβρυσης-Πεύκης, Μεταμόρφωσης, Παπάγου-Χολαργού, Πεντέλης και Φιλοθέης-Ψυχικού)  έχουν διανεμηθεί  από την αρχή του προγράμματος περισσότεροι από 361 τόνοι τροφίμων και πάνω από 68.000 τεμάχια βασικών ειδών σε 36.500 νοικοκυριά που αντιστοιχούν σε 66.170 ωφελούμενους.

Ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστής Χατζηδάκης δήλωσε: «Το Ταμείο Ευρωπαϊκής Βοήθειας για τους Απόρους έχει καλύψει τα τελευταία 6 χρόνια 400.000 συμπολίτες μας. Και συνεχίζουμε, καθώς το έχουμε εντάξει στο καινούριο ΕΣΠΑ με άλλα 400 εκατ. ευρώ για να συνεχιστεί αυτή η ενίσχυση, με την ίδια και ακόμα μεγαλύτερη ένταση. Όλα αυτά είναι κοινωνική πολιτική στην πράξη. Θέλω να συγχαρώ τον κ. Αμπατζόγλου για την ουσιαστική δουλειά που γίνεται εδώ και σε άλλους 5 δήμους της περιοχής υπό το συντονισμό του Δήμου Αμαρουσίου για το ΤΕΒΑ. Χιλιάδες συμπολίτες μας έχουν ανάγκη ουσιαστικής στήριξης για την καθημερινότητά τους και είναι ευθύνη τόσο της Πολιτείας, όσο και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης να κάνουν το καλύτερο γι’ αυτούς».

Η υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Δόμνα Μιχαηλίδου δήλωσε: «Απέναντι στη φτώχεια και τον κοινωνικό αποκλεισμό δεν μένουμε αδρανείς. Η κοινωνική πολιτική δεν είναι μόνο τα επιδόματα. Είναι και οι υπηρεσίες αλλά και η υλική βοήθεια. Και σε αυτό είμαστε όλοι μαζί. Κεντρική Πολιτεία αλλά και Δήμοι, με στοχευμένα μέτρα και πρωτοβουλίες, στηρίζουμε έμπρακτα όλους τους συμπολίτες μας, ειδικά όσους έχουν μεγαλύτερη ανάγκη. Δεν αφήνουμε κανέναν πίσω».

Ο Γενικός Γραμματέας Κοινωνικής Αλληλεγγύης και Καταπολέμησης της Φτώχειας Γιώργος Σταμάτης δήλωσε: «Το ΤΕΒΑ είναι το δίχτυ της συνοδευτικής προστασίας για τους ακραία ευάλωτους. Δεν είναι μόνο η επισιτιστική βοήθεια, αλλά και οι συνοδευτικές υπηρεσίες που προσφέρονται σε όλους τους συνανθρώπους μας που έχουν ανάγκη. Οι ωφελούμενοι του ΤΕΒΑ, οι ωφελούμενοι του Ελάχιστου Εγγυημένου Εισοδήματος είναι οι συνάνθρωποί μας που πρέπει να στηριχτούν όσο περισσότερο γίνεται και να διασυνδεθούν με την εργασία. Γιατί μόνο τότε θα αρθεί ο κοινωνικός αποκλεισμός και θα έχουμε πραγματική ένταξη αυτών των ανθρώπων στην κοινωνία».

Ο Δήμαρχος Αμαρουσίου Θεόδωρος Αμπατζόγλου δήλωσε: «Στο Δήμο Αμαρουσίου γίνεται κοινωνική πολιτική στην πράξη. Δίνεται καθημερινά η μάχη κατά του κοινωνικού αποκλεισμού και της ακραίας φτώχειας. Εμείς στο μέτρο των δυνάμεών μας βοηθάμε σαν επικεφαλής δήμος για τον Βόρειο Τομέα, έτσι ώστε χιλιάδες συμπολίτες μας που πληρούν τις προϋποθέσεις να μπορούν να λάβουν είδη πρώτης ανάγκης. Περιμένουμε το νέο πρόγραμμα ώστε να δώσουμε το καλύτερο που μπορούμε σε όλους αυτούς τους ανθρώπους».

 

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΓΙΑ ΤΟ ΤΑΜΕΙΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΒΟΗΘΕΙΑΣ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΑΠΟΡΟΥΣ (ΤΕΒΑ)

Το ΤΕΒΑ, μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος Επισιτιστικής και Βασικής Υλικής Συνδρομής που συγχρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ  στοχεύει στην καταπολέμηση της ακραίας φτώχειας και την προώθηση της κοινωνικής ενσωμάτωσης των ευάλωτων ομάδων, υποστηρίζοντας δράσεις διανομής τροφίμων και λοιπών βασικών ειδών πρώτης ανάγκης και παρέχοντας υπηρεσίες κοινωνικής ενσωμάτωσης, μέσα από ένα οργανωμένο σύστημα διανομών σε όλη την χώρα –που αριθμεί 600 σημεία-  υπό το συντονισμό των Δήμων και των Περιφερειών

 

Οι αριθμοί- κλειδιά του ΤΕΒΑ

 

  • ·Ο συνολικός προϋπολογισμός για την περίοδο 2014-2020 ανερχόταν στα 330 εκατ. ευρώ, στα οποία προστέθηκαν ακόμη 62 εκατ.  ευρώ για τη διετία 2021-2022 λόγω των έκτακτων αναγκών που προκλήθηκαν εξ αιτίας της πανδημίας.
  • ·Στο νέο ΕΣΠΑ 2021-2027 και υπό τη Διαχειριστική Αρχή του ΟΠΕΚΑ οι δράσεις του ΤΕΒΑ θα συνεχιστούν εντασσόμενες στο τομεακό Πρόγραμμα «Ανθρώπινο Δυναμικό και Κοινωνική Συνοχή 2021-2027» και στην Ειδική Προτεραιότητα «Επισιτιστική Βοήθεια και Αντιμετώπιση της υλικής στέρησης», με προϋπολογισμό 400 εκατ. ευρώ.
  • ·Από την έναρξη του προγράμματος  μέχρι σήμερα έχουν πραγματοποιηθεί 1.331 διανομές
  • ·Πραγματοποιούνται κατά μέσο όρο 25 διανομές κάθε μήνα σε όλη την Ελλάδα, ακόμα και το καλοκαίρι.  Η υλοποίηση του προγράμματος δεν διαταράχθηκε κατά την περίοδο του κορωνοϊού και συνεχίστηκε με κατ’ οίκον παραδόσεις
  • ·Έχουν μοιραστεί σχεδόν 66 εκατομμύρια τόνοι τροφίμων (κρέατα, γαλακτομικά, λαχανικά φρούτα) και 23 εκατομμύρια  τόνοι βασικών υλικών αγαθών (είδη οικιακής καθαριότητας, προσωπικής υγιεινής, βρεφικά είδη κ.α.) με ειδική μέριμνα -μεταξύ άλλων- για αστέγους, παιδιά και ηλικιωμένους.
  • ·Στο πλαίσιο της προσπάθειας της βέλτιστης αξιοποίησης των πόρων του ΤΕΒΑ, τα αδιανέμητα αποθέματα προωθούνται σε συσσίτια που έως σήμερα έχουν «αποδώσει» 14 εκατομμύρια ζεστά γεύματα.
  • ·Πάνω από 210.000 εκ των ωφελούμενων του ΤΕΒΑ κάνουν χρήση και των δράσεων κοινωνικής ενσωμάτωσης που συνοδεύουν τα προγράμματα διανομής βασικών αγαθών. Προσφέρονται μεταξύ άλλων υπηρεσίες ψυχοκοινωνικής στήριξης, Συμβουλευτική, υπηρεσίες κοινωνικοποίησης (μέσω δραστηριοτήτων δημιουργικής απασχόλησης), κ.α.