Σημεία Ομιλίας του ΥΜΕ στην Βουλή των Ελλήνων στη συζήτηση για τον προυπολογισμό.

    Εκτύπωση Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο
Η συζήτηση για τον προϋπολογισμό επιβεβαιώνει την ορθότητα του βασικού πολιτικού μηνύματος της κυβέρνησης. Ότι τα
τελευταία τέσσερα χρόνια, η χώρα κάνει βήματα μπροστά.
-Η ανάπτυξη επιταχύνθηκε σημειώνοντας ρυθμούς υψηλότερους αυτών των χωρών της ευρωζώνης.
-Η δημοσιονομική προσαρμογή που επιτεύχθηκε ήταν σημαντική. Η συγκράτηση των δημοσίων δαπανών, ο περιορισμός της σπατάλης και η αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής συνέβαλαν στο να μειωθεί το δημοσιονομικό έλλειμμα. Από 8% του ΑΕΠ το 2004, διαμορφώθηκε το 2006 και το 2007 κάτω από το όριο του 3% του ΑΕΠ, για πρώτη φορά από την ένταξη της Ελλάδας στην ΟΝΕ.
-Το χρέος της γενικής κυβέρνησης μειώθηκε κατά 6,6 ποσοστιαίες μονάδες την περίοδο 2004 – 2007.
-Η ανεργία μειώθηκε κατά σχεδόν 4 ποσοστιαίες μονάδες και δημιουργήθηκαν 200.000 νέες θέσεις εργασίας.
-Η ανταγωνιστικότητα της χώρας βελτιώθηκε. Ταυτόχρονα, βελτιώθηκαν τα ποιοτικά χαρακτηριστικά της ανάπτυξης. Η ανάπτυξη βασίζεται πλέον στις ιδιωτικές επενδύσεις και στις εξαγωγές οι οποίες αυξήθηκαν σημαντικά δημιουργώντας μια νέα δυναμική για την οικονομία της χώρας.

 


Όλα τα παραπάνω είναι αποτέλεσμα μιας συλλογικής προσπάθειας. Η προσπάθεια αυτή, βέβαια, δε σταματά εδώ. Αντιθέτως, μπορούμε και πρέπει να κάνουμε πολλά περισσότερα και γι’ αυτό επιταχύνουμε το βηματισμό μας.
Ο φετινός προϋπολογισμός αντικατοπτρίζει αυτό ακριβώς. Την επιτάχυνση της προσπάθειας για μια πιο σύγχρονη, πιο δυναμική, πιο ανταγωνιστική Ελλάδα.


Αυτό ακριβώς ήταν και το μήνυμα που πριν από 90 περίπου μέρες μας έδωσε ο ελληνικός λαός.
Το μήνυμα των εκλογών της 16ης Σεπτεμβρίου 2007 είναι νωπό. Και όσοι το ξεχνάνε αυτό-ανακηρυσσόμενοι σε εκφραστές της κοινής γνώμης, ας θυμούνται, ότι την πολιτική νομιμοποίηση αλλά και την προγραμματική κατεύθυνση στις κυβερνήσεις τη δίνουν οι πολίτες και μόνο αυτοί.


-Στον τομέα των μεταφορών και επικοινωνιών, συνεχίζουμε μια εκσυγχρονισμού και αναβάθμισης του χώρου. Κεντρικοί άξονες της πολιτικής μας είναι:


Πρώτον: Να αναβαθμίσουμε τη χώρα μας σε κύριο διαμετακομιστικό κέντρο της ευρύτερης περιοχής, αυξάνοντας τη στρατηγική σημασίας της και δημιουργώντας νέες θέσεις εργασίας.
Δεύτερον: Να βελτιώσουμε τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και να αυξήσουμε τον αριθμό των συμπολιτών μας που μετακινούνται με αυτά.
Τρίτον: Να ενισχύσουμε ιδιαίτερα τα μέσα σταθερής τροχιάς και ιδίως το σιδηροδρομικό μας δίκτυο. Για μετακινήσεις με ασφάλεια, με ταχύτητα και φιλικές προς το περιβάλλον.
Τέταρτο: Να βελτιώσουμε την οικονομική κατάσταση των ΔΕΚΟ που εποπτεύονται από το Υπουργείο. Με σεβασμό στην κοινωνική προσφορά τους, αλλά και στα χρήματα του φορολογούμενου.
Πέμπτο: Να προσδώσουμε επιπλέον δυναμική στον τομέα των επικοινωνιών και να προχωρήσουμε πιο γρήγορα στην εξάπλωση των ευρυζωνικών δικτύων.
Και έκτο: Να δώσουμε οριστική και βιώσιμη λύση στο καυτό θέμα της Ολυμπιακής.


Μεταφορές
Για την υλοποίηση αυτών των στόχων έχουμε δρομολογήσει σημαντικές πολιτικές δράσεις που θα αναπτυχθούν μέσα στο 2008, στις οποίες θα αναφερθώ πολύ συνοπτικά.
Σε ό,τι αφορά των τομέα των μεταφορών:
Ολοκληρώνονται τα έργα σε 12 αεροδρόμια συνολικού ύψους 500εκ €,
Προγραμματίζονται νέα έργα σε 16 αεροδρόμια ύψους 900 εκ €,
Εφοδιάζονται τα αεροδρόμια με εξοπλισμό αεροναυτιλίας ύψους 140 εκ € και με εξοπλισμό ασφαλείας ύψους 140 εκ €,
Προχωρά η κατασκευή του αεροδρομίου Καστελίου μέσω ΣΔΙΤ για την οποία έχει ήδη προετοιμαστεί το νομοθετικό πλαίσιο,
Εκσυγχρονίζουμε, με νέο νομοθετικό πλαίσιο, τον τομέα εμπορευματικών μεταφορών, δίνοντας κίνητρα για τη δημιουργία οργανωμένων μεταφορικών επιχειρήσεων.
Προωθούμε τη δημιουργία σύγχρονων υποδομών, όπως το Εμπορευματικό Κέντρο στο Θριάσιο Πεδίο, και
η ολοκλήρωση του Σιδηροδρομικού Σταθμού στο Νέο Ικόνιο. Αντίστοιχες υποδομές θα δημιουργήσουμε στη Θεσσαλονίκη και σε αλλά κομβικά σημεία της χώρας, για την προώθηση των συνδυασμένων μεταφορών. Τα εμπορευματικά κέντρα μπορεί να προσελκύσουν μεγάλης κλίμακας επενδύσεις από το εξωτερικό.


Στον τομέα των Μέσων μαζικής μεταφοράς, στόχος μας είναι να αυξήσουμε τον αριθμό των συμπολιτών μας που μετακινείται με τις δημόσιες συγκοινωνίες και ταυτόχρονα να βελτιώσουμε την ποιότητά τους. Να τις κάνουμε πιο σύγχρονες και πιο φιλικές στο περιβάλλον.
Στην κατεύθυνση αυτό προγραμματίζουμε:
Εγκατάσταση συστήματος τηλεματικής στους εποπτευόμενους φορείς του ΟΑΣΑ, για την καλύτερη εποπτεία και συντονισμό των οχημάτων.
Αναβάθμιση όλων των ΜΜΜ, με χρήση νέων τεχνολογιών, όπως ηλεκτρονικές αναγγελίες, ενημερωτικά και ψυχαγωγικά προγράμματα, κλιματισμοί στους συρμούς του ΗΣΑΠ κ.α.
Καθιέρωση του αυτόματου συστήματος συλλογής κομίστρου για τη διευκόλυνση των επιβατών και τον περιορισμό της λαθρεπιβίβασης.
Παραλαβή 520 λεωφορείων τελευταίας αντιρρυπαντικής τεχνολογίας της ΕΘΕΛ, για να προωθήσουμε τις πράσινες μεταφορές και να πετύχουμε μια «βιώσιμη κινητικότητα».
Επεκτάσεις Λεωφορειόδρομων κατά 13 χιλιόμετρα.
Επέκταση (πειραματικά) του ωραρίου του Ηλεκτρικού και του Μετρό ως τις 2πμ την Παρασκευή και το Σάββατο, για τους μήνες Φεβρουάριος – Μάρτιος 2008. Αν η κίνηση το δικαιολογεί, η επέκταση του ωραρίου θα γίνει μόνιμη.
Έναρξη έργων ανακατασκευής της γραμμής ΗΣΑΠ και υπογειοποίησής της από το Φάληρο ως τον Πειραιά.
Επέκταση του Τραμ στον Πειραιά. Δημιουργείται έτσι στον Πειραιά ένας σημαντικός κόμβος μεταξύ των δημοσίων ΜΜΜ (Ηλεκτρικός, Τραμ, Προαστιακός), ενώ παράλληλα δημιουργείται η βάση για μελλοντική πιθανή επέκταση προς τις δυτικές συνοικίες του Πειραιά.
Ξεκινά η επέκταση του ΗΣΑΠ από την Κηφισιά στον Άγιο Στέφανο,
Ηλεκτροκίνηση του ΠΑΘΕΠ στα τμήματα Αθήνα-Λιανοκλάδι και Δομοκός-Θεσσαλονίκη,
Εκπόνηση προμελέτης για τη σιδηροδρομική σύνδεση της Θεσσαλονίκης με το Αεροδρόμιο «Μακεδονία» και τη Χαλκιδική.
Επεκτάσεις Προαστιακού Σιδηροδρόμου: Από το Κιάτο στο Ξυλόκαστρο και από Κορωπί προς Λαύριο.
Τέλος, όλοι οι συγκοινωνιακοί φορείς θα πιστοποιηθούν με σύστημα ISO για: α) Ποιότητα υπηρεσιών, β) προστασία περιβάλλοντος, γ) Υγιεινή και ασφάλεια εργαζομένων.
Με τον τρόπο αυτό, θα διασφαλίσουμε με μόνιμο, αντικειμενικό και αδιάβλητο τρόπο την ποιότητα υπηρεσιών προς πολίτες και εργαζόμενους.


Επαναλαμβάνω ότι στόχος μας είναι να αλλάξουμε την αντίληψη που θέλει τη χρήση των ΜΜΜ ως αναγκαστική επιλογή.
Δεν θέλουμε να είναι αναγκαστική, αλλά συνειδητή επιλογή. Θέλουμε οι πολίτες να επιλέγουνε τα ΜΜΜ επειδή με αυτά κινούνται πιο άνετα, πιο γρήγορα, πιο οικονομικά και κυρίως, με ασφάλεια.
Και με τα μέτρα αυτά εξασφαλίζουμε την ποιοτική αναβάθμιση των αστικών συγκοινωνιών.


Επικοινωνίες
Ο Τομέας των επικοινωνιών είναι ένας από τους κλάδους της ελληνικής οικονομίας που και παρουσιάζουν τη μεγαλύτερη κινητικότητα και έχουν την δυνατότητα να αυξήσουν την ανταγωνιστικότητα της χώρας και να δημιουργήσουν νέες θέσεις εργασίας.


Προτεραιότητές μας για το 2008 είναι:
Διαμόρφωση της Εθνικής Στρατηγικής στον τομέα
των Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών για την περίοδο 2008-2013». Με το σχέδιο αυτό διαμορφώνεται το τελικό πλαίσιο που θα στηρίξει τη σωστή ανάπτυξη της ευρυζωνικότητας, ώστε μέσα από αυτή να καρπωθούν οι πολίτες αλλά και η χώρα, τα οφέλη που προκύπτουν από τις νέες τεχνολογίες.


Όσον αφορά την περιφέρεια, δίνουμε ιδιαίτερη έμφαση εκεί που η ανάπτυξη ευρυζωνικών υποδομών είναι πολύ πιο δύσκολη και φυσικά πολύ πιο δαπανηρή. Βρίσκεται σε εξέλιξη ένα πολύ φιλόδοξο πρόγραμμα της Κοινωνίας της Πληροφορίας με στόχο να δημιουργήσουμε τέτοιες υποδομές σε 75 πόλεις της Ελλάδος.


Προς την ίδια κατεύθυνση, το πρόγραμμα «ΔΟΡΥ» αφορά στην παροχή δορυφορικών ευρυζωνικών συνδέσεων σε δημόσιους φορείς σε απομακρυσμένες περιοχές.


Εκδίδουμε χάρτες συχνοτήτων για την αναλογική και την ψηφιακή τηλεόραση και προετοιμάζουμε την μετάβαση στην ψηφιακή τηλεόραση που θα παρέχει καλύτερη ποιότητα στο χρήστη και ποικιλία υπηρεσιών.



Πολύ σύντομα θα ανακοινωθεί το στρατηγικό σχέδιο μετάβασης σε δίκτυα επόμενης γενιάς οπτικών ινών, το οποίο θα καταστήσει τη χώρα ευρυζωνικά πρωτοπόρο στην Ευρώπη. Οι οπτικές ίνες μάς δίνουν ένα τεράστιο εύρος εφαρμογών μεγιστοποιώντας τις ταχύτητες ευρυζωνικότητας και περιορίζοντας τα προβλήματα των υπηρεσιών επικοινωνίας.


Με τη σωστή αξιοποίηση νέων τεχνολογιών μπορούμε να συμβάλλουμε αποφασιστικά στο να αρθεί οριστικά ο κοινωνικός αποκλεισμός ευπαθών αλλά και γεωγραφικά αποκλεισμένων ομάδων του πληθυσμού. Και αυτό είναι για μας μέγιστη προτεραιότητα.


Ολυμπιακή
Μέσα στο 2008 η Κυβέρνησή μας θα δώσει λύση και στο τεράστιο πρόβλημα της Ολυμπιακής. Ένα πρόβλημα 10ετιών που μέχρι σήμερα έχει επιβαρύνει τους φορολογούμενους πολίτες με πολλά δισεκατομμύρια,
έχει γεμίσει ανασφάλεια τους εργαζόμενους και έχει εμπλέξει τη χώρα μας σε νομικές περιπέτειες με την Ε.Ε.


Δεν θα κουραστώ να το επαναλαμβάνω, μέχρι να αντιληφθεί και ο τελευταίος πολίτης σε αυτή τη χώρα, τι σημαίνουν τα χρέη της Ολυμπιακής, που σήμερα υπερβαίνουν σε 2,4 δις ευρώ.
Τα χρέη αυτά είναι υπερδιπλάσια από το κόστος του Μετρό Θεσσαλονίκης.
Είναι τριπλάσια από το κόστος αποκατάστασης των πυροπλήκτων.
Είναι όσο το κόστος 2.000 σχολείων και 50 μεγάλων Νομαρχιακών νοσοκομείων.


Θέλω να γίνει αντιληπτό ότι όσο καθυστερούμε να βρούμε λύση στο θέμα της Ολυμπιακής, η κατάσταση θα χειροτερεύει.
Τα χρέη θα αυξάνονται κατά 245 εκατ. Ευρώ, όσο δηλαδή είναι η ετήσια ζημιά της εταιρείας.
Κανένας ιδιώτης δεν πρόκειται να επενδύσει στην εταιρεία
όσο υπάρχει δικαστική εκκρεμότητα με την Ε.Ε..
Η χώρα μας θα κινδυνεύει με πρόστιμα από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, τα οποία θα παρακρατούνται από το ΚΠΣ και τους αγρότες.
Και, τέλος, όσο αυξάνονται τα χρέη, τόσο μειώνονται οι πιθανότητες να διατηρήσουμε το όνομα και το σήμα της εταιρείας.


Αυτή χοάνη κατασπατάλησης δημοσίου χρήματος θα πρέπει να την αντικαταστήσουμε με μια νέα, βιώσιμη, λειτουργική και πλήρως ανταγωνιστική Ολυμπιακή, η οποία θα έχει δυνατότητες ανάπτυξης.


Οι δεσμεύσεις μας για το νέο σχήμα είναι δεδομένες και αδιαπραγμάτευτες.
Θα διατηρηθεί το όνομα και το σήμα της Ολυμπιακής
Κανένας – επαναλαμβάνω κανένας – εργαζόμενος δεν θα μείνει χωρίς δουλειά
Τα νησιά μας θα συνεχίσουν να έχουν αεροπορική σύνδεση
Θα αποτρέψουμε μονοπωλιακές καταστάσεις στο εσωτερικό της χώρας
Θα βάλουμε τέλος στην κατασπατάληση του δημόσιου χρήματος


Πιστεύω ότι σε μια λύση που έχει αυτά τα χαρακτηριστικά, κανένας δεν μπορεί να διαφωνήσει.


Και διερωτώμαι ειλικρινά ποιος μπορεί να αρνηθεί μια λύση με αυτά τα χαρακτηριστικά, προκειμένου να διατηρηθεί το σημερινό χρεωκοπημένο, προβληματικό και ζημιογόνο μοντέλο;


Στους επόμενους μήνες θα δώσουμε βάρος σε τρεις διαδικασίες:
Πρώτον, θα συνεχίσουμε τις διαπραγματεύσεις με την Ε.Ε. προκειμένου να πετύχουμε την καλύτερη δυνατή εξέλιξη για τη χώρα και την Ολυμπιακή.
Θα προχωρήσουμε σε ειλικρινή διάλογο με τους εργαζόμενους με στόχο να στηρίξουν και αυτοί μια μόνιμη και βιώσιμη λύση.
Θα επεξεργαστούμε όλα τα σενάρια, προκειμένου το νέο μοντέλο να είναι συμβατό με το ευρωπαϊκή νομοθεσία, να έχει μεγάλες αναπτυξιακές προοπτικές και να μπορεί να προσελκύσει επενδυτές.


Ελπίζω ειλικρινά, στη διαδικασία αυτή, όλοι οι εμπλεκόμενοι και όλες οι πολιτικές δυνάμεις να δείξουν την απαραίτητη ευθύνη και σοβαρότητα για να λύσουμε επιτέλους αυτό το μακροχρόνιο πρόβλημα.


Είναι θέμα κοινής λογικής, αλλά και θέμα ευθύνης απέναντι στον ελληνικό λαό.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
Μπαίνουμε σε μία κρίσιμη χρονιά. Μια χρόνια που πρέπει να κινηθούμε γρήγορα και αποφασιστικά.
Η κυβέρνησή μας έχει απόλυτη συναίσθηση των αναγκών του ελληνικού λαού. Και έχει απόλυτη συναίσθηση του χρέους και των ευθυνών της.
Δεν χαρίζουμε την κοινωνική ευαισθησία σε κανέναν. Δεν δεχόμαστε πιστοποιητικά φιλολαϊκότητας από κανέναν.
Η διαφορά μας είναι στο πώς επιδιώκουμε τις λύσεις. Κάποιες άλλες πολιτικές δυνάμεις πιστεύουν ότι με την αδράνεια, με το να μην αλλάζει τίποτα και με το να βάζουμε τα προβλήματα κάτω από το χαλί, μπορούμε να είμαστε όλοι ευχαριστημένοι. Αυτή είναι μια συντηρητική αντίληψη και δεν την συμμεριζόμαστε.


Η δική μας Κυβέρνηση, η Κυβέρνηση της ΝΔ και του Κώστα Καραμανλή είναι κυβέρνηση μεταρρυθμίσεων. Είναι Κυβέρνηση τομών και είμαστε όλοι αποφασισμένοι να συγκρουστούμε με τις λογικές που κρατάνε την Ελλάδα στάσιμη.
Πριν
3 μήνες πήραμε μια καθαρή εντολή από τον Ελληνικό Λαό:
-Να πάμε την Ελλάδα μπροστά. Και την υπόσχεση αυτή θα την τηρήσουμε.