11η ΚΕΜ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΕΚΘΕΣΗ FRANCHISE 2009ΟΜΙΛΙΑ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ κ. Κ. ΧΑΤΖΗΔΑΚΗ

    Εκτύπωση Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο
Δελτίο Τύπου
Αθήνα, 20 Φεβρουαρίου 2009
ΕΜΠΑΡΓΚΟ : 17.30
11η ΚΕΜ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΕΚΘΕΣΗ FRANCHISE 2009
ΟΜΙΛΙΑ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ κ. Κ. ΧΑΤΖΗΔΑΚΗ
Κυρίες και κύριοι,
Αποτελεί ιδιαίτερη χαρά για μένα να βρίσκομαι σήμερα εδώ, εγκαινιάζοντας την «11η ΚΕΜ Παγκόσμια Έκθεση Franchise 2009», μία από τις πιο αναγνωρισμένες και πετυχημένες εκθέσεις franchising, σε παγκόσμιο επίπεδο. Μία έκθεση, που αναδεικνύει την Ελλάδα σε κέντρο επιχειρηματικής δραστηριότητας και σημείο συνάντησης για χιλιάδες επιχειρηματίες από όλο τον κόσμο. Θα ήθελα, λοιπόν, να σας καλωσορίσω, να συγχαρώ τους διοργανωτές και να ευχηθώ σε όλους τους συμμετέχοντες «καλή επιτυχία» και προπάντων «καλές δουλειές».
Το franchising – η δικαιόχρηση στα ελληνικά – αποτελεί έναν από τους πιο δυναμικά αναπτυσσόμενους κλάδους στο χώρου του λιανεμπορίου. Σε παγκόσμιο επίπεδο, το franchising έχει αναδειχθεί σε μία επιτυχημένη στρατηγική πρακτική επιχειρηματικής και εμπορικής ανάπτυξης. Είναι ένα σχετικά νέος θεσμός για την Ελλάδα, αφού το 75% των αλυσίδων ξεκίνησε μετά το 1995 και το 40% μετά το 1999. Ωστόσο, ο ρυθμός ανάπτυξης είναι σημαντικός και φτάνει, την τελευταία πενταετία το 15%. Συνολικά, δραστηριοποιούνται στη χώρα μας γύρω στις 600 αλυσίδες, με περίπου 17.000 καταστήματα και πάνω από 100.000 εργαζόμενους.
Η ελκυστικότητα του franchising, ως επιχειρηματική επιλογή, οφείλεται σε πολλούς λόγους, τους οποίους όλοι μας γνωρίζουμε. Το franchising αναπτύσσει και στηρίζει μικρούς και μεσαίους επιχειρηματίες με το ελάχιστο δυνατό ρίσκο. Κυρίως σε περιόδους οικονομικής ύφεσης, όπως αυτή που αντιμετωπίζουμε σήμερα, αποτελεί ενδιαφέρουσα μέθοδο ανάπτυξης για παλαιότερους και για νέους επιχειρηματίες, καθώς και για μεσαίου και μικρού μεγέθους επιχειρήσεις. Μέσω του franchising, ανοίγουν οι πόρτες για επιχειρηματικές συνεργασίες και δίνεται η δυνατότητα σε επιχειρήσεις – κυρίως στις μικρότερες – να εισέλθουν σε νέα πεδία ανάπτυξης και να αποκτήσουν σημαντικά πλεονεκτήματα, διεκδικώντας μία υγιή, κερδοφόρο πορεία.
Για τους επιχειρηματίες, το franchising προσφέρει μοναδικές ευκαιρίες να δραστηριοποιηθούν σε αναδυόμενους τομείς, κυρίως της λιανικής αγοράς, και να επωφεληθούν από νέες ιδέες, συστήματα και πρακτικές. Ενισχύει τη μικρομεσαία επιχείρηση, δίνοντάς της την ευκαιρία να προσφέρει επώνυμα σήματα, που προσελκύουν το ενδιαφέρον του καταναλωτή και κερδίζουν την προτίμησή του. Μεταφέρει τεχνογνωσία και εμπειρία από μία μεγάλη, δοκιμασμένη επιχείρηση σε μία μικρότερη και προσφέρει αποτελεσματική και ευέλικτη διοίκηση , σύγχρονες προδιαγραφές και πρότυπα ποιότητας. Ταυτόχρονα, προσφέρει ταχεία ανάπτυξη, μέσω της επίτευξης οικονομιών κλίμακος και της ανάπτυξης συνεργιών, κυρίως σε θέματα διαφήμισης και marketing.
Για τον καταναλωτή, επίσης, τα οφέλη είναι σημαντικά. Έχει τη δυνατότητα να απολαύσει τα προϊόντα που γνωρίζει και προτιμά σε περισσότερα μέρη.
Για τη χώρα το franchising, όπως και κάθε υγιής επιχειρηματική δραστηριότητα, προσφέρει νέες δυνατότητες ανάπτυξης, ενισχύει την εξωστρέφεια και την ανταγωνιστικότητα, δημιουργεί νέες θέσεις εργασίας.
Ας μην ξεχνάμε ότι η Ελλάδα είναι μια χώρα με επιχειρηματικό πνεύμα, και το έχουμε αποδείξει σε ολόκληρη τη μακραίωνη ιστορία μας. Επιχειρηματικός νους υπάρχει. Εκείνο που χρειαζόμαστε είναι νέες ευκαιρίες και όρεξη για δουλειά. Το franchising μπορεί να αποτελέσει το όχημα επέκτασης των ελληνικών επιχειρήσεων – λόγω της στρατηγικής γεωγραφικής θέσης της Ελλάδας – στις αγορές της Νοτιοανατολικής Ευρώπης και όχι μόνο. Ήδη, οι περιπτώσεις ελληνικών επιχειρήσεων, που τόλμησαν και κατάφεραν να εισέλθουν και να δραστηριοποιηθούν σε ξένες αγορές, μέσω του franchising, είναι γνωστές και μπορούν να αποτελέσουν παράδειγμα για πολλούς από εσάς, ώστε να επεκταθείτε σε νέες αγορές με λιγότερα κεφάλαια, λιγότερο κόπο, χαμηλότερο ρίσκο και καλύτερα αποτελέσματα.
Η πολιτεία από την πλευρά της δίνει ευκαιρίες. Πριν από λίγες μέρες, στο Υπουργείο Ανάπτυξης, ανακοινώσαμε μία σειρά μέτρων, που στηρίζουν την επιχειρηματικότητα, ενισχύουν τη ρευστότητα στην αγορά, προστατεύουν και ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, δημιουργούν νέες επενδυτικές ευκαιρίες. Αυτό είναι άλλωστε και το μεγάλο στοίχημα για τη χρονιά, που διανύουμε. Γνωρίζουμε – και δεν είναι κάτι καινούριο αυτό που λέω – ότι η συγκυρία είναι αρνητική. Γνωρίζουμε ότι η ελληνική – όπως και η διεθνής – οικονομία βρίσκεται σε ένα δύσκολο – αν όχι κρίσιμο – σημείο. Χωρίς μεγάλα λόγια, χωρίς μεγαλεπήβολα σχέδια, οι «Προτεραιότητες του Υπουργείου Ανάπτυξης για το 2009», που πρόσφατα εξήγγειλα, περιλαμβάνουν συγκροτημένες και συγκεκριμένες πρωτοβουλίες και ενέργειες, που πιστεύουμε ότι θα δώσουν στον ελληνικό επιχειρηματικό κόσμο και στο franchising, ειδικότερα, την ώθηση που χρειάζονται.
Ψηλά στην ατζέντα είναι η στήριξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων. Ενισχύουμε τη ρευστότητα στην αγορά με την λειτουργία του Ταμείου Εγγυοδοσίας Μικρών και Πολύ Μικρών Επιχειρήσεων, το γνωστό πλέον σε όλους ΤΕΜΠΜΕ. Το πρόγραμμα έχει εξελιχθεί ιδιαίτερα ικανοποιητικά, παρά την κριτική που του ασκήθηκε στην αρχή. Σήμερα, μετά από ένα μήνα λειτουργίας του, έχουν εγκριθεί πάνω από 9000 δάνεια που αγγίζουν το 1 δις ευρώ. (Οι εταιρείες franchising, εφόσον η συμμετοχή της μητρικής δεν υπερβαίνει το 25%, μπορούν ελεύθερα να λάβουν μέρος στο πρόγραμμα.)
Έπειτα, διευκολύνουμε τους νέους επιχειρηματίες περιορίζοντας τη γραφειοκρατία για το ξεκίνημα μιας νέας επιχείρησης. Ήδη,  σύμφωνα με την ετήσια έκθεση Doing Business της Παγκόσμιας Τράπεζας, η Ελλάδα για το 2009 ανεβαίνει 10 θέσεις στην παγκόσμια κατάταξη ανταγωνιστικότητας. Δεν είμαστε ευχαριστημένοι, θέλουμε πολλά περισσότερα. Και συνεχίζουμε προς αυτή την κατεύθυνση. Επικεντρώνουμε τις προσπάθειές μας στη δημιουργία one-stop-shop για την ίδρυση επιχειρήσεων. Προχωρούμε άμεσα σε αυτό μέσω των ΚΕΠ, που ήδη διαθέτουν τον κατάλληλο εξοπλισμό, μέχρι να ετοιμαστούν τα Επιμελητήρια, τα οποία θα αναλάβουν το έργο αυτό σε μόνιμη βάση.
Οι επιχειρήσεις όμως, και ιδιαίτερα εκείνες που ασχολούνται με τη λιανική, για να πάνε καλά χρειάζονται ένα ομαλό περιβάλλον στην αγορά. Ένα περιβάλλον που θα ενθαρρύνει και τους υποψήφιους καταναλωτές, προστατεύοντάς τους από αθέμιτες πρακτικές.  Προς αυτή την κατεύθυνση δεν υπάρχουν μαγικές συνταγές. Η ελεύθερη αγορά για να λειτουργήσει ομαλά, χρειάζεται υπευθυνότητα από την πλευρά των εμπόρων, έλεγχο από την πλευρά της πολιτείας, αλλά και ενεργό συμμετοχή των καταναλωτών. Γι’ αυτό, αναβαθμίζουμε και ενισχύουμε την Επιτροπή Ανταγωνισμού, βασικό εργαλείο στη «μάχη» κατά της ακρίβειας και της ανευθυνότητας – αν θέλετε – που θίγει και τον καταναλωτή και τον επιχειρηματία. Θεσμοθετούμε μία νέα Ειδική Γραμματεία, την Υπηρεσία Εποπτείας της Αγοράς, με στόχο τους τακτικούς ελέγχους της αγοράς. Δημιουργούμε το Παρατηρητήριο Τιμών, που θα καταγράφει, θα παρακολουθεί και θα συγκρίνει τις τιμές σε βασικά καταναλωτικά είδη, και στο οποίο οι καταναλωτές θα έχουν άμεση πρόσβαση, μέσω ειδικού ηλεκτρονικού συστήματος, σε κεντρικά σημεία της Αθήνας. Για τους κοστολογικούς ελέγχους, οι επιχειρήσεις πια, όταν προβαίνουν σε αυξήσεις τιμών, έχουν την προηγούμενη υποχρέωση να δικαιολογούν αυτές τις αυξήσεις. Και δε θα διστάζουμε να κατονομάζουμε αυτούς που κάνουν αδικαιολόγητες αυξήσεις.
Κυρίες και κύριοι,
Η πολιτεία παίρνει μέτρα για να στηρίξει το ελληνικό εμπόριο, για να στηρίξει και το franchising, ώστε να μπορέσει να αναπτυχθεί περαιτέρω και στη χώρα μας ως μία νέα, σύγχρονη και δυναμική μορφή επιχειρηματικής δραστηριότητας. Υπάρχουν πολλά ακόμα που πρέπει να γίνουν. Αλλά, δέσμευσή μας είναι να κινηθούμε ταχύτατα, συγκροτημένα, αποτελεσματικά. Και ειδικότερα όσον αφορά τον τομέα σας, πρόθεσή μας είναι να σας στηρίξουμε, να εξετάσουμε τα όποια αιτήματά σας, ώστε να βοηθήσουμε τον κλάδο σας να αναπτυχθεί προς όφελος των επιχειρηματιών, προς όφελος της ελληνικής οικονομίας, προς όφελος της χώρας μας.
Σας ευχαριστώ

 

Δελτίο Τύπου

 

Αθήνα, 20 Φεβρουαρίου 2009 


11η ΚΕΜ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΕΚΘΕΣΗ FRANCHISE 2009ΟΜΙΛΙΑ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ κ. Κ. ΧΑΤΖΗΔΑΚΗ

Κυρίες και κύριοι, 
Αποτελεί ιδιαίτερη χαρά για μένα να βρίσκομαι σήμερα εδώ, εγκαινιάζοντας την «11η ΚΕΜ Παγκόσμια Έκθεση Franchise 2009», μία από τις πιο αναγνωρισμένες και πετυχημένες εκθέσεις franchising, σε παγκόσμιο επίπεδο. Μία έκθεση, που αναδεικνύει την Ελλάδα σε κέντρο επιχειρηματικής δραστηριότητας και σημείο συνάντησης για χιλιάδες επιχειρηματίες από όλο τον κόσμο. Θα ήθελα, λοιπόν, να σας καλωσορίσω, να συγχαρώ τους διοργανωτές και να ευχηθώ σε όλους τους συμμετέχοντες «καλή επιτυχία» και προπάντων «καλές δουλειές».  
Το franchising – η δικαιόχρηση στα ελληνικά – αποτελεί έναν από τους πιο δυναμικά αναπτυσσόμενους κλάδους στο χώρου του λιανεμπορίου. Σε παγκόσμιο επίπεδο, το franchising έχει αναδειχθεί σε μία επιτυχημένη στρατηγική πρακτική επιχειρηματικής και εμπορικής ανάπτυξης. Είναι ένα σχετικά νέος θεσμός για την Ελλάδα, αφού το 75% των αλυσίδων ξεκίνησε μετά το 1995 και το 40% μετά το 1999. Ωστόσο, ο ρυθμός ανάπτυξης είναι σημαντικός και φτάνει, την τελευταία πενταετία το 15%. Συνολικά, δραστηριοποιούνται στη χώρα μας γύρω στις 600 αλυσίδες, με περίπου 17.000 καταστήματα και πάνω από 100.000 εργαζόμενους. 
Η ελκυστικότητα του franchising, ως επιχειρηματική επιλογή, οφείλεται σε πολλούς λόγους, τους οποίους όλοι μας γνωρίζουμε. Το franchising αναπτύσσει και στηρίζει μικρούς και μεσαίους επιχειρηματίες με το ελάχιστο δυνατό ρίσκο. Κυρίως σε περιόδους οικονομικής ύφεσης, όπως αυτή που αντιμετωπίζουμε σήμερα, αποτελεί ενδιαφέρουσα μέθοδο ανάπτυξης για παλαιότερους και για νέους επιχειρηματίες, καθώς και για μεσαίου και μικρού μεγέθους επιχειρήσεις. Μέσω του franchising, ανοίγουν οι πόρτες για επιχειρηματικές συνεργασίες και δίνεται η δυνατότητα σε επιχειρήσεις – κυρίως στις μικρότερες – να εισέλθουν σε νέα πεδία ανάπτυξης και να αποκτήσουν σημαντικά πλεονεκτήματα, διεκδικώντας μία υγιή, κερδοφόρο πορεία. 
Για τους επιχειρηματίες, το franchising προσφέρει μοναδικές ευκαιρίες να δραστηριοποιηθούν σε αναδυόμενους τομείς, κυρίως της λιανικής αγοράς, και να επωφεληθούν από νέες ιδέες, συστήματα και πρακτικές. Ενισχύει τη μικρομεσαία επιχείρηση, δίνοντάς της την ευκαιρία να προσφέρει επώνυμα σήματα, που προσελκύουν το ενδιαφέρον του καταναλωτή και κερδίζουν την προτίμησή του. Μεταφέρει τεχνογνωσία και εμπειρία από μία μεγάλη, δοκιμασμένη επιχείρηση σε μία μικρότερη και προσφέρει αποτελεσματική και ευέλικτη διοίκηση , σύγχρονες προδιαγραφές και πρότυπα ποιότητας. Ταυτόχρονα, προσφέρει ταχεία ανάπτυξη, μέσω της επίτευξης οικονομιών κλίμακος και της ανάπτυξης συνεργιών, κυρίως σε θέματα διαφήμισης και marketing. 
Για τον καταναλωτή, επίσης, τα οφέλη είναι σημαντικά. Έχει τη δυνατότητα να απολαύσει τα προϊόντα που γνωρίζει και προτιμά σε περισσότερα μέρη. 
Για τη χώρα το franchising, όπως και κάθε υγιής επιχειρηματική δραστηριότητα, προσφέρει νέες δυνατότητες ανάπτυξης, ενισχύει την εξωστρέφεια και την ανταγωνιστικότητα, δημιουργεί νέες θέσεις εργασίας. 
Ας μην ξεχνάμε ότι η Ελλάδα είναι μια χώρα με επιχειρηματικό πνεύμα, και το έχουμε αποδείξει σε ολόκληρη τη μακραίωνη ιστορία μας. Επιχειρηματικός νους υπάρχει. Εκείνο που χρειαζόμαστε είναι νέες ευκαιρίες και όρεξη για δουλειά. Το franchising μπορεί να αποτελέσει το όχημα επέκτασης των ελληνικών επιχειρήσεων – λόγω της στρατηγικής γεωγραφικής θέσης της Ελλάδας – στις αγορές της Νοτιοανατολικής Ευρώπης και όχι μόνο. Ήδη, οι περιπτώσεις ελληνικών επιχειρήσεων, που τόλμησαν και κατάφεραν να εισέλθουν και να δραστηριοποιηθούν σε ξένες αγορές, μέσω του franchising, είναι γνωστές και μπορούν να αποτελέσουν παράδειγμα για πολλούς από εσάς, ώστε να επεκταθείτε σε νέες αγορές με λιγότερα κεφάλαια, λιγότερο κόπο, χαμηλότερο ρίσκο και καλύτερα αποτελέσματα. 
Η πολιτεία από την πλευρά της δίνει ευκαιρίες. Πριν από λίγες μέρες, στο Υπουργείο Ανάπτυξης, ανακοινώσαμε μία σειρά μέτρων, που στηρίζουν την επιχειρηματικότητα, ενισχύουν τη ρευστότητα στην αγορά, προστατεύουν και ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, δημιουργούν νέες επενδυτικές ευκαιρίες. Αυτό είναι άλλωστε και το μεγάλο στοίχημα για τη χρονιά, που διανύουμε. Γνωρίζουμε – και δεν είναι κάτι καινούριο αυτό που λέω – ότι η συγκυρία είναι αρνητική. Γνωρίζουμε ότι η ελληνική – όπως και η διεθνής – οικονομία βρίσκεται σε ένα δύσκολο – αν όχι κρίσιμο – σημείο. Χωρίς μεγάλα λόγια, χωρίς μεγαλεπήβολα σχέδια, οι «Προτεραιότητες του Υπουργείου Ανάπτυξης για το 2009», που πρόσφατα εξήγγειλα, περιλαμβάνουν συγκροτημένες και συγκεκριμένες πρωτοβουλίες και ενέργειες, που πιστεύουμε ότι θα δώσουν στον ελληνικό επιχειρηματικό κόσμο και στο franchising, ειδικότερα, την ώθηση που χρειάζονται. 
Ψηλά στην ατζέντα είναι η στήριξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων. Ενισχύουμε τη ρευστότητα στην αγορά με την λειτουργία του Ταμείου Εγγυοδοσίας Μικρών και Πολύ Μικρών Επιχειρήσεων, το γνωστό πλέον σε όλους ΤΕΜΠΜΕ. Το πρόγραμμα έχει εξελιχθεί ιδιαίτερα ικανοποιητικά, παρά την κριτική που του ασκήθηκε στην αρχή. Σήμερα, μετά από ένα μήνα λειτουργίας του, έχουν εγκριθεί πάνω από 9000 δάνεια που αγγίζουν το 1 δις ευρώ. (Οι εταιρείες franchising, εφόσον η συμμετοχή της μητρικής δεν υπερβαίνει το 25%, μπορούν ελεύθερα να λάβουν μέρος στο πρόγραμμα.)
Έπειτα, διευκολύνουμε τους νέους επιχειρηματίες περιορίζοντας τη γραφειοκρατία για το ξεκίνημα μιας νέας επιχείρησης. Ήδη,  σύμφωνα με την ετήσια έκθεση Doing Business της Παγκόσμιας Τράπεζας, η Ελλάδα για το 2009 ανεβαίνει 10 θέσεις στην παγκόσμια κατάταξη ανταγωνιστικότητας. Δεν είμαστε ευχαριστημένοι, θέλουμε πολλά περισσότερα. Και συνεχίζουμε προς αυτή την κατεύθυνση. Επικεντρώνουμε τις προσπάθειές μας στη δημιουργία one-stop-shop για την ίδρυση επιχειρήσεων. Προχωρούμε άμεσα σε αυτό μέσω των ΚΕΠ, που ήδη διαθέτουν τον κατάλληλο εξοπλισμό, μέχρι να ετοιμαστούν τα Επιμελητήρια, τα οποία θα αναλάβουν το έργο αυτό σε μόνιμη βάση. Οι επιχειρήσεις όμως, και ιδιαίτερα εκείνες που ασχολούνται με τη λιανική, για να πάνε καλά χρειάζονται ένα ομαλό περιβάλλον στην αγορά. Ένα περιβάλλον που θα ενθαρρύνει και τους υποψήφιους καταναλωτές, προστατεύοντάς τους από αθέμιτες πρακτικές.  Προς αυτή την κατεύθυνση δεν υπάρχουν μαγικές συνταγές. Η ελεύθερη αγορά για να λειτουργήσει ομαλά, χρειάζεται υπευθυνότητα από την πλευρά των εμπόρων, έλεγχο από την πλευρά της πολιτείας, αλλά και ενεργό συμμετοχή των καταναλωτών. Γι’ αυτό, αναβαθμίζουμε και ενισχύουμε την Επιτροπή Ανταγωνισμού, βασικό εργαλείο στη «μάχη» κατά της ακρίβειας και της ανευθυνότητας – αν θέλετε – που θίγει και τον καταναλωτή και τον επιχειρηματία. Θεσμοθετούμε μία νέα Ειδική Γραμματεία, την Υπηρεσία Εποπτείας της Αγοράς, με στόχο τους τακτικούς ελέγχους της αγοράς. Δημιουργούμε το Παρατηρητήριο Τιμών, που θα καταγράφει, θα παρακολουθεί και θα συγκρίνει τις τιμές σε βασικά καταναλωτικά είδη, και στο οποίο οι καταναλωτές θα έχουν άμεση πρόσβαση, μέσω ειδικού ηλεκτρονικού συστήματος, σε κεντρικά σημεία της Αθήνας. Για τους κοστολογικούς ελέγχους, οι επιχειρήσεις πια, όταν προβαίνουν σε αυξήσεις τιμών, έχουν την προηγούμενη υποχρέωση να δικαιολογούν αυτές τις αυξήσεις. Και δε θα διστάζουμε να κατονομάζουμε αυτούς που κάνουν αδικαιολόγητες αυξήσεις.
Κυρίες και κύριοι, 
Η πολιτεία παίρνει μέτρα για να στηρίξει το ελληνικό εμπόριο, για να στηρίξει και το franchising, ώστε να μπορέσει να αναπτυχθεί περαιτέρω και στη χώρα μας ως μία νέα, σύγχρονη και δυναμική μορφή επιχειρηματικής δραστηριότητας. Υπάρχουν πολλά ακόμα που πρέπει να γίνουν. Αλλά, δέσμευσή μας είναι να κινηθούμε ταχύτατα, συγκροτημένα, αποτελεσματικά. Και ειδικότερα όσον αφορά τον τομέα σας, πρόθεσή μας είναι να σας στηρίξουμε, να εξετάσουμε τα όποια αιτήματά σας, ώστε να βοηθήσουμε τον κλάδο σας να αναπτυχθεί προς όφελος των επιχειρηματιών, προς όφελος της ελληνικής οικονομίας, προς όφελος της χώρας μας. 
Σας ευχαριστώ