Ιουλ 9

Συνάντηση με τον υπουργό Εξωτερικών και Εξωτερικού Εμπορίου της Ουγγαρίας Peter Szijjaerto

Εκτενή συνάντηση με τον υπουργό Εξωτερικών και Εξωτερικού Εμπορίου της Ουγγαρίας Peter Szijaerto είχε σήμερα ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κωστής Χατζηδάκης.

Η συζήτηση επικεντρώθηκε σε θέματα περιφερειακής ενεργειακής ασφάλειας,  με έμφαση στους εναλλακτικούς διαδρόμους τροφοδοσίας φυσικού αερίου της Νοτιοανατολικής Ευρώπης και τον αναδυόμενο ρόλο της Ελλάδας ως μείζον διαμετακομιστικό ενεργειακό κέντρο.

Ο κ.Χατζηδάκης υπογράμμισε την αποφασιστικότητα της ελληνικής  κυβέρνησης να συνδράμει την Ουγγαρία στην επίτευξη του στρατηγικού της στόχου για αύξηση της διαφοροποίησης των πηγών και οδεύσεων εισαγωγής φυσικού αερίου μέσω του δικτύου αγωγών TAP/IGB , έργα που  θα ολοκληρωθούν με βάση το υφιστάμενο χρονοδιάγραμμα .

Ιουλ 9

Πρέπει να τρέξουμε γρήγορα για να μην γίνουν τα κεφάλαια του Ταμείου Ανάκαμψης…«δώρον άδωρον» για την Ελλάδα - Βασικά σημεία παρέμβασης στο συνέδριο «Ενέργεια και Οικονομία-Ξεπερνώντας την πανδημία»

Οι πόροι του Ταμείου Ανάκαμψης της ΕΕ συνιστούν μια μεγάλη αναπτυξιακή ευκαιρία για την Ελλάδα. Η χώρα όμως θα πρέπει να κινηθεί με πολύ μεγάλες , αλλιώς ένα μεγάλο δώρο κινδυνεύει να καταστεί….δώρον άδωρον. Αυτό ήταν το βασικό μήνυμα που έστειλε ο υπουργός Περιβάλλοντος  και Ενέργειας κ. Κωστής Χατζηδάκης κατά την διαδικτυακή του παρέμβαση στο συνέδριο «Ενέργεια και Οικονομία-Ξεπερνώντας την Πανδημία». Ο ίδιος περιέγραψε τους βασικούς άξονες του τρίτου κύκλου του «Εξοικονομώ» που έρχεται το φθινόπωρο, ενώ προανήγγειλε σύντομα τελική λύση στις διαπραγματεύσεις με την Ευρωπαϊκή Ένωση για την διακοψιμότητα και τον προσωρινό μηχανισμό αποζημίωσης ευελιξίας (TFRM),  με θετικές επιπτώσεις για το ενεργειακό κόστος της βιομηχανίας.

Ακολουθούν οι βασικές τοποθετήσεις του κ. Χατζηδάκη στη συνέντευξη που παραχώρησε στο πλαίσιο του συνεδρίου:

 

Ταμείο Ανάκαμψης

«Οι αποφάσεις για το Ταμείο Ανάκαμψης της ΕΕ θα ληφθούν σύντομα, αν όχι στην επικείμενη Σύνοδο Κορυφής (17-18 Ιουλίου), πάντως το αμέσως επόμενο διάστημα. Υπάρχουν ενστάσεις από κάποιες χώρες, αλλά όχι από  τη Γαλλία και τη Γερμανία. Οι πόροι από το Ταμείο Ανάκαμψης συνιστούν  μια πολύ μεγάλη ευκαιρία για την Ελλάδα. Αλλά για να την εκμεταλλευτούμε θα πρέπει να πάμε με πολύ μεγάλες ταχύτητες. Με βάση την πρόταση της Επιτροπής το σχετικό πρόγραμμα θα διαρκεί 4 χρόνια, ενώ οι χώρες που ενίστανται προτείνουν να περιοριστεί ο χρονικός ορίζοντας μόνο στα 2 χρόνια. Σε κάθε περίπτωση, ενώ είναι ένα μεγάλο δώρο πρέπει να  τρέξουμε πάρα πολύ γρήγορα για να μη καταστεί «δώρον άδωρον» και να αποφύγουμε τις καθυστερήσεις που παρατηρούνται διαχρονικά στην Ελλάδα στο σχεδιασμό και την εφαρμογή του ΕΣΠΑ. Πρέπει να έχουμε ταχεία προετοιμασία των σχετικών προγραμμάτων, μηχανισμό γρήγορης και αποτελεσματικής εφαρμογής και συντονισμό που θα δείξει ότι η Ελλάδα δεν τα καταφέρνει καλά μονό στην αντιμετώπιση του κορωνοϊού, αλλά και στη διαχείριση κοινοτικών κονδυλίων, με τρόπο πιο αποτελεσματικό από αυτόν που μέχρι τώρα έχουμε συνηθίσει.  Οι δράσεις του Ταμείου Ανάκαμψης έχουν στο επίκεντρο τους την πράσινη οικονομία και την πράσινη ανάπτυξη. Περιλαμβάνουν –μεταξύ άλλων- το λεγόμενο Renovation Wave, το  κύμα αναβάθμισης εκατομμυρίων κτιρίων σε όλη την Ευρώπη, την προώθηση  των πράσινων μεταφορών (συμπεριλαμβανομένης της ηλεκτροκίνησης)  και τη στήριξη των ΑΠΕ, με έμφαση στις υβριδικές τεχνολογίες και στο υδρογόνο.  Υπάρχει φυσικά και το Ταμείο Δίκαιης Μετάβασης για την απολιγνιτοποίηση, του οποίου οι πόροι αυξάνονται εντυπωσιακά στην Ελλάδα. Όπως υπολογίζει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή,  μαζί με τους εθνικούς πόρους και τη στήριξη από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων μπορεί να φτάσουν στα 6,2 δισ. ευρώ»

 

«Εξοικονομώ ΙΙΙ» το φθινόπωρο- Νέα προγράμματα από το 2021

«Στο καινούριο «Εξοικονομώ κατ’ Οίκον», στόχος του Υπουργείου είναι βγει στον αέρα τον Σεπτέμβριο ή το αργότερο τον Οκτώβριο, για τον προϋπολογισμό είμαστε σε διαπραγματεύσεις με το υπουργείο Ανάπτυξης.  Τους επόμενους μήνες θα προχωρήσει και το πρόγραμμα «Ηλέκτρα» για τα δημόσια κτίρια.

Το «Εξοικονομώ» όπως το ξέρουμε μέχρι σήμερα θα είναι πολύ μικρό σε σχέση με τα προγράμματα που θα εφαρμοστούν στις άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αλλά και στην Ελλάδα από το 2021 και μετά. Διότι θα πρόκειται για προγράμματα- μαμούθ ενεργειακής αναβάθμισης κτιρίων.  Μας ενδιαφέρει οι όποιοι ευρωπαϊκοί πόροι να συνδυάζονται με φορολογικά κίνητρα και με τραπεζικά δάνεια, όπου απαιτείται.

Επιδιώκουμε επίσης και την ενεργοποίηση των λεγόμενων ESCOs (σ.σ. εταιρειών παροχής ενεργειακών υπηρεσιών), διότι έτσι γίνεται σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες και με αυτόν τον τρόπο ανοίγονται πρόσθετες δυνατότητες για τους πολίτες.  Εκτός από τις κλασικές δράσεις αναβάθμισης (όπως την αλλαγή των κουφωμάτων)  μας ενδιαφέρει να προωθήσουμε  παρεμβάσεις ενεργειακής αυτονόμησης με χρήση ΑΠΕ που εκσυγχρονίζουν τα σπίτια και τα βάζουν σε μια νέα εποχή λόγω της ανάγκης να αντιμετωπιστούν οι επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής».

 

 «Στα απορρίμματα,  στον 19ο αιώνα»

«Για τα απορρίμματα, υπάρχει ήδη το ΕΣΠΑ και θα επιδιώξουμε  να υπάρχει χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης για διάφορες δράσεις που δεν χρηματοδοτούνται από το ΕΣΠΑ ή δεν επαρκούν οι διαθέσιμοι πόροι.  Η χώρα στα απορρίμματα είναι στον 19ο αιώνα, δεν είναι καν στον εικοστό.  Θα χρειαστεί μια γιγαντιαία προσπάθεια γιατί έχουμε μείνει πάρα πολύ πίσω. Έχουμε μπροστά μας φέτος τη δημοπράτηση 17 Μονάδων Επεξεργασίας Απορριμμάτων, ενώ από συστάσεως του ελληνικού κράτους λειτουργούν 6».

 

Ενεργειακό κόστος της βιομηχανίας

«Παρά τις συνήθεις παρατηρήσεις ορισμένων γραφειοκρατών από τις Βρυξέλλες, θέλω να πιστεύω ότι είμαστε σε μία τελική φάση και η Ελλάδα θα ασκήσει όλη την πίεση για να κλείσει επιτέλους η συζήτηση με την Ευρωπαϊκή Ένωση και να έχουμε οριστικές λύσεις στα θέματα της διακοψιμότητας και του προσωρινού μηχανισμού αποζημίωσης ευελιξίας (TFRM) που ενδιαφέρουν μεγάλους και σημαντικούς κλάδους της βιομηχανίας στη χώρα και αντιμετωπίζουν σε κάποιο βαθμό το ζήτημα του ενεργειακού κόστους.

Παράλληλα προωθούμε το Target Model, την απελευθέρωση της αγοράς ενέργειας μέσω της οποίας θα μπορέσουν οι βιομηχανίες αλλά και τα νοικοκυριά να έχουν καλύτερες τιμές. Ταυτόχρονα, θα επιχειρήσουμε να εκμεταλλευτούμε τους πόρους του ΕΣΠΑ  και του Ταμείου Ανάκαμψης για να ενισχυθεί η βιομηχανία, οι εργαζόμενοί της, άρα η οικονομία για την προσαρμογή τους στα νέα δεδομένα. Αναφέρομαι σε δράσεις που σχετίζονται με την προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή, την κυκλική οικονομία, την πράσινη επιχειρηματικότητα.  Ένα μικρό, αλλά σημαντικό παράδειγμα είναι οι δράσεις για την βιομηχανία πλαστικών που ως ένα βαθμό επηρεάζεται αρνητικά από τα αναγκαία μέτρα που φέρνουμε για την απόσυρση των πλαστικών μιας χρήσης.  Εκεί συζητάμε και με το Υπουργείο Ανάπτυξης ώστε να υπάρχει χωρίς καθυστέρηση στήριξη στη βιομηχανία πλαστικών –κατά πάσα πιθανότητα από το ΕΣΠΑ- για τη μετάβαση στη νέα εποχή».

 Ηλεκτροκίνηση

«Η ηλεκτροκίνηση δεν είναι μόδα, αλλά είναι ανάγκη περιβαλλοντική και νέος οικολογικός τρόπος μετακινήσεων. Στη Νορβηγία σήμερα  το 50% των  αυτοκινήτων που κυκλοφορούν είναι ηλεκτροκίνητα. Αλλά και στην Ολλανδία, την Γερμανία, είναι το 8%-10%  του συνόλου  των ΙΧ είναι ηλεκτροκίνητα, ενώ στην χώρα μας είναι μερικές εκατοντάδες. Επειδή αυτή είναι η διεθνής τάση, η ευρωπαϊκή πολιτική, αλλά και περιβαλλοντική ανάγκη, παρουσιάσαμε το νομοσχέδιο για την ηλεκτροκίνηση που συνοδεύεται από πακέτο μέτρων-κινήτρων για την ηλεκτροκίνηση που αφορά όχι μόνο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά και τα ηλεκτρικά δίκυκλα και ποδήλατα. Η τιμή των αυτοκινήτων με βάση το πακέτο που ανακοινώσαμε και τα φορολογικά κίνητρα που υιοθετούνται μειώνεται κατά 25% περίπου. Μπορεί να μην είναι απολύτως συγκρίσιμη με τις τιμές των συμβατικών αυτοκινήτων, αλλά θα πρέπει να ληφθεί υπόψη  και ότι τα ηλεκτρικά οχήματα έχουν πολύ μικρότερο κόστος λειτουργίας και συντήρησης, Την ίδια στιγμή θα προχωρήσουμε ένα πρόγραμμα γρήγορης εγκατάστασης φορτιστώ για να λειτουργήσει το όλο εγχείρημα. Θα δούμε το ζήτημα σφαιρικά στο πλαίσιο μιας ολοκληρωμένης πράσινης πολιτικής που προσπαθεί το Υπουργείο να ασκήσει». 

Ιουλ 7

Ένας χρόνος σκληρής δουλειάς και μεταρρυθμίσεων στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας

Ο  Κωστής Χατζηδάκης ανέβασε στα socialmediaβίντεο για τον απολογισμό του έργου που έγινε στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας τον χρόνο που πέρασε.https://www.youtube.com/watch?v=zQeLUeJMSLQ

Στο βίντεο ο Κωστής Χατζηδάκης επισημαίνει τα ακόλουθα:

«Στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας συμπληρώνεται ένας χρόνος σκληρής δουλειάς και μεταρρυθμίσεων. Για ανάπτυξη με σεβασμό στο περιβάλλον.

 - Κρατήσαμε όρθια τη ΔΕΗ. Την εκσυγχρονίζουμε και την κάνουμε πιο πράσινη.

- Αποκρατικοποιούμε τη ΔΕΠΑ Υποδομών και τη ΔΕΠΑ Εμπορίας.

- Ξεκινήσαμε και προχωρούμε μέχρι το Σεπτέμβριο οριστική λύση για τη ΛΑΡΚΟ.

- Υπογράφηκε η υποθαλάσσια ηλεκτρική διασύνδεση της Κρήτης με την Αττική για καταπολέμηση της ρύπανσης από τα φουγάρα της ΔΕΗ.

- Ξεκίνησε η απολιγνιτοποίηση, ο ρυπογόνος λιγνίτης τέλος ως το 2023 (η Πτολεμαΐδα V μέχρι το 2028).

- Ψηφίστηκε νόμος-τομή για το Περιβάλλον. Για καλύτερη προστασία της φύσης και απλούστευση των αδειοδοτήσεων, ιδιαίτερα των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας.

- Δημοπρατούμε 17 νέες Μονάδες Επεξεργασίας Απορριμμάτων – Δώσαμε λύσεις σε επείγοντα προβλήματα, όπως σε Κέρκυρα, Αίγιο, Λευκάδα.

- Αποσύρουμε τα πλαστικά μιας χρήσης.

- Ξεκινήσαμε τις κατεδαφίσεις αυθαιρέτων. Κάναμε την αρχή σε Μακρόνησο και Μάνδρα.

- Παρουσιάσαμε, όπως δεσμευτήκαμε, ένα ολοκληρωμένο σχέδιο ανάπλασης για το Μάτι.

- Φέραμε νομοσχέδιο για την ηλεκτροκίνηση. Με κίνητρα για ηλεκτρικά ΙΧ, σκούτερ και ποδήλατα.

- Κρατήσαμε την Ακρόπολη στο ύψος της - Μειώσαμε το ύψος των κτιρίων γύρω της στα 21 μέτρα.

- Υπογράψαμε με την Κύπρο και το Ισραήλ τη συμφωνία για τον αγωγό EastMed.

Το είπαμε, το κάναμε! Η πράσινη ανάπτυξη χρειάζεται έργο. Και αυτό κάνουμε: συγκεκριμένο και μετρήσιμο έργο».

Ιουλ 6

Βάζουμε τέρμα στον παραλογισμό και στην ταλαιπωρία των πολιτών από τους δασικούς χάρτες - Υπουργική Απόφαση για τους δασικούς χάρτες σε εφαρμογή του νέου περιβαλλοντικού νόμου

Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κωστής Χατζηδάκης, υπέγραψε σήμερα την Υπουργική Απόφαση για την αναμόρφωση και εκ νέου ανάρτηση των δασικών χαρτών, θέτοντας σε ισχύ τις νέες θεσμικές προβλέψεις του περιβαλλοντικού νόμου 4685/2020.

Με την Υπουργική Απόφαση μεταξύ των άλλων: Καταγράφονται οι πράξεις της διοίκησης (διοικητικές πράξεις), με τις οποίες εκτάσεις απώλεσαν τον δασικό τους χαρακτήρα πριν το 1975 με τις σχετικές συνέπειες στους νέους δασικούς χάρτες. Προβλέπονται οι διαδικασίες για την αναμόρφωση των δασικών χαρτών που αναρτήθηκαν πριν την εφαρμογή του νέου περιβαλλοντικού νόμου (συμπεριλαμβανομένων των μερικώς ή ολικώς κυρωθέντων). Οι ίδιες διαδικασίες αφορούν και τους δασικούς χάρτες οι οποίοι ήταν υπό ανάρτηση και τώρα αναμορφώνονται και μέσα στο επόμενο δίμηνο (30/9) θα αναρτηθούν. Προβλέπονται επίσης οι διαδικασίες για τη γρήγορη εξέταση των πρόδηλων σφαλμάτων και των αντιρρήσεων.

Για το θέμα αυτό ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κωστής Χατζηδάκης, έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Με την απόφαση αυτή ολοκληρώνουμε το νέο θεσμικό πλαίσιο για τους δασικούς χάρτες που θεσπίστηκε με τον περιβαλλοντικό νόμο 4685/2020. Αντιμετωπίζουμε τα προβλήματα και τις στρεβλώσεις που διαπιστώθηκαν μέχρι σήμερα στην κατάρτιση των δασικών χαρτών και βάζουμε τέρμα στον παραλογισμό του κράτους και την ταλαιπωρία των πολιτών.

 Βάζουμε τέρμα στο παραλογισμό του κράτους, που ενώ από την εποχή του Ελευθέριου Βενιζέλου ή του Κωνσταντίνου Καραμανλή έχει παραχωρήσει με επίσημες αποφάσεις εκτάσεις στους αγρότες, θεωρώντας ότι δεν είναι δασικές, με τους δασικούς χάρτες  αμφισβήτησε τις ίδιες της αποφάσεις του.

 Δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι 170.000 οικογένειες υπέβαλλαν αντιρρήσεις για τους δασικούς χάρτες στο ήμισυ της επικράτειας. Με την Υπουργική Απόφαση τίθενται σαφείς κανόνες κατ’ εφαρμογή του νέου νόμου ώστε να δοθούν απλές και δίκαιες λύσεις  για το θέμα».

 Αναλυτικότερα, με την Υπουργική Απόφαση με θέμα «Καθορισμός των διοικητικών πράξεων, των λοιπών πρόσφορων στοιχείων, των τεχνικών προδιαγραφών και της διαδικασίας για την αυτεπάγγελτη αναμόρφωση, κατάρτιση και ανάρτηση των δασικών χαρτών κατά το άρθρο 48 του ν. 4685/2020 (ΦΕΚ Α 92)», μεταξύ άλλων:

  1. Καταγράφονται οι πράξεις της διοίκησης (διοικητικές πράξεις) που ενσωματώνονται πλέον στους νέους δασικούς χάρτες. Οι πράξεις αυτές γίνονται βασικό και αναπόσπαστο στοιχείο των δασικών χαρτών για τη σωστή απεικόνιση του χαρακτήρα των εκτάσεων.

Έτσι, αποτυπώνονται και οριοθετούνται για πρώτη φορά οι εκτάσεις που απώλεσαν το δασικό τους χαρακτήρα πριν το 1975, με νόμιμες πράξεις της διοίκησης και διατηρούν σήμερα τη χρήση που τους αποδόθηκε, με αποτέλεσμα να μη θεωρούνται ότι διέπονται από τις διατάξεις της δασικής νομοθεσίας.

Αυτές οι διοικητικές πράξεις είναι:

  • Αποφάσεις των Επιτροπών Απαλλοτριώσεων για το σύνολο των εκτάσεων που επελήφθησαν, οι οποίες απέδωσαν γεωργική, κτηνοτροφική ή μικτή (γεωργοκτηνοτροφική) χρήση.
  • Παραχωρητήρια αγροτικών κλήρων εκδοθέντα κατ’ εφαρμογή της αγροτικής νομοθεσίας.
  • Αποφάσεις κύρωσης διανομών και αναδασμών για το σύνολο των εκτάσεων που αναφέρονται στα σχετικά κτηματολογικά διαγράμματα, οι οποίες φέρουν διακριτό αριθμό τεμαχίου και τους αποδόθηκε χρήση γεωργική, κτηνοτροφική ή μικτή (γεωργοκτηνοτροφική) χρήση.
  • Αποφάσεις Υπουργού Γεωργίας ή Νομάρχη, δια των οποίων δόθηκαν άδειες για κατάτμηση - αγοραπωλησία αγροτικών εκτάσεων με γεωργική ή κτηνοτροφική ή μικτή (γεωργοκτηνοτροφική) χρήση.
  • Αποφάσεις Υπουργού Γεωργίας περί παραχώρησης γαιών σύμφωνα με τις διατάξεις του Αγροτικού Κώδικα.
  • Άδειες Υπουργού Γεωργίας προς σύναψη συμφωνιών εκούσιας μεταβίβασης καλλιεργήσιμων εκτάσεων προς ακτήμονες καλλιεργητές ή κύρωσης των ήδη συναφθεισών, σύμφωνα με τον Αγροτικό Κώδικα.
  • Αποφάσεις Επιτροπών Απαλλοτριώσεων περί παραχώρησης αγροτικών δημοσίων κτημάτων (Ιμλιακίων), μπασταινουχικών κτημάτων, εξαγορασθεισών εμφυτεύσεων και εμφυτευτικών γαιών Κρήτης.
  • Αποφάσεις διάθεσης εξαγορασθέντων από το Δημόσιο κτημάτων, δυνάμει ειδικών νόμων.
  • Ειδικά Αγροτικά Μητρώα (Αμπελουργικό και Ελαιουργικό μητρώο), στα οποία περιλαμβάνονται εκτάσεις οι οποίες καταλαμβάνονται από νόμιμες πράξεις της Διοίκησης.
  • Διοικητικές πράξεις που αναφέρονται σε απαλλοτριώσεις και μεταβιβάσεις εκτάσεων με σκοπό τη βιομηχανική ή τουριστική ανάπτυξη ή άδειες εγκατάστασης παραγωγικών βιομηχανικών μονάδων ή τουριστικών μονάδων και σχετικές άδειες λειτουργίας τους, ανεξαρτήτως του οργάνου από το οποίο εκδόθηκαν.
  • Επίσης, πράξεις της Διοίκησης (αποφάσεις Νομάρχη, Προεδρικά Διατάγματα) καθορισμού ορίων οικισμών, σύμφωνα με τις διατάξεις των προεδρικών διαταγμάτων 21.11/1.12.1979 (Δ΄ 693), 2.3/13.3.1981 (Δ΄ 138) ή 24.4/3.5.1985 (Δ΄ 181). Οι περιοχές για τις οποίες υφίστανται εγκεκριμένα σχέδια πόλεως ή καταλαμβάνονται υπό οικισμών, τα όρια των οποίων έχουν εγκριθεί με πράξεις της Διοίκησης, σύμφωνα με τις διατάξεις των προεδρικών διαταγμάτων 21.11/1.12.1979 (Δ΄ 693), 2.3/13.3.1981 (Δ΄ 138) ή 24.4/3.5.1985 (Δ΄ 181) ή βρίσκονται εντός ορίων εγκεκριμένων πολεοδομικών μελετών ή ρυμοτομικών σχεδίων και όπως τα όρια αυτά έχουν εφαρμοσθεί στο έδαφος ή πρόκειται περί οικοδομήσιμων εκτάσεων των οικιστικών περιοχών του ν. 947/1979 ή αποτελούν εκτάσεις Οργανωμένων Υποδοχέων Μεταποιητικών και Επιχειρηματικών Δραστηριοτήτων, που οργανώθηκαν, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 4458/1965, όπως τροποποιήθηκε με το ν. 742/1977, καθώς και τις διατάξεις του ν. 2545/ 1997 και όπως ορίζονται στην παρ. 4 του άρθρου 41 του ν. 3982/2011 (Α΄ 143) για τις οποίες έχει εγκριθεί η οριοθέτηση ή το ρυμοτομικό τους σχέδιο ή είναι περιοχές βιομηχανικών βιοτεχνικών εγκαταστάσεων που περιλαμβάνονται σε ζώνες οικιστικού ελέγχου του άρθρου 29 του ν. 1337/1983 (Α’ 33), ως προς τα ακίνητα επί των οποίων έχουν εγκατασταθεί επιχειρήσεις, κατόπιν ισχυουσών αδειών ή άλλων διοικητικών πράξεων που καλύπτονται από το τεκμήριο νομιμότητας ή βεβαιώσεων ή άλλων εγγράφων πληροφοριακού χαρακτήρα του αρμοδίου Δασάρχη ή του Διευθυντή Δασών ότι δεν εμπίπτουν σε δάσος ή δασική έκταση.
  1. Προβλέπεται ότι, για τη συλλογή των σχετικών διοικητικών πράξεων μεριμνά η Γενική Διεύθυνση Δασών και Δασικού Περιβάλλοντος του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Στο πλαίσιο αυτό, θα συγκεντρωθούν από Υπουργεία και λοιπούς φορείς της Κεντρικής Κυβέρνησης και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, το ψηφιακό αρχείο δεδομένων της ΑΓΡΟΓΗ Α.Ε., δια του Οργανισμού Πληρωμών και Ελέγχου Κοινοτικών Ενισχύσεων Προσανατολισμού και Εγγυήσεων (Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε) και άλλα διαθέσιμα γεωχωρικά δεδομένα απεικόνισης διοικητικών πράξεων που οφείλονται να απεικονίζονται στους νέους δασικούς χάρτες.

Η ιεράρχηση των εν λόγω ψηφιακών δεδομένων καθορίζεται ως εξής:

  1. Στοιχεία από ψηφιακά αρχεία φορέων που εξέδωσαν τις πράξεις.
  2. Το ψηφιακό αρχείο δεδομένων της ΑΓΡΟΓΗ Α.Ε.
  3. Θέση επί των ενιαίων χαρτογραφικών υποβάθρων «Ελληνικού Κτηματολογίου».
  4. Στοιχεία «Ελληνικού Κτηματολογίου».
  5. Στοιχεία που προσκομίζονται από πολίτες.
  6. Μητρώα που περιλαμβάνουν τις διοικητικές πράξεις.
  1. Οι δασικοί χάρτες αναμορφώνονται, σε όποιο στάδιο της διαδικασίας κύρωσης κι αν βρίσκονται, προκειμένου να συμπεριλάβουν τις προβλεπόμενες διοικητικές πράξεις. Στο πλαίσιο αυτό, οι δασικοί χάρτες που αναρτήθηκαν πριν την ισχύ του νέου περιβαλλοντικού νόμου (συμπεριλαμβανομένων των μερικώς ή ολικώς κυρωθέντων), αφού αναμορφωθούν και διορθωθούν, θα αναρτηθούν εκ νέου στο σύνολο τους.
  2. Οι αιτήσεις για διόρθωση των πρόδηλων σφαλμάτων, επί των αναρτώμενων δασικών χαρτών, υποβάλλονται εφεξής αποκλειστικά ηλεκτρονικά, στον  διαδικτυακό τόπο του Ελληνικού Κτηματολογίου (παρ. 11 του άρθρου 13 ν. 3889/2010) μέσα σε 105 μέρες από την πρόσκληση που αναρτάται (παρ. 1 του άρθρου 15 ν. 3889/2010).
  3. Επίσης, σε συμμόρφωση με την πρόσφατη νομολογία του Συμβουλίου της Επικρατείας, οι δεκάδες χιλιάδες αιτήσεις διόρθωσης προδήλων σφαλμάτων που είχαν υποβληθεί και απορριφθεί (είτε σιωπηρά, είτε διότι δεν θεωρήθηκαν ότι εμπίπτουν στην κατηγορία διόρθωσης προδήλων σφαλμάτων) παραπέμπονται, με επιμέλεια της Διοίκησης, ώστε να εξεταστούν ως εμπροθέσμως ασκηθείσες αντιρρήσεις από τις Επιτροπές Εξέτασης Αντιρρήσεων (ΕΠΕΑ) των δασικών χαρτών. Έτσι, οι θιγόμενοι πολίτες ανακτούν το δικαίωμα να προβάλουν και να εξεταστούν οι προβαλλόμενοι ισχυρισμοί τους. Οι  Διευθύνσεις Δασών θα προωθήσουν, με επιμέλεια τους, τις σχετικές αιτήσεις στις ΕΠΕΑ προς εξέταση, με ταυτόχρονη ενημέρωση του διοικουμένου. Η διαδικασία αυτή θα ακολουθείται και στις νέες αιτήσεις διόρθωσης προδήλων οι οποίες πλέον δεν θα απορρίπτονται, αλλά θα παραπέμπονται να εξεταστούν ως αντιρρήσεις.
  4. Προβλέπεται ότι, κατά των εκ νέου αναρτηθέντων χαρτών δύνανται να υποβάλλουν αντιρρήσεις – σε προθεσμία 105 ημερών - όσοι πολίτες δεν είχαν ασκήσει αντίρρηση ενώ, όσοι έχουν ασκήσει, δύνανται να υποβάλλουν πρόσθετους ισχυρισμούς που αφορούν στη σύννομη αλλαγή χρήσης, σύμφωνα με τις ευεργετικές διατάξεις του άρθρου 48 του ν. 4685/2020.
Ιουλ 2

Κ. Χατζηδάκης στους πυρόπληκτους στο Μάτι: «Πρέπει να βάλουμε μια τάξη και με τη δική σας βοήθεια» - Έναρξη διαβούλευσης με τους κατοίκους και τους φορείς για το Ειδικό Πολεοδομικό Σχέδιο στο Μάτι

Αναρτήθηκε το Ειδικό Πολεοδομικό Σχέδιο για το Μάτι και ξεκίνησε η διαβούλευση. Σήμερα, οΥπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κωστής Χατζηδάκης, συνοδευόμενος από τον υφυπουργό, Δημήτρη Οικονόμου, τον περιφερειάρχη Αττικής, Γιώργο Πατούλη, τους γενικούς γραμματείς του Υπουργείου, Ευθύμη Μπακογιάννη και Κωνσταντίνο Αραβώση και τον πρόεδρο του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας (ΤΕΕ), Γιώργο Στασινό, επισκέφθηκε το πυρόπληκτο Μάτι για να ξεκινήσει και επίσημα η διαβούλευση με τους κατοίκους των περιοχών που δοκιμάστηκαν σκληρά από τη φονική πυρκαγιά της 23ης Ιουλίου 2018.

Προηγήθηκαν-μετά και από τη δέσμευση του Πρωθυπουργού- πολλές συναντήσεις μεταξύ της ηγεσίας του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας και των τοπικών φορέων. Σήμερα όμως, ξεκίνησε και επίσημα η διαβούλευση με την ανάρτηση του Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου για τις πυρόπληκτες περιοχές που βρίσκονται στους δήμους Μαραθώνα και Ραφήνας – Πικερμίου. Παρόντεςστην ειδική εκδήλωση που έγινε και οι δήμαρχοι των δύο δήμων, Στέργιος Τσίρκας και Βαγγέλης Μπουρνούς αντίστοιχα.

Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας άκουσε  τα σχόλια και τον προβληματισμότων κατοίκων για το Ειδικό Πολεοδομικό Σχέδιο. Ο κ. Χατζηδάκης ζήτησε από τους κατοίκους της περιοχής να συνδράμουν με συγκεκριμένες προτάσεις στη βελτίωση του Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου, ώστε το Μάτι και όλη η πυρόπληκτη περιοχή να μην ξαναβιώσειαντίστοιχες τραγωδίες.

Απευθυνόμενους στους κατοίκους και τους εκπροσώπους της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, ο κ. Χατζηδάκης δήλωσε:

«Σήμερα δεν είμαστε εδώ ούτε για να πανηγυρίσουμε ούτε να κατηγορήσουμε. Δεν θα ταίριαζε ούτε το ένα ούτε το άλλο στην πρωτοφανή τραγωδία που έζησε όλη η Ελλάδα εδώ στο Μάτι, πριν από δύο χρόνια. Ήρθαμε εδώ γιατί θέλουμε με έργα να συντελέσουμε στην επούλωση των μεγάλων πληγών που άνοιξαν το 2018. Δεν ήρθαμε εδώ ως ιστορικοί. Ήρθαμε ως η υπεύθυνη ηγεσία του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας προκειμένου να παρουσιάσουμε το σχέδιό μας.

 

Πέρυσι στη Βουλή,  μετά από συνεννόηση με τον Πρωθυπουργό, ο οποίος έχει, το ξέρετε, πολύ μεγάλη ευαισθησία για το θέμα, δεσμευθήκαμε ότι μέχρι το τέλος Ιουλίου του 2020 θα παρουσιάζαμε το Ειδικό Πολεοδομικό Σχέδιο για το Μάτι, που στόχο έχει να βάλει μία τάξη εδώ στην ευρύτερη περιοχή και να βοηθήσει, έτσι ώστε να αποφευχθούν φαινόμενα σαν και αυτό που ζήσαμε πριν από δύο χρόνια.

 

Ήρθα και περπάτησα τον χειμώνα στην περιοχή και ξανά μετά από 50 μέρες είδα τα προβλήματα στην παραλία, στους δρόμους, τα ρέματα.  Είδα αρκετά  σπίτια μέσα σε ρέμα.

 

Μπορείς άραγε, να αναλάβεις την ευθύνη, ως υπεύθυνος υπουργός να βάλεις την υπογραφή σου σε μια λύση, η οποία θα λέει ότι αυτό το σπίτι μετά από την καταστροφή που έγινε θα παραμείνει στη θέση του και αύριο-μεθαύριο να γίνει μια πλημμύρα και εδώ να γίνει γης μαδιάμ; Δεν γίνονται αυτά. Και δεν πρέπει κανένας να ζητάει από μια υπεύθυνη Πολιτεία να τα κάνει. Πρέπει να βάλουμε μια τάξη! Και θέλουμε να βάλουμε αυτή την τάξη με τη δική σας βοήθεια.

 

Κ. Χατζηδάκης: «Είναι μια βαθιά πολιτική και προσωπική συνειδησιακή μας υποχρέωση»

 

Δεν αντιμετωπίζουμε το ζήτημα επιδερμικά ούτε ως θλιβερό καθήκον. Το αντιμετωπίζουμε ως μια βαθιά πολιτική και προσωπική συνειδησιακή μας υποχρέωση να συμβάλουμε δηλαδή με όλες τις γνώσεις και τις δυνάμεις που έχουμε προκειμένου να γίνει μία νέα αρχή σε αυτή την περιοχή. Όχι θεωρητικά, όχι με φιοριτούρες, όχι με διακηρύξεις, αλλά με αυτό το σχέδιο που τίθεται σήμερα υπό διαβούλευση και που το έκαναν τα μεγαλύτερα μελετητικά γραφεία της χώρας, δεν το έχουν συντάξει τυχαίοι άνθρωποι και το έχουν συντάξει μάλιστα σε χρόνο ρεκόρ.

 

Κ. Χατζηδάκης: «Στόχος ένα άρτιο Σχέδιο για το Μάτι»

 

«Ποιες ήταν οι αρχές αυτού του Σχεδίου; Θα έλεγα μία: προσπαθήσαμε να κινηθούμε μακριά από δύο άκρα.

Το ένα άκρο θα ήταν να πούμε ότι θέλουμε να κάνουμε το Μάτι τον πιο τέλειο πολεοδομικά οικισμό ολόκληρης της χώρας. Θα θέλαμε να τον κάνουμε, αλλά αυτό θα σήμαινε ατελείωτες κατεδαφίσεις οι οποίες θα οδηγούσαν σε μία πάρα πολύ μεγάλη και απολύτως κατανοητή κοινωνική αναστάτωση.

Το άλλο άκρο θα ήταν φοβούμενοι το όποιο κόστος -συχνά γίνεται αυτό στη χώρα μας- για τις όποιες επί μέρους αντιδράσεις να δειλιάσουμε, να ακολουθήσουμε μία πολιτική δημοσίων σχέσεων. Να προσπαθήσουμε να μπαλώσουμε τα πράγματα και στο τέλος να καταλήξουμε σε μία «λύση», η οποία θα άφηνε ανοικτά τα ενδεχόμενα για επανάληψη των φαινομένων που ζήσαμε μέχρι τώρα. Αυτό θα ήταν τραγικό λάθος και για αυτό τον λόγο το αποφύγαμε.

 

Αντιλαμβάνομαι ότι υπάρχουν πολλοί συμπολίτες μας οι οποίοι όταν ακούνε και πολύ περισσότερο όταν δουν ότι γκρεμίζεται το σπίτι τους, κόποι αρκετών χρόνων, εδώ στο Μάτι στο Κόκκινο Λιμανάκι, στο Προβάλιθο, στην Αμπελούπολη, κάθε άλλο παρά θα χαρούν. Είναι μία απολύτως ανθρώπινη αντίδραση. Και το ίδιο για αυτούς που θα δουν να γκρεμίζονται μάνδρες και αυλές. Προβλέπονται κατεδαφίσεις για 140 περίπου σπίτια και 340 μάνδρες και αυλές. Αλλά σκεφτείτε αν δεν συνέβαινε αυτό, αν δεν τα κάναμε αυτά και δεν σχεδιαζόταν αυτό που έχει σχεδιαστεί, ένας μεγάλος παραλιακός περίπατος με έναν αντίστοιχο πεζόδρομο. Σκεφτείτε αν δεν τα κάναμε αυτά και δεν ανοίγαμε διόδους προς την παραλία. Θυμηθείτε, παρ’ ότι οι ευθύνες βασικά ήταν αλλού,  πόσο συνετέλεσε και αυτό το πρόβλημα σε αυτό που ζήσαμε το 2018. Σκεφτείτε τι θα συνέβαινε αν αποφασίζαμε να μην παρέμβουμε στα ρέματα, να μην τα διευθετήσουμε και να μην κάνουμε τις απολύτως αναγκαίες κατεδαφίσεις για σπίτια που είναι μέσα στα ρέματα. Αυτό δεν θα ήταν υπεύθυνη πολιτική. Ξέρω λοιπόν ότι αυτό που σήμερα κάνουμε μπορεί να δυσαρεστεί πολλούς εδώ κατοίκους στο Μάτι. Αλλά είναι μία υπεύθυνη πολιτική.   

 

Ήρθαμε λοιπόν μπροστά σας εδώ με θάρρος να παρουσιάσουμε αυτές τις προτάσεις. Αλλά ήρθαμε και με ευθύνη ταυτόχρονα και με σεμνότητα θα μου επιτρέψετε να πω όχι για να σας κουνήσουμε το δάχτυλο, αλλά να κάνουμε διάλογο μαζί σας για αυτές τις προτάσεις. Θέλουμε να ακούσουμε τις απόψεις σας. Θέλουμε να ακούσουμε τις παρατηρήσεις σας και μέσα στο πλαίσιο της λογικής και των αρχών που σας περιέγραψα θα ενσωματώσουμε τις όποιες προτάσεις.

 

Δίνω μεγάλη σημασία και στη σημερινή μας συνάντηση και στη διαβούλευση που θα ακολουθήσει τις επόμενες μέρες ώστε να έχουμε ένα άρτιο Σχέδιο για το Μάτι που θα δημιουργήσει τις προϋποθέσεις για μια νέα ζωή, για μια βιώσιμη πόλη, εδώ που είμαστε σήμερα στον τόπο της ανείπωτης τραγωδίας».

 

Δ. Οικονόμου: «Έχουμε συμπυκνώσει τον χρόνο όσο ήταν δυνατόν»

Ο κ. Οικονόμου δήλωσε:

«Η οριστικοποίηση του Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου, με το πέρας της διαβούλευσης, θα σημάνει ότι ένα μεγάλο ποσοστό της περιοχής θα είναι άμεσα οικοδομήσιμο. Έχει ληφθεί ειδική μέριμνα, ώστε πριν την έγκριση του Ρυμοτομικού Σχεδίου Εφαρμογής σε πολλές περιοχές να είναι σαφές πού μπορεί να οικοδομηθεί και αυτό αφορά όσους είχαν κτίσματα που έχουν ενδεχομένως υποστεί ζημιές, αλλά και όσους δεν είχαν μέχρι σήμερα δικαίωμα να χτίσουν νομίμως.

Στις υπόλοιπες περιπτώσεις, θα πρέπει να υπάρξουν ακόμα ορισμένες ρυθμίσεις από το Ρυμοτομικό Σχέδιο Εφαρμογής, η εκπόνηση του οποίου θα ξεκινήσει μέσα στο καλοκαίρι με τις σχετικές αναθέσεις. Εκτιμούμε ότι θα είναι έτοιμο σε έναν χρόνο από σήμερα. Άρα και όσοι σήμερα δεν μπορούν να οικοδομήσουν, αυτό θα είναι σύντομα εφικτό. Συνήθως οι διαδικασίες αυτές στην Ελλάδα κρατούσαν 25 χρόνια, 12 χρόνια για το πρώτο στάδιο και άλλα 12-15 χρόνια για το Ρυμοτομικό Σχέδιο. Έχουμε συμπυκνώσει τον χρόνο όσο ήταν δυνατόν».

Ο κ. Αραβώσηςαναφέρθηκε στα ζητήματα της περιοχής που άπτονται των δασικών χαρτών:

«Με τις νέες διατάξεις του πρόσφατου περιβαλλοντικού νόμου  επιλύονται προβλήματα με τις δασικού χαρακτήρα εκτάσεις, στην περιοχή εφαρμογής του Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου ως εξής:

  • • Πλήρης εξαίρεση των περιοχών Μάτι και Κόκκινο Λιμανάκι από τη δασική νομοθεσία. Για τις εκτάσεις αυτές ανακαλούνται και κάθε είδους διοικητικές πράξεις (αναδασωτέες, πρόστιμα, διοικητικές αποβολές, κατεδαφίσεις) που εκδόθηκαν με βάση τη δασική νομοθεσία.
  • • Αναμόρφωση δασικών χαρτών, λαμβάνοντας υπόψη διοικητικές πράξεις που δεν είχαν ενσωματωθεί στην αρχική κατάρτιση. Σημαντική προσθήκη στον νέο νόμο είναι ότι στις διοικητικές πράξεις συμπεριλαμβάνονται πλέον και οικοδομικές άδειες που δεν έχουν υλοποιηθεί (δεν έχουν οικοδομήσει οι δικαιούχοι), οπότε εξαιρούνται πλέον και αυτές οι εκτάσεις.

Στις περιοχές που δεν εξαιρούνται της δασικής νομοθεσίας (Προβάλινθος, Αμπελούπολη κ.λπ.), ακόμα και μετά τις παραπάνω ρυθμίσεις, παρέχεται η δυνατότητα:

  • • Εκ νέου υποβολή αντιρρήσεων κατά του δασικού χάρτη, με νέες προθεσμίες, αφού αναρτηθεί ο αναμορφωμένος δασικός χάρτης.
  • • Υποβολή αιτήματος υπαγωγής στις ευνοϊκές διατάξεις του νόμου περί οικιστικών πυκνώσεων».

Ο κ. Μπακογιάννης δήλωσε:

«Σήμερα δόθηκε η δυνατότητα να ακούσουμε οι φορείς και πολίτες τις πρώτες εντυπώσεις στο ΕΠΣ που τέθηκε σε διαβούλευση.

Έχουν καταγραφεί οι απόψεις και θα ληφθούν υπόψη στην αξιολόγηση του σχεδίου ενώ για ικανό χρονικό διάστημα  θα έχουμε την ευκαιρία να συζητήσουμε εκ νέου προκειμένου να καταγραφούν όλοι οι προβληματισμοί και να έχει το σχέδιο τη μέγιστη δυνατή συναίνεση.

Πρόκειται για ένα σχέδιο το οποίο στηρίζεται στους κανόνες της βιώσιμης πολεοδόμησης, ακολουθεί τις αρχές της ανθεκτικότητας και δημιουργεί προϋποθέσεις για να αποτελέσει η περιοχή, πρότυπο για όλη την Ελλάδα».

Ο κ. Πατούλης δήλωσε:

«Το προηγούμενο διάστημα η Περιφέρεια Αττικής, μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Αττική» 2014 – 2020 προχώρησε σε μια ιδιαίτερα καινοτόμα μεθοδολογία ενίσχυσης των επιχειρήσεων που επλήγησαν, βάσει της απώλειας εισοδήματος που είχαν μετά το συμβάν. Ειδικότερα, μέχρι σήμερα στο πλαίσιο της προαναφερθείσας δράσης έχουν λάβει ενίσχυση 400 επιχειρήσεις με συνολικό προϋπολογισμό 5 εκατομμύρια  ευρώ. Και δεν σταματάμε εδώ: εντός του καλοκαιριού θα εκδώσουμε νέα πρόσκληση ύψους περίπου 5 εκ. € για τη χρηματοδότηση υφιστάμενων και νέων επιχειρήσεων με έδρα τους Δήμους που επλήγησαν, προκειμένου να αναβαθμίσουν τον εξοπλισμό τους και τις παρεχόμενες υπηρεσίες. Προσπαθούμε συντεταγμένα και αξιοποιώντας όλα τα διαθέσιμα χρηματοδοτικά εργαλεία μας, να συμβάλλουμε στην ανάκαμψη της τοπικής επιχειρηματικότητας και στην επιστροφή στην κανονικότητα και την ανάπτυξη.

Επιπλέον, η Περιφέρεια Αττικής συμβάλλει και στη βελτίωση των υποδομών της ευρύτερης περιοχής, χρηματοδοτώντας μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Αττική» 2014 – 2020 την κατασκευή νέων σχολικών κτιρίων (2ο Δημοτικό Σχολείο Νέας Μάκρης, Νηπιαγωγείο Ανατολής), τη συνέχιση της λειτουργίας των κοινωνικών δομών (Κέντρα Κοινότητας και Δομές Παροχής Βασικών Αγαθών), αλλά και με ιδίους πόρους την Αντικατάσταση αμιαντο-τσιμεντοσωλήνων στο δίκτυο ύδρευσης της Νέας Μάκρης, την αποξήλωση υλικών από αμίαντο, την υλοποίηση αντιδιαβρωτικών και αντιπλημμυρικών έργων σε καμένες εκτάσεις κλπ

 

Ο κ. Στασινόςδήλωσε:

«Εννέα μήνες από όταν μας ανατέθηκε από τον Πρωθυπουργό με Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου να εκπονήσουμε το Ειδικό Πολεοδομικό Σχέδιο, εμείς το καταθέσαμε. Αυτό απαιτεί κατά μέσο όρο στην Ελλάδα 10-15 χρόνια.

Ο πρώτος στόχος ήταν  να δώσουμε ένα σχέδιο που θα προβλέπει ότι η πόλη του Ματιού θα είναι βιώσιμη και ανθεκτική, θα έχει αντιπλημμυρική προστασία και θα υπάρχει σχέδιο  εκκένωσης της πόλης όταν χρειάζεται. Έχουμε κάνει καλά τη δουλειά μας γιατί ξεκινήσαμε από την πρώτη στιγμή με διαβούλευση με τους κατοίκους και καταλήγουμε και σήμερα σε διαβούλευση με τους κατοίκους. Θεωρούμε ότι θα είναι το πιο γρήγορο σχέδιο που έχει γίνει ποτέ στην Ελλάδα.

Είναι ένα πολύ καλό σχέδιο που θα γίνει ακόμα καλύτερο με τη συμβολή των κατοίκων και θα έχουμε περιθώριο και στη συνέχεια να το βελτιώσουμε. Μετά τη διαβούλευση, θα ακολουθήσει η επεξεργασία του τελικού Σχεδίου από το Συμβούλιο της Επικρατείας. Παράλληλα, θα ξεκινήσουμε και το τελικό Ρυμοτομικό Σχέδιο, σε ένα χρόνο θα το έχουμε παραδώσει και αυτό.  Επομένως περίπου σε έναν χρόνο από σήμερα θα μπορούν οι κάτοικοι να χτίσουν αυτά που δικαιούνται να χτίσουν, να είναι νόμιμοι και να υπάρχει παράλληλα ένα σχέδιο που θα καταστήσει το Μάτι κανονική πόλη,  πόλη-πρότυπο σε σχέση με τα προβλήματα που αντιμετωπίζει. Προβλήματα πολεοδομικά, δασικά, με ρέματα και αυθαίρετα που υπάρχουν σε όλη την Ελλάδα εδώ υπάρχουν συγκεντρωμένα. Είναι ένα στοίχημα για εμάς που πιστεύω ότι θα κερδίσουμε».