Νοε 13

Ανοίγει ο δρόμος για το νέο πρόγραμμα Κοινωφελούς Εργασίας που αφορά 25.000 ωφελούμενους

Αρχές Δεκεμβρίου η δημοσίευση της πρόσκλησης από τον ΟΑΕΔ

Κ. Χατζηδάκης: Πρόγραμμα απασχόλησης για τους ανέργους που ταυτόχρονα καλύπτει στην πράξη, τις ανάγκες των τοπικών κοινωνιών

Στην τελική ευθεία μπαίνει η υλοποίηση του προγράμματος για την προώθηση της απασχόλησης μέσω Προγράμματος Κοινωφελούς Χαρακτήρα οκτάμηνης διάρκειας για 25.000 άτομα σε Δήμους, Περιφέρειες, Κέντρα Κοινωνικής Πρόνοιας Περιφερειών κ.ά., σε συνέχεια της υπογραφής της σχετικής Κοινής Υπουργικής Απόφασης των υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Παιδείας και Θρησκευμάτων, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Υγείας, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Πολιτισμού και Αθλητισμού, Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Εσωτερικών και του υφυπουργού Ανάπτυξης.

Με δεδομένο ότι έχει ήδη ολοκληρωθεί η διαδικασία κατανομής των θέσεων στους δήμους και τους υπόλοιπους φορείς, η υπογραφή της ΚΥΑ ανοίγει τον δρόμο για την δημοσίευση της σχετικής πρόσκλησης από τον ΟΑΕΔ έως τις αρχές Δεκεμβρίου και ακολούθως την έναρξη της διαδικασίας υποβολής αιτήσεων από τους εγγεγραμμένους στο μητρώο του Οργανισμού ανέργους που έχουν δικαίωμα συμμετοχής στο πρόγραμμα. Η τοποθέτηση των ωφελούμενων στις θέσεις αναμένεται να γίνει στις αρχές του 2022.

Ο Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Κωστής Χατζηδάκης, δήλωσε: «Ένα νέο πρόγραμμα κοινωφελούς εργασίας έρχεται να ενισχύσει τους Δήμους, ιδιαίτερα εκείνους που επλήγησαν από τις καταστροφικές πυρκαγιές του καλοκαιριού, αλλά και τις Περιφέρειες και τα Κέντρα Κοινωνικής Πρόνοιας. Ένα πρόγραμμα απασχόλησης για τους ανέργους όλων των ηλικιών, που ταυτόχρονα καλύπτει στην πράξη, τις ανάγκες των τοπικών κοινωνιών. 25.000 πολίτες, κυρίως μακροχρόνια άνεργοι, θα προσφέρουν πολύτιμη εργασία σε Δήμους και Περιφέρειες σε όλη τη χώρα. Αυτή τη φορά δίνουμε ιδιαίτερη έμφαση στα αντικείμενα κατάρτισης των συμμετεχόντων, που μαζί με την κοινωφελή εργασία τους, θα αναβαθμίσουν την ικανότητά τους να ενταχθούν στην αγορά εργασίας».

Η δράση έχει συνολικό προϋπολογισμό 188,6 εκατ. ευρώ, συγχρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ και τον ΟΑΕΔ και έχει δύο σκέλη. Το πρώτο αφορά στην τοποθέτηση σε συγκεκριμένη θέση απασχόλησης για 8 μήνες ανέργων εγγεγραμμένων στο μητρώο του ΟΑΕΔ σε Δήμους, Περιφέρειες, ΚΚΠΠ, συναφείς φορείς και υπηρεσίες Υπουργείων και άλλων φορέων. Το δεύτερο σκέλος αφορά σε πρόγραμμα θεωρητικής κατάρτισης έως 150 ωρών σε αδειοδοτημένα Κέντρα Δια Βίου Μάθησης, που θα οδηγήσει σε πιστοποίηση των γνώσεων και δεξιοτήτων που θα αποκτηθούν, συνιστώντας μια ενεργητική πολιτική απασχόλησης. Η συμμετοχή στην κατάρτιση (όπου έχουν προστεθεί νέες θεματικές) είναι υποχρεωτική για τους ωφελούμενους έως και 54 ετών και προαιρετική για τους ωφελούμενους ηλικίας 55 ετών και άνω. Η διαδικασία και οι όροι υλοποίησης της κατάρτισης θα εξειδικευθούν σε ξεχωριστή πρόσκληση προς τους Παρόχους Κατάρτισης. Επομένως, όσοι ενταχθούν σε δράσεις κατάρτισης θα εργαστούν σε Δήμους, Περιφέρειες κ.λπ. για 7 μήνες στο πλαίσιο του προγράμματος και θα συμμετέχουν στην κατάρτιση για ένα μήνα. Οι ωφελούμενοι άνω των 55 ετών θα εργαστούν για 8 μήνες.

Στόχος είναι η ενίσχυση της απασχόλησης των ανέργων με έμφαση κυρίως σε ευπαθείς ομάδες πληθυσμού που αντιμετωπίζουν υψηλό κίνδυνο αποκλεισμού (μακροχρόνια άνεργοι, άνεργοι με χαμηλά προσόντα) και απαιτείται να εργαστούν σε πρώτη φάση σε «προστατευμένο περιβάλλον», προκειμένου να ενταχθούν στην αγορά εργασίας και να αποφύγουν την περιθωριοποίηση, διατηρώντας την ικανότητα απασχόλησής τους. Παράλληλα το πρόγραμμα συνδέεται με την αναβάθμιση γνώσεων και δεξιοτήτων, ώστε οι συμμετέχοντες να ενισχύονται κατά την διαδικασία ένταξης τους στην αγορά εργασίας.

O ΟΑΕΔ υποδέχεται τις ηλεκτρονικές αιτήσεις των ωφελουμένων και καταρτίζει πίνακα κατάταξης ανέργων –κατά κλάδο και ειδικότητα- σύμφωνα με τα προβλεπόμενα κριτήρια επιλογής και κατάταξης (χρονικό διάστημα συνεχόμενης εγγεγραμμένης ανεργίας, αναπηρία, ετήσιο εισόδημα, αριθμός ανηλίκων τέκνων, εάν ο ωφελούμενος είναι δικαιούχος Ελάχιστου Εγγυημένου Εισοδήματος κ.ά.). Στη συνέχεια, προβαίνει στη σύζευξη των ωφελουμένων με τις θέσεις απασχόλησης των επιβλεπόντων φορέων και των υπηρεσιών τοποθέτησης σύμφωνα με τους οριστικούς πίνακες κατάταξης.

Ο ΟΑΕΔ καλύπτει το μισθολογικό κόστος των ωφελούμενων που θα απασχολήσει ο κάθε φορέας καθώς και τις ασφαλιστικές εισφορές. Οι καθαρές ημερήσιες αμοιβές των ωφελούμενων ορίζονται στο 1/25 του καθαρού ποσού του εκάστοτε ισχύοντος κατώτατου μηναίου μισθού και δεν μπορούν να υπερβαίνουν το καθαρό ποσό του κατώτατου μισθού, όπως ισχύει.

Νοε 10

Νέα εποχή στην εξυπηρέτηση των πολιτών από το Υπουργείο Εργασίας – Το 1555 τα αλλάζει όλα -

Τίθεται από σήμερα σε πλήρη λειτουργία o Ενιαίος Αριθμός Εξυπηρέτησης του Πολίτη – 400.000 απαντημένες κλήσεις από τα τέλη Ιουλίου

«Αλλάζουν όλα στην εξυπηρέτηση των πολιτών από το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, τον ΕΦΚΑ, τον ΟΑΕΔ και τον ΟΠΕΚΑ». Αυτό σημείωσε σήμερα ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστής Χατζηδάκης, παρουσιάζοντας τον τρόπο λειτουργίας του Ενιαίου Αριθμού Εξυπηρέτησης 1555. «Οι ασφαλισμένοι, οι συνταξιούχοι και οι εργαζόμενοι δεν θα χρειάζεται και δεν πρέπει να καλούν πλέον σε επιμέρους υπηρεσίες και καταστήματα. Όλη η πληροφόρηση που χρειάζονται θα δίνεται μέσω του 1555», πρόσθεσε. Και υπογράμμισε ότι «Δεν πρόκειται απλώς για ένα μεγάλο τηλεφωνικό κέντρο, αλλά για ένα σύστημα προσωποποιημένης πληροφόρησης που θα βασίζεται στο λεγόμενο ticketing. Στις 100 ημέρες που έχει λειτουργήσει πιλοτικά το 1555 μέχρι τώρα, έχουν γίνει περίπου 400.000 κλήσεις και έχει εξυπηρετηθεί το 96%. Το χάος ξεκινά να δίνει τη θέση του στην οργάνωση, στο σύστημα και στην μέθοδο με τελικό ωφελούμενο τον πολίτη. Αυτό λέγεται κοινωνική πολιτική στη πράξη!».

Όπως τόνισε ο κ. Χατζηδάκης, «η ανάγκη για άμεση και ποιοτική εξυπηρέτηση των πολιτών ήταν κάτι παραπάνω από επιτακτική και μία από τις κορυφαίες προτεραιότητές μου –μαζί με την αντιμετώπιση των εκκρεμών συντάξεων- από την πρώτη στιγμή που ήρθα στο Υπουργείο. Μόνο ο ΕΦΚΑ καλείται να εξυπηρετήσει καθημερινά πάνω από 6,5 εκατομμύρια άμεσα ασφαλισμένους και συνταξιούχους. Αν προσθέσουμε και το πλήθος των έμμεσα ασφαλισμένων αλλά και των πολιτών που συναλλάσσονται με τους υπόλοιπους φορείς, τότε το κοινό που καλύπτεται δυνητικά από το 1555 αγγίζει το σύνολο του ελληνικού πληθυσμού».

Αναλύοντας την κατάσταση που έρχεται να αλλάξει εκ βάθρων ο νέος τετραψήφιος αριθμός, ο ίδιος είπε ότι «ενώ καλούμαστε να εξυπηρετήσουμε τόσα εκατομμύρια πολίτες, είμαστε στην πρώτη θέση σε παράπονα και καταγγελίες στον Συνήγορο του Πολίτη, με τον ΕΦΚΑ ειδικά να διασύρεται καθημερινά στις τηλεοράσεις και τα κοινωνικά δίκτυα για τα κατεβασμένα τηλέφωνα και την αδυναμία των πολιτών να εξυπηρετηθούν, αναγκάζοντάς τους πολλές φορές να ταξιδέψουν χιλιόμετρα μακριά από τον τόπο κατοικίας τους για να επισκεφθούν το πλησιέστερο υποκατάστημα. Μέσα σε αυτό το πρόβλημα προστέθηκε η πανδημία. Ήταν ο καταλυτικός παράγοντας που μας επέβαλε να δράσουμε άμεσα και να προχωρήσουμε στην υιοθέτηση ενός ενιαίου αριθμού εξυπηρέτησης ικανό να εξυπηρετεί καθημερινά χιλιάδες πολίτες».

Το «πριν» και το «μετά» του 1555

Περιγράφοντας το «πριν» και το «μετά» του 1555, ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων υπογράμμισε ότι «μέχρι πρότινος είχαμε διάσπαρτα τηλεφωνικά κέντρα και πολλές επιμέρους τηλεφωνικές γραμμές, χωρίς ουσιαστικό έλεγχο. Το παλιό τηλεφωνικό κέντρο του ΕΦΚΑ π.χ. λειτουργούσε με ωράριο Δημοσίου και απαντούσε μόλις 800 κλήσεις την ημέρα, με μέσο χρόνο αναμονής τα 20 λεπτά. Αδυνατούσε δε να απαντήσει στο 1/3 των κλήσεων είτε γιατί δεν είχε αρκετό προσωπικό στις ώρες αιχμής είτε γιατί οι πολίτες κουράστηκαν να περιμένουν στο ακουστικό τους και το έκλειναν! Κληθήκαμε λοιπόν να αντιμετωπίσουμε μια κατάσταση μη εξυπηρέτησης και την επιτακτική ανάγκη να βρούμε άμεσα λύση εν μέσω πανδημίας. Επιλέξαμε λοιπόν να δημιουργήσουμε έναν ολοκληρωμένο μηχανισμό εξυπηρέτησης, μια γραμμή «για να βρίσκεις άκρη».

Την υλοποίηση του έργου ανέλαβε η Deloitte σε συνέχεια πρόσκλησης προς τις 5 μεγαλύτερες εταιρείες του κλάδου (PWC, Grant Thornton, KPMG, E&Y), με τη συμμετοχή των τριών μεγαλύτερων παρόχων call center, της Cosmote/Evalue, της Teleperformance και της Mediatel, που έχουν διεθνή εμπειρία, τεχνογνωσία αλλά και επαρκές προσωπικό για τις ανάγκες ενός τόσο μεγάλου εγχειρήματος.

Οι αριθμοί

Κατά την παρουσίαση των μέχρι τώρα πεπραγμένων του 1555, τονίστηκε ότι:

  • Από τον Ιούλιο που ξεκίνησε η δοκιμαστική λειτουργία του αριθμού, έχει απαντήσει σε περίπου 400.000 κλήσεις.
  • Το ποσοστό απαντημένων κλήσεων αγγίζει το 99%. Από αυτές, το 84,4% απαντήθηκε σε πρώτο επίπεδο, δηλαδή από τους ίδιους τους τηλεφωνητές.
  • Το 12,8% απαντήθηκε σε δεύτερο επίπεδο από τις ομάδες υποστήριξης του κάθε φορέα και το υπόλοιπο 2,8% των ερωτημάτων εκκρεμεί για να απαντηθεί από τις υπηρεσίες.
  • Στο νέο μηχανισμό συνεργάζονται καθημερινά 990 υπάλληλοι, εκ των οποίων 320 είναι υπάλληλοι των εταιριών και οι υπόλοιποι προέρχονται από το Υπουργείο και τους Οργανισμούς.

«Από εκεί που είχαμε τηλεφωνικά κέντρα με ωράρια Δημοσίου και με χρέωση για τον πολίτη, τώρα έχουμε έναν τηλεφωνικό αριθμό που λειτουργεί 24ώρες το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα, δωρεάν για όλους. Εκεί που είχαμε 800 κλήσεις την ημέρα στον ΕΦΚΑ, τώρα απαντώνται καθημερινά 4.700 κλήσεις, εξαπλάσιος δηλαδή αριθμός. Και εκεί που ο μέσος χρόνος αναμονής ήταν στα 20 λεπτά τώρα έχει προσγειωθεί στα 15 δευτερόλεπτα. Από εκεί που δεν σήκωναν τα τηλέφωνα ή τα σήκωναν με μέσο χρόνο αναμονής τη μισή ώρα, ο ΕΦΚΑ έχει ξεκινήσει ο ίδιος να καλεί τον πολίτη για να του δώσει απάντηση στο ερώτημα του. Μιλάμε για πλήρη αντιστροφή της πραγματικότητας!», σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Χατζηδάκης.

Ο ίδιος έκανε ειδική μνεία στα συστήματα ελέγχου που ενσωματώνει ο νέος μηχανισμός, καθώς παρακολουθεί την πορεία εξυπηρέτησης των ερωτημάτων –που γίνεται σε τρία επίπεδα- από την αρχή έως το τέλος. «Υπάρχει στοχοθεσία, αυστηρές προθεσμίες και έλεγχος παντού. Γιατί η κάθε κλήση «χρεώνεται» σε έναν υπάλληλο ή μια ομάδα υπαλλήλων».

Τα επόμενα βήματα

Στη συνέχεια, ο υπουργός ανέλυσε την συνολική στρατηγική που υλοποιείται για την αναβάθμιση της εξυπηρέτησης των πολιτών από το Υπουργείο Εργασίας και τους εποπτευόμενους φορείς του. Όπως είπε:

  • Σύντομα θα τεθεί σε λειτουργία ειδική εφαρμογή για κινητά για το 1555 όπως και η δυνατότητα chat μέσα από την ιστοσελίδα του.
  • Διευρύνεται συνεχώς ο αριθμός των ηλεκτρονικών υπηρεσιών. Ενδεικτικά ΕΦΚΑ και ΟΑΕΔ έχουν περί τις 50 ηλεκτρονικές υπηρεσίες ο καθένας. Και για τους δυο φορείς αυτό σημαίνει 4,5 εκατομμύρια λιγότερες επισκέψεις στα υποκαταστήματα κάθε μήνα.
  • Ενισχύεται η συνεργασία με τα ΚΕΠ με την προσθήκη νέων υπηρεσιών του ΕΦΚΑ, του ΟΑΕΔ και του ΟΠΕΚΑ. Πάνω από 250.000 πολίτες επισκέφθηκαν τα ΚΕΠ για συναλλαγές με τους τρεις αυτούς φορείς τους τελευταίους μήνες
  • Αναβαθμίζονται οι ιστοσελίδες του Υπουργείου και των υπολοίπων φορέων.
  • Υλοποιήθηκε η υπηρεσία myOAEDlive και myEFKAlive που σύντομα θα επεκταθεί και στον ΟΠΕΚΑ.
  • Θεσπίστηκαν τα ηλεκτρονικά ραντεβού στον ΕΦΚΑ με 850.000 πολίτες να έχουν ήδη αξιοποιήσει το μέτρο.
  • Προχωρά η αναβάθμιση του ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης που θα διευκολύνει την εργασία χιλιάδων επαγγελματιών, ασφαλισμένων αλλά και των υπαλλήλων.

Άμεσος στρατηγικός μας στόχος είναι σε φορείς όπως ο ΕΦΚΑ σημαντικές υπηρεσίες που παρέχονται και με φυσικό και με ψηφιακό τρόπο να παρέχονται μόνο ψηφιακά. Αυτό ήδη συμβαίνει στον ΟΑΕΔ για το σύνολο σχεδόν των υπηρεσιών του. «Με αυτόν τον τρόπο θα ενισχύσουμε το ψηφιακό προφίλ του ΕΦΚΑ και θα αποσυμφορήσουμε ακόμη περισσότερο τα υποκαταστήματα βελτιώνοντας την καθημερινότητα τόσο των πολιτών όσο και των υπαλλήλων», σημείωσε ο κ. Χατζηδάκης.

«Μην καλείτε στα υποκαταστήματα. Καλείτε το 1555»

Ο Κωστής Χατζηδάκης ζήτησε από τους πολίτες να καλούν πλέον το 1555 και όχι τα υποκαταστημάτων του ΕΦΚΑ για να έχουν καλύτερη εξυπηρέτηση, σημειώνοντας ότι οι περισσότερες τηλεφωνικές γραμμές των υποκαταστημάτων θα καταργηθούν και το σύνολο των κλήσεων θα περνά υποχρεωτικά μέσα από το 1555. «Στοίχημα από εδώ και στο εξής είναι το 1555 να γίνει κομμάτι της καθημερινότητας μας. Στόχος μας είναι οι εμπειρίες ακραίας ταλαιπωρίας, θυμού και αγανάκτησης να δώσουν την θέση τους στην ποιοτική, αξιόπιστη και ευρωπαϊκού επιπέδου εξυπηρέτηση, καθώς έχουμε πλέον το εργαλείο για να επουλώσουμε σταδιακά μια πληγή και μόνιμη πηγή παραπόνων και καταγγελιών που συνδέεται άρρηκτα με την καθημερινότητα του πολίτη», κατέληξε ο Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων.

Νοε 3

Συνάντηση του Υπουργού Εργασίας Κ. Χατζηδάκη με τον Αυστριακό ομόλογό του Martin Kocher

Ο Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Κωστής Χατζηδάκης, συναντήθηκε σήμερα με τον Υπουργό Εργασίας, Οικογένειας και Νεολαίας της Αυστρίας, Martin Kocher. Στο επίκεντρο της συζήτησης βρέθηκαν οι πολιτικές των δύο χωρών για την αγορά εργασίας, καθώς και η ανάγκη κατάρτισης και επανακατάρτισης τόσο των εργαζομένων όσο και των ανέργων.

Στη συνάντηση συμμετείχε και ο Υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, αρμόδιος για θέματα Κοινωνικής Ασφάλισης, Πάνος Τσακλόγλου.

Μετά την ολοκλήρωση της συνάντηση, ο κ. Kocher δήλωσε: «Ήταν μία παραγωγική και ενδιαφέρουσα συνάντηση. Συζητήσαμε πώς η Ελλάδα και η Αυστρία αντιμετώπισαν την κρίση, ποια μέτρα ελήφθησαν για την προστασίας της αγορά εργασίας και ποια μέτρα έπρεπε να ληφθούν για να βελτιώσουν τα δομικά προβλήματα της αγοράς εργασίας. Είδαμε κάποιες ομοιότητες ανάμεσα στην Αυστρία και την Ελλάδα, ειδικά στον τομέα του τουρισμού, αλλά και σε σχέση με τα επιδόματα ανεργίας και την ανάγκη κατάρτισης και επανακατάρτισης εργαζομένων και ανέργων ώστε να μπορέσουν να διεκδικήσουν ένα καλύτερο μέλλον».

Από την πλευρά του, ο κ. Χατζηδάκης σημείωσε: «Συζητήσαμε την πολιτική των δύο χωρών για την αγορά εργασίας. Είδαμε ότι η αντιμετώπιση της κρίσης του κορωνοϊού είχε πολλές ομοιότητες στις δύο χώρες και είχαμε την ευκαιρία, εμείς από την ελληνική πλευρά, να δούμε ποια είναι η φιλοσοφία της Αυστρίας σε σχέση με την πολιτική στην αγορά εργασίας. Πολιτική που οδήγησε στο να υπάρχει ανεργία μόνο 6%. Στην Ελλάδα η ανεργία έχει πέσει στο 13,3% από 17,3% που ήταν πριν από δύο χρόνια, αλλά η προσπάθειά μας είναι να μειωθεί ακόμη περισσότερο και αυτό θα γίνει αν ακολουθούμε πολιτικές που ακολουθούνται σε πιο προηγμένες από εμάς ευρωπαϊκές χώρες, όπως είναι η Αυστρία. Πολιτικές που συνδυάζουν την ανταγωνιστικότητα από τη μία πλευρά με την κοινωνική προστασία από την άλλη».

Νοε 2

Επίσκεψη στο Κέντρο Εκπαίδευσης και Αποκατάστασης Τυφλών (ΚΕΑΤ) και το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Τυφλών Καλλιθέας - Μνημόνιο Συνεργασίας μεταξύ ΚΕΑΤ και περιοδικού «Σχεδία» που θα εκδίδεται και σε γραφή Braille

Το Κέντρο Εκπαίδευσης και Αποκατάστασης Τυφλών (ΚΕΑΤ) καθώς και το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο και Νηπιαγωγείο Τυφλών στην Καλλιθέα (όπου φοιτούν περί τα 40 παιδιά με προβλήματα όρασης και άλλες αναπηρίες) επισκέφθηκε σήμερα ο Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστής Χατζηδάκης, μαζί με την Υφυπουργό Δόμνα Μιχαηλίδου και τον Γενικό Γραμματέα Κοινωνικής Αλληλεγγύης και Καταπολέμησης της Φτώχειας, Γιώργο Σταμάτη.

Οι κ.κ. Χατζηδάκης, Μιχαηλίδου και Σταμάτης συνομίλησαν με τα παιδιά και το εξειδικευμένο προσωπικό (καθηγητές ειδικής αγωγής, λογοθεραπευτές, ψυχίατροι κλπ.) που τα στηρίζουν στην καθημερινότητά τους Ο Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων συνεχάρη τους δασκάλους ειδικής αγωγής αλλά και το προσωπικό του ΚΕΑΤ για την δουλειά που κάνουν.  Όπως υπογράμμισε, «Κάνετε καταπληκτική δουλειά. Φροντίζετε παιδιά με οπτική αναπηρία, τα βοηθάτε να αναπτύξουν δεξιότητες και να επανενταχθούν στην κοινωνία, κάτι εξαιρετικά σημαντικό. Είναι κοινωνική προσφορά να βλέπετε την πρώιμη παρέμβαση να έχει αποτελέσματα πάνω στα παιδιά και για αυτό οφείλουμε να είμαστε συμπαραστάτες στο έργο που επιτελείτε».

Στο πλαίσιο της επίσκεψης, υπεγράφη Μνημόνιο Συνεργασίας μεταξύ του ΚΕΑΤ και της Αστικής Μη Κερδοσκοπικής Εταιρείας «Διογένης» που εκδίδει το περιοδικό δρόμου «Σχεδία». Το Μνημόνιο προβλέπει -μεταξύ άλλων- την έκδοση του περιοδικού σε γραφή Braille. Η Διοικητής του ΚΕΑΤ και πρόεδρος του ΔΣ Σοφία Χαμονικολάου τόνισε ότι μέσα από τη συνεργασία με τη «Σχεδία» δίνεται η δυνατότητα στα άτομα με οπτική αναπηρία να στηρίξουν έμπρακτα την προσπάθεια των αστέγων να ενταχθούν ή να επανενταχθούν στον κοινωνικό ιστό ως ενεργά, πλήρη και ισότιμα μέλη. Ο Διευθυντής Σύνταξης της «Σχεδίας», Χρήστος Αλεφάντης από την πλευρά του έκανε λόγο για μια συνεργασία που μπορεί να επεκταθεί και σε άλλα πεδία με στόχο την συμμετοχή των ατόμων με οπτική αναπηρία σε πολιτιστικές και δημιουργικές δράσεις.

Η υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, αρμόδια για θέματα Πρόνοιας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, Δόμνα Μιχαηλίδου, δήλωσε: «Από την πρώτη κιόλας μέρα, επιδιώκουμε και διασφαλίζουμε την εξωστρέφεια των ιδρυμάτων μας. Ζητήσαμε αμέσως, από όλα τα ιδρύματα μας να υποστηρίξουν το περιοδικό δρόμου «Σχεδία» και σήμερα, καταφέραμε να πάμε αυτήν την προσπάθεια ένα βήμα παραπέρα. Το περιοδικό «Σχεδία» γίνεται το πρώτο στην Ελλάδα, που εκδίδεται και σε γλώσσα Braille! Τα δύο τελευταία χρόνια, εργαζόμαστε μεθοδικά και συστηματικά με στόχο να εφαρμόζουμε την κοινωνική πολιτική στην πράξη. Σήμερα, για ακόμη μια φορά, το πετύχαμε. Συνεχίζουμε δυναμικά, ώστε τέτοιες ειδήσεις, να αποτελούν σύντομα καθημερινότητα. Η κοινωνία μας, ανοίγει, γίνεται ισότιμη και συμπεριληπτική για όλους μας. Στην κοινωνική πολιτική, δεν αφήνουμε κανέναν πίσω!».

Ο Γενικός Γραμματέας Κοινωνικής Αλληλεγγύης και Καταπολέμησης της Φτώχειας Γιώργος Σταμάτης σημείωσε ότι: «To έργο του KEAT για την ενίσχυση των ικανοτήτων και των δεξιοτήτων των ωφελουμένων του είναι ιδιαίτερα σημαντικό. Η ενίσχυση του πλαισίου για το πρόγραμμα Εκπαίδευσης εκπαιδευτών για την κινητικότητα, τον προσανατολισμό και τις δεξιότητες καθημερινής διαβίωσης των ατόμων με οπτική αναπηρία θα βοηθήσει ακόμα περισσότερο στην κατεύθυνση αυτή».

Καταλήγοντας, ο κ. Χατζηδάκης τόνισε ότι «Όλα αυτά υπενθυμίζουν σε εμάς στο Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων ότι πρέπει να βάλουμε τα δυνατά μας, γιατί αυτό το κομμάτι της πολιτικής δεν έχει μόνο κοινωνική διάσταση, αλλά και βαθιά ανθρώπινη».

Σημειώνεται τέλος ότι πρωταρχικός στόχος του ΚΕΑΤ είναι η στήριξη των ατόμων με οπτική αναπηρία με εξειδικευμένη εκπαίδευση, ώστε  να αποκτήσουν ανεξαρτησία και να ενταχθούν στο κοινωνικό σύνολο.

Οκτ 26

Λύθηκε το θέμα με τις 444 συντάξεις χηρείας του ΝΑΤ - Υπερδιπλασιασμός των ρυθμών απονομής των εκκρεμών συντάξεων του ΝΑΤ

Η σημαντική αποκλιμάκωση των εκκρεμών συντάξεων του ΝΑΤ, αλλά και η οριστική επίλυση του θέματος που είχε προκύψει με τις 444 συντάξεις χηρείας επιβεβαιώθηκαν κατά τη σημερινή συνάντηση του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Κωστή Χατζηδάκη, με τον Πρόεδρο Δ.Σ. του ΝΑΤ, Κωνσταντίνο Τσαγκαρόπουλο και τον Διοικητή του ΕΦΚΑ, Παναγιώτη Δουφεξή, στο Μέγαρο του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου στον Πειραιά.

Όσον αφορά στις 444 συντάξεις χηρείας που καθυστερούσαν επί χρόνια να εκδοθούν, το πρόβλημα λύθηκε οριστικά καθώς, ύστερα από συνεννόηση μεταξύ των υπηρεσιών του ΝΑΤ και του ΕΦΚΑ, διευθετήθηκαν τα εκκρεμή ζητήματα και οι χήρες των θανόντων ναυτικών θα λάβουν τις οριστικές τους συντάξεις σταδιακά μέχρι το τέλος Νοεμβρίου.

Αναφορικά με την πρόοδο που σημειώνεται στο ΝΑΤ, ο κ. Τσαγκαρόπουλος παρουσίασε ποιοτικά και ποσοτικά στοιχεία που επιβεβαιώνουν:

1) Την σημαντική επιτάχυνση των ρυθμών ωρίμανσης των συνταξιοδοτικών φακέλων από το ΝΑΤ. Είναι χαρακτηριστικό πως τους τελευταίους μήνες η μέση μηνιαία ωρίμανση από το ΝΑΤ είναι 410 συνταξιοδοτικές υποθέσεις τον μήνα ενώ την προηγούμενη τριετία δεν ξεπερνούσαν τις 190 υποθέσεις τον μήνα. Οι συνταξιοδοτικοί αυτοί φάκελοι στη συνέχεια μεταβιβάζονται για την οριστική έκδοση της σύνταξης στον ΕΦΚΑ όπου και σε αυτό το στάδιο παρατηρείται σημαντική επιτάχυνση σε σχέση με 1 χρόνο πριν. Το 2017 οι εκκρεμείς συντάξεις προς απονομή ήταν 4500 και σήμερα έχουν μειωθεί κατά 56%. Αναμένεται μέχρι το τέλος του έτους η μείωση των εκκρεμοτήτων να ξεπεράσει το 75%.

2) Την αύξηση κατά 70% του ρυθμού απονομής των εφάπαξ του ΝΑΤ σε σχέση με ένα χρόνο πριν. Υπολογίζεται πως μέχρι τέλος του έτους θα έχει αποδοθεί το σύνολο των εκκρεμών ληξιπρόθεσμων εφάπαξ στους δικαιούχους.

Η επιτάχυνση των ρυθμών ωρίμανσης των φακέλων από τον ΝΑΤ αλλά και της απονομής των εφάπαξ οφείλεται:

Α) Στην συστηματική δουλειά των υπαλλήλων του Απομαχικού Ταμείου και στην εσωτερική αναδιοργάνωση που υλοποιήθηκε τους τελευταίους μήνες (όπως δημιουργία κλιμακίων με διακριτές αρμοδιότητες και κεντρικό συντονισμό).

Β) Στην αναβάθμιση του υλικοτεχνικού εξοπλισμού με την προμήθεια νέων ηλεκτρονικών υπολογιστών και γνήσιου λογισμικού. Σημαντική σε αυτή τη προσπάθεια ήταν και η συνδρομή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών.

Γ) Στη υλοποίηση διαλειτουργικοτήτων με το Υπουργείο Ναυτιλίας και τον ΕΦΚΑ που επιτάχυνε την ανταλλαγή των απαραίτητων πληροφοριών για την έκδοση των συντάξεων.

Στη συνάντηση αποφασίστηκε η συγκρότηση μιας κοινής ομάδας εργασίας μεταξύ του ΝΑΤ και του ΕΦΚΑ, προκειμένου να επιταχυνθεί ακόμη περισσότερο η εξάλειψη εκκρεμοτήτων, να αντιμετωπιστεί γρηγορότερα το θέμα των συντάξεων διαδοχικής ασφάλισης και να υπάρξει ένας καλύτερος συντονισμός για να αποφευχθούν στο μέλλον καθυστερήσεις όπως αυτές με τις συντάξεις χηρείας.

Τέλος, αποφασίστηκε η ένταξη του ΝΑΤ στο νέο ενιαίο τηλεφωνικό κέντρο 1555 του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων το προσεχές διάστημα.

Ο Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστής Χατζηδάκης δήλωσε: «Το ΝΑΤ παρουσιάζει μια σημαντική πρόοδο στην ωρίμανση των συνταξιοδοτικών φακέλων που επιτρέπει στους ασφαλισμένους να λαμβάνουν πλέον την σύνταξη τους μέσα σε λίγους μήνες σε σχέση με τα 3 και 4 χρόνια που απαιτούνταν μέχρι πρότινος. Είναι το αποτέλεσμα της συστηματικής και καλής δουλειάς των υπαλλήλων του ΝΑΤ για την οποία τους έδωσα συγχαρητήρια! Έχουν δώσει τον καλύτερο τους εαυτό και τους αξίζει ένα μπράβο. Επίσης, υπογραμμίζω ότι όπως είχα υποσχεθεί πριν από λίγες ημέρες, το πρόβλημα με τις 444 συντάξεις χηρείας αντιμετωπίστηκε και οι γυναίκες των θανόντων ναυτικών θα δουν επιτέλους τις οριστικές συντάξεις χηρείας τους να πληρώνονται σταδιακά μέχρι το τέλος Νοεμβρίου. Ήταν μια στοιχειώδης υποχρέωση της Πολιτείας και την εκπληρώσαμε όπως οφείλαμε».

Ο Διοικητής του ΕΦΚΑ Παναγιώτης Δουφεξής δήλωσε: «Σε συνεργασία με τον Πρόεδρο του ΝΑΤ Κωνσταντίνο Τσαγκαρόπουλο και τους υπαλλήλους του ΕΦΚΑ και του Απομαχικού Ταμείου, επιλύουμε καθημερινά τις εκατοντάδες συσσωρευμένες εκκρεμότητες από το παρελθόν και προχωρούμε δυναμικά στην αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους πολίτες».

Ο Πρόεδρος ΔΣ του ΝΑΤ Κωνσταντίνος Τσαγκαρόπουλος δήλωσε: «Πριν από 6 μήνες, ο Κωστής Χατζηδάκης πραγματοποίησε την πρώτη επίσκεψη Υπουργού Εργασίας στο Ν.Α.Τ και επεσήμανε με αυστηρότητα τις αρρυθμίες και τις καθυστερήσεις, στην απονομή των συντάξεων και επιδομάτων. Σήμερα ήρθε και – ακριβοδίκαια-έδωσε συγχαρητήρια στους εργαζόμενους και τη Διοίκηση του Ν.Α.Τ, για τον άψογο τρόπο οργάνωσης και αποτελεσματικής συνεργασίας με το Υπουργείο Ναυτιλίας και τον ΕΦΚΑ που κλείνει οριστικά τις εκκρεμότητες του παρελθόντος. Με βάση τις κατευθύνσεις του, ανοίγονται νέοι ορίζοντες για το Ν.Α.Τ και την ελληνική ναυτοσύνη. Τον ευχαριστούμε και συνεχίζουμε πάνω στα συμφωνηθέντα».