Ιουλ 21

Σε λειτουργία τo νέo σύγχρονo Κέντρο Πιστοποίησης Αναπηρίας στη Θεσσαλονίκη

 Προ των πυλών η Ενιαία Ηλεκτρονική Αίτηση ΚΕΠΑ και η Ενιαία Ιατρική Γνωμάτευση 

Από το Γραφείο Τύπου του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων εκδόθηκε η ακόλουθη ανακοίνωση:  

Ένα ακόμη βήμα προς τη βελτίωση της καθημερινότητας χιλιάδων Πολιτών με Αναπηρία έγινε σήμερα με τα εγκαίνια των νέων σύγχρονων εγκαταστάσεων του Κέντρου Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕΠΑ) στη Θεσσαλονίκη παρουσία του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστή Χατζηδάκη. Το ΚΕΠΑ Θεσσαλονίκης καλύπτει όλο τον νομό και δυνητικά το σύνολο του τοπικού πληθυσμού (1.150.000 κάτοικοι). Μέχρι πρότινος λειτουργούσε σε δυο ξεχωριστούς χώρους με ελλιπή εξοπλισμό και ακατάλληλες συνθήκες εργασίας (συνεχείς βλάβες στον κλιματισμό, έλλειψη υποδομών προσβασιμότητας των Ατόμων με Αναπηρία, εξαιρετικά μικροί χώροι αναμονής των ασφαλισμένων). Σήμερα παραδίδεται ένας σύγχρονος χώρος με αυστηρές προδιαγραφές προσβασιμότητας των Ατόμων με Αναπηρία και πλήρη υλικοτεχνικό εξοπλισμό για τους εργαζόμενους.  

Ο πλήρης εκσυγχρονισμός των εγκαταστάσεων των ΚΕΠΑ εντάσσεται σε στο Εθνικό Σχέδιο Δράσης για τα Άτομα με Αναπηρία. Προς αυτή τη κατεύθυνση έχουν ήδη ξεκινήσει οι διαγωνιστικές διαδικασίες για τη δημιουργία νέων υποδομών ΚΕΠΑ και στην Αττική, στις εγκαταστάσεις του Σταδίου Ειρήνης και Φιλίας στο Φάληρο, ύψους 1,2 εκατ. ευρώ. 

Υπενθυμίζεται επίσης πως πριν από λίγους μήνες θεσπίστηκε ο πρώτος Κανονισμός για τα ΚΕΠΑ μέσω του οποίου καταργήθηκε η υποχρέωση επανεξέτασης χιλιάδων ασφαλισμένων για μη αναστρέψιμες παθήσεις. Με την θέσπιση του Κανονισμού όλοι οι πολίτες με μη αναστρέψιμες παθήσεις, ασχέτως αν είναι κύριες ή δευτερεύουσες, κατοχυρώνουν το ποσοστό αναπηρίας τους για πάντα. Μέχρι πρότινος αυτό αφορούσε μόνο την κύρια μη αναστρέψιμη πάθηση ενώ όσοι είχαν ως δευτερεύουσα πάθηση έναν ακρωτηριασμό ή μια άλλη μη αναστρέψιμη πάθηση έπρεπε να περνούν από επιτροπές ξανά και ξανά, ανα τα τακτά χρονικά διαστήματα, προκαλώντας τεράστια ταλαιπωρία. 

Προ των πυλών η Ενιαία Ηλεκτρονική Αίτηση ΚΕΠΑ και η Ενιαία Ιατρική Γνωμάτευση  

Άμεσα δρομολογείται από το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων και το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης η εφαρμογή της Ενιαίας Ηλεκτρονικής Αίτησης ΚΕΠΑ και της Ενιαίας Ιατρικής Γνωμάτευσης. Πρόκειται για μια σημαντική ψηφιακή μεταρρύθμιση που βάζει τέλος στην ταλαιπωρία των Ατόμων με Αναπηρία και της υποχρέωσης να παρίστανται αυτοπροσώπως για να υποβάλλουν αίτημα πιστοποίησης αναπηρίας. Παράλληλα καταργείται και η διακίνηση με φυσικό τρόπο του Ιατρικού Εισηγητικού Φακέλου. Συγκεκριμένα, ο φάκελος θα καταρτίζεται πλέον ηλεκτρονικά από τον θεράποντα ιατρό και στη συνέχεια, αφού εξεταστεί ο πολίτης από την αρμόδια Υγειονομική Επιτροπή του ΚΕΠΑ, θα εκδίδεται η γνωμάτευση την οποία ο πολίτης θα βρίσκει στη θυρίδα του σε ηλεκτρονική μορφή. Έτσι, από το Φθινόπωρο, όλη η διαδικασία πιστοποίησης αναπηρίας μέσω των ΚΕΠΑ θα γίνεται ηλεκτρονικά και οι ασφαλισμένοι θα χρειάζεται να επισκεφθούν μια μόνο φορά τα ΚΕΠΑ, την ημέρα της εξέτασης τους.  

Παράλληλα, αποσυνδέεται η πιστοποίηση αναπηρίας από την παροχή (πχ. επιδόματος ασθενείας, σύνταξη αναπηρίας κλπ). Με τη νέα διαδικασία πρώτα θα πιστοποιείται η αναπηρία και στη συνέχεια θα αιτείται ο πολίτης την όποια παροχή επιθυμεί. Η αναπηρία θα πιστοποιείται με την έκδοση της Ενιαίας Ιατρικής Γνωμάτευσης, η οποία θα είναι σε ψηφιακή μορφή.  

Τα εγκαίνια του ΚΕΠΑ της Θεσσαλονίκης πραγματοποιήθηκαν με τη συμμετοχή του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστή Χατζηδάκη, του Υφυπουργού Πάνου Τσακλόγλου, τoυ Διοικητή του e-ΕΦΚΑ Παναγιώτη Δουφεξή και του αρμόδιου Υποδιοικητή Νίκου Παγώνη.  

Ο Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστής Χατζηδάκης δήλωσε: «Σήμερα εγκαινιάζουμε το νέο Κέντρο Πιστοποίησης Αναπηρίας στη Θεσσαλονίκη. Πρόκειται για σύγχρονες εγκαταστάσεις, φιλικές προς τα Άτομα με Αναπηρία, που σέβονται τον πολίτη και τις ανάγκες του. Αποτελεί δε κομμάτι του Εθνικού Σχεδίου Δράσης για Άτομα με Αναπηρία.  

Θυμίζω πως ήδη έχουμε προχωρήσει στη κατάργηση της υποχρέωσης επανεξέτασης για μη αναστρέψιμες παθήσεις τερματίζοντας την ταλαιπωρία χιλιάδων πολιτών. Παράλληλα, προχωρούμε από κοινού με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης στη δημιουργία μιας πλήρως ψηφιακής διαδικασίας όπου η Αίτηση για Πιστοποίηση ΚΕΠΑ, η διακίνηση του Εισηγητικού Φακέλου και η έκδοση της Ιατρικής Γνωμάτευσης θα γίνονται ηλεκτρονικά. Με αυτόν τον τρόπο, από το φθινόπωρο, καταργούνται χιλιάδες επισκέψεις στα ΚΕΠΑ και απλοποιείται το σύνολο της διαδικασίας απαλλάσσοντας χιλιάδες συμπολίτες μας από την ταλαιπωρία της καθημερινότητας. Επιπλέον δρομολογείται και η δημιουργία ενός νέου σύγχρονου ΚΕΠΑ στο Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας ικανό να εξυπηρετεί καθημερινά εκατοντάδες πολίτες. Η βελτίωση της καθημερινότητας των αναπήρων συμπολιτών μας είναι υποχρέωση και καθήκον μας. Και αυτό προσπαθούμε να κάνουμε μέσα από δράσεις όπως η σημερινή».  

Ο   Υφυπουργός Εργασίας Κοινωνικών Υποθέσεων, Πάνος Τσακλόγλου, δήλωσε: «Το πλήρως ανακαινισμένο υποκατάστημα του Κέντρου Πιστοποίησης Αναπηρίας της Πύλης Αξιού που τίθεται σήμερα σε λειτουργία θα συμβάλει καθοριστικά στην βελτίωση της εξυπηρέτησης των ασφαλισμένων της περιοχής της Θεσσαλονίκης, αλλά και στην αναβάθμιση των συνθηκών εργασίας των υπαλλήλων των ΚΕΠΑ.  

Η προσπάθεια εκσυγχρονισμού των πάσης φύσεως υπηρεσιών και λειτουργιών του e-EFKA είναι διαρκής, ενώ η συγκεκριμένη αναβάθμιση εντάσσεται στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Δράσης για τα Άτομα με Αναπηρία. Η ύπαρξη ενός αξιόπιστου μηχανισμού πιστοποίησης της αναπηρίας είναι κεφαλαιώδους σημασίας για την ομαλή λειτουργία του κράτους πρόνοιας. Το ρόλο αυτό στη χώρα μας έχουν τα ΚΕΠΑ.  

Με σειρά ενεργειών της Κυβέρνησης, οι οποίες έχουν να κάνουν τόσο με το θεσμικό πλαίσιο όσο και με την αναβάθμιση της υλικοτεχνικής υποδομής, προσπαθούμε διαρκώς να βελτιώνουμε συνολικά την εικόνα του Φορέα, αλλά και την εξυπηρέτηση των πολιτών».  

Ο Διοικητής του ΕΦΚΑ Παναγιώτης Δουφεξής δήλωσε: «Τα εγκαίνια των νέων υποδομών στο ΚΕΠΑ Θεσσαλονίκης σηματοδοτούν την αναβάθμιση της εξυπηρέτησης στην πράξη για τους ασφαλισμένους με προβλήματα υγείας. Η διασφάλιση της προσβασιμότητας και της εξέτασής τους σε αξιοπρεπείς χώρους δεν είναι μόνον στοιχειώδης υποχρέωσή μας, αποτελεί δείγμα πολιτισμού. Στον e-ΕΦΚΑ θα συνεχίσουμε να εργαζόμαστε στην κατεύθυνση της ψηφιοποίησης των διαδικασιών ώστε κάθε συναλλαγή με τον Φορέα να αποτελεί υπόθεση λίγων «κλικς» στον υπολογιστή». 

Επιπλέον στοιχεία για το ΚΕΠΑ Θεσσαλονίκης 

Το ΚΕΠΑ Θεσσαλονίκης στεγάζεται στην Οδό Πολυτεχνείου 1, Πύλη Αξιού, στο ισόγειο. Καλύπτει ολόκληρο τον νομό Θεσσαλονίκης και δυνητικά το σύνολο του πληθυσμού που κατοικεί σε αυτόν (1.150.000 κάτοικοι).  

Κατά μέσο όρο συνεδριάζουν 2-3 επιτροπές την ημέρα, με μέσο αριθμό εξεταζόμενων τα 60 άτομα. Από Τετάρτη έως Παρασκευή (3 φορές εβδομαδιαίως) διενεργείται κατ’οίκον επιτροπή, για πολίτες με αδυναμία μετακίνησης, με μέσο όρο εξεταζόμενων τα 15 άτομα. 

Οι ιατρικές ειδικότητες που καλύπτονται από τις επιτροπές ΚΕΠΑ Θεσσαλονίκης είναι 17. Συγκεκριμένα: 

  • •             Νευρολογική 
  • •             Ψυχιατρική 
  • •             Καρδιολογική 
  • •             Χειρουργική 
  • •             Παθολογική 
  • •             Οφθαλμολογική 
  • •             ΩΡΛ 
  • •             Ουρολογική 
  • •             Ρευματολογική 
  • •             Δερματολογική 
  • •             Πνευμονολογική 
  • •             Ορθοπεδική. 

 

                                                                                                                                                                                                                                    ΑΠΟ ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ 

Ιουλ 19

Στις 27 Ιουλίου ξεκινούν οι αιτήσεις για το πρόγραμμα κατάρτισης 80.000 ανέργων

Κωστής Χατζηδάκης: Οι άνεργοι περνούν για πρώτη φορά τις πύλες των πανεπιστημίων- Κάνουμε νέο ξεκίνημα στην επαγγελματική κατάρτιση 

Από το Γραφείο Τύπου του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων εκδόθηκε η ακόλουθη ανακοίνωση 

Ανοίγει ένα καινούριο κεφάλαιο στην επαγγελματική κατάρτιση στην Ελλάδα, με τη εκκίνηση των νέας γενιάς  προγραμμάτων που εντάσσονται στο μεγαλύτερο «πακέτο» που έχει υπάρξει ποτέ, για την κατάρτιση 500.000 εργαζομένων και ανέργων με χρηματοδότηση 1 δις. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης. 

Όπως ανακοίνωσε στο πλαίσιο συνέντευξης τύπου σήμερα ο Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστής Χατζηδάκης, στις 27 Ιουλίου ανοίγει η πλατφόρμα υποβολής αιτήσεων για το πρώτο από αυτά τα νέου τύπου προγράμματα του Υπουργείου Εργασίας και της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης (ΔΥΠΑ). Το πρόγραμμα έχει συνολικό προϋπολογισμό 100 εκατ. ευρώ και στοχεύει στην ανάπτυξη των ψηφιακών και πράσινων δεξιοτήτων 80.0000 ανέργων.  

Μέσα από αυτό «Οι άνεργοι θα έχουν τη δυνατότητα να περάσουν για πρώτη φορά τις πύλες των ελληνικών πανεπιστημίων» τόνισε ο κ. Χατζηδάκης, εξηγώντας ότι από τα 100 εκατ. ευρώ , τα 50 εκατ. ευρώ –που θα καλύψουν 40.000 ανέργους-  διατίθενται για τα Κέντρα Εκπαίδευσης και δια Βίου Μάθησης (ΚΕΔΙΒΙΜ) των 12 ΑΕΙ που έχουν δηλώσει συμμετοχή και έχουν υποβάλλει σχετικά προγράμματα. Τα υπόλοιπα 50 εκατ. ευρώ θα διατεθούν σε 179 ειδικώς  αδειοδοτημένα Κέντρα Δια Βίου Μάθησης που ανήκουν είτε σε ιδιώτες, είτε σε κοινωνικούς εταίρους,  μέσα από τα προγράμματα των οποίων θα καλυφθούν οι υπόλοιποι 40.000 άνεργοι. 

«Παίρνει πλέον σάρκα και οστά η μεταρρύθμιση του νόμου «Δουλειές Ξανά» που αναβαθμίζει στην πράξη την επαγγελματική κατάρτιση, ώστε αυτή να πάψει να είναι απλό «χαρτί» και να αναδειχθεί σε πραγματικό εργαλείο για τον εργαζόμενο και τον άνεργο για το μέλλον, σε ουσιαστικό εφόδιο για την αγορά εργασίας που αλλάζει ταχύτατα στην Ελλάδα και διεθνώς», τόνισε ο Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων.  

Ο ίδιος παρουσίασε στη συνέχεια τα στοιχεία που αποδεικνύουν το πρόβλημα δεξιοτήτων που εμφανίζει η χώρα και επιχειρείται να λυθεί με τα νέα προγράμματα: Μόνο το 51% των πολιτών ηλικίας 16-74 ετών έχει (τουλάχιστον) ένα βασικό επίπεδο ψηφιακών δεξιοτήτων, ενώ η Ελλάδα κατατάσσεται πολύ χαμηλά στην ΕΕ  στους Δείκτες Δεξιοτήτων, καθώς βρίσκεται στην 5η θέση από το τέλος στην ενεργοποίηση δεξιοτήτων (που αφορά τη μετάβαση από την εκπαίδευση στην εργασία) και στην τελευταία θέση στην αντιστοίχιση δεξιοτήτων. 

«Τα χαρακτηριστικά της λύσης που έχουμε υιοθετήσει είναι στοχευμένες παρεμβάσεις σε όλη την αλυσίδα της κατάρτισης (καταρτιζόμενοι, πάροχοι κατάρτισης, φορείς πιστοποίησης) ώστε να πάψει να έχει επιδοματικό χαρακτήρα και να αποκτήσει πιο ουσιαστικό περιεχόμενο», σημείωσε ο κ. Χατζηδάκης που στη στη συνέχεια ανέλυσε τις έξι βασικές καινοτομίες που ενσωματώνουν τα νέα προγράμματα: 

1.Ένα μέρος της πληρωμής των παρόχων και των ωφελουμένων -και συγκεκριμένα το 30%- συνδέεται με την πιστοποίηση. Μόνο αν ο ωφελούμενος περνά τις εξετάσεις πιστοποίησης θα λαμβάνει το σύνολο του εκπαιδευτικού επιδόματος, τόσο ο ίδιος όσο και ο πάροχος κατάρτισης που επέλεξε. 

2.Ενεργοποιοιείται το Μητρώο Παρόχων Κατάρτισης  που προβλέπει αυστηρά ποιοτικά και ποσοτικά  κριτήρια ως προς την τεχνική αλλά και οικονομική επάρκεια των παρόχων. 

  1. Διευρύνεται ουσιαστικά η «γκάμα» των επιλογών κατάρτισης, με περισσότερα από 250 διαφορετικά αντικείμενα  υψηλής ζήτησης και αυξημένη έμφαση στις ψηφιακές και «πράσινες» δεξιότητες.

4.Δίνεται η δυνατότητα για πιστοποίηση από μεγάλες διεθνείς εταιρείες τεχνολογίας, σε συνέχεια των συνεργασιών της ΔΥΠΑ με τη Microsoft, την Amazon, την Google και τη Cisco. 

5.Οι πάροχοι πλέον θα αξιολογούνται για το αν συντελούν στην αναβάθμιση δεξιοτήτων των ωφελουμένων και για το αν οδηγούν πράγματι τους ωφελούμενους στην αγορά εργασίας. 

6.Τέλος, για πρώτη φορά όλα τα αντικείμενα κατάρτισης ελέγχονται από ανεξάρτητο φορέα, προκειμένου να διασφαλιστεί η ποιότητα του παρεχόμενου εκπαιδευτικού υλικού, 

«Στόχος μας είναι να μην κάνουμε κατάρτιση για την κατάρτιση, αλλά να αλλάξουμε ταχύτητες και να έχει σημαντικό αποτύπωμα η προσπάθειά μας. Στο νέο αυτό πλαίσιο θα κινηθεί και το δεύτερο μεγάλο πρόγραμμα συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισης που θα αφορά τους εργαζόμενους, και θα ξεκινήσει μέσα στο φθινόπωρο. Το πρόγραμμα θα έχει προϋπολογισμό 188 εκατ. ευρώ με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και θα αφορά στην αναβάθμιση των δεξιοτήτων 150.000 εργαζομένων. Θα προχωρήσουμε τους επόμενους μήνες στην υλοποίηση προγραμμάτων που θα απορροφήσουν το 50% του συνολικού προϋπολογισμού, με επίκεντρο τη Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης. Κάνουμε ένα καινούριο ξεκίνημα στην κατάρτιση, μια λέξη που έχει φθαρεί στην Ελλάδα, ενώ είναι βασικό εργαλείο για τους εργαζομένους και ακόμα περισσότερο για τους ανέργους, εξάγοντας συμπεράσματα από τα λάθη των τελευταίων δεκαετιών, αλλά και από τις πρακτικές που λειτουργούν αποτελεσματικά σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες», κατέληξε ο κ. Χατζηδάκης: 

Η Γενική Γραμματέας Ενίσχυσης της Απασχόλησης Ελένη Γιώτη παρουσίασε το ευρύτερο πλαίσιο των δράσεων του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων που χρηματοδοτούνται από το Ταμείο Ανάκαμψης με συνολικούς ύψους 2,8 δις. ευρώ και κινούνται σε τρεις διακριτούς τομείς: Πρώτον, στη μεταρρύθμιση των ενεργητικών και πολιτικών παθητικών απασχόλησης (1,7 δις. ευρώ), με πρώτη μεγάλη εφαρμογή το πρόγραμμα που παρουσιάζεται σήμερα. Δεύτερον, στον ψηφιακό μετασχηματισμό των υποδομών και συστημάτων του Υπουργείου Εργασίας και των εποπτευόμενων φορέων του (500 εκατ. ευρώ). Τρίτον, στη χρηματοδότηση έργων κοινωνικής ένταξης και συμπερίληψης για την αύξηση της πρόσβασης σε αποτελεσματικές και χωρίς αποκλεισμούς κοινωνικές πολιτικές (600 εκατ. ευρώ).  

Ο Διοικητής της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης Σπύρος Πρωτοψάλτης δήλωσε: «Γυρίζουμε σελίδα στην κατάρτιση με μια εμβληματική μεταρρύθμιση, σε συνδυασμό με το νόμο “Δουλειές Ξανά”. Παγκοσμίως η αναβάθμιση των δεξιοτήτων είναι εργαλείο άσκησης ενεργητικής πολιτικής απασχόλησης. Δυστυχώς στη χώρα μας είχε μετατραπεί σε εργαλείο επιδοματικής πολιτικής. Τώρα, με σχέδιο μετεξελίσσουμε την κατάρτιση σε πραγματικό εργαλείο αύξησης της απασχολησιμότητας των ανέργων και της παραγωγικότητας των εργαζόμενων. Έχουμε ένα φιλόδοξο σχέδιο που ξεκινά με το πρόγραμμα για 80.000 ανέργους. Έχουμε αντλήσει σημαντική εμπειρία από διεθνείς κολοσσούς όπως η Microsoft, η Google κ.α. και δίνουμε έμφαση στις ψηφιακές και πράσινες δεξιότητες όπως γίνεται σε όλη την Ευρώπη. Προσπαθούμε να καλύψουμε το κενό ανάμεσα σε αυτό που ζητούν οι εργοδότες και τις δεξιότητες που διαθέτουν οι άνεργοι. Για πρώτη φορά μπαίνουν συγκεκριμένα κριτήρια όχι μόνο εισόδου αλλά και παραμονής στο μητρώο παρόχων. Δεν θα αρκούν δηλαδή οι προϋποθέσεις για την είσοδο αλλά θα παρακολουθούμε τα αποτελέσματα της κατάρτισης, για να βλέπουμε αν οι άνεργοι βρήκαν δουλειά, αν πήραν την πιστοποίηση, πως αξιολογούν τα προγράμματα κ.ο.κ. ώστε να διαπιστώνουμε συνεχώς αν οι πάροχοι πρέπει να παραμείνουν στο μητρώο. Η δράση συνδυάζεται και με άλλες μεγάλες επενδύσεις σε ενεργητικές πολιτικές απασχόλησης που θα υλοποιήσει η ΔΥΠΑ μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης και θα μπορέσουμε πολύ σύντομα να δούμε ακόμα μεγαλύτερη αποκλιμάκωση της ανεργίας». 

ΑΠΟ ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ 

 

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ 

1.Τα βασικά βήματα για την υποβολή αίτησης στο νέο πρόγραμμα 

1.Δικαίωμα υποβολής Αίτησης Συμμετοχής για εγγραφή στο Μητρώο Ωφελουμένων Ανέργων για κατάρτιση μέσω των Κ.Ε.Δι.Βι.Μ των Α.Ε.Ι. έχουν άνεργοι οι οποίοι πληρούν τουλάχιστον τις εξής προϋποθέσεις:  

-Είναι εγγεγραμμένοι στο  Μητρώο Ανέργων της Δ.ΥΠ.Α. ανεξαρτήτως αν λαμβάνουν επίδομα ανεργίας ή όχι.  

-Έχουν ηλικία άνω των 18 ετών 

-Είναι απόφοιτοι τουλάχιστον υποχρεωτικής δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. 

Σημειώνεται ότι το κάθε πρόγραμμα κατάρτισης μπορεί να απαιτεί επιπλέον προϋποθέσεις για τη συμμετοχή των ωφελούμενων. 

2.Η υποβολή των αιτήσεων συμμετοχής των ανέργων στο έργο γίνεται αποκλειστικά ηλεκτρονικά.  Αναλυτικά, κάθε ενδιαφερόμενος για να εγγραφεί στο Μητρώο Ωφελούμενων θα πρέπει: 

- Να συμπληρώσει στην ειδική ιστοσελίδα https://www.voucher.gov.gr  εισερχόμενος με κωδικούς TAXISnet, τη φόρμα «Αίτηση Συμμετοχής».  

-Να επισυνάψει τα ακόλουθα δικαιολογητικά για την τεκμηρίωση των στοιχείων που δήλωσε στην «Αίτηση Συμμετοχής» του και τα οποία ο ωφελούμενος θα πρέπει να προσκομίσει, μετά την επιλογή του προγράμματος, στον πάροχο κατάρτισης της επιλογής του. 

  • Αντίγραφο Δελτίου Ταυτότητας/Διαβατηρίου σε ισχύ (ταυτοποίηση). 
  • Αντίγραφο απολυτηρίου Υποχρεωτικής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ή ανώτερου τίτλου σπουδών 
  • Υπεύθυνη Δήλωση μέσω gov.gr, στην οποία θα δηλώνει ότι:  

α. Δεν παρακολουθεί/ και δεν έχει παρακολουθήσει άλλο πρόγραμμα κατάρτισης που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης & Ανθεκτικότητας,στο πλαίσιο της δράσης 16913 «SUB 2: Οριζόντια Προγράμματα αναβάθμισης δεξιοτήτων για στοχευμένες πληθυσμιακές ομάδες» 

β. Δεν έχει παρακολουθήσει πρόγραμμα κατάρτισης στο ίδιο αντικείμενο κατά τα τελευταία δύο (2) έτη πριν από τη δημοσίευση της παρούσας πρόσκλησης 

  • Κάθε πρόσθετο δικαιολογητικό που τυχόν απαιτεί το πρόγραμμα που έχει επιλέξει ο ωφελούμενος (π.χ. πτυχίο γνώσης αγγλικής γλώσσας κλπ). 

Όλα τα παραπάνω  δικαιολογητικά, αναρτώνται στην ειδική ιστοσελίδα https://www.voucher.gov.gr από τον ωφελούμενο. 

-Να “διαφυλάξει” την αίτησή του σε ηλεκτρονικό μέσο, όπως επίσης και το αποδεικτικό της υποβολής της αίτησής του που αναγράφει τον «Κωδικό Αριθμό Υποβολής Αίτησης Συμμετοχής» (ΚΑΥΑΣ) καθώς και την ακριβή ημερομηνία και ώρα υποβολής της.  Ο κωδικός ΚΑΥΑΣ είναι αυστηρά προσωπικός και μοναδικός για κάθε αίτηση συμμετοχής, αποτελεί το αποδεικτικό της υποβολής της και χρησιμοποιείται αντί για το ονοματεπώνυμο του αιτούντος σε όλα τα έγγραφα (Μητρώα, πίνακες, επιταγή κατάρτισης, κ.ά.)  

3.Μετά την υποβολή της αίτησης και εφόσον πληρούνται οι βασικές προϋποθέσεις συμμετοχής, θα συγκροτηθεί με απόφαση Διοικητή της ΔΥΠΑ, το Μητρώο Ωφελούμενων, μέχρι τις 25 Αυγούστου.  

4.Στη συνέχεια οι ωφελούμενοι θα μπορούν να επιλέξουν το πρόγραμμα κατάρτισης που επιθυμούν να παρακολουθήσουν, από τη λίστα των προσφερόμενων προγραμμάτων κατάρτισης που εμφανίζεται στον ωφελούμενο σύμφωνα με το εκπαιδευτικό επίπεδο (απόφοιτος υποχρεωτικής  εκπαίδευσης, δευτεροβάθμιας, τριτοβάθμιας κλπ) καθώς και τα λοιπά ακαδημαϊκά προσόντα που έχει ο ίδιος δηλώσει. 

5.Οι Πάροχοι Κατάρτισης επαληθεύουν τα δικαιολογητικά των ωφελουμένων και εφόσον οι ωφελούμενοι πληρούν τις προϋποθέσεις επιλεξιμότητας, προχωρούν στην ενεργοποίηση της επιταγής κατάρτισης (Training Voucher), μέσω της σύναψης της διμερούς σύμβασης μεταξύ παρόχου και ωφελουμένου.  

Εάν ένας ωφελούμενος απορριφθεί από την ένταξη στο πρόγραμμα που δήλωσε, λόγω ελλιπών προσόντων, δίνεται η δυνατότητα να επιλέξει άλλο πρόγραμμα κατάρτισης για άλλη μία φορά. Εάν απορριφθεί από την ένταξη στο πρόγραμμα που δήλωσε, λόγω μη υλοποίησης του τμήματος κατάρτισης ή λόγω συμπλήρωσης του αριθμού των συμμετεχόντων  δίνεται η δυνατότητα να επιλέξει άλλο πρόγραμμα κατάρτισης για όσες φορές συμβεί αυτό. 

6.Η επιλογή των ανέργων και η εγγραφή τους στο Μητρώο Ωφελούμενων θα γίνεται κατά σειρά προτεραιότητας υποβολής της αίτησης, εφόσον πληρούνται οι επί μέρους προϋποθέσεις συμμετοχής στο πρόγραμμα κατάρτισης που θα επιλέξουν (όπως ανεργία, εκπαιδευτικό επίπεδο, γνώση ξένης γλώσσας, όπου απαιτείται κλπ) και μέχρι εξαντλήσεως των προσφερόμενων θέσεων.  

7.Ο κάθε καταρτιζόμενος θα παρακολουθήσει πρόγραμμα Θεωρητικής Κατάρτισης που αφορά την ανάπτυξη ψηφιακών και «πράσινων» γνώσεων και δεξιοτήτων, συνολικής διάρκειας έως 200 ώρες. 

8.Η υλοποίηση των προγραμμάτων θα πραγματοποιηθεί με δια ζώσης εκπαίδευση σε ποσοστό τουλάχιστον 35% του συνόλου των ωρών κάθε προγράμματος και με τη μέθοδο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης (τηλεκατάρτιση), που θα περιλαμβάνει τουλάχιστον 35% σύγχρονη και έως 30% ασύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση.  

9.Η ημερήσια διάρκεια της δια ζώσης εκπαίδευσης και της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης δεν μπορεί να υπερβαίνει τις έξι (6) ώρες. Το κάθε πρόγραμμα κατάρτισης, διάρκειας έως 200 ωρών, θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί το αργότερο σε διάστημα 3 μηνών. 

10.Οι ωφελούμενοι που ολοκλήρωσαν την κατάρτιση υποχρεούνται να συμμετάσχουν στις εξετάσεις πιστοποίησης. Σε κάθε ωφελούμενο που θα ολοκληρώσει επιτυχώς τις εξετάσεις χορηγείται από τον φορέα πιστοποίησης που έχει επιλέξει «Πιστοποιητικό γνώσεων και δεξιοτήτων», ενώ σε περίπτωση αποτυχίας χορηγείται «Βεβαίωση συμμετοχής στις εξετάσεις πιστοποίησης». 

11.Κάθε ωφελούμενος που ολοκλήρωσε το Πρόγραμμα Επαγγελματικής Κατάρτισης που επέλεξε και απέκτησε την Πιστοποίηση γνώσεων και δεξιοτήτων δικαιούται να λάβει εκπαιδευτικό επίδομα που ανέρχεται σε 5 ευρώ/ώρα κατάρτισης, άρα για πρόγραμμα 200 ωρών φτάνει στα 1.000 ευρώ. Ο ωφελούμενος απαιτείται να ολοκληρώσει την κατάρτιση και να επιτύχει στις εξετάσεις πιστοποίησης για να λάβει το σύνολο του επιδόματος. 

Ειδικότερα, η καταβολή του εκπαιδευτικού επιδόματος γίνεται ως εξής: Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση της κατάρτισης και τη συμμετοχή του ωφελούμενου στις εξετάσεις πιστοποίησης (ανεξαρτήτως αποτελέσματος) ο ωφελούμενος λαμβάνει το 70% του δικαιούμενου ποσού για το σύνολο των ωρών κατάρτισης του προγράμματος. Εφόσον επιτύχει στις εξετάσεις δικαιούται το 100% του δικαιούμενου ποσού. 

12.Ο ωφελούμενος διαγράφεται από το Μητρώο και η επιταγή κατάρτισης που δικαιούται ακυρώνεται αν το voucher δεν ενεργοποιηθεί εντός της προβλεπόμενης προθεσμίας, αν ο ωφελούμενος υπερβεί το επιτρεπόμενο όριο απουσιών, αν δεν πληροί τα κριτήρια συμμετοχής στη δράση και αν διακόψει αναιτιολόγητα την κατάρτιση. 

2.Κατάλογος των Ελληνικών Πανεπιστημίων που παρέχουν τα προγράμματα ανάπτυξης ψηφιακών και «πράσινων» δεξιοτήτων: 

 

  1. Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών  
  2. Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο  
  3. Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών  
  4. Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης  
  5. Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας 
  6. Γεωπονικό Πανεπιστήμιο 
  7. Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης 
  8. Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας 
  9. Πανεπιστήμιο Κρήτης 
  10. Πολυτεχνείο Κρήτης 
  11. Πανεπιστήμιο Αιγαίου 
  12. Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο 

3.Παραδείγματα Αντικειμένων Κατάρτισης στις Ψηφιακές Δεξιότητες  

  1. Αύξησή της παραγωγικότητας της επιχείρησης με χρήση των εργαλείων Microsoft 365 and SharePoint, Teams and Power Platform   
  2. Εκμάθηση  Microsoft Azure Cloud  Artificial Intelligence AI Fundamentals 
  3. Επιχειρηματική Ευφυΐα και Οπτικοποίηση Δεδομένων 
  4. Νέες τεχνολογικές δεξιότητες στην Οικονομία και Διοίκηση: Η επιστήμη των δεδομένων με την R 
  5. Σύγχρονα υπολογιστικά περιβάλλοντα και εφαρμογές Python  / MatLab 
  6. Συστήματα Γεωγραφικών Πληροφοριών GIS στη Θεωρία και στην Πράξη με Χρήση Ελεύθερου Λογισμικού   
  7. IΤ & Cyber Security: Διαχείριση Απειλών και Πολιτικές Ασφάλειας 
  8. Web Design: Από τον Σχεδιασμό μέχρι την Επεξεργασία της Επισκεψιμότητας 

4.Παραδείγματα Αντικειμένων Κατάρτισης στις «Πράσινες» Δεξιότητες  

  1. Στρατηγικός σχεδιασμός και διαχείριση πόρων προς την αειφόρο ανάπτυξη 
  2. Σχέδια δράσης, επιχειρηματικά σχέδια και διοίκηση επιχειρησιακών μονάδων στο πλαίσιο της κυκλικής οικονομίας 
  3. Περιβαλλοντική Λογιστική, Χρηματοοικονομική και Διακυβέρνηση 
  4. Αναβάθμιση Ψηφιακών Δεξιοτήτων και Υιοθέτηση Ψηφιακών Τεχνολογιών στον Αγροτικό Τομέα 
  5. Ανάπτυξη Ψηφιακών Δεξιοτήτων για τον  Μετασχηματισμό του Κτηριακού Τομέα σε Μηδενικού Ενεργειακού Αποτυπώματος  
  6. Γεωπληροφορική και ψηφιακές γεωχωρικές τεχνολογίες στην άσκηση της  γεωργίας και στην προστασία του περιβάλλοντος 
  7. Αμπελουργία:εγκατάσταση και διαχείριση αμπελώνα  
  8. Έξυπνες και αειφόρες μετακινήσεις  
Ιουλ 18

Ανέλαβε καθήκοντα ο Διοικητής της Επιθεώρησης Εργασίας Γιώργος Τζιλιβάκης – έναρξη λειτουργίας της νέας ανεξάρτητης διοικητικής Αρχής

Από το Γραφείο Τύπου του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων εκδόθηκε η ακόλουθη ανακοίνωση:

Ξεκίνησε σήμερα επίσημα η λειτουργία της Επιθεώρησης Εργασίας ως ανεξάρτητης διοικητικής αρχής, μετά την πλήρωση του συνόλου των τυπικών προϋποθέσεων που προβλέπει ο νόμος 4808/2021 για την Προστασία της Εργασίας.

Ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστής Χατζηδάκης συναντήθηκε σήμερα με τον Διοικητή της Επιθεώρησης Εργασίας Γιώργο Τζιλιβάκη, ο οποίος ανέλαβε επισήμως τα καθήκοντά του. Υπενθυμίζεται ότι ο  διορισμός του κ. Τζιλιβάκη εγκρίθηκε στις 26 Μαίου από την Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής ενώ στο διάστημα που μεσολάβησε έπρεπε να πληρωθούν μια σειρά από διαδικαστικές προϋποθέσεις προκειμένου να ολοκληρωθεί η μετάπτωση. Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με το νόμο η Επιθεώρηση Εργασίας απολαύει λειτουργικής ανεξαρτησίας, διοικητικής και οικονομικής αυτοτέλειας, δεν υπόκειται σε έλεγχο ή εποπτεία από κυβερνητικά όργανα, κρατικούς φορείς ή άλλες διοικητικές αρχές, αλλά υπόκειται σε κοινοβουλευτικό έλεγχο, σύμφωνα με τα οριζόμενα στον Κανονισμό της Βουλής.

Σήμερα επίσης εκδόθηκε η Υπουργική Απόφαση για την έναρξη λειτουργίας της Επιθεώρησης Εργασίας ενώ ήδη έχει οριστεί το πενταμελές Συμβούλιο Διοίκησης της Αρχής.

Σε δηλώσεις του ο κ. Τζιλιβάκης επεσήμανε τα εξής: «Η σημερινή εξέλιξη αποτελεί ένα πολύ σημαντικό βήμα προς όφελος της ελληνικής κοινωνίας. Τόσο εγώ, όσο και τα στελέχη της νέας Αρχής, καλούμαστε με υψηλό αίσθημα ευθύνης να εξασφαλίσουμε την τήρηση της εργατικής νομοθεσίας έτσι ώστε να προστατεύεται τόσο ο εργαζόμενος, όσο και ο εργοδότης που λειτουργεί μέσα στα πλαίσια του νόμου.

Παράλληλα, μέσα από τη νέα οργανωτική δομή που θα οριστικοποιηθεί το άμεσα προσεχές διάστημα, θα εξασφαλίσουμε τη λειτουργική μας αυτοτέλεια. Με αυτόν τον τρόπο, θα δώσουμε στις έννοιες «ανεξάρτητη» και «αρχή», τη βαρύτητα που τους πρέπει».

ΑΠΟ ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

Ιουλ 13

Ψηφιακό Δωμάτιο Επικοινωνίας: μια επανάσταση στον τρόπο επικοινωνίας των εν αναμονή συνταξιούχων με τον e-ΕΦΚΑ

Καταργείται η αλληλογραφία, οι τηλεφωνικές κλήσεις και οι επισκέψεις στα υποκαταστήματα του ΕΦΚΑ για θέματα που αφορούν στην πορεία συνταξιοδότησης

Τέθηκε σε λειτουργία σήμερα το Ψηφιακό Δωμάτιο Επικοινωνίας του e-ΕΦΚΑ. Πρόκειται για μια επανάσταση στον τρόπο επικοινωνίας και εξυπηρέτησης του εν αναμονή συνταξιούχου από τον ΕΦΚΑ καθώς επιτρέπει την απευθείας ψηφιακή επαφή του ασφαλισμένου που έχει υποβάλει αίτημα συνταξιοδότησης και του υπαλλήλου που έχει αναλάβει την έκδοση της σύνταξης του. Παράλληλα, η νέα αυτή υπηρεσία έρχεται να αντικαταστήσει 3 τρόπους επικοινωνίας που δημιουργούσαν ταλαιπωρία στους πολίτες και σημαντικές καθυστερήσεις στην διαδικασία απονομής: 

  • την αλληλογραφία μέσω ταχυδρομείου όπου ο e-ΕΦΚΑ ζητούσε επιπλέον έγγραφα για να προχωρήσει το αίτημα συνταξιοδότησης,
  • την επίσκεψη του ασφαλισμένου στα τοπικά υποκαταστήματα για την προσκόμιση τους και 
  • την τηλεφωνική επικοινωνία για διευκρινίσεις και ερωτήματα. 

Με το Ψηφιακό Δωμάτιο Επικοινωνίας ο ασφαλισμένος θα λαμβάνει γρηγορότερα τη σύνταξη του καθώς μειώνεται στο ελάχιστο ο χρόνος που απαιτείται για την προσκόμιση επιπλέον εγγράφων. Καταργούνται χιλιάδες επισκέψεις στα υποκαταστήματα καθώς και ένας μεγάλος όγκος αλληλογραφίας μεταξύ εισηγητή και ασφαλισμένου. 

Αναλυτικά, με τη νέα υπηρεσία:

  • Όλη η επικοινωνία μεταξύ του εν αναμονή συνταξιούχου και του υπαλλήλου του e-ΕΦΚΑ που έχει αναλάβει την έκδοση της σύνταξης του γίνεται αποκλειστικά ψηφιακά και μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις δια τηλεφώνου. Η πλατφόρμα βασίζεται στη λογική της αμφίδρομης επικοινωνίας όπου επιτρέπει τόσο στον υπάλληλο όσο και στον ασφαλισμένο να ανταλλάσουν στοιχεία και πληροφορίες και να θέτουν εκατέρωθεν ερωτήματα. 
  • Ο υπάλληλος μπορεί να ζητήσει ηλεκτρονικά επιπλέον δικαιολογητικά από τον ασφαλισμένο και ο τελευταίος να ενημερωθεί για την εξέλιξη αυτή λαμβάνοντας μήνυμα στο ηλεκτρονικό του ταχυδρομείο (e-mail). Ο e-ΕΦΚΑ διαθέτει πλέον το 95% των e-mails των εν αναμονή συνταξιούχων. Στη συνέχεια μέσω της πλατφόρμας θα μπορεί να τα επισυνάπτει και να τα αποστέλλει ηλεκτρονικά στον e-ΕΦΚΑ με καταγεγραμμένη την ημέρα και ώρα αποστολής τους. Με αυτόν τον τρόπο καταργείται η ανάγκη μετάβασης στα υποκαταστήματα.
  • Παράλληλα, μέσα από την πλατφόρμα, ο ασφαλισμένος μπορεί να δει σε πραγματικό χρόνο την πορεία του αιτήματος συνταξιοδότησης του.
  • Η νέα υπηρεσία είναι προσβάσιμη μέσα από την ιστοσελίδα του e-ΕΦΚΑ (https://www.efka.gov.gr/el/psephiako-domatio-epikoinonias) και την ενιαία δικτυακή πύλη του δημοσίου www.Gov.gr.
  • Την υπηρεσία αυτή μπορούν να την χρησιμοποιήσουν όλοι οι ασφαλισμένοι εφόσον προηγουμένως έχουν υποβάλλει ηλεκτρονικά το αίτημα συνταξιοδότησης τους. 

Στην ειδική εκδήλωση με τη συμμετοχή του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστή Χατζηδάκη, παρουσιάστηκε ο τρόπος λειτουργίας της νέας υπηρεσίας και τα οφέλη προς τους πολίτες. Παράλληλα, σε πραγματικό χρόνο, έγινε χρήση της υπηρεσίας από εν αναμονή συνταξιούχο ο οποίος συνδέθηκε μέσω της πλατφόρμας με τον εισηγητή του συνταξιοδοτικού του φακέλου και υπέβαλλε ηλεκτρονικά ορισμένα δικαιολογητικά που έλειπαν. Μια συναλλαγή για την προσκόμιση ενός εγγράφου που αν γινόταν μέσω ταχυδρομείου θα απαιτούσε τουλάχιστον 15 ημέρες, έγινε μόλις σε ένα λεπτό. 

Διεύρυνση πεδίου εργασία των πιστοποιημένων λογιστών και δικηγόρων

Παράλληλα, όπως ανακοινώθηκε από τον Κωστή Χατζηδάκη, διευρύνονται οι εργασίες που μπορούν να αναλαμβάνουν οι 458 πιστοποιημένοι λογιστές και δικηγόροι. Συγκεκριμένα, μέσα από το Ψηφιακό Δωμάτιο οι πολίτες θα μπορούν να επιλέξουν την ανάθεση της υπόθεσής τους σε πιστοποιημένο επαγγελματία για ανακεφαλαίωση ασφαλιστικού χρόνου και αναγνωρίσεις.

Θα μπορούν να το πράξουν αυτό ακόμα και όσοι ασφαλισμένοι έκαναν την αίτησή τους πριν την υιοθέτηση του μέτρου των πιστοποιημένων επαγγελματιών ή δεν το έχουν επιλέξει εξ αρχής κατά τη διαδικασία αίτησης συνταξιοδότησης τους. Με αυτόν τον τρόπο, από τις αρχές Σεπτεμβρίου, οι 458 πιστοποιημένοι επαγγελματίες θα αποκτήσουν και αυτοί πρόσβαση στο Ψηφιακό Δωμάτιο για να αναλάβουν τέτοιου είδους περιπτώσεις. 

Ο Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστής Χατζηδάκης τόνισε στην ομιλία του: «Το Ψηφιακό Δωμάτιο Επικοινωνίας αποτελεί μια επανάσταση στον τρόπο επικοινωνίας και εξυπηρέτησης του πολίτη από τον ΕΦΚΑ. Έρχεται να δημιουργήσει έναν νέο ψηφιακό και αξιόπιστο τρόπο αμφίδρομης επικοινωνίας μεταξύ του εν αναμονή συνταξιούχου και του υπαλλήλου του ΕΦΚΑ που έχει αναλάβει την έκδοση της σύνταξης του. 

Λειτουργεί ως ένα σύγχρονο chat room με δυνατότητα ανταλλαγής εγγράφων και υποβολής ερωτημάτων από τον ασφαλισμένο προς τον εισηγητή του φακέλου του και αντίστροφα.

Ταυτόχρονα, αντικαθιστά 3 τρόπους επικοινωνίας συνυφασμένους με την ταλαιπωρία του πολίτη: Τις αλλεπάλληλες επισκέψεις στα υποκαταστήματα του ΕΦΚΑ, τις τηλεφωνικές κλήσεις και την αλληλογραφία μέσω ταχυδρομείου για την προσκόμιση εγγράφων που αφορούν την συμπλήρωση του συνταξιοδοτικού φακέλου. Είναι μια επανάσταση στον τρόπο επικοινωνίας του ΕΦΚΑ με τους πολίτες. Μια λογική που προτάσσει τις νέες τεχνολογίες για καλύτερη επικοινωνία έναντι της ταλαιπωρίας και του «δεν γίνεται». 

Πλέον ο εν αναμονή συνταξιούχος θα πάψει να ανησυχεί για το πού βρίσκεται η αίτηση συνταξιοδότησης του και για το αν απαιτείται κάποιο επιπλέον πιστοποιητικό για το οποίο δεν έλαβε γνώση. Όλη η απαιτούμενη πληροφορία θα είναι διαθέσιμη μέσα στο Ψηφιακό Δωμάτιο Επικοινωνίας. Αυτός ο αμφίδρομος ψηφιακός τρόπος επικοινωνίας μπορεί να αποτελέσει «πιλότο» και για άλλους φορείς του Δημοσίου που συναλλάσσονται καθημερινά με πολίτες δίνοντας τους τη δυνατότητα για μια ευρωπαϊκού επιπέδου ανθρώπινη εξυπηρέτηση».

Ο Υφυπουργός Κοινωνικής Ασφάλισης Πάνος Τσακλόγλου δήλωσε: «Η προσπάθεια εκσυγχρονισμού του e-ΕΦΚΑ συνεχίζεται αμείωτη και κινείται σε πολλούς άξονες με επίκεντρο πάντα, τη βελτίωση του επιπέδου εξυπηρέτησης του πολίτη. Με την έναρξη λειτουργίας της νέας διαδικτυακής υπηρεσίας «Ψηφιακό Δωμάτιο Επικοινωνίας» που επιτρέπει την απευθείας ψηφιακή επικοινωνία μεταξύ του ασφαλισμένου που έχει υποβάλει αίτημα συνταξιοδότησης και του υπαλλήλου του Φορέα που έχει αναλάβει την έκδοση της σύνταξης του, πραγματοποιείται ένα ακόμα βήμα προς αυτή την κατεύθυνση. 

Με γρήγορους ρυθμούς, ο ΕΦΚΑ μετασχηματίζεται σε e-ΕΦΚΑ - δηλαδή, σε ένα λειτουργικό ψηφιακό μηχανισμό - προκειμένου να ανταποκριθεί στις ανάγκες, αλλά και τις απαιτήσεις των πολιτών για υψηλού επιπέδου εξυπηρέτηση και ταχεία απονομή των συντάξεων.  Με το «Ψηφιακό Δωμάτιο» προσθέτουμε στην φαρέτρα του Φορέα ένα ακόμα όπλο προκειμένου αφενός μεν να αυξήσουμε την αποτελεσματικότητα και την ευελιξία του, αφετέρου δε να αξιοποιήσουμε καλύτερα τις δυνατότητες του ανθρώπινου δυναμικού του e-ΕΦΚΑ, καταργώντας στην πράξη ουρές, αστοχίες και ταλαιπωρία. 

Με σταθερά βήματα, χτίζουμε προσεκτικά περισσότερες και υψηλότερου επιπέδου ψηφιακές υπηρεσίες, αλλάζοντας το κράτος με μέσο την τεχνολογία.  Το «Ψηφιακό Δωμάτιο» είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα.  Συνιστά ένα τεχνολογικό εργαλείο που παρέχει άμεση εξυπηρέτηση και μειώνει την γραφειοκρατία και την αδιαφάνεια. 

Η εποχή μας απαιτεί έξυπνες και στοχευμένες λύσεις που παρέχουν αποτελεσματικές υπηρεσίες. Ο e- ΕΦΚΑ εξελίσσεται και προοδεύει προς όφελος της κοινωνίας και της οικονομίας. Από αργοκίνητος γίγαντας μετατρέπεται σταδιακά σε μια ψηφιακή μηχανή εξυπηρέτησης των πολιτών και, ειδικά, των συνταξιούχων. Η προσπάθεια συνεχίζεται».

Ο Διοικητής του e-ΕΦΚΑ Παναγιώτης Δουφεξής δήλωσε: «Μέσα από το Ψηφιακό Δωμάτιο Επικοινωνίας, ο εν δυνάμει συνταξιούχος έχει πλέον προσωπική επαφή μέσω διαδικτύου με τον Φορέα και ο χρόνος απονομής της σύνταξης του ελαχιστοποιείται. Οι απόμαχοι της ζωής δικαιούνται τον σεβασμό μας κι αυτός αποδεικνύεται έμπρακτα με κάθε ψηφιακή δράση που αναβαθμίζει το επίπεδο εξυπηρέτησης τους. Συνεχίζουμε να υλοποιούμε παρεμβάσεις που θα μετατρέψουν τον e-ΕΦΚΑ σε έναν σύγχρονο, ευρωπαϊκό Φορέα κοινωνικής ασφάλισης που θα προσφέρει την καλύτερη εξυπηρέτηση στους 6,5 εκατομμύρια ασφαλισμένους που συναλλάσσονται μαζί του».

Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν επίσης η Γενική Γραμματέας Κοινωνικών Ασφαλίσεων Παυλίνα Καρασιώτου, ο Γενικός Γραμματέας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης Δημοσθένης Αναγνωστόπουλος, οι Υποδιοικητές του e-ΕΦΚΑ Αλέξανδρος Βαρβέρης, Νίκος Χουρδάκης, Γιώργος Γκράτσιος και Νίκος Παγώνης, η Πρόεδρος ΗΔΙΚΑ Νίκη Τσούμα, ο επικεφαλής της Ομάδας Έργου για τις εκκρεμείς συντάξεις Μιχάλης Κεφαλογιάννης, οι γενικοί διευθυντές του e-ΕΦΚΑ για τις απονομές συντάξεων και την ψηφιοποίηση του Οργανισμού  

Η ψηφιακή υπηρεσία υλοποιήθηκε με την υποστήριξη του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης. 

Aπό τη Διοίκηση του e-ΕΦΚΑ

Ιουλ 12

Μεγάλη επιτυχία για το πρόγραμμα ψηφιακών δεξιοτήτων ΔΥΠΑ- Microsoft - Κ. Χατζηδάκης: Μετατρέπουμε την κατάρτιση σε όπλο για εργαζομένους και ανέργους

«Οι ψηφιακές δεξιότητες έχουν έρθει με ορμή στη ζωή μας, γι αυτό πρέπει να κάνουμε την κατάρτιση σε αυτές όπλο όλων, εργαζομένων, ανέργων, ιδιαίτερα των νέων, για το μέλλον». Αυτό τόνισε ο Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστής Χατζηδάκης που επισκέφθηκε σήμερα –μαζί με τον Διοικητή της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης (ΔΥΠΑ) Σπύρο Πρωτοψάλτη- τα κεντρικά γραφεία της Microsoft Ελλάδος. Αφορμή ήταν η επιτυχής ολοκλήρωση του δωρεάν προγράμματος επαγγελματικής κατάρτισης «Αναβάθμιση και πιστοποίηση ψηφιακών δεξιοτήτων ανέργων σε cloud υπηρεσίες της Microsoft». Το πρόγραμμα αυτό αποτελεί την πρώτη εκδήλωση της σύμπραξης της ΔΥΠΑ με τη Microsoft Ελλάδος για την ανάπτυξη των ψηφιακών δεξιοτήτων και την κάλυψη του ψηφιακού χάσματος στην αγορά εργασίας, σε συνέχεια της υπογραφής Μνημονίου Συνεργασίας στις αρχές του έτους.

Στο πλαίσιο της επίσκεψης, ο κ. Χατζηδάκης συναντήθηκε με ωφελούμενους που ολοκλήρωσαν το πρόγραμμα και έλαβαν πιστοποίηση σε κάποιο από τα εκπαιδευτικά αντικείμενά του. Οι ωφελούμενοι –που δεν είχαν προϋπηρεσία ή σπουδές πληροφορικής-  τόνισαν τη χρησιμότητα του προγράμματος ως προς τη βελτίωση των γνώσεων και των δεξιοτήτων τους, αναγνωρίζοντάς το ως μια σημαντική εκπαιδευτική εμπειρία –ιδίως όσον αφορά στη διαδικασία της πιστοποίησης- που μπορεί να επηρεάσει θετικά την επαγγελματική τους εξέλιξη και να τους ανοίξει νέους ορίζοντες και προοπτικές.

Για το συγκεκριμένο πρόγραμμα εκδηλώθηκε πολύ υψηλή ζήτηση, αφού για τις 1.000 προσφερόμενες θέσεις –για ανέργους ηλικίας 18 έως 45 ετών- υποβλήθηκαν πάνω από 2.500 αιτήσεις, με τη συντριπτική πλειονότητα των αιτούντων να πληρούν τα κριτήρια που είχαν τεθεί. 980 ωφελούμενοι ολοκλήρωσαν  το πρόγραμμα σύγχρονης και ασύγχρονης κατάρτισης (ποσοστό ολοκλήρωσης 98%). Αξίζει να σημειωθεί ότι το  92% των συμμετεχόντων αξιολόγησε το περιεχόμενο του προγράμματος ως ικανοποιητικό, το 91% δήλωσε ικανοποιημένο από τους εκπαιδευτές, το 92% δήλωσε ικανοποιημένο από το εκπαιδευτικό υλικό, ενώ 9 στους 10 θα συνιστούσαν το πρόγραμμα σε φίλους ή γνωστούς.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Microsoft Ελλάδος, Κύπρου και Μάλτας Θεοδόσης Μιχαλόπουλος υπογράμμισε τη βούληση της εταιρείας για διεύρυνση της συνεργασίας με τη ΔΥΠΑ, τονίζοντας ότι τα προσφερόμενα προγράμματα κατάρτισης είναι στοχευμένα έτσι ώστε να καλύπτουν πραγματικές ελλείψεις στην αγορά εργασίας, λαμβάνοντας υπόψη τη ζήτηση σε συγκεκριμένα επαγγέλματα και δεξιότητες αξιοποιώντας στοιχεία και δεδομένα που αντλούνται από την πλατφόρμα LinkedIn της Microsoft. Ο κ. Πρωτοψάλτης από την πλευρά του τόνισε η ΔΥΠΑ διευρύνει το πεδίο συμπράξεών της με διεθνείς τεχνολογικούς κολοσσούς –καθώς τα προγράμματα αυτά έχουν μεγαλύτερη ζήτηση από εργαζομένους και ανέργους και αυξανόμενη αναγνώριση στην αγορά εργασίας- σηματοδοτώντας παράλληλα το ειδικό βάρος που δίνει στις ψηφιακές δεξιότητες, οι οποίες βρίσκονται στο επίκεντρο των νέων προγραμμάτων κατάρτισης που θα παρουσιαστούν το αμέσως επόμενο διάστημα.

Ο Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Κωστής Χατζηδάκης, δήλωσε: «Διεθνείς κολοσσοί όπως η Microsoft παρέχουν, σε συνεργασία με τη Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης, προγράμματα για ψηφιακές δεξιότητες για τις οποίες υπάρχει αφενός ισχυρή ζήτηση και αφετέρου κενές θέσεις εργασίας, που πρέπει να καλύψουμε. Τα προγράμματα που ανοίγουν δρόμους, ανοίγουν πόρτες. Έχουν όχι μόνο πολύ μεγάλη ζήτηση και πολύ μεγάλη αποδοχή, αλλά και πολύ μεγάλη χρησιμότητα. Και γι αυτό θα συνεχίσουμε προς αυτή την κατεύθυνση ανεβάζοντας ταχύτητες και στο Υπουργείο και τη ΔΥΠΑ προς όφελος κυρίως των νέων ανθρώπων, αλλά και μεγαλύτερων συμπολιτών μας που ενδεχομένως έχουν σπουδάσει κάτι άλλο στη ζωή τους. Σύντομα θα ξεκινήσει να τρέχει το μεγαλύτερο πρόγραμμα κατάρτισης που υπήρχε ποτέ, με χρηματοδότηση 1 δις. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης, για ψηφιακές και πράσινες δεξιότητες.  Οι συνεργασίες της ΔΥΠΑ με τη Microsoft, την Google, την Amazon και τη Cisco δείχνουν τον δρόμο που θέλουμε να ακολουθήσουμε, δείχνουν ότι το κράτος αντιμετωπίζει την κατάρτιση με ένα νέο, σύγχρονο πνεύμα»

Ο Διοικητής της ΔΥΠΑ, Σπύρος Πρωτοψάλτης, δήλωσε: «Άλλη μία πετυχημένη συνεργασία με μία μεγάλη εταιρεία τεχνολογίας, παγκοσμίως γνωστή, η οποία έδωσε τη δυνατότητα να αναβαθμίσουν τις δεξιότητές τους άνεργοι, κυρίως νέοι. Εμείς θα συνεχίζουμε να επενδύουμε σε αυτές τις δράσεις. Είναι πάρα πολύ ικανοποιητικά τα ποσοστά ολοκλήρωσης και επιτυχίας σε αυτό το πρόγραμμα. Με νέες δράσεις τις οποίες θα ανακοινώσουμε πολύ σύντομα για πολλούς ωφελούμενους θα συνεχίσουμε να επενδύουμε στις ψηφιακές και πράσινες δεξιότητες, διότι αυτό χρειάζεται αυτή τη στιγμή η αγορά εργασίας και αυτή είναι η δουλειά μας ως Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης, να βοηθήσουμε τον κόσμο να βρει δουλειά».

Ο CEO της Microsoft Ελλάδος, Κύπρου και Μάλτας, Θεοδόσης Μιχαλόπουλος, δήλωσε: «Για τη Microsoft και την πρωτοβουλία μας Gr for Growth, η επένδυση στις ψηφιακές δεξιότητες είναι εξίσου απαραίτητη με την επένδυση στην τεχνολογία και τις υποδομές. συνεργασία μας με τη ΔΥΠΑ για την κατάρτιση και πιστοποίηση ανθρώπων που βρίσκονται εκτός αγοράς εργασίας είναι πολύ σημαντική για δύο λόγους: Αφενός, έδωσε προοπτική σε 1000 συμπολίτες μας, στην πλειονότητά τους πτυχιούχους, που απέκτησαν δεξιότητες και γνώσεις με μεγάλη ζήτηση στην αγορά εργασίας. Έτσι, συνδυαστικά με την υποστήριξη που θα έχουν στη συνέχεια από τη ΔΥΠΑ, οι ωφελούμενοι μπορούν να επανενταχθούν στην αγορά και να διεκδικήσουν με αξιώσεις θέσεις εργασίας. Αφετέρου η συνεργασία απαντά στις ανάγκες της αγοράς όπου παρατηρείται έλλειμμα ψηφιακών δεξιοτήτων, με αποτέλεσμα καλά αμειβόμενες θέσεις να παραμένουν σήμερα κενές. Είμαστε υπερήφανοι για αυτή τη συνεργασία γιατί αγγίζει τον πυρήνα του δικού μας οράματος που είναι να βοηθήσουμε τους ανθρώπους και τις επιχειρήσεις στην Ελλάδα να πετύχουν περισσότερα με τη βοήθεια της τεχνολογίας».