Ιουλ 26

Η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας διασφαλίζει τα συμφέροντα των εργαζομένων - συνέντευξη στην εφημερίδα ΤΟMANIFESTO

Για την πρόοδο στον ρυθμό έκδοσης και απονομής κύριων και επικουρικών συντάξεων μιλά στην εφημερίδα «tomanifesto» ο υπουργός Εργασίας, ενώ τονίζει τα οφέλη από τη δημιουργία του Ψηφιακού Δωματίου Επικοινωνίας, το οποίο βάζει φρένο στην ταλαιπωρία του εν αναμονή συνταξιούχου. Ο Κωστής Χατζηδάκης απαντά στις αναφορές για παραβίαση της εργασιακής νομοθεσίας, παρά την εφαρμογή της νέας Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας και προειδοποιεί ότι οι καμπάνες για τις επιχειρήσεις που παραβιάζουν τους όρους θα είναι βαριές ενώ θα αρκούν ακόμη και ανώνυμες καταγγελίες.

Σας άκουσα πρόσφατα να λέτε ότι βάσει των στοιχείων της διεύθυνσης μελετών του ΕΦΚΑ έχουν εκκαθαριστεί όλες οι συντάξεις μέχρι το 2018. Είστε ικανοποιημένος με τους ρυθμούς έκδοσης των κύριων συντάξεων; Διανύουμε το 2022. Με τις υπόλοιπες τί γίνεται;

Οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους και δείχνουν ότι η μεγάλη προσπάθεια που έχει γίνει αποδίδει καρπούς: Απομένει να εκκαθαριστεί μόλις το 6% των αιτήσεων που υποβλήθηκαν τα έτη 2016-2022, καθώς τα τελευταία χρόνια έχουν εκδοθεί πάνω από 1 εκατομμύριο συντάξεις. Συγκεκριμένα, έχουν, όπως επισημάνατε και εσείς, μηδενιστεί οι ληξιπρόθεσμες κύριες συντάξεις για το 2016, το 2017 και το 2018. Από το 2019, μένουν μόλις 1.710 αιτήσεις. Για το 2020, έχει εκδοθεί το 95% των αιτήσεων. Για το 2021 το 81%. Και για το 2022, το 70% όσων έχουν υποβληθεί μέχρι τον Μάρτιο. Αυτό σημαίνει ότι ένας πολύ μεγάλος αριθμός συντάξεων απονεμήθηκε σε 3 έως 5 μήνες, ενώ χιλιάδες συντάξεις εκδόθηκαν σε λιγότερο από 60 ημέρες. Εκδόθηκαν δηλαδή σε χρόνο-ρεκόρ για τα δεδομένα του ΕΦΚΑ! Αναμένουμε ταυτόχρονα ότι το 2022 θα έχουμε νέο ρεκόρ με 300.000 συντάξεις! Δεν πανηγυρίζουμε. Αλλά και η πρόοδος που έχει γίνει, δεν πρέπει να υποτιμάται. Είναι αποτέλεσμα μίας συστηματικής προσπάθειας με την ειδική ομάδα έργου για τις συντάξεις, τους 3.000 νέους ηλεκτρονικούς υπολογιστές, τον ηλεκτρονικό «Πύργο Ελέγχου», τις νομοθετικές πρωτοβουλίες για την απλοποίηση της διαδικασίας απονομής των συντάξεων, τις νέες συντάξεις εμπιστοσύνης και τις συντάξεις fast track. Όλα αυτά συνέβαλαν ώστε ο ΕΦΚΑ, με 900 λιγότερους υπαλλήλους, να εκδίδει διπλάσιες συντάξεις σε σχέση με 2 χρόνια πριν! Με σχέδιο, σύστημα και στοχοθεσία προχωρούμε στην οριστική λύση του ζητήματος μέσα στο καλοκαίρι!

Θα υπάρξει κάποια ειδική μέριμνα για όσους βρίσκονται σε αδυναμία να τακτοποιήσουν τις εκκρεμότητές τους με τις ασφαλιστικές εισφορές και που γι΄ αυτόν τον λόγο δεν μπορούν να λάβουν την σύνταξή τους; Είναι πολλοί που το επιθυμούν αλλά αρκετά νοικοκυριά βρίσκονται σε πραγματική αδυναμία καθότι διανύσαμε και μία δύσκολη τριετία λόγω της πανδημίας.

Μίλησε ο ίδιος ο πρωθυπουργός από το βήμα της Βουλής για αυτό. Και αναφέρθηκε σε δύο νομοθετικές διατάξεις που θα φέρουμε, που θα βοηθήσουν μεγάλη μεγάλη μερίδα ασφαλισμένων. Η μία ρύθμιση αφορά στην εναρμόνιση των δόσεων για χρέη προς τον ΕΦΚΑ με τις αντίστοιχες προβλέψεις της φορολογικής διοίκησης. Δηλαδή, όσοι οφείλουν στον ΕΦΚΑ, θα ενταχθούν τις επόμενες εβδομάδες -όπου αυτό δεν έχει συμβεί ακόμα- στο ευνοϊκότερο καθεστώς περισσότερων δόσεων του Υπουργείου Οικονομικών. Το δεύτερο είναι ότι προχωρούμε σε εξορθολογισμό της διαδικασίας παραγραφής χρεών. Αυτή θα γίνεται στη δεκαετία και στη συνέχεια στην πενταετία, με συμμόρφωση στις αποφάσεις του Ανωτάτου Δικαστηρίου, που έκρινε αντισυνταγματικές τις σχετικές ρυθμίσεις του νόμου Κατρούγκαλου. Πρόκειται για δύο μέτρα τα οποία διευκολύνουν τόσο όσους θέλουν να πάρουν την σύνταξή τους όσο και εκείνους που εργάζονται και θέλουν να τακτοποιήσουν τα χρέη τους απέναντι στον ΕΦΚΑ. Θα ανακουφίσουν μία μεγάλη μερίδα ασφαλισμένων! Για τους εν αναμονή συνταξιούχους, υπενθυμίζω ότι μόλις πέρσι λάβαμε κάποια μέτρα που είτε ανεβάζουν το επιτρεπτό ποσό χρέους προς τον ΕΦΚΑ για να λάβει κανείς σύνταξη είτε λειτουργούν διευκολυντικά προς τον ίδιο σκοπό.

Τι θα γίνει με τις καθυστερήσεις στις επικουρικές συντάξεις; Μπορείτε να μας δώσετε συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα;

Δώσαμε μία έμφαση στις κύριες συντάξεις, διότι -όπως λέει και η ίδια η λέξη- αυτό είναι το κύριο μέρος της σύνταξης του ασφαλισμένου. Σε αυτές, όπως σας είπα, έχουμε μία πάρα πολύ μεγάλη βελτίωση. Το οποίο σημαίνει ότι στις επικουρικές- στις οποίες έχουμε και εκεί μία αποκλιμάκωση- θα έχουμε μεγάλη επιτάχυνση τους επόμενους μήνες. Από Σεπτέμβριο, όλο το βάρος του ΕΦΚΑ θα πέσει στην έκδοση των επικουρικών συντάξεων. Θυμίζω, επίσης, ότι τα συστήματα των fast track συντάξεων και των συντάξεων εμπιστοσύνης που ψηφίσαμε και μας βοηθήσουν να αντιμετωπίσουμε τις εκκρεμότητες στις κύριες συντάξεις, ισχύουν και για τις επικουρικές. Στόχος μας είναι, λοιπόν, να έχουμε μία σημαντική μείωση του στοκ των επικουρικών μέχρι το τέλος του έτους!

Τι είναι το ψηφιακό δωμάτιο επικοινωνίας και πόσο πιστεύετε ότι θα βοηθήσει τους ασφαλισμένους; Θα αντικαταστήσει πλήρως την παραδοσιακή τηλεφωνική επικοινωνία στο 1555;

Το Ψηφιακό Δωμάτιο Επικοινωνίας θα γίνει ο λόγος για τον οποίο δεν θα χρειάζεται πια να καλούν σε ραδιοφωνικούς σταθμούς και βουλευτικά γραφεία όσοι περιμένουν να πάρουν σύνταξη! Πολύ απλά διότι θα βρίσκουν πλέον άκρη! Είναι μία επανάσταση στον τρόπο επικοινωνίας και εξυπηρέτησης του πολίτη από τον ΕΦΚΑ. Αφορά ουσιαστικά στη δυνατότητα άμεσης ψηφιακής επικοινωνίας του εν αναμονή συνταξιούχου και του υπαλλήλου του ΕΦΚΑ που έχει αναλάβει την έκδοση της σύνταξης του. Θα γίνεται μέσω ενός σύγχρονου chat room με δυνατότητα ανταλλαγής εγγράφων και υποβολής ερωτημάτων από τον ασφαλισμένο προς τον εισηγητή του φακέλου του και αντίστροφα. Αντικαθιστά 3 τρόπους επικοινωνίας που είναι συνδεδεμένοι με την ταλαιπωρία του πολίτη: Τις συνεχείς επισκέψεις στα υποκαταστήματα του ΕΦΚΑ, τις τηλεφωνικές κλήσεις και την αλληλογραφία μέσω ταχυδρομείου. Πλέον, ο εν αναμονή συνταξιούχος θα πάψει να ανησυχεί για το πού βρίσκεται η αίτηση συνταξιοδότησης του και για το αν απαιτείται κάποιο επιπλέον πιστοποιητικό. Από την άλλη πλευρά, ο υπάλληλος του ΕΦΚΑ που ασχολείται με τη συνταξιοδότηση κάποιου ασφαλισμένου, θα μπορεί να ζητά ηλεκτρονικά από τον ίδιο διευκρινίσεις ή πρόσθετα έγγραφα τα οποία θα αποστέλλει ο ασφαλισμένος επίσης ηλεκτρονικά. Εγκαινιάζουμε, δηλαδή, μία ευρωπαϊκού επιπέδου, ανθρώπινη εξυπηρέτηση!

Υπάρχουν καταγγελίες για παραβίαση της εργασιακής νομοθεσίας παρά την θεσμοθέτηση της ψηφιακής κάρτας σε επιχειρήσεις. Πώς θα το αντιμετωπίσετε;

Να σημειώσω καταρχάς ότι έχουν ήδη ενταχθεί στην Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας πάνω από το 86% των υπαλλήλων, δηλαδή, πάνω από 100.000 από τις 120.000 εργαζομένους που αφορά σε πρώτο στάδιο (τράπεζες και σούπερ μάρκετ). Το ποσό είναι ικανοποιητικό, αν σκεφτείτε ότι ο Ιούλιος είναι μήνας αδειών και ότι στις τράπεζες υπάρχουν ορισμένοι που εργάζονται με τηλεργασία. Σε σχέση με τις καταγγελίες, υπήρξαν κάποιες όντως. Δεν ήταν πολλές. Αλλά, ανεξάρτητα από το αν είναι πολλές ή λίγες, σας λέω το εξής: Η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας ήταν αίτημα της ΓΣΕΕ διότι πράγματι διασφαλίζει τα συμφέροντα των εργαζομένων. Μέχρι σήμερα, αν γινόταν έλεγχος μετά από επώνυμη ή ανώνυμη καταγγελία, το αν ένας εργαζόμενος εργαζόταν πάνω από το προβλεπόμενο, αυτό δεν μπορούσε να διασταυρωθεί. Πολύ απλά διότι δεν φαινόταν με ένα τρόπο αδιαμφισβήτητο στα στοιχεία που καταγράφονταν, το πότε έφτασες και το πότε έφυγες από την εργασία σου. Τώρα, με την Ψηφιακή Κάρτα, αυτό φαίνεται! Επομένως η Ψηφιακή Κάρτα λειτουργεί από τη μια αποτρεπτικά για τους κακούς εργοδότες και από την άλλη είναι το πρώτο αδιαμφισβήτητο αποδεικτικό στοιχείο για την προστασία του ωραρίου του εργαζομένου. Επαναλαμβάνω δε, ότι για τους ελέγχους και για τις σχετικές καμπάνες που θα πέφτουν θα αρκούν και ανώνυμες καταγγελίες.

Πότε θα δουν οι συνταξιούχοι στις αυξήσεις στις συντάξεις τους και τί τάξεως θα είναι;

Οι αυξήσεις θα ισχύσουν από 01.01.2023. Και θα προσδιοριστούν βάσει του μαθηματικού τύπου που προβλέπει ο νόμος. Ο οποίος προσθέτει την αύξηση του ΑΕΠ και του πληθωρισμού και διαιρεί το άθροισμα δια του δύο. Αυτό αφορά όλους τους συνταξιούχους: Πάρα πολλούς που θα δουν το κέρδος στην τσέπη τους. Και κάποιους, οι οποίοι έχουν μεγαλύτερη προσωπική διαφορά, λόγω του νόμου Κατρούγκαλου, και θα την “ροκανίσουν” με τις αυξήσεις αυτές. Αυτοί, παρότι δεν θα δουν κάτι στην τσέπη τους, θα βρεθούν σε καλύτερη θέση, ώστε να βγουν και αυτοί κερδισμένοι σε μελλοντικές αυξήσεις των συντάξεων!

Να ολοκληρώσω με μία ερώτηση για τα εθνικά κ. Υπουργέ. Βλέποντας το πώς εξελίσσονται τα Ελληνοτουρκικά και ακούγοντας καθημερινά την σκληρή ρητορική της Τουρκίας μήπως η στρατηγική της χώρας μας, η στρατηγική που έχει επιλέξει η κυβέρνηση δεν είναι τόσο αποτελεσματική όσο θα έπρεπε προκειμένου για να «φρενάρει» τις ορέξεις των γειτόνων μας;

Η επιθετική ρητορική της Τουρκίας που δεν είναι κάτι καινούργιο, έχει πράγματι ενταθεί το τελευταίο διάστημα. Γνωρίζουμε ότι έχουμε να κάνουμε με έναν προκλητικό γείτονα. Και δεν τρέφουμε αυταπάτες σε σχέση με τη γεωστρατηγική σημασία της γείτονος, η οποία οδηγεί κατά καιρούς διάφορες χώρες όχι μόνο να λαμβάνουν υπόψη τις θέσεις της, αλλά ακόμη και να κάνουν “εκπτώσεις” απέναντί της. Γι’αυτό και η προσπάθεια μας κινείται σε δύο άξονες. Ο πρώτος είναι η πολυεπίπεδη διπλωματική μας προσπάθεια. Αναφέρομαι στις ΗΠΑ, στο ΝΑΤΟ, στην ΕΕ, στις στενές σχέσεις μας με τη Γαλλία, στη σχέση μας με το Ισραήλ, επιμέρους αραβικά κράτη, στις συμφωνίες για την οριοθέτηση των θαλασσίων ζωνών με την Ιταλία, με την Αίγυπτο και την αντίστοιχη προσέγγιση που έχουμε με την Αλβανία. Όλα αυτά ισχυροποιούν την Ελλάδα στο διεθνές επίπεδο. Δεν μένουμε, όμως, σε αυτό. Το δεύτερο επίπεδο της προσπάθειας μας αφορά στην άμυνα: εκσυγχρονίζουμε σταθερά τις ένοπλες δυνάμεις μας. Σας θυμίζω τις φρεγάτες. Σας θυμίζω τα αεροσκάφη ραφάλ. Την ελληνογαλλική συμφωνία. Όλα αυτά για τα οποία σας μιλάω είναι μία σειρά από πολύ σημαντικά βήματα για την θωράκιση της χώρας τόσο διπλωματικά όσο και αμυντικά. Δεν σημαίνει ότι εφησυχάζουμε. Παρατηρούμε τι συμβαίνει στην Άγκυρα και παρατηρούμε τις δηλώσεις της τουρκικής ηγεσίας. Επιμένουμε να τους καλούμε να αλλάξουν προσέγγιση και να προσαρμοστούν τα δεδομένα της σύγχρονης εποχής. Σε κάθε περίπτωση, όμως, είμαστε αποφασισμένοι να υπερασπιστούμε την ιστορία και τα συμφέροντα της χώρας!

Ιουλ 26

Το ΝΑΤ και το Μετοχικό Ταμείο Πολιτικών Υπαλλήλων εντάσσονται στο 1555

Ταχύτερη και αξιόπιστη εξυπηρέτηση για χιλιάδες επιπλέον  ασφαλισμένους και συνταξιούχους

 

Από το Γραφείο Τύπου του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων εκδόθηκε η ακόλουθη ανακοίνωση:

Δύο ακόμη φορείς προστίθενται στο 1555, τον Ενιαίο Αριθμό Εξυπηρέτησης Πολιτών για εργασιακά, ασφαλιστικά και κοινωνικά θέματα του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, βελτιώνοντας το επίπεδο εξυπηρέτησης περισσότερων ακόμη πολιτών.

Συγκεκριμένα, το 1555 θα καλύπτει πλέον και θέματα του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ) και του Μετοχικού Ταμείου Πολιτικών Υπαλλήλων (ΜΤΠΥ), παρέχοντας τη δυνατότητα στους ασφαλισμένους και στους συνταξιούχους των δύο ταμείων να έχουν άμεση, έγκυρη και αξιόπιστη ενημέρωση για τα θέματα που τους απασχολούν, να υποβάλλουν αιτήματα και να παρακολουθούν την εξέλιξη των εκκρεμών υποθέσεών τους.

Ο Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστής Χατζηδάκης δήλωσε: «To1555 έχει εξυπηρετήσει ήδη πάνω από 2,5 εκατομμύρια κλήσεις πολιτών. 8 στους 10 πολίτες δηλώνουν ικανοποιημένοι από τον τρόπο λειτουργίας του και από την εν γένει εξυπηρέτηση. Με την ένταξη του ΝΑΤ και του ΜΤΠΥ στο 1555 επιτρέπουμε σε επιπλέον ασφαλισμένους να λάβουν μια ποιοτική, άμεση και φιλική προς τους ίδιους και τις ανάγκες τους εξυπηρέτηση. Το 1555 ήρθε για να μείνει και κάθε ημέρα γίνεται καλύτερο».

Ο Πρόεδρος του ΝΑΤ, Κωνσταντίνος Τσαγκαρόπουλος δήλωσε«Στο Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο – μέσα σε εξαιρετικά σύντομο χρονικό διάστημα και πάρα  τις γνωστές σε όλους αντίξοες συνθήκες – καταφέραμε να εκμηδενίσουμε τις εκκρεμότητες στις απονομές κύριων συντάξεων. Πετύχαμε επίσης να μειώσουμε σημαντικά, σε κάτω από 100 ημέρες, τον χρόνο εξυπηρέτησης των νέων αιτήσεων. Σήμερα ολοκληρώσαμε ένα ακόμα βήμα για την καλύτερη εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων του  ΝΑΤ, καθώς πλέον αποκτούν πρόσβαση στην εξυπηρέτηση του Ενιαίου Τηλεφωνικού Κέντρου 1555, που λειτουργεί 24 ώρες το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα, δωρεάν. Με μηδενικό χρόνο ανταπόκρισης λειτουργεί απο σήμερα και για το  ΝΑΤ, ένας νέος, άμεσος τρόπος επαφής του Πολίτη με την Πολιτεία και τις υπηρεσίες της, στα πρότυπα των μεγάλων ευρωπαϊκών χωρών».

Ο Πρόεδρος του ΜΤΠΥ, Νώντας Ατσαβές δήλωσε: «Η ένταξη του Μετοχικού Ταμείου Πολιτικών Υπαλλήλων στο τηλεφωνικό κέντρο εξυπηρέτησης πολιτών 1555 έχει ως κύριο σκοπό να προσφέρει άμεση, έγκυρη και φιλική εξυπηρέτηση στους 600.000 περίπου μετόχους και μερισματούχους του Ταμείου. Η σημαντική αυτή πρωτοβουλία του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, που έχει ήδη καταγράψει ωφέλιμα αποτελέσματα σε άλλους φορείς και υπηρεσίες, σε συνδυασμό με τη λειτουργία ήδη από τον Μάρτιο της υπηρεσίας ηλεκτρονικής διαχείρισης αιτήσεων και εγγράφων που λειτουργεί στην ιστοσελίδα του Ταμείου, της ένταξης της ηλεκτρονικής προσωποποιημένης πληροφόρησης του Ταμείου στην Ενιαία Ψηφιακή Πύλη του Δημοσίου gov.gr και της συνεχούς αναβάθμισης των ψηφιακών υπηρεσιών του Ταμείου προς τους Πολίτες, συμβάλλει καθοριστικά στην σύγχρονη και αποτελεσματικότερη εξυπηρέτηση των μετόχων και μερισματούχων του Ταμείου. Πρώτα και πάνω από όλα είναι ο πολίτης, η εξυπηρέτησή του και ο απαραίτητος σεβασμός τον οποίο οφείλουμε να του δείξουμε».

Υπενθυμίζεται ότι το 1555 καλύπτει ήδη τους εποπτευόμενους φορείς e-ΕΦΚΑ, ΔΥΠΑ (ΟΑΕΔ) και ΟΠΕΚΑ, καθώς και τα θέματα ΣΕΠΕ και Εργασιακών Σχέσεων, θέματα Κοινωνικής Αλληλεγγύης και θέματα Ισότητας Φύλων. Λειτουργεί 24 ώρες το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα και μέχρι σήμερα έχει εξυπηρετήσει πάνω από 2,5 εκατομμύρια κλήσεις πολιτών. Από το Φεβρουάριο του 2022, έχει τεθεί σε λειτουργία και η ιστοσελίδα του 1555 – 1555.gov.gr, μέσω της οποίας οι πολίτες μπορούν να εξυπηρετούνται άμεσα και εύκολα για τα ζητήματα που τους απασχολούν, χωρίς να απαιτείται κλήση στο τηλεφωνικό κέντρο.

ΑΠΟ ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

Ιουλ 21

Άξιο μίμησης το κατάστημα της εταιρείας «Μασούτης» για τους τυφλούς

Από το Γραφείο Τύπου του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων εκδόθηκε η ακόλουθη ανακοίνωση:



Το κατάστημα της «Μασούτης» στην Ανατολική Θεσσαλονίκη, το πρώτο αλυσίδας σουπερμάρκετ στην Ελλάδα που είναι λειτουργικό στα άτομα με οπτική αναπηρία επισκέφθηκε σήμερα ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστής Χατζηδάκης. Ο κ. Χατζηδάκης περιηγήθηκε στο κατάστημα, το οποίο υλοποιήθηκε σε συνεργασία με το Εθνικό Κέντρο Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ), το παράρτημα Θεσσαλονίκης του Κέντρου Εκπαίδευσης και Αποκατάστασης Τυφλών (ΚΕΑΤ) και την εταιρεία TANDEM και ενημερώθηκε για τους τρόπους με τους οποίους εξασφαλίζεται –με τη χρήση της τεχνολογίας- η ασφαλής περιήγηση των καταναλωτών με οπτική αναπηρία στον χώρο και διευκολύνονται οι καταναλωτές κατά τη διαδικασία επιλογής προϊόντων από το ράφι.

Ο κ. Χατζηδάκης δήλωσε: «Η ευαισθησία απέναντι στα άτομα με αναπηρία πρέπει να γίνεται πράξη κάθε μέρα, από το κράτος όσο και από την κοινωνία στο σύνολό της, αλλά φυσικά και από τις επιχειρήσεις. Σήμερα στο σούπερ μάρκετ «Μασούτης» είδαμε ένα τέτοιο παράδειγμα έμπρακτης ευαισθησίας. Δημιούργησαν, αξιοποιώντας την τεχνολογία, ένα μηχανισμό που διευκολύνει τους συνανθρώπους μας με οπτική αναπηρία, προκειμένου να μπορούν να ψωνίζουν όπως κάνουμε όλοι εμείς οι υπόλοιποι».

Ο ίδιος συνεχάρη τον διευθύνοντα σύμβουλο Γιάννη Μασούτη και τον Θανάση Σιδέρη από την ΤΑΝDEM –άτομο με οπτική αναπηρία και ο ίδιος- που μαζί με το ΕΚΕΤΑ και το ΚΕΑΤ συνέβαλαν «ώστε η ανθρωπιά να γίνει πράξη», όπως χαρακτηριστικά είπε, και εξέφρασε την ελπίδα ότι με την πάροδο του χρόνου το παράδειγμα του πρότυπου καταστήματος θα γίνει σταδιακά ο κανόνας.





ΑΠΟ ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

Ιουλ 21

Σε λειτουργία τo νέo σύγχρονo Κέντρο Πιστοποίησης Αναπηρίας στη Θεσσαλονίκη

 Προ των πυλών η Ενιαία Ηλεκτρονική Αίτηση ΚΕΠΑ και η Ενιαία Ιατρική Γνωμάτευση 

Από το Γραφείο Τύπου του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων εκδόθηκε η ακόλουθη ανακοίνωση:  

Ένα ακόμη βήμα προς τη βελτίωση της καθημερινότητας χιλιάδων Πολιτών με Αναπηρία έγινε σήμερα με τα εγκαίνια των νέων σύγχρονων εγκαταστάσεων του Κέντρου Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕΠΑ) στη Θεσσαλονίκη παρουσία του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστή Χατζηδάκη. Το ΚΕΠΑ Θεσσαλονίκης καλύπτει όλο τον νομό και δυνητικά το σύνολο του τοπικού πληθυσμού (1.150.000 κάτοικοι). Μέχρι πρότινος λειτουργούσε σε δυο ξεχωριστούς χώρους με ελλιπή εξοπλισμό και ακατάλληλες συνθήκες εργασίας (συνεχείς βλάβες στον κλιματισμό, έλλειψη υποδομών προσβασιμότητας των Ατόμων με Αναπηρία, εξαιρετικά μικροί χώροι αναμονής των ασφαλισμένων). Σήμερα παραδίδεται ένας σύγχρονος χώρος με αυστηρές προδιαγραφές προσβασιμότητας των Ατόμων με Αναπηρία και πλήρη υλικοτεχνικό εξοπλισμό για τους εργαζόμενους.  

Ο πλήρης εκσυγχρονισμός των εγκαταστάσεων των ΚΕΠΑ εντάσσεται σε στο Εθνικό Σχέδιο Δράσης για τα Άτομα με Αναπηρία. Προς αυτή τη κατεύθυνση έχουν ήδη ξεκινήσει οι διαγωνιστικές διαδικασίες για τη δημιουργία νέων υποδομών ΚΕΠΑ και στην Αττική, στις εγκαταστάσεις του Σταδίου Ειρήνης και Φιλίας στο Φάληρο, ύψους 1,2 εκατ. ευρώ. 

Υπενθυμίζεται επίσης πως πριν από λίγους μήνες θεσπίστηκε ο πρώτος Κανονισμός για τα ΚΕΠΑ μέσω του οποίου καταργήθηκε η υποχρέωση επανεξέτασης χιλιάδων ασφαλισμένων για μη αναστρέψιμες παθήσεις. Με την θέσπιση του Κανονισμού όλοι οι πολίτες με μη αναστρέψιμες παθήσεις, ασχέτως αν είναι κύριες ή δευτερεύουσες, κατοχυρώνουν το ποσοστό αναπηρίας τους για πάντα. Μέχρι πρότινος αυτό αφορούσε μόνο την κύρια μη αναστρέψιμη πάθηση ενώ όσοι είχαν ως δευτερεύουσα πάθηση έναν ακρωτηριασμό ή μια άλλη μη αναστρέψιμη πάθηση έπρεπε να περνούν από επιτροπές ξανά και ξανά, ανα τα τακτά χρονικά διαστήματα, προκαλώντας τεράστια ταλαιπωρία. 

Προ των πυλών η Ενιαία Ηλεκτρονική Αίτηση ΚΕΠΑ και η Ενιαία Ιατρική Γνωμάτευση  

Άμεσα δρομολογείται από το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων και το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης η εφαρμογή της Ενιαίας Ηλεκτρονικής Αίτησης ΚΕΠΑ και της Ενιαίας Ιατρικής Γνωμάτευσης. Πρόκειται για μια σημαντική ψηφιακή μεταρρύθμιση που βάζει τέλος στην ταλαιπωρία των Ατόμων με Αναπηρία και της υποχρέωσης να παρίστανται αυτοπροσώπως για να υποβάλλουν αίτημα πιστοποίησης αναπηρίας. Παράλληλα καταργείται και η διακίνηση με φυσικό τρόπο του Ιατρικού Εισηγητικού Φακέλου. Συγκεκριμένα, ο φάκελος θα καταρτίζεται πλέον ηλεκτρονικά από τον θεράποντα ιατρό και στη συνέχεια, αφού εξεταστεί ο πολίτης από την αρμόδια Υγειονομική Επιτροπή του ΚΕΠΑ, θα εκδίδεται η γνωμάτευση την οποία ο πολίτης θα βρίσκει στη θυρίδα του σε ηλεκτρονική μορφή. Έτσι, από το Φθινόπωρο, όλη η διαδικασία πιστοποίησης αναπηρίας μέσω των ΚΕΠΑ θα γίνεται ηλεκτρονικά και οι ασφαλισμένοι θα χρειάζεται να επισκεφθούν μια μόνο φορά τα ΚΕΠΑ, την ημέρα της εξέτασης τους.  

Παράλληλα, αποσυνδέεται η πιστοποίηση αναπηρίας από την παροχή (πχ. επιδόματος ασθενείας, σύνταξη αναπηρίας κλπ). Με τη νέα διαδικασία πρώτα θα πιστοποιείται η αναπηρία και στη συνέχεια θα αιτείται ο πολίτης την όποια παροχή επιθυμεί. Η αναπηρία θα πιστοποιείται με την έκδοση της Ενιαίας Ιατρικής Γνωμάτευσης, η οποία θα είναι σε ψηφιακή μορφή.  

Τα εγκαίνια του ΚΕΠΑ της Θεσσαλονίκης πραγματοποιήθηκαν με τη συμμετοχή του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστή Χατζηδάκη, του Υφυπουργού Πάνου Τσακλόγλου, τoυ Διοικητή του e-ΕΦΚΑ Παναγιώτη Δουφεξή και του αρμόδιου Υποδιοικητή Νίκου Παγώνη.  

Ο Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστής Χατζηδάκης δήλωσε: «Σήμερα εγκαινιάζουμε το νέο Κέντρο Πιστοποίησης Αναπηρίας στη Θεσσαλονίκη. Πρόκειται για σύγχρονες εγκαταστάσεις, φιλικές προς τα Άτομα με Αναπηρία, που σέβονται τον πολίτη και τις ανάγκες του. Αποτελεί δε κομμάτι του Εθνικού Σχεδίου Δράσης για Άτομα με Αναπηρία.  

Θυμίζω πως ήδη έχουμε προχωρήσει στη κατάργηση της υποχρέωσης επανεξέτασης για μη αναστρέψιμες παθήσεις τερματίζοντας την ταλαιπωρία χιλιάδων πολιτών. Παράλληλα, προχωρούμε από κοινού με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης στη δημιουργία μιας πλήρως ψηφιακής διαδικασίας όπου η Αίτηση για Πιστοποίηση ΚΕΠΑ, η διακίνηση του Εισηγητικού Φακέλου και η έκδοση της Ιατρικής Γνωμάτευσης θα γίνονται ηλεκτρονικά. Με αυτόν τον τρόπο, από το φθινόπωρο, καταργούνται χιλιάδες επισκέψεις στα ΚΕΠΑ και απλοποιείται το σύνολο της διαδικασίας απαλλάσσοντας χιλιάδες συμπολίτες μας από την ταλαιπωρία της καθημερινότητας. Επιπλέον δρομολογείται και η δημιουργία ενός νέου σύγχρονου ΚΕΠΑ στο Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας ικανό να εξυπηρετεί καθημερινά εκατοντάδες πολίτες. Η βελτίωση της καθημερινότητας των αναπήρων συμπολιτών μας είναι υποχρέωση και καθήκον μας. Και αυτό προσπαθούμε να κάνουμε μέσα από δράσεις όπως η σημερινή».  

Ο   Υφυπουργός Εργασίας Κοινωνικών Υποθέσεων, Πάνος Τσακλόγλου, δήλωσε: «Το πλήρως ανακαινισμένο υποκατάστημα του Κέντρου Πιστοποίησης Αναπηρίας της Πύλης Αξιού που τίθεται σήμερα σε λειτουργία θα συμβάλει καθοριστικά στην βελτίωση της εξυπηρέτησης των ασφαλισμένων της περιοχής της Θεσσαλονίκης, αλλά και στην αναβάθμιση των συνθηκών εργασίας των υπαλλήλων των ΚΕΠΑ.  

Η προσπάθεια εκσυγχρονισμού των πάσης φύσεως υπηρεσιών και λειτουργιών του e-EFKA είναι διαρκής, ενώ η συγκεκριμένη αναβάθμιση εντάσσεται στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Δράσης για τα Άτομα με Αναπηρία. Η ύπαρξη ενός αξιόπιστου μηχανισμού πιστοποίησης της αναπηρίας είναι κεφαλαιώδους σημασίας για την ομαλή λειτουργία του κράτους πρόνοιας. Το ρόλο αυτό στη χώρα μας έχουν τα ΚΕΠΑ.  

Με σειρά ενεργειών της Κυβέρνησης, οι οποίες έχουν να κάνουν τόσο με το θεσμικό πλαίσιο όσο και με την αναβάθμιση της υλικοτεχνικής υποδομής, προσπαθούμε διαρκώς να βελτιώνουμε συνολικά την εικόνα του Φορέα, αλλά και την εξυπηρέτηση των πολιτών».  

Ο Διοικητής του ΕΦΚΑ Παναγιώτης Δουφεξής δήλωσε: «Τα εγκαίνια των νέων υποδομών στο ΚΕΠΑ Θεσσαλονίκης σηματοδοτούν την αναβάθμιση της εξυπηρέτησης στην πράξη για τους ασφαλισμένους με προβλήματα υγείας. Η διασφάλιση της προσβασιμότητας και της εξέτασής τους σε αξιοπρεπείς χώρους δεν είναι μόνον στοιχειώδης υποχρέωσή μας, αποτελεί δείγμα πολιτισμού. Στον e-ΕΦΚΑ θα συνεχίσουμε να εργαζόμαστε στην κατεύθυνση της ψηφιοποίησης των διαδικασιών ώστε κάθε συναλλαγή με τον Φορέα να αποτελεί υπόθεση λίγων «κλικς» στον υπολογιστή». 

Επιπλέον στοιχεία για το ΚΕΠΑ Θεσσαλονίκης 

Το ΚΕΠΑ Θεσσαλονίκης στεγάζεται στην Οδό Πολυτεχνείου 1, Πύλη Αξιού, στο ισόγειο. Καλύπτει ολόκληρο τον νομό Θεσσαλονίκης και δυνητικά το σύνολο του πληθυσμού που κατοικεί σε αυτόν (1.150.000 κάτοικοι).  

Κατά μέσο όρο συνεδριάζουν 2-3 επιτροπές την ημέρα, με μέσο αριθμό εξεταζόμενων τα 60 άτομα. Από Τετάρτη έως Παρασκευή (3 φορές εβδομαδιαίως) διενεργείται κατ’οίκον επιτροπή, για πολίτες με αδυναμία μετακίνησης, με μέσο όρο εξεταζόμενων τα 15 άτομα. 

Οι ιατρικές ειδικότητες που καλύπτονται από τις επιτροπές ΚΕΠΑ Θεσσαλονίκης είναι 17. Συγκεκριμένα: 

  • •             Νευρολογική 
  • •             Ψυχιατρική 
  • •             Καρδιολογική 
  • •             Χειρουργική 
  • •             Παθολογική 
  • •             Οφθαλμολογική 
  • •             ΩΡΛ 
  • •             Ουρολογική 
  • •             Ρευματολογική 
  • •             Δερματολογική 
  • •             Πνευμονολογική 
  • •             Ορθοπεδική. 

 

                                                                                                                                                                                                                                    ΑΠΟ ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ 

Ιουλ 19

Στις 27 Ιουλίου ξεκινούν οι αιτήσεις για το πρόγραμμα κατάρτισης 80.000 ανέργων

Κωστής Χατζηδάκης: Οι άνεργοι περνούν για πρώτη φορά τις πύλες των πανεπιστημίων- Κάνουμε νέο ξεκίνημα στην επαγγελματική κατάρτιση 

Από το Γραφείο Τύπου του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων εκδόθηκε η ακόλουθη ανακοίνωση 

Ανοίγει ένα καινούριο κεφάλαιο στην επαγγελματική κατάρτιση στην Ελλάδα, με τη εκκίνηση των νέας γενιάς  προγραμμάτων που εντάσσονται στο μεγαλύτερο «πακέτο» που έχει υπάρξει ποτέ, για την κατάρτιση 500.000 εργαζομένων και ανέργων με χρηματοδότηση 1 δις. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης. 

Όπως ανακοίνωσε στο πλαίσιο συνέντευξης τύπου σήμερα ο Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστής Χατζηδάκης, στις 27 Ιουλίου ανοίγει η πλατφόρμα υποβολής αιτήσεων για το πρώτο από αυτά τα νέου τύπου προγράμματα του Υπουργείου Εργασίας και της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης (ΔΥΠΑ). Το πρόγραμμα έχει συνολικό προϋπολογισμό 100 εκατ. ευρώ και στοχεύει στην ανάπτυξη των ψηφιακών και πράσινων δεξιοτήτων 80.0000 ανέργων.  

Μέσα από αυτό «Οι άνεργοι θα έχουν τη δυνατότητα να περάσουν για πρώτη φορά τις πύλες των ελληνικών πανεπιστημίων» τόνισε ο κ. Χατζηδάκης, εξηγώντας ότι από τα 100 εκατ. ευρώ , τα 50 εκατ. ευρώ –που θα καλύψουν 40.000 ανέργους-  διατίθενται για τα Κέντρα Εκπαίδευσης και δια Βίου Μάθησης (ΚΕΔΙΒΙΜ) των 12 ΑΕΙ που έχουν δηλώσει συμμετοχή και έχουν υποβάλλει σχετικά προγράμματα. Τα υπόλοιπα 50 εκατ. ευρώ θα διατεθούν σε 179 ειδικώς  αδειοδοτημένα Κέντρα Δια Βίου Μάθησης που ανήκουν είτε σε ιδιώτες, είτε σε κοινωνικούς εταίρους,  μέσα από τα προγράμματα των οποίων θα καλυφθούν οι υπόλοιποι 40.000 άνεργοι. 

«Παίρνει πλέον σάρκα και οστά η μεταρρύθμιση του νόμου «Δουλειές Ξανά» που αναβαθμίζει στην πράξη την επαγγελματική κατάρτιση, ώστε αυτή να πάψει να είναι απλό «χαρτί» και να αναδειχθεί σε πραγματικό εργαλείο για τον εργαζόμενο και τον άνεργο για το μέλλον, σε ουσιαστικό εφόδιο για την αγορά εργασίας που αλλάζει ταχύτατα στην Ελλάδα και διεθνώς», τόνισε ο Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων.  

Ο ίδιος παρουσίασε στη συνέχεια τα στοιχεία που αποδεικνύουν το πρόβλημα δεξιοτήτων που εμφανίζει η χώρα και επιχειρείται να λυθεί με τα νέα προγράμματα: Μόνο το 51% των πολιτών ηλικίας 16-74 ετών έχει (τουλάχιστον) ένα βασικό επίπεδο ψηφιακών δεξιοτήτων, ενώ η Ελλάδα κατατάσσεται πολύ χαμηλά στην ΕΕ  στους Δείκτες Δεξιοτήτων, καθώς βρίσκεται στην 5η θέση από το τέλος στην ενεργοποίηση δεξιοτήτων (που αφορά τη μετάβαση από την εκπαίδευση στην εργασία) και στην τελευταία θέση στην αντιστοίχιση δεξιοτήτων. 

«Τα χαρακτηριστικά της λύσης που έχουμε υιοθετήσει είναι στοχευμένες παρεμβάσεις σε όλη την αλυσίδα της κατάρτισης (καταρτιζόμενοι, πάροχοι κατάρτισης, φορείς πιστοποίησης) ώστε να πάψει να έχει επιδοματικό χαρακτήρα και να αποκτήσει πιο ουσιαστικό περιεχόμενο», σημείωσε ο κ. Χατζηδάκης που στη στη συνέχεια ανέλυσε τις έξι βασικές καινοτομίες που ενσωματώνουν τα νέα προγράμματα: 

1.Ένα μέρος της πληρωμής των παρόχων και των ωφελουμένων -και συγκεκριμένα το 30%- συνδέεται με την πιστοποίηση. Μόνο αν ο ωφελούμενος περνά τις εξετάσεις πιστοποίησης θα λαμβάνει το σύνολο του εκπαιδευτικού επιδόματος, τόσο ο ίδιος όσο και ο πάροχος κατάρτισης που επέλεξε. 

2.Ενεργοποιοιείται το Μητρώο Παρόχων Κατάρτισης  που προβλέπει αυστηρά ποιοτικά και ποσοτικά  κριτήρια ως προς την τεχνική αλλά και οικονομική επάρκεια των παρόχων. 

  1. Διευρύνεται ουσιαστικά η «γκάμα» των επιλογών κατάρτισης, με περισσότερα από 250 διαφορετικά αντικείμενα  υψηλής ζήτησης και αυξημένη έμφαση στις ψηφιακές και «πράσινες» δεξιότητες.

4.Δίνεται η δυνατότητα για πιστοποίηση από μεγάλες διεθνείς εταιρείες τεχνολογίας, σε συνέχεια των συνεργασιών της ΔΥΠΑ με τη Microsoft, την Amazon, την Google και τη Cisco. 

5.Οι πάροχοι πλέον θα αξιολογούνται για το αν συντελούν στην αναβάθμιση δεξιοτήτων των ωφελουμένων και για το αν οδηγούν πράγματι τους ωφελούμενους στην αγορά εργασίας. 

6.Τέλος, για πρώτη φορά όλα τα αντικείμενα κατάρτισης ελέγχονται από ανεξάρτητο φορέα, προκειμένου να διασφαλιστεί η ποιότητα του παρεχόμενου εκπαιδευτικού υλικού, 

«Στόχος μας είναι να μην κάνουμε κατάρτιση για την κατάρτιση, αλλά να αλλάξουμε ταχύτητες και να έχει σημαντικό αποτύπωμα η προσπάθειά μας. Στο νέο αυτό πλαίσιο θα κινηθεί και το δεύτερο μεγάλο πρόγραμμα συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισης που θα αφορά τους εργαζόμενους, και θα ξεκινήσει μέσα στο φθινόπωρο. Το πρόγραμμα θα έχει προϋπολογισμό 188 εκατ. ευρώ με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και θα αφορά στην αναβάθμιση των δεξιοτήτων 150.000 εργαζομένων. Θα προχωρήσουμε τους επόμενους μήνες στην υλοποίηση προγραμμάτων που θα απορροφήσουν το 50% του συνολικού προϋπολογισμού, με επίκεντρο τη Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης. Κάνουμε ένα καινούριο ξεκίνημα στην κατάρτιση, μια λέξη που έχει φθαρεί στην Ελλάδα, ενώ είναι βασικό εργαλείο για τους εργαζομένους και ακόμα περισσότερο για τους ανέργους, εξάγοντας συμπεράσματα από τα λάθη των τελευταίων δεκαετιών, αλλά και από τις πρακτικές που λειτουργούν αποτελεσματικά σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες», κατέληξε ο κ. Χατζηδάκης: 

Η Γενική Γραμματέας Ενίσχυσης της Απασχόλησης Ελένη Γιώτη παρουσίασε το ευρύτερο πλαίσιο των δράσεων του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων που χρηματοδοτούνται από το Ταμείο Ανάκαμψης με συνολικούς ύψους 2,8 δις. ευρώ και κινούνται σε τρεις διακριτούς τομείς: Πρώτον, στη μεταρρύθμιση των ενεργητικών και πολιτικών παθητικών απασχόλησης (1,7 δις. ευρώ), με πρώτη μεγάλη εφαρμογή το πρόγραμμα που παρουσιάζεται σήμερα. Δεύτερον, στον ψηφιακό μετασχηματισμό των υποδομών και συστημάτων του Υπουργείου Εργασίας και των εποπτευόμενων φορέων του (500 εκατ. ευρώ). Τρίτον, στη χρηματοδότηση έργων κοινωνικής ένταξης και συμπερίληψης για την αύξηση της πρόσβασης σε αποτελεσματικές και χωρίς αποκλεισμούς κοινωνικές πολιτικές (600 εκατ. ευρώ).  

Ο Διοικητής της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης Σπύρος Πρωτοψάλτης δήλωσε: «Γυρίζουμε σελίδα στην κατάρτιση με μια εμβληματική μεταρρύθμιση, σε συνδυασμό με το νόμο “Δουλειές Ξανά”. Παγκοσμίως η αναβάθμιση των δεξιοτήτων είναι εργαλείο άσκησης ενεργητικής πολιτικής απασχόλησης. Δυστυχώς στη χώρα μας είχε μετατραπεί σε εργαλείο επιδοματικής πολιτικής. Τώρα, με σχέδιο μετεξελίσσουμε την κατάρτιση σε πραγματικό εργαλείο αύξησης της απασχολησιμότητας των ανέργων και της παραγωγικότητας των εργαζόμενων. Έχουμε ένα φιλόδοξο σχέδιο που ξεκινά με το πρόγραμμα για 80.000 ανέργους. Έχουμε αντλήσει σημαντική εμπειρία από διεθνείς κολοσσούς όπως η Microsoft, η Google κ.α. και δίνουμε έμφαση στις ψηφιακές και πράσινες δεξιότητες όπως γίνεται σε όλη την Ευρώπη. Προσπαθούμε να καλύψουμε το κενό ανάμεσα σε αυτό που ζητούν οι εργοδότες και τις δεξιότητες που διαθέτουν οι άνεργοι. Για πρώτη φορά μπαίνουν συγκεκριμένα κριτήρια όχι μόνο εισόδου αλλά και παραμονής στο μητρώο παρόχων. Δεν θα αρκούν δηλαδή οι προϋποθέσεις για την είσοδο αλλά θα παρακολουθούμε τα αποτελέσματα της κατάρτισης, για να βλέπουμε αν οι άνεργοι βρήκαν δουλειά, αν πήραν την πιστοποίηση, πως αξιολογούν τα προγράμματα κ.ο.κ. ώστε να διαπιστώνουμε συνεχώς αν οι πάροχοι πρέπει να παραμείνουν στο μητρώο. Η δράση συνδυάζεται και με άλλες μεγάλες επενδύσεις σε ενεργητικές πολιτικές απασχόλησης που θα υλοποιήσει η ΔΥΠΑ μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης και θα μπορέσουμε πολύ σύντομα να δούμε ακόμα μεγαλύτερη αποκλιμάκωση της ανεργίας». 

ΑΠΟ ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ 

 

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ 

1.Τα βασικά βήματα για την υποβολή αίτησης στο νέο πρόγραμμα 

1.Δικαίωμα υποβολής Αίτησης Συμμετοχής για εγγραφή στο Μητρώο Ωφελουμένων Ανέργων για κατάρτιση μέσω των Κ.Ε.Δι.Βι.Μ των Α.Ε.Ι. έχουν άνεργοι οι οποίοι πληρούν τουλάχιστον τις εξής προϋποθέσεις:  

-Είναι εγγεγραμμένοι στο  Μητρώο Ανέργων της Δ.ΥΠ.Α. ανεξαρτήτως αν λαμβάνουν επίδομα ανεργίας ή όχι.  

-Έχουν ηλικία άνω των 18 ετών 

-Είναι απόφοιτοι τουλάχιστον υποχρεωτικής δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. 

Σημειώνεται ότι το κάθε πρόγραμμα κατάρτισης μπορεί να απαιτεί επιπλέον προϋποθέσεις για τη συμμετοχή των ωφελούμενων. 

2.Η υποβολή των αιτήσεων συμμετοχής των ανέργων στο έργο γίνεται αποκλειστικά ηλεκτρονικά.  Αναλυτικά, κάθε ενδιαφερόμενος για να εγγραφεί στο Μητρώο Ωφελούμενων θα πρέπει: 

- Να συμπληρώσει στην ειδική ιστοσελίδα https://www.voucher.gov.gr  εισερχόμενος με κωδικούς TAXISnet, τη φόρμα «Αίτηση Συμμετοχής».  

-Να επισυνάψει τα ακόλουθα δικαιολογητικά για την τεκμηρίωση των στοιχείων που δήλωσε στην «Αίτηση Συμμετοχής» του και τα οποία ο ωφελούμενος θα πρέπει να προσκομίσει, μετά την επιλογή του προγράμματος, στον πάροχο κατάρτισης της επιλογής του. 

  • Αντίγραφο Δελτίου Ταυτότητας/Διαβατηρίου σε ισχύ (ταυτοποίηση). 
  • Αντίγραφο απολυτηρίου Υποχρεωτικής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ή ανώτερου τίτλου σπουδών 
  • Υπεύθυνη Δήλωση μέσω gov.gr, στην οποία θα δηλώνει ότι:  

α. Δεν παρακολουθεί/ και δεν έχει παρακολουθήσει άλλο πρόγραμμα κατάρτισης που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης & Ανθεκτικότητας,στο πλαίσιο της δράσης 16913 «SUB 2: Οριζόντια Προγράμματα αναβάθμισης δεξιοτήτων για στοχευμένες πληθυσμιακές ομάδες» 

β. Δεν έχει παρακολουθήσει πρόγραμμα κατάρτισης στο ίδιο αντικείμενο κατά τα τελευταία δύο (2) έτη πριν από τη δημοσίευση της παρούσας πρόσκλησης 

  • Κάθε πρόσθετο δικαιολογητικό που τυχόν απαιτεί το πρόγραμμα που έχει επιλέξει ο ωφελούμενος (π.χ. πτυχίο γνώσης αγγλικής γλώσσας κλπ). 

Όλα τα παραπάνω  δικαιολογητικά, αναρτώνται στην ειδική ιστοσελίδα https://www.voucher.gov.gr από τον ωφελούμενο. 

-Να “διαφυλάξει” την αίτησή του σε ηλεκτρονικό μέσο, όπως επίσης και το αποδεικτικό της υποβολής της αίτησής του που αναγράφει τον «Κωδικό Αριθμό Υποβολής Αίτησης Συμμετοχής» (ΚΑΥΑΣ) καθώς και την ακριβή ημερομηνία και ώρα υποβολής της.  Ο κωδικός ΚΑΥΑΣ είναι αυστηρά προσωπικός και μοναδικός για κάθε αίτηση συμμετοχής, αποτελεί το αποδεικτικό της υποβολής της και χρησιμοποιείται αντί για το ονοματεπώνυμο του αιτούντος σε όλα τα έγγραφα (Μητρώα, πίνακες, επιταγή κατάρτισης, κ.ά.)  

3.Μετά την υποβολή της αίτησης και εφόσον πληρούνται οι βασικές προϋποθέσεις συμμετοχής, θα συγκροτηθεί με απόφαση Διοικητή της ΔΥΠΑ, το Μητρώο Ωφελούμενων, μέχρι τις 25 Αυγούστου.  

4.Στη συνέχεια οι ωφελούμενοι θα μπορούν να επιλέξουν το πρόγραμμα κατάρτισης που επιθυμούν να παρακολουθήσουν, από τη λίστα των προσφερόμενων προγραμμάτων κατάρτισης που εμφανίζεται στον ωφελούμενο σύμφωνα με το εκπαιδευτικό επίπεδο (απόφοιτος υποχρεωτικής  εκπαίδευσης, δευτεροβάθμιας, τριτοβάθμιας κλπ) καθώς και τα λοιπά ακαδημαϊκά προσόντα που έχει ο ίδιος δηλώσει. 

5.Οι Πάροχοι Κατάρτισης επαληθεύουν τα δικαιολογητικά των ωφελουμένων και εφόσον οι ωφελούμενοι πληρούν τις προϋποθέσεις επιλεξιμότητας, προχωρούν στην ενεργοποίηση της επιταγής κατάρτισης (Training Voucher), μέσω της σύναψης της διμερούς σύμβασης μεταξύ παρόχου και ωφελουμένου.  

Εάν ένας ωφελούμενος απορριφθεί από την ένταξη στο πρόγραμμα που δήλωσε, λόγω ελλιπών προσόντων, δίνεται η δυνατότητα να επιλέξει άλλο πρόγραμμα κατάρτισης για άλλη μία φορά. Εάν απορριφθεί από την ένταξη στο πρόγραμμα που δήλωσε, λόγω μη υλοποίησης του τμήματος κατάρτισης ή λόγω συμπλήρωσης του αριθμού των συμμετεχόντων  δίνεται η δυνατότητα να επιλέξει άλλο πρόγραμμα κατάρτισης για όσες φορές συμβεί αυτό. 

6.Η επιλογή των ανέργων και η εγγραφή τους στο Μητρώο Ωφελούμενων θα γίνεται κατά σειρά προτεραιότητας υποβολής της αίτησης, εφόσον πληρούνται οι επί μέρους προϋποθέσεις συμμετοχής στο πρόγραμμα κατάρτισης που θα επιλέξουν (όπως ανεργία, εκπαιδευτικό επίπεδο, γνώση ξένης γλώσσας, όπου απαιτείται κλπ) και μέχρι εξαντλήσεως των προσφερόμενων θέσεων.  

7.Ο κάθε καταρτιζόμενος θα παρακολουθήσει πρόγραμμα Θεωρητικής Κατάρτισης που αφορά την ανάπτυξη ψηφιακών και «πράσινων» γνώσεων και δεξιοτήτων, συνολικής διάρκειας έως 200 ώρες. 

8.Η υλοποίηση των προγραμμάτων θα πραγματοποιηθεί με δια ζώσης εκπαίδευση σε ποσοστό τουλάχιστον 35% του συνόλου των ωρών κάθε προγράμματος και με τη μέθοδο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης (τηλεκατάρτιση), που θα περιλαμβάνει τουλάχιστον 35% σύγχρονη και έως 30% ασύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση.  

9.Η ημερήσια διάρκεια της δια ζώσης εκπαίδευσης και της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης δεν μπορεί να υπερβαίνει τις έξι (6) ώρες. Το κάθε πρόγραμμα κατάρτισης, διάρκειας έως 200 ωρών, θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί το αργότερο σε διάστημα 3 μηνών. 

10.Οι ωφελούμενοι που ολοκλήρωσαν την κατάρτιση υποχρεούνται να συμμετάσχουν στις εξετάσεις πιστοποίησης. Σε κάθε ωφελούμενο που θα ολοκληρώσει επιτυχώς τις εξετάσεις χορηγείται από τον φορέα πιστοποίησης που έχει επιλέξει «Πιστοποιητικό γνώσεων και δεξιοτήτων», ενώ σε περίπτωση αποτυχίας χορηγείται «Βεβαίωση συμμετοχής στις εξετάσεις πιστοποίησης». 

11.Κάθε ωφελούμενος που ολοκλήρωσε το Πρόγραμμα Επαγγελματικής Κατάρτισης που επέλεξε και απέκτησε την Πιστοποίηση γνώσεων και δεξιοτήτων δικαιούται να λάβει εκπαιδευτικό επίδομα που ανέρχεται σε 5 ευρώ/ώρα κατάρτισης, άρα για πρόγραμμα 200 ωρών φτάνει στα 1.000 ευρώ. Ο ωφελούμενος απαιτείται να ολοκληρώσει την κατάρτιση και να επιτύχει στις εξετάσεις πιστοποίησης για να λάβει το σύνολο του επιδόματος. 

Ειδικότερα, η καταβολή του εκπαιδευτικού επιδόματος γίνεται ως εξής: Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση της κατάρτισης και τη συμμετοχή του ωφελούμενου στις εξετάσεις πιστοποίησης (ανεξαρτήτως αποτελέσματος) ο ωφελούμενος λαμβάνει το 70% του δικαιούμενου ποσού για το σύνολο των ωρών κατάρτισης του προγράμματος. Εφόσον επιτύχει στις εξετάσεις δικαιούται το 100% του δικαιούμενου ποσού. 

12.Ο ωφελούμενος διαγράφεται από το Μητρώο και η επιταγή κατάρτισης που δικαιούται ακυρώνεται αν το voucher δεν ενεργοποιηθεί εντός της προβλεπόμενης προθεσμίας, αν ο ωφελούμενος υπερβεί το επιτρεπόμενο όριο απουσιών, αν δεν πληροί τα κριτήρια συμμετοχής στη δράση και αν διακόψει αναιτιολόγητα την κατάρτιση. 

2.Κατάλογος των Ελληνικών Πανεπιστημίων που παρέχουν τα προγράμματα ανάπτυξης ψηφιακών και «πράσινων» δεξιοτήτων: 

 

  1. Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών  
  2. Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο  
  3. Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών  
  4. Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης  
  5. Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας 
  6. Γεωπονικό Πανεπιστήμιο 
  7. Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης 
  8. Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας 
  9. Πανεπιστήμιο Κρήτης 
  10. Πολυτεχνείο Κρήτης 
  11. Πανεπιστήμιο Αιγαίου 
  12. Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο 

3.Παραδείγματα Αντικειμένων Κατάρτισης στις Ψηφιακές Δεξιότητες  

  1. Αύξησή της παραγωγικότητας της επιχείρησης με χρήση των εργαλείων Microsoft 365 and SharePoint, Teams and Power Platform   
  2. Εκμάθηση  Microsoft Azure Cloud  Artificial Intelligence AI Fundamentals 
  3. Επιχειρηματική Ευφυΐα και Οπτικοποίηση Δεδομένων 
  4. Νέες τεχνολογικές δεξιότητες στην Οικονομία και Διοίκηση: Η επιστήμη των δεδομένων με την R 
  5. Σύγχρονα υπολογιστικά περιβάλλοντα και εφαρμογές Python  / MatLab 
  6. Συστήματα Γεωγραφικών Πληροφοριών GIS στη Θεωρία και στην Πράξη με Χρήση Ελεύθερου Λογισμικού   
  7. IΤ & Cyber Security: Διαχείριση Απειλών και Πολιτικές Ασφάλειας 
  8. Web Design: Από τον Σχεδιασμό μέχρι την Επεξεργασία της Επισκεψιμότητας 

4.Παραδείγματα Αντικειμένων Κατάρτισης στις «Πράσινες» Δεξιότητες  

  1. Στρατηγικός σχεδιασμός και διαχείριση πόρων προς την αειφόρο ανάπτυξη 
  2. Σχέδια δράσης, επιχειρηματικά σχέδια και διοίκηση επιχειρησιακών μονάδων στο πλαίσιο της κυκλικής οικονομίας 
  3. Περιβαλλοντική Λογιστική, Χρηματοοικονομική και Διακυβέρνηση 
  4. Αναβάθμιση Ψηφιακών Δεξιοτήτων και Υιοθέτηση Ψηφιακών Τεχνολογιών στον Αγροτικό Τομέα 
  5. Ανάπτυξη Ψηφιακών Δεξιοτήτων για τον  Μετασχηματισμό του Κτηριακού Τομέα σε Μηδενικού Ενεργειακού Αποτυπώματος  
  6. Γεωπληροφορική και ψηφιακές γεωχωρικές τεχνολογίες στην άσκηση της  γεωργίας και στην προστασία του περιβάλλοντος 
  7. Αμπελουργία:εγκατάσταση και διαχείριση αμπελώνα  
  8. Έξυπνες και αειφόρες μετακινήσεις