Ιουλ 29

Στις 24 Αυγούστου ανοίγει η πλατφόρμα του προγράμματος «ΚΙΝΟΥΜΑΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ» για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης - «Μπορούν να επιδοτηθούν περί τα 15.000 αυτοκίνητα και 12.500 δίκυκλα –Τα 100 εκατ. ευρώ του προγράμματος είναι η μόνο η αρχή»

 

Ο οδικός χάρτης για την ενεργοποίηση του προγράμματος  «ΚΙΝΟΥΜΑΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ», μέσω από το οποίο θα επιδοτηθεί η αγορά/μίσθωση ηλεκτρικών αυτοκινήτων (ιδιωτικής χρήσης και ταξί), ποδηλάτων και δικύκλων παρουσιάστηκε σήμερα σε συνέντευξη τύπου στο υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας.

«H ηλεκτροκίνηση δεν είναι πλέον εξαγγελία, αλλά νόμος του κράτους με αριθμό 4710/2020. Δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως την Πέμπτη που μας πέρασε και σήμερα περνάμε από την ψήφιση του νόμου,  στην εφαρμογή του, σε ελάχιστο χρονικό διάστημα», τόνισε στην εισαγωγική του τοποθέτηση, ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Κωστής Χατζηδάκης. «Παράλληλα  με την επεξεργασία των νομοθετικών ρυθμίσεων προχωρούσαμε τους περασμένους μήνες  τον σχεδιασμό και την υλοποίηση της πλατφόρμας πάνω στην οποία θα «τρέξει» το πρόγραμμα.Η πλατφόρμα θα ανοίξει αμέσως μετά τις διακοπές του Δεκαπενταύγουστου και πιο συγκεκριμένα στις 24 Αυγούστου».

Ο κ. Χατζηδάκης σημείωσε ότι το ΚΙΝΟΥΜΑΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ έχει προϋπολογισμό 100 εκατ. ευρώ που προέρχεται από το  Ταμείο Ρύπων και καλύπτει χρονικά την περίοδο από τώρα έως και  το τέλος του 2021.  Όπως είπε, «Σύμφωνα με τους υπολογισμούς μας,  με το ποσό αυτό μπορούν να επιδοτηθούν περί τα 15.000 αυτοκίνητα (ΙΧ και Ταξί) και 12.500 δίκυκλα (ποδήλατα και σκούτερ) Μιλάμε δηλαδή για 27.500 ωφελούμενους. Αυτό  είναι μια έμπρακτη απάντηση σε όσους έσπευσαν να αμφισβητήσουν το νόμο, υποστηρίζοντας ότι είναι «για λίγους».

«Από σήμερα διευκρινίζουμε ότι το πρόγραμμα που τώρα ανακοινώνεται είναι μόνο η αρχή. Και αυτό πρώτα από όλα διότι ανάλογα με τη ζήτηση που θα παρουσιαστεί στην αγορά είμαστε έτοιμοι να κάνουμε τις αναγκαίες αναθεωρήσεις προς τα πάνω.  Και δεύτερον, γιατί στην ίδια τη φιλοσοφία του Ταμείου Ανάκαμψης της Ευρωπαϊκής Ένωσης περιλαμβάνονται και δράσεις για τις πράσινες μεταφορές και επομένως και για τη χρηματοδότηση της ηλεκτροκίνησης. Άρα τα επόμενα χρόνια θα διατεθούν πόροι από το Ταμείο Ανάκαμψης για την ενθάρρυνση της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα.  

Οι ενδείξεις στην αγορά είναι ότι ο νόμος έχει ήδη ξεκινήσει να λειτουργεί.  Οι έμποροι ποδηλάτων παραδείγματος χάρη μας έχουν ενημερώσει ότι οι αναμονές ως προς τις παραγγελίες για ηλεκτρικά ποδήλατα έχουν ήδη φτάσει τους τέσσερις μήνες ! Πιστεύω ότι η εξέλιξη των πραγμάτων θα είναι τέτοια, ώστε ο στόχος του Εθνικού Σχεδίου για την Ενέργεια και το Κλίμα, δηλαδή ένα στα τρία οχήματα που θα αγοράζεται το 2030 να είναι ηλεκτρικό, θα επιτευχθεί πολύ νωρίτερα», κατέληξε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας.

Ο υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Γεράσιμος Θωμάς σημείωσε ότι «Θα υπάρχει μέριμνα και από το Ταμείο Ανάκαμψης της ΕΕ να συνεχιστούν οι σχετικές δράσεις και στενή παρακολούθηση της πορείας υλοποίησής τους. Επίσης, υπάρχει μέριμνα για την εφοδιαστική αλυσίδα και με τα κίνητρα που έχουν δώσει για προσέλκυση παραγωγικών επενδύσεων σχετικών με την ηλεκτροκίνηση στις λιγνιτικές περιοχές. Είναι ένα πολύ σημαντικό κομμάτι του σχεδιασμού μας, που θα εποπτεύεται από την Επιτροπή Σχεδίου Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης».

Η Γενική Γραμματέας Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών κ. Αλεξάνδρα Σδούκου  παρουσίασε για πρώτη φορά το λογότυπο του ΚΙΝΟΥΜΑΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ και ανέλυσε τη φιλοσοφία του. Όπως είπε,  «η δράση των επιδοτήσεων στοχεύει να κάνει το ηλεκτρικό αυτοκίνητο πιο προσιτό σε όλους,  να καθιερώσει  το ηλεκτρικό ποδήλατο ως κύριο μέσο μεταφοράς και όχι απλά αναψυχής,  να δώσει χώρο στο ηλεκτρικό δίκυκλο και να ενισχύσει την οικιακή υποδομή επαναφόρτισης εξοικειώνοντας όλους μας με τον κόσμο της ηλεκτροκίνησης».

Στη συνέχεια παρουσίασε τον προγραμματισμό και τα επόμενα ορόσημα για την έναρξη του προγράμματος που έχουν ως εξής:

- Τη Δευτέρα 3 Αυγούστου, Δευτέρα, η ειδική  ιστοσελίδα για το ΚΙΝΟΥΜΑΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ (http://kinoumeilektrika.ypen.gr ) θα είναι στον αέρα και θα παρέχει on line πολλές χρηστικές πληροφορίες στους ενδιαφερόμενους. Την ίδια μέρα θα ξεκινήσει η λειτουργία του help desk με 5 τηλεφωνικές γραμμές και την δυνατότητα αποστολής ηλεκτρονικού μηνύματος αλληλογραφίας (στη διεύθυνση Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.)  για να απαντώνται τα ερωτήματα των πολιτών.

Μέχρι την Παρασκευή  7 Αυγούστου θα έχει δημοσιευτεί το ΦΕΚ της Κοινής Υπουργικής Απόφασης (των Υπουργείων Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Οικονομικών και Υποδομών και Μεταφορών)  και από την ημέρα αυτή υπάρχει η δυνατότητα παραγγελίας ή αγοράς ηλεκτρικού οχήματος.  Με άλλα λόγια, «Η  7η Αυγούστου είναι «η ημέρα που το ΚΙΝΟΥΜΑΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ξεκινάει επίσημα, υπό την έννοια ότι μπορεί ο ενδιαφερόμενος για συμμετοχή στη δράση να κάνει την δαπάνη. Δηλαδή, να παραγγείλει ένα από τα επιλέξιμα οχήματα, να δώσει προκαταβολή, να το αγοράσει».

Στις 24 Αυγούστου η πλατφόρμα της δράσης θα ενεργοποιηθεί και θα υποδέχεται αιτήματα συμμετοχής

Η κ. Σδούκου διευκρίνισε ότι «Δεν πρόκειται για πρόγραμμα που εγκρίνει τις αιτήσεις των συμμετεχόντων με βάση συγκεκριμένα κριτήρια. Είναι ένα πρόγραμμα ανοικτό σε όλους,  με μόνο κριτήριο την χρονική προτεραιότητα στην υποβολή του αιτήματος μέχρι την εξάντληση του ποσού των 100 εκατ. ευρώ. Η πλατφόρμα θα είναι ανοιχτή έως τις 31.12.2021 με την προϋπόθεση της διαθεσιμότητας των πόρων, όμως  ανάλογα με τη δυναμική του προγράμματος και την απορροφητικότητα των πόρων, θα δούμε τι περισσότερο μπορούμε να κάνουμε. Εκτιμούμε ότι είναι μια δράση που θα προσελκύσει το ενδιαφέρον χιλιάδων πολιτών και περιμένουμε μια δυναμική έναρξη από την ερχόμενη Δευτέρα. Θέλουμε να  αναπτύξουμε μία νέα οικονομία γύρω από την ηλεκτροκίνηση, μία νέα αγορά. Με επιχειρηματικές συνεργασίες, συνέργειες, με νέες θέσεις εργασίας. Να δώσουμε το στίγμα μιας φιλόξενης στις επενδύσεις υψηλής τεχνολογίας χώρας. Απώτερος στόχος μας είναι μείωση των ρύπων που εκπέμπονται από τον γηρασμένο Ελληνικό στόλο, η βελτίωση της ποιότητας ζωής στις πόλεις, η προστασία της δημόσιας υγείας».

Χρηστικές πληροφορίες για το ΚΙΝΟΥΜΑΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ

Η δράση ΚΙΝΟΥΜΑΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ θα ξεκινήσει στις 3 Αυγούστου όταν θα ξεκινήσει η λειτουργία του help desk μέσω του οποίου θα τίθενται τηλεφωνικά  αλλά και μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου τα ερωτήματα των ενδιαφερόμενων για υποβολή αίτησης συμμετοχής.

Πιο συγκεκριμένα η δυνατότητα απευθείας επικοινωνίας δίνεται μέσω των τηλεφωνικών γραμμών:  2131513640,  2131513643,  2131513797, 2131513124 , 2131513139, ενώ η ηλεκτρονική επικοινωνία θα γίνεται μέσω του email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Επιπλέον την ίδια ημέρα θα λειτουργήσει η ιστοσελίδα της δράσης http://kinoumeilektrika.ypen.gr, στην οποία θα αναρτώνται όλα τα νέα για την δράση καθώς και συνοπτικές χρηστικές οδηγίες όπως για παράδειγμα λίστα επιλέξιμων ηλεκτρικών και υβριδικών plug in χαμηλών εκπομπών (έως 50γρ/χλμ)αυτοκινήτων, τεχνικές προδιαγραφές, διαρκώς ανανεούμενο αρχείο συχνών ερωτήσεων-απαντήσεων, οδηγίες χρήσης της ηλεκτρονικής πλατφόρμας κλπ

Από τις 7 Αυγούστου θα μπορεί ο ενδιαφερόμενος για συμμετοχή στην δράση να κάνει δαπάνη, δηλαδή να παραγγείλει ένα από τα επιλέξιμα οχήματα, να καταβάλει προκαταβολή, να αγοράσει επίσης όχημα ή και να συνάψει σύμβαση μίσθωσης.

Στις 24 Αυγούστου θα ξεκινήσει η λειτουργία της πλατφόρμας για την υποβολή αιτήσεων συμμετοχής. Η συμμετοχή είναι ελεύθερη για όποιον ενδιαφέρεται να αγοράσει ηλεκτρικά αυτοκίνητα, δίκυκλα, τρίκυκλα, επαγγελματικά van και ποδήλατα.Κατά την αξιολόγηση των αιτήσεων δεν υπάρχουν αξιολογικά κριτήρια παρά μόνο η χρονική προτεραιότητα υποβολής της αίτησης συμμετοχής .

Ποιους αφορά η δράση

Συμμετοχή στο ΚΙΝΟΥΜΑΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ μπορούν να αιτηθούν οι παρακάτω κατηγορίες:

1. Φυσικά πρόσωπα , τα οποία μπορούν να αγοράσουν ή να μισθώσουν μέσω σύμβασης μακροχρόνιας μίσθωσης αμιγώς ηλεκτρικό όχημα ΙΧ . Επιπλέον έχουν την δυνατότητα να επιλέξουν εναλλακτικά την αγορά ηλεκτρικού δικύκλου ή τρικύκλου καθώς και ηλεκτρικού ποδηλάτου. Το οικολογικό bonus που προβλέπεται για αυτή την κατηγορία είναι :

  • Για αγορά ή μίσθωση αμιγώς ηλεκτρικού οχήματος Λιανικής Τιμής Προ Φόρων έως 30.000€ , η επιδότηση αναλογεί στο 20% της αξίας και με μέγιστο ποσό τις 6.000€.
  • Για την αγορά ή μίσθωση αμιγώς ηλεκτρικού οχήματος Λιανικής Τιμής Προ Φόρων από 30.001€ έως και 50.000€ η επιδότηση διαμορφώνεται στο 15% της αξίας και με μέγιστο ποσό τις 6.000€
  • Για την αγορά δικύκλου ή τρικύκλου το οικολογικό bonus αναλογεί στο 20% της αξίας με μέγιστο ποσό τα 800€
  • Για την αγορά ηλεκτρικού ποδηλάτου τέλος, δίνεται ποσοστό 40% επί της αξίας και με μέγιστο ποσό τα 800€

Τα φυσικά πρόσωπα έχουν επίσης την δυνατότητα, εφόσον το επιλέξουν, να επιδοτηθούν με 500€ για την αγορά έξυπνου οικιακού φορτιστή υπό την προϋπόθεση ότι θα τεκμαίρεται η δυνατότητα τους να τον εγκαταστήσουν σε ιδιόκτητο ή μισθωμένο σημείο στην κύρια κατοικία τους.

Ειδικές κατηγορίες που δικαιούνται επιπλέον επιδότησης είναι οι πολύτεκνοι και τα Άτομα με Αναπηρίες, οι οποίοι λαμβάνουν επιπλέον 1.000€ για την αγορά αυτοκινήτου ή 500 ευρώ για την αγορά δικύκλου,τρικύκλου και ποδηλάτου.

Τέλος, δίνεται προαιρετικά η δυνατότητα απόσυρσης παλαιού οχήματος το οποίο έχει ταξινομηθεί στην Ελλάδα από την 1.1.2013 και πίσω ενώ βρίσκεται στην ιδιοκτησία του αιτούντος τουλάχιστον από την 1η Ιανουαρίου 2020. Η απόσυρση αυτοκινήτου επιβραβεύεται με 1.000€ ενώ αυτή του δικύκλου με 400€.

Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δοθεί στο γεγονός ότι οι ωφελούμενοι δεν μπορούν να επιδοτηθούν μεμονωμένα για την αγορά φορτιστή ή για τη  απόσυρση, αλλά μόνον εφόσον επιλέξουν να αγοράσουν ή να μισθώσουν ηλεκτρικό όχημα , ενώ εξαιρούνται της απόσυρσης τα ποδήλατα.

2. Η δεύτερη κατηγορία είναι αυτή των ιδιοκτητών Επιβατικών Δημοσίας Χρήσης-ΤΑΞΙ οχημάτων. Για τη  συγκεκριμένη κατηγορία προβλέπεται οικολογικό Bonus:

  • Για την αγορά ή μίσθωση αμιγώς ηλεκτρικού οχήματος , σε ποσοστό έως 25% επί της Λιανικής Τιμής Προ Φόρων, με μέγιστη τιμή τις 50.000€ και μέγιστο ποσό επιδότησης τις 8.000€
  • Για την αγορά ή μίσθωση υβριδικού plug in οχήματος χαμηλών εκπομπών (έως 50γρ/χλμ) με ποσοστό 15% επί της Λιανικής Τιμής Προ Φόρων, με μέγιστη τιμή τις 50.000€ και μέγιστο ποσό επιδότησης τις 5.500€
  • Και για τις δυο παραπάνω κατηγορίες είναι υποχρεωτική η απόσυρση παλαιού οχήματος ταξί, με ημερομηνία ταξινόμησης την 1.1.2013 και πίσω, και η οποία επιβραβεύεται με 2.500€. Έτσι το μέγιστο ποσό οικολογικού Bonus διαμορφώνεται στις 10.500€ ή στις 8.000€ για υβριδικό όχημα.

Ειδικές κατηγορίες που δικαιούνται επιπλέον επιδότησης είναι οι πολύτεκνοι και τα Άτομα με Αναπηρίες, οι οποίοι λαμβάνουν επιπλέον 1.000€

3. Η τρίτη κατηγορία αφορά τις νομικές οντότητες ανεξαρτήτως μορφής (ατομική, ΑΕ, ΙΚΕ, ΕΕ,ΟΕ, ΕΠΕ, ΚΟΙΝΣΕΠ) και μεγέθους (πολύ μικρή, μικρή, μεσαία και μεγάλη επιχείρηση) . Για την συγκεκριμένη κατηγορία παρέχεται η δυνατότητα επιλογής έως τριών οχημάτων ή έως έξι (6) εφόσον η εταιρία διαθέτει δραστηριότητα σε νησιωτικό Δήμο. Η επιλογή των οχημάτων γίνεται από τις παρακάτω κατηγορίες:

  • Αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, Λιανικής Τιμής Προ Φόρων έως 50.000€ , με ποσοστό 15% και μέγιστο ποσό οικολογικού bonus τις 5.500€
  • Ηλεκτρικά δίκυκλα ή τρίκυκλα, με ποσοστό 20% επί της αξίας τους και μέγιστο ποσό τα 800€
  • Αμιγώς ηλεκτρικά επαγγελματικά οχήματα μάζας έως 3,5 τόνων , με ποσοστό 15% επί της Λιανικής Τιμής Προ Φόρων (μέγιστη αξία οι 50.000€) και μέγιστο ποσό τις 5.500€
  • Υβριδικά plug in επαγγελματικά οχήματα (χαμηλών ρύπων έως 50γρ/χλμ) μάζας έως 3,5 τόνων, με ποσοστό 15% επί της Λιανικής Τιμής Προ Φόρων (μέγιστη αξία οι 50.000€) και μέγιστο ποσό τις 4.000€

Η επιλογή των οχημάτων μπορεί να γίνει συνδυαστικά από τις τρείς κατηγορίες ή και από μια από αυτές.

Δίνεται επιπλέον η δυνατότητα απόσυρσης ενός αυτοκινήτου και ενός δικύκλου, με ποσό 1.000€ και 400€ αντίστοιχα.

Τονίζεται ότι για κάθε μια από τις παραπάνω τρεις κατηγορίες ωφελούμενων δίνεται η δυνατότητα υποβολής μιας αίτησης ανά ΑΦΜ.

Η δαπάνη του ΦΠΑ δεν είναι επιλέξιμη .

Η διαδικασία υποβολής περιλαμβάνει δυο στάδια , αυτό της υποβολής του αιτήματος συμμετοχής και αυτό της καταβολής του οικολογικού bonus.

Διαδικασία υποβολής αιτημάτων

Η υποβολή των αιτημάτων θα γίνεται μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας http://kinoumeilektrika.ypen.gr.

Η διαδικασία είναι πολύ απλή και συνοδεύεται από την επισύναψη των απαιτούμενων δικαιολογητικών ανά κατηγορία ωφελούμενου.

Πιο συγκεκριμένα για το αίτημα συμμετοχής ο ωφελούμενος θα εισέρχεται στην ηλεκτρονική πλατφόρμα κάνοντας χρήση των κωδικών πρόσβασης στο taxisnet, θα βρίσκει προσυμπληρωμένα τα στοιχεία του , θα επιλέγει την κατηγορία οχήματος , το μοντέλο κα την αξία, θα δηλώνει εάν επιθυμεί οικιακό φορτιστή (μόνο φυσικά πρόσωπα), απόσυρση και εάν υπάγεται στις ειδικές κατηγορίες (μόνον φυσικά πρόσωπα και ΕΔΧ ΤΑΞΙ) και στην συνέχεια θα επισυνάπτει τα απαραίτητα δικαιολογητικά έτσι ώστε να υποβάλει οριστικά την αίτηση.

Η αποδοχή της θα γίνεται σε χρονικό διάστημα λίγων ημερών, ο ωφελούμενος θα ενημερώνεται άμεσα με ηλεκτρονικό μήνυμα και στην συνέχεια εφόσον αγοράσει ή μισθώσει το όχημα για το οποίο επιδοτείται έχει την δυνατότητα υποβολής του αιτήματος καταβολής του οικολογικού bonus.

Δίνεται η δυνατότητα και ενός ενδιάμεσου σταδίου, αυτού του αιτήματος τροποποίησης, στην περίπτωση που ο ωφελούμενος μεταξύ της αρχικής υποβολής και του αιτήματος πληρωμής αποφασίσει να αγοράσει ή μισθώσει διαφορετικό όχημα (της ίδιας όμως κατηγορίας) από αυτό που αρχικά είχε δηλώσει.

Έτσι για παράδειγμα εάν κάποιος αρχικά είχε επιλέξει να επιδοτηθεί για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο μάρκας Χ έχει την δυνατότητα να τροποποιήσει το αίτημα μου μόνον εφόσον επιλέξει να επιδοτηθεί για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο μάρκας Υ, ομοίως για δίκυκλο ή ποδήλατο.

Τα απαιτούμενα δικαιολογητικά θα αναρτηθούν άμεσα  στην ιστοσελίδα της δράσης και θα περιέχονται στην Κοινή Υπουργική Απόφαση που θα εκδοθεί.

Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δοθεί στον τύπο του ηλεκτρικού ποδηλάτου που επιδοτείται καθώς και στον τύπο του έξυπνου οικιακού φορτιστή, δυο κατηγορίες για τις οποίες υπάρχουν συγκεκριμένες τεχνικές προδιαγραφές που επίσης θα αναρτηθούν στην ιστοσελίδα της δράσης.

Οι συμμετέχοντες για να υποβάλλουν αίτημα συμμετοχής πρέπει προηγουμένως να έχουν πάρει επίσημη προσφορά από τον προμηθευτή του οχήματος που επιθυμούν (αυτοκίνητο,δίκυκλο/τρίκυκλο, ποδήλατο) η οποία θα φέρει υποχρεωτικά σφραγίδα και υπογραφή του πωλητή. Χωρίς τη  επισύναψη επίσημης προσφοράς καμία αίτηση δεν θα γίνεται δεκτή και θα επιστρέφεται στον αιτούντα προς συμπλήρωση του συγκεκριμένου δικαιολογητικού συμμετοχής.

Τονίζεται ότι δεν γίνονται δεκτά και δεν είναι επιλέξιμα μεταχειρισμένα οχήματα, οχήματα που προέρχονται από μετατροπή (ακόμα και αν είναι καινούρια) και οχήματα που δεν ανήκουν στις επιλέξιμες κατηγορίες ή ξεπερνούν (για αυτοκίνητα) την Λιανική Τιμή Προ Φόρων των 50.000€.

Τέλος, για την επιδότηση σε περίπτωση μίσθωσης , η αγορά του οχήματος στην λήξη της μισθωτικής περιόδου θα είναι υποχρεωτική ώστε να περιέλθει στην κυριότητα του ωφελούμενου.

Ιουλ 27

Το φυσικό αέριο πηγαίνει σε 34 πόλεις της Ελλάδας - Επενδύσεις 270 εκατ. ευρώ από τη ΔΕΔΑ τα επόμενα πέντε χρόνια

 

Σε τροχιά υλοποίησης εισέρχεται το επενδυτικό πρόγραμμα της Δημόσιας Επιχείρησης Δικτύων Διανομής Αερίου (ΔΕΔΑ), ύψους 270 εκατ. ευρώ για την επόμενη πενταετία, μετά την έγκριση του Προγράμματος Ανάπτυξης 2020-2024 από τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας. Ο σχεδιασμός της εταιρείας παρουσιάστηκε στην πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΝ σε σύσκεψη με τη συμμετοχή του υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κωστή Χατζηδάκη, του υφυπουργού Γεράσιμου Θωμά, του Διευθύνοντος Συμβούλου της ΔΕΔΑ κ. Μάριου Τσάκα, του προέδρου της ΔΕΔΑ κ. Βασίλη Κοτρώνη και του προέδρου της ΔΕΠΑ Υποδομών (μητρικής εταιρείας της ΔΕΔΑ), κ. Χάρη Κυριαζή. Στη σύσκεψη συμμετείχε –μέσω τηλεδιάσκεψης- και ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΠΑ Υποδομών κ. Μιχάλης Χατζής.

Πιο συγκεκριμένα, το Πρόγραμμα Ανάπτυξης της ΔΕΔΑ προβλέπει:

1. Την ανάπτυξη δικτύων διανομής φυσικού αερίου αρχικά στις ακόλουθες34 πόλειςτης ελληνικής περιφέρειας:

  • Αλεξανδρούπολη, Κομοτηνή, Δράμα, Ξάνθη, Ορεστιάδα και Καβάλα της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης
  • Κατερίνη, Κιλκίς, Σέρρες, Βέροια, Γιαννιτσά και Αλεξάνδρεια της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας
  • Λαμία, Χαλκίδα, Θήβα, Λιβαδειά, Άμφισσα, ΚαρπενήσιΟινόφυτα της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας
  • Καστοριά, Γρεβενά, Άργος Ορεστικού, Μανιάκοι, Αμύνταιο, Φλώρινα, Πτολεμαΐδα και Κοζάνη της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας
  • Πάτρα, Αγρίνιο, Πύργο της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας
  • Ιωάννινα, Άρτα, Πρέβεζα, Ηγουμενίτσα της Περιφέρειας Ηπείρου

Είναι ζήτημα ημερών να βγουν στον αέρα οι διαγωνισμοί για την υλοποίηση των πρώτων έργων, καθώς έχει  ήδη ολοκληρωθεί η διαδικασία διαβούλευσης επί των τευχών δημοπράτησης στις Περιφέρειες Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης, Κεντρικής Μακεδονίας και Στερεάς Ελλάδας. Σημειώνεται ότι η ΔΕΔΑ υπέβαλε αίτηση αναθεώρησης για τις πόλεις της Πελοποννήσου.

2. Την κατασκευή συνολικά1.830 χιλιομέτρων δικτύου διανομής φυσικού αερίου

3. Τουλάχιστον57.000 συνδέσεις καταναλωτών όλων των κατηγοριών (οικιακών, εμπορικών, βιομηχανικών).

Ο σχεδιασμός της ΔΕΔΑ για την ανάπτυξη δικτύων διανομής φυσικού αερίου στην ελληνική περιφέρεια επεκτείνεται μέχρι το 2036, προβλέποντας περισσότερες από 170.000 συνδέσεις καταναλωτών και επενδύσεις άνω των 470 εκατ. ευρώ.

Τα δίκτυα της εταιρείας έχουν σχεδιαστεί αξιοποιώντας τις δυνατότητες εναλλακτικής τροφοδοσίας προκειμένου το φυσικό αέριο να φθάσει σε όσο το δυνατόν περισσότερες περιοχές της χώρας με ασφάλεια και αξιοπιστία. Η ανάπτυξη  των δικτύων θα δρομολογηθεί με τον ασφαλέστερο δυνατό τρόπο και στις πιο αυστηρές προδιαγραφές, ώστε τα δίκτυα διανομής στις πόλεις να είναι απόλυτα ασφαλή, χωρίς κανένα κίνδυνο (αρχή μηδενικού ατυχήματος) και χωρίς εκπομπές. 

Μάλιστα, η εταιρεία πρωτοπορεί, αναπτύσσοντας, για πρώτη φορά  στην Ελλάδα υποδομές φυσικού αερίου μέσω των έργων μικρής κλίμακας Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (Small Scale LNG) σε συνεργασία με τον ΔΕΣΦΑ και τους αρμόδιους φορείς. Με τον τρόπο αυτό, θα μπορέσει να γίνει η τροφοδότηση των πόλεων της Ηπείρου και της Δυτικής Ελλάδας νωρίτερα σε σχέση με τον χρόνο άφιξης του φυσικού αερίου με αγωγό.

Ταυτόχρονα, η ΔΕΔΑ επενδύει σε καινοτόμες τεχνολογίες προκειμένου να εξασφαλίσει το υψηλότερο δυνατό επίπεδο διαφάνειας, αξιοπιστίας και εξυπηρέτησης στους καταναλωτές. Είναι ο μοναδικός διαχειριστής διανομής φυσικού αερίου στην Ελλάδα που τοποθετεί  αποκλειστικά «έξυπνους» μετρητές σε όλους τους καταναλωτές οι οποίοι τροφοδοτούνται από τα δίκτυά τους. Με τους μετρητές αυτούς,  οι καταναλωτές έχουν τη δυνατότητα να ελέγχουν ανά πάσα στιγμή και με ακρίβεια, μέσω ηλεκτρονικής ένδειξης πάνω στον μετρητή, την κατανάλωση φυσικού αερίου σε πραγματικό χρόνο.

Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Κωστής Χατζηδάκης δήλωσε σχετικά: «Το φυσικό αέριο επεκτείνεται γρήγορα και δυναμικά. Το δίκτυο της ΔΕΔΑ θα επεκταθεί σε 34 πόλεις της Ελλάδας μέσα σε μία πενταετία, με στόχο να καλύψει σε πρώτη φάση 57.000 καταναλωτές. Μιλάμε για έργα που αλλάζουν την καθημερινότητα των περιοχών στις οποίες αναπτύσσονται και αποφέρουν σημαντικά οφέλη για τους πολίτες, τις επιχειρήσεις, το περιβάλλον αλλά και την οικονομία».

Ο υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Γεράσιμος Θωμάς υπογράμμισε: «Ελπίζουμε οι δημοπρατήσεις των έργων να ξεκινήσουν μέσα στο καλοκαίρι και να υπάρχουν εγκατεστημένοι εργολάβοι για να ξεκινήσουν τα έργα από τις αρχές του επόμενου χρόνου. Αυτό είναι πολύ σημαντικό και για τη ΔΕΔΑ και τους Έλληνες καταναλωτές, αλλά και για τη μητρική εταιρεία ΔΕΠΑ Υποδομών που ως γνωστόν είναι σε φάση ιδιωτικοποίησης. Έχει μεγάλη αξία o σχεδιασμός που έχει βάλει μπροστά η ΔΕΔΑ, καθώς όλα τα επιχειρησιακά σχέδια των εταιρειών φυσικού αερίου είναι δεσμευτικά για πέντε χρόνια, όποιος και να είναι ο ιδιοκτήτης των εταιρειών αυτών».

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΕΔΑ κ. Μάριος Τσάκας σημείωσε«Το Σχέδιο Ανάπτυξης της ΔΕΔΑ είναι αρκετά τολμηρό και πρωτόγνωρο αν αναλογιστεί κανείς την πυκνότητα με την οποία αναπτύσσεται το δίκτυο, εντός λίγων μόνο ετών, ώστε να αποκτήσουν πρόσβαση στο φυσικό αέριο οι πολίτες 34 πόλεων ανά την Ελλάδα. Ωστόσο, πιστεύουμε ότι με την προσπάθεια όλων μας, θα καταφέρουμε να υλοποιήσουμε το σχέδιο αυτό και να φτάσει το φυσικό αέριο σε όσο το δυνατό περισσότερες πόλεις της ελληνικής περιφέρειας, μειώνοντας τα ενεργειακά κόστη για τις εταιρείες και δίνοντας φθηνότερη ενέργεια στους οικιακούς καταναλωτές».

Ιουλ 24

Δήλωση για την παραίτηση του υφυπουργού Γεράσιμου Θωμά

Σε συνέχεια της ανακοίνωσης του κυβερνητικού εκπροσώπου κ. Στέλιου Πέτσα για την παραίτηση του υφυπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Γεράσιμου Θωμά (που αναλαμβάνει υψηλόβαθμη θέση στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή), ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Κωστής Χατζηδάκης προέβη στην ακόλουθη δήλωση:

«Χάνω σήμερα έναν πολύτιμο συνεργάτη, αλλά η Ελλάδα κερδίζει μια πολύ σημαντική θέση στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Ο υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Γεράσιμος Θωμάς επελέγη ως Γενικός Διευθυντής της Γενικής Διεύθυνσης Φορολογίας και Τελωνειακής Ένωσης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Είναι η ανώτερη θέση που μπορεί να καταλάβει στέλεχος της Κομισιόν.

Ο Γεράσιμος Θωμάς, με τον οποίο η συνεργασία μας ξεκίνησε από την περίοδο που ήμουν ευρωβουλευτής, είχε σπουδαία συμβολή στην υλοποίηση σημαντικών πρωτοβουλιών του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας τον τελευταίο χρόνο:

-Συντόνισε την εκπόνηση του νέου, πράσινου Εθνικού Σχεδίου για την Ενέργεια και το Κλίμα
-Επόπτευσε την αποκρατικοποίηση της ΔΕΠΑ Υποδομών και της ΔΕΠΑ Εμπορίας
-Ξεκίνησε και προώθησε τον σχεδιασμό για την απολιγνιτοποίηση
-Επιτάχυνε εντυπωσιακά την εφαρμογή του Target Model, άρα και της απελευθέρωσης της αγοράς ενέργειας της χώρας
-Στήριξε αποφασιστικά το εγχείρημα για την απλοποίηση της αδειοδότησης των ΑΠΕ και την ταχύτερη διείσδυσή τους στο ενεργειακό μείγμα
-Διαπραγματεύτηκε τη συμφωνία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τους μηχανισμούς διακοψιμότητας και TFRM (Μεταβατικός Μηχανισμός Αποζημίωσης Ευελιξίας), με θετική αντανάκλαση για την αγορά
-Επεξεργάστηκε τη νέα αρχιτεκτονική του προγράμματος ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΩ-ΑΥΤΟΝΟΜΩ

Για μένα είναι μια μέρα συγκίνησης. Του εύχομαι καλή δύναμη. Είμαι βέβαιος για την επιτυχία του στα νέα του καθήκοντα».

Ιουλ 23

Κανένας δεν πρέπει να υποτιμά την αποφασιστικότητα της Ελλάδας - Bασικά σημεία συνέντευξης στον τηλεοπτικό σταθμό ΑΝΤ1

Η ελληνική κυβέρνηση αντιμετωπίζει την τουρκική προκλητικότητα με ψυχραιμία και αποφασιστικότητα επισήμανε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κωστής Χατζηδάκης, σε συνέντευξή του σήμερα στον τηλεοπτικό σταθμό Ant1. «Δεν υποτιμούμε τίποτα, δεν παραγνωρίζουμε τίποτα, αλλά από την άλλη πλευρά κανένας δεν πρέπει να υποτιμά την αποφασιστικότητα της Ελλάδας», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Σχετικά με την πυρκαγιά στο Μάτι και τις πρόσφατες αποκαλύψεις, ο υπουργός έκανε λόγο για «απίστευτο κυνισμό» από πλευράς ΣΥΡΙΖΑ. «Ήρθαν στη δημοσιότητα τις τελευταίες μέρες πράγματα αδιανόητα. Φρίττει κανείς με αυτούς τους διαλόγους που είδαμε στην Καθημερινή», τόνισε ο κ. Χατζηδάκης.

Επιπλέον, για την ηλεκτροκίνηση και το νομοσχέδιο που ψηφίστηκε χθες από τη Βουλή, ο κ. Χατζηδάκης υπογράμμισε πως η κυβέρνηση δίνει ισχυρότερα κίνητρα στους πολίτες για την αγορά ηλεκτρικών ΙΧ, σκούτερ και ποδηλάτων. Μάλιστα, εξήγησε πως πέρα από τα 100 εκατ. ευρώ από το Ταμείο των Ρύπων, θα αντληθούν πόροι και από το Ταμείο Ανάκαμψης, μετά τη χθεσινή συμφωνία των 27 ευρωπαίων αρχηγών κρατών. Πόροι από το Ταμείο Ανάκαμψης θα διοχετευτούν και σε ένα πρόγραμμα ενεργειακής εξοικονόμησης, μεγάλης εμβέλειας, που προανήγγειλε ο υπουργός και το οποίο θα ξεκινήσει εντός του 2021.

Ακολουθούν τα βασικά σημεία της συνέντευξης του κ. Χατζηδάκη:

«Η Ελλάδα έχει σχέδιο και αντιμετωπίζει με αποφασιστικότητα τις κινήσεις της Τουρκίας»

«Υπάρχει μια κλιμάκωση από την Τουρκία εδώ και καιρό. Την ξέρουμε αυτή την τακτική, δεν μας αιφνιδιάζει. Είμαστε σε ετοιμότητα σε όλα τα επίπεδα, με ψυχραιμία και αποφασιστικότητα. Έχουμε χτίσει συμμαχίες και έχουμε δώσει δείγματα γραφής τους τελευταίους μήνες με τον αγωγό φυσικού αερίου EastMed, όταν ο Ερντογάν είπε ότι δεν μπορούμε να τον κάνουμε. Σε ένα μήνα υπογράψαμε μαζί με το Ισραήλ και την Κύπρο. Έχουμε δώσει δείγματα γραφής τον Έβρο με τη διαχείριση της καθοδηγούμενης εισβολής μεταναστών τον περασμένο Μάρτιο. Από την πλευρά μας έχουμε πάρει τις αποφάσεις μας. Θέλουμε η Ελλάδα να είναι δύναμη ειρήνης και σταθερότητας στην περιοχή. Αλλά από την άλλη πλευρά η χώρα έχει την ιστορία της και την περηφάνια της κι αυτά σε καμία περίπτωση δεν διαγράφονται. Αυτό πρέπει να είναι ξεκάθαρο!

 

Η χώρα θα προχωρήσει στα σχέδιά της ανεξάρτητα από σχεδιασμούς και τακτικισμούς της Τουρκίας. Έχουν γνώση οι φύλακες, έχουμε τις συμμαχίες μας και μέσα στην Ευρωπαϊκή Ένωση και στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου. Βλέπετε τις στενές επαφές με το Ισραήλ, με την Αίγυπτο. Έχουμε προφανώς αντίστοιχες επαφές με τις ΗΠΑ. Δεν υποτιμούμε τίποτα, δεν παραγνωρίζουμε τίποτα, αλλά από την άλλη πλευρά κανένας δεν πρέπει να υποτιμά την αποφασιστικότητα της Ελλάδας».

«Οι αποκαλύψεις για το Μάτι παραπέμπουν σε απίστευτο κυνισμό από πλευράς ΣΥΡΙΖΑ»

«Ήρθαν στη δημοσιότητα τις τελευταίες μέρες πράγματα αδιανόητα. Φρίττει κανείς με αυτούς τους διαλόγους που είδαμε στην Καθημερινή. Εν πάση περιπτώσει, είναι θέμα για το οποίο έχει επιληφθεί ήδη η δικαιοσύνη, που προφανώς θα κάνει τη δουλειά της. Αλλά τα πολιτικά συμπεράσματα έχουν εξαχθεί για την προηγούμενη κυβέρνηση. Ήδη στις εκλογές. Νομίζω για τον ΣΥΡΙΖΑ είναι πιο βαριά τα συμπεράσματα μετά τις εκλογές. Με αυτά που έχουν έρθει τον τελευταίο μήνα στη δημοσιότητα, με τις παρεμβάσεις συζύγου πρώην υπουργού στη δικαιοσύνη και στην αστυνομία, με αυτά που ισχυρίζεται η πλευρά Καλογρίτσα, με τους μαγνητοφωνημένους διαλόγους Μιωνή-Παππά, με όλα αυτά που έρχονται στην επιφάνεια για το Μάτι, σε συνέχεια όσων είχαν αποκαλυφθεί στο παρελθόν για το θέμα, δημιουργείται μια εικόνα για τον ΣΥΡΙΖΑ που σίγουρα δεν παραπέμπει σε ηθικό πλεονέκτημα. Μόνο σε κυνισμό παραπέμπει και μάλιστα απίστευτο.

 

Η δικαιοσύνη θα κάνει τη δουλειά της. Δεν θέλουμε ούτε να συγκαλύψουμε κάτι ούτε να αδικήσουμε κάποιον. Θέλουμε να λειτουργήσουμε σοβαρά και θεσμικά. Πολιτικά πάντως σας λέω ότι αυτά τα οποία έρχονται στη δημοσιότητα είναι πραγματικά απίστευτα, ακόμα και για φανατικούς αντιπάλους του ΣΥΡΙΖΑ. Και από την πλευρά του ΣΥΡΙΖΑ απαιτούνται κάποιες εξηγήσεις, αντί να παριστάνουν ακόμα και σήμερα τους εισαγγελείς».   

Τα 100 εκατ. που δίνουμε στην ηλεκτροκίνηση είναι μόνο η αρχή

«Δίνουμε ισχυρότερα κίνητρα στα φθηνότερα σχετικά αυτοκίνητα, δηλαδή σε αυτά που κοστίζουν μέχρι 30.000 ευρώ. Από το πρόγραμμα «Κινούμαι ηλεκτρικά» που θα παρουσιαστεί αναλυτικά την επόμενη εβδομάδα, μπορεί να πάρει κανείς 6.000 ευρώ για ένα τέτοιο αυτοκίνητο. Αν αποσύρει και ένα δικό του συμβατικό αυτοκίνητο, θα πάρει 1.000 ευρώ ακόμα. Δεν είναι λίγα. Και 500 ευρώ επιπλέον αν βάλει ένα φορτιστή σπίτι του. Eπίσης, δίνουμε ισχυρά κίνητρα στα σκούτερς 20% της αξίας και στα ηλεκτρικά ποδήλατα 40%. Αυτό σημαίνει ότι αν κάποιος αγοράσει ένα ηλεκτρικό ποδήλατο αξίας 1.800 ευρώ, μπορεί να λάβει επιδότηση 800 ευρώ, επομένως το κόστος κατεβαίνει στα 1.000 ευρώ. Έτσι κάνουμε ένα άνοιγμα στη νεολαία με αυτό τον τρόπο και σε ένα σύγχρονο οικολογικό τρόπο μετακινήσεων.

Υπάρχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον. Για τα ηλεκτρικά ποδήλατα, επειδή είμαστε σε επαφή με την αγορά, μας έχουν πει ότι ήδη έχουν παραγγελίες και ότι οι αναμονές πια φτάνουν στους 4 μήνες.

 

Εμείς σε πρώτη φάση δίνουμε 100 εκατ. ευρώ από το Ταμείο των Ρύπων για τις επιδοτήσεις αυτές τις οποίες σας είπα, που συνοδεύονται από φορολογικά κίνητρα. Μάλιστα στο καινούριο Recovery Fund, στο Ταμείο Ανάκαμψης, που συμφωνήθηκε χθες τα ξημερώματα στις Βρυξέλλες, υπάρχουν ισχυρές δράσεις για τα θέματα του δικού μας Υπουργείου. Θα υπάρξουν δράσεις για τις πράσινες μεταφορές, άρα θα μπορούμε να χρηματοδοτούμε τέτοια προγράμματα προώθησης της ηλεκτροκίνησης και από το Ταμείο Ανάκαμψης και αυτό είναι σημαντικό».

Πρόγραμμα ενεργειακής εξοικονόμησης - μαμούθ το 2021, χρηματοδοτούμενο από πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης

«Ακόμα, από το Ταμείο Ανάκαμψης θα υπάρξει ένα πρόγραμμα μαμούθ για την ενεργειακή εξοικονόμηση στα σπίτια. Το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα θα παρουσιάσουμε το πρόγραμμα «Εξοικονομώ 3», που είναι στο παρόν ΕΣΠΑ, με κάποιες αλλαγές σε σχέση με τα προηγούμενα. Ο στόχος είναι μαζί με τα προηγούμενα να υπερβούμε το 1 δισ. συνολικά.

Ακόμη πιο σημαντικό είναι ότι μία από τις βασικές συνιστώσες του καινούργιου προγράμματος που συμφωνήθηκε στις Βρυξέλλες είναι αυτό που λέγεται Renovation Wave, ένα κύμα ανακαινίσεων, που είναι για κάθε λογής κτίρια, ιδιωτικά, δημόσια, ξενοδοχεία, επιχειρήσεις, τα πάντα. Έρχεται λοιπόν ένα πρόγραμμα ενεργειακής εξοικονόμησης - μαμούθ, που θα τρέξει από το 2021 και μετά, το οποίο θα κάνει αυτό το «Εξοικονομώ» να φαίνεται πάρα πολύ μικρό. Οι πράσινες πολιτικές του Υπουργείου μας θα είναι στο επίκεντρο των δράσεων του Ταμείου Ανάκαμψης. Η Ευρώπη πάει προς αυτή την κατεύθυνση. Επομένως θα είναι ένα πρόγραμμα που θα στηρίξει τα νοικοκυριά, τις επιχειρήσεις, ειδικά τον κατασκευαστικό κλάδο και φυσικά θα έχει ένα θετικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα.

 

Είναι μεγάλη πρόκληση για εμάς γιατί σε αυτό το πρόγραμμα μπορείς να κάνεις δεσμεύσεις μόνο για 3 χρόνια, ενώ στο ΕΣΠΑ μπορείς να κάνεις για 7 χρόνια. Επομένως πρέπει να κινηθούμε γρήγορα, συστηματικά, με σοβαρά και μεγάλα προγράμματα, προκειμένου να απορροφήσουμε και να αξιοποιήσουμε σωστά τους πόρους».

Ιουλ 21

Ρήτρα κλιματικής αλλαγής σε όλα τα νομοσχέδια

Ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κωστής Χατζηδάκης, δήλωσε σήμερα ότι:

«όπως εξελίσσονται τα πράγματα σε σχέση με το πρόβλημα της  κλιματικής αλλαγής, είναι σωστό να προωθηθεί μια «ρήτρα κλιματικής αλλαγής» σε κάθε νομοσχέδιο που θα εισάγεται προς ψήφιση».  

Αυτή την τοποθέτηση έκανε ο κ. Χατζηδάκης  στη συνεδρίαση του Εθνικού Συμβουλίου για την Κλιματική Αλλαγή, σημειώνοντας ότι με τον όρο «ρήτρα κλιματικής αλλαγής» εννοεί τη συμπερίληψη σε κάθε νομοσχέδιο -στις περιπτώσεις όπου είναι εφικτό- δράσεων οι οποίες υπηρετούν αυτόν τον στόχο, αλλά και την αποφυγή υιοθέτησης μέτρων που θα επιβαρύνουν το κλίμα.

 

Ο κ. Χατζηδάκης, κατά την τοποθέτησή του σημείωσε επίσης:

 «Δεκαοκτώ από τα τελευταία 20 χρόνια ήταν τα πιο θερμά που έχουν καταγραφεί ποτέ. Οι φυσικές καταστροφές που συνδέονται με τον καιρό έχουν αυξηθεί κατά 350% σε σχέση με τη δεκαετία του 1980. Έχουμε αυξανόμενες ενδείξεις ότι η κλιματική αλλαγή συνδέεται άμεσα με την διάδοση ασθενειών και αυξάνει την πιθανότητα εμφάνισης πανδημιών.

 Πιστεύω, λοιπόν, ότι και μόνο αυτά τα στοιχεία αρκούν για να συνειδητοποιήσει κανείς το μέγεθος –αλλά και την αμεσότητα- της πρόκλησης που έχουμε μπροστά μας και αυτό σημαίνει ότι έχουμε την ανάγκη για άμεσες λύσεις.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση το έχει συνειδητοποιήσει  και γι΄αυτό  η Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία  συνδέεται άμεσα με το νέο Ταμείο Ανάκαμψης της για το οποίο διαπραγματεύεται ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, το Σαββατοκύριακο στις Βρυξέλλες».

Στη Συνεδρίαση συμμετείχε και ο Γενικός Γραμματέας Φυσικού Περιβάλλοντος και Υδάτων,  Κωνσταντίνος Αραβώσης, ο οποίος έχει θέση αναπληρωτή Προέδρου στο Συμβούλιο. Ο κ. Αραβώσης, κατά την τοποθέτησή του, επεσήμανε την ανάγκη γρήγορης εκπόνησης των περιφερειακών σχεδίων κλιματικής αλλαγής που εκκρεμούν αλλά και τη σημασία της διατομεακής προσέγγισης στο θέμα της κλιματικής αλλαγής.

Σημειώνεται ότι το Εθνικό Συμβούλιο για την Προσαρμογή στην Κλιματική Αλλαγή είναι το κεντρικό γνωμοδοτικό όργανο του Κράτους για τον συντονισμό, την παρακολούθηση και αξιολόγηση των πολιτικών για την προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή. Αποτελείται από εκπροσώπους Υπουργείων, της Ακαδημαϊκής κοινότητας (μεταξύ των οποίων ο Έλληνας εκπρόσωπος για θέματα κλιματικής αλλαγής, Χρήστος Ζερεφός και ο πρόεδρος της Επιστημονικής Επιτροπής για την Κλιματική Αλλαγή, Κωνσταντίνος Συνολάκης),  της κοινωνίας των πολιτών, της Αυτοδιοίκησης και των παραγωγικών φορέων.