Στοιχεία Ομιλίας στις Προγραμματικές Δηλώσεις της Κυβέρνησης.

    Εκτύπωση Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο
Έξι στόχοι συνθέτουν τις βασικές προτεραιότητες του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών τόνισε ο υπουργός κ. Κωστής Χατζηδάκης κατά την ομιλία του στη Βουλή για τις προγραμματικές δηλώσεις της κυβέρνησης.
Ειδικότερα, όπως υπογράμμισε ο ίδιος, οι στόχοι είναι:
1.
Να αναβαθμίσουμε τη χώρα μας σε κύριο διαμετακομιστικό κέντρο της ευρύτερης περιοχής.
2.
Να αυξήσουμε θεαματικά τον αριθμό των συμπολιτών μας που μετακινούνται με Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.
3.
Να ενισχύσουμε ιδιαίτερα τα μέσα σταθερής τροχιάς και ιδίως το σιδηροδρομικό μας δίκτυο. Για μετακινήσεις με ασφάλεια, με ταχύτητα και φιλικές προς το περιβάλλον.
4.
Να βελτιώσουμε την οικονομική κατάσταση των ΔΕΚΟ που εποπτεύονται από το Υπουργείο. Με σεβασμό στην κοινωνική προσφορά τους, αλλά και στα χρήματα του φορολογούμενου.
5.
Να δώσουμε οριστική και βιώσιμη λύση στο καυτό θέμα της Ολυμπιακής.
6.
Να προσδώσουμε επιπλέον δυναμική στον τομέα των επικοινωνιών και να προχωρήσουμε πιο γρήγορα στην εξάπλωση των ευρυζωνικών δικτύων, ιδίως στην περιφέρεια.


Ο κ. Χατζηδάκης επεσήμανε ότι δεν θα ληφθεί καμία σημαντική απόφαση «χωρίς τίμιο, ανθρώπινο και ειλικρινή διάλογο» και κατά θεματική ενότητα ανέφερε μεταξύ άλλων τα εξής:


-Για την Ολυμπιακή:
Στόχος είναι μια μόνιμη, βιώσιμη και οριστική λύση στο ζήτημα. Βρισκόμαστε σε διάλογο με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ώστε να καταστεί δυνατό να πωληθεί η εταιρία ελεύθερη βαρών. Η διαπραγμάτευση θα είναι περίπλοκη και επίπονη. Όμως θα κάνουμε ότι είναι δυνατόν νομικά και πολιτικά προκειμένου να υπάρχει αίσιο αποτέλεσμα. «Τόσα χρόνια στα ταξίδια μου, τυχαίνει να έχω γνωρίσει και προσωπικά ένα μεγάλο μέρος των υπαλλήλων της Ολυμπιακής Αεροπορίας. Απέναντί μου δεν έχω αριθμούς, αλλά ανθρώπους. Θα κάνω λοιπόν ότι καλύτερο μπορώ, με προετοιμασία, με ρεαλισμό και με σύστημα. Για να σωθεί και να αποκρατικοποιηθεί η εταιρία. Δεν κρύβω ότι η προσπάθεια είναι δύσκολη» υπογράμμισε ο κ. Χατζηδάκης, καταλήγοντας ότι «επιδίωξή μας είναι, με κάθε δυνατό μέσο, η εταιρία να παραμείνει ζωντανή».


-Για τις μεταφορές:
Σκοπός είναι η ενίσχυση των υποδομών μας, ώστε να αυξήσουμε την ανταγωνιστικότητά μας, να αναδείξουμε τη στρατηγική θέση της χώρας και να την καταστήσουμε το κυρίαρχο διαμετακομιστικό κέντρο στην περιοχή των Βαλκανίων και της Νοτιο-Ανατολικής Μεσογείου. Σχεδιάζονται κίνητρα για τη δημιουργία οργανωμένων μεταφορικών επιχειρήσεων, ενθάρρυνση της μεταφοράς εμπορευμάτων με μέσα φιλικά προς το περιβάλλον, προώθηση των συνδυασμένων μεταφορών. Προωθείται η δημιουργία υποδομών όπως το Εμπορευματικό Κέντρο στο Θριάσιο Πεδίο, και
η ολοκλήρωση του Σιδηροδρομικού Σταθμού στο Νέο Ικόνιο. Επίσης ξεκινούν οι διαδικασίες κατασκευής του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι Ηρακλείου, που θα αποτελέσει ένα από τα μεγαλύτερα έργα στον τομέα αυτό στην Ευρώπη, συνολικού κόστους 1,2 δισ. ευρώ.


-Για τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς:
Στον τομέα των αστικών συγκοινωνιών, ο στρατηγικός στόχος είναι: λιγότερα Ι.Χ. στην πόλη, περισσότερες και καλύτερες δημόσιες συγκοινωνίες. Άμεση προτεραιότητά είναι η διαρκής ευαισθητοποίηση της κοινής γνώμης για την προώθηση της χρήσης ΜΜΜ και την προσέλκυση νέων επιβατών στις αστικές συγκοινωνίες. Προς την κατεύθυνση αυτή δημιουργείται σύστημα συντονισμού των Αστικών Συγκοινωνιών στην Αττική, προκειμένου οι μετακινήσεις να γίνονται με μεγαλύτερη άνεση και σε ταχύτερους χρόνους. Τίθεται σε πιλοτική εφαρμογή η χρήση Βιοκαυσίμων και Υδρογόνου ως καύσιμα κίνησης, και ενθαρρύνεται η κυκλοφορία υβριδικών οχημάτων (ΙΧ, ταξί) με εναλλακτικής μορφής καύσιμα.
Προχωρούν οι επεκτάσεις του προαστιακού και του τραμ και ολοκληρώνεται η ηλεκτροκίνηση στη γραμμή Πάτρα–Αθήνα–Θεσσαλονίκη- Ειδομένη (ΠΑΘΕ).


- Ενίσχυση στα Μέσα Σταθερής Τροχιάς:
Στόχος είναι η αναβάθμιση των μεταφορικών μέσων σταθερής τροχιάς, που είναι και τα πιο φιλικά προς το περιβάλλον. Στο πλαίσιο αυτό ολοκληρώνεται η διπλή Ηλεκτροκίνητη Σιδηροδρομική Γραμμή Πάτρα–Αθήνα–Θεσσαλονίκη- Ειδομένη (ΠΑΘΕ). Επεκτείνεται ο Προαστιακός της Αθήνας προς Ξυλόκαστρο, Χαλκίδα, Θήβα και Λαύριο και ο Προαστιακός της Θεσσαλονίκης προς Λάρισα και Σέρρες. Προχωρεί η επέκταση του ΤΡΑΜ προς τη Βούλα και τον Πειραιά. Τα δρομολόγια προς Βούλα ξεκινάνε στα τέλη Οκτωβρίου, ενώ στον Πειραιά η έναρξη των έργων προγραμματίζεται για τα μέσα του 2008 και ολοκληρώνονται στο τέλος του 2010.
Ειδικά για τον ΟΣΕ ο κ.Χατζηδάκης τόνισε ότι θα επιδιωχθεί η μετατροπή του σε σύγχρονη σιδηροδρομική επιχείρηση, ακολουθώντας τις σχετικές Κοινοτικές Οδηγίες για τις Σιδηροδρομικές Μεταφορές, με αξιοποίηση του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ενίσχυση της Προσπελασιμότητας» του Δ’ ΚΠΣ.


-Για τις ΔΕΚΟ:
Θα πρέπει να βελτιωθεί η σχέση λειτουργικών εσόδων και εξόδων, με νοικοκύρεμα των οικονομικών τους λειτουργιών και απαραίτητες δομικές αλλαγές. «Δεν παραγνωρίζω τον κοινωνικό χαρακτήρα των οργανισμών του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών και την ανάγκη διατήρησης των βασικών υπηρεσιών τους σε χαμηλές τιμές, τόνισε ο κ.Χατχηδάκης. Όμως, δεν μπορούν οι οργανισμοί αυτοί να αποτελούν χοάνες κατασπατάλησης του δημοσίου χρήματος».
Προτεραιότητά αποτελεί σύμφωνα με τον κ. Χατζηδάκη ο εκσυγχρονισμός και η ανανέωση του υλικού όλων των Οργανισμών και η ολοκλήρωση σημαντικών έργων υποδομής. Ενδεικτικά αναφέρεται η ολοκλήρωση των νέων σιδηροδρομικών γραμμών, του ΟΣΕ, του ΗΣΑΠ και του ΗΛΠΑΠ, ανακαίνιση της Γραμμής των ΗΣΑΠ από την Κηφισιά έως το Φάληρο, η εγκατάσταση κλιματιστικών σε όλους ανεξαιρέτως τους συρμούς, ως τις αρχές του 2008, η υπογειοποίηση της γραμμής από το Φάληρο μέχρι τον Πειραιά και την έναρξη της μελέτης του νέου σταθμού στην περιοχή «Κεράνη» και η απόκτηση επιπλέον 520 λεωφορείων σύγχρονης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας.


-Για τις τηλεπικοινωνίες:
Ο τομέας των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας, μαζί με τη Ναυτιλία και τον ποιοτικό Τουρισμό, μπορεί να αποτελέσει ένα από τους τρεις βασικούς πυλώνες για την προώθηση μιας «έξυπνης» ανάπτυξης στη χώρα μας. Σύντομα θα ανακοινώσουμε το στρατηγικό σχέδιο μετάβασης σε δίκτυα επόμενης γενιάς οπτικών ινών, το οποίο θα καταστήσει τη χώρα ευρυζωνικά πρωτοπόρο στην Ευρώπη.
«Στην απελευθερωμένη και ιδιαίτερα δυναμική αγορά τηλεπικοινωνιών υπάρχει χώρος τόσο για τον ΟΤΕ, που έχει δείξει σημαντικό δυναμισμό τα τελευταία χρόνια, όσο και για ποιοτικούς εναλλακτικούς παρόχους, ανέφερε ο κ.Χατζηδάκης. Με σεβασμό των κανόνων του κοινοτικού δικαίου περί ανταγωνισμού και με προώθηση όλων των αναγκαίων επενδύσεων που θα εκσυγχρονίσουν τα δίκτυα, θεωρώ ότι όλες οι δυναμικές εταιρίες του κλάδου των τηλεπικοινωνιών μπορούν να αναπτυχθούν ακόμη περισσότερο».


-Για την οδική ασφάλεια:
«Δεν αντέχουμε να χάνουμε δεκάδες συμπολίτες μας κάθε βδομάδα» υπογράμμισε ο κ. Χατζηδάκης για το λόγο αυτό συνεχίζονται τα μέτρα και οι πρωτοβουλίες που περιλαμβάνουν πιστή εφαρμογή του νέου ΚΟΚ, δημιουργία νέων πάρκων κυκλοφοριακής αγωγής, ένταξη του μαθήματος κυκλοφοριακής αγωγής σε όλα τα σχολεία, αύξηση της συχνότητας τεχνικού ελέγχου όλων των οχημάτων από τα ΚΤΕΟ.


-Για τα ΑΜΕΑ:
Προωθούνται μέτρα για την ισότιμη συμμετοχή των ατόμων με αναπηρία σε όλες τις δράσεις του Υπουργείου. Συγκεκριμένα:
1.Βελτιώνεται η προσβασιμότητα του μεταφορικού δικτύου και όλων των υποστηρικτικών κατασκευών (σταθμοί, εκδοτήρια, αναβατόρια, κλπ) της πρωτεύουσας και της περιφέρειας, καθώς και των περιφερειακών αεροδρομίων.
2.Προχωράμε στην εκπαίδευση του προσωπικού των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς και στη διαχείριση-λειτουργία των ειδικά διασκευασμένων ΤΑΞΙ.
3.Απλοποιούμε τις διαδικασίες ώστε τα ΑΜΕΑ που χρειάζονται πραγματικά Ειδικό Δελτίο Στάθμευσης να μπορούν να το αποκτούν.
4.Διασφαλίζουμε ότι όλα τα έργα της αρμοδιότητάς μας τα οποία χρηματοδοτούνται από το Δ’ ΚΠΣ είναι πραγματικά προσβάσιμα από τα ΑΜΕΑ.


«Επιδίωξή μου είναι με σύστημα, με σοβαρότητα και με χαμηλούς τόνους, στο τέλος της τετραετίας, να μπορώ να κοιτάξω όλους σας στα μάτια και να μπορώ να σας πω, «αυτά που σας είπα στις 29 Σεπτεμβρίου, τα έκανα πράξη», κατέληξε ο κ. Χατζηδάκης κλείνοντας την ομιλία του Βουλή για τις προγραμματικές δηλώσεις της κυβέρνησης.