Ιουλ 21

Ξεκινά η λειτουργία της υπηρεσίας myEFKAlive - Παρουσίαση της υπηρεσίας από τους υπουργούς Κ. Χατζηδάκη και Κ. Πιερρακάκη – Έναρξη από Κυκλάδες και Δωδεκάνησα

Την νέα ψηφιακή υπηρεσία myEFKAlive παρουσίασαν σήμερα ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Κωστής Χατζηδάκης και ο υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης, μαζί με τη Διοίκηση του ΕΦΚΑ.

Πρόκειται για ένα νέο εναλλακτικό κανάλι εξυπηρέτησης, καθώς επιτρέπει την εξ αποστάσεως εξυπηρέτηση του πολίτη από υπάλληλο του ΕΦΚΑ μέσω τηλεδιάσκεψης/βιντεοκλήσης. Ο πολίτης μπορεί να εξυπηρετηθεί για μια σειρά πιστοποιητικών και συναλλαγών του με τον ΕΦΚΑ χωρίς να χρειαστεί να μεταβεί στο κοντινότερο υποκατάστημα του Φορέα. Ως εκ τούτου, η νέα υπηρεσία διευκολύνει πρωτίστως τους κατοίκους νησιωτικών, ορεινών ή απομακρυσμένων περιοχών, καθώς και άτομα με αναπηρία που δυσκολεύονται να μετακινηθούν αλλά και όσους δεν είναι εξοικειωμένοι με τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες του ΕΦΚΑ.

Από σήμερα, μέσω του myEFKAlive θα μπορούν να εξυπηρετούνται οι κάτοικοι των Δωδεκανήσων και των Κυκλάδων (πλην της Κω που θα ενταχθεί στο σύστημα στις 10 Αυγούστου καθώς τα υποκαταστήματα της βρίσκονται σε διαδικασία συγχώνευσης). Ειδικά για ασφαλισμένους σε ακριτικά ή απομακρυσμένα νησιά των Κυκλάδων και των Δωδεκανήσων όπου δεν λειτουργούν υποκαταστήματα του ΕΦΚΑ, θα μπορούν πλέον να διεκπεραιώνουν αρκετές από τις συναλλαγές τους με τον Φορέα, χωρίς να χρειάζεται να ταξιδεύουν από νησί σε νησί για να εξυπηρετηθούν.

Στόχος είναι μέχρι το τέλος του χρόνου να ενταχθούν στην υπηρεσία το σύνολο των νησιωτικών περιοχών της χώρας, καθώς και τμήματα της ηπειρωτικής Ελλάδας και εντός του 2022 να καλύπτεται το σύνολο της επικράτειας.

Η διαδικασία είναι εύκολη και απλή. Μέσω της ιστοσελίδας του ΕΦΚΑ (www.efka.gov.gr) ή της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης Δημόσιας Διοίκησης (www.gov.gr) και με την χρήση των προσωπικών κωδικών TAXISnet, ο πολίτης θα μπορεί να κλείνει το ραντεβού του σε ώρα και ημέρα που τον εξυπηρετεί, από τον υπολογιστή του σπιτιού ή του γραφείου του ή ακόμα και από το κινητό του. Την ημέρα του ραντεβού θα συνδεθεί με έναν υπάλληλο του ΕΦΚΑ με τηλεδιάσκεψη/βίντεοκλήση προκειμένου να αιτηθεί πιστοποιητικά κι επιδόματα ή για να ενημερωθεί για ένα συνταξιοδοτικό ή ασφαλιστικό του ζήτημα.

Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης, οι δυο υπουργοί συνομίλησαν μέσω βιντεοκλήσης με 6 εκπαιδευμένους υπαλλήλους του ΕΦΚΑ- χειριστές της υπηρεσίας myEFKAlive- σε Ρόδο, Τήνο, Σύρο, Κάλυμνο, Νάξο και Κάρπαθο αντίστοιχα. Στη συνέχεια έγινε χρήση της υπηρεσίας σε πραγματικό χρόνο από πολίτη στο ακριτικό Καστελόριζο και από πολίτη στην νήσο Ηρακλειά των Μικρών Κυκλάδων. Μέσα σε μόλις λίγα λεπτά εξέδωσαν το έγγραφο που χρειάζονταν και το παρέλαβαν στο email τους, χωρίς να απαιτείται μετακίνηση σε γειτονικά νησιά.

Ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Κωστής Χατζηδάκης, δήλωσε: «Η ενεργοποίηση, από σήμερα, της ψηφιακής υπηρεσίας myEFKAlive ξεκινώντας από τους νησιώτες μας στα Δωδεκάνησα και τις Κυκλάδες, παρέχει στους πολίτες αυτό που δικαιούνται. Ποιοτική, ευρωπαϊκού επιπέδου, εξυπηρέτηση, χωρίς ταλαιπωρία και καθυστερήσεις. Αυτό φιλοδοξούμε να πετύχουμε συνολικά στον ΕΦΚΑ, ώστε να γίνει ένας οργανισμός με δομή, σύστημα και ψηφιακές λειτουργίες που ανταποκρίνονται στις προσδοκίες τόσο των πολιτών αλλά και των υπαλλήλων του. Θέλουμε ο ΕΦΚΑ να σταματήσει να είναι πλέον ο φτωχός συγγενής της Δημόσιας Διοίκησης.

Η νέα αυτή υπηρεσία επιτρέπει σε έναν ασφαλισμένο να συνδιαλλαγεί σε πραγματικό χρόνο με υπάλληλο του ΕΦΚΑ από το σπίτι ή το γραφείο του, από το κινητό ή τον υπολογιστή του. Αυτό σημαίνει ότι δεν χρειάζεται να μετακινηθεί ή να ξοδέψει χρόνο ή χρήματα για να ταξιδέψει από το χωριό στην πόλη ή από το ένα νησί στο άλλο για να βρει το κοντινότερο τοπικό υποκατάστημα. Διευκολύνουμε λοιπόν πρωτίστως τους συμπολίτες μας με αναπηρία, τους κατοίκους ορεινών, νησιωτικών και απομακρυσμένων περιοχών αλλά και όσους δεν είναι εξοικειωμένοι με τις 50 ηλεκτρονικές υπηρεσίες του ΕΦΚΑ. Και θα ήθελα να ευχαριστήσω τον Υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκο Πιερρακάκη και τα στελέχη του Υπουργείου του για την σημαντική αρωγή τους στην επιτυχή υλοποίηση της νέας αυτής υπηρεσίας.

Η υπηρεσία myEFKAlive θα εμπλουτίζεται συνεχώς με νέες κατηγορίες συναλλαγών και σταδιακά θα επεκταθεί σε όλη την Ελλάδα. Τέλος του μήνα θέτουμε σε λειτουργία το νέο ενιαίο τηλεφωνικό κέντρο του Υπουργείου Εργασίας και των εποπτευόμενων φορέων του. Ενισχύουμε και αυξάνουμε τις ψηφιακές υπηρεσίες του ΕΦΚΑ, που επιτρέπουν κάθε μήνα πάνω από 1 εκατ. ψηφιακές συναλλαγές. Μονιμοποιούμε και διευρύνουμε τα ηλεκτρονικά ραντεβού. Ενισχύουμε τη συνεργασία του ΕΦΚΑ με τα ΚΕΠ – ήδη έχουν γίνει 44.000 συναλλαγές τους τελευταίους δυο μήνες.

Εκσυγχρονίζουμε τον ΕΦΚΑ ρίχνοντας όλα τα όπλα στη μάχη. Διότι οι πολίτες έχουν δικαίωμα να εξυπηρετούνται γρήγορα και αποτελεσματικά και συνεχίζουμε τις προσπάθειες ώστε να το πετύχουμε για όλες και για όλους».

Ο υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης, δήλωσε: «Με το Υπουργείο Εργασίας έχουμε πολύ στενή συνεργασία, είμαστε αρωγοί στο έργο αυτής της μεγάλης προσπάθειας ψηφιακού μετασχηματισμού. Το myEFKAlive είναι η τηλεδιάσκεψη στην εξυπηρέτηση του πολίτη, είναι ένα εργαλείο ενδυνάμωσης κι έχουμε δει την εφαρμογή του σε άλλες υπηρεσίες του ελληνικού δημοσίου, στα ΚΕΠ, την ΑΑΔΕ, τον ΟΑΕΔ, στα προξενεία. Ξεκινάμε από εκεί που υπάρχει μεγαλύτερη ανάγκη, από τις Κυκλάδες και τα Δωδεκάνησα και στην πορεία θα επεκταθούμε σε όλη την Ελλάδα. Παράλληλα, απλουστεύουμε διαδικασίες αλλά και διευρύνουμε υπηρεσίες του eΕΦΚΑ.

Αξίζουν συγχαρητήρια τόσο στη Διοίκηση του ΕΦΚΑ όσο και στη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης για την υπηρεσία τηλεδιασκέψεων με τον φορέα. Οι πολίτες θα έχουν στην πράξη την ευκαιρία να διαπιστώσουν πόσο φιλική στο χρήστη είναι η υπηρεσία. Άλλωστε, ο σχεδιασμός όλων των ψηφιακών υπηρεσιών από το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης γίνεται με γνώμονα τον πολίτη και τις ανάγκες του και για εμάς είναι πολύτιμη η εμπειρία του χρήστη από την υπηρεσία.

Η τεχνολογία, γενικά, εξυπηρετεί τους πιο αδύναμους, δεν κάνει διακρίσεις και μειώνει τις ανισότητες. Σήμερα ξεκινάμε το myEFKAlive από τους νησιώτες μας. Όλα αυτά είναι ένα κομμάτι ενός βηματισμού που οριοθετεί ένα κράτος κι έναν ΕΦΚΑ φιλικό απέναντι στον πολίτη. Και πιστέψτε με, είναι απολύτως εφικτό».

Ο υφυπουργός Κοινωνικής Ασφάλισης, Πάνος Τσακλόγλου, δήλωσε: «Η λειτουργία της νέας ψηφιακής υπηρεσίας «myEFKAlive» που ξεκινά σήμερα, αποτελεί μία ακόμη σημαντική μεταρρύθμιση που έχει στον πυρήνα της την ουσιαστική και άμεση εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων χωρίς ταλαιπωρία και καθυστερήσεις. Δίνει τη δυνατότητα στον πολίτη να μπορεί να επικοινωνήσει με υπάλληλο του ΕΦΚΑ από το σπίτι ή το γραφείο του, χωρίς περιττές μετακινήσεις.

Χωρίς να ισχυρισθώ ότι ο ελληνικός δημόσιος τομέας είναι υπόδειγμα αποτελεσματικότητας, νομίζω ότι, όπως συχνά υπενθυμίζει ο καλός συνάδελφός μου από το Πανεπιστήμιο Κρήτης, Στέφανος Τραχανάς, «Ποιότητα και Δημόσιο δεν είναι έννοιες ασυμβίβαστες». Σε αυτή την κατεύθυνση πορευόμαστε σαν κυβέρνηση και σε αυτή θα παραμείνουμε αταλάντευτα.

Αυτή είναι μία σημαντική μεταρρύθμιση και η χώρα μας έχει μεγάλη ανάγκη μεταρρυθμίσεων. Ο χρόνος για μεταρρυθμίσεις δεν σταματά ποτέ. Για να αναφερθώ σε δύο άλλες σημαντικές μεταρρυθμίσεις που εμπίπτουν στο πεδίο των αρμοδιοτήτων μου, αυτές τις μέρες εισάγεται στη Βουλή το νομοσχέδιο για τη μεταρρύθμιση της επικουρικής ασφάλισης, ενώ ήδη έχει αναρτηθεί για δημόσια διαβούλευση η προκήρυξη για την κωδικοποίησης της, ιδιαίτερα περίπλοκης στη χώρα μας, ασφαλιστικής νομοθεσίας. Και στις δύο περιπτώσεις τα οφέλη για τους ασφαλισμένους θα είναι μεγάλα.

Θα ήθελα να ευχαριστήσω τον Υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκο Πιερρακάκη και τα στελέχη του Υπουργείου του για την σημαντική αρωγή τους στην επιτυχή υλοποίηση του myEFKAlive. Ήδη, βρισκόμαστε σε διαρκή επικοινωνία με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και σχεδιάζουμε συνεργασίες σε νέα πεδία με απώτερο στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων».

Οι υπηρεσίες του ΕΦΚΑ που θα παρέχονται, σε πρώτη φάση, μέσω του myEFKAlive στους κατοίκους των Κυκλάδων και των Δωδεκανήσων είναι:

  1. Επίδομα ασθενείας
  2. Επίδομα μητρότητας
  3. Ηλεκτρονική Αίτηση Εξόδων Κηδείας (συνταξιούχων και μισθωτών τ. ΙΚΑ)
  4. Βεβαίωση ασφάλισης (Χρόνου ασφάλισης – Προϋπηρεσία)
  5. Αλλαγή στοιχείων Μητρώου
  6. Ασφαλιστική Ικανότητα
  7. Παραλαβή Απόφασης ΚΕΠΑ
  8. Απογραφή Ασφαλισμένου
  9. Έκδοση Ευρωπαϊκής Κάρτας Ασφάλισης (ΕΚΑ)
  10. Βεβαίωση Απογραφής
  11. Αίτηση μηνιαίου ενημερωτικού σημειώματος σύνταξης
  12. Παρακολούθηση πορείας αίτησης συνταξιοδότησης.

Το προσεχές χρονικό διάστημα θα ενταχθούν και νέες υπηρεσίες στο myEFKAlive για να καλυφθεί το μεγαλύτερο κομμάτι των συναλλαγών με τους πολίτες.

Η παρουσίαση της υπηρεσίας πραγματοποιήθηκε με τη συμμετοχή του Διοικητή του ΕΦΚΑ Παναγιώτη Δουφεξή, του υφυπουργού Κοινωνικής Ασφάλισης Πάνου Τσακλόγλου, του Γενικού Γραμματέα Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης Δημοσθένη Αναγνωστόπουλου, της Γενικής Γραμματέως Κοινωνικών Ασφαλίσεων του Υπουργείου Εργασίας Παυλίνας Καρασιώτου και των αρμόδιων Υποδιοικητών Αλέξανδρου Βαρβέρη και Νίκου Παγώνη. Παρόντες στην εκδήλωση ήταν υπηρεσιακά στελέχη του ΕΦΚΑ και της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης που συνεργάστηκαν για την επιτυχή υλοποίηση της υπηρεσίας.

Η υπηρεσία δημιουργήθηκε με απόφαση των αρμοδίων Υπουργών Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκου Πιερρακάκη και Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστή Χατζηδάκη και του Υφυπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης, αρμόδιου για θέματα απλούστευσης διαδικασιών Γιώργου Γεωργαντά. Λειτουργεί στα πρότυπα των ήδη υφιστάμενων ψηφιακών ραντεβού για τα ΚΕΠ (myKEPlive), τον ΟΑΕΔ (myOAEDlive), τα προξενεία (myConsulLive) και τις ΔΟΥ (myAADElive) και υλοποιήθηκε με την συνεργασία της Γενικής Γραμματέως Κοινωνικών Ασφαλίσεων κ. Παυλίνας Καρασιώτου, των υποδιοικητών του e-ΕΦΚΑ κ. Αλέξανδρου Βαρβέρη και κ. Νίκου Παγώνη, του Γενικού Γραμματέα Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης Δημοσθένη Αναγνωστόπουλου και του Γενικού Γραμματέα Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών Λεωνίδα Χριστόπουλου.

Ιουλ 15

Τα ΚΕΠ έχουν μπει δυναμικά στην εξυπηρέτηση του πολίτη για υπηρεσίες του ΕΦΚΑ - 44.000 συναλλαγές για υπηρεσίες του ΕΦΚΑ μέσω των ΚΕΠ – Κοινή επίσκεψη Χατζηδάκη – Γεωργαντά στο ΚΕΠ Νέας Ιωνία

Επίσκεψη στο Κέντρο Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ) Νέας Ιωνίας πραγματοποίησαν σήμερα ο Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστής Χατζηδάκης και ο Υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Γιώργος Γεωργαντάς προκειμένου να δουν από κοντά την λειτουργία των ψηφιακών υπηρεσιών του e-ΕΦΚΑ που διεκπεραιώνονται μέσω των ΚΕΠ.

Οι 13  νέες ψηφιακές υπηρεσίες του e-ΕΦΚΑ που παρέχονται μέσω  των ΚΕΠ δρομολογήθηκαν τον περασμένο Μάρτιο με κοινή απόφαση του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστή Χατζηδάκη και του Υφυπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης Γιώργου Γεωργαντά και αποτελούν ένα σημαντικό βήμα για την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών.

Η έκδοση ασφαλιστικής ενημερότητας, η έκδοση ασφαλιστικής ικανότητας, η βεβαίωση απογραφής ή η ηλεκτρονική αίτηση επιδόματος ασθενείας, είναι μεταξύ των υπηρεσιών που εδώ και λίγους μήνες παρέχονται στους πολίτες και από τα ΚΕΠ με ταχύτητα και χωρίς ταλαιπωρία. Είναι ενδεικτικό πως τους τελευταίους δύο μήνες έχουν γίνει περισσότερες από 44.000 συναλλαγές μέσω των ΚΕΠ γι’ αυτές τις 13 ηλεκτρονικές υπηρεσίες.

Παράλληλα έχει συσταθεί κοινή ομάδα εργασίας από τα 2 υπουργεία με στόχο να εκσυγχρονιστούν το σύνολο των διαδικασιών των πρώην ασφαλιστικών ταμείων που είχαν ενταχτεί στα ΚΕΠ. Ήδη από τις 272 διαδικασίες έχουν καταργηθεί οι 68 ενώ πολύ σύντομα θα ολοκληρωθεί η διοικητική εκκαθάριση όλων των διαδικασιών αρμοδιότητας του e-ΕΦΚΑ.

Σημειώνεται πως μετά την επίσκεψη στο ΚΕΠ, ο Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κ. Χατζηδάκης επισκέφθηκε αιφνιδιαστικά και τον ΕΦΚΑ Νέας Ιωνίας. Ο κ. Χατζηδάκης συνομίλησε τόσο με υπαλλήλους όσο και πολίτες που εξυπηρετούνταν στο συγκεκριμένο υποκατάστημα.

Ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Κωστής Χατζηδάκης, δήλωσε: «Βασική μας προτεραιότητα στο Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων είναι η αναβάθμιση της εξυπηρέτησης των πολιτών και προχωρούμε με σχέδιο και συγκεκριμένες πρωτοβουλίες για να το πετύχουμε. Σήμερα, εδώ στο ΚΕΠ της Νέας Ιωνίας, διαπίστωσα πως η συνεργασία του e-ΕΦΚΑ με τα ΚΕΠ αποδίδει πράγματι καρπούς. Οι πολίτες διευκολύνονται και εξυπηρετούνται γρηγορότερα και αυτό φαίνεται από τις συναλλαγές που γίνονται καθημερινά στα ΚΕΠ. Κυρίως όμως εξυπηρετούνται και εκείνοι οι συμπολίτες μας που δεν έχουν κοντά τους κάποιο υποκατάστημα του e-ΕΦΚΑ, αλλά έχουν κοντά τους ΚΕΠ ή όσοι δεν γνωρίζουν ακόμα πώς να χρησιμοποιούν τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες μέσω της ιστοσελίδας του e-ΕΦΚΑ.

Δεν σταματάμε όμως εδώ. Μέσα στον Ιούλιο, βάζουμε μπροστά ένα μηχανισμό που θα αλλάξει το τοπίο, αξιοποιώντας και τις νέες, ψηφιακές τεχνολογίες. Πρώτον το ενιαίο τηλεφωνικό κέντρο του Υπουργείου – άρα και του e-ΕΦΚΑ- που θα λειτουργεί 24 ώρες το 24ωρο, επτά ημέρες την εβδομάδα, χωρίς χρέωση των πολιτών. Δεύτερον, τη νέα υπηρεσία myEFKAlive που θα τεθεί σε λειτουργία μέσα στις επόμενες ημέρες. Και τρίτον, τις 50 ηλεκτρονικές υπηρεσίες που ήδη διαθέτει ο ΕΦΚΑ και που πρόκειται να αυξηθούν τους επόμενους μήνες. Οι πολίτες δικαιούνται να εξυπηρετούνται γρήγορα και αποτελεσματικά και είμαστε αποφασισμένοι να προχωρήσουμε προς την κατεύθυνση αυτή».

Ο υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Γιώργος Γεωργαντάς, δήλωσε: «Στο Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνηση, με τον Υπουργό Κυριάκο Πιερρακάκη έχουμε από την πρώτη στιγμή θέσει έναν κεντρικό στόχο: την υλοποίηση πολιτικών που διευκολύνουν στην πράξη τη ζωή των Ελλήνων πολιτών, την ενδυνάμωση τους μέσω της τεχνολογίας, τη διαρκή αναβάθμιση των δημοσίων υπηρεσιών. Προς επίτευξη αυτών, έχουμε αναπτύξει σειρά κοινών πρωτοβουλιών με το Υπουργείο Εργασίας και τον Υπουργό Κωστή Χατζηδάκη, στις οποίες περιλαμβάνεται, μεταξύ άλλων,  η επικαιροποίηση του συνόλου των διαδικασιών αρμοδιότητας ΕΦΚΑ, που είχαν ενταχτεί στα ΚΕΠ. Στόχος μας, οι πολίτες να έχουν τη δυνατότητα να διεκπεραιώνουν τις υποθέσεις τους μέσω εναλλακτικών καναλιών είτε ψηφιακά, μέσω του gov.gr και του e-EΦΚΑ είτε μέσω των φυσικών καταστημάτων του ΕΦΚΑ και των ΚΕΠ. Είμαστε αποφασισμένοι να κάνουμε ό,τι απαιτείται προκειμένου η καθημερινότητα όλων ανεξαιρέτως των πολιτών να γίνεται διαρκώς  ευκολότερη».

Υπενθυμίζεται πως οι 13  ψηφιακές υπηρεσίες του e-ΕΦΚΑ που παρέχονται και μέσω των ΚΕΠ είναι οι εξής:

  1. Εκτύπωση μηνιαίου ή ετήσιου ενημερωτικού σημειώματος συνταξιούχου
  2. Χορήγηση ασφαλιστικής ικανότητας έμμεσου μέλους
  3. Ηλεκτρονική αίτηση επιδόματος ασθενείας
  4. Βεβαίωση προϋπηρεσίας για μισθωτούς ιδιωτικού τομέα του τ. ΙΚΑ-ΕΤΑΜ
  5. Ατομικός Λογαριασμός Ασφάλισης για μισθωτούς ιδιωτικού τομέα του τ. ΙΚΑ-ΕΤΑΜ
  6. Αποδεικτικό ασφαλιστικής ενημερότητας
  7. Βεβαίωση απογραφής
  8. Έναρξη/Μεταβολή/Λήξη ασφάλισης μη μισθωτών
  9. Ασφαλιστική ικανότητα
  10. Βεβαίωση εισφορών για φορολογική χρήση
  11. Επιλογή ασφαλιστικής κατηγορίας κύριας και επικουρικής ασφάλισης και εφάπαξ παροχών
  12. Αίτηση για αμφισβήτηση οφειλής κατά τη διαδικασία του Ν. 4554/2018
  13. Ενημέρωση ασφαλισμένων για συμβάσεις της παραγράφου 9 του άρθρου 39 του Ν. 4387/2016 (Δελτία Παροχής Υπηρεσιών)

Επιπλέον υπηρεσίες του e-ΕΦΚΑ που παρέχονται μέσω των ΚΕΠ είναι οι εξής:

  • Έκδοση ευρωπαϊκής κάρτας ασφάλειας-ασθενείας
  • Υποβολή αίτησης για παροχή εξόδων κηδείας
  • Έκδοση βεβαίωσης συντάξεων για φορολογική χρήση
Ιουλ 14

Έξυπνα μέτρα στήριξης στην μετά κορωνοϊό εποχή για την αγορά εργασίας - Ομιλία στο 8ο Στρατηγικό Συνέδριο: «Επενδύσεις στην Ελλάδα και Αναπτυξιακή Προοπτική»

Ο κορωνοϊός δεν επηρεάζει μόνο την καθημερινότητά μας, δημιουργεί και ένα νέο σκηνικό για την επόμενη μέρα στην αγορά εργασίας για το οποίο προετοιμαζόμαστε από τώρα. Τα μέτρα στήριξης για τη μετάβαση, το νέο πλαίσιο για την τηλεργασία που θεσπίστηκε με το νόμο για την Προστασία της Εργασίας, αλλά και αποτελεσματικές πολιτικές κατάρτισης στο μεταβαλλόμενο περιβάλλον είναι στο επίκεντρο της πολιτικής μας.

Αυτό επεσήμανε ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Κωστής Χατζηδάκης, μιλώντας σήμερα στο 8ο Στρατηγικό Συνέδριο: «Επενδύσεις στην Ελλάδα και Αναπτυξιακή Προοπτική» και υπενθύμισε τα μέτρα που έχουν ληφθεί για το επόμενο διάστημα: επέκταση του προγράμματος ΣΥΝ-ΕΡΓΑΣΙΑ μέχρι τον Σεπτέμβριο «ώστε να διευκολύνουμε την προσαρμογή των επιχειρήσεων και των εργαζομένων», ειδικά μέτρα στήριξης για τους εποχικούς εργαζόμενους στον κλάδο του Τουρισμού, αναγνωρίζοντας τις ιδιαίτερες συνθήκες που αντιμετωπίζει ο συγκεκριμένος κλάδος και ενεργητικές πολιτικές απασχόλησης, με κονδύλια από το τρέχον και το νέο ΕΣΠΑ και το Ταμείο Ανάκαμψης.

«Θα συνεχίσουμε να στηρίζουμε τις επιχειρήσεις και τους εργαζομένους λαμβάνοντας υπόψη την πορεία της πανδημίας, παράλληλα όμως έχουμε καταστήσει ξεκάθαρο ότι δεν σκοπεύουμε να λάβουμε ξανά οριζόντια μέτρα», σημείωσε ο υπουργός.

«Καθώς βγαίνουμε από την πανδημική κρίση, η επαναφορά της κανονικότητας αποτελεί την επόμενη μεγάλη πρόκληση», πρόσθεσε. Τόνισε ωστόσο ότι μιλάμε για μια νέα κανονικότητα, αρκετά διαφορετική από εκείνη που υπήρχε πριν την πανδημία, η οποία λειτούργησε ως καταλύτης για πολλές από τις αλλαγές που είχαν ήδη ξεκινήσει στην αγορά εργασίας με την ψηφιακή και την πράσινη μετάβαση, την παγκοσμιοποίηση και τις δημογραφικές μεταβολές.

Ο υπουργός ανέφερε ως παράδειγμα το παράδοξο φαινόμενο οι επιχειρήσεις στον κλάδο της εστίασης να δυσκολεύονται σήμερα να βρουν προσωπικό. «Είτε η εξήγηση είναι η νέα πραγματικότητα με τα επιδόματα, είτε ότι οι υπάλληλοι αυτοί βρήκαν εν τω μεταξύ δουλειά αλλού, είτε οτιδήποτε άλλο, το φαινόμενο αυτό είναι μια πραγματικότητα που κανείς δεν προέβλεψε. Και δεν είναι μεμονωμένο. Συνολικά 8 στις 10 επιχειρήσεις στην Ελλάδα αντιμετωπίζουν δυσκολία κάλυψης κενών θέσεων εργασίας. Και πριν την πανδημία 6 στις 10 επιχειρήσεις αντιμετώπιζαν το συγκεκριμένο πρόβλημα. Επιχειρήσεις ζητούν εργαζομένους σε τομείς που δεν υπάρχει προσφορά και άνεργοι ζητούν δουλειά σε τομείς που δεν υπάρχει ζήτηση. Το χάσμα ανάμεσα στις δεξιότητες που δίνει το σύστημα εκπαίδευσης και κατάρτισης από τη μιά και αυτές που ζητάει η αγορά από την άλλη είναι το μεγαλύτερο στην Ε.Ε. και η πανδημία το ενέτεινε», σημείωσε ο κ. Χατζηδάκης.

Αναφέρθηκε επίσης:

– Στην τηλεργασία, η οποία το 2017 στην Ελλάδα περιοριζόταν μόνο στο 1,7% των εργαζομένων, ποσοστό που κατά την περίοδο της πανδημίας αυξήθηκε στο 25%. «Μεταβαίνουμε προς ένα νέο υβριδικό μοντέλο εργασίας. Για να λειτουργήσει αυτό το μοντέλο χρειάζεται να υπάρχει κατάλληλο ρυθμιστικό πλαίσιο που να προστατεύει τους εργαζόμενους χωρίς όμως να ακυρώνει στην πράξη τα σημαντικά πλεονεκτήματα της τηλεργασίας», τόνισε.

– Στην αυτοματοποίηση και την τεχνητή νοημοσύνη που καθιστούν τις ψηφιακές δεξιότητες απαραίτητες ακόμα και για τις πιο «απλές» δουλειές.

– Στο γεγονός ότι η νέα γενιά ζητά ευελιξία στο εργασιακό περιβάλλον και τις άδειες, μεγάλη συμμετοχή γυναικών στην αγορά εργασίας, ποικιλομορφία στο εργασιακό περιβάλλον. «Αν θέλουμε οι νέοι και οι νέες να μην αναζητούν ένα «καλύτερο μέλλον» στο εξωτερικό, τότε θα πρέπει να διασφαλίσουμε ότι θα μπορούν να βρουν στη χώρα μας τις συνθήκες εργασίας που επιθυμούν», είπε ο κ. Χατζηδάκης.

Επεσήμανε εξάλλου ότι οι τρεις βασικοί πυλώνες στους οποίους κινείται το μεταρρυθμιστικό πρόγραμμα του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων για την επόμενη μέρα είναι ο νόμος για την Προστασία της Εργασίας που ψηφίστηκε πρόσφατα, το νομοσχέδιο για την μεταρρύθμιση της επικουρικής ασφάλισης και ο εκσυγχρονισμός του ΟΑΕΔ σε συνδυασμό με την αναβάθμιση του συστήματος κατάρτισης και επανακατάρτισης.

«Καθώς βγαίνουμε από την πανδημική κρίση», κατέληξε ο κ. Χατζηδάκης, «και προετοιμαζόμαστε για την επόμενη μέρα βρισκόμαστε ενώπιον δύο επιλογών: Η μία είναι να δίνουμε μάχες οπισθοφυλακών προσπαθώντας να καθυστερήσουμε τις αλλαγές που έρχονται. Η κυβέρνηση της ΝΔ αλλά και εγώ προσωπικά έχουμε κάνει διαφορετική επιλογή: Να κινηθούμε μπροστά, αναγνωρίζοντας τις προκλήσεις αλλά και τις ευκαιρίες που δημιουργούνται».

Ιουλ 14

1 δισ. ευρώ από το φθινόπωρο για προγράμματα κατάρτισης και επανακατάρτισης – Μας ενδιαφέρει τα χρήματα τα πιάνουν τόπο - Ομιλία στο 4ο Invest GR Forum

Περισσότερα από 1 δισ. ευρώ θα διατεθούν για προγράμματα κατάρτισης και επανακατάρτισης από το Ταμείο Ανάκαμψης που εγκρίθηκε χθες από το Ecofin, επεσήμανε ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Κωστής Χατζηδάκης, μιλώντας στο 4ο Invest GR Forum, προσθέτοντας ότι τα προγράμματα θα ξεκινήσουν από το φθινόπωρο.

Στόχος, όπως είπε ο υπουργός, είναι να αξιοποιηθούν αποτελεσματικά οι πόροι τόσο του Ταμείου Ανάκαμψης όσο και του τρέχοντος και του νέου ΕΣΠΑ ώστε να ανέβει η επίδοση της Ελλάδας στο λεγόμενο skills matching, δηλαδή την αντιστοίχιση των δεξιοτήτων του εργατικού δυναμικού με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας.

«Έχουμε ήδη ξεκινήσει να γυρνάμε σελίδα στην κατάρτιση, με μια σειρά από προγράμματα σε συνεργασία με παγκόσμιους κολοσσούς, όπως η Google, η Cisco και η Amazon, τα οποία ξεπέρασαν τις προσδοκίες μας σε συμμετοχή. Αυτό μας δείχνει στην πράξη ότι οι άνεργοι και οι επιχειρήσεις ζητούν προγράμματα ουσιαστικής κατάρτισης με εγγύηση ποιότητας. Δεν μπορούμε λοιπόν εμείς να μένουμε «κολλημένοι» στο χθες και να προσφέρουμε μια κατάρτιση που είναι απλά ένα χαρτί χωρίς αξία».

Στην κατεύθυνση αυτή το φθινόπωρο θα παρουσιαστεί νομοσχέδιο για τον εκσυγχρονισμό του ΟΑΕΔ και την αναβάθμιση του συστήματος κατάρτισης και επανακατάρτισης με βασικές αρχές την ποιότητα, την αξιολόγηση και την πιστοποίηση τόσο των παρόχων της κατάρτισης όσο και των καταρτιζομένων. «Επιμένουμε και στα δύο αυτά στοιχεία διότι μας ενδιαφέρει τα χρήματα για την κατάρτιση να πιάνουν τόπο», υπογράμμισε ο κ. Χατζηδάκης.

Αναφερόμενος στις εξελίξεις στην αγορά εργασίας τόνισε ότι η κυβέρνηση παρακολουθεί στενά το ισοζύγιο προσλήψεων – αποχωρήσεων, το οποίο τον Ιούνιο ήταν θετικό κατά 73.502 θέσεις εργασίας. «Δεν εφησυχάζουμε φυσικά», πρόσθεσε.

Ο κ. Χατζηδάκης σημείωσε τέλος ότι η πρόοδος των εμβολιασμών μας δίνει επιπλέον βαθμούς ελευθερίας να εργαστούμε με ακόμη μεγαλύτερη ένταση για τη μετά-κορωνοϊό εποχή με μεταρρυθμίσεις που εκτός από το σύστημα κατάρτισης – επανακατάρτισης περιλαμβάνουν το νόμο για την Προστασία της Εργασίας και την Ασφαλιστική Μεταρρύθμιση για τη Νέα Γενιά.

Ιουλ 13

Το νέο θεσμικό πλαίσιο για την τηλεργασία - άρθρο στο ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ο νόμος 4808/2021 για την Προστασία της Εργασίας είναι ένας νόμος ο οποίος ανταποκρίνεται στις κοινωνικές, οικονομικές και τεχνολογικές εξελίξεις σε διεθνές επίπεδο, επικαιροποιώντας και προσαρμόζοντας αναλόγως την εργασιακή νομοθεσία. 

Αυτό κάνει με την εισαγωγή της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας για τον έλεγχο και την πάταξη της «μαύρης» εργασίας και της εισφοροδιαφυγής. Με την αναβάθμιση του ΣΕΠΕ σε Ανεξάρτητη Αρχή Επιθεώρησης Εργασίας, έτσι ώστε να μην κατηγορείται πως επηρεάζεται από τις εκάστοτε κυβερνήσεις. Με τη δυνατότητα “ συμφιλίωσης” της επαγγελματικής και προσωπικής ζωής των εργαζομένων, με αίτημά τους για κατάλληλη διευθέτηση του χρόνου εργασίας τους. Την πληρωμένη άδεια πατρότητος 14 ημερών σε κάθε πατέρα, όταν γεννιέται το παιδί του, αλλά και την προστασία του από απόλυση για 6 μήνες. Την επιδοτούμενη από τον ΟΑΕΔ γονική άδεια δύο μηνών και για τους δύο γονείς. Την εξίσωση εργατοτεχνιτών και υπαλλήλων. Τα μέτρα για την υγεία και την ασφάλεια των αυτοαπασχολούμενων εργαζομένων σε delivery και κούριερ. Την ενίσχυση των υπερωριών στον ευρωπαϊκό μέσο όρο, έτσι ώστε να διευκολύνονται επιχειρήσεις που έχουν αυξημένες ανάγκες σε ορισμένες περιόδους του χρόνου και εργαζόμενοι που θέλουν να εργαστούν και να πληρωθούν τις υπερωρίες τους κατά 40% περισσότερο. Την λειτουργία ορισμένων κλάδων τις Κυριακές για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της χώρας. Τη μείωση του γραφειοκρατικού βάρους για τις επιχειρήσεις με την αναβάθμιση του ΕΡΓΑΝΗ σε ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ. Οι νέοι ευρωπαϊκοί κανόνες για τις απεργίες και τον συνδικαλισμό. 

Τον ίδιο σκοπό προσαρμογής της Ελλάδας στις ραγδαίες εξελίξεις στην αγορά εργασίας διεθνώς, υπηρετούν και οι διατάξεις για την τηλεργασία. Μία πραγματικότητα η οποία ήδη είχε αρχίσει να γίνεται ορατή λόγω των τεχνολογικών εξελίξεων. Αλλά η οποία επιταχύνθηκε ακόμη περισσότερο με την πανδημία. Ήταν για χιλιάδες εργαζομένους η μοναδική ασφαλής επιλογή απασχόλησης κατά τη διάρκεια της υγειονομικής κρίσης. Επέτρεψε τη συνέχιση της λειτουργίας επιχειρήσεων, της εκπαιδευτικής διαδικασίας κ.α. και διευκόλυνε γονείς ανηλίκων, φροντιστές ατόμων με ειδικές ανάγκες κλπ. να παραμείνουν στην αγορά εργασίας. 

Αυτή η δυνατότητα με τα τόσα οφέλη για τους εργαζομένους δεν ήταν ωστόσο επαρκώς ρυθμισμένη μέχρι πρόσφατα από την ελληνική νομοθεσία. Κάτι που δημιούργησε προβλήματα, ιδίως ως προς την προστασία του ελεύθερου χρόνου και των δικαιωμάτων τους. Και για αυτό ήταν αναγκαία μια νομοθετική παρέμβαση. 

Οι διατάξεις για την τηλεργασία που ψηφίστηκαν ως μέρος του νόμου Προστασίας της Εργασίας, εισάγουν ένα από τα πιο προοδευτικά θεσμικά πλαίσια για την τηλεργασία στην Ευρώπη. Επισημαίνω τα σημαντικότερα σημεία:

  •  Η τηλεργασία εφαρμόζεται μετά από συμφωνία εργοδοτών και εργαζομένων. Αυτός είναι ο κανόνας. Μόνο κατ’ εξαίρεση μπορεί να εφαρμοστεί από τον εργοδότη και μόνο για λόγους προστασίας της δημόσιας υγείας (και σχετική κυβερνητική απόφαση). Ενώ, μπορεί να εφαρμοστεί μονομερώς με αίτηση του εργαζομένου, σε περίπτωση τεκμηριωμένου κινδύνου της υγείας του.
  • Ορίζεται ρητώς ότι ο εργοδότης αναλαμβάνει το κόστος του εξοπλισμού για την τηλεργασία, καθώς και το κόστος των τηλεπικοινωνιών, της συντήρησης του εξοπλισμού και της αποκατάστασης των βλαβών.
  • Απαγορεύεται η χρήση της κάμερας (web cam) για τον έλεγχο της απόδοσης του εργαζομένου.
  • Ορίζεται ότι οι τηλεργαζόμενοι έχουν τα ίδια δικαιώματα και υποχρεώσεις με τους εργαζομένους εντός των εγκαταστάσεων της επιχείρησης.
  • Θεσπίζεται το «δικαίωμα αποσύνδεσης», δηλαδή το δικαίωμα κάθε τηλεργαζόμενου να απέχει από την παροχή εργασίας με τηλεφωνικό, ηλεκτρονικό ή ψηφιακό τρόπο, εκτός ωραρίου εργασίας και κατά τη διάρκεια των αδειών του. Με τον τρόπο αυτό, προστατεύεται το κατοχυρωμένο 8ωρο, αλλά και η πενθήμερη εργασία. Η Ελλάδα είναι μάλιστα μόλις η τρίτη χώρα στην ΕΕ και τον ΟΟΣΑ μετά την Γαλλία και την Ιταλία που θεσπίζει το σχετικό δικαίωμα. 

Αυτές τις ρυθμίσεις για την τηλεργασία τα περισσότερα κόμματα της αντιπολίτευσης, προεξάρχοντος φυσικά του ΣΥΡΙΖΑ, δεν τις στήριξαν! Ήταν και αυτό ένα ακόμη επεισόδιο στην κωμική αντιπολίτευση του ΣΥΡΙΖΑ στα εργασιακά. Ο οποίος, από τη μια πλευρά κατήγγειλε το νομοσχέδιο ως «τρισκατάρατο». Από την άλλη πλευρά ψήφισε τις μισές περίπου διατάξεις του. Αλλά, ταυτόχρονα, άφησε εκτός λίστας των διατάξεων που υπερψήφισε, κάποιες με τις οποίες κάθε λογικός άνθρωπος θα συμφωνούσε, όπως είναι οι διατάξεις για την τηλεργασία. Για τέτοιο πολιτικό βέρτιγκο μιλάμε! 

Εμείς, και στα θέματα της τηλεργασίας, όπως και σε όλα τα υπόλοιπα θέματα του νομοσχεδίου, ακολουθήσαμε τον ευρωπαϊκό δρόμο. Το δρόμο της στήριξης της ανάπτυξης και της προστασίας των εργαζομένων. Και για αυτό το λόγο θεωρούμε ότι, καθώς στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα οι διατάξεις του νόμου αυτού θα αρχίζουν να εφαρμόζονται, η ίδια η εφαρμογή τους θα μας δικαιώσει στην πράξη!