Ιαν 21

Πώς θα δοθεί η έκτακτη οικονομική ενίσχυση των 400 ευρώ σε αυτοαπασχολούμενους επιστήμονες - Κ.Χατζηδάκης: Στόχος η στήριξη όσων έχουν πραγματικά ανάγκη

Τους βασικούς άξονες του σχεδίου που επεξεργάζονται τα συναρμόδια υπουργεία Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων και Οικονομικών για την καταβολή έκτακτου επιδόματος 400 ευρώ σε αυτοαπασχολούμενους επιστήμονες (γιατρούς, δικηγόρους, μηχανικούς, οικονομολόγους, γεωτεχνικούς) περιέγραψε ο υπουργός Εργασίας και  Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστής Χατζηδάκης στους επικεφαλής των επιστημονικών φορέων.

Ο Κ. Χατζηδάκης σημείωσε ότι, με δεδομένους τους δημοσιονομικούς περιορισμούς αλλά και την στόχευση του μέτρου στους επιστήμονες που έχουν ανάγκη (με έμφαση στους νέους και αυτούς που έχουν πολύ χαμηλό εισόδημα), θα θεσπιστούν κριτήρια για την χορήγηση της ενίσχυσης. Πιο συγκεκριμένα, θα τεθεί  «πλαφόν» στο οικογενειακό εισόδημα για το 2020, ενώ απαραίτητη προϋπόθεση θα είναι και η μείωση των εσόδων των δυνητικά δικαιούχων για την περίοδο Απριλίου-Δεκεμβρίου 2020 σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2019.

Για τη λήψη της εφάπαξ οικονομικής ενίσχυσης θα υποβάλλεται υπεύθυνη δήλωση-αίτηση στο Πληροφοριακό Σύστημα «ΕΡΓΑΝΗ». Για να γίνει αυτή αποδεκτή θα πρέπει πρώτα οι δυνητικά δικαιούχοι να έχουν υποβάλλει δήλωση για τα έσοδά τους κατά την περίοδο αναφοράς του 2020 στην πλατφόρμα  myBusinessSupport της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ).

Θα ακολουθήσει αυτοματοποιημένος έλεγχος για το αν πληρούνται οι προϋποθέσεις για να χορηγηθεί η ενίσχυση (με διασταύρωση των σχετικών στοιχείων στις πλατφόρμες της ΕΡΓΑΝΗΣ και της ΑΑΔΕ).  Το αρχείο με την αναλυτική κατάσταση των δικαιούχων που θα προκύψει θα αποσταλεί στη συνέχεια στον Οργανισμό Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού, ο οποίος θα προχωρήσει στην καταβολή της οικονομικής ενίσχυσης. Υπενθυμίζεται ότι το σχετικό κονδύλι θα προέλθει από τον Ειδικό Λογαριασμό Ανεργίας υπέρ των Αυτοτελώς και Ανεξαρτήτως Απασχολουμένων που προβλέπεται στον ν. 3986/2011/

Τονίστηκε τέλος ότι θα καταβληθεί προσπάθεια ώστε οι απαραίτητες υπουργικές αποφάσεις να εκδοθούν την επόμενη εβδομάδα ώστε να ανοίξει στη συνέχεια η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων.

Στην τηλεδιάσκεψη συμμετείχαν –πέραν του κ. Χατζηδάκη-, ο υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Πάνος Τσακλόγλου, ο διοικητής του ΟΑΕΔ Σπύρος Πρωτοψάλτης, η Γενική Γραμματέας Εργασίας Άννα Στρατινάκη, η Γενική Γραμματέας Κοινωνικών Υποθέσεων Παυλίνα Καρασιώτου, η Υπηρεσιακή Γενική Γραμματέας Ματθούλα Τριανταφύλλου, ο πρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου Αθηνών Δημήτρης Βερβεσός, ο πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος Γιώργος Στασινός, ο πρόεδρος του Πανελλήνιου Ιατρικού Συλλόγου Θανάσης Εξαδάχτυλος, ο πρόεδρος του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδος Κωνσταντίνος Κόλλιας και ο πρόεδρος του Γεωτεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος Σπύρος Μάμαλης.

Ιαν 21

K. Χατζηδάκης στον ΣΕΒ: Ναι στην ανταγωνιστικότητα, αλλά με προστασία των εργαζομένων - Τηλεδιάσκεψη με αντιπροσωπεία του Συνδέσμου Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών

Οι τρεις νομοθετικές παρεμβάσεις του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων (εργασιακό νομοσχέδιο, μεταρρύθμιση επικουρικών συντάξεων, νομοσχέδιο για την κατάρτιση) που είναι υψηλού ενδιαφέροντος για το χώρο της εργασίας βρέθηκαν στο επίκεντρο της σημερινής τηλεδιάσκεψης του υπουργού Κωστή Χατζηδάκη με αντιπροσωπεία του ΣΕΒ Συνδέσμου Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών.

Όπως τόνισε ο Κ. Χατζηδάκης, ο κοινός παρονομαστής και των τριών παρεμβάσεων είναι ότι έχουν εκσυγχρονιστικό πρόσημο και «απαντούν» στις εξελίξεις που συντελούνται σε οικονομικό, τεχνολογικό και κοινωνικό επίπεδο, λαμβάνοντας υπόψη και τις επιπτώσεις από την πανδημία του κορωνοϊού. «Μιλάμε για πρωτοβουλίες που επιδιώκουν να συνδυάσουν την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας με την προστασία των εργαζομένων», είπε χαρακτηριστικά.

Για το εργασιακό νομοσχέδιο, σημείωσε ότι ρυθμίζει θέματα που έχουν τεθεί τόσο από την πλευρά των εργοδοτών όσο και από την πλευρά των εργαζομένων, με ισορροπία και με γνώμονα τις καλές ευρωπαϊκές πρακτικές.  Για το νομοσχέδιο για την κατάρτιση, σημείωσε ότι βασικό ζητούμενο είναι οι πόροι που διατίθενται να ωφελούν τους τελικούς δικαιούχους και να υπάρχει διαφάνεια και αποδοτικότητα.  Υπογράμμισε ότι οι σχετικές δράσεις είναι καλοί «αγωγοί» απορρόφησης των κονδυλίων του Ταμείου Ανάκαμψης και του ΕΣΠΑ, με στόχο την ελαχιστοποίηση των επιπτώσεων μετά την αποσωλήνωση της οικονομίας από τα μέτρα προστασίας. Στο πλαίσιο αυτό, αναφέρθηκε και σε προγράμματα που ήδη «τρέχουν» και μπορούν να αξιοποιήσουν οι επιχειρήσεις, όπως αυτό που στοχεύει στη δημιουργία 100.000 νέων θέσεων εργασίας, με την επιδότηση του συνόλου των ασφαλιστικών εισφορών (εργοδοτών- εργαζομένων) για έξι μήνες σε επιχειρήσεις του ιδιωτικού τομέα.

Ο υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Πάνος Τσακλόγλου παρουσίασε τους βασικούς άξονες για τη σταδιακή μετατροπή του συστήματος επικουρικής ασφάλισης για τους νέους εργαζομένους από αναδιανεμητικό σε κεφαλαιοποιητικό. Μεταξύ άλλων είπε ότι επιδιώκεται η εν λόγω μεταρρύθμιση να είναι εύρωστη και γι’ αυτό έχουν παραγγελθεί τρεις μελέτες (αναλογιστική, μακροοικονομική και μελέτη βιωσιμότητας του δημοσίου χρέους) που αναμένεται να κατατεθούν στη Βουλή μαζί με το σχέδιο νόμου.

Στην τηλεδιάσκεψη συμμετείχαν εκτός των κ.κ. Χατζηδάκη και Τσακλόγλου η Γενική Γραμματέας Εργασίας Άννα Στρατινάκη και η Γενική Γραμματέας Κοινωνικών Υποθέσεων Παυλίνα Καρασιώτου.  Από πλευράς ΣΕΒ συμμετείχαν ο  Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του Συνδέσμου κ. Δημήτρης Παπαλεξόπουλος, ο Πρόεδρος της Εκτελεστικής Επιτροπής κ. Ευθύμιος Βιδάλης, ο Αντιπρόεδρος του ΔΣ κ. Σπύρος Θεοδωρόπουλος, ο Γενικός Διευθυντής κ. Αλέξανδρος Χατζόπουλος και ο Διευθυντής του Τομέα Απασχόλησης και Αγοράς Εργασίας του ΣΕΒ κ. Χρήστος Ιωάννου.

Ιαν 20

Προτεραιότητά μας η στήριξη του τουρισμού- Τηλεδιάσκεψη με αντιπροσωπεία του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ)

Η στήριξη του κλάδου του τουρισμού –με δεδομένο το ειδικό του βάρος στην ελληνική οικονομία αλλά και το πολύ μεγάλο πλήγμα που έχει υποστεί και εξακολουθεί να υφίσταται λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού- ήταν το βασικό θέμα συζήτησης κατά τη σημερινή τηλεδιάσκεψη του υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστή Χατζηδάκη με αντιπροσωπεία του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ).

Ο Κ. Χατζηδάκης παρουσίασε συνοπτικά τόσο τα γενικής εφαρμογής υποστηρικτικά μέτρα  (αναστολές συμβάσεων εργασίας, πρόγραμμα ΣΥΝ-ΕΡΓΑΣΙΑ, επιδότηση εργοδοτικών εισφορών), όσο και τις πρωτοβουλίες που είναι στοχευμένες στις επιχειρήσεις του κλάδου, όπως τον μηχανισμό για την επιδότηση αποζημίωσης των αποδοχών αδείας εργαζομένων σε ξενοδοχεία δωδεκάμηνης λειτουργίας για το 2020.

 «Η σημερινή συζήτηση ήταν χρήσιμη όσο και επείγουσα, καθώς μας δίνει την ευκαιρία να κάνουμε όχι μόνο έναν απολογισμό της κατάστασης και των μέχρι σήμερα παρεμβάσεων του κράτους, αλλά και μια πρώτη εκτίμηση για τις δράσεις των επόμενων μηνών, οι οποίες βέβαια θα εξαρτηθούν από την πορεία της πανδημίας και του προγράμματος εμβολιασμών όχι μόνο εδώ στην Ελλάδα, αλλά και στις άλλες χώρες της Ευρώπης», σημείωσε μεταξύ άλλων.

Αναφέρθηκε  στους βασικούς άξονες του εργασιακού νομοσχεδίου –με έμφαση στη διευθέτηση του χρόνου εργασίας- και προανήγγειλε ότι θα φέρει στη Βουλή νομοσχέδιο για την κατάρτιση, τονίζοντας ότι προσβλέπει στις προτάσεις του ΣΕΤΕ κατά την εκπόνησή του, με δεδομένη και την μεγάλη εμπειρία του Ινστιτούτου του Συνδέσμου (ΙΝΣΕΤΕ) σε αυτά τα θέματα.

Επί τάπητος τέθηκε επίσης και το πώς μπορούν να αξιοποιηθούν τα κονδύλια του Ταμείου Ανάκαμψης και του ΕΣΠΑ για την ενίσχυση του τουριστικού κλάδου.

Στην τηλεδιάσκεψη συμμετείχε επίσης ο υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Πάνος Τσακλόγλου –που παρουσίασε στον ΣΕΤΕ την φιλοσοφία της μεταρρύθμισης του συστήματος των επικουρικών συντάξεων, αναδεικνύοντας την αναγκαιότητά της-, η Γενική Γραμματέας Εργασίας Άννα Στρατινάκη και η Γενική Γραμματέας Κοινωνικών Υποθέσεων Παυλίνα Καρασιώτου.

Από πλευράς ΣΕΤΕ συμμετείχαν ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Γιάννης Ρέτσος, ο Αντιπρόεδρος Ευτύχιος Βασιλάκης και οι κ.κ. Εμμανουήλ Γιαννούλης και Γιάννης Παράσχης.

Ιαν 19

Ανταγωνιστικότητα και κοινωνική συνοχή πάνε χέρι-χέρι - Τηλεδιάσκεψη με το προεδρείο της ΓΣΕΕ

Η φιλοσοφία του υπό επεξεργασία «εργασιακού νομοσχεδίου», η πορεία της αγοράς εργασίας στην μετά-κορωνοϊό εποχή, η αξιοποίηση των πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης και του νέου ΕΣΠΑ και η μεταρρύθμιση του συστήματος των επικουρικών συντάξεων ήταν τα βασικά θέματα που συζητήθηκαν κατά τη σημερινή τηλεδιάσκεψη του υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κ. Χατζηδάκη  με το προεδρείο της Γενικής Συνομοσπονδίας Εργατών Ελλάδος (ΓΣΕΕ), με την οποία άνοιξε ο κύκλος των επαφών του υπουργού με τους κοινωνικούς εταίρους και επαγγελματικούς-επιστημονικούς φορείς.

«Ο διάλογος με τους κοινωνικούς εταίρους αποτελεί θεσμική μας υποχρέωση και επιδιώκουμε να έχουμε θεσμική επαφή με την ΓΣΕΕ», σημείωσε στην εισαγωγική του τοποθέτηση ο Κ. Χατζηδάκης. «Πιστεύουμε στην επιχειρηματικότητα. Όπως όμως δεν υπάρχουν εργαζόμενοι χωρίς επιχειρήσεις, δεν υπάρχουν και επιχειρήσεις με τους εργαζομένους στα κεραμίδια», υπογράμμισε, δίνοντας το στίγμα ότι θα επιδιώξει συγκλίσεις, έχοντας ως πυξίδα τις καλές ευρωπαϊκές πρακτικές, την ενωσιακή νομοθεσία και τις συστάσεις του Διεθνούς Γραφείου Εργασίας (ILO).

«Ανταγωνιστικότητα και κοινωνική συνοχή πάνε χέρι-χέρι», τόνισε χαρακτηριστικά, σημειώνοντας ότι η προσέλκυση των επενδύσεων πρέπει να συνδυαστεί με την τήρηση της εργατικής νομοθεσίας χωρίς εκπτώσεις. Αυτό το πνεύμα θα διαπνέει και το εργασιακό νομοσχέδιο, το οποίο «θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες μιας αγοράς εργασίας, που εξελίσσεται σε οικονομικό και τεχνολογικό επίπεδο».  Στο πλαίσιο αυτό, ανέδειξε ως ζητούμενα τον εκσυγχρονισμό του Σώματος Επιθεώρησης και Εργασίας (ΣΕΠΕ), αλλά και την ενίσχυση της αξιοπιστίας και της διαφάνειας των συνδικαλιστικών οργανώσεων. «Δεν θα αιφνιδιάσουμε κανέναν», τόνισε ο κ. Χατζηδάκης απευθυνόμενος στην ΓΣΕΕ, δηλώνοντας βέβαιος ότι «το νομοσχέδιο θα καταγραφεί ως θετική μεταρρύθμιση για τον χώρο της εργασίας συνολικά».

Αναφερόμενος στις επιπτώσεις της πανδημίας του κορωνοϊού στην αγορά εργασίας, τόνισε ότι θα καταβληθεί κάθε προσπάθεια τους επόμενους μήνες ώστε η μετάβαση στην «εργασιακή κανονικότητα» (μετά την σταδιακή άρση των προστατευτικών μέτρων όπως οι αναστολές συμβάσεων) να είναι όσο το δυνατόν πιο ομαλή χωρίς αρνητικές επιπτώσεις στην απασχόληση.  Σημαντικό ρόλο προς την κατεύθυνση αυτή θα διαδραματίσουν και  τα ευρωπαϊκά κονδύλια, με τον Κ. Χατζηδάκη να αναδεικνύει ως προτεραιότητα την  βέλτιστη αξιοποίησή τους για δράσεις κατάρτισης εργαζομένων και ανέργων, ώστε να «πιάσουν τόπο» . Κάλεσε μάλιστα την ΓΣΕΕ να προσφέρει τις γνώσεις της στην προσπάθεια αυτή, εκμεταλλευόμενη την εμπειρία του Ινστιτούτου Εργασίας.  Συζητήθηκε τέλος και το θέμα των επικουρικών συντάξεων, για το οποίο συμφωνήθηκε να γίνει ειδική συνάντηση μεταξύ του αρμόδιου Υφυπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Πάνου Τσακλόγλου και των κοινωνικών εταίρων στο αμέσως επόμενο διάστημα.

Στην τηλεδιάσκεψη συμμετείχαν από πλευράς πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου –πέραν των κ.κ. Χατζηδάκη και Τσακλόγλου- η Γενική Γραμματέας Εργασίας Άννα Στρατινάκη και η Γενική Γραμματέας Κοινωνικών Ασφαλίσεων Παυλίνα Καρασιώτου. Από πλευράς ΓΣΕΕ συμμετείχαν ο Πρόεδρος Γιάννης Παναγόπουλος, ο αναπληρωτής Πρόεδρος Ευθύμιος Θεοχάρης, ο Γενικός Γραμματέας Νικόλαος Κιουτσούκης και οι κ.κ. Ευάγγελος Μουτάφης, Θάνος Βασιλόπουλος, Νικόλαος Κωστόπουλος και Δημήτριος Καραγεωργόπουλος.

Δεκ 23

«Έτος ορόσημο» για το Κτηματολόγιο το 2021– Έρχεται το Ολοκληρωμένο Ψηφιακό Κτηματολόγιο - Διαδικτυακή Συνέντευξη Τύπου

Τις προτεραιότητες του Κτηματολογίου για το 2021, με έμφαση στις ψηφιακές υπηρεσίες, παρουσίασαν σήμερα ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας,Κωστής Χατζηδάκης, ο αρμόδιος υφυπουργός για θέματα Χωροταξίας και Αστικού Περιβάλλοντος, Δ. Οικονόμου και ο πρόεδρος του Κτηματολογίου, Δημήτρης Σταθάκης,σε διαδικτυακή συνέντευξη τύπου.

Ο κ. Χατζηδάκης τόνισε πως το 2021 θα είναι «έτος-ορόσημο» για το Κτηματολόγιο καθώς μέσα στην επόμενη χρονιά:

  • Το σύνολο σχεδόν των παλαιών υποθηκοφυλακείων θα μετεξελιχθούν σε σύγχρονα Κτηματολογικά Γραφεία του Φορέα (μέχρι σήμερα έχουν μετεξελιχθεί 6 από τα 17 Κτηματολογικά Γραφεία και 13 από τα 75 Υποκαταστήματα τους).
  • Όλες οι νέες ψηφιακές υπηρεσίες καθώς και αυτές που θα τεθούν σε λειτουργία αργότερα μέσα στο 2021, θα επεκταθούν σε όλα τα νέα Κτηματολογικά Γραφεία του Φορέα καλύπτοντας το σύνολο των συναλλαγών.
  • Θα υπάρξει σημαντική ωρίμανση όλων των φάσεων Κτηματογράφησης σε όλη την Επικράτεια.Αναφορικά με την πορεία υλοποίησης του Κτηματολογίου, σήμερα η συλλογή δηλώσεων έχει ξεπεράσει το 65%, καλύπτοντας το 93% της Επικράτειας. Το επόμενο έτος θα ξεκινήσει η συλλογή δηλώσεων και στο υπόλοιπο 7% της χώρας (Κυκλάδες, μέρος της Κρήτης, Κέρκυρα και Θεσπρωτία).Έως το τέλος του 2021 η κατάσταση θα είναι ως εξής:-Κτηματολόγιο σε λειτουργία στο 37% των συνολικών δικαιωμάτων,-Στη φάση της ανάρτησης/προανάρτησης στο 40% των δικαιωμάτων,-Στη φάση της εξέτασης ενστάσεων στο 16% των δικαιωμάτων,-Στη φάση συλλογής δηλώσεων μόνο στο 7% των δικαιωμάτων.Όπως τόνισε ο Υπουργός, «σταδιακά και μέχρι τις αρχές του 2024, το Κτηματολόγιο θα έχει ολοκληρωθεί παντού στη χώρα και σε όλα τα επίπεδα κτηματογράφησης, θα έχουν μετασχηματισθεί και τα 390 υποθηκοφυλακεία σε 92 σύγχρονα νέα Κτηματολογικά Γραφεία και θα καταγράφεται υποχρεωτικά σε ψηφιακή μορφή το σύνολο των εγγράφων και χαρτών για όλες τις δικαιοπραξίες ακινήτων. Θα μιλάμε για ένα «Ολοκληρωμένο Ψηφιακό Κτηματολόγιο»».Νέες ψηφιακές υπηρεσίες

Στη συνέντευξη τύπου παρουσιάστηκανοι νέες ψηφιακές υπηρεσίες που τέθηκαν το τελευταίο διάστημα σε λειτουργία για την 24ωρη, ασφαλή και εξ αποστάσεως εξυπηρέτηση των πολιτών αλλά και των επαγγελματιών που καθημερινά έρχονται σε επαφή με το Κτηματολόγιο. «H ψηφιοποίηση του Κτηματολογίου είναι ένα σημαντικό και αναπόσπαστο κεφάλαιο του ευρύτερου ψηφιακού μετασχηματισμού του Κράτους. Και συνδέεται με κρίσιμους τομείς της καθημερινότητας όλων μας όπως η χωροταξία, οι χρήσεις γης, το Περιβάλλον και η ακίνητη ιδιοκτησία. Με τις νέες ψηφιακές υπηρεσίες φέρνουμε το Κτηματολόγιο στο σπίτι του κάθε πολίτη και βελτιώνουμε σημαντικά τη συνεργασία με τους επαγγελματίες δικηγόρους, συμβολαιογράφους, μηχανικούς», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Χατζηδάκης και πρόσθεσε πως «σταδιακά δημιουργούμε ένα ενιαίο ψηφιακό Περιβάλλον για την Χωροταξία» το οποίο θα απαρτίζεται από:

  • Τις Ψηφιακές Υπηρεσίες του Κτηματολογίου
  • Την ΓΕΩΠΥΛΗ του Κτηματολογίου, η οποία ήδη βρίσκεται σε λειτουργία
  • Τον ενιαίο Ψηφιακό Χάρτη για τον οποίο συνεργαζόμαστε με το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας
  • Την ψηφιοποίηση του συνόλου των αρχείων των Υποθηκοφυλακείων, ένα τεράστιο έργο, 200 εκατ. ευρώ, το οποίο καταφέραμε να το εντάξουμε στην ομάδα των έργων που θα χρηματοδοτηθούν από το Ταμείο Ανάκαμψης.Ο κ. Οικονόμου με την σειρά του αναφέρθηκε στη σημασία των ψηφιακών υπηρεσιών για την καθημερινότητα χιλιάδων πολιτών και επαγγελματιών καθώς στην μετατροπή της ιστοσελίδας του Κτηματολογίου σε κόμβο ενημέρωσης και συναλλαγών. «Μέσα σε 12 μήνες πάνω από 600.000 μοναδικοί χρήστες από 128 χώρες του κόσμου επισκέφθηκαν την ιστοσελίδα για ενημέρωση και χρήση ψηφιακών υπηρεσιών, ενώ υπήρχαν 360.000 νέοι μοναδικοί επισκέπτες στην ιστοσελίδα τους τελευταίους 12 μήνες εκ των οποίων οι 120.000 δήλωσαν ψηφιακά την ιδιοκτησία τους», ανέφερε χαρακτηριστικά τονίζοντας παράλληλα πως για πρώτη φορά η διαδικασία της Ανάρτησης στην Αθήνα πραγματοποιήθηκε και ψηφιακά.Ο κ. Οικονόμου τόνισε χαρακτηριστικά: «Προχωράμε με γρήγορα και σταθερά βήματα για να γίνει πραγματικά το Κτηματολόγιο ένα σύγχρονο χωροταξικό και περιβαλλοντικό εργαλείο που θα εξυπηρετεί πρωτίστως τον πολίτη, χωρίς ταλαιπωρία και περιττά έξοδα. Το μήνυμα που έστειλε εξαρχής το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας ότι το δεκαπενταετές αδιέξοδο των παρατάσεων πρέπει να τελειώσει πέρασε στους πολίτες και η ανταπόκριση είναι εντυπωσιακή.Οι νέες ψηφιακές υπηρεσίες που παρουσιάσαμε σήμερα, με την ένταξη όλων των Κτηματολογικών Γραφείων στον φορέα ως το τέλος του νέου έτους, θα είναι διαθέσιμες σε όλους τους Έλληνες».

Οι 4 νέες ψηφιακές υπηρεσίες που παρουσίασε αναλυτικά ο πρόεδρος του Κτηματολογίου,ΔημήτρηςΣταθάκης είναι οι εξής:

1)   Ολοκληρωμένη ψηφιακή διαδικασία για αιτήσεις, πληρωμές και παραλαβή πιστοποιητικών, διαγραμμάτων και αντιγράφων από τα Κτηματολογικά Γραφεία που έχουν ενταχθεί στον Φορέα.

2)   Ολοκληρωμένη ψηφιακή διαδικασία για παραλαβές, πληρωμές και αιτήσεις από τους δικηγόρους αγωγών, δικογράφων και άλλων πράξεων που συντάσσουν και  διακινούν για καταχώριση στα Κτηματολογικά Γραφεία του Φορέα. 

3)   Ψηφιακή υποβολή συμβολαίων από τους συντάκτες τους για καταχώριση στα Κτηματολογικά Γραφεία του Φορέα.  

4)   Αυτόματη σύγκριση τοπογραφικού του ιδιοκτήτη με το Κτηματολογικό Διάγραμμα- Αυτόματος προδικαστικός Έλεγχος που εξασφαλίζει την δυνατότητα εφαρμογής των δικαστικών αποφάσεων.

Με την ολοκλήρωση του μετασχηματισμού των υποθηκοφυλακείων σε σύγχρονα Κτηματολογικά Γραφεία υπό την εποπτεία του Φορέα όλοι οι πολίτες θα έχουν πρόσβαση στις παραπάνω ψηφιακές υπηρεσίες.

Παράλληλα, όπως ανακοίνωσε ο κ. Σταθάκης, στις αρχές του 2021 τίθεται σε λειτουργία ηηλεκτρονική πρόσβαση των επαγγελματιών (δικηγόροι, συμβολαιογράφοι, μηχανικοί, δικαστικοί επιμελητές) στα κτηματολογικά στοιχεία (είδος ιδιοκτησίας, εμβαδόν, είδος δικαιώματος κτλ.) καθώς επίσης επεκτείνεται και η ηλεκτρονική χορήγηση σε όλα τα πιστοποιητικά που εκδίδονται από τα Κτηματολογικά Γραφεία του Φορέα. Σήμερα εκδίδονται τα 3 δημοφιλέστερα που καλύπτουν το 80% των αιτούμενων πιστοποιητικών.

Τέλος, εντός του 2021 ξεκινά και το μεγάλο έργο της ψηφιοποίησης του συνόλου των αρχείων των 390 υποθηκοφυλακείων, με ορίζοντα υλοποίησης τα 3 έτη και με χρηματοδότηση 200 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης. Υπολογίζεται πως πάνω από 600 εκατομμύρια σελίδες πρόκειται να ψηφιοποιηθούν.

Οι νέες ψηφιακές υπηρεσίες του Κτηματολογίου είναι διαθέσιμες μέσα από τηνψηφιακή πλατφόρμα του Δημοσίου Gov.gr καθώς και στην επίσημη ιστοσελίδα του Κτηματολογίου.