Ομιλία του Κωστή Χατζηδάκη στην Νομαρχιακή Συνέλευση της ΝΔ στη Θεσσαλονίκη

    Εκτύπωση Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο
Κυρίες και κύριοι,
Αγαπητοί φίλοι,
Με πραγματικά μεγάλη χαρά βρίσκομαι σήμερα μαζί σας, στη Νομαρχιακή Συνέλευση Θεσσαλονίκης. Και χαίρομαι διπλά που βλέπω σήμερα εδώ πολλούς φίλους από τα παλιά.


Ξέρετε, στον καθένα από εμάς η Θεσσαλονίκη θυμίζει κάτι διαφορετικό. Σε άλλους αρέσει ο αέρας, η αύρα αυτής της πόλης. Άλλοι θαυμάζουν τον ανθρώπινο χαρακτήρα που ακόμα διατηρεί.


Σε μένα – το ξέρω πως δεν θα ακουστεί ιδιαίτερα ρομαντικό – αλλά περισσότερο από οτιδήποτε άλλο θυμίζει μεγάλες πολιτικές μάχες. Μου θυμίζει τους πρώτους μου ωραίους πολιτικούς αγώνες, προς τα τέλη της 10ετίας του ’80, όταν ήμουν επικεφαλής της ΔΑΠ-ΝΔΦΚ. Μου θυμίζει έντονα τις περιοδείες και τις μάχες στα αμφιθέατρα του Αριστοτέλειου και της τότε Βιομηχανικής, τα ξενύχτια τα βράδια των εκλογών.


Στους αγώνες που από τότε κάναμε για να κυριαρχήσουν οι δικές μας ιδέες στην Ελληνική Κοινωνία, η Θεσσαλονίκη ήταν στην πρώτη γραμμή. Ήταν από τότε η πόλη που έδινε τα μεγαλύτερα ποσοστά στη ΔΑΠ και ανέβαζε σημαντικά το πανελλαδική μας δύναμη.


Μερικά χρόνια αργότερα, όταν η Νέα Δημοκρατία, με ένα Βουλευτή Θεσσαλονίκης στην ηγεσία της, τον Κώστα Καραμανλή, προετοιμαζόταν για να επανέλθει στην εξουσία, πάλι η Θεσσαλονίκη είχε δείξει το δρόμο με τις μεγάλες εκλογικές επιτυχίες του Βασίλη Παπαγεωργόπουλου και του Παναγιώτη Ψωμιάδη.


Ήσασταν πάντα στην πρώτη γραμμή και είμαι βέβαιος ότι το ίδιο θα συμβεί και στις επόμενες μεγάλες μάχες που θα δώσουμε!



Φίλες και φίλοι,
Ξέρω ότι οι κάμερες που βρίσκονται σήμερα μαζί μας περιμένουν τις παρατηρήσεις που θα γίνουν για τα θέματα της επικαιρότητας.


Μολονότι δεν παραβλέπω ούτε υποτιμώ τη σημασία αυτών των θεμάτων επιτρέψτε μου να μην ξεκινήσω από αυτά.
Θα ξεκινήσω από το έργο μας. Γιατί πάνω απ’ όλα, αυτό που μετράει είναι η ουσία της πολιτικής. Και μια κυβέρνηση, περισσότερο από τις εντυπώσεις, πρέπει να κρίνεται από την ουσία της πολιτικής της.


Αυτό επιλέγω και ο ίδιος ως προσωπική πολιτική στάση και αυτό πιστεύω ότι έχει περισσότερο ανάγκη η χώρα. Λιγότερα λόγια, περισσότερη δουλειά.



Φίλες και φίλοι,
Τον περασμένο Σεπτέμβριο, ζητήσαμε την ψήφο των Ελλήνων για να συνεχίσουμε τη μεγάλη προσπάθεια που κάνουμε, να πάμε την Ελλάδα μπροστά. Και αυτό κάνουμε. Παρά τα όποια λάθη ή παραλείψεις υπήρξαν η πολιτική μας αποδίδει.


Βλέπετε τι γίνεται σήμερα με τη διεθνή οικονομική κρίση. Οι αρνητικές εξελίξεις στο παγκόσμιο χρηματοπιστωτικό σύστημα, βάζουν σε δοκιμασία τις αντοχές των περισσότερων εθνικών οικονομιών.


Η Ελλάδα αντιμετωπίζει μέχρι στιγμής αποτελεσματικά τη μεγάλη διεθνή οικονομική κρίση, κάτι που δεν έχουν καταφέρει χώρες με πολύ πιο ισχυρές οικονομίες από τη δική μας.


Η οικονομία μας, παρά τις όποιες δυσκολίες στέκεται γερά στα πόδια της.
Οι ρυθμοί ανάπτυξης επιταχύνθηκαν σημειώνοντας ρυθμούς υψηλότερους αυτών των χωρών της ευρωζώνης.


Η ανεργία μειώθηκε. Από το 11% πριν από το 2004, σήμερα είναι κάτω από το 7%.


Στηρίζοντας τους συμπολίτες μας οι οποίοι έχουν μεγαλύτερη ανάγκη, λύσαμε μια σειρά από θέματα που μας κληροδότησε το ΠΑΣΟΚ:
- Λύσαμε το πρόβλημα με τα πανωτόκια.
-
Καταργήσαμε το ΛΑΦΚΑ και επιστρέψαμε όλα τα αναδρομικά.
- Χορηγήσαμε στις μητέρες που αποκτούν τρίτο παιδί εφάπαξ ποσό 2.000 ευρώ.
- Επεκτείναμε το πολυτεκνικό επίδομα και στις τρίτεκνες οικογένειες.


Προωθήσαμε για την επόμενη πενταετία το πρόγραμμα ΕΣΠΑ το οποίο θα κατευθύνει την περίοδο 2007-2013 το 80% των κοινοτικών πόρων στην ελληνική περιφέρεια δημιουργώντας υποδομές και ευκαιρίες για τους κατοίκους της επαρχίας.


Παρά τις δυσκολίες, ασκήσαμε πολιτική, που αποδίδει καρπούς για όλους. Ιδίως, μάλιστα, για τους οικονομικά ασθενέστερους.


Στα τέσσερα τελευταία χρόνια, οι αυξήσεις στις κοινωνικές μεταβιβάσεις έφτασαν τα πέντε δισεκατομμύρια ευρώ.


Στην τελευταία τριετία οι κατώτατες αποδοχές αυξήθηκαν κατά 7,7%, ενώ στην Ευρωζώνη κατά 1%.


Ανταποκριθήκαμε στις ανάγκες των αγροτών καταβάλλοντας, κατά κανόνα, εγκαίρως τις επιδοτήσεις και παίρνοντας μέτρα για τη στήριξη της αγροτικής παραγωγής.


Στηρίξαμε την Ελληνίδα αγρότισσα μέσω του ΟΓΑ, όπως και την πολύτεκνη οικογένεια.


Οι συντάξεις
για τους αγρότες και τις αγρότισσες του ΟΓΑ αυξήθηκαν κατά 18%, όπως είχαμε δεσμευτεί στο πρόγραμμα μας.


Το ίδιο κάναμε και με το επίδομα ανεργίας, το οποίο επίσης αυξήθηκε από την αρχή του 2008 κατά 10%.


Προχώρησαν σημαντικές μεταρρυθμίσεις στην Παιδεία. Η αξιολόγηση, οι εσωτερικοί κανονισμοί, η κατάργηση του μονοπωλίου του ενός συγγράμματος, οι πιο ελεύθερες και δημοκρατικές εκλογές, είναι βήματα που κάνουν τα Πανεπιστήμιά μας καλύτερα.


Κάναμε ένα μεγάλο βήμα για να σώσουμε και να κάνουμε πιο δίκαιο το Ασφαλιστικό μας σύστημα.


Ενισχύσαμε τη θέση και το ρόλο της Ελλάδας στη διεθνή σκηνή. Στην Ευρώπη, στα Βαλκάνια, στην περιοχή της Μεσογείου και της Μέσης Ανατολής η χώρα μας έχει παρουσία, έχει ρόλο και λόγο, προωθώντας τις ελληνικές θέσεις και συμφέροντα. Μια σειρά από ενεργειακές συμφωνίες ενισχύουν σημαντικά την οικονομία αλλά και τη διεθνή θέση της χώρας


Στα εθνικά μας θέματα, δίνουμε μια σταθερή και δύσκολη μάχη για να υπερασπιστούμε και να προωθήσουμε τα εθνικά μας συμφέροντα.


Το αποδείξαμε στο Βουκουρέστι με τη σθεναρή στάση μας στο ΝΑΤΟ για το θέμα των Σκοπίων, θα το αποδείξουμε και στο μέλλον, όπου και όταν χρειαστεί.


Σημαντικό είναι το έργο που γίνεται εδώ στη Μακεδονία και γενικά στη Βόρειο Ελλάδα.


Η Βόρεια Ελλάδα και η Θεσσαλονίκη ειδικότερα βρίσκονται στην πρώτη θέση του μεγαλύτερου προγράμματος δημοσίων έργων που έγινε ποτέ στη χώρα μας. Από τα 18,5 δις ευρώ, τα 7,5 δις ευρώ, δηλαδή ποσοστό 40% του εθνικού μας προγράμματος υλοποιείται στη Βόρεια Ελλάδα.


Η Εγνατία Οδός
επί των ημερών μας προχώρησε πολύ πιο γρήγορα και τους αμέσως επόμενους μήνες ολοκληρώνεται.


Το Μετρό Θεσσαλονίκης γίνεται πραγματικότητα. Επί χρόνια οι πολίτες της Θεσσαλονίκης μετρό άκουγαν και μετρό δεν έβλεπαν… Σήμερα βλέπουν 13 εργοτάξια στην καρδιά της πόλης!


Τα έργα του
Αεροδρομίου
«Μακεδονία» προχωρούν
ώστε να αναβαθμιστεί σε ένα διεθνές αεροδρόμιο που θα υποδέχεται με
ασφάλεια όλους τους τύπους αεροσκαφών.


Ξεκίνησε η κατασκευή του έργου Ράχες Μαλιακού – Κλειδί Ημαθίας. Ένα έργο που θα μετατρέψει ολόκληρη την Εθνική Οδό Αθηνών – Θεσσαλονίκης σε ένα σύγχρονο, κλειστό, κλειστό αυτοκινητόδρομο ευρωπαϊκών προδιαγραφών.



Στο δικό μου τομέα, στο υπουργείο Μεταφορών προχωρούμε μια σειρά από σημαντικά έργα, μεγάλες διαρθρωτικές παρεμβάσεις και ουσιαστικές μεταρρυθμίσεις.


Προχωρούμε στην εξυγίανση των προβληματικών ΔΕΚΟ, ώστε τα χρήματα του ελληνικού λαού – ειδικά σήμερα, σε συνθήκες οικονομικής κρίσης – να γίνονται σεβαστά. Να πιάνουν τόπο και να μην πετιούνται σε βαρέλια δίχως πάτο.


Προχωράμε σε μια σύγχρονη, βιώσιμη και ευρωπαϊκή λύση για την Ολυμπιακή. Μια λύση που διασφαλίζει το όνομα και το σήμα της εταιρείας, απλώνει δίχτυ προστασίας για κάθε εργαζόμενο, διασφαλίζει πλήρως τα νησιά μας και αποτρέπει τη δημιουργία εσωτερικού μονοπωλίου.


Την ίδια προσπάθεια κάνουμε στον ΟΣΕ. Στον πιο προβληματικό δημόσιο οργανισμό. Βασισμένοι στο τετράπτυχο :
Ασφάλεια – Διαφάνεια – Οικονομική Εξυγίανση – Ανάπτυξη. Με συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα και στοχοδιαγράμματα που ανακοινώθηκαν το καλοκαίρι.


Εδώ στη Θεσσαλονίκη, τέθηκαν σε λειτουργία οι δύο πρώτες γραμμές του Προαστιακού, προς Κατερίνη, Λιτόχωρο και πλέον και προ τη Λάρισα και μάλιστα με ηλεκτροκίνηση, η οποία δεν έχει τεθεί ακόμα σε εφαρμογή στην υπόλοιπη Ελλάδα.
Αναβαθμίσθηκε επίσης η λειτουργία της γραμμής προς Σέρρες.


Αντιμετωπίζουμε με σύγχρονο πνεύμα τα θέματα Συγκοινωνιακού Σχεδιασμού στην Θεσσαλονίκη. Ήδη, Επιτροπή υπό την Προεδρία του Γ.Γ. του Υπουργείου, στην οποία εκπροσωπούνται όλοι οι αρμόδιοι φορείς της πόλης και του νομού, ετοιμάζει ολοκληρωμένο σχέδιο παρεμβάσεων μέχρι το τέλος του χρόνου. Ανεξάρτητα όμως απ’ αυτό :


Προχώρησε και είναι σε λειτουργία το έργο της τηλεματικής, το οποίο θα βοηθά σημαντικά στη βελτίωση των συγκοινωνιών στη Θεσσαλονίκη.
Με το σύστημα τηλεματικής ελέγχουμε ηλεκτρονικά, ανά πάσα στιγμή, την ταχύτητα, την τοποθεσία, το βάρος κάθε οχήματος και αυτό διευκολύνει το συνολικό σχεδιασμό του ΟΑΣΘ. Είναι ένα σύστημα υπερσύγχρονο που στην χώρα μας χρησιμοποιήθηκε πρώτα εδώ στη Θεσσαλονίκη και τώρα προετοιμάζουμε την εγκατάσταση του και στην Αθήνα.


Πρόσφατα συμφωνήσαμε για την απόκτηση 60 νέων λεωφορείων, από τον ΟΑΣΘ, η παραλαβή των οποίων θα γίνει στα μέσα του 2009.


Προετοιμάζουμε επίσης από τώρα, τον ανασχεδιασμό των γραμμών του ΟΑΣΘ, ώστε να έχουμε την καλύτερη ανταπόκριση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, μόλις ετοιμαστεί το Μετρό.


Με το Δήμο Θεσσαλονίκης και προωθούμε, και σύντομα πιστεύω ότι θα είμαστε σε θέση να ανακοινώσουμε, 10 νέες πρότυπες – πιλοτικές πιάτσες ΤΑΧΙ.


Δεσμευτήκαμε και το επαναλαμβάνω και σήμερα, ότι το Υπουργείο μας θα στηρίξει το σημαντικό σχέδιο του Δήμου Θεσσαλονίκης για δημιουργία συστήματος Δημοτικής Συγκοινωνίας, με την παραχώρηση 5 ηλεκτρικών-αυτοδύναμων λεωφορείων.


Συμφωνήσαμε επίσης και προωθούμε την ένταξη στο Γ’ ΚΠΣ, την κατασκευή 12χλμ. δικτύου ποδηλατοδρόμου στο Δήμο Θεσσαλονίκης, από το Μέγαρο Μουσικής έως το Σιδηροδρομικό Σταθμό.


Σε συνεργασία με τη Νομαρχία Θεσσαλονίκης, αντιμετωπίζουμε το ζήτημα της συγκοινωνίας στους 7 από τους 9 Δήμους της Επαρχίας Λαγκαδά,
ενώ έχουμε ήδη δώσει εντολή για τη σύνταξη μελέτης, πάνω στην πρόταση της Νομαρχίας για τη δημιουργία σταθμών μετεπιβίβασης κοντά στους τερματικούς χώρους των αστικών συγκοινωνιών και των μέσων σταθερής τροχιάς.


Κυρίες και κύριοι,
Αγαπητές Φίλες και φίλοι,
Ξέρω ότι μπορεί να σας κούρασα με τα όσα ανέφερα. Ξέρω επίσης, ότι σε πολλά ΜΜΕ δεν θα ακουστεί ούτε λέξη από όλα όσα ανέφερα για το κυβερνητικό έργο.


Δεν είμαι αφελής, είμαι πολλά χρόνια στην πολιτική και ξέρω ότι σήμερα άλλα περιμένουν να ακουστούν.


Το έκανα όμως συνειδητά. Και το έκανα γιατί όσο και αν υπάρχουν σοβαρά και υπαρκτά ζητήματα πολιτικής επικαιρότητας, σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να ξεχνάμε και να αξιώνουμε μόνοι μας το τεράστιο έργο αυτής της κυβέρνησης.


Καμία σκιά ή παράλειψη ή αβλεψία δεν μπορεί να ακυρώνει τη συνολική προσπάθεια μιας ολόκληρης παράταξης, να κάνει κάποια σπουδαία πράγματα για τον τόπο.


Λάθη υπήρξαν, υπάρχουν και πιθανόν θα υπάρξουν και στο μέλλον. Αυτό όμως από το οποίο θα πρέπει να κριθούμε, είναι το σύνολο τη πολιτικής μας.


Και αυτό που περισσότερο από οτιδήποτε άλλο χαρακτηρίζει την πολιτική μας, είναι το αίσθημα ευθύνης απέναντι στην πατρίδα, απέναντι στους πολίτες.



Αγαπητοί φίλοι,
Η Κυβέρνησή μας, η κυβέρνηση Καραμανλή έχει πλήρη συναίσθηση του πατριωτικού της καθήκοντος.


Ξέρει τι πρέπει να κάνει και θα το κάνει στο ακέραιο. Γιατί για μας πατριωτισμός σημαίνει υπευθυνότητα, σημαίνει ρεαλισμός, σημαίνει σοβαρότητα. Δεν σημαίνει ανέξοδη δημαγωγία, δεν σημαίνει ανούσιες κραυγές!


Γι’ αυτό και επιλέξαμε να ακολουθούμε πολιτικές που υπηρετούν την πατρίδα μας και όχι τις συγκυριακές μικροπολιτικές σκοπιμότητες.



Φίλες και φίλοι,
Τον τελευταίο καιρό η δημόσια συζήτηση κυριαρχείται από πληροφορίες, φήμες, σενάρια. Από υποθέσεις που αξίζουν την προσοχή μας και από άλλες που δεν την
αξίζουν.


Είναι γεγονός ότι κάποια θέματα, όπως π.χ. η υπόθεση Βατοπεδίου, πρέπει να διερευνηθούν σε βάθος. Όπως είναι επίσης γεγονός ότι άλλες περιπτώσεις, είναι προφανείς επιχειρήσεις λασπολογίας και κατασυκοφάντησης πολιτικών προσώπων.


Την αξιολόγηση των υποθέσεων αυτών, ο μόνος αρμόδιος να το κάνει είναι η Ελληνική Δικαιοσύνη. Τη στηρίζουμε και την ενθαρρύνουμε να κάνει τη δουλειά της, με παρρησία και υπευθυνότητα, όπως το Σύνταγμα ορίζει.


Η θέση όλων μας, όπως την εξέφρασε ο Πρωθυπουργός, είναι σαφής, ξεκάθαρη και απόλυτη: Καμιά υπόθεση δεν πρόκειται να κουκουλωθεί. Και δεν πρόκειται να αφήσουμε σκιές να πλανώνται πάνω από τις προθέσεις μας. Γι’ αυτό και όταν κρίθηκε σκόπιμο ο πρωθυπουργός ήταν εκείνος που με δική του πρωτοβουλία δρομολόγησε τις διαδικασίες και ο ίδιος έδωσε εντολή να προχωρήσουμε στη σύσταση εξεταστικής επιτροπής για την υπόθεση του Βατοπεδίου.


Για μας, κυρίες και κύριοι, οι εντολές του Πρωθυπουργού είναι σαφείς: Δεν υπάρχει καμία περίπτωση να ανεχθούμε βλάβη του δημοσίου συμφέροντος. Έχουμε απόλυτη εμπιστοσύνη στη Δικαιοσύνη, δεν έχουμε τίποτα να κρύψουμε ή να φοβηθούμε.


Δεν μπορούμε όμως, από την άλλη, να αφήσουμε να κατρακυλήσει στη λάσπη η πολιτική μας ζωή.


Εμείς, λοιπόν, λέμε ξεκάθαρα: Όλα στο φως. Μέσα από τις προβλεπόμενες από το Σύνταγμα και τους νόμους διαδικασίες. Όλα στο φως, για όλα και για όλους. Και το λέμε γνήσια και ειλικρινά.
Πρώτον, γιατί είναι θέμα αρχών και,
δεύτερον, διότι όσο πιο γρήγορα φύγουμε από αυτό το κλίμα και περάσουμε στο πεδίο της πραγματικής πολιτικής, τόσο καλύτερα θα είναι όχι μόνο για μας, αλλά και για την πατρίδα μας τα πράγματα.


Φίλες και φίλοι,
Είναι αλήθεια ότι η Κυβέρνησή μας σε πολλά ζητήματα έβαλε τον πήχυ ψηλά. Όμως αυτή η παράταξη, πάντα έτσι λειτουργούσε. Γι’ αυτό άλλωστε είναι και ταυτισμένη, με τις
μεγάλες εθνικές επιλογές αυτής της χώρας.
Εμείς δεν είπαμε ποτέ μοιρολατρικά: «αυτή είναι η Ελλάδα» και μετά να αφήσουμε να πράγματα να σέρνονται.
Ο δικός μας αρχηγός δεν είπε ποτέ: «εγώ απλώς προεδρεύω». Είναι ο ίδιος στην πρώτη γραμμή του αγώνα.
Είμαστε εδώ για να κάνουμε έργο, για να κάνουμε αλλαγές και μεταρρυθμίσεις και όχι δημόσιες σχέσεις. Και δεν διστάσαμε ποτέ να αναλάβουμε το κόστος της πολιτικής μας.


Δεν ισχυριστήκαμε ποτέ ότι δεν έγιναν λάθη. Δε θέλουμε ούτε να αποφύγουμε τη συζήτηση γι’ αυτά, ούτε να αποκρύψουμε τις ευθύνες. Η συζήτηση άλλωστε, γι’ αυτά, πολλές φορές από εμάς τους ίδιους ξεκινάει. Κάνουμε την αυτοκριτική μας και είναι σκληρή. Δε μπορούμε, όμως, να δεχθούμε τη λογική της ισοπέδωσης. Τη λογική της απαξίωσης του σημαντικού έργου της κυβέρνησης Καραμανλή. Δε δεχόμαστε το συμψηφισμό με το σκάνδαλο του χρηματιστηρίου, το σκάνδαλο των όπλων, τις πολιτικές της διαπλοκής και της διαφθοράς. Κυρίως, όμως, δε δεχόμαστε μαθήματα απ’ αυτούς που, χωρίς να έχουν διδαχθεί από τα λάθη τους και έχοντας στον ηγετικό τους πυρήνα αυτούς που ταυτίστηκαν με τις πολιτικές της καθυστέρησης και της αδιαφάνειας, παριστάνουν σήμερα τους τιμητές της πολιτικής ζωής!


Δείτε τη στάση του ΠΑΣΟΚ σε μια σειρά ζητημάτων για να δείτε την αναξιοπιστία και την έλλειψη σοβαρότητας που τους χαρακτηρίζει:
Εκείνοι που το 2000 έφεραν προς ψήφιση ένα ασφαλιστικό σχέδιο που τελικά το πήραν πίσω μετά τη λαϊκή αντίδραση, στηρίζουν σήμερα τις προνομιούχες συντεχνίες που θέλουν να διατηρήσουν τα προνόμιά τους σε βάρος των υπολοίπων φορολογουμένων.


Εκείνοι που για εσωκομματικούς μικροπολιτικούς λόγους υπονόμευσαν την αναθεώρηση του Συντάγματος και την αναθεώρηση του άρθρου 16 για την προσαρμογή μας στα ευρωπαϊκά δεδομένα, υπόσχονται σήμερα λαγούς με πετραχήλια για την Παιδεία και την έρευνα!


Εκείνοι που για χρόνια κάνανε πολιτικό παιχνίδι και εμπαίζανε τους αγρότες και δεν κατέβαλαν ποτέ στην ώρα τους τις επιδοτήσεις και τις αποζημιώσεις, μας κάνουν σήμερα μαθήματα κοινωνικής ευαισθησίας.


Ακόμα και απλές μεταρρυθμίσεις όπως η ελεύθερη επιλογή συγγράμματος ή οι πιο δημοκρατικές εκλογές στα πανεπιστήμια, συναντούν την αντίδραση ενός συστήματος που μονίμως ευλογεί την ακινησία και το τέλμα.


Δείτε το ζήτημα της Ολυμπιακής. Με τεράστια ευθύνη του ΠΑΣΟΚ, η Ολυμπιακή κατήντησε να είναι η πιο προβληματική αεροπορική εταιρεία στην Ευρώπη. Με χρέη πάνω από 2,6 δις ευρώ. Είναι μια εταιρεία που παράγει 1 εκατ. ευρώ χρέη την ημέρα. Χρέη που πληρώνουμε όλοι οι φορολογούμενοι. Με τα χρέη αυτά θα μπορούσαμε να φτιάξουμε 2.000 6θέσια σχολεία ή 50 Νομαρχιακά νοσοκομεία. Ένα σε κάθε νομό της χώρας.


Και παρόλα αυτά, το ΠΑΣΟΚ που έχει στο ενεργητικό του 3 αποτυχημένες προσπάθειες αποκρατικοποίησης αντιδρά σήμερα λυσσαλέα στο σχέδιο λύσης της ΝΔ. Ένα σχέδιο με το οποίο εξασφαλίζουμε το όνομα και το σήμα της εταιρείας, τη σύνδεση όλων των νησιών μας και καλύπτουμε πλήρως τους εργαζόμενους.


Κι όμως, το ΠΑΣΟΚ διαφωνεί! Επιμένει να υποστηρίζει το σημερινό διεφθαρμένο καθεστώς που παράγει χρέη, προκαλεί ανασφάλεια στους εργαζόμενους και δημιουργεί τεράστια προβλήματα στη χώρα και την οικονομία μας.


Να έρθουν να τα πουν εδώ! Να τα πουν εδώ στη Θεσσαλονίκη, όπου 20 χρόνια τώρα, περιμένει ένα μετρό το οποίο θα κοστίσει όσο οι ζημιές 3 μόλις χρόνων της Ολυμπιακής!



Το ερώτημα λοιπόν είναι: Μπορεί ένα κόμμα με τέτοια μυαλά να κυβερνήσει τη χώρα σε αυτή την κρίσιμη περίοδο;


Που θα πάμε και με ποιους θα πάμε; Αυτό είναι το δίλημμα, αυτή είναι η επιλογή που πρέπει να κάνει ο ελληνικός λαός.
Από τη μια, υπάρχει ο δρόμος της Ευρώπης, ο δρόμος της ευθύνης, ο δρόμος της κοινής λογικής. Και υπάρχει και ο δρόμος της δημαγωγίας, της ανευθυνότητας, του λαϊκισμού.


Το βασικό πολιτικό διακύβευμα σήμερα είναι αν τελικά σε αυτή τη χώρα θα επικρατήσει η υπευθυνότητα ή η δημαγωγία. Η κοινή λογική ή ο λαϊκισμός.


Αν θα εμπιστευθούμε ένα σοβαρό και αξιόπιστο πρωθυπουργό όπως ο Κώστας Καραμανλής ή αν θα επιστρέψουμε στο παλιό γνωστό ΠΑΣΟΚ των αποτυχιών και της δημοκοπίας.


Αυτό είναι το δίλημμα των επόμενων εκλογών, αυτή είναι το μεγάλο πολιτικό στοίχημα της παράταξής μας.


Και είμαι σίγουρος ότι η αίσθηση καθήκοντος της Κυβέρνησής μας, σε συνδυασμό με την προσωπική αξιοπιστία του Κώστα Καραμανλή, θα μας εξασφαλίσουν και πάλι την εμπιστοσύνη των Ελλήνων.



Φίλες και φίλοι,
Σας ευχαριστώ για την προσοχή σας. Με χαρά θα ακούσω και θα μεταφέρω τα όσα εσείς θα πείτε και είμαι βέβαιος ότι μετά από αυτή τη διαδικασία, το μήνυμα που θα βγει δυνατά από αυτή την αίθουσα είναι ότι οι Νεοδημοκράτες είμαστε εδώ.
Ότι θα βρεθούμε και πάλι, όλοι μαζί, στην πρώτη γραμμή του αγώνα. Όχι μόνο επειδή αυτό επιβάλλει η κομματική μας συνείδηση και το παραταξιακό μας φιλότιμο, αλλά κυρίως επειδή πιστεύουμε και στηρίζουμε το έργο και τις προοπτικές της Κυβέρνησής μας, το έργο και την προοπτική του Κώστα Καραμανλή.