Χαιρετισμός Υπουργού Ανάπτυξης Κωστή Χατζηδάκη στην εκδήλωση της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή και της ΔΕΗ.

    Εκτύπωση Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο
Δελτίο Τύπου
Αθήνα, 12 Μαρτίου 2009
Χαιρετισμός Υπουργού Ανάπτυξης Κωστή Χατζηδάκη στην εκδήλωση της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή και της ΔΕΗ.
Κυρίες και κύριοι,
Με ιδιαίτερη χαρά χαιρετίζω την σημερινή εκδήλωση που αποτελεί τη συμμετοχή της ΔΕΗ στην Εβδομάδα του Καταναλωτή.  Πιστεύω ότι η σημερινή πρωτοβουλία της εταιρείας έρχεται να καλύψει ένα κενό ενημέρωσης και επαφής με τους καταναλωτές, τους πελάτες δηλαδή της εταιρίας.
Γι αυτό το λόγο, και χθες που είχαμε κατ’ ιδίαν συνάντηση έδωσα συγχαρητήρια στο κ. Αθανασόπουλο, για την απόφαση της ΔΕΗ να ανοιχτεί προς τους καταναλωτές και να εξηγήσει την πολιτική της απέναντι στους πελάτες της , την τιμολογιακή της πολιτική αλλά παράλληλα , γιατί όχι, και την περιβαλλοντική της πολιτική.
Όπως θα φανεί και στην συνέχεια, τα τελευταία χρόνια έχουν σημειωθεί πρόοδοι από την πλευρά της ΔΕΗ, πρόοδοι επί της ουσίας. Οι πρόοδοι αυτές πρέπει να εμφανιστούν για να τις μάθει το κοινό.  Πρέπει όμως ταυτόχρονα να υιοθετηθεί - και χαίρομαι που υιοθετείται - και μια καινούργια κουλτούρα από την πλευρά της ΔΕΗ. Μια κουλτούρα επαφής με τους καταναλωτές, ανοίγματος στην κοινωνία. Οι δημόσιες επιχειρήσεις μπορεί να έχουν μια κοινωνική προσφορά. Κακά τα ψέμματα όμως, είχαν μάθει, να λειτουργούν λιγότερο ή περισσότερο με μια κουλτούρα «ΔΕΚΟ», που σημαίνει ότι η μεταχείριση απέναντι στους καταναλωτές δεν ήταν πάντοτε η πιο ενδεδειγμένη. Όχι τόσο γιατί δεν παρέχονταν πάντα οι καλύτερες υπηρεσίες, αλλά γιατί δεν υπήρχε σε όλες τις περιπτώσεις η καλύτερη επαφή με τους ίδιους τους καταναλωτές. Αυτό έχει ξεκινήσει να αλλάζει σε πολλές δημόσιες ή ημιδημόσιες ελληνικές επιχειρήσεις. Το λέω και από την εμπειρία και του Υπουργείου Μεταφορών. Και χαίρομαι που αυτό έχει αρχίσει να αλλάζει και στη ΔΕΗ.
Στη σημερινή ημερίδα η ΔΕΗ έχει τη δυνατότητα, μια πρώτη δυνατότητα, να παρουσιάσει στους επαγγελματικούς φορείς, στις καταναλωτικές οργανώσεις, αλλά και στα μέσα ενημέρωσης συγκεκριμένα βήματα που έχουν γίνει στους δύο τομείς που αναφέρθηκε ο Πρόεδρος, ο κ. Αθανασόπουλος. Μάλιστα είναι ιδιαιτέρα σημαντικό ότι είναι δύο τομείς όπου η ΔΕΗ είναι μονοπώλιο. Και εκεί είναι η προστιθέμενη αξία, διότι ξέρετε, όπου υπάρχει ανταγωνισμός αναγκάζεται κανείς λιγότερο ή περισσότερο να προσαρμοστεί.
Επειδή, όμως, η ΔΕΗ έχει μια συγκεκριμένη μορφή - και δεν είναι στις προθέσεις της Κυβέρνησης να αλλάξουμε κάτι ως προς τη μορφή που έχει σήμερα από πλευράς μετοχικής σύνθεσης - έχει πολύ μεγάλη σημασία παρότι ότι λειτουργεί μονοπωλιακά να μην έχει τη νοοτροπία του δυνάστη και χαίρομαι που αυτό δεν συμβαίνει. Χαίρομαι που σε λίγο θα δείτε συγκεκριμένα βήματα που έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια προς τα εμπρός.  Θα ήθελα να ενθαρρύνω τη ΔΕΗ να συνεχίσει προς την ίδια κατεύθυνση.
Από την πλευρά μου επαναλαμβάνω ότι δεν πρόκειται να υπάρξουν όπως ξέρουμε αυξήσεις τιμολογίων στη ΔΕΗ. Αυτό δεν σημαίνει  ότι δεν πρέπει να υπάρχει επαφή με τους καταναλωτές. Τακτική ενημέρωση των καταναλωτών για τις πολιτικές και τα μέτρα που προτίθεται να πάρει η ΔΕΗ. Προσπάθεια έτσι ώστε να υπάρξει καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση τους. Προσπάθεια ώστε η ΔΕΗ να ανταποκρίνεται στις υποχρεώσεις της.
Παράλληλα, θα ήθελα να ενθαρρύνω τη ΔΕΗ να κάνει την ίδια προσπάθεια και στο επίπεδο του περιβάλλοντος. Όσον αφορά την ουσία για να ανταποκριθεί η χώρα στις υποχρεώσεις σε σχέση με το πρωτόκολλο του Κιότο. Αλλά και στο επίπεδο της επικοινωνίας, με την έννοια του να δείξει προς τα έξω μια προσπάθεια η οποία ήδη γίνεται σε πολλές και διαφορετικές περιπτώσεις αλλά δεν είναι γνωστές στο ευρύ κοινό. Οι επιχειρήσεις πλέον σε όλη την Ευρώπη πρέπει να λαμβάνουν υπόψη τους ανεξάρτητα από την μετοχική τους σύνθεση το καινούργιο κοινωνικό περιβάλλον που διαμορφώνεται. Με τις υψηλές απαιτήσεις των καταναλωτών και με την αυξημένη ευαισθησία που υπάρχει για τα θέματα του φυσικού περιβάλλοντος.
Η ΔΕΗ κάνει σήμερα ένα μεγάλο βήμα ως προς αυτό. Θα ήθελα να συγχαρώ για το ότι αντιμετωπίζει πλέον με αυτό το πρίσμα τα πράγματα και να την προτρέψω να συνεχίσει προς την ίδια ακριβώς κατεύθυνση.
Σας ευχαριστώ πολύ.

 

Δελτίο Τύπου

 

Αθήνα, 12 Μαρτίου 2009 



Χαιρετισμός Υπουργού Ανάπτυξης Κωστή Χατζηδάκη στην εκδήλωση της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή και της ΔΕΗ.


Κυρίες και κύριοι, 
Με ιδιαίτερη χαρά χαιρετίζω την σημερινή εκδήλωση που αποτελεί τη συμμετοχή της ΔΕΗ στην Εβδομάδα του Καταναλωτή.  Πιστεύω ότι η σημερινή πρωτοβουλία της εταιρείας έρχεται να καλύψει ένα κενό ενημέρωσης και επαφής με τους καταναλωτές, τους πελάτες δηλαδή της εταιρίας.
Γι αυτό το λόγο, και χθες που είχαμε κατ’ ιδίαν συνάντηση έδωσα συγχαρητήρια στο κ. Αθανασόπουλο, για την απόφαση της ΔΕΗ να ανοιχτεί προς τους καταναλωτές και να εξηγήσει την πολιτική της απέναντι στους πελάτες της , την τιμολογιακή της πολιτική αλλά παράλληλα , γιατί όχι, και την περιβαλλοντική της πολιτική. 
Όπως θα φανεί και στην συνέχεια, τα τελευταία χρόνια έχουν σημειωθεί πρόοδοι από την πλευρά της ΔΕΗ, πρόοδοι επί της ουσίας. Οι πρόοδοι αυτές πρέπει να εμφανιστούν για να τις μάθει το κοινό.  Πρέπει όμως ταυτόχρονα να υιοθετηθεί - και χαίρομαι που υιοθετείται - και μια καινούργια κουλτούρα από την πλευρά της ΔΕΗ. Μια κουλτούρα επαφής με τους καταναλωτές, ανοίγματος στην κοινωνία. Οι δημόσιες επιχειρήσεις μπορεί να έχουν μια κοινωνική προσφορά. Κακά τα ψέμματα όμως, είχαν μάθει, να λειτουργούν λιγότερο ή περισσότερο με μια κουλτούρα «ΔΕΚΟ», που σημαίνει ότι η μεταχείριση απέναντι στους καταναλωτές δεν ήταν πάντοτε η πιο ενδεδειγμένη. Όχι τόσο γιατί δεν παρέχονταν πάντα οι καλύτερες υπηρεσίες, αλλά γιατί δεν υπήρχε σε όλες τις περιπτώσεις η καλύτερη επαφή με τους ίδιους τους καταναλωτές. Αυτό έχει ξεκινήσει να αλλάζει σε πολλές δημόσιες ή ημιδημόσιες ελληνικές επιχειρήσεις. Το λέω και από την εμπειρία και του Υπουργείου Μεταφορών. Και χαίρομαι που αυτό έχει αρχίσει να αλλάζει και στη ΔΕΗ. 
Στη σημερινή ημερίδα η ΔΕΗ έχει τη δυνατότητα, μια πρώτη δυνατότητα, να παρουσιάσει στους επαγγελματικούς φορείς, στις καταναλωτικές οργανώσεις, αλλά και στα μέσα ενημέρωσης συγκεκριμένα βήματα που έχουν γίνει στους δύο τομείς που αναφέρθηκε ο Πρόεδρος, ο κ. Αθανασόπουλος. Μάλιστα είναι ιδιαιτέρα σημαντικό ότι είναι δύο τομείς όπου η ΔΕΗ είναι μονοπώλιο. Και εκεί είναι η προστιθέμενη αξία, διότι ξέρετε, όπου υπάρχει ανταγωνισμός αναγκάζεται κανείς λιγότερο ή περισσότερο να προσαρμοστεί. 
Επειδή, όμως, η ΔΕΗ έχει μια συγκεκριμένη μορφή - και δεν είναι στις προθέσεις της Κυβέρνησης να αλλάξουμε κάτι ως προς τη μορφή που έχει σήμερα από πλευράς μετοχικής σύνθεσης - έχει πολύ μεγάλη σημασία παρότι ότι λειτουργεί μονοπωλιακά να μην έχει τη νοοτροπία του δυνάστη και χαίρομαι που αυτό δεν συμβαίνει. Χαίρομαι που σε λίγο θα δείτε συγκεκριμένα βήματα που έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια προς τα εμπρός.  Θα ήθελα να ενθαρρύνω τη ΔΕΗ να συνεχίσει προς την ίδια κατεύθυνση. 
Από την πλευρά μου επαναλαμβάνω ότι δεν πρόκειται να υπάρξουν όπως ξέρουμε αυξήσεις τιμολογίων στη ΔΕΗ. Αυτό δεν σημαίνει  ότι δεν πρέπει να υπάρχει επαφή με τους καταναλωτές. Τακτική ενημέρωση των καταναλωτών για τις πολιτικές και τα μέτρα που προτίθεται να πάρει η ΔΕΗ. Προσπάθεια έτσι ώστε να υπάρξει καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση τους. Προσπάθεια ώστε η ΔΕΗ να ανταποκρίνεται στις υποχρεώσεις της. 
Παράλληλα, θα ήθελα να ενθαρρύνω τη ΔΕΗ να κάνει την ίδια προσπάθεια και στο επίπεδο του περιβάλλοντος. Όσον αφορά την ουσία για να ανταποκριθεί η χώρα στις υποχρεώσεις σε σχέση με το πρωτόκολλο του Κιότο. Αλλά και στο επίπεδο της επικοινωνίας, με την έννοια του να δείξει προς τα έξω μια προσπάθεια η οποία ήδη γίνεται σε πολλές και διαφορετικές περιπτώσεις αλλά δεν είναι γνωστές στο ευρύ κοινό. Οι επιχειρήσεις πλέον σε όλη την Ευρώπη πρέπει να λαμβάνουν υπόψη τους ανεξάρτητα από την μετοχική τους σύνθεση το καινούργιο κοινωνικό περιβάλλον που διαμορφώνεται. Με τις υψηλές απαιτήσεις των καταναλωτών και με την αυξημένη ευαισθησία που υπάρχει για τα θέματα του φυσικού περιβάλλοντος. 
Η ΔΕΗ κάνει σήμερα ένα μεγάλο βήμα ως προς αυτό. Θα ήθελα να συγχαρώ για το ότι αντιμετωπίζει πλέον με αυτό το πρίσμα τα πράγματα και να την προτρέψω να συνεχίσει προς την ίδια ακριβώς κατεύθυνση. 
Σας ευχαριστώ πολύ.